quote:Op woensdag 21 november 2012 23:55 schreef Smack10 het volgende:
[..]
In Gaza waren geen IDF soldaten, daar konden ze gewoon raketten afschieten.
Dat is escalatie![]()
Ohnee wacht dat past niet in jouw berichtgeving toch?
quote:Op dinsdag 20 november 2012 03:23 schreef Ali_Baas het volgende:
[..]
Ik wijs er gewoon op dat ik die anti-semitische reacties van jou niet vindt kunnen.
Dat jij de vergelijking met Wilders tsunamie af doet omdat dat minden aantallen zouden zijn terwijl het minsten een vertienvoudiging van aantallen is niet op vind gaan bewijst je totale onwetendheid.
quote:
=quote:Op dinsdag 20 november 2012 03:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar goed de religies zitten wel in de weg, denk ik, of denk je van niet?
Als je eerdere reacties leest van mij dan kan je zien dat ik geweld van beide zijden afkeur. Alleen vind ik dat israel buiten proportioneel veel geweld gebruikt tegen Palestijnen, waarbij veel te veel burgerslachtoffers vallen.quote:Op [url=hNWS / Palestina en Israel #108 Jan Eikelboom aan het schuilen 22 november 2012 00:17[/url] schreef Smack10 het volgende:
[...]
Och, de rakkertjes zijn tijdelijk op en weer onderweg via Iran naar de palestijnen.
Zodra die aangekomen zijn gaat t gewoon weer door.
Tot die tijd blazen ze lekker bussen op
Hoe kijk jij daar tegenaan, bussen opblazen met onschuldige burgers?
Wel een grappige bijdrage.quote:Op donderdag 22 november 2012 00:34 schreef KNAK het volgende:
Na 155 doden in Gaza, alsof Hamas stopt met raketten![]()
Die gaan door, Israel start grondoffensief, meer doden her en der om vervolgens terug te trekken.
Paar maanden, misschien jaar/jaren relatief rustig en dan gaan ze weer.
Ja.quote:Op woensdag 21 november 2012 20:53 schreef Shawn het volgende:
Want Gaza ging zo goed, dat men nu met zelfvertrouwen Iran tegemoet kan gaan.
Ja, want Hamas heeft zo'n sterk legerquote:Op donderdag 22 november 2012 01:07 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wel een grappige bijdrage.
Alsof Israel stopt met bijbouwen op de bezette westoever.
Die gaan door, Hamas start grondoffensief etc.
Netanjahu is flink op z'n bek gegaan. De raketten bleven komen, die bus bewijst dat Israël onder zijn wacht onveiliger is geworden, en nu moet ie ook nog de blokkade opheffen.quote:Op donderdag 22 november 2012 01:15 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ja.
Wanneer snapt iedereen hier eens dat Israel het uitstekend heeft gedaan?
Kijk naar de steun van de belangrijk bondgenoten en zie hoe tegenstanders en vijanden hun ware gezicht hebben laten zien! Hamas stelt nog minder voor dan ze al deden zo.
Ben je pas wakker? Israel stopt niet met het bezetten van grondgebied, en de enige reden waarom Hamas SOMS nog succes heeft is omdat ze zich schuilen achter burgers. Als 't leger vs leger was, dan was hamas morgen al voor 95% uitgeschakeld. Dat weet jij ook.quote:Op donderdag 22 november 2012 06:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Netanjahu is flink op z'n bek gegaan. De raketten bleven komen, die bus bewijst dat Israël onder zijn wacht onveiliger is geworden, en nu moet ie ook nog de blokkade opheffen.
Het maakt geen ruk uit hoe sterk Hamas is. Ze hebben geen eens een leger.quote:Op donderdag 22 november 2012 06:21 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ja, want Hamas heeft zo'n sterk leger____!
Dat het jou niet uitkomt betekend niet dat niks met religie te maken heeft. Waarom heeft het realiseren van de staat transjordanie in 1946 dan niet evenveel protest en oorlogen gekend als het oprichten van de staat Israel in 1948? Israel werd een joodse staat, transjordanie een islamtische staat, daar zit het verschil, een religieus verschil.quote:Op donderdag 22 november 2012 00:30 schreef Kees22 het volgende:
Ik ga niet in op de primitieve spelfouten.
Maar nee, religies lijken mij niet in de weg te zitten. Volgens mij heeft het niks met religie te maken, gewoon met het inpikken van leefgebied.
Het maakt niet uit van welk geloof degene die mijn huis inpikt heeft: ik wil gewoon niet dat hij mijn huis inpikt.
Er zijn stukken land gekocht en er zijn oorlogen geweest, dat is de oorzaak van verschuivende grenzen, niet landjepik.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:22 schreef DustPuppy het volgende:
Landjepik mag dan oorzaak zijn, religie is de motor die het conflict in gang houdt.
Als je het illegaal vestigen van nederzettingen, iets wat de gehele internationale gemeenschap veroordeeld, geen landjepik wilt noemen, tja...quote:Op donderdag 22 november 2012 09:38 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Er zijn stukken land gekocht en er zijn oorlogen geweest, dat is de oorzaak van verschuivende grenzen, niet landjepik.
Dat is pas veel later gebeurd, na vele oorlogen. En ja dat is het stelen van land door een stel idioten die draagvlak krijgen door de arabische agressie.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:39 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Als je het illegaal vestigen van nederzettingen, iets wat de gehele internationale gemeenschap veroordeeld, geen landjepik wilt noemen, tja...
een stel?quote:Op donderdag 22 november 2012 09:41 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat is pas veel later gebeurd, na vele oorlogen. En ja dat is het stelen van land door een stel idioten die draagvlak krijgen door de arabische agressie.
Dat is waar. Maar je moet ook beseffen dat de stichting van de staat Israel door vele Palestijnen ook gewoon gezien wordt als landjepik.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:41 schreef truthortruth het volgende:
Dat is pas veel later gebeurd, na vele oorlogen. En ja dat is het stelen van land door een stel idioten die draagvlak krijgen door de arabische agressie.
Religie is mijn inziens ook absoluut een motivator (kijk alleen maar naar het handvest van hamas) maar daar zullen religieuzen een draai aan proberen te geven door te wijzen op 'landjepik'. Echter als je naar het ontstaan van israel kijkt dan zie je dat het gewoon een botsing is tussen joden en moslims, met als resultaat deze ellende.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:50 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar je moet ook beseffen dat de stichting van de staat Israel door vele Palestijnen ook gewoon gezien wordt als landjepik.
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat de stichting van de staat Israel eigenlijk de casus belli is geweest, maar dat een rationele tegenstander die er zo slecht voor zou staan als Hamas zou proberen om tot een diplomatieke oplossing te komen, omdat men zou beseffen dat een oorlog voor veel meer slachtoffers aan de eigen kant zou leiden dan bij de 'vijand'.
Als je daarentegen denkt dat het de wil van God is dat je wint en dat alle slachtoffers die vallen toch wel als martelaar in de hemel zullen worden beloond, dan ben je veel eerder bereid door te gaan tot het bittere einde.
Ik vind niet dat je bij een wapenslitstand kan spreken van een winnaar of een verliezer. Tenminste niet voor de strijdende partijen. De enige winnaars van een staakt het vuren zijn de burgers.quote:Op donderdag 22 november 2012 08:30 schreef BorisDeLul het volgende:
Beide partijen hebben gewonnen én verloren denk ik...
Hamas heeft verloren omdat ze er niet zoveel meer hebben, nogal wat mensen kwijt zijn en de publiciteitsoorlog toch niet helemaal hebben kunnen winnen. Denk aan die foto's uit Syrië, dat publieke gejuich om de bomaanslag op de bus in Tel Aviv en dat gesleep door de straten van lijken van zogenaamde spionnen, die zonder enige vorm van proces kapot zijn geschoten... dat doet ze geen goed... maar ze hebben gewonnen omdat ze er nog zijn en omdat ze nog de macht hebben. Ook Pallywood werkt nog prima, er zijn vele mediaberichten op Pallywood-berichten en -foto's gebaseerd (zie Syrische foto's). Velen zullen ook vinden dat ze nu serieuzer worden genomen en dat ze Israël tot onderhandelingen hebben gedwongen.
Israël heeft verloren omdat het z'n grote bek niet heeft kunnen waarmaken en omdat ze opnieuw stoppen voor er echt wat veranderd is... ze zijn in vele ogen opnieuw de boeman (hoewel beetje Pavlov zo langzamerhand) en blijken met het reguliere leger toch niet echt effectief tegen guerilla te kunnen knokken. Guerilla werkt dus nog steeds en zelfs het beste leger ter wereld kan daar toch niet zo goed mee omgaan. Ook hebben ze onderhandeld terwijl ze rustig hadden kunnen doorgaan waardoor het erop lijkt dat ze overhaast te werk zijn gegaan. Ze hebben gwonnen omdat ze nog steeds internationale support hebben, omdat Erdogan zichzelf publiekelijk voor lul heeft gezet voor de hele wereld met z'n genocide-uitspraken (dat gaat m niet in dank worden afgenomen) en omdat Iron Dome blijkt te werken. Dat geeft het volk in Zuid-Israël vertrouwen.
Doe nou eens niet zo kinderachtig, man.quote:Op donderdag 22 november 2012 00:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ga niet in op de primitieve spelfouten.
Het tweede wordt als excuus gebruikt om het eerste te verbloemen.quote:Maar nee, religies lijken mij niet in de weg te zitten. Volgens mij heeft het niks met religie te maken, gewoon met het inpikken van leefgebied.
Je redeneert vanuit een Europees oogpunt. Waar landen en gebieden zichzelf al honderden jaren geleden hebben gevormd en landelijke identiteit (of zelfs die van streken) iets is dat al centuria lang vast ligt. In die gebieden werkt dat niet zo; zij hádden tot voor kort niet eens zoiets als 'landen'. Laat staan 'huizen'.quote:Het maakt niet uit van welk geloof degene die mijn huis inpikt heeft: ik wil gewoon niet dat hij mijn huis inpikt.
Mee eens, maar de Joden hadden aan hun kant net zo goed een religieuze motivatie om hun staat persé daar te willen vestigen.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:56 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Religie is mijn inziens ook absoluut een motivator (kijk alleen maar naar het handvest van hamas) maar daar zullen religieuzen een draai aan proberen te geven door te wijzen op 'landjepik'. Echter als je naar het ontstaan van israel kijkt dan zie je dat het gewoon een botsing is tussen joden en moslims, met als resultaat deze ellende.
Omdat er in Jordanie alleen maar Arabieren woonden. In Palestina woonde een Arabische meerderheid en een Joodse minderheid. De Joodse minderheid kreeg een groter stuk land, de vruchtbare gedeeltes en als enige toegang tot de zee. Dat is waarom er protest was.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:18 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat het jou niet uitkomt betekend niet dat niks met religie te maken heeft. Waarom heeft het realiseren van de staat transjordanie in 1946 dan niet evenveel protest en oorlogen gekend als het oprichten van de staat Israel in 1948? Israel werd een joodse staat, transjordanie een islamtische staat, daar zit het verschil, een religieus verschil.
Je beseft dus niet dat zowel Israel als Jordanie uit hetzelfde gebied dat Palestina werd genoemd zijn ontstaan. En dat er in het gebied transjordanie alleen maar arabieren woonden is natuurlijk complete onzin.quote:Op donderdag 22 november 2012 10:13 schreef Peunage het volgende:
[..]
Omdat er in Jordanie alleen maar Arabieren woonden. In Palestina woonde een Arabische meerderheid en een Joodse minderheid. De Joodse minderheid kreeg een groter stuk land, de vruchtbare gedeeltes en als enige toegang tot de zee. Dat is waarom er protest was.
En voorzover ik weet is Jordanie een Koninkrijk. En Israel is een Joodse staat en geen joodse.
Ja dat besef ik wel. Jordanie is in 1946 opgericht. Dus Palestina is het gebied ten westen van de rivier de Jordaan. De verdeling van de VN is 1 jaar later gemaakt en dat ging over dat gebied. Zonder Jordanie.quote:Op donderdag 22 november 2012 10:49 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je beseft dus niet dat zowel Israel als Jordanie uit hetzelfde gebied dat Palestina werd genoemd zijn ontstaan. En dat er in het gebied transjordanie alleen maar arabieren woonden is natuurlijk complete onzin.
Waarom is Palestina het gebied ten westen van de rivier de Jordaan? Dat klopt gewoon niet.quote:Op donderdag 22 november 2012 10:53 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja dat besef ik wel. Jordanie is in 1946 opgericht. Dus Palestina is het gebied ten westen van de rivier de Jordaan. De verdeling van de VN is 1 jaar later gemaakt en dat ging over dat gebied. Zonder Jordanie.
En nee, het is geen onzin dat in Jordanie alleen Arabieren wonen. Die 1 % Koerden zijn te verwaarlozen. Ik weet niet waarom je het de hele tijd over transjordanie hebt als het land gewoon Jordanie heet.
-edit-gewoon met tegenargumenten komernquote:Op donderdag 22 november 2012 10:53 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja dat besef ik wel. Jordanie is in 1946 opgericht. Dus Palestina is het gebied ten westen van de rivier de Jordaan. De verdeling van de VN is 1 jaar later gemaakt en dat ging over dat gebied. Zonder Jordanie.
En nee, het is geen onzin dat in Jordanie alleen Arabieren wonen. Die 1 % Koerden zijn te verwaarlozen. Ik weet niet waarom je het de hele tijd over transjordanie hebt als het land gewoon Jordanie heet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |