Voorbeelden?quote:Op dinsdag 27 november 2012 22:23 schreef quo_ het volgende:
Maar de meeste voldoening haal ik uit het met eigen hoofd dingen bedenken en het dan vervolgens met eigen handen uitvoeren.
Echt?quote:Op woensdag 28 november 2012 16:51 schreef blomke het volgende:
Om terug te komen op de foto's die bij het huis zijn geplaatst:
een huis dat recent is verkocht en dat ik toevallig ken, heeft een heel byzondere fotoserie erbij:
http://www.funda.nl/koop/(...)benedendorpsweg-127/
Let eens op hoe er bj het maken van de foto's gebruik is gemaakt van de dieptewerking, verschillend eniveau's in de opname's, de "ruimte" (die sterk overtrokken is) , de lichtinval tegen de muur en de verschillende subtiele details (bloemen, fruitschaal) . Het huis is inhoudelijk zeker niet groot (ligt wel byzonder mooi), maar door de goede foto's is er een heel serene sfeer rond het en in het huis geschapen.
Smaken verschillen, en dat is maar goed ook!quote:Op woensdag 28 november 2012 21:02 schreef knoblaucha6 het volgende:
Even, die vloer is niet lelijk, al is dat ook laminaat maar echt, ik knap meteen af op een standaard beuken laminaatvloertje in ongeacht welk te koop staand huis. Een nep-houtenkleur Gamma-vloertje is de gruwel van de gemiddelde makelaar en potentiële koper.
Ik denk dat het grootste probleem is dat het tegels lijken, en waar je laminaat in een vloek en een zucht even vervangt, zijn tegels een drama om te vervangen....quote:Op woensdag 28 november 2012 21:02 schreef knoblaucha6 het volgende:
Even, die vloer is niet lelijk, al is dat ook laminaat maar echt, ik knap meteen af op een standaard beuken laminaatvloertje in ongeacht welk te koop staand huis. Een nep-houtenkleur Gamma-vloertje is de gruwel van de gemiddelde makelaar en potentiële koper.
Dat is nog vrij netjes, zeker voor een huis wat er al een tijdje opstaat.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:53 schreef margu het volgende:
Volgens de statistieken op funda wordt het huis ongeveer 1x bekeken per 10 x dat het gevonden wordt.
http://www.telegraaf.nl/o(...)aar_achteruit__.htmlquote:ING: woningmarkt nog zeker 2 jaar achteruit
AMSTERDAM -
HYPOTHEEK De huizenprijzen dalen volgend jaar met 7 procent en in het jaar daarop met nog eens 5 procent. Dat heeft ING, een van de grootste hypotheekverstrekkers in Nederland, donderdag voorspeld.
Volgens het economische bureau van de bank dalen de prijzen van koopwoningen in 2012 met 7,5 procent. „Op dit moment is de vraag op de huizenmarkt laag en het aanbod hoog. Dat houdt de prijzen onder druk”, aldus ING.
Om de huizenprijzen te laten stabiliseren, moet eerst de vraag naar woningen aantrekken en het aanbod flink dalen. „Dan hebben kopers steeds minder te kiezen en neemt hun huidige sterke onderhandelingspositie af. Komt de prijsbodem in zicht, dan zullen veel van de huidige afwachters de sprong durven wagen en instappen”, aldus de bank.
De bodem in de prijzen is volgens ING echter nog niet bereikt. „Gezien de huidige economische vooruitzichten, de maatregelen van het kabinet en het torenhoge aanbod verwachten wij dat de huizenprijzen niet eerder dan in 2015 zullen stabiliseren.”
... en natuurlijk de zakken van potentiele kopers, want dat gaat er voorlopig ook niet beter op worden.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:17 schreef Wokkel het volgende:
Het is meer de vraag hoe diep de zakken zijn van TS. Herstel van de markt kan nog wel even duren.
Pijnlijk, maar gelukkig ga je niet alleen de vernieling in, zo'n 700.000 woningbezitters met jou.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:59 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
... en natuurlijk de zakken van potentiele kopers, want dat gaat er voorlopig ook niet beter op worden.
Zag net dat een buurman op dezelfde verdieping vandaag zijn flat te koop heeft gezet. Voor een vraagprijs ruim 18.000 minder dan dat ik zelf voor een soortgelijke flat heb betaald, negen maanden geleden. En deze heeft nog een fatsoenlijke keuken ook, terwijl die van mij 'geen gezicht 1963' is.
Ben benieuwd hoe "snel" hij 'm kwijt raakt.
Nee, het gaat echt lekker met de huizenmarkt, nu...
Valt in mijn geval gelukkig nog wel mee, aangezien ik het flatje grotendeels heb kunnen financieren uit de opbrengst van de verkoop van een eerdere woning die ik in 20 jaar tijd volledig heb kunnen afbetalen. Dus ik heb geen bank in mijn nek hijgen met een torenhoge lening, in tegendeel tot het merendeel van die 700.000...quote:Op donderdag 29 november 2012 21:33 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Pijnlijk, maar gelukkig ga je niet alleen de vernieling in, zo'n 700.000 woningbezitters met jou.
+1.quote:Ontopic: mooie update margu, meteen aan de slag. Succes met opfrissen!
Ik denk dat dit ook een groot probleem is. Het is een zeer saai en somber huis. De buitenkant lokt geen warm 'ik-kom-thuis'-gevoel uit en dan kun je aan de binnenkant nog zoveel overal doorheen kijken (vloer, kleur, keuken, etc. zijn allemaal aan te passen), maar het huis zelf is gewoon, als je het mij vraagt, geen aantrekkelijk object om te kopenquote:
Slim aangepakt.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:44 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Valt in mijn geval gelukkig nog wel mee, aangezien ik het flatje grotendeels heb kunnen financieren uit de opbrengst van de verkoop van een eerdere woning die ik in 20 jaar tijd volledig heb kunnen afbetalen. Dus ik heb geen bank in mijn nek hijgen met een torenhoge lening, in tegendeel tot het merendeel van die 700.000...
op grond waarvan zou dat niet kunnen.quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:00 schreef blomke het volgende:
[..]
Slim aangepakt.
Jammer dat je de banken en hypotheekadviseurs niet aansprakelijk kunt stellen voor slechte hypotheken en - adviezen (beleggen met de overwaarde van je huis). Dan ozouden we ze uit kunnen knijpen.
Stukken beterquote:Op woensdag 13 maart 2013 22:26 schreef margu het volgende:
Het is een tijdje stil geweest, maar we hebben het huis wat veranderd.
Ik en benieuwd wat jullie er van vinden.
Erg handig met foto's erop zetten ben ik niet maar hoop dat het zo lukt:
http://www.flickr.com/photos/94030060@N03
(Foto's van de woonkamer heb ik in het donker gemaakt, is misschien niet heel duidelijk.)
Over een paar weken nog wat potten en planten halen om de voorkant wat op te leuken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |