Ik denk ook dat SAMSOM expres die inkomensafhankelijke zorgpremie en nivellering op tafel heeft gegooid als eis in de hoop dat Rutte zou afhaken, en hij zelf premie zou worden van een SP GL, ,CDA, PVDA kabinet, maar Rutte pikte het welquote:Op zaterdag 24 november 2012 13:59 schreef ebayaccountje het volgende:
de voorgaande generaties waren echt zulke prutsers overigens inclusief de nu zittende bestuurders. In plaats van marktwerking zijn er duizenden semi overheidsgroepjes die lekker aan lopen te kloten met belasting geld
Nah ze staan geen van alle meer ergens voor, Het zou een hele verademing zijn als er is een partij komt die voor de volle 100% achter zijn ideologie staat. Voor mij is dat uiteraard marktwerking maar zelfs een 100% communistische partij zou ik op dit moment al een hele verademing vinden mits ze enigzins serieus te nemen zijn (geen piraten of alienpartij...).quote:Op zaterdag 24 november 2012 14:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik denk ook dat SAMSOM expres die inkomensafhankelijke zorgpremie en nivellering op tafel heeft gegooid als eis in de hoop dat Rutte zou afhaken, en hij zelf premie zou worden van een SP GL, ,CDA, PVDA kabinet, maar Rutte pikte het wel
Zo zie je dat het ze geen zak uitmaakt als ze maar de Premier-pet op krijgen
Marktwerking maken ze niets van, overal worden kartels van gefabriceerd, ze willen alles controleren met regelsquote:Op zaterdag 24 november 2012 14:16 schreef ebayaccountje het volgende:
[..]
Nah ze staan geen van alle meer ergens voor, Het zou een hele verademing zijn als er is een partij komt die voor de volle 100% achter zijn ideologie staat. Voor mij is dat uiteraard marktwerking maar zelfs een 100% communistische partij zou ik op dit moment al een hele verademing vinden mits ze enigzins serieus te nemen zijn (geen piraten of alienpartij...).
Gewoon 500.000 flats slopen en nieuw bouwen met driedubbel glas op het zuiden, maar ook dat wil men niet, dat zijn de moneymakers voor de corporaties.quote:Op zaterdag 24 november 2012 14:22 schreef Revolution-NL het volgende:
Kunnen we de bouwsector niet aan het werkzetten om onze economie te verduurzamen. Sloop oude inefficienten gebouwen en zet er energieneutrale gebouwen voor terug.
Er liggen enorme kansen voor Nederland, jammer genoeg laten we die allemaal links liggen en rommelen we met zijn allen binnen de marge.
Waar is de innovatie in Nederland gebleven?
De prijzen zullen 'ooit' wel weer eens omhoog gaan maar voorlopig krijgen we nog een forse hoeveelheid huizenprijsdeflatie. De pensioenfondsen willen overigens alleen instappen als de overheid garant staat. Lol... dat betekend dat straks ook de reguliere pensioenen uit de staatskas moeten komen.quote:Op zaterdag 24 november 2012 12:13 schreef Arnold_fan het volgende:
Lol, de prijzen gaan gewoon weer omhoog, er komt nog wel een leuke inflatie aan.....
Gratis wonen? In Nederland? Dat kan alleen maar als je van een uitkering leeftquote:Voorlopig is mijn huis minder waard, maar zolang ik niet hoef te verkopen zit ik 10x beter dan mensen in een klein huurhuisje terwijl dit mij netto weinig meer kost. En niet te vergeten dat ik over 20 jaar sowieso gratis woon.
Als die gebouwen waren afgeschreven had dat gekund. Echter gelden in Nederland de basis regels van de economie niet voor vastgoed en blijven we daar maar schuld in pompen.quote:Op zaterdag 24 november 2012 14:22 schreef Revolution-NL het volgende:
Kunnen we de bouwsector niet aan het werkzetten om onze economie te verduurzamen. Sloop oude inefficienten gebouwen en zet er energieneutrale gebouwen voor terug.
We rommelen maar wat aan omdat iedereen gratis rijk wilde worden en het gezonde verstand hebben afgezworen.quote:Er liggen enorme kansen voor Nederland, jammer genoeg laten we die allemaal links liggen en rommelen we met zijn allen binnen de marge.
Nee dat kost alleen maar geld waarschijnlijk zijn de kosten van matriaal alleen al meer dan wat het opleverd, maar ja ons overheidje doet wel meer gekke dingen.quote:Op zaterdag 24 november 2012 14:22 schreef Revolution-NL het volgende:
Er liggen enorme kansen voor Nederland, jammer genoeg laten we die allemaal links liggen en rommelen we met zijn allen binnen de marge.
nou oude woningen kosten ook steeds meer geld aan onderhoud hoor en die voor 1980 gebouwd zijn, die zijn vaak zonder spouwmuurisolatie, zonder dubbel glas, oude bedrading, oude meterkast met verspillende blokverwarming en ramen en balkon op het Noordenquote:Op zaterdag 24 november 2012 15:04 schreef ebayaccountje het volgende:
[..]
Nee dat kost alleen maar geld waarschijnlijk zijn de kosten van matriaal alleen al meer dan wat het opleverd, maar ja ons overheidje doet wel meer gekke dingen.
Dat kan allemaal wel zo zijn maar het is niet gratis en als de aankoopkosten niet tegen de besparing op wegen dan kan je het beter laten. Zeker aangezien we dit geld niet hebben want ja wij Nederlanders hebben onze welvaart tientallen jaren achter elkaar 'gekocht' met leningen. Beter dat we die eerst gaan aflossen. Daarnaast zijn er vele plaatsen waar dit geld beter op zijn plaats zou zijn als bijvoorbeeld gebruiken voor het afschaffen van de overdrachtsbelasting wat een beter effect heeft op de huizenmarkt en de flexibiliteit van alle Nederlanders met een koophuis vergroot.quote:Op zaterdag 24 november 2012 15:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou oude woningen kosten ook steeds meer geld aan onderhoud hoor en die voor 1980 gebouwd zijn, die zijn vaak zonder spouwmuurisolatie, zonder dubbel glas, oude bedrading, oude meterkast met verspillende blokverwarming en ramen en balkon op het Noorden
Met zou in het bouwbesluit op moeten nemen dat nieuwe woningen en appartementen energieneutraal moeten zijn van 0 C tot 30C buitentemp
Als je er 100.000 per jaar doet dan ben je toch al 20 jaar bezig voor het hele huurbestand is vernieuwd
Ik las het, wtf?quote:Op zaterdag 24 november 2012 14:32 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De prijzen zullen 'ooit' wel weer eens omhoog gaan maar voorlopig krijgen we nog een forse hoeveelheid huizenprijsdeflatie. De pensioenfondsen willen overigens alleen instappen als de overheid garant staat. Lol... dat betekend dat straks ook de reguliere pensioenen uit de staatskas moeten komen.
Ja dat. Maar waarom zou de staat in hemelsnaam weer alle risico's moeten lopen?quote:Op zaterdag 24 november 2012 16:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zoiets dus:
Banken geen voorstander van Nationale Hypotheekbank
De staat loopt toch geen extra risico? NHG heb je of niet. Maakt voor de staat geen reet uit of je hypotheek dan bij een bank of bij een pensioenfonds is ondergebracht.quote:Op zaterdag 24 november 2012 16:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ja dat. Maar waarom zou de staat in hemelsnaam weer alle risico's moeten lopen?
Lolwhut?quote:Op zaterdag 24 november 2012 21:27 schreef ebayaccountje het volgende:
Ja, nee dat is echt weer zo'n geniaal idee. De markt laakt zien dat hypotheken geen ruk waard zijn. Dit betekent natuurlijk dat we deze zwaar overgewaarde stukken moeten kopen met geld uit het pensioen potje alles om het knappen van deze bubbel nog ff 20-30 jaar uit te stellen zodat de nu zittende macht er geen last van heeft.
Waarom denk je dat normale banken en investeerders het niet willen. De risico's zijn veel te groot doordat we een bubble hebben... en je vergelijkt met staatsobligaties die zijn veel betrouwbaarder je kan beter realistisch vergelijken met een pakket verdeeld over aandelen, obligaties en diverse andere investeringsmogelijkheden. Waarbij het risico in verhouding staat met het rendement. Niet laag rendement + hoog risico van hypotheken.quote:Op zaterdag 24 november 2012 21:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Lolwhut?
Je kunt als pensioenfonds toch beter je geld in NHG hypotheken steken en een rendement halen van 3 a 4 %, dan bv staatsobligaties opkopen die veel minder opbrengen?
Ik zeg doen.
LOL. Waarom denk je dat banken ertegen zijn??? Dat is juist de kip met de gouden eieren... Geen risico, en een leuk rendement.quote:Op zaterdag 24 november 2012 21:33 schreef ebayaccountje het volgende:
Waarom denk je dat normale banken en investeerders het niet willen.
Omdat er nu het nu tegen een realistische marktprijs gebeurt (tenminste deze houdt wel al rekening met alle overheidsbemoeienis).quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
LOL. Waarom denk je dat banken ertegen zijn??? Dat is juist de kip met de gouden eieren... Geen risico, en een hoog rendement.
Praat geen onzin man. Wat is er nou mooier als geld uitlenen onder NHG garantie? Niks toch? Geen risico, en een gegarandeerd rendement.quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:06 schreef ebayaccountje het volgende:
Het idee om pensioenfondsen dit te laten overnemen is erop gebaseerd om boven deze realistische marktprijs te komen om een crash te voorkomen. Het gedeelte boven deze realistische prijs kan je dus gewoon als verlies op de boeken zetten bij de hypotheken.
Ik. Want ik heb liever dat ze veilig beleggen als dat ze meelopen met elke hype...quote:En wie heeft het over 10 miljard in facebook beleggen....
Ja totdat de huizenmarkt toch instort en dan de pensioenen meesleurt, welk gat dan weer wordt opgevangen met belastinggeld dat we niet hebben.quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:07 schreef Terrorizer het volgende:
Dus het omslagsyteem gaat gewoon verder, nu met een hypotheek ertussen.
De NHG is in feite gewoon de overheid dus dan mag de overheid gewoon de klap vangen. Komt dus op hetzelfde neer boel klapt de Nederlandse burger mag betalenquote:Op zaterdag 24 november 2012 22:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Praat geen onzin man. Wat is er nou mooier als geld uitlenen onder NHG garantie? Niks toch? Geen risico, en een gegarandeerd rendement.
En dat is dus totaal niet relevant... Tenminste het is wel relevant maar niemand heeft het over facebook of meelopen met hypes. Wij verschillen in dit geval sterk van mening over wat goed en veilig beleggen inhoud maar dat was inmiddels al wel duidelijk.quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik. Want ik heb liever dat ze veilig beleggen als dat ze meelopen met elke hype...
De NHG is er al. Doet dus niet terzake, drogreden. Ik heb liever dat de winst in een pensioenfonds verdwijnt als in een bank.quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:33 schreef ebayaccountje het volgende:
De NHG is in feite gewoon de overheid dus dan mag de overheid gewoon de klap vangen. Komt dus op hetzelfde neer boel klapt de Nederlandse burger mag betalen
Niet? Jij vindt het prima als ze beleggen in worldonline, facebook enz? Over luchtbellen gesproken....quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:34 schreef ebayaccountje het volgende:
[..]
En dat is dus totaal niet relevant...
Ja en daar verdwijnt dus ook je risico dat veel te hoog is. En als de NHG klapt dan staat de NL overheid daarvoor garant daar komt dus de uiteindelijke financiele klap te liggen in deze.quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
De NHG is er al. Doet dus niet terzake, drogreden. Ik heb liever dat de winst in een pensioenfonds verdwijnt als in een bank.
Nee jij roept in één keer beter dan 10 miljard in facebook beleggen. Welke mongool gaat nou zomaar even zijn geld bij een zwaar gehypet aandeel neer gooien. De pensioenfondsen en nl overheid zijn inderdaad niet zo handig met hun centjes maar zo erg is het nou ook weer niet. En dit is dan ook geen realistische vergelijking.quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Niet? Jij vindt het prima als ze beleggen in worldonline, facebook enz? Over luchtbellen gesproken....
En als de NHG 'klapt' (wat dat ook in godsnaam mag betekenen...) dan geef jij dus liever het geld aan een bank dan aan een pensioenfonds. Toch?quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:37 schreef ebayaccountje het volgende:
Ja en daar verdwijnt dus ook je risico dat veel te hoog is. En als de NHG klapt dan staat de NL overheid daarvoor garant daar komt dus de uiteindelijke financiele klap te liggen in deze.
Denk er inderdaad maar eens op je gemak over na....quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:39 schreef ebayaccountje het volgende:
maar ik ben film kijken, reageer morgen misschien nog wel een keertje.
Ik heb liever dat een bank geld verliest dan de nl overheid want dat betalen de burgers ik dus. En als de NHG klat = failliet gaat in het rood duikt, duidelijker?quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En als de NHG 'klapt' (wat dat ook in godsnaam mag betekenen...) dan geef jij dus liever het geld aan een bank dan aan een pensioenfonds. Toch?
Nee hoor dat is echt niet nodig weekend is lekker hoofd leeg maken, maandag moet er weer van alles in.quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Denk er inderdaad maar eens op je gemak over na....
Nee, het is je nog steeds niet duidelijk.... Als de NHG 'klapt' dan verliest de staat en gaat dat geld naar de bank(en). Punt. Tenzij een pensioenfonds (deels) die taken overneemt. Dan gaat het geld (deels) naar het pensioenfonds. Voor de overheid maakt het niet uit, die is exact evenveel geld kwijt.... duidelijker?quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:40 schreef ebayaccountje het volgende:
Ik heb liever dat een bank geld verliest dan de nl overheid want dat betalen de burgers ik dus. En als de NHG klat = failliet gaat in het rood duikt, duidelijker?
Applause... En aan wie heb je liever dat de NL burger dat dan betaald? Aan de bank of aan zijn pensioenfonds?quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:48 schreef ebayaccountje het volgende:
De NHG staat garant voor +/- 136 miljard ze hebben 770 miljoen aan activa.
Als mensen de hypotheek niet kunnen betalen wordt huis verkocht de restschuld die dan overblijft is voor de NHG. Als de huizenprijs zwaar daalt dan zijn er veel van deze restschulden dan kan de NHG het dus niet meer betalen. In de statuten staat dat de overheid deze schuld dan overneemt dus betaald de NL burger.
Haha je vat het niet hellemaal. Ik heb 2 appels en ik beloof er 4 aan jan nu heb ik tada -2 appels. Dus 2 appels schuld, zo'n schuld kan je niet gebruiken om iemand weer 2 appels te geven want je hebt geen appels.quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Applause... En aan wie heb je liever dat de NL burger dat dan betaald? Aan de bank of aan zijn pensioenfonds?
Zucht...quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:55 schreef ebayaccountje het volgende:
Haha je vat het niet hellemaal. Ik heb 2 appels en ik beloof er 4 aan jan nu heb ik tada -2 appels. Dus 2 appels schuld, zo'n schuld kan je niet gebruiken om iemand weer 2 appels te geven want je hebt geen appels.
Jawel hoor maar we hadden het over de risico's van de rendementen waren we al afgestapt omdat ik al duidelijk had gemaakt dat deze hele regeling is om de winst/risico verhouding slechter te maken dan andere financiele producten in de markt omdat de huizenprijs onhoudbaarhoog is.quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zucht...
Ga jij inderdaad je hoofd maar even leeg maken want het past er inderdaad allemaal niet echt meer in he....
Ga maar film kijken zoals je beloofd had...quote:Op zaterdag 24 november 2012 23:00 schreef ebayaccountje het volgende:
Jawel hoor maar we hadden het over de risico's van de rendementen waren we al afgestapt omdat ik al duidelijk had gemaakt dat deze hele regeling is om de winst/risico verhouding slechter te maken dan andere financiele producten in de markt omdat de huizenprijs onhoudbaarhoog is.
ja moet je ophouden met pratenquote:Op zaterdag 24 november 2012 23:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ga maar film kijken zoals je beloofd had...Lijkt me verstandiger....
Bij deze dan. Het schiet sowieso toch niet echt op als iemand het verschil tussen de NHG, een bank en een pensioenfonds niet begrijpt. Have fun. Ik slinger zo ook even XBMC aan.quote:Op zaterdag 24 november 2012 23:03 schreef ebayaccountje het volgende:
ja moet je ophouden met praten
Ambtenaren die zichzelf werkloos maken, dat zal nooit gebeuren. Ik voorspel nu al dat de overheid de komende 30 jaar blijft roepen dat "de overheid kleiner moet", maar het tegenovergestelde doet.quote:Op zondag 25 november 2012 09:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Er is maar 1 oplossing van het hele huizenprobleem en dat is 0 bemoeienis van de overheid. Want juist al die bemoeienis (HRA, NHG,subsidies, bouwvoorschriften ,grondspeculatie etc..etc..) hebben de hele markt naar de haaien geholpen.
uiteraard en meer geld zoals de EU die 5% meer wil om te strooienquote:Op zondag 25 november 2012 10:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ambtenaren die zichzelf werkloos maken, dat zal nooit gebeuren. Ik voorspel nu al dat de overheid de komende 30 jaar blijft roepen dat "de overheid kleiner moet", maar het tegenovergestelde doet.
Lol, moest ff aan Fannie Mae en Freddy Mac denken.quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Praat geen onzin man. Wat is er nou mooier als geld uitlenen onder NHG garantie? Niks toch? Geen risico, en een gegarandeerd rendement.
Dus niks geen verlies boeken. Hoe dan ook krijg je als pensioenfonds je geld dan toch wel. Vandaar dat de banken er niet vrolijk van worden. Dat is namelijk SERIEUZE concurrentie............
[..]
Ik. Want ik heb liever dat ze veilig beleggen als dat ze meelopen met elke hype...
Ik neem aan dat je naar jezelf referereert. Anders is het wel een heel goedkope poging om jezelf beter voor te doen door mensen die je niet begrijpt uit frustratie maar naar beneden probeert te trekken.quote:Op zaterdag 24 november 2012 23:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Bij deze dan. Het schiet sowieso toch niet echt op als iemand het verschil tussen de NHG, een bank en een pensioenfonds niet begrijpt. Have fun. Ik slinger zo ook even XBMC aan.
Ja.quote:Op zondag 25 november 2012 14:04 schreef ebayaccountje het volgende:
Ik neem aan dat je naar jezelf referereert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |