ik denk niet dat het per definitie gebeurde omdat ze half naakt rondliep of make-up op had, maar dat het gewoon een vrouw was... en ja dat soort ongein wordt nu aangepakt, mooi toch?quote:Op maandag 26 november 2012 12:14 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Als de mening van die 4 klapmongolen meer invloed heeft op het dagelijks leven van vrouwen wel ja. Da's misschien geen leuke, maar wel broodnodige boodschap.
Verder denk ik dat je het breder moet zien dan die 4 klapmongolen. Hun kijk op man/vrouw verhoudingen en vrouwelijke seksualiteit wordt door een veel grotere groep mensen gedeeld en uitgedragen. Zoveel is wel duidelijk als je het filmpje had bekeken.
Staat niet zo in de koran, als je dat bedoelt.quote:Op maandag 26 november 2012 08:04 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Nee, dat maakt inderdaad in principe geen ruk uit. Maar ik vind het wel héél erg opvallend (en bizar) dat de mentaliteit (ik als man ben automatisch de baas van jou als vrouw en dus mag ik "natuurlijk" ongestoord mijn gang gaan) die aan de bron van dit soort gedrag staat, sterk gevoed wordt door de islam (maar orthodox judaïsme of streng christendom is net zo abject macho). Dit aspect negeren is een belangrijke factor negeren en een onterechte versimpeling van het probleem.
Herhaald wel ja. Maar dat maakt het nog niet waar.quote:Op maandag 26 november 2012 08:12 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Die cultuur is heel simpel: de dubbele moraal tov vrouwelijke seksualiteit! Ik dacht dat nou wel genoeg te hebben herhaald. En in dat kader bezien is die hoofddoek wel degelijk de andere kant van deze medaille. Zonder noodzaak/behoefte aan kuisheid (al was het maar voor de bühne), geen hoofddoek. En waar komt die noodzaak/behoefte vandaan? Juistem, Vanwege het wangedrag van hun hufterige mannelijke familieleden.
Daar heb je wel een sterk argument, maar je hebt geen enkele invloed op die gemeenschap zelf. En het pleidooi voor geen bedekking is absurd. Onder andere omdat vrouwen in de familiekring zich al niet hoeven te bedekken. En zolang je geen lid van de familie bent, kun je niet ingrijpen in de onderlinge relaties.quote:Op maandag 26 november 2012 08:20 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Avondklok kan inderdaad wel helpen, maar lost het probleem niet op gedurende dag. Het is namelijk onzin om te stellen dat dit intimiderende wangedrag alleen 's-avonds plaatsvindt.
Nee de enige échte oplossing moet uit de gemeenschap ZELF komen. Dus: geen bedekking (om de gewenning te bevorderen dat het normaal is om onbedekt te zijn), geen automatische ontkenning als ouders/voogden worden aangesproken, geen valse alibi's en/of automatische steun verstrekken en last but not least: INGRIJPEN als je het ziet gebeuren. Hetzij direct (bijv. door de situatie te filmen), hetzij indirect (door ouders/voogden te informeren).
HET probleem is, dat de hufters met hun wangedrag wegkomen, omdat HUN OMGEVING het toestaat!!!
Op basis waarvan zegt zij dat? Als ik Triggershot moet geloven, die toch wel redelijk in deze materie thuis is, is dat niet de orthodoxe interpretatie van die verzen (F&L / hoofddoek meiden topic #3).quote:Op dinsdag 27 november 2012 00:06 schreef Kees22 het volgende:
[..]
In de koran staat dat vrouwen hun borsten moeten bedekken en verder hun sieraden maar aan een beperkt aantal mannen (vrouwen worden merkwaardigerwijs niet genoemd) mogen laten zien.
Met het woord sieraden worden ook echt sieraden bedoeld: ringen, oorbellen etc.
Volgens een vrouwelijke exegete wordt het woord niet overdrachtelijk gebruikt.
OK, ik denk dat we het meer eens zijn dan gedacht. Vooral afgaande op de laatste alinea.quote:Op maandag 26 november 2012 08:36 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Allereerst waren die problemen lang niet zo erg, maar veel belangrijker: als je bij hun ouders ging klagen, dan kregen die klieren thuis ook nog eens op hun lazer. Meestal liet de klierder het voortaan wel uit z'n hoofd om zich nog te misdragen. Althans zo werkte het altijd in een dorp.
In de stad kreeg de klierder een draai om de oren van oom agent. En ook dan was het meestal gedaan met het wangedrag. Slechts een hele kleine groep notoire raddraaiers bleef over, maar die kon je als fatsoenlijk burger simpel omzeilen.
[..]
Helpt niet. Kost bovendien klauwen vol geld op helemaal niets af. Deze kutkoters moeten gewoon een draai om de oren of een mild pak slaag krijgen, al na gelang de ernst van het wangedrag. Maar zolang de hufters door de gemeenschap uit de wind gehouden worden, de jongerenwerker geen machtsmiddelen heeft en de agent die machtsmiddelen niet mag inzetten, verandert er dus geen ene fluit!
[..]
Je zal mij nooit horen zeggen dat dé marokkaan bestaat. Net zo goed dat dé nederlander niet bestaat. Wat wel degelijk bestaat is de dubbele moraal tov vrouwelijke seksualiteit en het is een feit dat die voornamelijk gedeeld wordt door de machoculturen.
En voor alle duidelijkheid, dat idiote machismo is écht niet uniek voor de islam of voor noord-afrika/MO hoor. Hetzelfde zie je in Spanje, Italië en Griekenland, die hun achterlijkheid legitimeren met het christendom/de bijbel. Maar hoewel religie een belangrijke bijdragende factor is, is ook DAT geen voorwaarde, aangezien de aziatische culturen (japan/china etc) misschien nog wel veel erger zijn, terwijl die een heel andere religieuze historie hebben.
Ook wel eens een groep Nederlandse gasten op de achtergrond gehad die meelachen als je uitgescholden wordt.quote:Op maandag 26 november 2012 07:58 schreef stopnaald het volgende:
Kennelijk snap je niet hoe het in de praktijk werkt. Een stomp op de neus geven of je nagels in een vrijpostige hand zetten kun je in een (zeer) drukke OV nog wel doen. De mensenmassa belemmert de dader meestal om iets terug te doen. Maar op straat, zeker als je als individue tegenover een groep staat, ben je gewoon het bokkie. Zoals gezegd (en nogmaals ik praat uit ervaring, hetzij persoonlijk, hetzij via mijn dochter, hetzij via haar vriendinnen) op z'n best wordt de situatie genegeerd (niemand die zich ermee bemoeien wil, want niemand wil eveneens slachtoffer worden), maar vaak genoeg roept het ook het meutegedrag op, waarbij voorbijgangers zich (al was het maar verbaal) bij de hufters aansluiten.
Bij die grotere groep is het puur dom machismo. Die 4 klapmongolen hebben erover nagedacht en proberen serieus een ideologisch kader aan de hufterigheid te geven.quote:Op maandag 26 november 2012 12:14 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Als de mening van die 4 klapmongolen meer invloed heeft op het dagelijks leven van vrouwen wel ja. Da's misschien geen leuke, maar wel broodnodige boodschap.
Verder denk ik dat je het breder moet zien dan die 4 klapmongolen. Hun kijk op man/vrouw verhoudingen en vrouwelijke seksualiteit wordt door een veel grotere groep mensen gedeeld en uitgedragen. Zoveel is wel duidelijk als je het filmpje had bekeken.
Nou ja, de uitkomst van dit standpunt is, dat we, net als de negertjes en indianen in warme landen allemaal in onze blote kont gaan lopen.quote:Op maandag 26 november 2012 08:59 schreef stopnaald het volgende:
[..]
JUISTEM! Hun religie of hoe ze die willen beleven interesseert me geen ene ruk. Zolang IK er geen last van heb of in mijn vrijheid wordt beperkt. Daarom had ik in eerste instantie ook geen enkel probleem met hoofddoeken. Maar nu ik merk hoe het uitpakt voor mij, mijn dochter en haar vriendinnen, ben ik dus radicaal van mening veranderd. Ik ben 100% TEGEN hoofddoeken, omdat ik 100% tegen die dubbele moraal ben.
Je weet zelf heel goed of je kuis bent of niet. En je god weet dat als het goed is ook. Dus is al dat bedekken puur iets dat je in context van die dubbele moraal doet. Daarmee be- en veroordeel je onbedekte vrouwen (iets wat als een diepe belediging op zich beschouwd kan worden), maar steek je die onbedekte vrouwen ook nog eens een dolk in de rug, omdat je met je gedrag (bedekking) die dubbele moraal onderschrijft ipv aanvecht.
Vrije beschikking over de eigen vrouwelijke seksualiteit, met alles wat daar bijkomt, van vrijheid in de keuze van de huwelijkspartner tot überhaupt de vrijheid om NIET te trouwen en géén kinderen, maar wél seks te hebben is voor mij een heel belangrijk vrouwenrecht en een principe dat bij mij gebaseerd is op een diep gevoelde overtuiging.
Iets wat net zo belangrijk is voor mij, als de religie voor die moslima. Maar hoewel er wel altijd begrip moet worden opgebracht voor haar overtuiging, wordt er vrijwel geen aandacht gegeven aan overtuigingen zoals die van mij.
Ja, de samenleving is op sommige punten doorgeschoten. En ja, in veel reclames worden vrouwen geportretteerd als opblaaspoppen. En ja, een vrouw zonder make-up (zeker als het een jonge vrouw betreft) wordt vreemd aangekeken. Maar toch heb ik die uitwassen 100.000 keer liever dan zo'n gesegregeerde samenleving als in noord-afrika/MO. Ik besef heel goed dat ik als vrouw zijnde nog steeds niet helemaal vrij ben, maar het wordt gelukkig langzaamaan beter. Vrouwen die zich (vrijwillig of niet) bedekken is een stap achteruit ipv vooruit.
Jij hebt wel makkelijk praten als man. Jij hebt er namelijk helemaal geen last van.quote:Op dinsdag 27 november 2012 00:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou ja, de uitkomst van dit standpunt is, dat we, net als de negertjes en indianen in warme landen allemaal in onze blote kont gaan lopen.
Dit gezegd hebbende: het eerste wat onze missionarissen deden, was de blote negerinnen iets geven om hun borsten te bedekken.
Jij ontzegt vrouwen blijkbaar de vrijheid om zich te kleden zoals zij zelf willen. Ze mogen zich niet kuis bedekken, maar wel wellustig ontkleed kronkelen. Omdat JIJ er zo over denkt! Welk een bevrijding!
Ik heb last van mensen die vallen over een hoofddoek.quote:Op dinsdag 27 november 2012 00:33 schreef Baktaart het volgende:
[..]
Jij hebt wel makkelijk praten als man. Jij hebt er namelijk helemaal geen last van.
Op basis van haar kennis van het Arabisch. Ik ben haar naam vergeten, anders zou ik die geven.quote:Op dinsdag 27 november 2012 00:15 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Op basis waarvan zegt zij dat? Als ik Triggershot moet geloven, die toch wel redelijk in deze materie thuis is, is dat niet de orthodoxe interpretatie van die verzen (F&L / hoofddoek meiden topic #3).
Maar waarschijnlijk veel minder last dan vrouwen hebben van mensen die hun uitschelden, bedreigen als ze geen telefoonnummer geven, betasten, met een groepje volgen op straat en in het ergste geval verkrachten.quote:Op dinsdag 27 november 2012 00:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik heb last van mensen die vallen over een hoofddoek.
Natuurlijk heb ik er wel last van. Al was het maar omdat vrouwen er door geremd raken.quote:Op dinsdag 27 november 2012 00:33 schreef Baktaart het volgende:
[..]
Jij hebt wel makkelijk praten als man. Jij hebt er namelijk helemaal geen last van.
Lekker makkelijk van de zijkant mensen beoordelen die constant lastig gevallen worden terwijl je zelf buiten schot blijft.
Het is je niet bekend dat er meer mannen op straat gemolesteerd worden dan vrouwen?quote:Op dinsdag 27 november 2012 00:38 schreef Baktaart het volgende:
[..]
Maar waarschijnlijk veel minder last dan vrouwen hebben van mensen die hun uitschelden, bedreigen als ze geen telefoonnummer geven, betasten, met een groepje volgen op straat en in het ergste geval verkrachten.
En gutte gut, wat hebben sommige Nederlandse mannen opeens respect voor andere culturen wanneer het gaat om hun recht vrouwen te onderdrukken.
Nee, dat was mij niet bekend.quote:Op dinsdag 27 november 2012 00:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het is je niet bekend dat er meer mannen op straat gemolesteerd worden dan vrouwen?
Was voor mij eerlijk gezegd ook een verrassing.
Principieel heb ik eigenlijk wel een probleem met het verschijnsel. Ik heb het idee dat door het toepassen van dit soort regeltjes, het bedekken van het hoofd, het niet mogen kijken, niet mogen aanraken, het idee dat een menstruerende vrouw ergens "onrein" is, de vrouwelijke seksualiteit weer meer richting de taboesfeer wordt geduwd en dat vind ik eng. Juist de relatieve onbevangenheid waarmee mannen en vrouwen hier met elkaar kunnen omgaan vind ik een waardevol iets en beschouw ik als een grote verworvenheid van onze samenleving. Door het vrouwelijke lichaam weer zo met taboes te omgeven creëer je een raar soort spanning in de omgang tussen mannen en vrouwen die er mogelijk mee eindigt dat één van de twee zich volledig aan het gezicht moet onttrekken. Ik vind het ongewenst en het geeft mij een zeer onprettig gevoel.quote:Op dinsdag 27 november 2012 00:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Vet van mij.quote:Op dinsdag 27 november 2012 01:00 schreef Baktaart het volgende:
[..]
Nee, dat was mij niet bekend.
Gebeurt dat door die groep waar die docu en dit topic over gaan? Worden die mannen dan ook seksueel aangevallen?
Het lijkt me stug dat mannen meer lastiggevallen worden, want dat gebeurt sommige vrouwen/meisjes bijna dagelijks in grote steden, vooral als ze het openbaar vervoer gebruiken en nog stukken moeten lopen. Omdat er decennia lang niets aan gedaan is, is het steeds erger geworden.
Over jouw kwestie: Zijn er ook op grote schaal mannen die dagelijks door andere gasten in elkaar geslagen worden? Ik ken wel jongens die 1 of 2 keer bedreigd zijn met 'klappen' door een groep tuig, maar dat is het. Ja, is ook een probleem, dat van mij net zo goed hard bestraft mag worden, maar ik denk dat die sharia figuren daar weinig over te zeggen hebben en de oorzaken ergens anders liggen.
Maatregelen ertegen zouden wel goed samenvallen met dit, omdat het goed signaleert dat geweld en lastigvallen niet meer getolereerd worden.
Maar dat geldt niet alleen voor de hoofddoek.quote:Op dinsdag 27 november 2012 01:12 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Principieel heb ik eigenlijk wel een probleem met het verschijnsel. Ik heb het idee dat door het toepassen van dit soort regeltjes, het bedekken van het hoofd, het niet mogen kijken, niet mogen aanraken, het idee dat een menstruerende vrouw ergens "onrein" is, de vrouwelijke seksualiteit weer meer richting de taboesfeer wordt geduwd en dat vind ik eng. Juist de relatieve onbevangenheid waarmee mannen en vrouwen hier met elkaar kunnen omgaan vind ik een waardevol iets en beschouw ik als een grote verworvenheid van onze samenleving. Door het vrouwelijke lichaam weer zo met taboes te omgeven creëer je een raar soort spanning in de omgang tussen mannen en vrouwen die er mogelijk mee eindigt dat één van de twee zich volledig aan het gezicht moet onttrekken. Ik vind het ongewenst en het geeft mij een zeer onprettig gevoel.
Dank u, dit is precies wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 27 november 2012 01:12 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Principieel heb ik eigenlijk wel een probleem met het verschijnsel. Ik heb het idee dat door het toepassen van dit soort regeltjes, het bedekken van het hoofd, het niet mogen kijken, niet mogen aanraken, het idee dat een menstruerende vrouw ergens "onrein" is, de vrouwelijke seksualiteit weer meer richting de taboesfeer wordt geduwd en dat vind ik eng. Juist de relatieve onbevangenheid waarmee mannen en vrouwen hier met elkaar kunnen omgaan vind ik een waardevol iets en beschouw ik als een grote verworvenheid van onze samenleving. Door het vrouwelijke lichaam weer zo met taboes te omgeven creëer je een raar soort spanning in de omgang tussen mannen en vrouwen die er mogelijk mee eindigt dat één van de twee zich volledig aan het gezicht moet onttrekken. Ik vind het ongewenst en het geeft mij een zeer onprettig gevoel.
Dankjewel, jij snapt het wel. Ben jij een man of een vrouw?quote:Op dinsdag 27 november 2012 00:33 schreef Baktaart het volgende:
[..]
Lekker makkelijk van de zijkant mensen beoordelen die constant lastig gevallen worden terwijl je zelf buiten schot blijft.
Natuurlijk, jij bent een man en wordt nooit lastiggevallen. Voor jou als man zitten er alleen maar voordelen aan.quote:Op dinsdag 27 november 2012 00:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Vet van mij. Misschien heb jij er ook wel wat last van, maar geloof mij, dat staat in geen enkele verhouding tot de last die IK (wij, vrouwen) er van hebben. Dergelijke intimidatie en agressie berooft je letterlijk van een stuk vrijheid. IK (of mijn dochter) kan NIET rustig over straat. Zelfs niet overdag. Elke trip naar het winkelcentrum of school is spitsroeden lopen, zeker als je alleen bent. Het is TE bizar voor woorden gewoon.quote:Op dinsdag 27 november 2012 00:40 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Natuurlijk heb ik er wel last van. Al was het maar omdat vrouwen er door geremd raken.
Maar ook omdat allerlei mannelijke wellust en misdragingen op mij geprojecteerd worden.
Het is duidelijk dat jij niet weet waar je over praat, anders zou je nooit de vergelijking tussen fysiek en seksueel geweld maken. Verder maakt het ook nogal wat verschil of je eenmalig in elkaar geramd wordt of gedurende lange(re) tijd regelmatig wordt aangerand. Zelfs als de aanranding zelf nog redelijk "mild" van aard is (kneepje in borsten of billen), is het psychische effect daarvan ZEER ingrijpend met vaak jarenlange, zo niet blijvende gevolgen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 00:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het is je niet bekend dat er meer mannen op straat gemolesteerd worden dan vrouwen?
Was voor mij eerlijk gezegd ook een verrassing.
Niks snel. Ik KEN de betreffende klootzakken, ik heb ze verdomme zien opgroeien hier. En ik WEET hoe hun ouders/familie hier tegenover staan. Ik zou ze vandaag nog kapot schieten als het kon.quote:Op dinsdag 27 november 2012 01:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij.
Akkoord, lastig gevallen worden is niet hetzelfde als gemolesteerd worden.
Wat die door mij vetgemaakte zin betreft: er zitten nogal wat voorwaarden in.
Sommige meisjes bijna dagelijks in grote steden in het openbaar vervoer en als ze stukken moeten lopen.
Om dan de Marokkaanse jongens als probleem aan te wijzen, is mij wat erg snel.
Tja, S4B is opgeheven, dus nu bestaat ook het probleem niet meer? WTF!!!quote:Op dinsdag 27 november 2012 02:26 schreef Shawn het volgende:
Voor degenen die het niet weten: Sharia4Belgium bestaat al een tijdje niet meer hoor.
Daar heb jij als oude vent in Wageningen dan ook geen enkel benul van.quote:Op dinsdag 27 november 2012 01:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij.
Akkoord, lastig gevallen worden is niet hetzelfde als gemolesteerd worden.
Wat die door mij vetgemaakte zin betreft: er zitten nogal wat voorwaarden in.
Sommige meisjes bijna dagelijks in grote steden in het openbaar vervoer en als ze stukken moeten lopen.
Om dan de Marokkaanse jongens als probleem aan te wijzen, is mij wat erg snel.
Het is alleen een pareltje als je allerlei zaken voor mij invult die ik niet heb gezegd.quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:35 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Tja, S4B is opgeheven, dus nu bestaat ook het probleem niet meer? WTF!!!![]()
Dit is een pareltje.....inlijsten dan maar?
Dus omdat het is opgeheven is het er niet meer? Omdat Stichting Martijn niet meer bestaat zijn er geen pedo's meer? Wist niet dat het zo werkte.quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:35 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Tja, S4B is opgeheven, dus nu bestaat ook het probleem niet meer? WTF!!!![]()
Dit is een pareltje.....inlijsten dan maar?
Enlighten me!quote:Op dinsdag 27 november 2012 14:26 schreef Shawn het volgende:
[..]
Het is alleen een pareltje als je allerlei zaken voor mij invult die ik niet heb gezegd.
Ik zei nergens dat het probleem niet meer bestaat. Jij legde woorden in mijn mond, werd vervolgens boos en wilde de reactie gaan inlijsten.quote:
Wie, de jongens of hun familie?quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:33 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Niks snel. Ik KEN de betreffende klootzakken, ik heb ze verdomme zien opgroeien hier. En ik WEET hoe hun ouders/familie hier tegenover staan. Ik zou ze vandaag nog kapot schieten als het kon.
Ja vooral die moeders verdienen het natuurlijk, verraadsters met hun hoofddoekje.quote:
Wel mooi zo die falende eigen invulling en dan verontwaardigd daar over gaan doen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 15:40 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ja vooral die moeders verdienen het natuurlijk, verraadsters met hun hoofddoekje.
Sharia4belgium heeft zichzelf opgeheven, dit in tegenstelling tot stichting Martijn, er was simpelweg geen draagvlak of steun onder de mainstream moslims voor dit soort bewegingen, daarom falen ze allemaal van de Nederlandse moslimpartij tot AEL en S4B. Verder is er geen enkel wet wat problemen in z'n geheel aanpakt, altijd komen er wel mensen mee weg of blijft het voorkomen, daar waar het kan grijp je in, simpel as that.quote:Op dinsdag 27 november 2012 14:27 schreef JeMoeder het volgende:
Sharia4Belgium kan AIDS krijgen. Optyfen met jullie dikke varkensbekken.
[..]
Dus omdat het is opgeheven is het er niet meer? Omdat Stichting Martijn niet meer bestaat zijn er geen pedo's meer? Wist niet dat het zo werkte.
Als je probleem zo lang bestaat als je hier suggereert, zou ik er toch iets aan gedaan hebben. Structureel.quote:Op dinsdag 27 november 2012 10:30 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat jij niet weet waar je over praat, anders zou je nooit de vergelijking tussen fysiek en seksueel geweld maken. Verder maakt het ook nogal wat verschil of je eenmalig in elkaar geramd wordt of gedurende lange(re) tijd regelmatig wordt aangerand. Zelfs als de aanranding zelf nog redelijk "mild" van aard is (kneepje in borsten of billen), is het psychische effect daarvan ZEER ingrijpend met vaak jarenlange, zo niet blijvende gevolgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |