abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119431971
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:12 schreef night het volgende:
De hemel wordt maar zo opgehemeld.
:')
pi_119444585
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 16:08 schreef Flying_eagle het volgende:
Jouw mening. Echter uit onderstaande uitleg van jouw kant, zie ik al dat je de evolutietheorie als een gegeven beschouwd, terwijl dit gewoon niet zo is. Gezien je toch wat moet geloven, snap ik ook dat je elke strohalm vastpakt ... maar ga dan niet een ander lopen afzeiken.
En weer bewijs je dat je niks weet, de evolutietheorie beschrijft het overgaan van soort naar soort. Net zoals de theorie van de zwaartekracht beschrijft hoe massa een trekkende kracht heeft. Beide verklaren wat we nu hedendaags waarnemen. Religie daar in tegen berust op lucht.

quote:
Waar zijn deze bewijzen? Ik zie nergens (ook niet met de nabije geschiedenis meegenomen) bewijs van evolutie. Die laatste zin laat ook redelijk zien waarom discussies met bepaalde atheïsten zo lastig is .... ze zeggen dat er bewijs is, maar tonen deze niet!
Dus je weet daadwerkelijk echt niks? Je verwijt mensen voor het geloven in een theorie maar hebt je totaal niet verdiept in die theorie? Je hebt geen verstand van zaken en lult iedereen maar na? Je negeert fossielen, det opduiken en uitsterven van soorten?

Deze leerde je op de middelbare school, maar je zat toen natuurlijk met je vingers in de oren te schreeuwen dat god bestaat. ;(

http://en.wikipedia.org/wiki/Ring_species

quote:
Waarschijnlijk heb je nog nooit ook meer enig materie uit de Bijbelwetenschap ingelezen. Waarschijnlijk heb jij er gelijk voor gekozen dat alleen atheïsme het voor jou is. Dat je daarom atheïsme helemaal omarmt kan ik snappen, niet terecht, maar ik snap je wel.
Haha, je zit er lekker naast. Ik ben juist orthodox opgevoed en geloofde wel in god en de bijbel. Echter zijn sprookjes en onbewezen aannames toch niet mijn ding. Met alle respect, maar ik snap hedendaags niet hoe een weldenkend mens de bijbelse concepten van een god en de mens serieus kan nemen.

quote:
Daarbij vind ik de aanwezigheid van o.a. het staartbeen geen enkel bewijs van evolutie. Waarom volgens jou wel?
Nee, god is die twee dingen gewoon vergeten weg te halen. Net als kieuwen bij pissebedden en loze poten bij walvissen. Daarbij heeft hij voor de gein voetsporen op een strand gemaakt die miljarden jaren terug dateren. Lekker voor de gek houden die domme evolutie-aanhangers.

quote:
Bedankt voor jouw kennisgeving met matige inhoud ;) .. Verder ga je wel heel gemakkelijk hier met gebrek aan bewijs om. Wederom bewijs je feitelijk niet echt iets. Je stelt veel, maar bewijst weinig. Daarbij wordt er genoeg gevonden bij onderzoek ... dus je kan dat niet als argument gebruiken dat er geen bewijs voor jouw theorie is.
Grappig dat ik duizenden argumenten heb en jij met nog geen gekomen bent. Het enige dat je tot nu toe insinueert is dat god moet bestaan omdat de theorie volgens jou hier en daar tekort schiet. Erg achterlijk argument dus. :')
We're slowly approaching inevitable death.
pi_119454244
De hemel is saai, wat moet je daar nou? Beetje thee luiten met saaie nonnetjes :')

In de hel kun je doen wat je wilt, chillen met Hitler bijvoorbeeld.
Pogo dancing!
pi_119455008
Beste Dustbrain, ik negeer nergens fossielen en ander historisch bewijs. De stelligheid waarmee echter te snel wordt beweerd dat dingen bewijzen zijn voor evolutie. Tsja, daar ga ik tegen in, omdat dit niet zo is. Net als de reacties waarin Bijbelwetenschap niet als wetenschap wordt beschouwd, en de evolutietheorie als het meest bewezen wetenschappelijke onderwerp wordt neergezet ... daar ga ik niet in mee. De nuance van evolutie-aanhangers is in dit soort gevallen ook ver te zoeken. Maar ik heb niet de verwachting dat we elkaar ooit zullen naderen, aangezien we elkaars reacties niet op dezelfde wijze waarderen.
  woensdag 21 november 2012 @ 09:32:35 #105
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_119455443
De hel als plek waar je eeuwig pijn lijdt bestaat niet. Maar je kan wel slecht reïncarneren en op een helse planeet terechtkomen. Ook daar verblijf je niet eeuwig, maar 10.000 jaar op een rotplaneet met veel pijn en lijden is geen pretje. Desondanks is er altijd een herkansing.

Reïncarnatie bestaat gewoon en is wetenschappelijk bewezen: http://www.bol.com/nl/p/b(...)687/?featuredProduct (als voorbeeld, er zijn veel meer goede werken geschreven). Je komt eigenlijk daar waar je hart is. Ben je een slecht mens, verslaafd aan hoeren, drank en gokken, dan kom je ook op een planeet waar je deze zondes uit kan leven. Eigenlijk best wel logisch en terecht. Je komt daar waar je zondes zijn, waar je hart is.

Karma werkt ook erg grappig: ben je in dit leven een gierige VVD-er die alle rijkdom voor zichzelf houdt, dan kom je in je volgende leven terug als armoedzaaier, zodat je de kans krijgt van je fouten te leren.

Leef je als een varken, dan word je een varken, leef je als een geit, dan word je een geit en leef je als een mens, dan word je wederom een mens. Veel weet ik niet en weinig is zeker, maar het onderzoeken en op zoek gaan naar de Waarheid, Die goed verborgen is, is wel tof. Gelukkig heb ik miljoenen jaren de tijd om de Waarheid te vinden.

Helaas leren kerken, synagogen, moskeeën en tempels je de Waarheid niet, dus je zult het helemaal zelf moeten doen. Succes de komende miljoenen jaren allemaal! :D
  woensdag 21 november 2012 @ 09:36:43 #106
pi_119455516
quote:
13s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:26 schreef Luigi het volgende:
Als al die mensen die van zichzelf vinden dat ze in de hemel zouden moeten komen, er ook daadwerkelijk komen, dan is de hemel wel een saaie kneuzenkermis idd. Dan sla ik liever over.
Hij die zichzelf verhoogd, hij zal verlaagd worden,

Mensen die van zichzelf zeggen dat ze naar de Hemel gaan hebben er heel weinig van begrepen. Soberzo ligt het Oordeel bij God, niet bij jezelf, niet bij meneer pastoor en niet bij de buurvrouw. God oordeelt, niet de mens.
  woensdag 21 november 2012 @ 09:41:27 #107
pi_119455635
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 16:09 schreef night het volgende:
Boeddha zei, je moet niet geloven, je moet 'zien'.
Wijze uitspraak!
  woensdag 21 november 2012 @ 09:42:37 #108
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_119455656
LoL domme gelovigen die denken dat ze belangrijk genoeg zijn dat er na hun dood nog wat met hen gedaan wordt _O-
Mijn nieuwe ondertitel
pi_119455702
quote:
10s.gif Op woensdag 21 november 2012 09:36 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Hij die zichzelf verhoogd, hij zal verlaagd worden,

Mensen die van zichzelf zeggen dat ze naar de Hemel gaan hebben er heel weinig van begrepen. Soberzo ligt het Oordeel bij God, niet bij jezelf, niet bij meneer pastoor en niet bij de buurvrouw. God oordeelt, niet de mens.
Dit klopt zeker.
  woensdag 21 november 2012 @ 09:47:42 #110
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_119455782
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 09:44 schreef Flying_eagle het volgende:

[..]

Dit klopt zeker.
Ok en nu wat er echt gebeurd!

Je gaat dood en dan niks.
Mijn nieuwe ondertitel
pi_119455871
Flying_eagle is pas klachtwaardig, gatverdamme :r
  woensdag 21 november 2012 @ 09:56:58 #112
pi_119456001
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 09:42 schreef sinepedraap het volgende:
LoL domme gelovigen die denken dat ze belangrijk genoeg zijn dat er na hun dood nog wat met hen gedaan wordt _O-
Iedereen is belangrijk genoeg, ook jij Sinedeprab.

En de wetenschappers zijn echt niet overal over uit. Er is heel veel dat de wetenschap niet weet, hetgeen ze zelf ook toegeven.

Heb je de film/docu 'What the bleep do we know, down the rabbit hole" wel eens gezien?

Wetenschappers
die stellen dat er meer is dan slechts datgene dat wij waar kunnen nemen met onze ogen.

It is not important to be in the know, but to be in the mystery.
pi_119456087
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 09:47 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Dat is jouw mening. Ik geloof dat dit geheel onjuist is.
  woensdag 21 november 2012 @ 10:04:12 #114
pi_119456166
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 09:47 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Als je een jas hebt en die jas is versleten. Dan koop je een nieuwe jas en de oude jas lever je in bij een hergebruikpunt in de supermarkt.

Jij bent niet die jas. Je jas is oud en versleten en dus koop je een nieuwe jas.

Hetzelfde met je lichaam. Je lichaam is op een gegeven moment op, oud en versleten. Dan ga je uit je lichaam en naar een nieuw lichaam.
  woensdag 21 november 2012 @ 10:04:39 #115
139030 night
nacho libre
pi_119456176
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:10 schreef Flying_eagle het volgende:

[..]

Hard gezegd komt het daar wel op neer. Anders wordt het een gevalletje "cherry picking" alleen dat geloven wat je uitkomt, terwijl als je in God gelooft je ook moet geloven dat de gehele Bijbel door Goddelijk ingrijpen gestuurd is.

Overigens voor de evolutietheorie is het niet geloven van een bepaald onderdeel ook net zo funest.
Heb je nou nog naar de anatomie van een walvis gegoogled?
If Hitler had been a Hippy how happy would we be.
  woensdag 21 november 2012 @ 10:07:27 #116
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_119456234
quote:
10s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:04 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Als je een jas hebt en die jas is versleten. Dan koop je een nieuwe jas en de oude jas lever je in bij een hergebruikpunt in de supermarkt.

Jij bent niet die jas. Je jas is oud en versleten en dus koop je een nieuwe jas.

Hetzelfde met je lichaam. Je lichaam is op een gegeven moment op, oud en versleten. Dan ga je uit je lichaam en naar een nieuw lichaam.
Alleen zal je daar niks van mee krijgen. Je hersenactiviteit stopt namelijk. Dat meten ze.

Dus je kan het wel verbloemen met ja je gaat dan in een ander lichaam.

Maar dat is netzoiets als een auto die gesloopt wordt en het ijzer later omgegoten wordt in een nieuwe auto. Er zullen geen sporen meer van de oude auto zijn.

Dus het is eigenlijk heel erg irrelevant
Mijn nieuwe ondertitel
pi_119456325
Gewoon gezellig naar het voorgeborchte. Daar zitten allemaal bazen van voor Jezus: oude Grieken, Romeinen etc. _O_
  woensdag 21 november 2012 @ 10:18:14 #118
pi_119456476
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:07 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Alleen zal je daar niks van mee krijgen. Je hersenactiviteit stopt namelijk. Dat meten ze.

Dus je kan het wel verbloemen met ja je gaat dan in een ander lichaam.

Maar dat is netzoiets als een auto die gesloopt wordt en het ijzer later omgegoten wordt in een nieuwe auto. Er zullen geen sporen meer van de oude auto zijn.

Dus het is eigenlijk heel erg irrelevant
Ik weet niet exact hoe de transformatie plaatsvind. Maar ik heb genoeg gelezen en vooral zelf ervaren om te weten dat er leven na de dood is.
Er is naast de hersenen, ook nog een ziel, een astraal lichaam.

Ik ben zelf behoorlijk kritisch, ik ga echt niet geloven, omdat meneer pastoor het zegt. Ik onderzoek zoveel mogelijk, ook Darwin dus, ook Nietze, maar net zo goed quantumfysica (een wetenschap die verder gaat dan het zuivere atheisme), boeken over reincarnatie - liefst zo wetenschappelijk mogelijk weergegeven - religieuze werken net zo goed, ik mediteer ook, ik heb Silva Mind control gedaan, Trancedente Meditatie van de Maharishi Mahesh Yogi, ik kijk zaterdagavond bij vrienden (wij hebben thuis geen televisie) De Levensstroom met Jan Zijlstra op Family7, ik ken de Bijbel een beetje, de Koran, autobiografie van een Yogi, boeken van Paramahansa Yogananda enzovoorts.

Als je echt moed hebt, onderzoek je ook deze werken. Mensen genezen door gebedsgenezing, mensen komen met zaken die ze nooit hadden kunnen weten en alleen terug te koppelen zijn aan vorige levens.

Verhalen over Jonas in de walvis heb ik weinig mee, kan best zijn dat dat niet klopt. Er is heel veel in de Bijbel geknoeid sowieso. Ik stelde al dat je in de kerk of moskee, of tempel de Waarheid niet gaat vinden. Ik onderzoek zoveel mogelijk, het is een eeuwigdurende zoektocht en dat is niet erg.
  woensdag 21 november 2012 @ 10:20:16 #119
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_119456531
quote:
7s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:18 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ik weet niet exact hoe de transformatie plaatsvind. Maar ik heb genoeg gelezen en vooral zelf ervaren om te weten dat er leven na de dood is.
Er is naast de hersenen, ook nog een ziel, een astraal lichaam.

Ik ben zelf behoorlijk kritisch, ik ga echt niet geloven, omdat meneer pastoor het zegt. Ik onderzoek zoveel mogelijk, ook Darwin dus, ook Nietze, maar net zo goed quantumfysica (een wetenschap die verder gaat dan het zuivere atheisme), boeken over reincarnatie - liefst zo wetenschappelijk mogelijk weergegeven - religieuze werken net zo goed, ik mediteer ook, ik heb Silva Mind control gedaan, Trancedente Meditatie van de Maharishi Mahesh Yogi, ik kijk zaterdagavond bij vrienden (wij hebben thuis geen televisie) De Levensstroom met Jan Zijlstra op Family7, ik ken de Bijbel een beetje, de Koran, autobiografie van een Yogi, boeken van Paramahansa Yogananda enzovoorts.

Als je echt moed hebt, onderzoek je ook deze werken. Mensen genezen door gebedsgenezing, mensen komen met zaken die ze nooit hadden kunnen weten en alleen terug te koppelen zijn aan vorige levens.

Verhalen over Jonas in de walvis heb ik weinig mee, kan best zijn dat dat niet klopt. Er is heel veel in de Bijbel geknoeid sowieso. Ik stelde al dat je in de kerk of moskee, of tempel de Waarheid niet gaat vinden. Ik onderzoek zoveel mogelijk, het is een eeuwigdurende zoektocht en dat is niet erg.
Iedereen zoekt naar antwoorden en verwacht meer. Maar alles na het einde van jouw biologische functioneren is verwerpelijk. Hoop houdt je ook gaande. Veel mensen die te zwak zijn om dit te accepteren gaan daarom op zoek naar zulke antwoorden die het leven voor hun een stukje aangenamer te maken.

Zelfde reden waarom veel mensen toch hun handen gaan vouwen en omhoog gaan kijken als je de dood voor je ogen hebt. Dan denk je dat je er niet helemaal alleen voor staat en dat helpt iets, geeft je meer kracht.
Mijn nieuwe ondertitel
  woensdag 21 november 2012 @ 10:22:38 #120
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_119456595
Het zijn allemaal sprookjes. Vanaf het ontstaan met het heelal en de snelle uitrekking tot aan volledige oplossing doordat het volledig uitgerekt is is er toevallig leven ontstaan op deze planeet en gezien het gigantisch aantal sterrenstelsels met miljarden zonnestelsels is er vast ook wel ergens anders leven. Maar omdat mensen niet willen geloven dat het leven eigenlijk geen zin heeft verzinnen ze er maar hel, hemel, goden en weet ik het omheen. Maar bestaan dat doet het allemaal niet daar ben ik vrijwel zeker van.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
  woensdag 21 november 2012 @ 10:23:59 #121
pi_119456624
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:20 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Iedereen zoekt naar antwoorden en verwacht meer. Maar alles na het einde van jouw biologische functioneren is verwerpelijk. Hoop houdt je ook gaande. Veel mensen die te zwak zijn om dit te accepteren gaan daarom op zoek naar zulke antwoorden die het leven voor hun een stukje aangenamer te maken.

Zelfde reden waarom veel mensen toch hun handen gaan vouwen en omhoog gaan kijken als je de dood voor je ogen hebt. Dan denk je dat je er niet helemaal alleen voor staat en dat helpt iets, geeft je meer kracht.
Verwerpelijk nog wel. Enfin, als je slecht geleefd hebt waarschijnlijk wel dan ga je niet vrolijk worden van je volgende bestaan.

Hoe verklaar je iemand die in details kan beschrijven haar familie uit haar vorig leven, haar straat, haar huis op een plaats in India duizenden kilometers van haar huis, terwijl ze daar in haar huidige incarnatie nooit geweest is, zelfs niet in de buurt en dit speelt zich af in een tijd toen internet nog niet bestond. Beschreven in boek van Stevenson dus (ik moet het boek erbij nemen voor alle details).
  woensdag 21 november 2012 @ 10:26:20 #122
  woensdag 21 november 2012 @ 10:26:51 #123
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_119456701
quote:
7s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:23 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Verwerpelijk nog wel. Enfin, als je slecht geleefd hebt waarschijnlijk wel dan ga je niet vrolijk worden van je volgende bestaan.

Hoe verklaar je iemand die in details kan beschrijven haar familie uit haar vorig leven, haar straat, haar huis op een plaats in India duizenden kilometers van haar huis, terwijl ze daar in haar huidige incarnatie nooit geweest is, zelfs niet in de buurt en dit speelt zich af in een tijd toen internet nog niet bestond. Beschreven in boek van Stevenson dus (ik moet het boek erbij nemen voor alle details).
Je geheugen zit in je hersenen, en die hersenen gaan onder de grond of de oven in als je komt te overlijden.

Ik ken het boek natuurlijk niet, maar de meest logische reden die ik zou kunnen bedenken is natuurlijk lariekoek. Gewoon publiciteit, geld verdienen, religie versterken en verkondigen, etc.

Het zou stom zijn om zoiets te geloven zonder hard bewijs.

Als ik op een dag een engel in m'n huis heb zal ik me echt wel bedenken. Maar dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren als ik geen hallucinogenen heb genuttigd. Dus ja dan is het niet nodig natuurlijk.

quote:
Hoe kan je nou meerdere mensen zijn. Dus Hitler is nu gewoon een meisje dat op school zit in groep 4 of zo?
Mijn nieuwe ondertitel
  woensdag 21 november 2012 @ 10:27:33 #124
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_119456720
quote:
Als je de onderzoeken gaat nalopen zie je dat de relevantie en significantie geen reet voorstelt. Dat zijn quasi-wetenschappelijke onderzoeken die 0.0% echte wetenschappelijke fundering hebben. Soort onderbouwde onzin zeg maar.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_119457013
Waneer speelde het scheppingsverhaal zich eigenlijk af in 'de' bijbel?

6000 jaar geleden toch?

[ Bericht 55% gewijzigd door Sjarrel78 op 21-11-2012 10:50:57 ]
Walter Sobchak: When we make the handoff, I double back, grab one of 'em and beat it out of him! Huh?
The Dude: That's a great plan, Walter. That's fuckin' ingenious, if I understand it correctly. It's a Swiss fuckin' watch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')