abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119785992
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 17:12 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Dat is afhankelijk van in welk tijdperk je bent opgegroeid. Als je in de jaren 70 bent opgegroeid is het woord meltdown voornamelijk gebruikt om een reactor te beschrijven waarbij de brandstof staven zover gesmolten waren en de temperatur zover opliep dat de staven zelfs de grond deden smelten en door de bodem zouden zakken. Dat is immers wat er kon gebeuren bij Three Miles Island (en dat was ook het enige in het nieuws die tijd. continue spraken ze over een partial meltdown waarbij ze zeiden dat een full meltdown inhield dat de staven de grond in zouden zaken). Als je later bent opgegroeid kan een meltdown net zo goed het smelten van de staven betekenen waarbij de staven nog wel genoeg kunnen worden gekoeld zodat ze alleen maar op de bodem van het reactorvat vallen.
Interessant. :Y

Vraagje wel: hoe kom je aan deze kennis?

quote:
Maar ik heb al een paar keer aangegeven dat we voor het gemak van de discussie het laatste zouden gebruiken. Maar hoe vervelend ook dat is nog steeds het enige dat de andere kant kan zeggen. Omdat ik hun omschrijving niet in het begin volgde dat ik daarom een troll ben, een leugenaar, iemand die niks weet etc, etc. Nee op deze manier zul je discussies gaan winnen :')
Als je daardoor van slag raakt en vervolgens dezelfde wapens oppakt om terug te slaan heeft zo'n discussie geen winnaars. ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Gray op 30-11-2012 17:45:41 ]
pi_119786521
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 november 2012 17:17 schreef Gray het volgende:

[..]

Als je daardoor van slag raakt en vervolgens dezelfde wapens oppakt om terug te slaan heeft zo'n discussie geen winnaars. ;)
Dat snap ik ;) Maar het zou ook eens fijn zijn als ze wel eens ergens serieus op ingingen. Ik weet dat dit BNW is. Ik weet ook dat de meningen over bepaalde zaken hier anders dan de gangbare mening is. Maar als je al wordt buitengesloten van iedere serieuze discussie puur en alleen omdat je niet al die BNW theorieen aanhangt en daarna alleen maar voor schaap, leugenaar en troll wordt uitgescholden dan vraag ik me af wat het bestaansrecht van dit subforum is. Ik heb altijd geleerd dat een discussie pas gevoerd kan worden door argumenten van beide kanten te zien en bestuderen.

Het alleen dumpen van linkjes van een bepaalde site en daar een zeer kort verhaaltje bij te zetten is in mijn optiek geen discussie. Beargumenteer waarom je dat vind. Laat zien dat je meerdere links hebt die hetzelfde vertellen. Probeer mensen te overtuigen. Als daarbij emoties komen kijken dan vind ik dat prima. Het geeft alleen maar aan dat je je betrokken voelt met het onderwerp. Maar kom niet alleen in deze discussie met WWV is een leugenaar en een troll want dan voeg je niks toe.

Ik heb verschillende keren dingen proberen aan te geven (bijvoorbeeld over die paddestoelen en hot particles). Het probleem is alleen dat dat daarna wordt doodgezwegen en de enige repliek die ik krijg is dat ik een troll ben.

Over je vraagje hoe ik aan die kennis kom kan ik kort zijn. Ik ben opgegroeid met iedere avond Three Miles Island op het nieuws. Ik ben tevens een afgestudeerd biochemicus die bij zijn proefschrift gebruik moet maken van radiologisch onderzoek (ja nucleair) dus ik weet wel het een of ander van de gevaren omtrend nucleair onderzoek, maar ook van de onzin die er over verteld wordt.

[ Bericht 7% gewijzigd door WeerWachtwoordVergeten op 30-11-2012 17:39:19 ]
pi_119787088
Het zit je diep he? :D

Maak je niet zo druk. Zeg je zegje, en mochten mensen niet luisteren dan doen ze het ook niet wanneer je gaat drammen. Als je een fout ziet, wijs daar dan op, maar wijs niet naar de persoon die 'm maakt. ;)

Een topic hoeft niet per se te dienen voor discussie, maar kan ook een verslaglegging zijn van een proces, zoals de alternatieve media over Fukushima. ;)
pi_119792580
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 17:33 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Dat snap ik ;) Maar het zou ook eens fijn zijn als ze wel eens ergens serieus op ingingen. Ik weet dat dit BNW is. Ik weet ook dat de meningen over bepaalde zaken hier anders dan de gangbare mening is. Maar als je al wordt buitengesloten van iedere serieuze discussie puur en alleen omdat je niet al die BNW theorieen aanhangt en daarna alleen maar voor schaap, leugenaar en troll wordt uitgescholden dan vraag ik me af wat het bestaansrecht van dit subforum is. Ik heb altijd geleerd dat een discussie pas gevoerd kan worden door argumenten van beide kanten te zien en bestuderen.

Het alleen dumpen van linkjes van een bepaalde site en daar een zeer kort verhaaltje bij te zetten is in mijn optiek geen discussie. Beargumenteer waarom je dat vind. Laat zien dat je meerdere links hebt die hetzelfde vertellen. Probeer mensen te overtuigen. Als daarbij emoties komen kijken dan vind ik dat prima. Het geeft alleen maar aan dat je je betrokken voelt met het onderwerp. Maar kom niet alleen in deze discussie met WWV is een leugenaar en een troll want dan voeg je niks toe.

Ik heb verschillende keren dingen proberen aan te geven (bijvoorbeeld over die paddestoelen en hot particles). Het probleem is alleen dat dat daarna wordt doodgezwegen en de enige repliek die ik krijg is dat ik een troll ben.

Over je vraagje hoe ik aan die kennis kom kan ik kort zijn. Ik ben opgegroeid met iedere avond Three Miles Island op het nieuws. Ik ben tevens een afgestudeerd biochemicus die bij zijn proefschrift gebruik moet maken van radiologisch onderzoek (ja nucleair) dus ik weet wel het een of ander van de gevaren omtrend nucleair onderzoek, maar ook van de onzin die er over verteld wordt.
er staan op youtube genoeg filmpjes met gemeten straling in Japan en jezelf benoemen als afgestudeerde chemicus is weer verheven boven de rest, je poststijl doet mij herinneren aan een gebande.
pi_119792615
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:55 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

O- _O-

Wil je nu echt een linkje met wat een cyste is. Er is informatie die je namelijk heel snel zelf kunt opzoeken. Maar je maakt de klassieke denkfout. Doordat renosancer bepaalde links post moet het wel waar zijn. Immers...alles wat op het internet staat is toch waar :')

Maar hier speciaal voor jou een linkje over dat paddestoelen beter groeien in radiatie rijke omgeving en dat ze ook beter zijn in het opnemen van radiatie.

http://www.scientificamer(...)ion-helps-fungi-grow

En hier nog een over wat een hot particle is

http://en.wikipedia.org/wiki/Hot_particle

Kijk dat je zelf te dom bent om bepaalde termen in google in te typen is toch echt alleen maar jouw probleem. Maar alles dat ik vertel is gewoon gebasseerd op logisch nadenken en dingen zelf opzoeken.
'N hot partikel is dus niet "gewoon" n radioactief deeltje, het is 'n heel klein radioactief deeltje wat makkelijker airborn raakt en ook makkelijker in het lichaam terecht komt en zo volgens sommigen meer schade aanricht dan 'n "gewoon"radioactief deeltje.

De concentratie in de paddestoelen is pas recent zo gestegen, men denkt omdat radio actieve deeltjes nu pas uit bomen e.d.komen vallen. Dit is niet alleen aan accumulatie toe te schrijven.

En oh, oh, wat gaat het goed met Tsjernobyl, de radioactiviteit verspreidt zich nog steeds via het grondwater en zal in de toekomst zeker voor problemen gaan zorgen ( maar ja wie dan leeft die dan zorgt he? Btje de centrale gedachte van kernenergie) De de bouw van de 2de sacrofaag die 1.5. miljard kost (goedkope energie he?) is inmiddels gestart , waarom doen ze dat in hemelsnaam als er toch geen gevaar is ?

Blijf vooral de National Geographic en BBC "paradijs" propaganda geloven..

quote:
Asahi: Cesium started spiking in Chernobyl wildlife during recent years — “Researchers don’t really understand”
http://enenews.com/asahi-(...)-showing-high-levels

Mainichi: Abnormalities in offspring of mammals to get particular attention in Fukushima study by gov’t — Shrinking brain capacity, drop in population seen in Chernobyl wildlife
http://enenews.com/mainic(...)n-chernobyl-wildlife

‘Scientists don’t know why’: Cesium-137 in soil near Chernobyl has half-life of 180 to 320 years, not 30 years as is typical
http://enenews.com/scient(...)-years-as-is-typical

Survey says biodiversity down at Chernobyl

http://www.upi.com/Scienc(...)23288/#ixzz1nDVp6LkQ

Reuters) - Radiation has affected animals living near the site of Ukraine's Chernobyl nuclear disaster far more than was previously thought, a study showed Wednesday, challenging beliefs that local wildlife was on the rebound.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSTRE52H09020090318

a 2009 study of soybeans grown near the reactor seemed to show that the plants change at a molecular level to protect themselves against radiation. No one can be certain where human beings might fall on this continuum of DNA damage and long-term adaptation. “That’s what we want to know,” Møller says. “Are we more like barn swallows or soybeans in terms of radiation-induced mutation?”

Finding the answer to this question may take decades or even centuries. The genetic effects of chronic radiation exposure on each species studied so far have often been subtle and varied and only conclusively shown after many generations. The potential genetic changes in human beings—only now producing their third generation, as the children of the liquidators themselves raise families—may take hundreds of years to fully unravel.

http://www.wired.com/magazine/2011/04/ff_chernobyl/all/1

"Areas with higher radiation have fewer animals, survival and reproduction is reduced, sperm are abnormal and have reduced swimming ability. Abnormalities are commonplace and mutations rates are much elevated," Moller said.

Recent studies of bird life in the area by Moller and Tim Mousseau from the University of South Carolina revealed abnormality rates running as high as one in 10. A rate Moller says is "astonishing."

http://articles.cnn.com/2(...)-species?_s=PM:WORLD

In one study, Mousseau found that barn swallows living in heavily contaminated areas had much higher rates of abnormalities--ranging from partial albinism (b, c, d), deformed beaks (e, f), and bent or asymmetrical tail feathers (h, i).

Later studies found that the contaminated areas also had lower biodiversity, with half the species of birds found in "clean" areas, lower populations (reduced by as much as 60 percent), and that birds living in the Chernobyl area had smaller brains.
http://www.desirulez.net/(...)uclear-disaster.html
En daar lag niet eens MOX fuel en hebben ze de zooi nog relatief snel gedeeltelijk kunnen isoleren.

Voorlopig..
quote:
Michio Kaku: “The Chernobyl core is still melting into the earth” — May yet hit groundwater and create steam explosion
http://enenews.com/kaku-c(...)team-explosion-video

[ Bericht 0% gewijzigd door Resonancer op 30-11-2012 21:01:10 ]
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_119793038
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:49 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

Het grappige van chernobyl (voor zover grappig) is dat er altijd met cijfers werd gestrooid van mismaakte kinderen, kanker gevallen, en dergelijke. Weet je wat het erge is. Dat die cijfers precies overeen kwamen met het aantal gevallen voor de ramp. Alleen dat werd altijd maar verzwegen.
Zekers..

BNW / Fukushima dl2
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_119794123
quote:
Mooie plaatjes (ik heb ook die andere bekeken) alleen zeggen ze niet zoveel. Ze zeggen in ieder geval niks over de oorzaak. Maar om alles weer in perspectief te plaatsten. Ik heb nooit ontkend dat straling niet gevaarlijk is. Ik weet uit persoonlijke ervaring dat het dat wel is. Maar ik kan die toename in kankers ook wel aan andere dingen wijten. Aan asbest bijvoorbeeld. Dat was een zeer populair bouwmiddel (ook in de Sovjet Unie) en na 20 jaar geen onderhoud aan gebouwen zullen die vergaan. Hierbij is de kans groot dat er een aanzieklijke hoeveelheid asbest in de lucht komt.

Begrijp me niet verkeerd. Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, ik zeg alleen dat je een correlatie probeert te leggen die niet op enig feit gebasseerd is. Misschien heb je gelijk, misschien ook niet. Er zijn namelijk zoveel zaken die tot kanker kunnen leiden dat je aan de hand van een steiging niet meteen kunt concluderen dat het aan de straling ligt. Weet jij wat er allemaal aan chemicalien is vrijgekomen bij de Tsunami of in Chernobyl? Ik niet, maar ik weet wel dat bepaalde stoffen veel gevaarlijker zijn voor de ontwikkeling van kanker dan bijvoorbeeld straling.

http://allthingsnuclear.o(...)rnobyl-really-cause/

Ik geef je op een punt gelijk. Het aantal schilklierkankers steeg inderdaad na chernobyl. Er was ook een toename te zien van andere kankers alleen was die zo laag dat ze dit niet durven toe te wijzen aan Chernobyl. De schatting van het totale aantal extra kanker-doden ten gevolgen van Chernobyl op de wereldbevolking van 6 miljard is een schokkende 34.000 mensen. Per jaar gaan er 2 miljoen mensen dood door de verbranding van fosiele brandstoffen. Ieder jaar weer 2 miljoen! Wat is er erger?

[ Bericht 15% gewijzigd door WeerWachtwoordVergeten op 30-11-2012 21:24:50 ]
pi_119794788
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 21:15 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Mooie plaatjes (ik heb ook die andere bekeken) alleen zeggen ze niet zoveel. Ze zeggen in ieder geval niks over de oorzaak. Maar om alles weer in perspectief te plaatsten. Ik heb nooit ontkend dat straling niet gevaarlijk is. Ik weet uit persoonlijke ervaring dat het dat wel is. Maar ik kan die toename in kankers ook wel aan andere dingen wijten. Aan asbest bijvoorbeeld. Dat was een zeer populair bouwmiddel (ook in de Sovjet Unie) en na 20 jaar geen onderhoud aan gebouwen zullen die vergaan. Hierbij is de kans groot dat er een aanzieklijke hoeveelheid asbest in de lucht komt.

jaja, thyroid cancer door asbest? dat geloof je zelf ook?
zeiden bij 9/11 ook,lol
pi_119795168
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 21:28 schreef THEFXR het volgende:

[..]

zeiden bij 9/11 ook,lol
Kan dat niet dan?
pi_119795223
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 21:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Kan dat niet dan?
nope
pi_119795266
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 21:37 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nope
Ok. Wist ik niet.
pi_119795471
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 21:28 schreef THEFXR het volgende:

[..]

zeiden bij 9/11 ook,lol
Zeg ik dat dan? Lees eerst eens aandachtig door wat ik post voor je weer met een oneliner komt. Sterker nog ik geef hem zelfs gelijk met de toename in schildklierkankers. En dat is te verklaren omdat de schildklier de nare eigenschap heeft om radioactieve deeltjes in zich op te nemen. Wat weer te voorkomen is door jodium pillen te slikken.
pi_119795644
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 21:44 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Zeg ik dat dan? Lees eerst eens aandachtig door wat ik post voor je weer met een oneliner komt. Sterker nog ik geef hem zelfs gelijk met de toename in schildklierkankers. En dat is te verklaren omdat de schildklier de nare eigenschap heeft om radioactieve deeltjes in zich op te nemen. Wat weer te voorkomen is door jodium pillen te slikken.
ja, dat zeg je idd, ik denk dat je eerst je eigen posts aandachtig moet doorlezen voordat je op de invoeren knop drukt.
pi_119795831
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 21:48 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ja, dat zeg je idd, ik denk dat je eerst je eigen posts aandachtig moet doorlezen voordat je op de invoeren knop drukt.
Kom op zeg. Dat gehak op WWV slaat nergens op.
Geef elkaar de ruimte alstjeblieft.
  vrijdag 30 november 2012 @ 21:55:20 #115
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_119796045
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 21:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hallo, WWW komt zelf binnen om posters (en zeker TS) belachelijk te maken, en als hij dan geconfronteerd word met zijn onzin (leugens, verdraaiingen en gebrek aan zinnige linkjes, een kritiek punt van hemzelf) is hij zielig?

Hij is zeker zielig, maar niet daarom.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_119796050
quote:

[..]

Hij mag best hakken op me. Misschien kan hij ook gelijk even quoten waar ik precies zeg dat asbest de oorzaak is van de toename van schilklierkanker.
pi_119796207
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 november 2012 21:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hallo, WWW komt zelf binnen om posters (en zeker TS) belachelijk te maken, en als hij dan geconfronteerd word met zijn onzin (leugens, verdraaiingen en gebrek aan zinnige linkjes, een kritiek punt van hemzelf) is hij zielig?

Hij is zeker zielig, maar niet daarom.
Heb je nog meer zinnige bijdragen aan dit topic? Of wil je nu echt dat het een oneman show wordt waarin jullie elkaar alleen maar gelijk gaan geven?
pi_119796284
quote:

[..]

Als je goed leest, heeft hij achteraf zijn bericht gewijzigd, toen ik hem betrapte op het verband tussen asbest en thyroid cancer. dat vind ik wel een move van een smiecht.
verder wil hij van anderen horen hoe wij er zelf over denken,maar plaatst hij zijn mening zonder onderbouwing.
hij komt hier het topic binnen om af te kraken en als dat niet goed wordt ontvangen is hij ineens afgestudeerd chemicus :') in elk topic heeft hij wel een ander beroep.l
pi_119796334
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 21:59 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Als je goed leest, heeft hij achteraf zijn bericht gewijzigd, toen ik hem betrapte op het verband tussen asbest en thyroid cancer. dat vind ik wel een move van een smiecht.
verder wil hij van anderen horen hoe wij er zelf over denken,maar plaatst hij zijn mening zonder onderbouwing.
hij komt hier het topic binnen om af te kraken en als dat niet goed wordt ontvangen is hij ineens afgestudeerd chemicus :') in elk topic heeft hij wel een ander beroep.l
Nee ik heb alleen dat linkje toegevoegd en die tekst daaronder. Dat was al veranderd voor jouw post. Maar voel je jezelf beter door mij hier continue te lopen uitschelden? Wordt je daar zelf een beter persoon van?

Welke andere topics ben ik dan geweest? En welke beroepen heb ik dan allemaal gehad volgens jouw? De enige topics waar ik geweest ben is ongeveer een half jaar geleden en dat ging over UFO's en een eerder topic over Inentingen. Beide topics die me wel aan het hart gaan.

Zo jammer dat je alleen maar persoonlijke aanvallen doet en nog geen enkele keer inhoudelijk hebt gereageerd.
  vrijdag 30 november 2012 @ 22:05:33 #120
pi_119796572
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 21:58 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Heb je nog meer zinnige bijdragen aan dit topic? Of wil je nu echt dat het een oneman show wordt waarin jullie elkaar alleen maar gelijk gaan geven?
Ik heb in dit en vorige delen voldoende bijdragen geleverd. Nou jij nog.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_119796697
Als we nu allemaal eens proberen niet zo kribbig en snel op onze pik getrapt te zijn zou al een heel stuk schelen.

Verder met Fukushima maar weer ^O^
pi_119796742
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 november 2012 22:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb in dit en vorige delen voldoende bijdragen geleverd. Nou jij nog.
Lees alles nog eens rustig door. Misschien zie je dan dat ik buiten alle beschuldigingen door best wel wat bijdragen heb geleverd. Dat ze haaks staan op jouw bijdragen maken het nog geen zinloze of leugenachtige bijdragen.

Ja ik kwam dit topic binnenvallen met een boel :') maar ik heb ook aangegeven in een latere post waarom ik dat deed. Dat kun je leuk vinden of niet maar vind je het zelf ook niet een heel klein beetje kinderachtig om daar maar steeds op terug te blijven vallen
pi_119796808
Soms is het even een gedoe om de juiste toon te vinden, maar het moet lukken.
We zijn volwassen mensen tenslotte.
pi_119797035
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 22:08 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Lees alles nog eens rustig door. Misschien zie je dan dat ik buiten alle beschuldigingen door best wel wat bijdragen heb geleverd. Dat ze haaks staan op jouw bijdragen maken het nog geen zinloze of leugenachtige bijdragen.

Ja ik kwam dit topic binnenvallen met een boel :') maar ik heb ook aangegeven in een latere post waarom ik dat deed. Dat kun je leuk vinden of niet maar vind je het zelf ook niet een heel klein beetje kinderachtig om daar maar steeds op terug te blijven vallen
we zullen alleen nog maar naar jou luisteren, want jij bent de god op alle gebieden. ik wil eigenlijk je voeten kussen,maar het lukt niet, jij bent de authoriteit, alles wat daarbuiten valt is pertinent onwaar :W
pi_119797210
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 22:14 schreef THEFXR het volgende:

[..]

we zullen alleen nog maar naar jou luisteren, want jij bent de god op alle gebieden. ik wil eigenlijk je voeten kussen,maar het lukt niet, jij bent de authoriteit, alles wat daarbuiten valt is pertinent onwaar :W
hehe je hebt het door ^O^
pi_119797237
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 22:14 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Waarom nou zo flauw?
-O-
Ik zit zeker in het luchtledige te praten ;(
  vrijdag 30 november 2012 @ 22:23:35 #127
pi_119797360
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 11:20 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
Ok dan ook even serieus. Het plaatje laat zien welke gebieden troep accepteren van de gebieden die getroffen zijn door de tsunami. Nu kan er in dit topic heel mooi worden gediscussieerd worden over de radioactiviteit maar dat heeft helemaal niks te maken met het plaatje. Dat is namelijk weer iets dat gewoon uit de duim is gezogen. Dit plaatje laat alleen zien welke regio's afval accepteren die veroorzaakt is door de tsunami. Dit is het grote probleem in al dit soort topics. Mensen die totaal geen kennis van zaken hebben en die alleen maar angst proberen aan te praten door allerlei foutieve informatie te verschaffen.

Er hoeft niet meer gekoeld te worden omdat de reactie allang niet meer op gang is. Alleen het koelen van de reactorkern duurde lang omdat radioactieve brandstof lastig te koelen is. Er is nooit een meltdown geweest. Er is ook nooit gevaar daarvoor geweest. Maar wat lees ik hierboven. Een drievoudige meltdown!!!!! Leer gewoon wat een meltdown is voor je onzin gaat uitkramen. Soms lees je wel eens dat de staven nog steeds gekoeld moeten worden en dat de opslag voor die staven lek is. Ook weer complete onzin. Die staven die opgeslagen liggen hoeven niet gekoeld te worden omdat er simpelweg geen reactie meer plaatsvind.
Deze post staat vol met onzin.

Je hanteert je persoonlijke definitie van een meltdown.

Een uitgeschakelde kern produceert tussen 7 en 10% van de nominale warmte wegens secundaire kernreacties (verval van onstabiele splijtingsproducten). Vanwege dezelfde reden produceren afgewerkte brandstofstaven veel warmte.

Na uitschakeling moet de kern actief gekoeld worden. Zo niet: meltdown. (definitie Wikipedia, niet die van jezelf)
Afgewerkte brandstofstaven worden in een "zwembad" in het reactorgebouw minstens een jaar lang gekoeld voor er iets andere mee gedaan kan worden.

Je praat peop.
  vrijdag 30 november 2012 @ 22:25:36 #128
pi_119797468
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 22:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarom nou zo flauw?
-O-
Misschien moet je zijn posts inhoudelijk beoordelen. Dit is geen verjaardag waar het er alleen om gaat dat het gezellig is.
pi_119797798
@WWV: nadat het systeem is uitgeschakeld moeten de staven toch nog steeds gekoeld worden? Het radioactief verval levert ook warmte op. Het beeld van een documentaire over nucleaire opslag in Scandinavie staat me nog vers in het geheugen: grootste gekoelde waterbassins per eenheid.

quote:
7s.gif Op vrijdag 30 november 2012 22:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Misschien moet je zijn posts inhoudelijk beoordelen. Dit is geen verjaardag waar het er alleen om gaat dat het gezellig is.
Sure, maar ga het niet onnodig aandikken met "onzin" en "poep". Nergens voor nodig. Geldt ook voor WWV en THFXR. }:|
pi_119797817
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 22:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarom nou zo flauw?
-O-
laten we het erop houden, dat mijn geheugen qua kloons beter is dat dan van jou. ik herken de poststyle zullen we maar zeggen.
het is niet bedoeld om het topic te ontregelen
ik vind Resonancer een van de beste posters in BNW, altijd uitgebreid onderbouwd met bronnen. hij verdient het iig niet om zo goedkoop neergehaald te worden
pi_119797825
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 november 2012 22:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik weet inhoudelijk niet zo heel veel van Fukushima, dus ik lees wat Resonancer en de anderen schrijven en kan me dan enigszins een oordeel vormen.

Ik ben ook maar gewoon de mod die graag een vriendelijke sfeer wil hier.
pi_119799191
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 21:15 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd. Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, ik zeg alleen dat je een correlatie probeert te leggen die niet op enig feit gebasseerd is. Misschien heb je gelijk, misschien ook niet. Er zijn namelijk zoveel zaken die tot kanker kunnen leiden dat je aan de hand van een steiging niet meteen kunt concluderen dat het aan de straling ligt. Weet jij wat er allemaal aan chemicalien is vrijgekomen bij de Tsunami of in Chernobyl? Ik niet, maar ik weet wel dat bepaalde stoffen veel gevaarlijker zijn voor de ontwikkeling van kanker dan bijvoorbeeld straling.

http://allthingsnuclear.o(...)rnobyl-really-cause/

Ik geef je op een punt gelijk. Het aantal schilklierkankers steeg inderdaad na chernobyl. Er was ook een toename te zien van andere kankers alleen was die zo laag dat ze dit niet durven toe te wijzen aan Chernobyl. De schatting van het totale aantal extra kanker-doden ten gevolgen van Chernobyl op de wereldbevolking van 6 miljard is een schokkende 34.000 mensen. Per jaar gaan er 2 miljoen mensen dood door de verbranding van fosiele brandstoffen. Ieder jaar weer 2 miljoen! Wat is er erger?
Tja, misschien komt het wel door de tonnen verarmd uranium (fijn afval produkt van kernenergie) die tijdens de "bevrijding" van Irak gebruikt zijn en de hele wereld overwaaiden ? Wie weet.
Erg genoeg dat er zo weinig onderzoek is gedaan en er zoveel onzekerheden zijn na zo'n ramp !

Ik denk dat stralingschade erger is, omdat deze genetisch wordt doorgegeven, generatie op generatie op generatie.(zoals dat ook geldt voor EM straling maar dat is off topic). Ik denk ook dat het schadelijker is omdat 1 radioactief deeltje in de duizenden jaren dat het schadelijk is meerdere slachtoffers kan maken. In het geval van Fukushima spreken we met de mox fuel zelfs over halfwaardetijden van 24.000 jr. . Bovendien blijkt zoals eerder gequote dat in Chernobyl om onbekende redenen de halfwaardetijd van Cesium 137 geen 30 jr is maar 240.
Ik vind het risico iig veel te groot om er mee om te gaan zoals de mensheid nu doet.

Maaruh, onderken je nu wel het verschil tussen 'n gewoon radioactief deeltje en 'n partikel ?
Wat info, met o.a. dit:
quote:
So how much plutonium does it take to cause a cancer? “In 1944, J. Robert Oppenheimer concluded: Interpretation of Dr. Hamilton's data on rats in terms of humans indicates that 50-100 micrograms of plutonium [3.3-6.6 uCi Pu-239] in the skeletal system is the lethal dose. Calculations of the dangerous dose of plutonium in lung tissue leads to answers between 0.5-5.0 micrograms [.033-.33 uCi of Pu-239] depending on the assumptions which have been made. [Oppenheimer to Hempelman, August 16, 1944] http://www.gwu.edu/~nsarc(...)t7/brief7/tab_g/br7g
http://agreenroad.blogspo(...)0-600-pounds-of.html
Snap je mijn "angst" dat de fuel pools in fukushima die vol met die rotzooi zitten ieder ogenblik kunnen omvallen ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Resonancer op 30-11-2012 23:04:22 ]
Eisenhower1961.
pi_119800914
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 22:59 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Tja, misschien komt het wel door de tonnen verarmd uranium (fijn afval produkt van kernenergie) die tijdens de "bevrijding" van Irak gebruikt zijn en de hele wereld overwaaiden ? Wie weet.
Erg genoeg dat er zo weinig onderzoek is gedaan en er zoveel onzekerheden zijn na zo'n ramp !

Ik denk dat stralingschade erger is, omdat deze genetisch wordt doorgegeven, generatie op generatie op generatie.(zoals dat ook geldt voor EM straling maar dat is off topic). Ik denk ook dat het schadelijker is omdat 1 radioactief deeltje in de duizenden jaren dat het schadelijk is meerdere slachtoffers kan maken. In het geval van Fukushima spreken we met de mox fuel zelfs over halfwaardetijden van 24.000 jr. . Bovendien blijkt zoals eerder gequote dat in Chernobyl om onbekende redenen de halfwaardetijd van Cesium 137 geen 30 jr is maar 240.
Ik vind het risico iig veel te groot om er mee om te gaan zoals de mensheid nu doet.
Ja er zijn inderdaad risico's. Maar die zijn er bij alles. Feit is en blijft dat we een onstilbare honger hebben naar energie en we totaal niet bereid zijn om dat te minderen (stom voorbeeld maar je leest dit waarschijnlijk als zwarte letters tegen een witte achtergrond en laat dat nu net de meest energy verslindende manier van lezen zijn, Witte letter tegen een zwarte achtergrond is vele malen zuiniger). We hebben geen alternatieven voor kernenergie op dit moment. Buiten dat vind ik het aantal doden door de verbranding van fosiele brandstoffen vele malen erger 92 miljoen per jaar). Nu kan de mensheid wel blij zijn dat Duitsland geen kern energie meer gebruikt alleen is het alternatief vele malen erger. Ze zullen nu nog meer bruinkool gaan gebruiken wat zo'n beetje de meest smerige vorm van fosiele brandstof is. Over de halfwaarde tijden. Die liggen natuurkundig vast. De meest voorkomende isotoop van cesium heeft inderdaad een halfwaardetijd van 30 jaar. Maar er zijn ook cesium isotopen die een halfwaarde tijd heeft van ik dacht 2.500.000 jaar. Dat ze deeltjes vinden met een halfwaarde tijd van 240 is niet echt vreemd. Er zijn dacht ik uit mijn hoofd iets van 37 verschillende Cesium isotopen.

quote:
Maaruh, onderken je nu wel het verschil tussen 'n gewoon radioactief deeltje en 'n partikel ?
Nee. Niet om heel vervelend te doen maar er is geen verschil. Een gewoon radioactief deeltje kan namelijk in allerlei vormen voorkomen. In het water, de lucht of de grond. De letterlijke vertaling van particle is namelijk ook gewoon deeltje.

quote:
Snap je mijn "angst" dat de fuel pools in fukushima die vol met die rotzooi zitten ieder ogenblik kunnen omvallen ?
Ik snap dat je bang bent voor plutoinium. Van alle radioactive deeltjes is dit toch een van de meest smerige. Maar alleen reactor 3 gebruikte plutonium (en voor zover we weten is die er "redelijk" vanaf gekomen. Ik kan niet bewijzen dat er niks in het milieu is terrecht gekomen en ook niet zeggen dat dat wel het geval is. Ze hebben in ieder geval in 2 van de 5 grond samples plutonium gevonden maar ze zeggen er ook eerlijk bij dat dit ook kan komen van de gigantische hoeveelheid nucleaire tests die ze vanaf de jaren 50 in het pacifisch gebied hielden (iedere atoom explosie produceert plutonium). Ook de twee atoombommen op japan zelf kunnen dit gedaan hebben.
pi_119801367
Vroeger zag ik greenpeace met hun zodiac, radioactief afval blokkeren in de Noordzee, toen viel er zo'n vat op de zodiac, hoppa daar gingen ze, ooh wat was dat toch erg, hoor.
maar nu hoor ik die hippies niet meer, nu het dus echt gevaarlijk is, zijn ze muisstil!
pi_119801873
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 23:54 schreef THEFXR het volgende:
Vroeger zag ik greenpeace met hun zodiac, radioactief afval blokkeren in de Noordzee, toen viel er zo'n vat op de zodiac, hoppa daar gingen ze, ooh wat was dat toch erg, hoor.
maar nu hoor ik die hippies niet meer, nu het dus echt gevaarlijk is, zijn ze muisstil!
Zo vreemd is dat niet als je bedenkt dat de oprichter van greenpeace nu een van de grootste voorstanders is van kernenergie.

http://en.wikipedia.org/wiki/Patrick_Moore_(environmentalist)

(link kopieren en plakken, laatste deel gaat niet mee en dan krijg je een andere patrick moore)
pi_119810388
quote:

[..]

En asbest is verantwoordelijk voor de vergroeiingen/kleinere hersenen bij b.v. vogels, en de asbest is toevalligerwijs vooral aanwezig in het gebied waar veel van de fall out vanTsjernobyl terecht kwam ?
Ben nu ff met het gezin bezig maar kom er uitgebreid op terug, en ter verduidelijking de wetenschappers spreken specifiek over cesium 137 waarvan de halfwaardetijd hoger ligt dan 30 jr. Lees svp de linkjes die ik gepost heb. Anders lullen we zo langs elkaar heen.
Deze zijn eigenlijk wel genoeg om bovenstaande bewering te ondersteunen:
http://www.wired.com/wiredscience/2009/12/chernobyl-soil/
http://sti.srs.gov/fulltext/SRNL-STI-2009-00770.pdf
Eisenhower1961.
pi_119811568
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 13:33 schreef Resonancer het volgende:

[..]

En asbest is verantwoordelijk voor de vergroeiingen/kleinere hersenen bij b.v. vogels, en de asbest is toevalligerwijs vooral aanwezig in het gebied waar veel van de fall out vanTsjernobyl terecht kwam ?
Ben nu ff met het gezin bezig maar kom er uitgebreid op terug, en ter verduidelijking de wetenschappers spreken specifiek over cesium 137 waarvan de halfwaardetijd hoger ligt dan 30 jr. Lees svp de linkjes die ik gepost heb. Anders lullen we zo langs elkaar heen.
Deze zijn eigenlijk wel genoeg om bovenstaande bewering te ondersteunen:
http://www.wired.com/wiredscience/2009/12/chernobyl-soil/
http://sti.srs.gov/fulltext/SRNL-STI-2009-00770.pdf
Rechtstreeks uit een van je van je artikkelen die je gepost hebt

quote:
The physical properties of cesium haven’t changed, so scientists think there must be an environmental explanation. It could be that new cesium is blowing over the soil sites from closer to the Chernobyl site. Or perhaps cesium is migrating up through the soil from deeper in the ground. Jannik hopes more research will uncover the truth.
De halfwaarde tijd van Cesium137 is altijd 30,07 jaar. Er is dus, zoals je artikkelen ook zeggen, een andere oorzaak. Welke dat is is nog niet duidelijk.
pi_119812365
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:27 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Rechtstreeks uit een van je van je artikkelen die je gepost hebt

[..]

De halfwaarde tijd van Cesium137 is altijd 30,07 jaar. Er is dus, zoals je artikkelen ook zeggen, een andere oorzaak. Welke dat is is nog niet duidelijk.
nietus.

quote:
de radioactieve vervalsnelheid is niet altijd constant.
http://www.visionair.nl/w(...)mmen/comment-page-1/
Rechtstreeks uit het meer wetenschappelijker artikel (had verwacht dat jij als wetenschapper eerder daaraan zou refereren)

quote:
It was found that the 137Cs absolute T1/2 16 ecol values are 3–7 times higher than its radioactive decay half17 life value.
Eisenhower1961.
pi_119812602
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:55 schreef Resonancer het volgende:

[..]

nietus.

[..]

Rechtstreeks uit het meer wetenschappelijker artikel (had verwacht dat jij als wetenschapper eerder daaraan zou refereren)

[..]

Ik zou echt eens wetenschappelijk artikkelen leren te lezen. Dat is de enige tip die ik je kan geven.

P.S. Nergens in het laatste artikel staat ook maar vermeld dat de halfwaarde trijd van Cesium137 moet worden bijgesteld. Waar ze het over hebben is de ecologische halfwaarde tijd en die kan inderdaad varieren (mede omdat er nieuw cesium bijkomt zoals het andere artikel al fijn vermelde).

P.S. 2 I dat artikel gaat het om 10-den van procent. Ruim binnen de foutmarge van het onderzoek. Zoals vermeld in het artikel zou het bij C14 gaan om 400 jaar op een totale tijdspanne van 400.000 jaar. Waar jij het over hebt is over tien-tallen procenten tot zelfs 700%!!!!!

[ Bericht 6% gewijzigd door WeerWachtwoordVergeten op 01-12-2012 15:15:17 ]
pi_119819251
edit, kut, post over reactor 3 en fuel pool 3 om zee geholpen met editten.
Nou ja onderstaand artikel vat het wel samen:
quote:
How would you feel, if someone tried to hide a nuclear accident that resulted in a release of 200-600 pounds of plutonium dust, and an estimated 20 tons of uranium dust? What if a potentially global life extinction event was also being covered up?

http://agreenroad.blogspo(...)ed-at-fukushima.html

[ Bericht 14% gewijzigd door Resonancer op 03-12-2012 20:14:12 ]
Eisenhower1961.
pi_119821573
hier een interview met een expert over nuclaire energie, waardes en de toekomst

pi_119888955
quote:
De schatting van het totale aantal extra kanker-doden ten gevolgen van Chernobyl op de wereldbevolking van 6 miljard is een schokkende 34.000 mensen.
Zegt wie ?

quote:
UN official back from Fukushima exposes nuclear cover-up: “Large number of different cancers and other diseases” after Chernobyl are not reported — Tells Japan to pay attention
http://enenews.com/offici(...)ying-attention-audio
De WHO ?

quote:
Exposed: World Health Organization beholden to nuclear interests — “Like having Dracula guard the blood bank”

Well, according to the local doctors, the mission members didn’t enter the heavily-contaminated areas.

Besides, they brought their food, sourced from far away, and didn’t eat anything local.

Still, they declared it’s safe.

:30 – Agreement between IAEA and WHO – WHO cannot research health effects of radiation or effects of nuclear accidents if IAEA does not agree
7:00 – Former head of WHO admits they answer to IAEA
14:00 – Chernobyl had no effect -UN
30:50 – UN refutes internal radiation; Norman Gentner, Secretary of UN UNSCEAR (United Nations Scientific Committee on the Effects of Atomic Radiation), ~2001 (See Gentner speak at 13:55 — No increase in leukemia, even among liquidators)
34:15 – Claims internal or external it makes no difference

http://enenews.com/expose(...)ear-interests-videos
De WHO zit compleet onder de plak bij de IAEA, er is maw geen onafhankelijk onderzoeksorgaan.
Maar dat is oud nieuws.

Maar er is zowaar 's goed nieuws:
quote:
TV: Gov’t seeking to empty Fukushima No. 4 fuel pool much sooner than planned — Worries it could become ‘unsafe’ (VIDEO)
http://enenews.com/kyodo-(...)-sooner-than-planned
Hopelijk zijn ze op tijd.
Eisenhower1961.
pi_119896742
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 19:02 schreef Resonancer het volgende:
edit, kut, post over reactor 3 en fuel pool 3 om zee geholpen met editten.
Nou ja onderstaand artikel vat het wel samen:

[..]

|Ik heb die post gisteren nog gelezen maar heb het te druk met Sinterklaas voor de kinderen. Ik kom er donderdag weer op terug. Ook op de post die hierboven staat.
pi_119907928
Na bijna 2 jr verteld men:

quote:
Japan Newspaper: New 3/11 footage reveals “highly radioactive liquid” from Fukushima reactor leaked into sea

The 336 hours of new footage include scenes from conferences in which TEPCO confirmed leaks of highly radioactive liquid into the sea from the No. 2 reactor at its plant in Fukushima on the morning of April 2, 2011.

“We have confirmed a worst-case situation. Water containing extremely high levels of radiation is flowing into the sea,” Masao Yoshida, then manager of the plant, says in the footage released Friday. [...]
http://enenews.com/jiji-n(...)eaked-into-sea-video
Eisenhower1961.
pi_119951710
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 08:32 schreef Resonancer het volgende:
Na bijna 2 jr verteld men:

[..]

Volgens mij was dat al veel eerder bekend. Ik meen zoiets gelezen te hebben een paar weken/maanden na de ramp.
pi_119986512
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 12:26 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Volgens mij was dat al veel eerder bekend. Ik meen zoiets gelezen te hebben een paar weken/maanden na de ramp.
Daar kun je best gelijk in hebben,
Van dit weet ik zeer zeker dat ik het voor het eerst hoor: (en de mensen daar helaas ook)

quote:
Fukushima 3/11 Fallout Figures Released: Over 4,000,000 Bq/m2 in major city — Contamination did NOT come from much talked about Iodine-131 or Cesium-137

Using a high-purity germanium detector, both indoor and outdoor radionuclides that had deposited 1.5 d after the radioactive fallout events in the city of Fukushima [pop. 290,000] were experimentally measured. Eleven artificial (131I, 132I, 134Cs, 136Cs, 137Cs, 129Te, 129mTe, 131mTe, 132Te, 140La and 99mTc) and 5 natural radionuclides were identified. Total air kerma rates were mainly due to 132I, 134Cs and 136Cs from 4 to 6 µGy/h at a 7.5-cm height from the ground. Radioactive contamination on the ground was contributed by 132I and 132Te, from 330 to 420 Bq/cm2 [3,300,000 to 4,200,000 Bq/m2]. In a worst-case scenario, the maximum skin dose rates were estimated to be from 520 to 670 µGy/h [microsieverts per hour]. Effective dose rates were evaluated to be 10 to 15 µSv/h and reached 17.9 µSv/h at 4 a.m. on 16 March. In the effective dose rates, 132I, 134Cs and 132Te were the main contributors. Our measurements are useful for estimating dose levels in the public in the city of Fukushima during the days after radioactive fallout contamination.

http://rpd.oxfordjournals(...)/rpd.ncs320.abstract

http://enenews.com/fukush(...)ne-131-or-cesium-137

[ Bericht 0% gewijzigd door Resonancer op 06-12-2012 10:04:19 ]
Eisenhower1961.
pi_120045108
quote:
Outrage as AP exposes Japan scientists taking money from nuke industry — But we usually only fly coach so it’s OK — Radiation standards ‘twisted’ after 3/11 to limit evacuations

Some of these same scientists have consistently given optimistic assessments about the health risks of radiation, interviews with the scientists and government documents show.

http://enenews.com/just-i(...)-usually-only-fly-co
Eisenhower1961.
pi_120100554
quote:
Reports: “Something may have happened at Fukushima II Nuclear Power Plant” after M7.3 quake — Tepco “did not know cause of pressure rise”
http://enenews.com/report(...)use-of-pressure-rise
Filmpje van die dag, probeert men (weer) iets te verbergen ?

Wat achtergrondinfo over de zooi waar we mee opgescheept zitten:

quote:
93 Long life Radiation Contaminants, A Problem For Billions Of Years

http://agreenroad.blogspo(...)uclear-elements.html
Eisenhower1961.
pi_120597479
Off topic: maar WTF..

quote:
Did you know that the Los Angeles-area had a nuclear plant meltdown not too long ago? It was 300 times to 1000 times worse than Three Mile Island, but the whole thing was covered up in complete secrecy.

Even today, Cesium-137 is still being found up to 1,000 times higher than standard. Plutonium is also being detected.

13 fuel rods melted with no containment

http://agreenroad.blogspo(...)-plant-meltdown.html
http://enenews.com/us-nuk(...)no-containment-video
On topic: Men heeft nog steeds geen idee..
quote:
Gov’t Experts: No knowledge of what state melted fuel is in at Fukushima plant — Don’t know where it’s located — Persistent danger surrounds reactors — Collapses of facilities a threat
http://enenews.com/japan-(...)s-of-plant-facilitie
Eisenhower1961.
pi_120673914
quote:
Plutonium reported in 3/11 disaster debris

Plutonium-239, 240 and Strontium were measured from soil and wooden chips of Ohtsuchi cho Iwate [...] Niigata prefecture accepted the debris from Ohtsuchi cho Iwate, started test incineration on 10/11/2012.

http://enenews.com/plutonium-found-in-311-disaster-debris
Ach de fik erin en weg is het he...
quote:
Tepco finds bent, damaged spent fuel assemblies in multiple fuel pools at Japan nuclear plant — Concern about prompt moderated criticality

After a Level 1 incident was announced upon the disclosure of two deformed fuel rods which were stick together at the Kashiwazaki-Kariwa nuclear power plant, TEPCO investigated 65 spent fuel assemblies at the Unit 5 spent fuel pool and discovered that 18 of the 65 assemblies were found to be bent.

Of the 65 rods, TEPCO found some where deformation was found in the weaker areas on the lower parts of the rod [...] They also discovered that some of the fuel rods adjacent to the deformed water rods were now touching or closer to one another in the rack.

As a result of inspecting 31 fuel assemblies in Unit 2, part of the 2 spent fuel assembly water rods were found to be bent [...]

http://enenews.com/tepco-(...)oderated-criticality
Eisenhower1961.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')