Ja dat was ik al van plan ivm spieropbouw. Maar prioriteit nu is even het ergste overgewicht erafquote:Op dinsdag 11 december 2012 11:51 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is idd best een behoorlijke hoeveelheid.
Je zou het evt. nog met een extra'tje aan kunnen vullen op dagen dat je sport, maar op zich is het vlgs mij niet verkeerd.
Als je ooit op een plateau komt te zitten zou je mss nog eens naar je intake kunnen kijken en mss het eea aan kunnen passen, maar dan idd naar boven en niet per se naar beneden.
Oh dat bedoel je. Ja ik wil toch minstens -30 kilo. Door gezond te eten.quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:30 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Meergranen is geen volkoren, vaak zit er gewoon tarwemeel in. Volkorenbrood heeft meer vezels en daardoor zit je langer vol. Niet dat dat in jouw geval per se nodig is, maar toch![]()
En verder vind ik dat je goed bezig bent hoor! Zolang het vol te houden is en je jezelf niet uithongert, ben je al een heel eind. Toch vind ik 2000 kcal's bij 1.85 m en 105 kilo met een uur wandelen per dag weinig, maar daar zal ik over ophouden.
[..]
Niks concreets? Hoeveel kilo? Wanneer wil je dat bereikt hebben? Het moet niet, maar voor mij werkt het om ergens naartoe te werken...
Niet meer die troep in huis halen lijkt me dan de oplossingquote:Op dinsdag 11 december 2012 12:18 schreef ymme het volgende:
[..]
Oh dat bedoel je. Ja ik wil toch minstens -30 kilo. Door gezond te eten.
En wanneer.. uh binnen 2 jaar is wel rieel denk ik.
Ik heb vooral last van 'vreetbuien'. Dan kan er zo een pak koekjes/snoepjes etc doorgaan.
Dat ik door de weeks alleen ben (met mijn zoon van 2,5) is daarin niet handig. Als er iets in huis is wat ik lekker vind, gaat meestal die zelfde avond nog op!
Was ik inderdaad ook van plan.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:19 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Niet meer die troep in huis halen lijkt me dan de oplossing
Klopt wel, maar kies dan dingen die jij niet zo lekker vindt en je zoontje wel. Bovendien kun je ook samen een appel eten, kikkererwten roosteren (iemand hier heeft een perfect recept) of iets anders. Voor je zoontje hoef je natuurlijk niet per se ongezond spul in huis te halen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:20 schreef ymme het volgende:
[..]
Was ik inderdaad ook van plan.
Maar helemaal te realiseren is het ook niet. Als er dan wat in huis is (ik leef er niet alleen tenslotte) moet ik er gewoon vanaf blijven, klaar.
quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:21 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Klopt wel, maar kies dan dingen die jij niet zo lekker vindt en je zoontje wel. Bovendien kun je ook samen een appel eten, kikkererwten roosteren (iemand hier heeft een perfect recept) of iets anders. Voor je zoontje hoef je natuurlijk niet per se ongezond spul in huis te halen.
Niet nodig, tja.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:23 schreef Isabeau het volgende:
Misschien ben ik wel erg radicaal, maar ik vind snoep en koekjes ook helemaal niet nodig voor kinderen. Tussendoortjes kan ook fruit, yoghurt, noten of iets als geroosterde kikkererwten zijn. Ook boerenkool'chips' uit de oven zijn verrassend lekker.
(en voor visite en man is het ook niet nodig)
Kloptquote:Op dinsdag 11 december 2012 12:28 schreef Isabeau het volgende:
Wilskracht wordt overschat bij mensen die moeite hebben met van dingen afblijven en valt matig tot slecht te leren (ook al zijn er boeken die beweren van wel). Zorgen dat je niet in de situaties terecht komt waardoor je te veel gaat eten is veel belangrijker (en stukken makkelijker).
Die conclusie trok ik alleen omdat je zei dat je alleen was met je zoontje. Ik ging er vanuit dat het daarom voor hem bedoeld was. Prima dat dat niet zo is!quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:24 schreef ymme het volgende:
Ik zie graag het recept van de kikkererwten (en/of boerenkool chips)
En niet zo snel concluderen dat het voor mijn zoontje is aub.
Ja, ziek geweest (nog steeds een beetje) en al die vegetarische meuk is ook niet goed voor je...quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:41 schreef Brighteyes het volgende:
Oei, leuke bug opgelopen daar?Ik wilde net zeggen dat je zo spectaculair bezit was.
Wel netjes op gewicht gebleven daarvoor trouwens!![]()
Iedereen die ik ken die naar India op vakantie is geweest is afgevallen. Goed vakantieland voor mensen op dieetquote:Op dinsdag 11 december 2012 15:42 schreef SeLang het volgende:
Ja, ziek geweest (nog steeds een beetje) en al die vegetarische meuk is ook niet goed voor je...
ik eet altijd vegetarisch maar ik ben ook gewoon dikquote:Op dinsdag 11 december 2012 15:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja, ziek geweest (nog steeds een beetje) en al die vegetarische meuk is ook niet goed voor je...
quote:Op woensdag 12 december 2012 14:20 schreef motorbloempje het volgende:
https://www.google.co.uk/(...)ceid=chrome&ie=UTF-8
Pick one.
Ik dieet nietquote:Op woensdag 12 december 2012 14:29 schreef rhubarbje het volgende:
[..]sinds wanneer dieet jij?
ben je gaan emo eten door alle R&P ellende?![]()
ik heb echt een enorme dip vandaag
toen ik nog alles at waar ik zin in had was ik ook stabiel dus dat is niet veranderd
verder ben ik nog niet zo veel kwijt dus ik heb nog steeds overgewicht dus ik sterf nog steeds een langzame pijnlijke dood dus dat is niet veranderd
je kunt het ook nog niet aan me zien (of nou ja niemand zegt het zo ongeveer) dus dat is niet veranderd
alleen mag ik nu geen lekkere dingendat is wel veranderd
maar niet leuk
oh! wat goed dat je gepromoveerd bent naar slank dan!quote:Op woensdag 12 december 2012 14:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik dieet nietik loop hard
![]()
Post in zustertopic 'Slank', maar lurk zo nu en dan nog eens hier, waar het allemaal begonnen is, die afvalstrijd van mij
Je moet juist veel drinken. Dan houdt je lijf als het goed is niet zo krampachtig vocht vast (of iig minder). Lijkt me dat de sauna een beetje het tegenovergestelde effect zal hebben.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:23 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik eet altijd vegetarisch maar ik ben ook gewoon dik
ik dacht gister mijn vocht te slim af te zijn door na het sporten in de sauna te gaan maar ik zat net nog aan de verkeerde kant van het tiental
die 5 kilo was echt een incident... ik zit weer terug op waar ik laatst zo op vast zat
Het was inderdaad mijn verkapte tip voor mensen in een dieet topic (waar ik zelf weinig te zoeken heb in principe)quote:Op woensdag 12 december 2012 09:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Iedereen die ik ken die naar India op vakantie is geweest is afgevallen. Goed vakantieland voor mensen op dieet
Ja, dat bedacht ik me ook toen ik over het bevroren gras glibberde om een plas te ontwijken dinsdag: 'Niet handig... Als je nu valt kan je mss wel heel lang niet hardlopen!'quote:Op woensdag 12 december 2012 15:02 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, hier dus ook. Al baal ik wel van de ontzettende gladheid hiernu waardoor ik eigenlijk gewoon niet dúrf te lopen.. één glad plekje en de kans op een blessure en dan langer niet kunnen rennen vind ik doodeng, dus ik wacht maar gewoon tot 't dooit
nou ik denk nu dat het gewoon vet is en geen vocht want ik drink meer dan genoegquote:Op woensdag 12 december 2012 15:18 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Je moet juist veel drinken. Dan houdt je lijf als het goed is niet zo krampachtig vocht vast (of iig minder). Lijkt me dat de sauna een beetje het tegenovergestelde effect zal hebben.
Amen to thatquote:Op woensdag 12 december 2012 14:46 schreef Mirjam het volgende:
December is een kutmaand om af te vallen merk ik![]()
Je kan het ook anders benaderenquote:Op woensdag 12 december 2012 14:46 schreef Mirjam het volgende:
December is een kutmaand om af te vallen merk ik![]()
ik zit nu weer op de -10,5, vorige week 5 ons aangekomen, de week daarvoor zat ik ook weer op de -10,5, dus even stilstand
Iets wateriger spul toevoegen, zoals een sinaasappel of een komkommer.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:02 schreef BananaPancake het volgende:
Ik heb net een groene smoothie gemaakt, maar hij was niet zo heel lekker![]()
Ik deed:
1 banaan
1 doosje bosbessen
2 handjes boerenkool
1 glas water
Toen was ie dus veel te dik en kreeg ik m niet weg. Heb ik t terug in de blender gegooid met nog meer water en toen zat er bijna geen smaak meer aan. Heeft iemand tips voor andere lekkere groene smoothies? Voor mij moet er wel een zoete smaak aan zitten anders krijg ik t niet op
Ik ben 35 kilo afgevallen.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:11 schreef SeLang het volgende:
Verbroken relaties zijn ook een ideale manier om af te vallen. Al is dat volgens mij alleen bij mannen zo. Vrouwen gaan dan juist vreten, toch?
slim, thanks!quote:Op donderdag 13 december 2012 11:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Iets wateriger spul toevoegen, zoals een sinaasappel of een komkommer.
quote:Op woensdag 12 december 2012 19:45 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Je kan het ook anders benaderen
December is de maand om gezond te leven, af te vallen en om met kerst, oud&nieuw heerlijk genieten van alle gezonde hapjes, want die zijn er, heel veel!! Juist lekkerder. Chips, worst, vette sauzen die eten we ook in de rest van het jaar.
Als je zelf hapjes / eten mag maken is het helmaal een genot want er zijn zoveel lekkere dingen, teveel om op te noemen.. Maak er een sport van om ook aan anderen te laten proeven dat gezond ook lekker is.
Juist het dure vlees is vrij mager: hertenbiefstuk, kreeft, weet ik veel.
En wat is fijner om de beide kerstmiddagen en nieuwjaarsdag een fikse wandeling te maken, heerlijk fris een 2 uur doorstappen..
* uniekhoorn wordt zelf enthousiast
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |