abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119662696
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 00:29 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou ja, de uitkomst van dit standpunt is, dat we, net als de negertjes en indianen in warme landen allemaal in onze blote kont gaan lopen.
Dit gezegd hebbende: het eerste wat onze missionarissen deden, was de blote negerinnen iets geven om hun borsten te bedekken.

Jij ontzegt vrouwen blijkbaar de vrijheid om zich te kleden zoals zij zelf willen. Ze mogen zich niet kuis bedekken, maar wel wellustig ontkleed kronkelen. Omdat JIJ er zo over denkt! Welk een bevrijding!
Jij hebt wel makkelijk praten als man. Jij hebt er namelijk helemaal geen last van.

Lekker makkelijk van de zijkant mensen beoordelen die constant lastig gevallen worden terwijl je zelf buiten schot blijft.
pi_119662767
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 00:33 schreef Baktaart het volgende:

[..]

Jij hebt wel makkelijk praten als man. Jij hebt er namelijk helemaal geen last van.
Ik heb last van mensen die vallen over een hoofddoek.
pi_119662801
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 00:15 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Op basis waarvan zegt zij dat? Als ik Triggershot moet geloven, die toch wel redelijk in deze materie thuis is, is dat niet de orthodoxe interpretatie van die verzen (F&L / hoofddoek meiden topic #3).
Op basis van haar kennis van het Arabisch. Ik ben haar naam vergeten, anders zou ik die geven.
Maar dat het niet de orthodoxe interpretatie is, is natuurlijk wel bekend.

De vraag is dan of orthodoxie een juiste benadering is. Letterlijk gezien wel: orthodox betekent rechtzinnig. Recht in de leer. Maar als je afgaat op de aanhef van elke soera is Allah vooral rechtvaardig en barmhartig. Niet rechtzinnig.

Over het algemeen zijn rechtzinnigen wat agressiever dan de rekkelijken, dat ligt in hun aard. Maar daardoor hebben ze niet noodzakelijk gelijk.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_119662812
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 november 2012 00:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar waarschijnlijk veel minder last dan vrouwen hebben van mensen die hun uitschelden, bedreigen als ze geen telefoonnummer geven, betasten, met een groepje volgen op straat en in het ergste geval verkrachten.

En gutte gut, wat hebben sommige Nederlandse mannen opeens respect voor andere culturen wanneer het gaat om hun recht vrouwen te onderdrukken.
pi_119662862
quote:

[..]

Lekker makkelijk van de zijkant mensen beoordelen die constant lastig gevallen worden terwijl je zelf buiten schot blijft.
Natuurlijk heb ik er wel last van. Al was het maar omdat vrouwen er door geremd raken.
Maar ook omdat allerlei mannelijke wellust en misdragingen op mij geprojecteerd worden.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_119662890
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 00:38 schreef Baktaart het volgende:

[..]

Maar waarschijnlijk veel minder last dan vrouwen hebben van mensen die hun uitschelden, bedreigen als ze geen telefoonnummer geven, betasten, met een groepje volgen op straat en in het ergste geval verkrachten.

En gutte gut, wat hebben sommige Nederlandse mannen opeens respect voor andere culturen wanneer het gaat om hun recht vrouwen te onderdrukken.
Het is je niet bekend dat er meer mannen op straat gemolesteerd worden dan vrouwen?
Was voor mij eerlijk gezegd ook een verrassing.
pi_119663261
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 00:41 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het is je niet bekend dat er meer mannen op straat gemolesteerd worden dan vrouwen?
Nee, dat was mij niet bekend.

Gebeurt dat door die groep waar die docu en dit topic over gaan? Worden die mannen dan ook seksueel aangevallen?

Het lijkt me stug dat mannen meer lastiggevallen worden, want dat gebeurt sommige vrouwen/meisjes bijna dagelijks in grote steden, vooral als ze het openbaar vervoer gebruiken en nog stukken moeten lopen. Omdat er decennia lang niets aan gedaan is, is het steeds erger geworden.

Over jouw kwestie: Zijn er ook op grote schaal mannen die dagelijks door andere gasten in elkaar geslagen worden? Ik ken wel jongens die 1 of 2 keer bedreigd zijn met 'klappen' door een groep tuig, maar dat is het. Ja, is ook een probleem, dat van mij net zo goed hard bestraft mag worden, maar ik denk dat die sharia figuren daar weinig over te zeggen hebben en de oorzaken ergens anders liggen.

Maatregelen ertegen zouden wel goed samenvallen met dit, omdat het goed signaleert dat geweld en lastigvallen niet meer getolereerd worden.
  dinsdag 27 november 2012 @ 01:12:27 #68
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_119663372
quote:

[..]

Principieel heb ik eigenlijk wel een probleem met het verschijnsel. Ik heb het idee dat door het toepassen van dit soort regeltjes, het bedekken van het hoofd, het niet mogen kijken, niet mogen aanraken, het idee dat een menstruerende vrouw ergens "onrein" is, de vrouwelijke seksualiteit weer meer richting de taboesfeer wordt geduwd en dat vind ik eng. Juist de relatieve onbevangenheid waarmee mannen en vrouwen hier met elkaar kunnen omgaan vind ik een waardevol iets en beschouw ik als een grote verworvenheid van onze samenleving. Door het vrouwelijke lichaam weer zo met taboes te omgeven creëer je een raar soort spanning in de omgang tussen mannen en vrouwen die er mogelijk mee eindigt dat één van de twee zich volledig aan het gezicht moet onttrekken. Ik vind het ongewenst en het geeft mij een zeer onprettig gevoel.
pi_119663384
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 01:00 schreef Baktaart het volgende:

[..]

Nee, dat was mij niet bekend.

Gebeurt dat door die groep waar die docu en dit topic over gaan? Worden die mannen dan ook seksueel aangevallen?

Het lijkt me stug dat mannen meer lastiggevallen worden, want dat gebeurt sommige vrouwen/meisjes bijna dagelijks in grote steden, vooral als ze het openbaar vervoer gebruiken en nog stukken moeten lopen. Omdat er decennia lang niets aan gedaan is, is het steeds erger geworden.

Over jouw kwestie: Zijn er ook op grote schaal mannen die dagelijks door andere gasten in elkaar geslagen worden? Ik ken wel jongens die 1 of 2 keer bedreigd zijn met 'klappen' door een groep tuig, maar dat is het. Ja, is ook een probleem, dat van mij net zo goed hard bestraft mag worden, maar ik denk dat die sharia figuren daar weinig over te zeggen hebben en de oorzaken ergens anders liggen.

Maatregelen ertegen zouden wel goed samenvallen met dit, omdat het goed signaleert dat geweld en lastigvallen niet meer getolereerd worden.
Vet van mij.

Akkoord, lastig gevallen worden is niet hetzelfde als gemolesteerd worden.

Wat die door mij vetgemaakte zin betreft: er zitten nogal wat voorwaarden in.
Sommige meisjes bijna dagelijks in grote steden in het openbaar vervoer en als ze stukken moeten lopen.

Om dan de Marokkaanse jongens als probleem aan te wijzen, is mij wat erg snel.
pi_119663396
Achterlijk gewoon.
Rustig aan.
pi_119663414
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 01:12 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Principieel heb ik eigenlijk wel een probleem met het verschijnsel. Ik heb het idee dat door het toepassen van dit soort regeltjes, het bedekken van het hoofd, het niet mogen kijken, niet mogen aanraken, het idee dat een menstruerende vrouw ergens "onrein" is, de vrouwelijke seksualiteit weer meer richting de taboesfeer wordt geduwd en dat vind ik eng. Juist de relatieve onbevangenheid waarmee mannen en vrouwen hier met elkaar kunnen omgaan vind ik een waardevol iets en beschouw ik als een grote verworvenheid van onze samenleving. Door het vrouwelijke lichaam weer zo met taboes te omgeven creëer je een raar soort spanning in de omgang tussen mannen en vrouwen die er mogelijk mee eindigt dat één van de twee zich volledig aan het gezicht moet onttrekken. Ik vind het ongewenst en het geeft mij een zeer onprettig gevoel.
Maar dat geldt niet alleen voor de hoofddoek.
Ik sloot vanavond twee bijeenkomsten af: een over de inrichting van een woonwijk en een over beleving van het christendom. De eerste was geen probleem, de tweede had ik graag buiten de deur gehouden.
pi_119663877
Voor degenen die het niet weten: Sharia4Belgium bestaat al een tijdje niet meer hoor.
pi_119666491
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 01:12 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dank u, dit is precies wat ik bedoel.
pi_119666527
quote:

[..]

Dankjewel, jij snapt het wel. Ben jij een man of een vrouw?
pi_119666561
quote:

[..]

Natuurlijk, jij bent een man en wordt nooit lastiggevallen. Voor jou als man zitten er alleen maar voordelen aan.
pi_119666678
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 00:40 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Natuurlijk heb ik er wel last van. Al was het maar omdat vrouwen er door geremd raken.
Maar ook omdat allerlei mannelijke wellust en misdragingen op mij geprojecteerd worden.
Vet van mij. Misschien heb jij er ook wel wat last van, maar geloof mij, dat staat in geen enkele verhouding tot de last die IK (wij, vrouwen) er van hebben. Dergelijke intimidatie en agressie berooft je letterlijk van een stuk vrijheid. IK (of mijn dochter) kan NIET rustig over straat. Zelfs niet overdag. Elke trip naar het winkelcentrum of school is spitsroeden lopen, zeker als je alleen bent. Het is TE bizar voor woorden gewoon.
pi_119666849
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 00:41 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het is duidelijk dat jij niet weet waar je over praat, anders zou je nooit de vergelijking tussen fysiek en seksueel geweld maken. Verder maakt het ook nogal wat verschil of je eenmalig in elkaar geramd wordt of gedurende lange(re) tijd regelmatig wordt aangerand. Zelfs als de aanranding zelf nog redelijk "mild" van aard is (kneepje in borsten of billen), is het psychische effect daarvan ZEER ingrijpend met vaak jarenlange, zo niet blijvende gevolgen.
pi_119666903
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 01:13 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Vet van mij.

Sommige meisjes bijna dagelijks in grote steden in het openbaar vervoer en als ze stukken moeten lopen.

Niks snel. Ik KEN de betreffende klootzakken, ik heb ze verdomme zien opgroeien hier. En ik WEET hoe hun ouders/familie hier tegenover staan. Ik zou ze vandaag nog kapot schieten als het kon.
pi_119666959
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 02:26 schreef Shawn het volgende:
Voor degenen die het niet weten: Sharia4Belgium bestaat al een tijdje niet meer hoor.
Tja, S4B is opgeheven, dus nu bestaat ook het probleem niet meer? WTF!!! :|W

Dit is een pareltje.....inlijsten dan maar?
pi_119667055
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 01:13 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Vet van mij.

Daar heb jij als oude vent in Wageningen dan ook geen enkel benul van.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')