Even een vraagje. Hoe kan een demo auto nou 15 km op de teller hebben? Daar wordt toch juist veel ingereden..quote:Op maandag 3 december 2012 11:34 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Nouja, als ik iets doorspaar kan ik hetzelfde doen als mijn pa: een demo-corsa Ecoflex kopen.. (heeft 11k betaald voor een full-options 5-deurs met 15k km)Opzich ook wel een leuke optie, en dan ga ik van 10ct per km naar 7.. Een Passat kost me 15ct/km..
Een Mini spreekt mij ook wel aan, maar dan wil ik een Clubman.
Er staat 15k km, 15.000 km dusquote:Op maandag 3 december 2012 19:37 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Even een vraagje. Hoe kan een demo auto nou 15 km op de teller hebben? Daar wordt toch juist veel ingereden..
Demo auto's worden wat dat betreft wel mishandeld.
Misschien valt 't mee en heb je een gelukje, maar dit is wel heel erg basis en de prijs doet me vermoeden dat er flinke reparaties aan zitten te komen, of het is gewoon een brak kutding. Weinig kans dat je voor dat bedrag een goede unit koopt.quote:Op maandag 3 december 2012 10:38 schreef Marco001 het volgende:
[..]
5C sedan...
Staat geen uitvoeringsnaam bij, maar gezien dat ding vrij kaal is volgens mij nogal een basis versie..
Deze:
http://www.autowereld.nl/(...)4537769/details.html
Maar anders ga ik er morgen gewoon eerst eens kijken..
Is het niks, ben ik snel klaar.
Tja, wil het liefst 1 met dakraam en bluetooth, maar kan er natuurlijk ook altijd gewoon later een RNS510 ofzo inzetten..quote:Op maandag 3 december 2012 22:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Misschien valt 't mee en heb je een gelukje, maar dit is wel heel erg basis en de prijs doet me vermoeden dat er flinke reparaties aan zitten te komen, of het is gewoon een brak kutding. Weinig kans dat je voor dat bedrag een goede unit koopt.
Dan zou ik nog eerder naar een Leon 1.9 TDI gaan kijken.
Die autoboer komt ook niet zo denderend over vind ikquote:Op maandag 3 december 2012 22:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Misschien valt 't mee en heb je een gelukje, maar dit is wel heel erg basis en de prijs doet me vermoeden dat er flinke reparaties aan zitten te komen, of het is gewoon een brak kutding. Weinig kans dat je voor dat bedrag een goede unit koopt.
Dan zou ik nog eerder naar een Leon 1.9 TDI gaan kijken.
In DE zijn jonge occasions in verhouding juist duurder als hier..(heb er wel eens gekeken, woon namelijk maar een uur rijden van Bunde/Leer)quote:Op maandag 3 december 2012 22:08 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat kun je doen. Die ben je alleen na twee maanden wel weer kwijt.
In Duitsland al eens gekeken? Daar moet voor jouw budget ook wel wat te halen zijn.
Nice ding. Hier is de top meer nieuw model V70/Mondeo/Passat.quote:Op maandag 3 december 2012 22:15 schreef Marco001 het volgende:
[..]
In DE zijn jonge occasions in verhouding juist duurder als hier..
Overigens, ik woon in een buurt waar de laatste autoinbraak 10 jaar geleden is, toen uit een oude 205 een cassetedeck werd gejat. Woont iemand in de straat met de RNS510, heeft die auto 3 jaar gehad en is nog nooit bij hem ingebroken.. (verder staan hier over het algemeen vrij nieuwe luxe auto's, met als topper een full-option Eklasse uit 2011.
Oh, hier staat ook een V70XC, Nieuwe Mondeo, Polo, 3* nieuw model Corsa, nieuwe Astra en 2 BMW's..quote:Op maandag 3 december 2012 22:16 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nice ding. Hier is de top meer nieuw model V70/Mondeo/Passat.
Ohja BMW ook wel hier. 3 en 5 series. Oh en veel Audi ..paar A6'en.quote:Op maandag 3 december 2012 22:22 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Oh, hier staat ook een V70XC, Nieuwe Mondeo, Polo, 3* nieuw model Corsa, nieuwe Astra en 2 BMW's..
Deze is dan trouwens wel weer goedkoop:
http://suchen.mobile.de/a(...)000&maxMileage=80000
Maar over het algemeen is het prijsverschil vrij weinig met NL..
nouja, weet alleen van eigen straat, kom nooit in de rest v/d wijk.quote:Op maandag 3 december 2012 22:25 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ohja BMW ook wel hier. 3 en 5 series. Oh en veel Audi ..paar A6'en.
Nooit?quote:Op maandag 3 december 2012 22:26 schreef Marco001 het volgende:
[..]
nouja, weet alleen van eigen straat, kom nooit in de rest v/d wijk.
Nope, kan me niet herrineren wanneer ik voor het laatst ergens anders in de wijk ben geweest.quote:
Ooh zo. Ik kom weleens op verschillende manieren de wijk binnen dus ik kom in bijna de hele wijk welquote:Op maandag 3 december 2012 22:34 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Nope, kan me niet herrineren wanneer ik voor het laatst ergens anders in de wijk ben geweest.
Vanaf de doorgaande weg is het de 1e 2x direct linksaf en dan ben je al in "mijn" straat zonder langs andere behuizing te komen, en de hond uitlaten doe ik op een vast rondje achter onze straat langs.
Ik kan niet eens op een andere manier de wijk binnenrijden(tenzij op de fiets, maar dan ga ik ook altijd binnendoor langs de vijvers en brede schoolquote:Op maandag 3 december 2012 22:36 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ooh zo. Ik kom weleens op verschillende manieren de wijk binnen dus ik kom in bijna de hele wijk wel
Jep. Dan heb je echt zo'n budgetleaser. Wilde per se een grotere auto, maar zat dan meteen aan de max. Zonde. Ik hoef echt geen auto vol met opties, maar een multifunctioneel stuurwiel, armsteun, cruise control en climate control zijn toch wel minimale opties in een auto van deze tijd.quote:Op maandag 3 december 2012 22:13 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Die autoboer komt ook niet zo denderend over vind ik
En superveel van die ex lease dingen zijn natuurlijk vrij basic...dat is wel jammer vaak.
Zo'n buurt scheelt wel ja. Zet je 'm nooit in een stad neer dan? Die van mij 'zwerft' nog wel eens ergens, dus dat scheelt ook al. Zou nooit zo'n systeem willen.quote:Op maandag 3 december 2012 22:15 schreef Marco001 het volgende:
[..]
In DE zijn jonge occasions in verhouding juist duurder als hier..(heb er wel eens gekeken, woon namelijk maar een uur rijden van Bunde/Leer)
Overigens, ik woon in een buurt waar de laatste autoinbraak 10 jaar geleden is, toen uit een oude 205 een cassetedeck werd gejat. Woont iemand in de straat met de RNS510, heeft die auto 3 jaar gehad en is nog nooit bij hem ingebroken.. (verder staan hier over het algemeen vrij nieuwe luxe auto's, met als topper een full-option Eklasse uit 2011.
Inderdaad. Want in een Octavia kon Henk toch ècht niet aankomen...dus dan maar een Passat met nul opties.quote:Op maandag 3 december 2012 22:43 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Jep. Dan heb je echt zo'n budgetleaser. Wilde per se een grotere auto, maar zat dan meteen aan de max. Zonde. Ik hoef echt geen auto vol met opties, maar een multifunctioneel stuurwiel, armsteun, cruise control en climate control zijn toch wel minimale opties in een auto van deze tijd.
Mjah, af en toe Groningen bij de Ikea en 1x per week op een bewaakte P-plaats in Leeuwarden(bij NHL) en bij mijn werk, maar daar staan alle taxi's gewoon geparkeerd met de sleutel in het contact.. dag en nacht. en sommigen gewoon buiten.quote:Op maandag 3 december 2012 22:43 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Jep. Dan heb je echt zo'n budgetleaser. Wilde per se een grotere auto, maar zat dan meteen aan de max. Zonde. Ik hoef echt geen auto vol met opties, maar een multifunctioneel stuurwiel, armsteun, cruise control en climate control zijn toch wel minimale opties in een auto van deze tijd.
[..]
Zo'n buurt scheelt wel ja. Zet je 'm nooit in een stad neer dan? Die van mij 'zwerft' nog wel eens ergens, dus dat scheelt ook al. Zou nooit zo'n systeem willen.
En in Duitsland kun je echt wel goedkopere of betere gevulde/gemotoriseerde bakken vinden dan in NL voor dezelfde prijs. Het is net wat je wil.
Laatst gezocht voor een Leon diesel en die was in Duitsland een stuk duurder dan in NL. Zoek je echter een premium Duitser met veel opties, dan kun je zomaar een lage tellerstand, stapje hogere motor en meer opties vinden voor dezelfde of lagere prijs als in NL.
Dat klopt. De fabrieksprijzen zijn in NL wat lager omdat door BTW en BPM auto's hier anders veel te duur worden. Dus het loont voor buitenlanders om hier te shoppen.quote:Op maandag 3 december 2012 22:47 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Mjah, af en toe Groningen bij de Ikea en 1x per week op een bewaakte P-plaats in Leeuwarden(bij NHL) en bij mijn werk, maar daar staan alle taxi's gewoon geparkeerd met de sleutel in het contact.. dag en nacht. en sommigen gewoon buiten.
Wat me net wel opviel is dat ze in DE vaak lagere km-standen hebben of veel voller zijn aangekleed. maar bij een Corsa b.v. maar 2000,- goedkoper ex importeren. Komt dan volgens mij nog de bpm bij en het op kenteken zetten e.d.
Het schijnt dat veel mensen hier net over de grens hun nieuwe auto's in NL kopen, en dan exporteren naar DE. Schijnt soms al snel 6000,- te schelen..(BPM kennen ze niet in DE. prijzen worden daar kunstmatig hoog gehouden om het in heel europa ongeveer gelijk te houden door de fabrikanten)
Sowieso BPMquote:Op maandag 3 december 2012 23:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat klopt. De fabrieksprijzen zijn in NL wat lager omdat door BTW en BPM auto's hier anders veel te duur worden. Dus het loont voor buitenlanders om hier te shoppen.
In Duitsland moet je als particulier vooral kijken voor lagere tellerstanden en meer opties, en in de hogere segmenten. Voor een doorsnee bak scheelt het inderdaad amper en loont het de moeite niet. Vanaf de 'premium' merken kan het je echter zeker wel schelen. Zoek je een dikke Fünfer van een paar jaar oud, dan kunnen vergelijkbare modellen zomaar duizenden euro's schelen. En al helemaal als je er een schadedeurtje en bumper op monteert, want dan daalt de rest-BPM helemaal grandioos hard.
Dat klopt, en dat maakte het nog vreemder (if it's too good to be true...)quote:Op maandag 3 december 2012 15:50 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het is geen Wet van Meden en Perzen maar wel een regel die,logischerwijs, vaak opgaat. Zeker bij auto's die al een stukje ouder zijn. En dat was jouw Auris ook niet.
Dat is een paar jaar geleden veranderd. Vanaf 2007 (geloof ik), hoeven benzine auto's nog maar na 4 jaar de eerste APK, en dan twee keer om het jaar. Daarna gewoon elk jaar. Onze Auris is van 2007, heeft begin dit jaar z'n eerste APK gehad (hij heeft een half jaar stil gestaan, de vorige eigenaars hebben hem verkocht voor z'n eerste APK) en de volgende is pas in 2014.quote:
Onze Yaris is door een autohandelaar gekocht (voor z'n vrouw) die ook veel met Duitsland zaken deed. Hij kocht en verkocht ook veel auto's in Duitsland. Dus toen ik vroeg waarom dan niet een klein autootje voor z'n vrouw zei hij dat de prijzen in Duitsland voor grote auto's laag lagen, maar voor de kleine zuinige auto's (tweedehands dan) erg hoog. Omdat de Duitsers ook steeds meer die benzine slurpende bakken links laten liggen en die goedkopere kleinere auto's kopen.quote:Op maandag 3 december 2012 23:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat klopt. De fabrieksprijzen zijn in NL wat lager omdat door BTW en BPM auto's hier anders veel te duur worden. Dus het loont voor buitenlanders om hier te shoppen.
In Duitsland moet je als particulier vooral kijken voor lagere tellerstanden en meer opties, en in de hogere segmenten. Voor een doorsnee bak scheelt het inderdaad amper en loont het de moeite niet. Vanaf de 'premium' merken kan het je echter zeker wel schelen. Zoek je een dikke Fünfer van een paar jaar oud, dan kunnen vergelijkbare modellen zomaar duizenden euro's schelen. En al helemaal als je er een schadedeurtje en bumper op monteert, want dan daalt de rest-BPM helemaal grandioos hard.
Inderdaad..wat een teloorgang . Je ziet veel te weinig leuke auto's rijden tegenwoordig.quote:Op dinsdag 4 december 2012 08:08 schreef FalleNk810i het volgende:
Waar gaat dit nou naar toe
Als zelfs de Duitsers in van die kleine hokken gaan rijden
Ja, veel te veel van die oerlelijke stations en sedans...quote:Op dinsdag 4 december 2012 09:58 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Inderdaad..wat een teloorgang . Je ziet veel te weinig leuke auto's rijden tegenwoordig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |