Ik heb hem binnen 5 dagen gekocht nadat ik mijn rijbewijs gehaald heb. En dat was op een vrijdag en ik wilde mijn stiefvader de onderhandelingen laten doen en die moest eerst nog uit Hongarije komenquote:Op vrijdag 23 november 2012 09:08 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik kocht hem een week voor ik moest afrijden.
quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:08 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik kocht hem een week voor ik moest afrijden.
1:13 op benzine? Dat valt helemaal niet tegen toch? Met m'n Almera, ongeveer dezelfde pk/gewichtsverhouding als jij, scoorde ik ook meestal tussen 1:12 en 1:14.quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:25 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Heel goed, heel goed. En gelukkig heb ik alle originele embleempjes nog waar Coupé opstaat. Zijn er bij 9 vd 10 afgesloopt, en op een hoop zelfs niet eens geleverd.
Heb inderdaad niets te klagen, iets zuiniger had nog wel gemogen, haal nu 1 op 13...
Mwah, opzich moet het zuiniger kunnen vind ik. Ligt misschien ook wel aan mijn rijstijl...quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:33 schreef Piet__Piraat het volgende:
Op vrijdag 23 november 2012 09:25 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Heel goed, heel goed. En gelukkig heb ik alle originele embleempjes nog waar Coupé opstaat. Zijn er bij 9 vd 10 afgesloopt, en op een hoop zelfs niet eens geleverd .
Heb inderdaad niets te klagen, iets zuiniger had nog wel gemogen, haal nu 1 op 13...
1:13 op benzine? Dat valt helemaal niet tegen toch? Met m'n Almera, ongeveer dezelfde pk/gewichtsverhouding als jij, scoorde ik ook meestal tussen 1:12 en 1:14.
Ik probeer ook wel eens rustiger te rijden, maar dan ga ik mij vervolgens zó vervelen, dat ik vanzelf weer pittiger ga rijden.quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:34 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Mwah, opzich moet het zuiniger kunnen vind ik. Ligt misschien ook wel aan mijn rijstijl...
Moet zeggen dat ik naar m'n aanrijding van vorige week, en m'n boete van ¤220 wel iets rustiger ben gaan rijden en veeel alerter...quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:35 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik probeer ook wel eens rustiger te rijden, maar dan ga ik mij vervolgens zó vervelen, dat ik vanzelf weer pittiger ga rijden.
Mijn hoogste boete is ¤ 50,-quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:36 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Moet zeggen dat ik naar m'n aanrijding van vorige week, en m'n boete van ¤220 wel iets rustiger ben gaan rijden en veeel alerter...
Zo herkenbaar. Gisteren met een koude auto na 1km de snelweg op... daar rustig warm rijden met de cruise op 100. Dat heb ik een kwartier gedaan, toen was ik er zo klaar mee dat ik daarna met snelheden van 150-170 naar huis ben geknaldquote:Op vrijdag 23 november 2012 09:35 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik probeer ook wel eens rustiger te rijden, maar dan ga ik mij vervolgens zó vervelen, dat ik vanzelf weer pittiger ga rijden.
Maar ik weet wel waar ik het wel en niet kan doen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Zo herkenbaar. Gisteren met een koude auto na 1km de snelweg op... daar rustig warm rijden met de cruise op 100. Dat heb ik een kwartier gedaan, toen was ik er zo klaar mee dat ik daarna met snelheden van 150-170 naar huis ben geknald
Dan is je motor wel warm hoorquote:Op vrijdag 23 november 2012 09:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Zo herkenbaar. Gisteren met een koude auto na 1km de snelweg op... daar rustig warm rijden met de cruise op 100. Dat heb ik een kwartier gedaan, toen was ik er zo klaar mee dat ik daarna met snelheden van 150-170 naar huis ben geknald
Dat is ook wel handig idd. Kun je nog even whatsappen/smsen of Fb berichten lezen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
Daarom. Diesel, dus die wil ik niet zomaar over de pis jagen. Bovendien kon ik nu nog even wat noodzakelijke smsjes versturen
En goed opgelet natuurlijk, geen flitser gezien. Komende weken even afwachten of dat goed genoeg was
Als het heel rustig is en ik gewoon beetje rechtdoor rij permiteer ik mezelf weleens de vrijheid om een blik op m'n telefoon te werpen. Maar je hebt wel een punt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Met je mobiel klieren bij 100km/u is ook waardeloos. Gevaarlijk hè, niet doen.
Heel dicht achter een auto met led verlichting staan ook heb ik net gemerktquote:Op zaterdag 24 november 2012 00:38 schreef FalleNk810i het volgende:
Klopt!
In het donker doe ik sowieso niks, dan wordt je gelijk verblind door het licht van het scherm :/
Dat ja, gewoon lekker handsfree mijn Android bedienen.quote:Op maandag 26 november 2012 00:17 schreef TC_Artemis het volgende:
Ik kan gewoon handsfree bellen maar ook met spraak de navigatie/radio/andere functies besturen. Vind het niet zo chill om mijn telefoon in mijn handen te hebben. Ik kan ook t/m 30 sec notities opnemen.
Bah, een echte android heeft geen bediening nodig, die werkt zonder dat je moet vertellen wat hij moet doen!quote:Op maandag 26 november 2012 09:55 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Dat ja, gewoon lekker handsfree mijn Android bedienen.
Lijkt me onhandig..weet je ook niet of er berichten binnen komen.quote:Op maandag 26 november 2012 10:15 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Bah, een echte android heeft geen bediening nodig, die werkt zonder dat je moet vertellen wat hij moet doen!
Ik kan m'n telefoon niet eens bedienen onder het rijden. Die zit meestal in m'n tas en die ligt in de kofferbak
Ik kan toch geen SMS'jes lezen als ik rijd en als ik er gedacht heb om de blauwe tand aan te zetten en ook nog mijn telefoon geselecteerd heb (vergeet beide vaakquote:Op maandag 26 november 2012 13:39 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Lijkt me onhandig..weet je ook niet of er berichten binnen komen.
Nee oke maar ik vind het toch wel handig om te weten dat iemand een poging heeft gedaan om me te bereiken.quote:Op maandag 26 november 2012 13:50 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik kan toch geen SMS'jes lezen als ik rijd en als ik er gedacht heb om de blauwe tand aan te zetten en ook nog mijn telefoon geselecteerd heb (vergeet beide vaak) gaat hij gewoon over, en is hij op te nemen met de knopjes op m'n stuur
Ja ik ken die dingen wel ja. Maar de noodzaak is op dit moment voor mij ook een stuk minder dan eerst dus ik heb 'm nu ook niet ècht nodig.quote:Op maandag 26 november 2012 14:19 schreef Fiorano het volgende:
Ik heb er nog wel 1 voor je liggen, die kun je zo aan je zonneklep hangen. Gebruik hem zelf niet meer omdat ik inmiddels een ingebouwde heb. Is van Jabra, handig ding hoor!
35 euro speciale fok prijs (ex verzenekosten) een boete is veel duurderquote:Op maandag 26 november 2012 14:20 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja ik ken die dingen wel ja. Maar de noodzaak is op dit moment voor mij ook een stuk minder dan eerst dus ik heb 'm nu ook niet ècht nodig.
Dat wel dat welquote:Op maandag 26 november 2012 14:24 schreef Fiorano het volgende:
[..]
35 euro speciale fok prijs (ex verzenekosten) een boete is veel duurder
Maarja stel heh, die ene keer dat je belt, en er je ziet zo'n rood bordje met "stop Politie" voor je of je in spiegel. Dan jongeman, dan ga jij aan mij denkenquote:Op maandag 26 november 2012 14:25 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat wel dat welmaar ik bel eigenlijk nooit in de auto.
Waarschijnlijk heb je gelijk jaquote:Op maandag 26 november 2012 14:27 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Maarja stel heh, die ene keer dat je belt, en er je ziet zo'n rood bordje met "stop Politie" voor je of je in spiegel. Dan jongeman, dan ga jij aan mij denken
Ach, het feit dat mijn telefoon de helft van de tijd toch leeg is, geeft wel aan hoe belangrijk ik het vind dat mensen mij kunnen bereikenquote:Op maandag 26 november 2012 13:58 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nee oke maar ik vind het toch wel handig om te weten dat iemand een poging heeft gedaan om me te bereiken.Bluetooth carkit heb ik helaas niet.
Volgens mij is dat Handsfree bellen, officieel mag je niet bellen oid. Maar Handsfree dan weer wel. Ofzoquote:Op maandag 26 november 2012 14:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je gelijk jawerd dat overigens niet gedoogd ofzo opeens? Bellen? Dacht dat ik keer ergens zoiets hoorde.
Leegquote:Op maandag 26 november 2012 14:31 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ach, het feit dat mijn telefoon de helft van de tijd toch leeg is, geeft wel aan hoe belangrijk ik het vind dat mensen mij kunnen bereikenEn die bluetooth zat standaard bij de auto in, was ook een leuke verrassing!
Ah ja zou goed kunnen inderdaad.quote:Op maandag 26 november 2012 14:31 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Volgens mij is dat Handsfree bellen, officieel mag je niet bellen oid. Maar Handsfree dan weer wel. Ofzo
Ja, officieel mag je niet bellen. Maar je kunt het onderscheid niet maken tussen iemand die handsfree belt of iemand die mee zingt met de radio...quote:Op maandag 26 november 2012 14:31 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Volgens mij is dat Handsfree bellen, officieel mag je niet bellen oid. Maar Handsfree dan weer wel. Ofzo
Gedoogd?quote:Op maandag 26 november 2012 14:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je gelijk jawerd dat overigens niet gedoogd ofzo opeens? Bellen? Dacht dat ik keer ergens zoiets hoorde.
Je mag officieel wel bellen. Je mag alleen de telefoon niet vasthouden onder het rijden. Stilstaand voor het verkeerslicht dan weer welquote:Op maandag 26 november 2012 14:31 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Volgens mij is dat Handsfree bellen, officieel mag je niet bellen oid. Maar Handsfree dan weer wel. Ofzo
Dat vind ik zulke ondingen hè. Vaak matige geluidskwaliteit en ontvangst. Ik ben heel blij met m'n ingebouwde parrot, werkt heerlijk.quote:Op maandag 26 november 2012 14:19 schreef Fiorano het volgende:
Ik heb er nog wel 1 voor je liggen, die kun je zo aan je zonneklep hangen. Gebruik hem zelf niet meer omdat ik inmiddels een ingebouwde heb. Is van Jabra, handig ding hoor!
Ja dat is waar inderdaad. Was ook te lief om waar te zijn geweest, had er nog niet zo ver over na gedacht om eerlijk te zijn. Ik hoorde het keer iemand zeggen that's it.quote:Op maandag 26 november 2012 18:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Gedoogd?Ammenooitniet! Weet je hoe makkelijk dit cashen is? 220 euro, kassa!
Kleine moeite voor een giga-verbetering van gesprekskwaliteit voor de andere kantquote:Op maandag 26 november 2012 18:59 schreef JDude het volgende:
Parrot had ik in de Clio ook ja, prima dingen. Nu in de Volvo heb ik een autoradio met ingebouwde belfunctie, werkt ook best aardig al merk je wel het gemis van een aparte microfoon. Die is wel te verkrijgen en aan te sluiten, maar ik heb de moeite nog niet willen nemen.
Mja, ik ben altijd graag van zulke zaken op de hoogte. Kan best wat geld schelen op jaarbasisquote:Op maandag 26 november 2012 19:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja dat is waar inderdaad. Was ook te lief om waar te zijn geweest, had er nog niet zo ver over na gedacht om eerlijk te zijn. Ik hoorde het keer iemand zeggen that's it.
Ja is ook zo. Eigenlijk moet je jezelf ook op de hoogte stellen van regels enzo. Ik heb immers zelf geleerd; 'nemo censetur ignorare legem' voor de Latinisten onder julliequote:Op maandag 26 november 2012 19:05 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mja, ik ben altijd graag van zulke zaken op de hoogte. Kan best wat geld schelen op jaarbasis
Dat zijn geen theorie vragen inderdaadquote:Op maandag 26 november 2012 19:35 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik ben enigszins op de hoogte van wat wel en niet mag, inderdaad. Al ken ik ook lang niet alle regels en zak ik waarschijnlijk voor m'n theorie-examen als ik 't nu nog eens moet doen. Ik ben vooral goed in weten met welke 'overtredingen' je wat makkelijker wegkomt
Deze is van Jabra, is de beste waar ik mee gewerkt heb. Heb nu een Pioneer radio ingebouwd incl. Bluetooth en extern microfoon. Kan hem zelfs bedienen met de originele stuurbediening in m'n Xsara.quote:Dat vind ik zulke ondingen hè. Vaak matige geluidskwaliteit en ontvangst. Ik ben heel blij met m'n ingebouwde parrot, werkt heerlijk.
quote:
Da's Frans, ik rijd een Amerikaanquote:Op maandag 26 november 2012 19:58 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Deze is van Jabra, is de beste waar ik mee gewerkt heb. Heb nu een Pioneer radio ingebouwd incl. Bluetooth en extern microfoon. Kan hem zelfs bedienen met de originele stuurbediening in m'n Xsara.
[..]
[ afbeelding ]
Klopt. Als ik ooit iets aan de hand heb, ga ik zelf wel aan de bak. Ik geloof het allemaal wel met die rechtsbijstand, heb daar niet zo veel vertrouwen in altijd.quote:Op maandag 26 november 2012 19:44 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat zijn geen theorie vragen inderdaadik zak ook voor theorie nu denk ik. Ken niet de hele WVW en RVV uit m'n hoofd.
Maar jij had toch ook geen rechtsbijstand omdat je het interessant vond om daar zelf evt. mee bezig te zijn? Dat bedoelde ik meer
quote:In Europe (including the United Kingdom), the past participle French spelling, coupé, and (mostly in English speaking countries) a modified French pronunciation (/kuːˈpeɪ/ koo-PAY), are used. The stress may be on either the first or second syllable; stressing the first syllable is the more anglicized variant. Most, but not all, speakers of North American English currently use the word coupe (without the acute accent - coupé) and pronounce it as one syllable. This was a gradual change occurring prior to World War II.[6] A North American example of usage is the hot-rodders' term Deuce Coupe ("doos coop") used to refer to a 1932 Ford; this pronunciation is famously used in the Beach Boys' 1963 hit song, Little Deuce Coupe.
Ah tof! Altijd leuk als mensen enthousiast zijn voor (min of meer) mijn vakquote:Op maandag 26 november 2012 20:39 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Klopt. Als ik ooit iets aan de hand heb, ga ik zelf wel aan de bak. Ik geloof het allemaal wel met die rechtsbijstand, heb daar niet zo veel vertrouwen in altijd.
Hmm ja ik ga er geen algemene uitspraak over doen maar ik heb wel altijd het idee dat een DAS jurist van een heel ander kaliber is dan een partner bij De Brauw ofzo.quote:Op maandag 26 november 2012 20:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
Juist daarom doe ik het ook wel zelf. Mensen die in die wereld werken, zijn echt geen topjuristen want die zitten wel ergens anders. En dat hobbywerk kan ik zelf ook wel bij elkaar Googlen. Ik was anders nu al bijna 300 euro aan rechtsbijstand kwijt geweest in een paar jaar verzekering, no thanks.
Sowieso is Nederland een achterlijk verzekeringsland. Die constante honger naar zekerheid kost bakken vol geld. Zorg dat je wat basiszaken afdekt omdat het 't risico niet waard is (autoverzekering, inboedel/brandverzekering, AVP, zorgverzekering), en verder vooral zo min mogelijk.
Annulering doe ik ook altijd wel trouwensquote:Op maandag 26 november 2012 22:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dan wel, maar bedrijfstechnisch verzekeren is ook een heel ander verhaal dan al die particuliere verzekeringen. Bedrijfstechnisch snap ik het een stuk beter.
Maar die hele volksstammen die een uitvaartverzekering nemen, of een annuleringsverzekering enzo. Durf een beetje risico te nemen! Als je ziet wat er allemaal uitgesloten is van annulering of hoe vaak je die uitvaart betaalt... mij niet gezien! Zelfde voor all-risk verzekeren, da's bij auto's van een paar jaar oud gewoon zonde. Claimen heeft alleen zin bij een waarde van tienduizenden euro's. Daaronder, betaal je de schade zeker drie keer doordat je premie knalhard omhoog gaat (tenzij je al 15 schadevrije jaren hebt, dan val je amper terug).
Ja ongetwijfeld heb je objectief gezien ook helemaal gelijk. Maar je koopt ook een beetje zekerheidsgevoel. Wat soms best fijn isquote:Op maandag 26 november 2012 22:52 schreef Piet__Piraat het volgende:
Serieus? Dat vind ik zo zonde hè. Elke keer weer geld weggooien. Op de totale reissom valt het wel mee, maar het is toch zonde. Vooral omdat de voorwaarden vaak ruk zijn: je mag alleen annuleren bij ernstig ziek zijn of overlijden van eerstegraads familie ofzo.
Dat laatste overkomt men vaker dan je denkt. Ik heb (toen ik op een vakantiepark werkte) meerdere malen een bedrag rond de tussen de 500 a 1500 euro toch moeten innen waar men niets tegen kon doen omdat ze geen annuleringsverzekering genomen hadden.quote:Op maandag 26 november 2012 22:52 schreef Piet__Piraat het volgende:
Serieus? Dat vind ik zo zonde hè. Elke keer weer geld weggooien. Op de totale reissom valt het wel mee, maar het is toch zonde. Vooral omdat de voorwaarden vaak ruk zijn: je mag alleen annuleren bij ernstig ziek zijn of overlijden van eerstegraads familie ofzo.
Ieder z'n keuze, zo is het ook hèquote:Op maandag 26 november 2012 23:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja ongetwijfeld heb je objectief gezien ook helemaal gelijk. Maar je koopt ook een beetje zekerheidsgevoel. Wat soms best fijn isik lees die voorwaarden ook niet elke keer door eigenlijk. Moet ik wel doen eigenlijk.
Maargoed..je hebt wel een punt natuurlijk.
Oh da's zeker waar, er zijn echt wel mensen die er baat bij hebben. Dat ga ik misschien ook nog wel eens hebbenquote:Op maandag 26 november 2012 23:01 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Dat laatste overkomt men vaker dan je denkt. Ik heb (toen ik op een vakantiepark werkte) meerdere malen een bedrag rond de tussen de 500 a 1500 euro toch moeten innen waar men niets tegen kon doen omdat ze geen annuleringsverzekering genomen hadden.
Inderdaad, dat zouden wij nooit doen. Zelfs toen die krengen nog heel populair waren, hebben wij een spaarhypotheek afgesloten.. Maar annuleringsverzekering sluiten we nooit af. Ik moet zo ongeveer zelf dood gaan voordat ik niet op een geplande vakantie ga!quote:Op maandag 26 november 2012 23:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ieder z'n keuze, zo is het ook hè. Afweging van risico's en afweging van waar je je prettig bij voelt. Ik vind een beetje risico niet erg.
Ik zou nu ook zonder blikken of blozen een hypotheek kunnen afsluiten waarbij bijvoorbeeld 20% uit een belegging bestaat, terwijl er hele grote groepen mensen zijn die dat risico nooit willen lopen.
Als het je 1x in de 10 jaar gebeurt ben je nog steeds goedkoper af om hem niet af te sluiten... En trouwens, ik ga toch liever met de auto weg op de bonnefooi... Gewoon alles in de auto knikkeren en rijden maar. Gaan we komend jaar ook weer doen. Deze keer naar Spanje (maar dan iets rustiger dan afgelopen zomer, 1 week er naar toe, een paar dagen blijven en dan weer in 1 week naar huis) Dus het enige wat wij aan "overbodige" verzekering hebben is de reisverzekering. Die is doorlopend, want dan kun je tenminste altijd weg. En aangezien wij geen kinderen hebben, zitten we ook niet aan bepaalde vakantie dagen gebonden...quote:Oh da's zeker waar, er zijn echt wel mensen die er baat bij hebben. Dat ga ik misschien ook nog wel eens hebben. Maar ik ken mezelf: elke keer dat ik voor niks heb betaald vind ik dat weer weggegooid geld. Dat risico dek ik zelf wel af. Ga ik een keer de boot in, heb ik dikke vette pech. Dan heb ik vast wel iets belangrijkers om me druk om te maken dan die paar rotcenten. En mijn filosofie blijft: uiteindelijk moet de verzekeringsmij/reisorganisatie er wel iets aan overhouden, anders deden ze het niet. Dat betekent dat dus dat er altijd mensen zijn die te veel betalen. Daar voel ik me al snel bij horen, dus haak ik af
Ja dat klopt ook wel weerquote:Op maandag 26 november 2012 23:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ieder z'n keuze, zo is het ook hè. Afweging van risico's en afweging van waar je je prettig bij voelt. Ik vind een beetje risico niet erg.
Ik zou nu ook zonder blikken of blozen een hypotheek kunnen afsluiten waarbij bijvoorbeeld 20% uit een belegging bestaat, terwijl er hele grote groepen mensen zijn die dat risico nooit willen lopen.
Schermpje wel, dat andere ding is best waardeloos. Maar goed, ingebouwd krijg je nooit goede kwaliteit.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:20 schreef Goddelijker het volgende:
Ja, maar om nou te zeggen dat het mooi is die 2 dingen...
Geef mij maar zoiets:quote:Op woensdag 28 november 2012 20:24 schreef Renesite het volgende:
[..]
Schermpje wel, dat andere ding is best waardeloos. Maar goed, ingebouwd krijg je nooit goede kwaliteit.
Inderdaad. Voor 200,- heb je een radio met het ingebouwd(en ext. mic,) die ook nog eens super bij het interieur past(in mijn geval) en ook gewoon Parrot technologie met goede geluidskwaliteit.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:15 schreef Goddelijker het volgende:
Vind alleen die dingen altijd zo 'jammer' die op je dashboard moeten.
Da's dus ook niet in elke auto zo. Aftermarket radio verpest bij mij het hele interieur, dat wil ik niet. Kan wel een dubbeldin-unit monteren, maar OEM zit er geen handsfree zet in. Dan moet ik zo'n Chinees plastic prul monteren. No thanksquote:Op woensdag 28 november 2012 21:14 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad. Voor 200,- heb je een radio met het ingebouwd(en ext. mic,) die ook nog eens super bij het interieur past(in mijn geval) en ook gewoon Parrot technologie met goede geluidskwaliteit.
In mijn radio zit er een van parrot zelf, ik klaag niet over de kwaliteit.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:24 schreef Renesite het volgende:
[..]
Schermpje wel, dat andere ding is best waardeloos. Maar goed, ingebouwd krijg je nooit goede kwaliteit.
Dat dus, aftermarket radio's staan gewoon voor geen meter.quote:Op woensdag 28 november 2012 23:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Da's dus ook niet in elke auto zo. Aftermarket radio verpest bij mij het hele interieur, dat wil ik niet. Kan wel een dubbeldin-unit monteren, maar OEM zit er geen handsfree zet in. Dan moet ik zo'n Chinees plastic prul monteren. No thanks
En wat voor wat?quote:Op donderdag 29 november 2012 08:47 schreef Goddelijker het volgende:
Er is soms ook een mogelijkheid om een module voor de oem-radio te kopen.
serieus, 2,5u niks gedaan? Tering.quote:Op donderdag 29 november 2012 13:27 schreef Marco001 het volgende:
Zo, net de 1e helft van mijn 1e werkdag erop zitten, bevalt stukken beter als bij de vorige taxicentrale. Heerlijk, weinig haast nodig, lekker relaxt rijden.
Zelfs 2.5 uur bij het UMCG gestaan, beetje ouhoeren met collega's bij de (gratis!)koffieautomaat.
Ik heb met een ritje naar Tsjechië (drie pallets in een busjequote:Op donderdag 29 november 2012 13:31 schreef Fiorano het volgende:
[..]
serieus, 2,5u niks gedaan? Tering.
Haha tering wat een Job.quote:Op donderdag 29 november 2012 14:11 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik heb met een ritje naar Tsjechië (drie pallets in een busje) wel eens van ongeveer 's ochtends zeven tot 's avonds zeven staan wachten, om vervolgens alsnog onverrichter zake het terrein weer te kunnen verlaten.
Dat was ook nog eens in de tijd dat er nog geen mobiel internet was, dus aan het eind van de dag had ik zelfs de volledige handleiding van een Mercedes Sprinter wel uit.
Mja, dat soort ongein behoorde gelukkig wel tot de minderheid.quote:
Achja lekker blijven toeren. Maar doe je alleen taxi nu?quote:Op donderdag 29 november 2012 14:18 schreef JDude het volgende:
[..]
Mja, dat soort ongein behoorde gelukkig wel tot de minderheid.
Het andere uiterste was dan weer met een pakketje in één ruk naar Toulouse, afgeven, vijf minuten later weer buiten en dan nog helemaal terug moeten.
Nee, Marco001 is de taxichauffeur hier.quote:Op donderdag 29 november 2012 14:29 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Achja lekker blijven toeren. Maar doe je alleen taxi nu?
Ah lekker scherp. Wel een relaxte bijbaan als student.quote:Op donderdag 29 november 2012 14:33 schreef JDude het volgende:
[..]
Nee, Marco001 is de taxichauffeur hier.
De buitenlandverhalen heb ik grotendeels opgedaan toen ik naast m'n studie werkte als chauffeur B-rijbewijs bij een (inter)nationaal transportbedrijf. Toen reed ik echt van Denemarken tot Spanje en Engeland tot Oostenrijk.
Inmiddels werk ik daar tijdelijk weer omdat ik te weinig werk kan vinden in m'n vakgebied. Maar nu doe ik eigenlijk alleen Nederland, België en incidenteel Frankrijk, Duitsland en Luxemburg.
Lijkt me wel boeiendquote:Op donderdag 29 november 2012 14:57 schreef JDude het volgende:
http://www.nhtv.nl/wohbo-(...)eit/introductie.html
Alleen heette het toen nog gewoon "Verkeerskunde"
Best interessant, lijkt me.quote:Op donderdag 29 november 2012 14:57 schreef JDude het volgende:
http://www.nhtv.nl/wohbo-(...)eit/introductie.html
Alleen heette het toen nog gewoon "Verkeerskunde"
Hmm ja dat is minder.quote:Op donderdag 29 november 2012 18:12 schreef JDude het volgende:
Is het ook. Alleen momenteel reageren er steeds tientallen op iedere vacature. Da's een stuk lastiger solliciteren dan een paar jaar geleden, toen ik zelf de banen nog voor het uitkiezen had.
Kan aan mij liggen, maar als het studieprogramma zie moet je vooral goed inzicht hebben in verkeersstromen en goed cijfermatig kunnen werken. Technisch inzicht is niet echt noodzakelijk, denk ik.quote:Op donderdag 29 november 2012 19:11 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hmm ja dat is minder.Maar je hebt in ieder geval gedaan waar je hart naar uit ging en dat is altijd de beste studiekeuze denk ik!
Ik wou dat ik technisch genoeg was voor zulke studies
Hmm klinkt wel als een interessant baantje voor iemand die graag onderweg is.quote:Op donderdag 29 november 2012 14:33 schreef JDude het volgende:
[..]
Nee, Marco001 is de taxichauffeur hier.
De buitenlandverhalen heb ik grotendeels opgedaan toen ik naast m'n studie werkte als chauffeur B-rijbewijs bij een (inter)nationaal transportbedrijf. Toen reed ik echt van Denemarken tot Spanje en Engeland tot Oostenrijk.
Inmiddels werk ik daar tijdelijk weer omdat ik te weinig werk kan vinden in m'n vakgebied. Maar nu doe ik eigenlijk alleen Nederland, België en incidenteel Frankrijk, Duitsland en Luxemburg.
Goed cijfermatig kunnen werken is ook niet echt mijn forte. Ik ben echt een Alfa/Gamma mensquote:Op donderdag 29 november 2012 19:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Kan aan mij liggen, maar als het studieprogramma zie moet je vooral goed inzicht hebben in verkeersstromen en goed cijfermatig kunnen werken. Technisch inzicht is niet echt noodzakelijk, denk ik.
inderdaadquote:Op donderdag 29 november 2012 20:45 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Hmm klinkt wel als een interessant baantje voor iemand die graag onderweg is.
Zag er vanavond een in het wild, zeker nicequote:Op donderdag 29 november 2012 22:04 schreef Actaeon het volgende:
Ik vind serieus die Fisker Karma echt een mooie vette brute bak eigenlijk.Jullie?
In het echt is ie geweldig mooi vind ik. Het is de enige elektrische auto die ik het aanzien waard vindquote:Op donderdag 29 november 2012 22:25 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Zag er vanavond een in het wild, zeker niceHad er nog nooit van gehoord eigenlijk
Who cares? Hij is mooi, elegant en bruut tegelijk en ook nog razendsnel.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:41 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Weegt dat ding geen 2000kg? Had er een tijdje terug iemand mee zien patsen bij een hotel hier.
Ja dus.
Curb weight 5,300 lb (2,400 kg)
En dan dit..
Electric range 32 mi (51 km)[3] (EPA)
83 km (52 mi)[4] (TÜV)![]()
En na 370 mag je weer tanken en opladen. Serieus, je telt een gigantisch bedrag neer voor een range waar een Fluence of een Volt rondjes omheen rijdt. Heeft niets met milieubescherming te maken, maar vooral met veel schijn.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:44 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Who cares? Hij is mooi, elegant en bruut tegelijk en ook nog razendsnel.
Maar een Fluence of een Volt is doodsaai en de Karma niet. De Karma is mooi en stijlvol en de Fluence en Volt zijn Priuslike lelijk. En dat hele milieu gedoe interesseert me niets, daar ben ik als autoliefhebber echt niet mee bezig eigenlijk. Karma is gewoon een mooie, vette snelle bak.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:46 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
En na 370 mag je weer tanken en opladen. Serieus, je telt een gigantisch bedrag neer voor een range waar een Fluence of een Volt rondjes omheen rijdt. Heeft niets met milieubescherming te maken, maar vooral met veel schijn.
Als zogenaamde autoliefhebber rijd je dan een veel te zwaar en onderpresterend stuk blik. Hou dan de looks maar zet er een normale motor in, want van die range wordt niemand blij.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:53 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar een Fluence of een Volt is doodsaai en de Karma niet. De Karma is mooi en stijlvol en de Fluence en Volt zijn Priuslike lelijk. En dat hele milieu gedoe interesseert me niets, daar ben ik als autoliefhebber echt niet mee bezig eigenlijk. Karma is gewoon een mooie, vette snelle bak.
Mwah hij is toch nog snel zat opzich met z'n 0-100 in 6sec. En hij is gewoon mooi dus probably kan ik wel leven met die range. En het is geen eenheidsworst, en dat vind ik leuk.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:55 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Als zogenaamde autoliefhebber rijd je dan een veel te zwaar en onderpresterend stuk blik. Hou dan de looks maar zet er een normale motor in, want van die range wordt niemand blij.
Jup, helemaal niks..quote:Op donderdag 29 november 2012 13:31 schreef Fiorano het volgende:
[..]
serieus, 2,5u niks gedaan? Tering.
Inderdaad, die lange ritten zijn tof.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:45 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Hmm klinkt wel als een interessant baantje voor iemand die graag onderweg is.
Is die niet laatst ook al voorbij gekomen?quote:Op donderdag 29 november 2012 23:39 schreef Marco001 het volgende:
Zag net namelijk een mooie Leon op gas staan(1.6 met WTCC pakket.. )
Zit je nou nog steeds met die wannabe snelle Leon in je hoofd haha?quote:Op donderdag 29 november 2012 23:39 schreef Marco001 het volgende:
Zag net namelijk een mooie Leon op gas staan(1.6 met WTCC pakket.. )
mjah zit te twijfelen; of meer gaan betalen en een Passat diesel halen, of lekker goedkoop blijven rijden met zo'n ding.quote:Op vrijdag 30 november 2012 08:16 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Zit je nou nog steeds met die wannabe snelle Leon in je hoofd haha?
Dat is weer een heel andere keuze...quote:Op vrijdag 30 november 2012 09:21 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mjah zit te twijfelen; of meer gaan betalen en een Passat diesel halen, of lekker goedkoop blijven rijden met zo'n ding.
Dat bedoel ikquote:Op vrijdag 30 november 2012 00:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik vind 'm wel gaat, die Fisker! En de slimme investeerders rijden 'm voor een appel en een ei (investeringsvoordeel e.d., zoals dat een tijdje terug nog mogelijk was).
En ja, het is allemaal schijn. En ja, die actieradius is ruk. Maar ondertussen ziet ie er wel een stuk toffer uit dan al die andere bakken, kan ie in zes seconden naar de 100 en loopt ie gewoon 200 top. En da's gaaf.
Je kunt er veel kanten mee op. Technisch, zoals ontwerpen of verkeerslichten programmeren, maar ook de "softe" kant, zoals veiligheidsprojecten voor schoolkinderen. En alles daar tussenin.quote:Op donderdag 29 november 2012 19:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Kan aan mij liggen, maar als het studieprogramma zie moet je vooral goed inzicht hebben in verkeersstromen en goed cijfermatig kunnen werken. Technisch inzicht is niet echt noodzakelijk, denk ik.
Zo'n 1.6 is natuurlijk wel traag. Als dat geen probleem is, lekker goedkoop doen. Wil je wat meer power, dan zeker voor de Passat gaan. Maar ook daar wel rekening houden met voldoende motorisering!quote:Op vrijdag 30 november 2012 09:21 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mjah zit te twijfelen; of meer gaan betalen en een Passat diesel halen, of lekker goedkoop blijven rijden met zo'n ding.
Inderdaad wat in de lichtere motorisaties is zo'n Passat ook traag.quote:Op vrijdag 30 november 2012 13:39 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Zo'n 1.6 is natuurlijk wel traag. Als dat geen probleem is, lekker goedkoop doen. Wil je wat meer power, dan zeker voor de Passat gaan. Maar ook daar wel rekening houden met voldoende motorisering!
De 1.6 is ietsje trager als mijn 1.4, bij de passat zal ut waarschijnlijk de 1.9 tdi wordwn met evt. Een chipje...quote:Op vrijdag 30 november 2012 13:39 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Zo'n 1.6 is natuurlijk wel traag. Als dat geen probleem is, lekker goedkoop doen. Wil je wat meer power, dan zeker voor de Passat gaan. Maar ook daar wel rekening houden met voldoende motorisering!
Zat je aan die B5 te denken?quote:Op vrijdag 30 november 2012 15:00 schreef Marco001 het volgende:
[..]
De 1.6 is ietsje trager als mijn 1.4, bij de passat zal ut waarschijnlijk de 1.9 tdi wordwn met evt. Een chipje...
De 105pk-variant is ook geen strepentrekker hoor. Om niet te zeggen: die is te traag. Dat vond ik in een Leon al. Dan liever de 2.0TDI, maar niet dat BKD-blok. Uitgaande van een B6.quote:Op vrijdag 30 november 2012 15:00 schreef Marco001 het volgende:
[..]
De 1.6 is ietsje trager als mijn 1.4, bij de passat zal ut waarschijnlijk de 1.9 tdi wordwn met evt. Een chipje...
Die is wel een stuk aangenamer idd. Sowieso is de B6 veeeeeeeel mooier dan de B5. Vind ik dan.quote:Op vrijdag 30 november 2012 16:35 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
De 105pk-variant is ook geen strepentrekker hoor. Om niet te zeggen: die is te traag. Dat vond ik in een Leon al. Dan liever de 2.0TDI, maar niet dat BKD-blok. Uitgaande van een B6.
Ik moest hier even om glimlachenquote:Op vrijdag 30 november 2012 16:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
Jep. Aan een B5 begin je de leeftijd wel echt te zien, vooral de sedan. De variant kan er nog mee door, maar houdt ook niet over. Maar 105pk vond ik in een lichtere Leon al te weinig (het komt van z'n plek, maar daar is dan ook alles mee gezegd). Ook een chipje kan je dan moeilijk 'redden'. Zo'n 140pk met chip tot ruim 170pk, dan begint het ergens op te lijken.
En dat ook nog een keer inderdaad. Als je beetje rap wilt dieselen moet je eigenlijk gewoon wegblijven van de Passat, die koop je voor andere redenen. Bij Volkswagen zit je dan meteen in Toeareg/Phaeton sferen waar je de 3.0 V6 TDI of 5.0 V10 TDI kan krijgen. Maar die V10 is absurd dorstig voor een diesel dus blijf daar ook maar van weg. De V6 is wel te doen maar die auto's zijn erg erg zwaar dus erg duur in mrb. Dus voor een snelle(re) diesel kun je beter bij MB, BMW of Audi kijken denk ik als het Duits moet zijn. Anders zijn er nog zat andere opties natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 november 2012 16:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
En die 2.5TDI is ook niet om over naar huis te schrijven. Het is geen rampenblok, maar het blok staat niet bekend om te de betrouwbaarheid. En in verhouding tot z'n prestaties is ie gewoon te duur. 180pk is namelijk verplicht 4motion (en dus onzuinig) en anders zit je op 163pk max. Daarvoor koop je geen 2.5 V6, dan verwacht je meer.
1 op 10 plm.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:39 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Jup, helemaal niks..
2.5 uur valt echter nog prima mee als je je bedenkt dat ze in amsterdam soms 6 uur op een ritje wachten.
[..]
Inderdaad, die lange ritten zijn tof.Heb ik als taxichauff veel te weinig..
![]()
Oh Rene, als je meeleest; wat verbruikt die 1.6 van je op gas?
Zag net namelijk een mooie Leon op gas staan(1.6 met WTCC pakket.. )
Maar een V10 TDI is ook gewoon overkill en onnodig. Leuk hoor, maar voor de normale mens geen alternatief door de hoge running costs. Een beurtje kost een half jaarsalaris omdat ze nergens bij kunnen. En een Touareg met een V6 schiet ook niet op, want dat ding is loeizwaar, heeft die pk's ook echt nodig. Echt snel is ie niet. Echt vlotte karren maken ze in die categorieën niet meer; voor versies met dikkere motoren moet je binnen VAG naar Audi of anders BMW of MB.quote:Op vrijdag 30 november 2012 16:55 schreef Actaeon het volgende:
[..]
En dat ook nog een keer inderdaad. Als je beetje rap wilt dieselen moet je eigenlijk gewoon wegblijven van de Passat, die koop je voor andere redenen. Bij Volkswagen zit je dan meteen in Toeareg/Phaeton sferen waar je de 3.0 V6 TDI of 5.0 V10 TDI kan krijgen. Maar die V10 is absurd dorstig voor een diesel dus blijf daar ook maar van weg. De V6 is wel te doen maar die auto's zijn erg erg zwaar dus erg duur in mrb. Dus voor een snelle(re) diesel kun je beter bij MB, BMW of Audi kijken denk ik als het Duits moet zijn. Anders zijn er nog zat andere opties natuurlijk.
Alleen leuk als je aandelen Shell hebt.quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:11 schreef Goddelijker het volgende:
Waarom zou je in vredesnaam een V10 TDi Q7 willen hebben?
omdat als ik die heb ik kapot rijk moet zijn aangezien ik zoiets anders nooit zou willen hebbenquote:Op vrijdag 30 november 2012 18:11 schreef Goddelijker het volgende:
Waarom zou je in vredesnaam een V10 TDi Q7 willen hebben?
B5?quote:
jup, ietsje minder zuinig als de 1.4 dus(1:11,rij ook vaak te hard)quote:
Met gas?quote:Op vrijdag 30 november 2012 23:11 schreef Marco001 het volgende:
[..]
jup, ietsje minder zuinig als de 1.4 dus(1:11,rij ook vaak te hard)
Dat zei ik ook tochquote:Op vrijdag 30 november 2012 18:08 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Maar een V10 TDI is ook gewoon overkill en onnodig. Leuk hoor, maar voor de normale mens geen alternatief door de hoge running costs. Een beurtje kost een half jaarsalaris omdat ze nergens bij kunnen. En een Touareg met een V6 schiet ook niet op, want dat ding is loeizwaar, heeft die pk's ook echt nodig. Echt snel is ie niet. Echt vlotte karren maken ze in die categorieën niet meer; voor versies met dikkere motoren moet je binnen VAG naar Audi of anders BMW of MB.
Netjes.quote:
Die bestaat nietquote:Op vrijdag 30 november 2012 18:11 schreef Goddelijker het volgende:
Waarom zou je in vredesnaam een V10 TDi Q7 willen hebben?
Mja, ieder z'n voorkeur natuurlijk. Meer dan genoeg mensen die 100pk voldoende vinden en da's maar goed ook. Alleen jammer dat die de snelleren altijd ophouden op de snelwegquote:Op vrijdag 30 november 2012 22:56 schreef Marco001 het volgende:
[..]
B5?
wil dan het model met chromen front. (dus eigenlijk gewoon het vorig model), of een Golf met dat front. Liefsts als bluemotion, maar dan moet ik nog wat langer doorsparen. (lekker 80 in 5 met een verbruik van 1:30 volgens de bc, en nog wel voldoende rap voor mij.)
Voor mij trouwens een prima auto, vandaag weer een touran TDI meegehad, volgens mij met de 1.9 en dat wil rap zat. 2.0 zou leuker zijn maar is geen harde eis.
Overigens zag ik net ook nog een leuke Ibiza ecomotive staan; gechipt net zoveel pk als mijne, 18 kg lichter en c.a. 100nm meer.Als de versnellingsbak daarvan ook nog een beetje fatsoenlijk is afgesteld zou zoiets ook prima kunnen..
Die Toeareg heeft een dieselverbruik van 1:5/;6quote:Op zaterdag 1 december 2012 11:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Die bestaat nietDe Touareg heeft een V10, de Q7 een V12. 500pk uit een diesel
.1000Nm en gemiddeld dieselverbruik van 1:8
.
[..]
Mja, ieder z'n voorkeur natuurlijk. Meer dan genoeg mensen die 100pk voldoende vinden en da's maar goed ook. Alleen jammer dat die de snelleren altijd ophouden op de snelweg
Iets meer dan 500km op 50 liter, tank meestal pas als hij gaat piepen, kan namelijk nog ruim.100 km op get rode lampje.. (autogas installatie)quote:Op vrijdag 30 november 2012 23:39 schreef Renesite het volgende:
[..]
Netjes.
Ja, ik kan op zo'n 40 liter ca. 400 kilometer, maar zodra mijn lampje rood brandt > tank.
Ik heb nu dus 100pk, en ben vaak diegene die gehinderd word...quote:Op zaterdag 1 december 2012 11:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Die bestaat nietDe Touareg heeft een V10, de Q7 een V12. 500pk uit een diesel
.1000Nm en gemiddeld dieselverbruik van 1:8
.
[..]
Mja, ieder z'n voorkeur natuurlijk. Meer dan genoeg mensen die 100pk voldoende vinden en da's maar goed ook. Alleen jammer dat die de snelleren altijd ophouden op de snelweg
99pk op mijn 1080kg vind ik ook niet denderendquote:Op zaterdag 1 december 2012 18:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ligt aan het gewicht. 100pk op 1000 kilo is leuk, 100pk op 1300 kilo is redelijk vervelend.
Heb op dit moment 101pk op 1068kg.. 0-100 in 11sec, moet bij een volgende auto minimaal hetzelfde of beter zijn.quote:Op zaterdag 1 december 2012 18:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ligt aan het gewicht. 100pk op 1000 kilo is leuk, 100pk op 1300 kilo is redelijk vervelend.
Ik kan me voorstellen dat je bij een dergelijke verdeling de eerste 50-60 misschien 70 km nog aardig rap kan gaan maar daarna snel de fut eruit raakt? Of valt dat wel mee?quote:Op zaterdag 1 december 2012 18:53 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Heb op dit moment 101pk op 1068kg.. 0-100 in 11sec, moet bij een volgende auto minimaal hetzelfde of beter zijn.
Top is goed zolang het maar 160+ is..(rij in nl toch meestal 135 hoogstens
16kleppert.. dus wil ook bij 80 nog prima door..zelfs in de 4 wel.. voor de 5 heeft ie dan net iets te weinig kracht om lekker snel door te accelererenquote:
Nadeel van 16v's, die trekken meer bij hoge dan lage toeren.quote:Op zaterdag 1 december 2012 20:51 schreef Marco001 het volgende:
[..]
16kleppert.. dus wil ook bij 80 nog prima door..zelfs in de 4 wel.. voor de 5 heeft ie dan net iets te weinig kracht om lekker snel door te accelereren
Ah oke lekker tochquote:Op zaterdag 1 december 2012 20:51 schreef Marco001 het volgende:
[..]
16kleppert.. dus wil ook bij 80 nog prima door..zelfs in de 4 wel.. voor de 5 heeft ie dan net iets te weinig kracht om lekker snel door te accelereren
quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:50 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Die Toeareg heeft een dieselverbruik van 1:5/;6
Hmmm, valt niet tegen dan. Zegt ook wat over de rijstijl van de rest van NL misschienquote:Op zaterdag 1 december 2012 18:33 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ik heb nu dus 100pk, en ben vaak diegene die gehinderd word...
Jep. Pk vs. gewicht doet 't 'm. Ik heb nu 165pk op 1.350kg, da's goed te doen.quote:Op zaterdag 1 december 2012 18:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ligt aan het gewicht. 100pk op 1000 kilo is leuk, 100pk op 1300 kilo is redelijk vervelend.
Mwah, hangt ook van de auto af.. ik heb minder dan die 10 kg/pk naar rij zeker in de bochten half Nederland eruit..quote:Op zondag 2 december 2012 10:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dat zijn nog verschillen die de moeite waard zijn ja!
Zo rond de 10 kilo per pk is toch wel een beetje de ondergrens om leuk te kunnen rijden.
Moeten ze extra personeel aannemen! Ik wil best wat rijbewijs B-ritten doen hoorquote:Op zondag 2 december 2012 11:08 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Mwah, hangt ook van de auto af.. ik heb minder dan die 10 kg/pk naar rij zeker in de bochten half Nederland eruit..
Nieuwe baan bevalt stukken beter als bij vorige.. daar worden nu ritten geweigerd ivm de drukte... Terwijl ik het nu heerlijk rustig heb...
Jep, vond ik ook. Toen ik een tijdje terug vergeleek scheelde het maar acht euro per maand ofzo, niet de moeite van het papierwerk waard toen. En blij toe, want nu, maanden later, scheelt het veel meer. Makkelijk verdiend!quote:Op zondag 2 december 2012 10:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dat zijn nog verschillen die de moeite waard zijn ja!
Niet als je je oude inlevert.quote:Op zondag 2 december 2012 11:59 schreef monsterd. het volgende:
Afgelopen nacht is mijn kentekenllaat door een ander kapotgemaakt, dubbelgebogen. Stelletje vandalen.. Kan niet nagaan wie het heeft gedaan want was toe ook niet thuis. Mar als ik nou nieuwe plaat aanvraag krijg ik dan ook een 1 toegevoegd aan het kenteken?
quote:Op zondag 2 december 2012 12:36 schreef monsterd. het volgende:
Oh dat zou fijn zijn. Vind het sowieso belachelijk dat het nou net mijn auto was maargoed. We moeten het hier iig niet hebben van de bekendheid van de wijk. Deze is net zo pauper als de bijlmer zegmaar
Of nouja het valt wel mee, maar het idee alleen al
![]()
Ik ben twee keer in Hoogeveen geweest. Een keer om studieboeken op te halen en toen werd er een pinautomaat gekraakt, een andere keer om naar een auto te kijken die op de foto veel mooier uitviel dan in werkelijkheid. Zegmaar, toen ik er aan kwam lag er ineens de spiegel er af en had de achterbumper idioot veel krassen.quote:Op zondag 2 december 2012 20:39 schreef Marco001 het volgende:
Net een mailtje gestuurd, bedrijf in Hoogeveen heeft een donkerblauwe Passat sedan 1.9 TDI staan voor 5700,- maar kmstand "1"... maar even gemailt dus met de vraag wat de werkelijke stand is.
Tja, moet er dinsdag weer doorheen naar stage(Hollandscheveld). Zou opzich dan even snel kunnen kijken op de terugweg.quote:Op zondag 2 december 2012 20:42 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik ben twee keer in Hoogeveen geweest. Een keer om studieboeken op te halen en toen werd er een pinautomaat gekraakt, een andere keer om naar een auto te kijken die op de foto veel mooier uitviel dan in werkelijkheid. Zegmaar, toen ik er aan kwam lag er ineens de spiegel er af en had de achterbumper idioot veel krassen.
Goed idee!quote:Op zondag 2 december 2012 20:45 schreef monsterd. het volgende:
Heb je zomoto al gecheckt voor de geschiedenis?
alleen 1e eigenaar is lease, en die heeft hem maar 200 dagen gehad, verder allemaal erkende bedrijf, rond de 100-200 dagen en 1 3 jaar..quote:Op zondag 2 december 2012 21:30 schreef monsterd. het volgende:
maar dan is de kans groot dat de echte stand veel hoger is. Waarom zouden ze anders een auto's met zo'n lage stand uit de lease doen? Zomoto geeft verder
Lease zegt ook niks. Soms hebben ze altijd rustig hun opwarmtijd gehad en zijn ze netjes bereden op constante bedrijfstemperatuur, soms zijn 't afgetrapte bakken.quote:Op zondag 2 december 2012 21:33 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Dat het lease is wil trouwens verder niet veel zeggen over de staat.. Mijn auto is ook een ex-lease, 1e beurt was direct ruim 1000,- voor 4 nieuwe remmen, d-riem e.d. (gekocht bij 117 en een beetje duizend km)..
Gelukkig heeft de verkoper(na veel aandringen) de arbeidskosten opzich genomen.
5C sedan...quote:Op maandag 3 december 2012 09:09 schreef FalleNk810i het volgende:
Die km-stand van zomoto zou ik inderdaad niet aanhouden.
Van mn oude polo zegt tie dat tie op 266.000 ongeveer moet staan, terwijl dit 116.000 is.
En van mijn Audi zegt tie dat de stand 160.000 ongeveer moet zijn terwijl dit bijna 260.000 is.
Welk type passat wil je hebben dan?
als kenteken alleen een kwestie is van nieuwe houder is dat geen enkel probleem(heb ik nog wel liggen..)quote:Op maandag 3 december 2012 10:48 schreef Goddelijker het volgende:
Weinig foto's?
En het interieur had best een opfrisbeurt kunnen gebruiken voor er een foto werd gemaakt. Volgens mij zit de stoel ook vol met vlekken? Kenteken met tie-wrap? Geen km-stand?
precies, en ik moet morgen toch in de buurt zijn(plaatsje net naast Hoogeveen) dus kan dan zo even langsrijden na die tijd..quote:Op maandag 3 december 2012 10:58 schreef Actaeon het volgende:
De algehele indruk is een beetje afgetrapt. Ook van die autoboer. Maar ach je weet het nooit tot je bent wezen kijken natuurlijk.
Mooi auto over het algemeen maar dit kan niet veel zijn.quote:Op maandag 3 december 2012 10:38 schreef Marco001 het volgende:
[..]
5C sedan...
Staat geen uitvoeringsnaam bij, maar gezien dat ding vrij kaal is volgens mij nogal een basis versie..
Deze:
http://www.autowereld.nl/(...)4537769/details.html
Maar anders ga ik er morgen gewoon eerst eens kijken..
Is het niks, ben ik snel klaar.
Dat is overigens ook nog een punt. Vaak als je in een bepaalde zoekopdracht in de allergoedkoopste resultaten gaat shoppen weet je gewoon dat die dingen niet meer helemaal in orde zijn.quote:Op maandag 3 december 2012 11:13 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Mooi auto over het algemeen maar dit kan niet veel zijn.
Je hebt volgens mij de aller goedkoopste uitgekozen want als ik naar de rest kijk binnen jou zoekopdracht dan liggen de bedragen veel hoger.
Ik zou er dan ook niet veel van verwachten.
Precies, die anderen zijn al snel 2000,- duurder en hebben al rond de 3ton gedraaid..quote:Op maandag 3 december 2012 11:13 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Mooi auto over het algemeen maar dit kan niet veel zijn.
Je hebt volgens mij de aller goedkoopste uitgekozen want als ik naar de rest kijk binnen jou zoekopdracht dan liggen de bedragen veel hoger.
Ik zou er dan ook niet veel van verwachten.
Je kunt voor ¤6000 beter een goeie B5 Passat kopen als je al een Passat wilt.quote:Op maandag 3 december 2012 11:17 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Precies, die anderen zijn al snel 2000,- duurder en hebben al rond de 3ton gedraaid..
Maar weet sowieso nog niet of ik een passat wil, Als ik namelijk echt goedkoop wil rijden moet ik of de Seat houden OF een eco-mobiel(belastingvrij) kopen.
B5 vind ik al te oud ogen... (kan je wel lekker mee spelen; heb er ooit met 1 gereden als taxi, eigenlijk net iets te hard een bocht in duiken, gas in 1 keer los laten en dan wou de achterkant erg makkelijk naar buiten..quote:Op maandag 3 december 2012 11:18 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je kunt voor ¤6000 beter een goeie B5 Passat kopen als je al een Passat wilt.
Ja dat is wel waar inderdaad. Maar je moet natuurlijk wel realistisch naar de opties binnen je budget blijven kijken. Sowieso..VAG is duur. Voor ¤6000 kun je waarschijnlijk iets beters, jongers en niet-VAG kopen.quote:Op maandag 3 december 2012 11:30 schreef Marco001 het volgende:
[..]
B5 vind ik al te oud ogen...
Maargoed, geld is er nu toch nog niet voor dus...
(zag net trouwens ook een 2007 Mondeo wagon, fulloption, 2.0TDI voor 7000,-met 79000 km..
Not everything that glitters is gold vind ik altijd leuker.quote:Op maandag 3 december 2012 11:31 schreef Goddelijker het volgende:
If it seems too good to be true it probably is.
Nouja, als ik iets doorspaar kan ik hetzelfde doen als mijn pa: een demo-corsa Ecoflex kopen.. (heeft 11k betaald voor een full-options 5-deurs met 15k km)Opzich ook wel een leuke optie, en dan ga ik van 10ct per km naar 7..quote:Op maandag 3 december 2012 11:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja dat is wel waar inderdaad. Maar je moet natuurlijk wel realistisch naar de opties binnen je budget blijven kijken. Sowieso..VAG is duur. Voor ¤6000 kun je waarschijnlijk iets beters, jongers en niet-VAG kopen.
Geen Clubman, die ziet eruit alsof je probeert hebt heel hard weg te rijden met een anker aan je trekhaak en dat het achterste gedeelte is uitgerekt.quote:Op maandag 3 december 2012 11:34 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Nouja, als ik iets doorspaar kan ik hetzelfde doen als mijn pa: een dempo-corsa Ecoflex kopen.. Opzich ook wel een leuke optie, en dan ga ik van 10ct per km naar 7..Een Passat kost me 15ct/km..
Een Mini spreekt mij ook wel aan, maar dan wil ik een Clubman.
Die vind ik juist het mooiste van het stel..quote:Op maandag 3 december 2012 11:35 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Geen Clubman, die ziet eruit alsof je probeert hebt heel hard weg te rijden met een anker aan je trekhaak en dat het achterste gedeelte is uitgerekt.
Die kan ik wel waarderen.quote:Op maandag 3 december 2012 11:40 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Die vind ik juist het mooiste van het stel..
http://www.opeloccasions.(...)vi/car-details/11755
Is ook heel gaaf! Wel heel anders, maar ook heel goed(moeder heeft een 120pk Benzine Sport+)
Rijd en zit ook heel erg goed! (tenminste, de sport+) sowieso zijn de stoelen van de nieuwe Astra echt supercomfortabel en goed. (ontwikkeld in samenwerking met een aantal testcentra ofzo) en de 120pk benzine is al wel redelijk vlot bij gewoon rijden. Zal met zo'n diesel dus nog wel stukken beter zijn ook.quote:
Hmm smaken verschillen gelukkig maar denk ik dan. Ik vind persoonlijk de Opel en de Mini echt om te huilenquote:Op maandag 3 december 2012 11:34 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Nouja, als ik iets doorspaar kan ik hetzelfde doen als mijn pa: een demo-corsa Ecoflex kopen.. (heeft 11k betaald voor een full-options 5-deurs met 15k km)Opzich ook wel een leuke optie, en dan ga ik van 10ct per km naar 7..Een Passat kost me 15ct/km..
Een Mini spreekt mij ook wel aan, maar dan wil ik een Clubman.
En die ook.quote:Op maandag 3 december 2012 11:40 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Die vind ik juist het mooiste van het stel..
http://www.opeloccasions.(...)vi/car-details/11755
Is ook heel gaaf! Wel heel anders, maar ook heel goed(moeder heeft een 120pk Benzine Sport+)
Hoeft niet. Onze Auris was de goedkoopste die er was (er was er 1 iets goedkoper, maar dat was een 1.3). Niet omdat er wat mis was, maar omdat hij al een half jaar te koop stond bij een "vreemde" dealer (toyota bij een VW dealer). Omdat het "maar" een drie-deurs was die minder gewild is (en die voor ons een pre was!)quote:Op maandag 3 december 2012 11:16 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is overigens ook nog een punt. Vaak als je in een bepaalde zoekopdracht in de allergoedkoopste resultaten gaat shoppen weet je gewoon dat die dingen niet meer helemaal in orde zijn.
Je moet niksquote:Op maandag 3 december 2012 13:23 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Als er gestrooid is en ik heb daaroverheen gereden, moet ik dan mijn bodem afspoelen? Voor roestpreventie?
APK is al 42 jaar verlopen.quote:Op maandag 3 december 2012 11:40 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Die vind ik juist het mooiste van het stel..
http://www.opeloccasions.(...)vi/car-details/11755
Is ook heel gaaf! Wel heel anders, maar ook heel goed(moeder heeft een 120pk Benzine Sport+)
Gelukkig, ik zal er maar voor verplicht worden zegquote:Op maandag 3 december 2012 13:24 schreef Anne het volgende:
[..]
Je moet niks. Verstandig is het wel om hem wat vaker even af te spuiten als er gestrooid is.
Viel me ook op..quote:Op maandag 3 december 2012 13:26 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
APK is al 42 jaar verlopen.
Als je dat doet loop je het risico dat je de volgende dag je deuren niet meer open krijgtquote:Op maandag 3 december 2012 13:27 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Gelukkig, ik zal er maar voor verplicht worden zeg. Nee oke, duidelijk. Niet als het vriest neem ik aan?
Op de bodem zitten geen deuren en rubbers hoor.quote:Op maandag 3 december 2012 13:34 schreef Anne het volgende:
[..]
Als je dat doet loop je het risico dat je de volgende dag je deuren niet meer open krijgt, tenzij je alle rubbers insmeert en je de sloten inspuit met antivries of iets dergelijks.
Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om hem na het afspuiten binnen te zetten?
Dat openen is nu al een semi-probleem. Helaas geen garage bij dit huisquote:Op maandag 3 december 2012 13:34 schreef Anne het volgende:
[..]
Als je dat doet loop je het risico dat je de volgende dag je deuren niet meer open krijgt, tenzij je alle rubbers insmeert en je de sloten inspuit met antivries of iets dergelijks.
Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om hem na het afspuiten binnen te zetten?
quote:Op maandag 3 december 2012 13:36 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Op de bodem zitten geen deuren en rubbers hoor.
Maar hij had het over de bodem.quote:Op maandag 3 december 2012 13:37 schreef Anne het volgende:
[..].
Pekel spat jammer genoeg ook op de zijkant van je auto.
Vier toch bij nieuwe auto's?quote:Op maandag 3 december 2012 13:32 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Viel me ook op..![]()
Dacht dat die pas met 2 jaar voor de 1e apk moest..
klopt, maar de auto is uit 2010, dus nog 2 te gaan.quote:Op maandag 3 december 2012 13:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Vier toch bij nieuwe auto's?
Het is geen Wet van Meden en Perzen maar wel een regel die,logischerwijs, vaak opgaat. Zeker bij auto's die al een stukje ouder zijn. En dat was jouw Auris ook niet.quote:Op maandag 3 december 2012 12:29 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Hoeft niet. Onze Auris was de goedkoopste die er was (er was er 1 iets goedkoper, maar dat was een 1.3). Niet omdat er wat mis was, maar omdat hij al een half jaar te koop stond bij een "vreemde" dealer (toyota bij een VW dealer). Omdat het "maar" een drie-deurs was die minder gewild is (en die voor ons een pre was!)
Volgens mij drie?quote:Op maandag 3 december 2012 13:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Vier toch bij nieuwe auto's?
Even een vraagje. Hoe kan een demo auto nou 15 km op de teller hebben? Daar wordt toch juist veel ingereden..quote:Op maandag 3 december 2012 11:34 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Nouja, als ik iets doorspaar kan ik hetzelfde doen als mijn pa: een demo-corsa Ecoflex kopen.. (heeft 11k betaald voor een full-options 5-deurs met 15k km)Opzich ook wel een leuke optie, en dan ga ik van 10ct per km naar 7..Een Passat kost me 15ct/km..
Een Mini spreekt mij ook wel aan, maar dan wil ik een Clubman.
Er staat 15k km, 15.000 km dusquote:Op maandag 3 december 2012 19:37 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Even een vraagje. Hoe kan een demo auto nou 15 km op de teller hebben? Daar wordt toch juist veel ingereden..
Demo auto's worden wat dat betreft wel mishandeld.
Misschien valt 't mee en heb je een gelukje, maar dit is wel heel erg basis en de prijs doet me vermoeden dat er flinke reparaties aan zitten te komen, of het is gewoon een brak kutding. Weinig kans dat je voor dat bedrag een goede unit koopt.quote:Op maandag 3 december 2012 10:38 schreef Marco001 het volgende:
[..]
5C sedan...
Staat geen uitvoeringsnaam bij, maar gezien dat ding vrij kaal is volgens mij nogal een basis versie..
Deze:
http://www.autowereld.nl/(...)4537769/details.html
Maar anders ga ik er morgen gewoon eerst eens kijken..
Is het niks, ben ik snel klaar.
Tja, wil het liefst 1 met dakraam en bluetooth, maar kan er natuurlijk ook altijd gewoon later een RNS510 ofzo inzetten..quote:Op maandag 3 december 2012 22:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Misschien valt 't mee en heb je een gelukje, maar dit is wel heel erg basis en de prijs doet me vermoeden dat er flinke reparaties aan zitten te komen, of het is gewoon een brak kutding. Weinig kans dat je voor dat bedrag een goede unit koopt.
Dan zou ik nog eerder naar een Leon 1.9 TDI gaan kijken.
Die autoboer komt ook niet zo denderend over vind ikquote:Op maandag 3 december 2012 22:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Misschien valt 't mee en heb je een gelukje, maar dit is wel heel erg basis en de prijs doet me vermoeden dat er flinke reparaties aan zitten te komen, of het is gewoon een brak kutding. Weinig kans dat je voor dat bedrag een goede unit koopt.
Dan zou ik nog eerder naar een Leon 1.9 TDI gaan kijken.
In DE zijn jonge occasions in verhouding juist duurder als hier..(heb er wel eens gekeken, woon namelijk maar een uur rijden van Bunde/Leer)quote:Op maandag 3 december 2012 22:08 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat kun je doen. Die ben je alleen na twee maanden wel weer kwijt.
In Duitsland al eens gekeken? Daar moet voor jouw budget ook wel wat te halen zijn.
Nice ding. Hier is de top meer nieuw model V70/Mondeo/Passat.quote:Op maandag 3 december 2012 22:15 schreef Marco001 het volgende:
[..]
In DE zijn jonge occasions in verhouding juist duurder als hier..
Overigens, ik woon in een buurt waar de laatste autoinbraak 10 jaar geleden is, toen uit een oude 205 een cassetedeck werd gejat. Woont iemand in de straat met de RNS510, heeft die auto 3 jaar gehad en is nog nooit bij hem ingebroken.. (verder staan hier over het algemeen vrij nieuwe luxe auto's, met als topper een full-option Eklasse uit 2011.
Oh, hier staat ook een V70XC, Nieuwe Mondeo, Polo, 3* nieuw model Corsa, nieuwe Astra en 2 BMW's..quote:Op maandag 3 december 2012 22:16 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nice ding. Hier is de top meer nieuw model V70/Mondeo/Passat.
Ohja BMW ook wel hier. 3 en 5 series. Oh en veel Audi ..paar A6'en.quote:Op maandag 3 december 2012 22:22 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Oh, hier staat ook een V70XC, Nieuwe Mondeo, Polo, 3* nieuw model Corsa, nieuwe Astra en 2 BMW's..
Deze is dan trouwens wel weer goedkoop:
http://suchen.mobile.de/a(...)000&maxMileage=80000
Maar over het algemeen is het prijsverschil vrij weinig met NL..
nouja, weet alleen van eigen straat, kom nooit in de rest v/d wijk.quote:Op maandag 3 december 2012 22:25 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ohja BMW ook wel hier. 3 en 5 series. Oh en veel Audi ..paar A6'en.
Nooit?quote:Op maandag 3 december 2012 22:26 schreef Marco001 het volgende:
[..]
nouja, weet alleen van eigen straat, kom nooit in de rest v/d wijk.
Nope, kan me niet herrineren wanneer ik voor het laatst ergens anders in de wijk ben geweest.quote:
Ooh zo. Ik kom weleens op verschillende manieren de wijk binnen dus ik kom in bijna de hele wijk welquote:Op maandag 3 december 2012 22:34 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Nope, kan me niet herrineren wanneer ik voor het laatst ergens anders in de wijk ben geweest.
Vanaf de doorgaande weg is het de 1e 2x direct linksaf en dan ben je al in "mijn" straat zonder langs andere behuizing te komen, en de hond uitlaten doe ik op een vast rondje achter onze straat langs.
Ik kan niet eens op een andere manier de wijk binnenrijden(tenzij op de fiets, maar dan ga ik ook altijd binnendoor langs de vijvers en brede schoolquote:Op maandag 3 december 2012 22:36 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ooh zo. Ik kom weleens op verschillende manieren de wijk binnen dus ik kom in bijna de hele wijk wel
Jep. Dan heb je echt zo'n budgetleaser. Wilde per se een grotere auto, maar zat dan meteen aan de max. Zonde. Ik hoef echt geen auto vol met opties, maar een multifunctioneel stuurwiel, armsteun, cruise control en climate control zijn toch wel minimale opties in een auto van deze tijd.quote:Op maandag 3 december 2012 22:13 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Die autoboer komt ook niet zo denderend over vind ik
En superveel van die ex lease dingen zijn natuurlijk vrij basic...dat is wel jammer vaak.
Zo'n buurt scheelt wel ja. Zet je 'm nooit in een stad neer dan? Die van mij 'zwerft' nog wel eens ergens, dus dat scheelt ook al. Zou nooit zo'n systeem willen.quote:Op maandag 3 december 2012 22:15 schreef Marco001 het volgende:
[..]
In DE zijn jonge occasions in verhouding juist duurder als hier..(heb er wel eens gekeken, woon namelijk maar een uur rijden van Bunde/Leer)
Overigens, ik woon in een buurt waar de laatste autoinbraak 10 jaar geleden is, toen uit een oude 205 een cassetedeck werd gejat. Woont iemand in de straat met de RNS510, heeft die auto 3 jaar gehad en is nog nooit bij hem ingebroken.. (verder staan hier over het algemeen vrij nieuwe luxe auto's, met als topper een full-option Eklasse uit 2011.
Inderdaad. Want in een Octavia kon Henk toch ècht niet aankomen...dus dan maar een Passat met nul opties.quote:Op maandag 3 december 2012 22:43 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Jep. Dan heb je echt zo'n budgetleaser. Wilde per se een grotere auto, maar zat dan meteen aan de max. Zonde. Ik hoef echt geen auto vol met opties, maar een multifunctioneel stuurwiel, armsteun, cruise control en climate control zijn toch wel minimale opties in een auto van deze tijd.
Mjah, af en toe Groningen bij de Ikea en 1x per week op een bewaakte P-plaats in Leeuwarden(bij NHL) en bij mijn werk, maar daar staan alle taxi's gewoon geparkeerd met de sleutel in het contact.. dag en nacht. en sommigen gewoon buiten.quote:Op maandag 3 december 2012 22:43 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Jep. Dan heb je echt zo'n budgetleaser. Wilde per se een grotere auto, maar zat dan meteen aan de max. Zonde. Ik hoef echt geen auto vol met opties, maar een multifunctioneel stuurwiel, armsteun, cruise control en climate control zijn toch wel minimale opties in een auto van deze tijd.
[..]
Zo'n buurt scheelt wel ja. Zet je 'm nooit in een stad neer dan? Die van mij 'zwerft' nog wel eens ergens, dus dat scheelt ook al. Zou nooit zo'n systeem willen.
En in Duitsland kun je echt wel goedkopere of betere gevulde/gemotoriseerde bakken vinden dan in NL voor dezelfde prijs. Het is net wat je wil.
Laatst gezocht voor een Leon diesel en die was in Duitsland een stuk duurder dan in NL. Zoek je echter een premium Duitser met veel opties, dan kun je zomaar een lage tellerstand, stapje hogere motor en meer opties vinden voor dezelfde of lagere prijs als in NL.
Dat klopt. De fabrieksprijzen zijn in NL wat lager omdat door BTW en BPM auto's hier anders veel te duur worden. Dus het loont voor buitenlanders om hier te shoppen.quote:Op maandag 3 december 2012 22:47 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Mjah, af en toe Groningen bij de Ikea en 1x per week op een bewaakte P-plaats in Leeuwarden(bij NHL) en bij mijn werk, maar daar staan alle taxi's gewoon geparkeerd met de sleutel in het contact.. dag en nacht. en sommigen gewoon buiten.
Wat me net wel opviel is dat ze in DE vaak lagere km-standen hebben of veel voller zijn aangekleed. maar bij een Corsa b.v. maar 2000,- goedkoper ex importeren. Komt dan volgens mij nog de bpm bij en het op kenteken zetten e.d.
Het schijnt dat veel mensen hier net over de grens hun nieuwe auto's in NL kopen, en dan exporteren naar DE. Schijnt soms al snel 6000,- te schelen..(BPM kennen ze niet in DE. prijzen worden daar kunstmatig hoog gehouden om het in heel europa ongeveer gelijk te houden door de fabrikanten)
Sowieso BPMquote:Op maandag 3 december 2012 23:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat klopt. De fabrieksprijzen zijn in NL wat lager omdat door BTW en BPM auto's hier anders veel te duur worden. Dus het loont voor buitenlanders om hier te shoppen.
In Duitsland moet je als particulier vooral kijken voor lagere tellerstanden en meer opties, en in de hogere segmenten. Voor een doorsnee bak scheelt het inderdaad amper en loont het de moeite niet. Vanaf de 'premium' merken kan het je echter zeker wel schelen. Zoek je een dikke Fünfer van een paar jaar oud, dan kunnen vergelijkbare modellen zomaar duizenden euro's schelen. En al helemaal als je er een schadedeurtje en bumper op monteert, want dan daalt de rest-BPM helemaal grandioos hard.
Dat klopt, en dat maakte het nog vreemder (if it's too good to be true...)quote:Op maandag 3 december 2012 15:50 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het is geen Wet van Meden en Perzen maar wel een regel die,logischerwijs, vaak opgaat. Zeker bij auto's die al een stukje ouder zijn. En dat was jouw Auris ook niet.
Dat is een paar jaar geleden veranderd. Vanaf 2007 (geloof ik), hoeven benzine auto's nog maar na 4 jaar de eerste APK, en dan twee keer om het jaar. Daarna gewoon elk jaar. Onze Auris is van 2007, heeft begin dit jaar z'n eerste APK gehad (hij heeft een half jaar stil gestaan, de vorige eigenaars hebben hem verkocht voor z'n eerste APK) en de volgende is pas in 2014.quote:
Onze Yaris is door een autohandelaar gekocht (voor z'n vrouw) die ook veel met Duitsland zaken deed. Hij kocht en verkocht ook veel auto's in Duitsland. Dus toen ik vroeg waarom dan niet een klein autootje voor z'n vrouw zei hij dat de prijzen in Duitsland voor grote auto's laag lagen, maar voor de kleine zuinige auto's (tweedehands dan) erg hoog. Omdat de Duitsers ook steeds meer die benzine slurpende bakken links laten liggen en die goedkopere kleinere auto's kopen.quote:Op maandag 3 december 2012 23:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat klopt. De fabrieksprijzen zijn in NL wat lager omdat door BTW en BPM auto's hier anders veel te duur worden. Dus het loont voor buitenlanders om hier te shoppen.
In Duitsland moet je als particulier vooral kijken voor lagere tellerstanden en meer opties, en in de hogere segmenten. Voor een doorsnee bak scheelt het inderdaad amper en loont het de moeite niet. Vanaf de 'premium' merken kan het je echter zeker wel schelen. Zoek je een dikke Fünfer van een paar jaar oud, dan kunnen vergelijkbare modellen zomaar duizenden euro's schelen. En al helemaal als je er een schadedeurtje en bumper op monteert, want dan daalt de rest-BPM helemaal grandioos hard.
Inderdaad..wat een teloorgangquote:Op dinsdag 4 december 2012 08:08 schreef FalleNk810i het volgende:
Waar gaat dit nou naar toe
Als zelfs de Duitsers in van die kleine hokken gaan rijden
Ja, veel te veel van die oerlelijke stations en sedans...quote:Op dinsdag 4 december 2012 09:58 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Inderdaad..wat een teloorgang. Je ziet veel te weinig leuke auto's rijden tegenwoordig.
Veel te veel van die (kleine) Eco hokkenquote:Op dinsdag 4 december 2012 10:12 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ja, veel te veel van die oerlelijke stations en sedans...
quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:12 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ja, veel te veel van die oerlelijke stations en sedans...
Sowieso ga je niet vrijwillig een 3pitter kiezen tochquote:Op dinsdag 4 december 2012 12:22 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
vs
[ afbeelding ]
of gelijkwaardig materiaal in die categorie..
Dus jij zou de citroen kiezen?
''mevrouw alles moet zo goedkoop mogelijk'' misschien wel?quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:27 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Sowieso ga je niet vrijwillig een 3pitter kiezen toch
Ohja wellicht. Ik niet in ieder geval.quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:29 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
''mevrouw alles moet zo goedkoop mogelijk'' misschien wel?
Nee, want die vind ik niet mooi. Die sedan ook niet, die vind ik zelfs nog lelijker.... (even motor inhoud negeren, want zoals Acteaon al zei, ik hoef geen 3 pitter... (ik heb sedans en stations echt nog nooit mooi gevonden, ik ben er een van de hatchbacks en spacewagons)quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:22 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
vs
[ afbeelding ]
of gelijkwaardig materiaal in die categorie..
Dus jij zou de citroen kiezen?
Kwestie van smaak. Ik vind sedans en zelfs stations veeeeel mooier dan hatchbacks en spacewagons.quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:46 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Nee, want die vind ik niet mooi. Die sedan ook niet, die vind ik zelfs nog lelijker.... (even motor inhoud negeren, want zoals Acteaon al zei, ik hoef geen 3 pitter... (ik heb sedans en stations echt nog nooit mooi gevonden, ik ben er een van de hatchbacks en spacewagons)
Coupéquote:Op dinsdag 4 december 2012 12:51 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Kwestie van smaak. Ik vind sedans en zelfs stations veeeeel mooier dan hatchbacks en spacewagons.
quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:46 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Nee, want die vind ik niet mooi. Die sedan ook niet, die vind ik zelfs nog lelijker.... (even motor inhoud negeren, want zoals Acteaon al zei, ik hoef geen 3 pitter... (ik heb sedans en stations echt nog nooit mooi gevonden, ik ben er een van de hatchbacks en spacewagons)
quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:51 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Kwestie van smaak. Ik vind sedans en zelfs stations veeeeel mooier dan hatchbacks en spacewagons.
Wel leuk hr zo'n medestander altijdquote:Op dinsdag 4 december 2012 13:39 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
[..]![]()
We zitten veel te veel op 1 lijn haha![]()
Ik had een coupe, maar naast het feit dat het gewoon te weinig ruimte bied, stralen ze ook te weinig klasse uit vind ik.
Dat soort mensen hebben ook gewoon het verkeersinzicht van een aardappel. Levensgevaarlijk.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:02 schreef Fiorano het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ging dus rechtdoor met een gangetje van 80, staat er midden op de baan een Klapmongool om Links af te slaan. Gaat ie ineens rijden! Zonder enige aankondiging. Vol in de remmen er om heen gestuurd, vol in de ABS. Precies er voor langs.
Met het hart in m'n keel maar doorgereden want kon nergens m'n auto kwijt om verhaal te halen....
Inderdaad, toch een bewaarengeltje op m'n schouders gehad, rij meestal in de luie modus daar (1 hand op het stuur) nu toevallig iets actiever, en dat er ABS op dat ouwe bakkie van me zit, anders was ik er vol in gegleden. Ohja, dat stukje inrit was ook wel handig om over uit te wijkenquote:Op dinsdag 4 december 2012 19:25 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat soort mensen hebben ook gewoon het verkeersinzicht van een aardappel. Levensgevaarlijk.
Ben (zo te zien) blij dat die van mij eronder zitten. Het sneeuw nu aardigquote:Op woensdag 5 december 2012 12:01 schreef Marco001 het volgende:
Wil er iemand nog gratis winterbanden? snel naar de site van profile!
Hier nog niks.quote:Op woensdag 5 december 2012 12:08 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ben (zo te zien) blij dat die van mij eronder zitten. Het sneeuw nu aardigIk gleed vanmorgen al over een plak ijs weg... (Delfzijl had wel gestrooid, Appingedam niet...)
Ik heb ze vanaf maandag voorbij zien komen... Meestal komen ze 's avonds tegen een uur of 7 langs. Maar zodra ze bij de grens met Appingedam en Loppersum komen, gaat die strooier uit hoorquote:Op woensdag 5 december 2012 12:09 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Hier nog niks.
Hier hebben ze van de week al gestrooid zelfs.
Hier kwam ik op 4 km er 3 tegen.quote:Op woensdag 5 december 2012 12:13 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik heb ze vanaf maandag voorbij zien komen... Meestal komen ze 's avonds tegen een uur of 7 langs. Maar zodra ze bij de grens met Appingedam en Loppersum komen, gaat die strooier uit hoor
quote:Op woensdag 5 december 2012 12:22 schreef JDude het volgende:
De afgelopen jaren kwam de strooiwagen ook steeds bij mij door de straat (30 km woonstraatje) en had ik het vermoeden dat de chauffeur een buurtbewoner moest zijn want meestal worden dit soort straatjes gewoon overgeslagen. Dit jaar heb ik 'm nog niet gezien dus er zal wel iemand anders op de strooiwagen zitten inmiddels.
Tja, ik woon aan de doorgaande weg (wel 30km) die gewoon open moet blijven voor met name de melk en voerwagens.quote:Op woensdag 5 december 2012 12:22 schreef JDude het volgende:
De afgelopen jaren kwam de strooiwagen ook steeds bij mij door de straat (30 km woonstraatje) en had ik het vermoeden dat de chauffeur een buurtbewoner moest zijn want meestal worden dit soort straatjes gewoon overgeslagen. Dit jaar heb ik 'm nog niet gezien dus er zal wel iemand anders op de strooiwagen zitten inmiddels.
Hier strooien ze ook niet, zelfs niet op de schoolroute door de wijk...quote:Op woensdag 5 december 2012 12:24 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Tja, ik woon aan de doorgaande weg (wel 30km) die gewoon open moet blijven voor met name de melk en voerwagens.
Is geen hoofdroute waarschijnlijk... En trouwens, koeien zijn belangrijker dan kinderenquote:Op woensdag 5 december 2012 12:34 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Hier strooien ze ook niet, zelfs niet op de schoolroute door de wijk...
Precies, zag ze(toen ik nog bij Van Dijk werkte) al om 6 uur s'ochtends de boerenweggetjes strooien..quote:Op woensdag 5 december 2012 12:37 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Is geen hoofdroute waarschijnlijk... En trouwens, koeien zijn belangrijker dan kinderen
Afhankelijk van de neerslag: 's avonds om 7 uur en 's morgens tussen 5 en 6...quote:Op woensdag 5 december 2012 12:45 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Precies, zag ze(toen ik nog bij Van Dijk werkte) al om 6 uur s'ochtends de boerenweggetjes strooien..
nu zon, maar vanochtend sneeuwde het.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:09 schreef FalleNk810i het volgende:
sneeuwt het bij jullie al joh?
Hier nog niks.. (omg. Rotterdam)
Die zon is ook weer weg en er komt weer wat wits naar beneden...quote:Op woensdag 5 december 2012 14:10 schreef Marco001 het volgende:
[..]
nu zon, maar vanochtend sneeuwde het.
ZOn is er niet meer, tis grijs hier en komt in Delfzijl(vlakbij de ambulancepost) niks naar beneden helaas..quote:Op woensdag 5 december 2012 14:34 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Die zon is ook weer weg en er komt weer wat wits naar beneden...
Tja, ik zit nu iets zuidelijker, in Groningenquote:Op woensdag 5 december 2012 14:36 schreef Marco001 het volgende:
[..]
ZOn is er niet meer, tis grijs hier en komt in Delfzijl(vlakbij de ambulancepost) niks naar beneden helaas..
Had wel zin om morgen even lekker te gaan glijden met de handrem.
Op pekel na is het gewoon mooi, leuk alles.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mja, die pekel enzo vergeet ik voor 't gemak maar even.
RWD is leuk, al vind ik 't op lange ritten soms ook wel tricky, je kunt gewoon geen moment je concentratie laten verslappen.
Net wel nog even de koplampglazen schoongemaakt en de voorruit van binnen gepoetst, was weer nodig. Ze begonnen weer te beslaan aan de binnenkant.
Ligt al een laagje sneeuw, maar nu onweert het, hagelt het(net een hagelstorm) en nu sneeuwt het weer.quote:Op woensdag 5 december 2012 21:08 schreef Goddelijker het volgende:
Hier is het droog en er ligt ook niks.
Ben benieuwd.quote:Op woensdag 5 december 2012 22:31 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ligt al een laagje sneeuw, maar nu onweert het, hagelt het(net een hagelstorm) en nu sneeuwt het weer.
Net even wat RAW foto's gemaakt, misschien up ik morgen wel even 1 of 2
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |