Voor een E36 vallen die prijzen toch wel mee? Laatst voort een E46 nog 4 schijven en 8 blokken besteld voor 200 euro, goed te doen. Alleen die slijtagecontacten niet... gewoon tijdig vervangenquote:Op vrijdag 23 november 2012 18:51 schreef jitzzzze het volgende:
Heel wat euro's armer, maar wel 4 schijven, 8 blokken en twee slijtagecontacten rijker
Was nog geen 200 kwijt voor alles, en alles van Bosch.quote:Op zaterdag 24 november 2012 00:20 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Voor een E36 vallen die prijzen toch wel mee? Laatst voort een E46 nog 4 schijven en 8 blokken besteld voor 200 euro, goed te doen. Alleen die slijtagecontacten niet... gewoon tijdig vervangen
Maar deze glimmenquote:Op vrijdag 23 november 2012 23:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
http://www.autostyle.nl/sy-wn17b.html
Asjeblieft..
Precies. Prima prijs, toch? Hoop geld, maar goed te overzien voor wat je krijgt, vind ik.quote:Op zaterdag 24 november 2012 07:48 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Was nog geen 200 kwijt voor alles, en alles van Bosch.
Paar keer flink remmen, dan is die glans er zo vanaf.quote:
Het is een acceptabel bedrag, maar vooral omdat ik het zelf monteer. Met montage was ik zeker het driedubbele kwijt geweest en dan nog zonder bosch spullen.quote:Op zaterdag 24 november 2012 09:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Precies. Prima prijs, toch? Hoop geld, maar goed te overzien voor wat je krijgt, vind ik.
[..]
Paar keer flink remmen, dan is die glans er zo vanaf.
Ik neem er twee avondjes voor, ene avond de voorkant en de andere de achterkant samen met de handremmen als ik het spul toch open heb liggen.quote:Op zaterdag 24 november 2012 23:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
Bij goed poetsen zal het glimmende er niet af gaan nee .
En inderdaad, zelf monteren scheelt een hoop. Heb ik laatst ook gedaan, twee uurtjes sleutelen en het zat eronder (alleen de achterkant). Da's makkelijk geld besparen...
Zwarte spuitbus van 2euro is het zo gefixt en/of je neemt ff een hele fijne schuurpapier en schuur je het dof..quote:
Beetje fijn staalwol kan ookquote:Op zondag 25 november 2012 18:03 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Zwarte spuitbus van 2euro is het zo gefixt en/of je neemt ff een hele fijne schuurpapier en schuur je het dof..
Mja, het kan wel een mooi exemplaar zijn, maar in 2013 is het gewoon een auto van 15 jaar oud met een vierpitter en bijna twee ton op de klok. Da's niets bijzonders en daarom zijn er denk ik niet veel mensen die er nog 3k voor willen neertellen. Voor dat geld zijn er ook 328i's te koop, die zou ik dan eerder kopen.quote:Op zondag 25 november 2012 16:04 schreef daNpy het volgende:
Ja klopt, wil eigenlijk een Touring 320 FL of 325, die mogen 1600kg trekken.
Dit scheelt me weer de X5 lenen (héél vervelende auto natuurlijk ) als ik naar het circuit ga.
Heb nu een mooie gezien dus zet wat meer vaart achter de verkoop
Heb zojuist een bod ontvangen van 1750,- van een handelaar
koop dan een fiat pandaquote:Op maandag 26 november 2012 19:09 schreef daNpy het volgende:
Meer gewicht, hoger verbruik, je moet dat maar willen
Een auto kopen is 1, een auto blijven rijden is 2.
En daarnaast rijdt deze ook prima en hij ziet er nog netjes uit.
Als ze ouder als 2009 zijn hoef ik ze sowieso niet, maar van voor 2000 moet je ze niet eens willen verkopenquote:Op woensdag 28 november 2012 09:13 schreef TommyGun het volgende:
http://www.velgenhuis.nl/dot-code-band-i75.html
Viel mij ook pas onlangs op maar volgens de bandenspecialisten alhier kan het geen kwaad.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als ze ouder als 2009 zijn hoef ik ze sowieso niet, maar van voor 2000 moet je ze niet eens willen verkopen
welke reden heb je hiervoor?quote:Op woensdag 28 november 2012 12:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als ze ouder als 2009 zijn hoef ik ze sowieso niet,
heb je hier een bron voor?quote:Op woensdag 28 november 2012 15:19 schreef daNpy het volgende:
De weekmakers in de banden houden ook een keer op en dan is het nu van winterbanden zo'n beetje weg
Dit is zo ongeveer na 4 jaar.
ik zit in de banden en ik hoor het nu voor het eerst. dat vind ik best vreemd.quote:Op woensdag 28 november 2012 16:15 schreef daNpy het volgende:
Dat het gros van de mensen het niet merkt, maakt het nog geen fabeltje
Ik durf het hier dan bijna niet te vragen, maar wat vind je van winterbanden voor iemand die alleen in Nederland blijft rijden?quote:Op woensdag 28 november 2012 16:16 schreef rival het volgende:
[..]
ik zit in de banden en ik hoor het nu voor het eerst. dat vind ik best vreemd.
vandaar dat ik om een bron vroeg.
Weer wat geleerdquote:Op woensdag 28 november 2012 16:16 schreef rival het volgende:
[..]
ik zit in de banden en ik hoor het nu voor het eerst. dat vind ik best vreemd.
vandaar dat ik om een bron vroeg.
voorkomen is beter dan genezen zeg ik maar.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik durf het hier dan bijna niet te vragen, maar wat vind je van winterbanden voor iemand die alleen in Nederland blijft rijden?
Ik heb fatsoenlijke, normale, banden van een A merk. Die voor zijn nieuw, en achter zit er nog meer dan genoeg profiel op.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:06 schreef rival het volgende:
[..]
voorkomen is beter dan genezen zeg ik maar.
ik heb met mijn wanlitjes namelijk echt drama meegemaakt.
maar als jij banden met nog aardig wat profiel hebt, we hebben hier geen steile bergen oid...
in een bak met weekmakers natuurlijk!quote:Op woensdag 28 november 2012 17:07 schreef daNpy het volgende:
Als jij in de banden zit kun je me wel vertellen hoe je banden het beste op kan slaan?
Zegt weer genoeg.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:10 schreef rival het volgende:
[..]
in een bak met weekmakers natuurlijk!
dan is het geen noodzaak imho.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:09 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik heb fatsoenlijke, normale, banden van een A merk. Die voor zijn nieuw, en achter zit er nog meer dan genoeg profiel op.
I know, maar ik pas mijn rijstijl aan aan de omstandigheden. Ik bumperkleef sowieso al niet en met sneeuw/gladheid helemaal niet. Ik hou wel van een beetje afstandquote:Op woensdag 28 november 2012 17:11 schreef rival het volgende:
[..]
dan is het geen noodzaak imho.
maar, als je vlak achter mij zit dan zal je erop knallen als ik flink rem. (in de sneeuw)
Je moet wel bij de profile werken met zulke antwoordenquote:
leuke poging gappie, ik werk in een ziekenhuisquote:Op woensdag 28 november 2012 17:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je moet wel bij de profile werken met zulke antwoorden
warm en droog.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je moet wel bij de profile werken met zulke antwoorden
quote:Op woensdag 28 november 2012 17:19 schreef rival het volgende:
[..]
leuke poging gappie, ik werk in een ziekenhuis
quote:
Maar je werkt in een ziekenhuis, in de banden?quote:Op woensdag 28 november 2012 17:20 schreef rival het volgende:
[..]
ik wilde toch weer behulpzaam zijn
Beter andersom.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:09 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik heb fatsoenlijke, normale, banden van een A merk. Die voor zijn nieuw, en achter zit er nog meer dan genoeg profiel op.
Ik heb die discussie inderdaad gelezen. Het kwam toevallig zo uit, de banden voor waren versleten. Dus heb ik daar nieuwe op gezet.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:48 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Beter andersom
Toch?
Ik doe altijd de beste op de achterwielen.
Nicequote:Op woensdag 28 november 2012 11:33 schreef mitchelll0181 het volgende:
Yeahh, smd leds binnen, dalijk stuurbediening solderen laat het resultaat vanavond weten
[ afbeelding ]
Ik hou niet van blauwe verlichting (VAG rommel en het kijkt niet fijn), maar je hebt het prima in elkaar gezet.quote:Op woensdag 28 november 2012 19:33 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Nice
[ afbeelding ]
Morgen airco paneel en switches doen, en witte enrode leds voor de tellers
Die van mij ook (292), begin volgend jaar ga ik erover heen.quote:Op woensdag 28 november 2012 19:47 schreef Hyperdude het volgende:
Bijna 3 ton
Die van mij ook bijna.
Crisis, je weetz
Ghehequote:
pff onderhoud genoeg gedaan haha.quote:Op woensdag 28 november 2012 23:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ieder z'n ding hč . Snap best dat mensen dat leuk vinden. Voor mij moet een auto gewoon lekker rijden, voldoende vermogen hebben en het doen Geld en tijd die jij in customizen steekt, zou ik -op dit moment- eerder in onderhoud steken.
Misschien als ik over een paar jaar veel tijd en geld over heb, dat ik er dan anders over denk
Misschien kan je het reservoir ermee vullenquote:Op zaterdag 1 december 2012 20:49 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wanneer ik uitgehuild ben ok...
Haal je alles uit elkaar vervang je leds en shit... druk je t display te hard aan ... Boehoeee!!
Voor 30 euro..?quote:
Dure teller.. Is het een kleurenscherm?quote:
Is misschien vervangen..?quote:Op zondag 2 december 2012 12:41 schreef daNpy het volgende:
Als je in de krant wil komen met de kop "Dode na vermoedelijke afrekening in het criminele circuit" moet je die nemen
Wel vreemd, voor een niet meegespoten bumper en achter wel. Sowieso ziet hij er niet helemaal jofel uit.
Goeiekoop dusquote:
Ik koop hem ook alleen compleet, werkend. En dan gelijk op de post voor jou..quote:Op zondag 2 december 2012 21:01 schreef mitchelll0181 het volgende:
He turq, kan je geen oude gare bak regelen voor minder als die 30.. Hrb alleen t display nodig
Ik ga misschien voor de grap wel een bod doenquote:Op zondag 2 december 2012 12:15 schreef jitzzzze het volgende:
E36 cabrio kopen?
http://www.domeinenrz.nl/(...)tos=7100&kterug=7100
En nee, hij is niet van mij
ASC? Dat heb ik nietquote:Op maandag 3 december 2012 20:18 schreef mitchelll0181 het volgende:
Kicken man, asc uit en lekker spelen
Hier sneeuwde het even en daarna regenquote:Op maandag 3 december 2012 17:48 schreef jitzzzze het volgende:
Lekker hoor, op glad privé terrein rijden Ben er alweer achter dat als je je gewoon gedraagt er niet zoveel aan de hand is.
Zo'n e36 laat zich makkelijk door de sneeuw sturen
toen ik vanmorgen door de poort reed waarschuwde de portier er al voor. En nog geen drie meter verderop kon ik de abs weer testen. En de aandrijving. Beide werken perfectquote:Op maandag 3 december 2012 21:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hier sneeuwde het even en daarna regen
Van mij mag er een dik pak sneeuw vallen, lekker dwars!
Nergens last van vanmorgen, behalve van heel vieze ruiten door alle strooizut. Collega van me was op een aangevroren stuk wel alweer goed gaan glijden. Winter's coming!quote:Op dinsdag 4 december 2012 07:26 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
toen ik vanmorgen door de poort reed waarschuwde de portier er al voor. En nog geen drie meter verderop kon ik de abs weer testen. En de aandrijving. Beide werken perfect
ook nergens last van vanmorgen. Normaal blijven rijden dan is er niets aan de hand. Vanmiddag belooft het weer feest te worden.quote:Op dinsdag 4 december 2012 23:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Nergens last van vanmorgen, behalve van heel vieze ruiten door alle strooizut. Collega van me was op een aangevroren stuk wel alweer goed gaan glijden. Winter's coming!
Ik ook, al vind ik het ook wel prima dat ik niet de weg op hoef.quote:Op woensdag 5 december 2012 17:36 schreef Piet__Piraat het volgende:
Niks aan 't handje straks. Vrijdag wordt volgens de berichten dramatisch, ik ga lachen als er geen vlokje valt
Nou ja, ik had toevallig al een vrije dag opgenomen Anders was ik ook de klos.quote:Op woensdag 5 december 2012 17:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
Eh, ja, die keuzevrijheid heb ik helaas niet
45 minuten. Om het beeld nog beter te maken, dat is 100% overschrijding van de normale reistijdquote:Op donderdag 6 december 2012 19:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
Vanmorgen al een half uur extra reistijd door al die angsthazen. En je kunt er nergens voorbij natuurlijk, omdat dat lint zo lang is .
Dat wordt dramatisch morgen
ergens nog goede ervaringen met chippen (bedrijf bedoel ik)quote:Op maandag 3 december 2012 22:02 schreef Oksel het volgende:
Alweer 160k gereden met m'n Einzer, staat nu 225k op de teller. Nog 1-2 jaar, dan staat hij op 300k, tijd voor wat nieuws dus. Vorige week de nieuwe 3 gereden, topbak. 320d touring wordt 't dan. Nog even wachten tot hij 50% v/d nieuwprijs is (stond een mooie voor 56k, koop in Duitsland op Duits kenteken), en dan ben ik koper. Wel even chippen nog, natuurlijk.
Van Vught Tuning, Johan.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:24 schreef Matty___ het volgende:
[..]
ergens nog goede ervaringen met chippen (bedrijf bedoel ik)
quote:
Had je je tijd maar niet in die golf moeten stekenquote:
Jaaa.. Zowiezo als de golf klaar is gelijk de BMW opknappen..quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:29 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Had je je tijd maar niet in die golf moeten steken
Ik ga nu vast weer de knuppel in het hoenderhok gooien, maar waarom ben je überhaupt aan die Golf begonnen?quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:50 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Jaaa.. Zowiezo als de golf klaar is gelijk de BMW opknappen..
Duurt mij een beetje te lang..
Geen idee maar ik vind ze wel mooiquote:
Waarom geen E23? E24 zijn vaak in slechtere staat, maar ze delen wel veel onderdelen. Beide hebben wel onderhoud nodig natuurlijk en roesten ook. Als je veel zelf kan scheelt het een hoop, onderdelen worden wel schaarser.quote:
Omdat belasting vrij, sneller dan de BMW, veel koppel en super zuinig..quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:52 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik ga nu vast weer de knuppel in het hoenderhok gooien, maar waarom ben je überhaupt aan die Golf begonnen?
quote:
Doe sowieso alles zelf.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:03 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Waarom geen E23? E24 zijn vaak in slechtere staat, maar ze delen wel veel onderdelen. Beide hebben wel onderhoud nodig natuurlijk en roesten ook. Als je veel zelf kan scheelt het een hoop, onderdelen worden wel schaarser.
Uiterlijk ken ik wel, daar koop ik 'm in eerste instantie ook voor. En natuurlijk 6-cylinder en RWD. En coupé.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:06 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Durf eens nee te zeggen..
Mijn eerste beste auto wat ik na de Golf zal gaan kopen is de E24 M635CSI..quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:08 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Uiterlijk ken ik wel, daar koop ik 'm in eerste instantie ook voor. En natuurlijk 6-cylinder en RWD. En coupé.
Het is sowieso toekomstmuziek maar 'iets anders' is altijd leuk. Of nouja, eerder ietsjes groters.
Maar het is een golf, een VAG autoquote:Op vrijdag 7 december 2012 16:05 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Omdat belasting vrij, sneller dan de BMW, veel koppel en super zuinig..
En omdat de Golf er niet uit zag en afgekeurd was op een paar punten..
Dat is toch genoeg reden?quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:25 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja is een stoerdere auto, maar 7-serie is praktischer en ze zijn beide te zwaar om echt als sportieve auto door te gaan. Als je wilt hoeken neem je een E21, als je wilt cruisen een E23. E28 voor de tussenweg, maar een E24 is echt zinloos, alleen voor de looks...
waar baseer je dit op?quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:14 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Oude accu's kunnen makkelijk een paar maanden stilstaan. Nieuwe accu's zijn dan meteen leeg.
quote:
Koop een ///M sportpook. Die is korter, en zwaarder waardoor het schakelen een stuk aangenamer wordt. Ik heb zo'n ding, en die gaat gewoon mee naar de volgende BMW.quote:Op dinsdag 11 december 2012 00:20 schreef mitchelll0181 het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met een shortshifter op een e46.. Ding is te hoog.. Erger me er de latate tijd aan haha
Nice, dan is het altijd net alsof je in de sneeuw rijdquote:Op dinsdag 11 december 2012 09:14 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Absoluut! Beide kanten!
Er zit altijd een beschermende vette laag op. Als je die niet schoonmaakt dan kun je niet remmen.
Hoe kan je zien dat ze schoon zijn? Gaan ze dan glimmen? Ze zijn nu helemaal mat zilver. En je maakt toch alleen het remvlak schoon? Waar de blokken tegenaan schuren?quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Brandschoon maken. En dan niet met je vette klauwen aanzitten anders blijf je ze schoon maken.
Remvlak inderdaad. En als je klaar bent zijn ze niet vet meer en tja, gewoon schoon.quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:23 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Hoe kan je zien dat ze schoon zijn? Gaan ze dan glimmen? Ze zijn nu helemaal mat zilver. En je maakt toch alleen het remvlak schoon? Waar de blokken tegenaan schuren?
En na het schoonmaken alleen vasthouden aan de buitenrand, waar de remblokjes niet tegenaankomen
In het begin remt een auto met nieuwe remmen al ietsjes minder, laat staan als die coating er nog opzit ąPquote:Op dinsdag 11 december 2012 09:35 schreef rival het volgende:
kan ook een beschermende coating omheen zitten. die rem je er gewoon af....
maarja, schoonmaken kan sowieso geen kwaad
Ach, even inspuiten en afnemen is de moeite niet. Ben er toch wel twee avondjes mee zoet.quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:35 schreef rival het volgende:
kan ook een beschermende coating omheen zitten. die rem je er gewoon af....
maarja, schoonmaken kan sowieso geen kwaad
Ik geloof er niet in dat het heel veel uitmaakt. Na 200 km zullen ze vast niet zo erg ingesleten zijn, tenzij je altijd bovenop je rem gaat staan natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Heb trouwens laatst de remschijven vervangen alleen de blokken niet omdat de verkeerde waren meegegeven. Blokken zijn nog goed maar ze adviseerde mij om nieuwe te koppen vanwege slijtage. Ik heb er inmiddels 100-200km mee gereden, zal ik alsnog de blokken vervangen voor nieuwe of maak het niet meer uit?
jij haalt dan ook de coating van je nieuwe banden af neem ik aan?quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
In het begin remt een auto met nieuwe remmen al ietsjes minder, laat staan als die coating er nog opzit ąP
Die poets ik er juist weer opquote:Op dinsdag 11 december 2012 10:01 schreef rival het volgende:
[..]
jij haalt dan ook de coating van je nieuwe banden af neem ik aan?
Rem nooit hard maar het is wel een automaat. Straks even de schijven bekijken of het nog de moeite is.quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:00 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik geloof er niet in dat het heel veel uitmaakt. Na 200 km zullen ze vast niet zo erg ingesleten zijn, tenzij je altijd bovenop je rem gaat staan natuurlijk.
Alleen de stickersquote:Op dinsdag 11 december 2012 10:01 schreef rival het volgende:
[..]
jij haalt dan ook de coating van je nieuwe banden af neem ik aan?
E36 318tds. De handrem zit in de remschijven achter, een ouderwets trommelrem systeem.quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Welke auto? kan zijn dat er in het midden onder de auto een soort fietsremsysteem zit.
+ de rest van de autoquote:
euhm zegmaar bij je handrem hendel zo 'slap' mogelijk en zo strak mogelijk bij de rem zelf.quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:33 schreef jitzzzze het volgende:
Hoe kan je het beste de handrem stellen?
Nu ik het zooitje toch open heb liggen vervang ik die remschoenen ook direct.
Dus beide kabels onder de hendel helemaal los draaien, en na montage het stelwieltje in de trommel aandraaien zodat de schoenen net niet pakken op de remschijf?quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:58 schreef rival het volgende:
[..]
euhm zegmaar bij je handrem hendel zo 'slap' mogelijk en zo strak mogelijk bij de rem zelf.
zodat je later het bijstellen alleen hoeft te doen dmv het aandraaien bij de hendel... hoef je niet weer de boel los te maken bij de rem zelf...
Mijn lak is nu in betere staat dan vrij jonge auto's De kleur is echt prachtig, alsof ie nieuw is. En vuil blijft veel minder goed plakken, even wassen en hij is weer als nieuw.quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:59 schreef rival het volgende:
[..]
ik haat poetsen/schoonmaken
gelukkig lopen er hier jongens rond die het wel graag doen
correct!quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:00 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dus beide kabels onder de hendel helemaal los draaien, en na montage het stelwieltje in de trommel aandraaien zodat de schoenen net niet pakken op de remschijf?
ja ik heb het bij de 5 serie van mijn maatje gezien.. die was ineens een stuk zwarter dan de mijne.quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Mijn lak is nu in betere staat dan vrij jonge auto's De kleur is echt prachtig, alsof ie nieuw is. En vuil blijft veel minder goed plakken, even wassen en hij is weer als nieuw.
En zoveel tijd hoeft het niet te kosten, je kan het zo gek maken als je zelf wilt.quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:38 schreef rival het volgende:
[..]
ja ik heb het bij de 5 serie van mijn maatje gezien.. die was ineens een stuk zwarter dan de mijne.
Maar net niet pakken is natuurlijk net niet aanlopen. De schijf moet zeker vrij kunnen draaien?quote:
jij hebt geen tips nodig merk ik. je omschrijft het exact goed.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:24 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En zoveel tijd hoeft het niet te kosten, je kan het zo gek maken als je zelf wilt.
[..]
Maar net niet pakken is natuurlijk net niet aanlopen. De schijf moet zeker vrij kunnen draaien?
En daarna alleen maar stellen door de kabels wat aan te draaien?
Heb je nog tips om dat te doen? Schijf eraf, wieltje draaien, schijf erop en kijken of ie vrij draait. En dat net zolang herhalen tot ie niet meer vrij draait? En dan het wieltje terug draaien?
Want dat stelwieltje, daar kom je wat lastig bij met de schijf erop.
ja, door een velgboutgat moet je hem stellen Dat leek me een beetje omslachtigquote:Op dinsdag 11 december 2012 12:42 schreef rival het volgende:
[..]
jij hebt geen tips nodig merk ik. je omschrijft het exact goed.
ja zeker lastig, daar zit toch dat geweldige gaatje waardoor je milimeter voor milimeter kan stellen?
ben ik weleens 10 minuten mee bezig geweest. toen de boel maar uit elkaar en was in 5 minuten klaarquote:Op dinsdag 11 december 2012 13:41 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
ja, door een velgboutgat moet je hem stellen Dat leek me een beetje omslachtig
ach, heb er twee avonden voor gepland. Het komt wel goedquote:Op dinsdag 11 december 2012 14:17 schreef rival het volgende:
[..]
ben ik weleens 10 minuten mee bezig geweest. toen de boel maar uit elkaar en was in 5 minuten klaar
tijden zijn een schatting
Dat dus. Ik had laatst ook zo'n zilvergrijze coating van Bosch erop zitten. Heb niet alle vier de schijven tegelijk vervangen dus nog wel voldoende remkracht, heb die coating er gewoon af geremd dus. Alleen een beetje voorzichtig doen in het begin .quote:Op dinsdag 11 december 2012 09:35 schreef rival het volgende:
kan ook een beschermende coating omheen zitten. die rem je er gewoon af....
maarja, schoonmaken kan sowieso geen kwaad
quote:Op dinsdag 11 december 2012 00:20 schreef mitchelll0181 het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met een shortshifter op een e46.. Ding is te hoog.. Erger me er de latate tijd aan haha
Wat jitzzzze zegt. Die M-sportpook voldoet voor mij prima. Genoeg vooruitgang, maar niet te gek. Ik heb de oude inderdaad ook nog liggen voor als deze kar eruit gaat en er een nieuwe Bimmer komt, dan gaat de sportpook zeker mee. Mod waar ik tot nu toe het meeste plezier van hebquote:Op dinsdag 11 december 2012 08:03 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Koop een ///M sportpook. Die is korter, en zwaarder waardoor het schakelen een stuk aangenamer wordt. Ik heb zo'n ding, en die gaat gewoon mee naar de volgende BMW.
Hij is die 6/7 tientjes meer dan waard. Echt een goede investering waar je elke dag plezier van hebt.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat dus. Ik had laatst ook zo'n zilvergrijze coating van Bosch erop zitten. Heb niet alle vier de schijven tegelijk vervangen dus nog wel voldoende remkracht, heb die coating er gewoon af geremd dus. Alleen een beetje voorzichtig doen in het begin .
[..]
[..]
Wat jitzzzze zegt. Die M-sportpook voldoet voor mij prima. Genoeg vooruitgang, maar niet te gek. Ik heb de oude inderdaad ook nog liggen voor als deze kar eruit gaat en er een nieuwe Bimmer komt, dan gaat de sportpook zeker mee. Mod waar ik tot nu toe het meeste plezier van heb
Ga ik googlen... verwacht ik een ultra moderne night vison cam ofzo hahahaquote:
Ik dacht een .45 geweerquote:Op dinsdag 11 december 2012 22:30 schreef Hyperdude het volgende:
Idioten zijn dat idd.
Je mag mijn Marlin .45-70 wel een weekje lenen.
Man ben ik blij met mijn garage. Zeker met dit weer.
Zodat het hele zwikkie met carrosserieveer en schokdemper niet naar beneden lazert?quote:Op woensdag 12 december 2012 22:27 schreef mitchelll0181 het volgende:
Nee man, wel ff 2e krikje onder je draagarm en easyyyy
Man wat ben ik blij met mijn loodsquote:Op dinsdag 11 december 2012 22:30 schreef Hyperdude het volgende:
Idioten zijn dat idd.
Je mag mijn Marlin .45-70 wel een weekje lenen.
Man ben ik blij met mijn garage. Zeker met dit weer.
Aha. Maar zoveel verschil in prijs ook voor zo'n stuurstang. Op de ene site gaan ze voor 40/50 euro en ergens anders voor 2 tientjes het stuk. Zo vreemd.quote:Op woensdag 12 december 2012 22:51 schreef mitchelll0181 het volgende:
Nee anders staatie onder spanning je wiel wordt naar beneden gedrukt he. En dan idd 2 x m8 moer losdraaien en klaar.
En ja uit laten lijnen
50-80 euro zo'n beetje......quote:Op donderdag 13 december 2012 08:11 schreef jitzzzze het volgende:
Uitlijnen, serieus? Is zeker weer een duur grapje?
Als je daar niet aan hebt gezeten dan zou dat niet nodig zijn, zou je denkenquote:Op donderdag 13 december 2012 08:43 schreef rival het volgende:
[..]
50-80 euro zo'n beetje......
afhankelijk van bedrijf uiteraard en of je de achterwielen ook kan/moet stellen...
koop ze op mijnautoonderdelen.nl van moog.quote:Op donderdag 13 december 2012 08:11 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Aha. Maar zoveel verschil in prijs ook voor zo'n stuurstang. Op de ene site gaan ze voor 40/50 euro en ergens anders voor 2 tientjes het stuk. Zo vreemd.
Uitlijnen, serieus? Is zeker weer een duur grapje?
Ik dacht zelf aan Schmiedmann, al vaker gekocht en uitstekende service, prijs en assortiment.quote:Op donderdag 13 december 2012 10:40 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
koop ze op mijnautoonderdelen.nl van moog.
Ik was geloof ik ietsd van 18 ps kwijt
Accu zelf?quote:Op donderdag 13 december 2012 10:58 schreef YoshiBignose het volgende:
POEP TROEP m'n spanningsregelaar vervangen maar de accu laadt nog niet. Afgezien van dat de dynamo stuk is, wat kan het nog meer zijn?
dan heb je in ieder geval alvast de sensorenquote:Op donderdag 13 december 2012 11:11 schreef jitzzzze het volgende:
Ik heb helaas de rest van de installatie niet
14.gifquote:Op donderdag 13 december 2012 11:17 schreef rival het volgende:
[..]
dan heb je in ieder geval alvast de sensoren
OEM? Zo ja, heb ik al..quote:Op donderdag 13 december 2012 11:09 schreef rival het volgende:
ik heb bumperstrips liggen van een E36. strips met parkeersensoren.... van de achterbumper.
heeft iemand daar interesse in toevallig?
wat heb je wel nog nodig dan?quote:Op donderdag 13 december 2012 11:49 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
OEM? Zo ja, heb ik al..
///M3 bumper met PDC..
Ja, maar niet voor 1500 euro.. En is het een 2.5 of 2.8?quote:Op donderdag 13 december 2012 11:56 schreef rival het volgende:
[..]
wat heb je wel nog nodig dan?
ik moet ff snel 1500 bij elkaar sparen voor een mooi setje 3delige bbs.
ik heb nog een M52 motor met M50 inlaat e.d. compleet met werkende ecu. je kan de motor nog horen zelfs. interesse?
Hmmm maar gemeten met zo'n spanningsmeter en er gebeurde niets.quote:
dat snap ik!quote:Op donderdag 13 december 2012 11:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ja, maar niet voor 1500 euro.. En is het een 2.5 of 2.8?
helemaal compleet is de vraagprijs 1000 euro.quote:
ik weet niet hoe de carterpan van een E46 eruit ziet.....quote:Op donderdag 13 december 2012 15:26 schreef mitchelll0181 het volgende:
E46... Hahaha
Als mn motor kapot gaat wil ik iets geks doen met da ding.. Beetje aant informeren dus.
Je mag de grotere lucht inlaat houden, heb zelf een M50 nu waarvan ik de inlaat kan gebruiken.. En wat is er aangepast aan de ECU dan?quote:Op donderdag 13 december 2012 15:14 schreef rival het volgende:
[..]
helemaal compleet is de vraagprijs 1000 euro.
dan krijg je een M52B28TU.
met grotere luchtinlaat (M50)
aangepaste ecu(413). aangepast door Rica
incl versnellingsbak
op dit moment geschikt voor een E30 of E34. voor een E36 zal er een andere carterpan onder moeten....
Ik ben echt heel slecht met elektrische zaken. Mechanische gedeelte dat snaai ik allemaal wel, maar elektrische is echt niet aan mij besteedquote:
In de stekker bedoel je hé? En bij welke meting is het 'goed' ?quote:Op zondag 16 december 2012 14:37 schreef mitchelll0181 het volgende:
Er zitten 2 aansluiting op, dat is dus de plus rn min, dus daar meet je op
Dan maar eens hopen dat ik dat relais ook heb, en er nog eentje in de zekeringdoos heb zittenquote:Op zondag 16 december 2012 15:20 schreef mitchelll0181 het volgende:
Als jij je claxon indrukt moet die een klikkend geluidje maken, verwissel het claxon relais met een ander, zo kan je makkrlijk testen
Bij een E30 wel, onder de motorkap tegen het schutbord, bestuurderszijde.quote:Op zondag 16 december 2012 15:22 schreef mitchelll0181 het volgende:
Relais zitten niet in een zekeringdoos
Die grijze ernaast ookquote:
Vermogen? Km's? Staat? Onderhoud..?quote:Op zondag 16 december 2012 12:33 schreef rival het volgende:
het is een ECU van een M50 (413 aan het einde)
en dus aangepast voor deze motor. (door rica)
met M50 inlaat moet je ook sensoren e.d. vervangen dus het is allemaal aangesloten met een M50 kabelboom.
motor gaat zo weg, ik ga hem niet uit elkaar halen turq. zonder versnellingsbak 900.
Ik heb het gisteren nog helemaal uit elkaar gehaald. Het stuur, de sleepring en dus ook het massa kabeltje. De sleepring ziet er gewoon oké uit. Ik denk dat er ergens binnenin toch een kabeltje gebroken is.quote:Op zondag 16 december 2012 16:53 schreef mitchelll0181 het volgende:
Sleepring waarschijnlijk ja, overigens kan het ook zijn dat er een massa kabeltje losgeschoten is op de je stuur.. moet je ff goed kijken.
maarre los knopje is geen optie denk ik ivm apk
Niet los ?quote:Op zondag 16 december 2012 17:18 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik heb het gisteren nog helemaal uit elkaar gehaald. Het stuur, de sleepring en dus ook het massa kabeltje. De sleepring ziet er gewoon oké uit. Ik denk dat er ergens binnenin toch een kabeltje gebroken is.
Maar eens kijken hoe ik aan een andere ga komen. Op marktplaats staan ze i.i.g. niet los.
Een los knopje was ook niet heel serieus, dat ziet er gewoon kut uit en dat wil ik dan sowieso niet.
Het gaat om een e36. Alleen die onderste komt in aanmerking. Die had ik helemaal niet gezienquote:Op zondag 16 december 2012 17:39 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Niet los ?
E46 : http://www.marktplaats.nl(...)de=3207BJ&distance=0
E36 : http://www.marktplaats.nl(...)de=3207BJ&distance=0
Ik heb in mijn auto ook een los knopje, geen probleem bij APK.quote:Op zondag 16 december 2012 16:53 schreef mitchelll0181 het volgende:
Sleepring waarschijnlijk ja, overigens kan het ook zijn dat er een massa kabeltje losgeschoten is op de je stuur.. moet je ff goed kijken.
maarre los knopje is geen optie denk ik ivm apk
Vast wel , maar hier heb ik toch echt extra uitleg bij nodigquote:Op zondag 16 december 2012 18:46 schreef Fer het volgende:
Nee hoor, hij moet het doen, thats all. Ik heb een ook knopje aan een kabeltje voor de apk. Mijn sleepcontact is gebroken.
Jittsme: Je kan toch massa op je sleepcontact zetten met een kabeltje, massa meten of de sleepring en het knopje doormeten.
ach leuk voor de winter en daar is de prijs ook naarquote:Op zondag 16 december 2012 20:49 schreef jitzzzze het volgende:
Daar zit serieuze schade op, daar heb je nog best wat werk aan om ze weer mooi te krijgen. Er vanuit gaande dat de andere twee onbeschadigd zijn.
Dat is waarquote:Op zondag 16 december 2012 20:59 schreef xaban06 het volgende:
[..]
ach leuk voor de winter en daar is de prijs ook naar
heb je de relais nagebootst of heb je gewoon 2 punten doorverbonden?quote:Op zondag 16 december 2012 16:05 schreef jitzzzze het volgende:
Fuck, ik ben goed
Na een beetje googleen was ik erachter welke connectoren je in de relais moet doorverbinden om de relais na te bootsen, dus paperclipje erin en TOET
Hmm, dat kan ik ook aan de stuurkolom dacht ik En ja hoor, ook TOET.
Doorverbonden, je hebt gelijk. Dat is iets heel anders. Maar omdat de toeter ook werkte toen ik de stekker aan de stuurkolom doorverbond kan ik concluderen dat het relais wel werkt.quote:Op maandag 17 december 2012 09:17 schreef rival het volgende:
[..]
heb je de relais nagebootst of heb je gewoon 2 punten doorverbonden?
want bij dat tweede kan natuurlijk nog steeds het relais stuk zijn....
ik zal volgende keer verder lezenquote:Op maandag 17 december 2012 15:00 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Doorverbonden, je hebt gelijk. Dat is iets heel anders. Maar omdat de toeter ook werkte toen ik de stekker aan de stuurkolom doorverbond kan ik concluderen dat het relais wel werkt.
quote:
Al gefixt Komt deze week mijn kant op.quote:Op maandag 17 december 2012 17:54 schreef Maharbal het volgende:
Kun je niet een nieuwe sleepring fixen van de sloop oid?
Heeft even geduurd, maar dan toch eindelijk.quote:
Doet een 325i touring nog zoveel?quote:Op maandag 17 december 2012 22:05 schreef daNpy het volgende:
Tjah soms moet je keuze's maken. Was wel een fijne auto.
Vandaag wezen kijken bij een 325i Touring uit 2003. Nette auto, alleen het interieur was blauw
Een velg en de achterruit beschadigd, verder niks echt geks voor een auto van bijna 10jr.
Alleen de prijs kwam (incl nieuwe banden, beurt, apk enz) nog op 9k.
Op een of andere manier vind ik dat toch veel geld. De km stand was 185dkm en binnen 1 a 2 jaar staat hij over de 2 ton en dan is hij een stuk minder waard en schrijf je dus enorm af op een tweedehands auto. Terwijl je voor 11-12k een E91 hebt van 2005 of nieuwer met een km stand tussen 150 en 200 dkm.
Als iemand 8,5k/9k zou bieden op m'n ci nu zou ik hevig gaan twijfelen.quote:Op maandag 17 december 2012 22:08 schreef daNpy het volgende:
Kijk maar op mp, gaspedaal. Allemaal rond de 9 of 10k als je zoekt onder 200.000km.
Dat was ook het idee met de 318. Maar toen had ik nog geen racer en met 16dkm per jaar schiet het sowieso niet opquote:Op maandag 17 december 2012 22:11 schreef Hyperdude het volgende:
Als je nu een E46 koopt, kan je ´m, volgens mij, beter helemaal oprijden. D
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |