abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119500758
Hallo,

Ik zit met een dilemma en ik heb even advies nodig.
Een goede vriendin van me heeft 3 week geleden mijn macbook laten vallen, gevolg: stuk.
Reparatiekosten zijn enorm. Nu heb ik dat ding heel hard nodig voor school en moet nu elke keer langer op school blijven om de opdrachten daar te maken. En in het weekend moet ik ook naar school om daar te werken e.d. Laat staan dat ik ook filmpjes en dvdtjes keek op mijn mac.
We hebben afgesproken om haar verzekering te gebruiken, alleen dat duurt heel lang.
Zij heeft geen geld om het voor te schieten en dat geld heb ik ook niet.
Uiteindelijk komt het met een flinke dosis geduld dus wel weer goed, maar ik wil het eigenlijk heel snel gemaakt hebben. Ik vind dat zij wat harder haar best zou moeten doen om het geld bijvoorbeeld van haar ouders te lenen, maar aan de andere kant vraag ik mij af of ik dat kan stellen aangezien zij een goede vriendin is en het niet expres heeft gedaan.
Wat vinden jullie?
Same shit different day
pi_119500939
Als jij net zo'n goede vriend bent, zou je best wat geduld kunnen opbrengen. Het is een ongelukje en dat kan gebeuren. Je kunt dan niet van haar verlangen dat ze een groot geldbedrag bij haar ouders gaat lenen.
pi_119500991
Haar laptop lenen?
Verder zou ik het bij vrienden niet keihard gaan spelen als dat niet direct nodig is. Aangeven dat zij bij haar ouders geld kan lenen kan je doen maar dan is het de vraag óf die ouders dat geld aan haar willen lenen.
Ik zou er de druk er een beetje ophouden door nu en dan te informeren hoe het met de verzekering staat. Verder is het een vriendin en ze deed het niet expres dus een beetje geduld is ook wel op zijn plaats denk ik.
pi_119501003
Waarom duurt het zo lang bij de verzekering? Laat je vriendin daar wat meer achter aan zitten. Als ze een goede vriendin is zal ze daar wel echt moeite voor willen doen lijkt me.
je zou ook voorzichtig het geld lenen van haar ouders kunnen opperen maar dat is ook afhankelijk van of de verzekeraar het schadebedrag uitkeert of de reparatie betaald.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_119501006
Shit happens, gewoon druk achter het verzekeringsverhaal zetten. En wachten.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_119501138
quote:
3s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:35 schreef Deetch het volgende:
Waarom duurt het zo lang bij de verzekering?
Waarschijnlijk omdat de meeste mensen zelf hun eigen laptop laten vallen en vervolgens "een vriend(in)" met AVP-verzekering hebben die de schade wel wil claimen.
censuur :O
pi_119501181
En daarvoor heb je spaargeld, voor onvoorziene uitgaven.

En waar praat je over? 1000 euro? Als je dat al niet eens hebt....
pi_119501255
Wat had je gedaan als je hem zelf had laten vallen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_119501282
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:39 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat de meeste mensen zelf hun eigen laptop laten vallen en vervolgens "een vriend(in)" met AVP-verzekering hebben die de schade wel wil claimen.
Eensch, alleen kun je dit "eigen gebrek" tegenwoordig wel meeverzekeren bij de meeste maatschappijen. Vaak dien je dan wel het gevallen opject op te sturen naar de betreffende maatschappij. De kosten hiervan komen dan ook voor de maatschappij.

Vwb TS, als het toch gemaakt moet worden kun je je macbook vast laten maken en de nota naar de verzekeraar van je vriending sturen. Als de verzekering betaalt wordt het vergoed en als de verzekering niet betaalt, moet het toch gemaakt worden.
Wie het laatst lacht, lacht ook!
pi_119501408
Bedank haar. Nu kan je eindelijk afkicken van de Apple-religie/drug.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_119501437
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:42 schreef Leandra het volgende:
Wat had je gedaan als je hem zelf had laten vallen?
Goeie vraag. Heb ik over nagedacht, dan had ik het geld geleend. Ik weet dat er iets met spaargeld is, maar helaas ben ik niet in de situatie om te sparen momenteel.
Same shit different day
pi_119501473
Er zat een volledige verzekering op de mac, die is helaas (zul je net zien) net verlopen...
Same shit different day
pi_119501496
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:47 schreef Desdemona het volgende:

[..]

Goeie vraag. Heb ik over nagedacht, dan had ik het geld geleend. Ik weet dat er iets met spaargeld is, maar helaas ben ik niet in de situatie om te sparen momenteel.
Maar waarom zo'n duur artikel als er ook diverse varianten zijn die beduidend goedkoper zijn, want het komt op mij vrij bijzonder over dat je je toen met gemak een Mac kon permitteren en nu niet eens kunt sparen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 22 november 2012 @ 13:49:35 #14
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_119501517
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:48 schreef Desdemona het volgende:
Er zat een volledige verzekering op de mac, die is helaas (zul je net zien) net verlopen...
die verzekering dekte vast niet het feit dat de MAC wordt laten vallen?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_119501521
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:48 schreef Desdemona het volgende:
Ah, dus de vergoeding zal hoogstwaarschijnlijk sowieso niet hoog genoeg zijn om de schade te dekken... of was die verzekering maar voor een jaartje?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119501557
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah, dus de vergoeding zal hoogstwaarschijnlijk sowieso niet hoog genoeg zijn om de schade te dekken... of was die verzekering maar voor een jaartje?
apple care is een verzekering/zorg die je per jaar kan afsluiten.
pi_119501567
Wat zijn trouwens "enorme" reparatiekosten? Wat moet ik me daarvan voorstellen in euro's?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119501604
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:51 schreef Adames het volgende:

[..]

apple care is een verzekering/zorg die je per jaar kan afsluiten.
En valt valschade er ook onder? Na hoeveel jaar is de prijs van de verzekering hoger dan het risico icm de waarde van het apparaat?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119501628
ZOEK SAMEN NAAR EEN OPLOSSING, is nog leuk ook.

als het een goede vriendin is komt het toch wel terug. Je zou haar ook kunnen vragen of ze niet even een persoonlijke lening kan afsluiten.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  donderdag 22 november 2012 @ 13:58:21 #20
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_119501795
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:52 schreef b4kl4p het volgende:
ZOEK SAMEN NAAR EEN OPLOSSING, is nog leuk ook.

als het een goede vriendin is komt het toch wel terug. Je zou haar ook kunnen vragen of ze niet even een persoonlijke lening kan afsluiten.
Er wordt hier geïnsinueerd naar een betaling in natura? Acceptabel ^O^
pi_119502229
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar waarom zo'n duur artikel als er ook diverse varianten zijn die beduidend goedkoper zijn, want het komt op mij vrij bijzonder over dat je je toen met gemak een Mac kon permitteren en nu niet eens kunt sparen.
Die mac was een heel duur en heel lief cadeau. Zelf had ik die nooit kunnen betalen.
Same shit different day
  donderdag 22 november 2012 @ 14:23:38 #22
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_119502547
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:27 schreef Desdemona het volgende:
Ik vind dat zij wat harder haar best zou moeten doen om het geld bijvoorbeeld van haar ouders te lenen,
Kun jij het niet van jouw ouders lenen en de schadevergoeding aan hen over laten maken?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_119502845
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:47 schreef Desdemona het volgende:

[..]

Goeie vraag. Heb ik over nagedacht, dan had ik het geld geleend.
En dat kun je nu niet want?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_119503589
quote:
9s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:41 schreef GioStyle het volgende:
En daarvoor heb je spaargeld, voor onvoorziene uitgaven.

En waar praat je over? 1000 euro? Als je dat al niet eens hebt....
Spaargeld :')
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_119506931
quote:
Vriendin heeft per ongeluk mijn mac laten vallen. Wat nu?
Een degelijke PC kopen, ééntje die kan rechts-klikken.
Lambo of Rekt
pi_119507133
Bitch slaan en gaan voor de Big Tasty. Is veel lekkerder.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_119507178
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 16:45 schreef Rebubbled het volgende:
Bitch slaan en gaan voor de Big Tasty. Is veel lekkerder.
Big Tasty of de 1955 American Burger?
pi_119507204
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 16:46 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Big Tasty of de 1955 American Burger?
Hebben ze die ene met spek en gebakken uitjes nog? Dan die.
pi_119507263
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 16:47 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Hebben ze die ene met spek en gebakken uitjes nog? Dan die.
Ja, dinsdag was ik dat kutprogramma van Brit en die andere doos aan het kijken, toen ging het over hoe ongezond snel voedsel was en gingen ze naar de macdonalds. Daar kreeg ik zo veel honger van dat ik linearecta naar de macdrive ben gereden en dat ding heb gehaald. :') Kut sluipreclame.
pi_119507462
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 16:49 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Ja, dinsdag was ik dat kutprogramma van Brit en die andere doos aan het kijken, toen ging het over hoe ongezond snel voedsel was en gingen ze naar de macdonalds. Daar kreeg ik zo veel honger van dat ik linearecta naar de macdrive ben gereden en dat ding heb gehaald. :') Kut sluipreclame.
Zo gaan die dingen. Zo kijk je naar tieten, zo eet je een burger. En de RTL maar gniffelen in hun vuistjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')