abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119670818
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:04 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

Ik vind het best hoor, snobs als Carlos helpen ons weer wat beter door de crisis heen te loodsen.
Nou iedereen blij toch. Wij sneller op onze bestemming, Nederland iets sneller uit de crisis :D
pi_119670865
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:10 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Nou iedereen blij toch. Wij sneller op onze bestemming, Nederland iets sneller uit de crisis :D
Ja man, je bent 1 min sneller op je bestemming (als er al geen file staat) _O- ^O^ .
  FOK!fotograaf dinsdag 27 november 2012 @ 13:14:13 #178
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119670910
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:12 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

Ja man, je bent 1 min sneller op je bestemming (als er al geen file staat) _O- ^O^ .
Hier spreekt een schoolmeester :')
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_119670937
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:12 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

Scheelt per dag ongeveer 20 minuten.
pi_119670986
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:14 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Hier spreekt een schoolmeester :')
Ik rij ook weleens te hard hoor, maar ik heb niet de illusie veel sneller op plaats van bestemming te zijn.
pi_119671195
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 12:35 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Grapjas :')
We vinden gewoon overal de toegestane snelheid te laag en de bekeuringen zijn zonde van het geld maar verder geen probleem.
Totdat je iemand aanrijdt. Wat zeg je tegen zo'n geval die door jou in een rolstoel (permanent of niet) is geraakt?
"Grapjas :')
We vinden gewoon overal de toegestane snelheid te laag...."
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_119671408
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:25 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Totdat je iemand aanrijdt. Wat zeg je tegen zo'n geval die door jou in een rolstoel (permanent of niet) is geraakt?
"Grapjas :')
We vinden gewoon overal de toegestane snelheid te laag...."
Op plekken waar voetgangers een deel uitmaken van het straatbeeld rij ik niet te hard. Op plekken waar ze niet thuis horen, maar wel vaak zijn hebben ze pech. (N355 bijvoorbeeld lopen vaak voetgangers, bij een 80 weg)
Verder met andere automobilisten ontstaan er geen problemen, ik snij niet af, ik trap niet plotseling op de rem om niks, ik ben geen bumperklever. Het enigste wat ik doe is op de linkerbaan blijven hangen en het gaspedaal wat dieper indrukken, zonder daarbij andere lastig te vallen of in gevaar te brengen.
pi_119671496
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 12:35 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Grapjas :')
We vinden gewoon overal de toegestane snelheid te laag en de bekeuringen zijn zonde van het geld maar verder geen probleem.
Stoere boi hoor.
Je bent alleen een mongool als je 12x een flitser over het hoofd ziet.
pi_119671549
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:34 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Stoere boi hoor.
Je bent alleen een mongool als je 12x een flitser over het hoofd ziet.
Ikzelf maar 3x. Daarnaast waren het van die verdekt opgestelde mobiele flitskasten die ze na een bruggetje zetten en die je pas opmerkt nadat het al te laat is :')
pi_119671642
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:31 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Op plekken waar voetgangers een deel uitmaken van het straatbeeld rij ik niet te hard. Op plekken waar ze niet thuis horen, maar wel vaak zijn hebben ze pech. (N355 bijvoorbeeld lopen vaak voetgangers, bij een 80 weg)
Verder met andere automobilisten ontstaan er geen problemen, ik snij niet af, ik trap niet plotseling op de rem om niks, ik ben geen bumperklever. Het enigste wat ik doe is op de linkerbaan blijven hangen en het gaspedaal wat dieper indrukken, zonder daarbij andere lastig te vallen of in gevaar te brengen.
Of je dat echt enig doet is natuurlijk maar de vraag. :+

Blijkbaar niet, anders hadden jullie geen boetes gekregen. ;)
  FOK!fotograaf dinsdag 27 november 2012 @ 13:59:56 #186
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119672268
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:38 schreef RealBizkit666 het volgende:
Blijkbaar niet, anders hadden jullie geen boetes gekregen. ;)
Hardrijden heeft de grootste pakkans binnen Nederland. Alcohol (wel gevaarlijk!) is vaak gewoon bijvangst na staande houding.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_119672630
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:35 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Ikzelf maar 3x. Daarnaast waren het van die verdekt opgestelde mobiele flitskasten die ze na een bruggetje zetten en die je pas opmerkt nadat het al te laat is :')
Dan nog ben je een mongool als je daar 10x gepakt wordt.
pi_119672635
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:59 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Hardrijden heeft de grootste pakkans binnen Nederland. Alcohol (wel gevaarlijk!) is vaak gewoon bijvangst na staande houding.
Klopt. Maar dan kun je alsnog te hard rijden zonder ook gepakt te worden. ;)

Het is mij de afgelopen 3,5 jaar niet meer gelukt althans...
pi_119674690
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:31 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Want voetgangers mogen niet langs een provinciale weg lopen? En jullie gezin is ook een enorme aanwinst voor verkeersdeelnemend Nederland.
Denken dat jullie stuk voor stuk fantastische automobilisten zijn. Blijf lekker in die waan.

Verder heb je waarschijnlijk net een jaar je rijbewijs. Als het al zo slecht gesteld is met jouw bewustzijn qua verkeersveiligheid vrees ik het ergste voor de rest van je autorijcarriere.
En ondertussen zitten jullie als gezin elkaar maar op te naaien over te lage maximumsnelheden.
pi_119675586
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:15 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Scheelt per dag ongeveer 20 minuten.
Yeah right :')

Laten we even een lekker extreem geval nemen, van Amsterdam naar Maastricht. 214 km in 2 uur en 20 minuten volgens google bij 120km per uur op de snelweg zonder files. Dit is ongeveer 0,65 minuut per km.

Standaard zal je wss niet meer dan 30 boven de max rijden omdat je dan gaat spelen met je rijbewijs. Dan kom je dus in dezelfde tijd 70 km (2 uur en 20 minuten 30km harder rijden) verder, dus 284km in 2 uur en 20 minuten. Dat is ongeveer 0,5 minuut per km.

Een verschil van 0,15 minuut per km. Dat houdt in dat je op deze afstand in het meest gunstige geval een half uur (0,15 * 214 = 32,1) tijdswinst hebt. Nu is dit een extreem onrealistisch scenario omdat je altijd zal moeten afremmen voor mensen die langzamer rijden en je in de spits op de meeste snelwegen niet eens in de buurt van de max kan komen ook al wil je het dolgraag, daarnaast zal je regelmatig in de ankers moeten voor de flitsers die her en der over NL verspreid staan.

Om daadwerkelijk aan 20 minuten tijdswinst per dag te komen moet je dus onder deze omstandigheden al minstens 130 km rijden wil je uberhaupt hieraan kunnen komen.
pi_119675799
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 15:42 schreef Daeron het volgende:

[..]

Yeah right :')

Laten we even een lekker extreem geval nemen, van Amsterdam naar Maastricht. 214 km in 2 uur en 20 minuten volgens google bij 120km per uur op de snelweg zonder files. Dit is ongeveer 0,65 minuut per km.

Standaard zal je wss niet meer dan 30 boven de max rijden omdat je dan gaat spelen met je rijbewijs. Dan kom je dus in dezelfde tijd 70 km (2 uur en 20 minuten 30km harder rijden) verder, dus 284km in 2 uur en 20 minuten. Dat is ongeveer 0,5 minuut per km.

Een verschil van 0,15 minuut per km. Dat houdt in dat je op deze afstand in het meest gunstige geval een half uur (0,15 * 214 = 32,1) tijdswinst hebt. Nu is dit een extreem onrealistisch scenario omdat je altijd zal moeten afremmen voor mensen die langzamer rijden en je in de spits op de meeste snelwegen niet eens in de buurt van de max kan komen ook al wil je het dolgraag, daarnaast zal je regelmatig in de ankers moeten voor de flitsers die her en der over NL verspreid staan.

Om daadwerkelijk aan 20 minuten tijdswinst per dag te komen moet je dus onder deze omstandigheden al minstens 130 km rijden wil je uberhaupt hieraan kunnen komen.
130km op de snelweg. Als je B wegen en autowegen mee neemt, is het wat makkelijker. Ik kan 20 minuten (nadruk op kan!) sneller als ik 100 kan rijden ipv 80 op de N33, vanaf Appingedam tot aan de A28 bij Assen. Natuurlijk is dit ook niet altijd het geval, aangezien er altijd veel vrachtwagens op deze weg zitten en niet zo heel veel plekken waar je kunt inhalen (helemaal al niet tussen Veendam en Assen)
pi_119676193
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 15:50 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

130km op de snelweg. Als je B wegen en autowegen mee neemt, is het wat makkelijker. Ik kan 20 minuten (nadruk op kan!) sneller als ik 100 kan rijden ipv 80 op de N33, vanaf Appingedam tot aan de A28 bij Assen. Natuurlijk is dit ook niet altijd het geval, aangezien er altijd veel vrachtwagens op deze weg zitten en niet zo heel veel plekken waar je kunt inhalen (helemaal al niet tussen Veendam en Assen)
0,75 min per km met 80.
0,6 min per km met 100.

Nog altijd een verschil van 0,15 km per uur, moet je dus nog altijd 130km afleggen om 20 minuten winst te behalen.

--edit--

Met google maps linkje. Afstand van 63km, succes.
pi_119676270
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 15:50 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Misschien kun je die tijd die je wint gebruiken om bijles in wiskunde te nemen.

Voor het gemak nemen we 60 km (Appingedam tot Assen).

Met 80 km/h ben je dan 45 minuten onderweg.
Met 100 km/h ben je dan 36 minuten onderweg.

Dat is dus maar 9 minuten verschil. ;)

Edit:
Met 150 km/h heb je 24 minuten nodig. Dus je moet al bijna de dubbele toegestane snelheid continue kunnen rijden om op dat stukje 20 minuten sneller te kunnen zijn. :)
pi_119676957
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 15:13 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Want voetgangers mogen niet langs een provinciale weg lopen? En jullie gezin is ook een enorme aanwinst voor verkeersdeelnemend Nederland.
Denken dat jullie stuk voor stuk fantastische automobilisten zijn. Blijf lekker in die waan.

Verder heb je waarschijnlijk net een jaar je rijbewijs. Als het al zo slecht gesteld is met jouw bewustzijn qua verkeersveiligheid vrees ik het ergste voor de rest van je autorijcarriere.
En ondertussen zitten jullie als gezin elkaar maar op te naaien over te lage maximumsnelheden.
Voetgangers mogen inderdaad niet op die weg lopen. Staat een bord dat ze daar niet mogen komen. Verder hoeven wij geen aanwinst te zijn, zolang wij maar zonder botsingen van A naar B kunnen komen en weer terug. Hoe maakt niet uit, zolang 't maar zonder gevaar gebeurd.

Verder heb ik meer dan 1 jaar mijn rijbewijs (4) maar uiteraard val ik nog steeds onder de beginners.
En we naaien elkaar niet op, zo rijd iedereen bij ons altijd al. Verder is het maandelijks wel prijs met een nieuw stapeltje bekeuringen.

Ach is de staat ook weer blij, kunnen ze van dat geld weer Griekenland sponsoren. Geef ze eens ongelijk.

Verder heb ik vandaag nieuws gekregen van de schade expert, dat de schade rond de 6000 euro aan mijn auto bedraagt.
De auto van de tegenpartij is total loss verklaard. Gelukkig was ik niet de veroorzaker *O*

[ Bericht 9% gewijzigd door Carlos93 op 27-11-2012 16:28:16 ]
pi_119680423
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 16:22 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Voetgangers mogen inderdaad niet op die weg lopen. Staat een bord dat ze daar niet mogen komen.
Verder hoeven wij geen aanwinst te zijn, zolang wij maar zonder botsingen van A naar B kunnen komen en weer terug. Hoe maakt niet uit, zolang 't maar zonder gevaar gebeurd.
Behalve als ze zelf een overtreding maken. Dan mogen jullie ze willens en wetens in gevaar brengen. Als je ze dan doodrijdt dan hadden ze daar maar niet moeten lopen. Hunnie schuld... ofzo.
quote:
Verder heb ik meer dan 1 jaar mijn rijbewijs (4) maar uiteraard val ik nog steeds onder de beginners.
En we naaien elkaar niet op, zo rijd iedereen bij ons altijd al. Verder is het maandelijks wel prijs met een nieuw stapeltje bekeuringen.

Ach is de staat ook weer blij, kunnen ze van dat geld weer Griekenland sponsoren. Geef ze eens ongelijk.
Het doel van beboeten is niet het sponsoren van griekenland ( :') ) maar om de overtreder aan het denken te zetten. Je hebt verkeersregels, en als je je er niet aan houdt kun je daarvoor verbaliseerd worden. Dat is een vrij effectieve manier van de overheid om tegen overtreders 'foei' te kunnen zeggen. Tenzij je een familie treft met een bord voor hun kop.
quote:
Verder heb ik vandaag nieuws gekregen van de schade expert, dat de schade rond de 6000 euro aan mijn auto bedraagt.
De auto van de tegenpartij is total loss verklaard. Gelukkig was ik niet de veroorzaker *O*
Ik ben wel benieuwd hoe het is gekomen...

Maareh...
'Joepie, ik heb 6k schade!' ?
:?

[ Bericht 2% gewijzigd door Ridocar op 27-11-2012 18:12:12 ]
pi_119680523

De oplossing..
pi_119681182
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 18:01 schreef Ridocar het volgende:

Ik ben wel benieuwd hoe het is gekomen...

Maareh...
'Joepie, ik heb 6k schade!' ?
:?
Nee, niet joepie. Vervelend dat ik niet over m'n eigen auto kan beschikken.

De schade is ontstaan na een botsing op een rotonde. Ik reed de rotonde op en moest hem volledig nemen want ik wilde dezelfde weg terug als waar ik vandaan kwam. Ik had mijn knipperlicht naar links aan, zodat het duidelijk was dat ik op de rotonde bleef. Iemand reed vlak voor mij langs de rotonde op waardoor ik m'n auto in zijn zijkant rij. Toen kreeg ik nog verwijten ook dat het mijn schuld was haha :P
  Moderator dinsdag 27 november 2012 @ 18:34:02 #198
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119681442
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 18:25 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Nee, niet joepie. Vervelend dat ik niet over m'n eigen auto kan beschikken.

De schade is ontstaan na een botsing op een rotonde. Ik reed de rotonde op en moest hem volledig nemen want ik wilde dezelfde weg terug als waar ik vandaan kwam. Ik had mijn knipperlicht naar links aan, zodat het duidelijk was dat ik op de rotonde bleef. Iemand reed vlak voor mij langs de rotonde op waardoor ik m'n auto in zijn zijkant rij. Toen kreeg ik nog verwijten ook dat het mijn schuld was haha :P
Had je maar niet te hard moeten rijden :{w
pi_119681467
quote:
18s.gif Op dinsdag 27 november 2012 18:34 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Had je maar niet te hard moeten rijden :{w
:')
  Moderator dinsdag 27 november 2012 @ 18:36:07 #200
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties