abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119585348
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 22:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik. Want ik heb liever dat ze veilig beleggen als dat ze meelopen met elke hype...
En dat is dus totaal niet relevant... Tenminste het is wel relevant maar niemand heeft het over facebook of meelopen met hypes. Wij verschillen in dit geval sterk van mening over wat goed en veilig beleggen inhoud maar dat was inmiddels al wel duidelijk.
pi_119585368
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 22:33 schreef ebayaccountje het volgende:

De NHG is in feite gewoon de overheid dus dan mag de overheid gewoon de klap vangen. Komt dus op hetzelfde neer boel klapt de Nederlandse burger mag betalen
De NHG is er al. Doet dus niet terzake, drogreden. Ik heb liever dat de winst in een pensioenfonds verdwijnt als in een bank.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_119585400
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 22:34 schreef ebayaccountje het volgende:

[..]

En dat is dus totaal niet relevant...
Niet? Jij vindt het prima als ze beleggen in worldonline, facebook enz? Over luchtbellen gesproken.... 8)7
pi_119585435
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 22:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

De NHG is er al. Doet dus niet terzake, drogreden. Ik heb liever dat de winst in een pensioenfonds verdwijnt als in een bank.
Ja en daar verdwijnt dus ook je risico dat veel te hoog is. En als de NHG klapt dan staat de NL overheid daarvoor garant daar komt dus de uiteindelijke financiele klap te liggen in deze.
pi_119585489
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 22:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Niet? Jij vindt het prima als ze beleggen in worldonline, facebook enz? Over luchtbellen gesproken.... 8)7
Nee jij roept in één keer beter dan 10 miljard in facebook beleggen. Welke mongool gaat nou zomaar even zijn geld bij een zwaar gehypet aandeel neer gooien. De pensioenfondsen en nl overheid zijn inderdaad niet zo handig met hun centjes maar zo erg is het nou ook weer niet. En dit is dan ook geen realistische vergelijking.
pi_119585513
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 22:37 schreef ebayaccountje het volgende:
Ja en daar verdwijnt dus ook je risico dat veel te hoog is. En als de NHG klapt dan staat de NL overheid daarvoor garant daar komt dus de uiteindelijke financiele klap te liggen in deze.
En als de NHG 'klapt' (wat dat ook in godsnaam mag betekenen...) dan geef jij dus liever het geld aan een bank dan aan een pensioenfonds. Toch?
pi_119585518
maar ik ben film kijken, reageer morgen misschien nog wel een keertje.
pi_119585572
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 22:39 schreef ebayaccountje het volgende:
maar ik ben film kijken, reageer morgen misschien nog wel een keertje.
Denk er inderdaad maar eens op je gemak over na.... ^O^
pi_119585573
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 22:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En als de NHG 'klapt' (wat dat ook in godsnaam mag betekenen...) dan geef jij dus liever het geld aan een bank dan aan een pensioenfonds. Toch?
Ik heb liever dat een bank geld verliest dan de nl overheid want dat betalen de burgers ik dus. En als de NHG klat = failliet gaat in het rood duikt, duidelijker?
pi_119585607
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 22:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Denk er inderdaad maar eens op je gemak over na.... ^O^
Nee hoor dat is echt niet nodig weekend is lekker hoofd leeg maken, maandag moet er weer van alles in.
pi_119585630
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 22:40 schreef ebayaccountje het volgende:
Ik heb liever dat een bank geld verliest dan de nl overheid want dat betalen de burgers ik dus. En als de NHG klat = failliet gaat in het rood duikt, duidelijker?
Nee, het is je nog steeds niet duidelijk.... Als de NHG 'klapt' dan verliest de staat en gaat dat geld naar de bank(en). Punt. Tenzij een pensioenfonds (deels) die taken overneemt. Dan gaat het geld (deels) naar het pensioenfonds. Voor de overheid maakt het niet uit, die is exact evenveel geld kwijt.... duidelijker?
pi_119585804
De NHG staat garant voor +/- 136 miljard ze hebben 770 miljoen aan activa.

Als mensen de hypotheek niet kunnen betalen wordt huis verkocht de restschuld die dan overblijft is voor de NHG. Als de huizenprijs zwaar daalt dan zijn er veel van deze restschulden dan kan de NHG het dus niet meer betalen. In de statuten staat dat de overheid deze schuld dan overneemt dus betaald de NL burger.

https://www.nhg.nl/filead(...)In_een_oogopslag.pdf
pi_119585850
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 22:48 schreef ebayaccountje het volgende:
De NHG staat garant voor +/- 136 miljard ze hebben 770 miljoen aan activa.

Als mensen de hypotheek niet kunnen betalen wordt huis verkocht de restschuld die dan overblijft is voor de NHG. Als de huizenprijs zwaar daalt dan zijn er veel van deze restschulden dan kan de NHG het dus niet meer betalen. In de statuten staat dat de overheid deze schuld dan overneemt dus betaald de NL burger.
Applause... En aan wie heb je liever dat de NL burger dat dan betaald? Aan de bank of aan zijn pensioenfonds?
pi_119586003
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 22:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Applause... En aan wie heb je liever dat de NL burger dat dan betaald? Aan de bank of aan zijn pensioenfonds?
Haha je vat het niet hellemaal. Ik heb 2 appels en ik beloof er 4 aan jan nu heb ik tada -2 appels. Dus 2 appels schuld, zo'n schuld kan je niet gebruiken om iemand weer 2 appels te geven want je hebt geen appels.
pi_119586084
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 22:55 schreef ebayaccountje het volgende:
Haha je vat het niet hellemaal. Ik heb 2 appels en ik beloof er 4 aan jan nu heb ik tada -2 appels. Dus 2 appels schuld, zo'n schuld kan je niet gebruiken om iemand weer 2 appels te geven want je hebt geen appels.
Zucht...

Ga jij inderdaad je hoofd maar even leeg maken want het past er inderdaad allemaal niet echt meer in he.... ^O^
pi_119586206
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 22:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Zucht...

Ga jij inderdaad je hoofd maar even leeg maken want het past er inderdaad allemaal niet echt meer in he.... ^O^
Jawel hoor maar we hadden het over de risico's van de rendementen waren we al afgestapt omdat ik al duidelijk had gemaakt dat deze hele regeling is om de winst/risico verhouding slechter te maken dan andere financiele producten in de markt omdat de huizenprijs onhoudbaarhoog is.

Op dit moment gaat er overigens niks mijn hoofd in want ik leer hier niks :P ik zie dit meer als een soort lesje voor de andere gebruikers XD
pi_119586264
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 23:00 schreef ebayaccountje het volgende:
Jawel hoor maar we hadden het over de risico's van de rendementen waren we al afgestapt omdat ik al duidelijk had gemaakt dat deze hele regeling is om de winst/risico verhouding slechter te maken dan andere financiele producten in de markt omdat de huizenprijs onhoudbaarhoog is.
Ga maar film kijken zoals je beloofd had... :Y Lijkt me verstandiger....
pi_119586295
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 23:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ga maar film kijken zoals je beloofd had... :Y Lijkt me verstandiger....
ja moet je ophouden met praten
pi_119586558
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 23:03 schreef ebayaccountje het volgende:
ja moet je ophouden met praten
Bij deze dan. Het schiet sowieso toch niet echt op als iemand het verschil tussen de NHG, een bank en een pensioenfonds niet begrijpt. Have fun. Ik slinger zo ook even XBMC aan. ^O^
  zondag 25 november 2012 @ 09:46:50 #95
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_119591750
enorm slecht plan van de pensioenfondsen. Zij moeten juist NIET risicovol gaan bankieren door in Hollandse luchtbelhypotheken te stappen. De garanstelling die ze dan willen gebruiken om dit af te dekken, slaat al helemaal nergens op. De overheid heeft al een veel te groot risicoexposure aan de hypotheken door de garantstellingen aan banken en de NHG (die mijns inziens ook zsm zou moeten verdwijnen)

Er is maar 1 oplossing van het hele huizenprobleem en dat is 0 bemoeienis van de overheid. Want juist al die bemoeienis (HRA, NHG,subsidies, bouwvoorschriften ,grondspeculatie etc..etc..) hebben de hele markt naar de haaien geholpen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 25 november 2012 @ 10:01:16 #96
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119591909
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 09:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Er is maar 1 oplossing van het hele huizenprobleem en dat is 0 bemoeienis van de overheid. Want juist al die bemoeienis (HRA, NHG,subsidies, bouwvoorschriften ,grondspeculatie etc..etc..) hebben de hele markt naar de haaien geholpen.
Ambtenaren die zichzelf werkloos maken, dat zal nooit gebeuren. Ik voorspel nu al dat de overheid de komende 30 jaar blijft roepen dat "de overheid kleiner moet", maar het tegenovergestelde doet.
censuur :O
  zondag 25 november 2012 @ 12:24:47 #97
323876 michaelmoore
begint U ook een voedselbos
pi_119594591
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 10:01 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ambtenaren die zichzelf werkloos maken, dat zal nooit gebeuren. Ik voorspel nu al dat de overheid de komende 30 jaar blijft roepen dat "de overheid kleiner moet", maar het tegenovergestelde doet.
uiteraard en meer geld zoals de EU die 5% meer wil om te strooien
terwijl er al een heel groot deel van 400 miljard aan landbouwsubsidies naar de rijken in Frankrijk gaat
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
pi_119597313
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 22:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Praat geen onzin man. Wat is er nou mooier als geld uitlenen onder NHG garantie? Niks toch? Geen risico, en een gegarandeerd rendement.

Dus niks geen verlies boeken. Hoe dan ook krijg je als pensioenfonds je geld dan toch wel. Vandaar dat de banken er niet vrolijk van worden. Dat is namelijk SERIEUZE concurrentie............

[..]

Ik. Want ik heb liever dat ze veilig beleggen als dat ze meelopen met elke hype...
Lol, moest ff aan Fannie Mae en Freddy Mac denken.
Iedere Amerikaan moest een huis kunnen kopen van Bush. We weten hoe dat afliep.

Maar goed, het zou inderdaad best een goede concurrent zijn die de geldverstrekking weer op gang zou moeten brengen. Weinig risico voor de pensioenen imho en een boost voor de economie.
Ik ben benieuwd onder welke voorwaarden en welke tarieven deze toko geld zou verstrekken.
Als je nu wat eigen geld meeneemt krijg je amper korting terwijl het risicoprofiel een stuk lager ligt.
Zou er hierdoor daadwerkelijk een markt kunnen ontstaan?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_119598235
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 23:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Bij deze dan. Het schiet sowieso toch niet echt op als iemand het verschil tussen de NHG, een bank en een pensioenfonds niet begrijpt. Have fun. Ik slinger zo ook even XBMC aan. ^O^
Ik neem aan dat je naar jezelf referereert. Anders is het wel een heel goedkope poging om jezelf beter voor te doen door mensen die je niet begrijpt uit frustratie maar naar beneden probeert te trekken.
pi_119598662
quote:
6s.gif Op zondag 25 november 2012 14:04 schreef ebayaccountje het volgende:
Ik neem aan dat je naar jezelf referereert.
Ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')