Jouw UI.quote:Op zaterdag 24 november 2012 10:52 schreef Pino112 het volgende:
"Maar helaas niet van de sneeuw" wilde ik er nog bij zetten maar dat paste niet
Oh gaat het binnenkort sneeuwen?quote:Op zaterdag 24 november 2012 15:37 schreef Dven het volgende:
De betrekkelijke kou lijkt hier voorlopig even voorbij, er gaat een weekje aankomen met temperaturen tussen de 15 en 20 graden
Lange termijn ziet er echter niet goed uit en als het zich zo doorzet zal de eerste sneeuw niet lang meer op zich laten wachten
Is er wel, ik heb ook vanaf mobiel geopend.quote:Op zaterdag 24 november 2012 10:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Sorry, op de mobile layout ontbreekt de open nieuw deel knop
Overal door de mist?quote:Op zaterdag 24 november 2012 10:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
Maakt niet uit
En wit in NL? Dan mag je mij vertellen waar
Zo spectaculair is het nou ook weer nietquote:Op zaterdag 24 november 2012 18:39 schreef andreas612 het volgende:
Hier even een ensembleverwachting waar we op kunnen fappen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou hier niet hoorquote:Op zaterdag 24 november 2012 17:51 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Is er wel, ik heb ook vanaf mobiel geopend.
[..]
Overal door de mist?
Daar ben ik ook benieuwd naar, het zal hier in het oosten vast mee gaan vallenquote:Op zondag 25 november 2012 00:37 schreef Robbedoes32 het volgende:
Nice, benieuwd hoe hard het gaat waaienZolang mijn dakpannen maar blijven zitten
Januari 1990 was de laatste keer dat er nog een echte landelijke storm was, zover ik me kan herinneren. Maar toen had ik ook de leeftijd dat alles op dat gebied spannend was...quote:Op zondag 25 november 2012 01:25 schreef RiKe het volgende:
Zal vast mee vallen hoor.
Ik woon al m'n hele leven in Zuid Holland en een ECHTE storm heb ik hier nog niet meegemaakt.
Dat zuchtje wind wat hier af en toe staat kan ik geen storm noemen, zeker van de laatste jaren niet.
14,8 graden is nu de landelijk hoogste temperatuur (Bunde)! Dat zou voor 26 november al bijna een datumrecord zijn (is nu 15,2), maar het is nu eenmaal 25 november en die dag heeft een datumrecord van 18,9 graden (Maastricht, Ell).quote:
F8 tornado's hier.quote:Op zondag 25 november 2012 08:03 schreef aloa het volgende:
IJmuiden heeft al storm met windstoten tot 104 km/u.
Ja? Hier kwam net een orkaan van categorie 23 langs.quote:
Ja hier ook, weinig boeiends tot nog toe.quote:Op zondag 25 november 2012 09:08 schreef Specularium het volgende:
Het is niet te geloven.
Ik zit nu in mijn TIV te wachten op Erwin Kroll.
hier (Den Bosch) valt het wel mee. Af en toe zelfs een bleek zonnetjequote:
Met een caravan over de afsluitdijk?quote:Op zondag 25 november 2012 10:52 schreef Co_OL het volgende:
wij gaan straks terug rijden van Groningen naar den helder
En januari 2007 dan?quote:Op zondag 25 november 2012 02:46 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Januari 1990 was de laatste keer dat er nog een echte landelijke storm was, zover ik me kan herinneren. Maar toen had ik ook de leeftijd dat alles op dat gebied spannend was...
november 2007 was het nog goed raak, bij IJmuiden was het echt genietenquote:Op zondag 25 november 2012 01:25 schreef RiKe het volgende:
Zal vast mee vallen hoor.
Ik woon al m'n hele leven in Zuid Holland en een ECHTE storm heb ik hier nog niet meegemaakt.
Dat zuchtje wind wat hier af en toe staat kan ik geen storm noemen, zeker van de laatste jaren niet.
Januari 2007 was de laatste echte storm ja.quote:
45 minuten zeker.quote:Op zondag 25 november 2012 11:23 schreef ZaZoe het volgende:
Zitten felle windstoten tussen.
Hoop dat PSV vandaag de wind mee heeft tegen Vitesse
Verkapte "kijk eens hoe groot mijn balkon is"-post...quote:Op zondag 25 november 2012 12:39 schreef DemonRage het volgende:
Daarnet wat flesjes bier opgeruimd. De lege kratten staan op mijn balkon waar ik de flesjes in deponeer. Wat blijkt nou: de krat waar nog geen flesjes in zaten was door de wind verplaatst naar de andere kant van het balkon en dat is zo'n 4 meter.
Nee het was meer een "kijk eens hoe hard het bij mij gewaaid heeft"-post.quote:Op zondag 25 november 2012 12:46 schreef minthy het volgende:
[..]
Verkapte "kijk eens hoe groot mijn balkon is"-post...
Tot nu toe 17 m/s (61.2 km/h) gemeten in Drachten.quote:Op zondag 25 november 2012 12:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
Gem:
[ afbeelding ]
Stoot:
[ afbeelding ]
69.2km/h
Dat geloof ik graag!quote:Op zondag 25 november 2012 14:01 schreef MaLo het volgende:
Lekkere windstoten hier. Was avontuurlijk op de tennisbaan
Whoem van 40 naar 75.6km/hquote:Op zondag 25 november 2012 13:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tot nu toe 17 m/s (61.2 km/h) gemeten in Drachten.
Hier waarschijnlijk welquote:
Herinner ik me alleen als mediastorm, niet één met veel schade en slachtoffers. Maar dat kan ik mis hebben hoor.quote:
Verkapte huisvrouwenpost...quote:
Meer dan 17m/s heb ik niet gemeten vandaag. Volgende keer beter.quote:Op zondag 25 november 2012 14:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Whoem van 40 naar 75.6km/hwind is hier alleen nog maar meer toegenomen!
Net kilometers lang 1:30 gereden bij 120kmp omdat ik wind mee had op de snelwegquote:Op zondag 25 november 2012 10:52 schreef Co_OL het volgende:
wij gaan straks terug rijden van Groningen naar den helder
Op mijn 13e (in 1990) was ik er niet zoveel mee bezig als in 2007. Temeer omdat ik bij die laatste rond reed met een bestelbus en dan voel je de storm wel.quote:Op zondag 25 november 2012 15:01 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Herinner ik me alleen als mediastorm, niet één met veel schade en slachtoffers. Maar dat kan ik mis hebben hoor.
edit: 5 doden en 125 miljoen euro schade. Blijkbaar toch een flinke storm geweest. 1990 is gewoon beter blijven hangen: aan de radio gekluisterd, terwijl de windkracht aan zee opliep naar 11 en ik hoopte op 12!
Wij hadden moeite om 120 aan te houden tijdens een windvlaag...quote:Op zondag 25 november 2012 17:12 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Net kilometers lang 1:30 gereden bij 120kmp omdat ik wind mee had op de snelweg
Ik was 11 in 1990, en een echte ramptoeristquote:Op zondag 25 november 2012 17:21 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Op mijn 13e (in 1990) was ik er niet zoveel mee bezig als in 2007. Temeer omdat ik bij die laatste rond reed met een bestelbus en dan voel je de storm wel.
normaal rij ik gemiddeld 5,2l/100km op dat stukje nu op 6,2l/100km...quote:Op zondag 25 november 2012 17:12 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Net kilometers lang 1:30 gereden bij 120kmp omdat ik wind mee had op de snelweg
in 1990 was ik 15, en al bezig met het weer. En ik moest 's middags nog terug naar huis fietsen vanaf schoolquote:Op zondag 25 november 2012 17:39 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik was 11 in 1990, en een echte ramptoerist
dat dus.quote:
Lang en zachtquote:Op maandag 26 november 2012 00:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
snap al die drukte niet van de mensen op WW
Ochjee de pluim is warmer geworden.....prima toch? Winter is nog lang
Interessant.twitter:MeteoConsult twitterde op maandag 26-11-2012 om 16:10:36Hoofdberekening ECMWF-model (van 0UTC) geeft sneeuwdek in NL op 4 december (in de avond)....#onzeker http://t.co/S9Q7mrEG reageer retweet
JAAAAA!!!quote:Op maandag 26 november 2012 17:31 schreef Slobeend het volgende:
Interessant.twitter:MeteoConsult twitterde op maandag 26-11-2012 om 16:10:36Hoofdberekening ECMWF-model (van 0UTC) geeft sneeuwdek in NL op 4 december (in de avond)....#onzeker http://t.co/S9Q7mrEG reageer retweet
Heeft de NS de dienstregeling al aangepast?quote:Op maandag 26 november 2012 17:31 schreef Slobeend het volgende:
Mooi verhaal! Ik weet ook nog dat ik die middag van school naar huis moest fietsen. Toen ik op een brug met fiets en al tegen de brugleuning werd geblazen ben ik verder toch maar gaan lopen.quote:Op zondag 25 november 2012 18:05 schreef Againzender het volgende:
In
[..]
in 1990 was ik 15, en al bezig met het weer. En ik moest 's middags nog terug naar huis fietsen vanaf school![]()
Ik had een standaard storm verwacht, misschien wat zwaarder, en daar fietsten we wel vaker door.
Dus na de lessen zaten wij nog in de kantine te kaarten, tot onze concierge naar ons toe kwam dat we naar huis moesten.
Wij: Huhnormaal mogen we altijd kaarten, ook om stuivers!
Hij: er komt een orkaan aan, lijkt mij beter dat jullie zo snel mogelijk naar huis gaan.
Wij keken even naar buiten, ik zag de populieren doorveren, en zijn naar huis gegaan. Voor ons werd iemand met gitaar en fiets de sloot in geblazen. Overal forse takken van de bomen, ook op de A2 bij Maarssen waar wij de weg overstaken. Later is dat helemaal afgezet omdat er zo'n 25 bomen over de snelweg waren gevallen.
Mijn moeder was zeer ongerust toen ik thuis kwam. Mobiele telefoons had je niet toen.....
Wat mij nog erg bij staat: vroeger had je na het weerbericht op de radio ook de waarschuwingen voor de scheepvaart. Ik kwam thuis toen het nieuws net bezig was, en hoorde tot mijn stomme verbazing de waarschuwing 'Alle districten: zuidwest 12'
Toen ik dat hoorde was ik blij dat ik binnen was.
Dat zou me niet verbazen...quote:Op maandag 26 november 2012 19:24 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Heeft de NS de dienstregeling al aangepast?
Enige wat ik me kan herinneren was:quote:Op maandag 26 november 2012 19:31 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Mooi verhaal! Ik weet ook nog dat ik die middag van school naar huis moest fietsen. Toen ik op een brug met fiets en al tegen de brugleuning werd geblazen ben ik verder toch maar gaan lopen.
ze hebben de glazen bol weer gevondenquote:Op maandag 26 november 2012 17:31 schreef Slobeend het volgende:
Het viel me mee dat ze met die wind van dit weekend wel bleven rijdenquote:
quote:Op maandag 26 november 2012 20:35 schreef Klonk het volgende:
2010 zaten we toen toch ook al in die witte ellende?
1 December ofzo al volgens mij.
Ja idd, 2005 toch? Weet nog dat ik naar huis moest fietsen. Gelukkig achter een sneeuwschuivertje aan kunnen fietsen. Mijn pa had toen een dag of twee ervoor zijn winterbanden gemonteerd en kon mooi via binnenwegen snel thuis zijn.quote:Op maandag 26 november 2012 21:15 schreef Scrummie het volgende:
Paar jaar terug was er op mijn verjaardag een ongelofelijk pak sneeuw. (gisteren dus).
2009 volgens mij.quote:Op maandag 26 november 2012 22:00 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Ja idd, 2005 toch? Weet nog dat ik naar huis moest fietsen. Gelukkig achter een sneeuwschuivertje aan kunnen fietsen. Mijn pa had toen een dag of twee ervoor zijn winterbanden gemonteerd en kon mooi via binnenwegen snel thuis zijn.
2005 was in begin maart. 2009 was het iets later, eind december, en dat bleef toen 3 maanden liggen in het noordenquote:
Yep, 2005 was dat geloof ik. M'n moeder had die dag rijexamenquote:Op maandag 26 november 2012 22:00 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Ja idd, 2005 toch? Weet nog dat ik naar huis moest fietsen. Gelukkig achter een sneeuwschuivertje aan kunnen fietsen. Mijn pa had toen een dag of twee ervoor zijn winterbanden gemonteerd en kon mooi via binnenwegen snel thuis zijn.
Ik ook niet, maar er is wel een káns op sneeuw en dan wil ik toch voorbereid zijnquote:
Sneeuwquote:Op dinsdag 27 november 2012 08:21 schreef Dven het volgende:
Hier komende week temperaturen tussen de 15 en 19 graden. Op maandag wordt het iets koeler en op dinsdag is het overdag nog maar 2 graden met sneeuw
Klopt, 25 november, op mijn verjaardag, deed er 6uur over om thuis te komen destijds. Geen verjaardag gevierd dusquote:Op maandag 26 november 2012 22:00 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Alles best jong, maar dan hou je het maar mooi daarquote:Op dinsdag 27 november 2012 09:37 schreef Pino112 het volgende:
Van mijn part mag er morgen zo'n zelfde dikke sneeuwstorm komen![]()
Beetje chaos in Nederland is ook wel leuk, heb er toch niet zoveel last van.
Ik zal het iets meer richting jou sturen, kunnen we er samen van genieten.quote:Op dinsdag 27 november 2012 09:40 schreef minthy het volgende:
[..]
Alles best jong, maar dan hou je het maar mooi daar![]()
Oh, wacht...
Ik vrees dat ik er sowieso wel hinder van ondervind als het bij jou sneeuwtquote:Op dinsdag 27 november 2012 09:41 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik zal het iets meer richting jou sturen, kunnen we er samen van genieten.
quote:Op dinsdag 27 november 2012 09:43 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik er sowieso wel hinder van ondervind als het bij jou sneeuwt
Televaagbangmakerijquote:Weekend met vorst en sneeuwbuien
Van onze weerman
SOEST -
Na de herfststorm van zondag gaan we de komende dagen langzaam maar zeker op weg naar het eerste winterweer. Met een vandaag naar noordelijke richtingen draaiende wind treedt de tweede weekhelft een duidelijke afkoeling op in de atmosfeer. De temperaturen gaan iedere dag verder omlaag en liggen in het weekeinde op 1 tot 3 graden overdag. In de nachten komt het tot lichte vorst met minima tussen min 1 en min 4 graden.
Aanvankelijk is het overwegend droog maar in het weekeinde neemt de kans op winterse neerslag snel toe. Dat kan in de kustprovincies natte sneeuw zijn maar landinwaarts kan het tijdens hagel- en sneeuwbuien lokaal glad en wit worden. Het koude weer zakt af van hogere breedten en bereikt ons in een complex van lagedrukgebiedjes.
Het koudere weer lijkt ook begin december aan te houden. In het begin van de nieuwe week veroorzaken storingen op de rand van kouder en zachter weer regen of sneeuw in onze regio. De spreiding in de temperaturen is gaandeweg de nieuwe week groter maar kouder winterweer komt dichter- en dichterbij.
Voorlopig behoud ik liever nog even de 19 gradenquote:
quote:Gemiddelde maandtemperatuur : 7 °C
Laagste minimumtemperatuur deze maand : 0.1 °C de 24e om 8:40
Hoogste maximumtemperatuur deze maand : 11.9 °C de 22e om 10:10
Koudste dag van de maand : de 16e met een gemiddelde waarde van : 3.1 °C
Warmste dag van de maand : de 7e met een gemiddelde waarde van : 9.9 °C
Maximale windstoot : 75.6 km/h de 25e om 14:30
Gemiddelde windsnelheid : 9.6 km/h
Overheersende windrichting : ZZO
Hoogste neerslag op een dag : 9.6 mm de 3e
Totale neerslag deze maand : 42.6 mm
Hier helemaal niks, enkel een dikke bewolking, maar van wind valt zelfs niet te spreken, eindelijk eens lekker rustigquote:Op dinsdag 27 november 2012 10:11 schreef sararaats het volgende:
Nat vandaag maar gelukkig waait het niet meer zo hard.
In maart 2005 was het ook bal, ja. Daar zat ik middenin.quote:Op maandag 26 november 2012 22:17 schreef alors het volgende:
[..]
2005 was in begin maart. 2009 was het iets later, eind december, en dat bleef toen 3 maanden liggen in het noordenteh horror, alles wit of grijs. Geen oranje dak, geen groen weiland, ik word weer depressief als ik eraan denk. En toen het eindelijk weg was waren alle weilanden bruin
![]()
2005 was ook in November. Het oosten van het land heeft toen tot 30-50 cm sneeuw gekregen. Hele treinverkeer lag toen ook plat:quote:Op maandag 26 november 2012 22:17 schreef alors het volgende:
[..]
2005 was in begin maart. 2009 was het iets later, eind december, en dat bleef toen 3 maanden liggen in het noordenteh horror, alles wit of grijs. Geen oranje dak, geen groen weiland, ik word weer depressief als ik eraan denk. En toen het eindelijk weg was waren alle weilanden bruin
![]()
Mijn vriend had die dag de illusie om vanuit Twente naar Den Bosch te rijdenquote:Op dinsdag 27 november 2012 20:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
2005 was ook in November. Het oosten van het land heeft toen tot 30-50 cm sneeuw gekregen. Hele treinverkeer lag toen ook plat:
http://www.knmi.nl/cms/co(...)t_donkerste_dag_ooit
Ik had meer dan 6 uur vertraging met de trein toen (uiteindelijk ben ik opgehaald in Zutphen).quote:Op dinsdag 27 november 2012 20:40 schreef MaLo het volgende:
[..]
Mijn vriend had die dag de illusie om vanuit Twente naar Den Bosch te rijden. Hij heeft Deventer nog niet eens gehaald maar is ruim 3 uur van huis geweest
.
Mijn vader kon toen niet weg bij zijn werk, er lagen stroomkabels over de wegquote:Op dinsdag 27 november 2012 20:41 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik had meer dan 6 uur vertraging met de trein toen (uiteindelijk ben ik opgehaald in Zutphen).
Je wilt niet beweren dat het de warme kant op gaat toch?quote:Op dinsdag 27 november 2012 22:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik dacht te hebben gelezen dat het juist de koude kant op zou gaan vanaf Sinterklaas?
Waar in Frl?quote:Op woensdag 28 november 2012 10:54 schreef alors het volgende:
Strakblauwe lucht en zonnetje hier in Frl
Zuidquote:Op woensdag 28 november 2012 10:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Waar in Frl?
Let trouwens vanmiddag even op de maan als je die kan zien, als het goed is moet je dan een halve maansverduistering zien.
[ afbeelding ]
Ah okequote:
Vind ik leukquote:
quote:
voor daar primaquote:Op woensdag 28 november 2012 18:23 schreef Snowsquall het volgende:
[..]![]()
![]()
Wat een tafereeltje zeg, echt toppie!
Werkend Nederland belde, ze zijn het niet met je eens.quote:Op donderdag 29 november 2012 19:21 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Nee, het mooiste seizoen moet nog komen.
Ik werk ook gewoon hoor.quote:Op donderdag 29 november 2012 19:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Werkend Nederland belde, ze zijn het niet met je eens.
U is bekend met een legio aan beroepen die buiten uitgevoerd moeten worden? En niet overal word even goed gestrooid. Zeker niet als ze my first sony's als laptops gebruiken om het strooizout in te kopenquote:Op donderdag 29 november 2012 19:34 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik werk ook gewoon hoor.
Route naar mijn werk betreft een N-weg; nooit last van files gehad en ze strooien het ook goed.
Hooguit een miljoen mensen wordt überhaupt vrolijk van de winter. Zwaar overschat dus, de belangstelling voor dat seizoen.quote:Op donderdag 29 november 2012 19:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Werkend Nederland belde, ze zijn het niet met je eens.
Een heerlijk, dik pak sneeuw.quote:Op donderdag 29 november 2012 19:21 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Nee, het mooiste seizoen moet nog komen.
Alleen tussen kerst en oud & nieuw graag. Ik HAAT rijden met sneeuw en gladheid. Ondanks mijn winterbanden. De 37 km naar mijn werk lijken ontzettend lang dan.quote:
Dan ga je maar langlaufen.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:09 schreef MaLo het volgende:
[..]
Alleen tussen kerst en oud & nieuw graag. Ik HAAT rijden met sneeuw en gladheid. Ondanks mijn winterbanden. De 37 km naar mijn werk lijken ontzettend lang dan.
Ach. In de winter zeuren ze dat het te koud is en dat ze zomer willen.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:22 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hooguit een miljoen mensen wordt überhaupt vrolijk van de winter. Zwaar overschat dus, de belangstelling voor dat seizoen.
Zeker als je in zo'n fijne file terecht komtquote:Op donderdag 29 november 2012 21:09 schreef MaLo het volgende:
[..]
Alleen tussen kerst en oud & nieuw graag. Ik HAAT rijden met sneeuw en gladheid. Ondanks mijn winterbanden. De 37 km naar mijn werk lijken ontzettend lang dan.
Gewoon even sprayen, vooruitverwarming aan en gaanquote:Op vrijdag 30 november 2012 06:28 schreef Resistor het volgende:
Naast het zachte geluid van de wekker (Philips wake-up light, 'zee' als wekgeluid) hoorde ik ook een buur het ijs van de autoruiten bikken.
Mag ik ook over een half uurtje
Heb je plek voor een logeetjequote:
Moet je snel zijn, over een paar dagen sneeuwt hetquote:
Dan blijf ik wel hierquote:Op vrijdag 30 november 2012 08:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Moet je snel zijn, over een paar dagen sneeuwt het
Maar daarna niet lang daarna is de verwachting weer +15quote:
Kijk maar uit dat je ballen niet gaan krimpenquote:Op vrijdag 30 november 2012 08:11 schreef Specularium het volgende:
2 onderbroeken aan, het harde leven.
Volgens het KNMI zou het hier bijna -2 moeten zijn geweest maar in de achtertuin is het niet onder 0 geweest wat ook te zien is aan de oost-indische kers die er nog prima uitziet en normaal al bij -1 het loodje legt dus die officiële metingen zijn dusdanig plaatselijk dat het op korte afstand weer heel anders kan zijn.quote:Op vrijdag 30 november 2012 09:55 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dit ja. Google Now zei dat het -2 was, maar ik vond het nog wel meevallen. Lekker fris.
vergeleken met wat we afgelopen winter hadden is dit inderdaad lekker frisquote:Op vrijdag 30 november 2012 09:55 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dit ja. Google Now zei dat het -2 was, maar ik vond het nog wel meevallen. Lekker fris.
tuineffect. Meetpunten van het KNMI zijn in het open veld, daar zal het altijd harder afkoelen dan in bebouwde stukken.quote:Op vrijdag 30 november 2012 10:32 schreef pinine het volgende:
[..]
Volgens het KNMI zou het hier bijna -2 moeten zijn geweest maar in de achtertuin is het niet onder 0 geweest wat ook te zien is aan de oost-indische kers die er nog prima uitziet en normaal al bij -1 het loodje legt dus die officiële metingen zijn dusdanig plaatselijk dat het op korte afstand weer heel anders kan zijn.
Ach, die langetermijn voorspellingen voor december worden steeds onzinniger.quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:04 schreef NaturalScience het volgende:
Eén van de lijntjes kondigd alvast 21 December 2012 aan![]()
[ afbeelding ]
Geeft nog 43.000 hits op Google ookquote:[img]h7tp://i.fokzine.net/p/9s.gif[/img] Op vrijdag 30 november 2012 16:03 schreef LeTourdeFrance het volgende:
kondigd
Spellingsmaffiaquote:Op vrijdag 30 november 2012 16:42 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Geeft nog 43.000 hits op Google ook![]()
Kondigt met een t gelukkig 2,27 miljoen.
Hm, had er voor zonsopkomst al 125 km op zitten, maar niets van gemerkt. Zal wel te lokaal zijn geweest voor nieuwswaardigheid.quote:Op vrijdag 30 november 2012 21:00 schreef Schuifpui het volgende:
Niemand over de gladheid vanmorgen? Verbaasde me ook al dat er niets over in het nieuws was. Toen ik wegreed was alles zeiknat en op sommige stukken weg lag een aardig laagje ijs. Ging zelf onderuit en was niet de enige.
Timofeeff had het gisteren ook over een aanvoer van warme lucht vanuit het noordwesten,quote:Op vrijdag 30 november 2012 22:15 schreef Fredo55 het volgende:
Ik heb het gevoel dat de kou telkens word uitgesteld.
[ afbeelding ]
Tja, elk jaar trap ik er toch weer in en zit ik tot 's avonds laat gebiologeerd naar de prachtigste kaarten in het UGKB te kijken.quote:Op vrijdag 30 november 2012 22:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Haha mooi he, al die mensen die al weer een week zitten te geilen op koud weer... Worden toch weer mooi belazerd nu
Jou tijd komt nog welquote:Op vrijdag 30 november 2012 22:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Haha mooi he, al die mensen die al weer een week zitten te geilen op koud weer... Worden toch weer mooi belazerd nu
haha ik hou ook wel een van een periode met koud weer alleen al die kaarten die het al weken van tevoren aankondigen kunnen mij echt gestolen worden. Loopt 9 van de 10 keer toch uit op niets en dus zonde van de tijd...quote:
Helaas heb je nog gelijk ookquote:Op zaterdag 1 december 2012 11:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
haha ik hou ook wel een van een periode met koud weer alleen al die kaarten die het al weken van tevoren aankondigen kunnen mij echt gestolen worden. Loopt 9 van de 10 keer toch uit op niets en dus zonde van de tijd...
Februari is gewoon te laat,ben bang dat het weer pas volgend jaar wordquote:Op vrijdag 30 november 2012 23:02 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
. En dat wordt helemaal goedgemaakt als je een periode a la februari 2012 meemaakt
Alleen op een industrie terrein (ergens adam), ik nam een bochtje (20 km ofzoquote:Op vrijdag 30 november 2012 21:00 schreef Schuifpui het volgende:
Niemand over de gladheid vanmorgen? Verbaasde me ook al dat er niets over in het nieuws was. Toen ik wegreed was alles zeiknat en op sommige stukken weg lag een aardig laagje ijs. Ging zelf onderuit en was niet de enige.
ja, achter je pc zekerquote:Op zaterdag 1 december 2012 16:10 schreef Fredo55 het volgende:
Zuid-Limburg kans op sneeuw vanavond/vannacht?
Ah, dan kar ik morgen maar eens die kant opquote:Op zaterdag 1 december 2012 12:40 schreef Frutsel het volgende:
http://severeweatheroutlo(...)storm-force.html?m=1
Karim komt met een sneeuwwaarschuwing. Hoge venen zelfs kans op 5 tot 10 cm
er valt harde regen, zeikerdquote:Op zaterdag 1 december 2012 17:50 schreef Snowsquall het volgende:
Heb jij wel eens regen naar boven zien vallen dan
Als je op de kop gaat staanquote:Op zaterdag 1 december 2012 17:50 schreef Snowsquall het volgende:
Heb jij wel eens regen naar boven zien vallen dan
ja, en in een aflevering van Dr Who is het ook wel eens gebeurd. Maar laten we ff ophoudenmet deze off topic posts.quote:
nachtvorst.. boeiuh...quote:Op zondag 2 december 2012 04:01 schreef BradleyQ het volgende:
Lees ik nu 50% kans op aanhoudend winters weer vanaf 8 december.![]()
En -4*C nachtvorst deze week al!
Die zijn wel betrouwbaar. ECMWFquote:Op zondag 2 december 2012 10:31 schreef Pino112 het volgende:
Ik weet niet of deze kaartjes betrouwbaar zijn, maar ik post em toch maar even
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 1 december 2012 16:10 schreef Fredo55 het volgende:
Zuid-Limburg kans op sneeuw vanavond/vannacht?
quote:
Dat zal wel loslopen hoor, in dat deel van het land. Oh, ik hoop dat het geen examen Nederlands is.quote:Op zondag 2 december 2012 12:40 schreef andreas612 het volgende:
wel weer kak als er voor vannacht sneeuw wordt voorspeldt, moet morgenochtend van omgeving Alkmaar naar Breda reizen.. overstappen op amsterdam met fyra, wordt een feest, en moet m'n tentamen niet missen![]()
quote:Op zondag 2 december 2012 14:37 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat zal wel loslopen hoor, in dat deel van het land. Oh, ik hoop dat het geen examen Nederlands is.
De kou zit echt heel dichtbij inderdaad.quote:Op zondag 2 december 2012 15:14 schreef Lemans24 het volgende:
In Kopenhagen is een pak sneeuw gevallen, ruim 20 cm, wat niet zo vaak voorkomt daar.
Bron: Meteo Consult, midasquote:Morgen ook natte sneeuwval
Ook morgen gaat er in Nederland natte sneeuw vallen en kunnen we hiervan enige hinder ondervinden. Wellicht loopt het allemaal met een sisser af en valt er meestentijds regen, maar de aanwijzingen zijn sterk dat het weerbeeld voor morgen als volgt gaat verlopen: allereerst koelt het vanavond en vannacht tijdens opklaringen behoorlijk af, tot rondom het vriespunt. Vanuit het westen komt langzaam een storing dichterbij met hiervandaan tegen de ochtend dikker wordende bewolking en de eerste sneeuwval in Zeeland die hier na een uurtje overgaat in regen. Rond 10 uur ligt de storing over het westelijk deel van het land, in de lijn van Amsterdam, Utrecht, in de richting van Eindhoven, waar het toch wel een uurtje of 3 kan sneeuwen voordat het overgaat in regen. Op zijn weg noordoostwaarts intensiveert de storing met de meest hevige sneeuwval in Groningen en Drenthe met hier 4 uur lang sneeuw vanaf rond lunchtijd en pas tegen het einde van de middag de overgang naar regen.
Ondanks het feit dat de sneeuw wegsmelt zodra het het wegdek raakt, kan de intensiteit van de sneeuwval hier en daar dus wel zorgen voor een tijdelijk wit landschap met de hier bijbehorende ongemakken voor het verkeer. Wat dat betreft blijft het morgen een kwestie van het weer goed in de gaten houden en rekening te houden met eventuele gladheid. Ook in de vooruitzichten wordt het spannend wat sneeuwval en gladheid betreft. We blijven namelijk met koude lucht te maken houden, dit in combinatie met vrij wisselvallig weer. Er ligt dus meer sneeuw in het verschiet en of dit nu natte of droge sneeuw is laten we dan nog maar even in het midden.
Buienradar/KNMI meldt dit:quote:Op zondag 2 december 2012 16:12 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Bron: Meteo Consult, midas
voledige artikel
http://www.weer.nl/weer-i(...)komstoverlast-1.html
kan leuk worden als dit uitkomt
http://www.buienradar.nl/weerbericht-nederlandquote:Weersverwachting vandaag en morgen
Afnemende buiigheid, morgen (natte) sneeuw overgaand in regen
Vanmiddag wisselen zon en wolkenvelden elkaar af en vooral in het zuidwesten komen enkele buien voor. De temperatuur ligt rond 5 graden. De noordwestenwind is boven land zwak tot matig, langs de kust vrij krachtig. In het noordelijk kustgebied is de wind noordelijk. Vanavond zal de temperatuur bij steeds breder wordende opklaringen en wegvallende wind snel zakken naar waarden van rond of iets enkele graden onder nul.
Vannacht zijn er brede opklaringen en plaatselijk kan er een mistbank ontstaan. Langs de kust kan er nog een enkele bui voorkomen. De minimumtemperatuur ligt in het westen rond het vriespunt, in het oosten en noordoosten van het land wordt het ongeveer -3 graden. Later in de nacht neemt de bewolking in het westen van het land toe en loopt de temperatuur weer iets op en verdwijnen de mistbanken geleidelijk. De zuidelijke wind is aanvankelijk zwak, maar neemt in de loop van de nacht toe naar zwak tot matig.
Morgenochtend neemt de bewolking van het westen uit snel toe en in de ochtend gaat het van het zuidwesten uit regenen. In het midden en oosten valt enige tijd (natte) sneeuw. De (natte) sneeuw gaat in de loop van de dag van het westen uit over in regen. De temperatuur in de neerslag is slechts 1 tot 2 graden boven nul. In de loop van de middag en avond stroomt er zachtere lucht het land binnen en loopt de temperatuur van het westen uit verder op naar ongeveer 6 graden. De zuidenwind neemt in de ochtend toe naar matig tot vrij krachtig, aan zee krachtig tot hard. Later in de middag en avond draait de wind naar west en blijft stevig doorstaan. (Bron: KNMI)
Opgesteld op zondag 2 december 2012 om 15.03 uur.
quote:De neerslag die in het westen zal gaan vallen zal voornamelijk regen/natte sneeuw zijn. De regen cq natte sneeuw trekt langzaam verder het land in en gaat over in sneeuw, lokaal kan er zo’n 3 centimeter sneeuw gaan vallen. Het verkeer en dan met name in de spits moet oppassen voor gevaarlijke situaties. Wees er dus op voorbereid! De lijn waar de sneeuw gaat vallen ligt ten oosten van Leeuwarden/Terneuzen. Rond een uur of 11 bereikt het neerslaggebied ook het noordoosten, daar zal de meeste sneeuw gaan vallen. Voorlopig gaan we vanuit dat daar een centimeter of 5 gaat vallen
Oh noes!!111quote:Op zondag 2 december 2012 17:20 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.meteo-service.nl/extra-weerbericht-23-december/
[..]
ongeveer hetzelfde toch, al is het verhaal bij de meteo consult wat meer in detailsquote:Op zondag 2 december 2012 16:37 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Buienradar/KNMI meldt dit:
[..]
http://www.buienradar.nl/weerbericht-nederland
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |