Gelukkig leg jij het me even uit.quote:Op zondag 25 november 2012 10:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, weer iemand die het niet snapt en het omdraait
Als er beweerd wordt dat het niet automatisch slecht is voor een kind om onder die omstandigheden op te groeien dan is dat niet hetzelfde als wat jij daar kennelijk in ziet; dat de werkende moeder haar kind tekort doet.quote:Op zondag 25 november 2012 10:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Gelukkig leg jij het me even uit.
Nee veel hier lijken niet te snappen dat er mensen zijn die niet de wens voor alles laten gaan en een jaartje uitstel verkiezen boven jaren van net rond komen omdat je er uitgeknikkerd bent op je tijdelijke contract wegens zwanger terwijl je dicht bij dat vaste contract was.quote:Op zondag 25 november 2012 10:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, weer iemand die het niet snapt en het omdraait
hier wil ik graag even op reageren.quote:Op zondag 25 november 2012 09:41 schreef Leandra het volgende:
Natuurlijk is het mooi als een kind een ruime kamer met fantastisch speelgoed heeft, en alles wat het maar wensen kan, maar dat wil niet zeggen dat een kind het beter heeft, want in de meeste gevallen zal daar ook iets tegenover moeten staan wat het kind graag anders zou zien.
Nou ik en wat anderen waren het niet eens met de situatie van Risu om er dan vol voor te gaan.quote:Op zondag 25 november 2012 10:24 schreef debuurvrouw het volgende:
Waar lees je spring er maar in? Ik lees alleen dat de (schijn) veiligheid van de vaste baan en t goede huis enzo ter discussie word gesteld. Ik zou eerst mijzelf op orde willen hebben en zeker wanneer onder 30 nog even wachten. Maar als je al een kind hebt en je wilt heel graag een tweede zou ' het onjuiste huis' of de verkeerde baan me niet tegenhouden. Of als je 38 bent ofzo.
Ik weet niet of je het nou ook precies over mij had, maar ik heb het weer breder getrokken, in hun situatie zou ik het ook niet zo snel aanraden...quote:Op zondag 25 november 2012 10:37 schreef laziness het volgende:
[..]
Nou ik en wat anderen waren het niet eens met de situatie van Risu om er dan vol voor te gaan.
Ik had het enkel over hen situatie maar toen kreeg ik ook om mijn oren een baan is slechts schijnveiligheid.
Ik kreeg de indruk dat velen vonden dat die specifieke situatie ook geen probleem vormt en ze er gewoon maar voor moeten gaan.
Ik ben helemaal niet van mening dat je op een vast contract moet wachten perse. Ik had het nog steeds echt enkel over de 12 uur werk en ww als basis voor een kind.
Dat is niet hoe de situatie is bij Risu wat de hele discussie aanzwengelde meen ik te proeven uit haar woorden en op basis van enkel die situatie heb ik een aantal keer geroepen dat ik het onverstandig vind.quote:Op zondag 25 november 2012 10:32 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik denk dat je best je gevoel kan volgen, mits je er wel verstandig naar gekeken hebt.
Als jij voor jezelf op papier hebt staan dat je ook met ww nog makkelijk rondkomt, daarna het nog even uit kan zingen met spaargeld, ook als daar extra kosten bijkomen door nog een kindje, moet je dan perse wachten tot er weer een baan is? Of spring je er dan in, en als de partner/jijzelf weer een baan krijgt, dan is het mooi meegenomen..
Het probleem zit hem dat een aantal van ons specifiek op die situatie hun mening gaven en dat iedereen dat breder trok terwijl ik in een andere situatie een andere mening ben aan gedaan.quote:Op zondag 25 november 2012 10:39 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het nou ook precies over mij had, maar ik heb het weer breder getrokken, in hun situatie zou ik het ook niet zo snel aanraden...
ik vrees dat ik nu meer met mijn eigen situatie in mijn achterhoofd post. Dit is op dit moment wel actueel bij ons
Of je het vervelend vindt om er niet bij te horen ligt aan het kind zelf en de opvoeding. Zo heb ik het altijd wel vervelend gevonden er niet bij te horen. In zekere zin dan, ik hoefde ook weer niet bij de popijopies. Ik werd ook gepest, ik kreeg bijv. veel te vaak nieuwe kleding waar ik zelf helemaal niet zo blij mee was en mijn klasgenootjes alleen jaloers.quote:Op zondag 25 november 2012 10:36 schreef Barreltje het volgende:
[..]
hier wil ik graag even op reageren.
bij ons was het vroeger ook niet breed.. uit noodzaak maakte moeders de kleding zelf.. daar had ik zelf nioet zo veel problemen mee, maar de schoolvriendjes en vriendinnetjes wel.. ook het feit dat wij niet hetzelfde speelgoed hadden was reden voor een flink aantal treiterijen..
je hoort er dan niet bij.. DAT zijn de herrinerringen die ik heb uit mijn jeugd..
Een kind wordt niet gepest omdat hij niet merk X draagt of speeltje Y heeft, een kind wordt gepest omdat pesters het kind als target zien, als je wel het juiste speelgoed had was je waarschijnlijk getreiterd om iets anders.quote:Op zondag 25 november 2012 10:36 schreef Barreltje het volgende:
[..]
hier wil ik graag even op reageren.
bij ons was het vroeger ook niet breed.. uit noodzaak maakte moeders de kleding zelf.. daar had ik zelf nioet zo veel problemen mee, maar de schoolvriendjes en vriendinnetjes wel.. ook het feit dat wij niet hetzelfde speelgoed hadden was reden voor een flink aantal treiterijen..
je hoort er dan niet bij.. DAT zijn de herrinerringen die ik heb uit mijn jeugd..
En zo is het mischien wel net zo naief om te denken dat het kind niks mist voor zijn of haar gevoel als hij maar genoeg liefde krijgt.quote:Op zondag 25 november 2012 11:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een kind wordt niet gepest omdat hij niet merk X draagt of speeltje Y heeft, een kind wordt gepest omdat pesters het kind als target zien, als je wel het juiste speelgoed had was je waarschijnlijk getreiterd om iets anders.
Ik snap je koppeling wel, maar ik denk dat het behoorlijk naïef is te denken dat je met het juiste speeltje niet gepest zou zijn.
Pesters pesten om het pesten, en pakken je daarbij op jouw zwakke punt.
dit was ook precies wat ik uit Risu haar post proefde. Ze had het over sparen en eerst een buffer opbouwen, want een kind kost zoveel en ze trokken het nu maar net. Op het moment dat je dan jong bent en verwacht dat je man zo weer werk heeft, zou ik ook zeggen wacht dan effe. Gewoon ook voor je eigen gemoedsrust, want het kwam op mij over of ze het wel lastig vond om in te schatten of ze het zouden redden.quote:Op zondag 25 november 2012 10:41 schreef laziness het volgende:
[..]
Dat is niet hoe de situatie is bij Risu wat de hele discussie aanzwengelde meen ik te proeven uit haar woorden en op basis van enkel die situatie heb ik een aantal keer geroepen dat ik het onverstandig vind.
Dat dure kleren en vakanties en de hele ram bam niet belangrijk zijn ben ik het mee eens maar als je nu al net aan rond komt waarom nu direct een kind er bij?
Dat is wat ik steeds geroepen heb.
Ongetwijfeld. Mijn vriend heeft ook prachtige verhalen over Indonesië bijvoorbeeld. Ik kwam uit een gezin waarin het vakantiegeld naar een nieuwe wasmachine ging, en er was altijd wel iets. Er was immers niet veel geld. Het familiebedrijf ging failliet toen mijn moeder zwanger bleek en mijn vader heeft er tot mijn 16e over gedaan om de schulden die daaruit voortvloeiden af te betalen.quote:Op zondag 25 november 2012 09:43 schreef laziness het volgende:
Nou de vakanties waren wel een van de geweldige ervaringen uit mijn jeugd hoor als we het er toch over hebben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |