Tja, dompertje dit. Volstrekt onnodig verlies vanmiddag.
Qua veldspel waren we vandaag absoluut de betere, maar Vitesse was op de counter erg gevaarlijk. Daar zijn we niet goed genoeg mee omgegaan. Het ergste was dat we vandaag in de eindfase telkens veel te slordig waren. Altijd was de laatste beslissende pass net niet goed genoeg of verzuimde we de bal er gewoon in te schieten, met Wijnaldum als dieptepunt.
Ik vreesde er laatst al voor dat Lens zijn niveau niet constant kan houden. Vandaag was het weer erg slordig, precies op het moment dat het er het meest toe doet dus. Ik geloof dat het tussen de 10e en 15e minuut was dat hij PSV middels een gigantische kans op 2-0 had kunnen brengen, dan was de wedstrijd bijna gespeeld geweest. Matig dat hij net dan dus niet rustig genoeg kan blijven.
Ik vond dat we trouwens vooral mentaal een verkeerde strijd hebben gestreden. In plaats van op het goede voetbal wat we speelden lag vooral in de eerste helft de focus veel te veel op kaarten vragen, stoken, vrije trappen claimen (terwijl er niets aan de hand was), erg verontwaardigt allemaal. Zo zonde, want het was helemaal niet slecht waar we mee bezig waren. Ik had gehoopt dat met de komst van Van Bommel dit wat meer uit de ploeg zou raken, maar helaas. Ik vond trouwens ook het publiek weer bloedirritant. Steun gewoon een keer je ploeg in plaats van dat (onterecht) verontwaardigde, irritante, negatieve gefluit en geboe de hele tijd. Wat een negatieve sfeer werd er gecreëerd zeg! Alsof je daar trouwens een speler als Jansen, Bony of Reis negatief mee beïnvloed
Al met al erg jammer deze wedstrijd, terwijl we hem met een wat positievere instelling, iets minder slordigheid en iets meer efficiëntie makkelijk naar onze kant hadden kunnen halen.
Ik maak me alsnog niet veel zorgen over de komende wedstrijden. We hebben vandaag weer laten zien dat we voetballend gewoon de beste zijn, nu moeten we het nog een keer afmaken in de toppers (onderhand weer een keer trouwens). Ajax, hoewel ze vanmiddag redelijk goed voetbalde en volkomen terecht de overwinning paktje, en Twente, die op het moment echt belabberd voetballen, moeten we kunnen hebben. Zo niet, ben je gewoon niet goed genoeg voor het kampioenschap.