abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119459840
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rachel_Corrie

Rachel Corrie is wel een geval..
pi_119459850
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:10 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Dat je het überhaupt in je hoofd haalt zegt naar mijn mening genoeg over de zogenaamde nobele mentaliteit.
Ja WF is veel erger ook dan kogels, bommen en stadsbussen opblazen :|W
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  woensdag 21 november 2012 @ 12:19:46 #63
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_119459865
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:18 schreef De_Guidance het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rachel_Corrie

Rachel Corrie is wel een geval..
Ja, want daar staat onomstotelijk vast dat het doelbewust was?
pi_119459867
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:18 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Sommigen wel, sommigen niet. Mijn goede Marokkaanse vrienden weten dat wel, aangezien ze ook gewoon bij mij thuis komen. Van diegenen die het niet weten, wil ik dat ook zo houden. Geen zin in ruzie om iets waar ikzelf niet aan te wijten ben.
Dus nu neem je een davidsster als UI. :P
pi_119459871
Doelbewust burgers doden is gewoon het laagste van het laagste. Als Israel doelbewust op burgers schiet, moet dat veroordeeld worden. Als de Palestijnen dat ook doen, moet dat ook gebeuren.

Een bus opblazen met burgers is dus in die zin een stuk kwalijker dan een raket dat in een verkeerd huis in vliegt en kinderen dood. De uitkomst is natuurlijk net zo erg, het laat wel je intenties naar voren komen en de waarde voor menselijk leven. Dat is bij Hamas zeer laag, opruimen dat zooitje ongeregeld.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_119459875
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:12 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Kom nou waht, hoeveel burgerdoden zijn gevallen bij de vorige acties in Gaza en Libanon? Hoe valt dat onder ontwijken?
Ik baseer het op hetgeen wordt gedaan om gericht te schieten, en dat gebeurt wel degelijk. Daar valt gewoon weinig aan te twijfelen. Voorts vergelijk ik het met lukraak bombarderen zoals dat vroeger gebeurde (en nu nog steeds in bepaalde conflictgebieden).

Maar oké, als we het over het risico op burgerslachtoffers hebben is dat niet nul nee. Zou ook onmogelijk zijn in een bebouwd gebied. Bovendien is het natuurlijk vrij simpel voor Hamas om vanuit bebouwd gebied raketten af te vuren of zichzelf te verschansen. Wat moet je dan? Niet schieten zou ik zeggen, maar ik woon daar niet.
quote:
Aan de column van de zoon van Sharon kun je al zien hoe sommige figuren op hoge plaatsen daar denken over Arabieren.
Is ook te idioot voor woorden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_119459879
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:13 schreef PizzaMizza het volgende:

Waarom denken Marokkanen dat zij zich kunnen bemoeien met een zaak waar ze niks mee te maken hebben?
Omdat Marokkanen alles wat niet-islamitisch is grondig haten. In een conflictsituatie tussen bv Iran en NL zullen ALTIJD partij kiezen voor de islamitische zijde. 100%.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_119459891
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Omdat Marokkanen alles wat niet-islamitisch is grondig haten. In een conflictsituatie tussen bv Iran en NL zullen ALTIJD partij kiezen voor de islamitische zijde. 100%.
Dat denk ik niet.
pi_119459898
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:19 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Dus nu neem je een davidsster als UI. :P
Wat heeft dat ermee te maken? Hier mag iedereen het weten hoor. Iedereen met antisemitisme uitspraken wordt hier geband, itt het echt leven.
#freefrederike
pi_119459927
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:20 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Dat denk ik niet.
100%.
Of om het even welk islamitisch land. Zie je toch ook bij de NLe aanwezigheid in Afghanistan joh. NL probeert daar zo goed en zo kwaad als het kan te helpen en de ronduit kwaadaardige Taliban te bestrijden.

Wat blert islamitisch NL?: Nederland is een kruisvaarder, juichen als er NLe doden vallen etc

Hou toch op man.
pi_119459936
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:20 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Wat heeft dat ermee te maken? Hier mag iedereen het weten hoor. Iedereen met antisemitisme uitspraken wordt hier geband, itt het echt leven.
Was gewoon een constatering. Ik denk niet dat het nodig is dat ik moet vertellen dat ik niets tegen joden heb.

Voorzover je iets kan hebben tegen een hele bevolkingsgroep die net als andere uit afzonderlijke individuen bestaat en je met de een waarschijnlijk beter kan opschieten (hihi) dan de ander.

[ Bericht 0% gewijzigd door De_Guidance op 21-11-2012 12:27:21 ]
pi_119459946
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Wat blert islamitisch NL?: Nederland is een kruisvaarder, juichen als er NLe doden vallen etc

Wat lul je nou man.

Je bent weer enorm aan het generaliseren :')
pi_119459948
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:13 schreef PizzaMizza het volgende:
Sowieso, al die Marokkanen in NL die denken dat ze voor hun 'broeders' moeten opkomen. :')

Mijn hele facebook staat vol met zooi van Fuck Israel en allah gaat 't ze afleren blablabla...

Zelfs een van mijn betere vrienden(Marokkaan) doet kortaf tegen mij, terwijl hij weet dat ik als Jood de oorlog zeer kritisch bekijk.

Waarom denken Marokkanen dat zij zich kunnen bemoeien met een zaak waar ze niks mee te maken hebben?
Haha... Marokkanen hebben best veel te maken met dit gebeuren :p. De verhouding tussen de Marokkaanse niet-joden en de Marokkaanse Joden verslechterde na de oprichting van de staat Israël in 1948. Er wonen 1,5 miljoen Marokkanen in Israël en ze bekleden hoge functies daar.

Amir Peretz (1952), vakbondsleider en politicus (o.a. minister van Defensie)
Meir Sheetrit (1948), bestuurder en politicus (o.a. minister van Binnenlandse Zaken)
Mordechai Vanunu (1954), nucleair technicus en vredesactivist
youtube --> iamclanhq :')
pi_119459966
Dit is nou precies het probleem van het Israël voor figuren als DH ze projecteren het maar al te graag op hun Marokkaanse buurman.

Net als die mensen op FB van PizzaMizza maar dan de andere richting op.
pi_119459977
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:15 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ik vraag mij af waarom Marokkanen zichzelf zo zien. Dat is gewoon on-topic, het heeft betrekking tot de conflict. Als we het op jouw manier moeten bekijken dan moeten die posts van Merkel, etc. ook allemaal weg omdat zij hier niks mee te maken hebben.
Ik zal zien wat er van komt, maar als het daardoor uitloopt op een islam/marokkanenbash heb ik daar geen zin in. Het topic is al heetgebakerd genoeg.

Merkel is natuurlijk wel wat anders, net als de paus, Obama, Morsi of Erdogan.
  woensdag 21 november 2012 @ 12:23:51 #76
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_119459979
Reuters: About 5 massive airstrikes in downtown #gaza just now yfrog.com/ocn7ghtxj
pi_119459981
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:22 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Wat lul je nou man.

Je bent weer enorm aan het generaliseren :')
Dan toch niet joh.
pi_119459998
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:19 schreef Keyos het volgende:
Doelbewust burgers doden is gewoon het laagste van het laagste. Als Israel doelbewust op burgers schiet, moet dat veroordeeld worden. Als de Palestijnen dat ook doen, moet dat ook gebeuren.

Een bus opblazen met burgers is dus in die zin een stuk kwalijker dan een raket dat in een verkeerd huis in vliegt en kinderen dood. De uitkomst is natuurlijk net zo erg, het laat wel je intenties naar voren komen en de waarde voor menselijk leven. Dat is bij Hamas zeer laag, opruimen dat zooitje ongeregeld.
Ik ben het met je eens dat er een verschil is tussen doelbewust op burgers schieten en per ongeluk burgers raken. Alleen wanneer je een hoog explosieve raket schiet in een heel heel dicht bevolkt gebied, kan je mij je verhaal niet verkopen dat je geen burgers wilt raken :') .
pi_119460009
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:23 schreef Nibb-it het volgende:
Reuters: About 5 massive airstrikes in downtown #gaza just now yfrog.com/ocn7ghtxj
Veroordelen die actie, gewoon je arsenaal aan bommen op elk gebouw dat bij Hamas hoort met de grond gelijk maken.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_119460013
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:20 schreef waht het volgende:

[..]

Ik baseer het op hetgeen wordt gedaan om gericht te schieten, en dat gebeurt wel degelijk. Daar valt gewoon weinig aan te twijfelen. Voorts vergelijk ik het met lukraak bombarderen zoals dat vroeger gebeurde (en nu nog steeds in bepaalde conflictgebieden).

Maar oké, als we het over het risico op burgerslachtoffers hebben is dat niet nul nee. Zou ook onmogelijk zijn in een bebouwd gebied. Bovendien is het natuurlijk vrij simpel voor Hamas om vanuit bebouwd gebied raketten af te vuren of zichzelf te verschansen. Wat moet je dan? Niet schieten zou ik zeggen, maar ik woon daar niet.

[..]

Is ook te idioot voor woorden.
Ach ja, blijft kut allemaal.
pi_119460042
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

100%.
Of om het even welk islamitisch land. Zie je toch ook bij de NLe aanwezigheid in Afghanistan joh. NL probeert daar zo goed en zo kwaad als het kan te helpen en de ronduit kwaadaardige Taliban te bestrijden.

Hou toch op man.
Irak en Afghanistan zijn onder leugens aangevallen en aangetast in hun soevereiniteit. Ik ben het ook niet eens met de werkwijze v/d Taliban, maar om nu een totale oorlog aan ze te verklaren gaat mij wat te ver he;)
pi_119460116
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:26 schreef deVerdeler het volgende:

[..]

Irak en Afghanistan zijn onder leugens aangevallen en aangetast in hun soevereiniteit. Ik ben het ook niet eens met de werkwijze v/d Taliban, maar om nu een totale oorlog aan ze te verklaren gaat mij wat te ver he;)
Over Irak heb je gelijk, over Afghanistan zit je compleet verkeerd. Het doel om Afghanistan binnen te vallen was om Al-Qaida aan te pakken en democratie naar het land te brengen zodat het geen terroristisch broeinest zou worden. De verschillen tussen de Irak en Afghanistan oorlog zijn teveel om op te noemen, dat moet je zelf ook wel weten.
pi_119460146
Komt dat bestand er vandaag wel?
Denk het persoonlijk niet maar oke.
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 21 november 2012 @ 12:30:19 #84
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_119460150
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:26 schreef deVerdeler het volgende:

[..]

Het grote probleem is dat deze twee landen grote allies waren van Amerika in het verleden. De Taliban werd bewapend en warme relaties waren ontstaan om de Soviet uit Afghanistan weg te drijven. Idem ditto met Saddam om Iran aan te vallen... Maar dit begint weer offtopic te worden. :P
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_119460189
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:29 schreef Keyos het volgende:

[..]

Over Irak heb je gelijk, over Afghanistan zit je compleet verkeerd. Het doel om Afghanistan binnen te vallen was om Al-Quaida aan te pakken en democratie naar het land te brengen zodat het geen terroristisch broeinest zou worden. De verschillen tussen de Irak en Afghanistan oorlog zijn teveel om op te noemen, dat moet je zelf ook wel weten.
Dat weet ik, maar noemde ze alle twee even op omdat ze bijna vrijwel tegelijk werden aangevallen door Amerika, Nederland, GB etc.

Afghanistan is een grotere broeinest voor terreur dan het al was. Bovendien heeft de oorlog daar meerdere broeinesten gecreëerd elders in de wereld.

al met al.... Werkelijk doel om ook Afghanistan aan te vallen, wordt niet verteld ;).
pi_119460244

Israeli airstrikes in Yarmuk (Gaza) now
  woensdag 21 november 2012 @ 12:36:36 #87
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_119460309
http://rt.com/s/swf/playe(...)flv&abouttext=Russia Gaza, luchtaanvallen recht in beeld. Zelfde locatie als de foto van Frutsel. (niet live)
pi_119460360
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:36 schreef Nibb-it het volgende:
http://rt.com/s/swf/playe(...)flv&abouttext=Russia Gaza, luchtaanvallen recht in beeld. Zelfde locatie als de foto van Frutsel. (niet live)
Damn :{
#freefrederike
pi_119460369
heftig...
Ich hock in meinem Bonker
  woensdag 21 november 2012 @ 12:40:03 #90
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119460400
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ach, hou toch op met dat gegeneraliseer. Hoeveel Marokkanen denk je dat er onder de koningin dienen voor volk en vaderland? Best een heel stel, hoor. En die gaan hun werk doen als dat van ze wordt gevraagd - ook als dat tegen Iran is. Hell, al is het tegen Gaza!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')