SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kom ik zelfverzekerd over?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips voor online versieren:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Geef ook anderen de ruimte om hun problemen te bespreken.
------------------------------------------------------------------------------------
geen slowchat hier!
Filosofeer hier verder over de methodiek van de menselijke balts.![]()
Ik denk dat je vergeet dat hetgeen is wat hier positief is, is dat hij de stap heeft genomen om dat bericht te sturen, niet het (tevergeefs) hopen op een positief antwoord. Dat eerste zal niemand betwisten. En dat eerste is waar het hier om gaat, alle negatieve reacties over een eventuele uitkomst zijn van ondergeschikt belang, en daar mag dan best de waarheid over gesproken worden. Zijn verbetering zit niet in afgewezen worden, maar in de stap zetten om iemand iets te sturen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:20 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Tja, en ik vind dat dus onnodig. Hij krijgt zo vaak naar zijn hoofd gesmeten dat hij zo'n negatieve instelling heeft. En nu was hij een keer positief, en dan is het weer niet goed, dan moet hem de "realiteit" weer voorgehouden worden.![]()
Mee eens, maar dan nog vind ik het onnodig om meteen zijn hoop de grond in te boren. Natuurlijk hoopt hij dat ze hem accepteert, is toch heel begrijpelijk?quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:23 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik denk dat je vergeet dat hetgeen is wat hier positief is, is dat hij de stap heeft genomen om dat bericht te sturen, niet het (tevergeefs) hopen op een positief antwoord. Dat eerste zal niemand betwisten. En dat eerste is waar het hier om gaat, alle negatieve reacties over een eventuele uitkomst zijn van ondergeschikt belang, en daar mag dan best de waarheid over gesproken worden. Zijn verbetering zit niet in afgewezen worden, maar in de stap zetten om iemand iets te sturen.
En hier laat ik het verder ook bij, laten we weer ontopic gaan
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin![]()
Oh dat geeft nog meer aan hoe weinig over je over me weet , want ik slik geen medicatie en je reactie zegt trouwens veel meer over jou dan over mij. En ja ik weet dat het topic hier niet voor is bedoeld maar voor je uberhaupt dingen over me gaat zeggen die je uberhaupt niet over me weet. Dat jij allerlei gedachtes over hoe ik ben bij mij posts haalt moet je zelf weten , maar dat wil uberhaupt niet zeggen dat je me kent en weet hoe ik ben .
Hier geef je trouwens precies aan hoe je waarschijnlijk zelf bent.![]()
quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:26 schreef formerjellybean het volgende:
Oh dat geeft nog meer aan hoe weinig over je over me weet , want ik slik geen medicatie en je reactie zegt trouwens veel meer over jou dan over mij. En ja ik weet dat het topic hier niet voor is bedoeld maar voor je uberhaupt dingen over me gaat zeggen die je uberhaupt niet over me weet. Dat jij allerlei gedachtes over hoe ik ben bij mij posts haalt moet je zelf weten , maar dat wil uberhaupt niet zeggen dat je me kent en weet hoe ik ben .
Hier geef je trouwens precies aan hoe je waarschijnlijk zelf bent.![]()
![]()
Ik heb hier heel vaak gelezen dat mensen die niets durven of die niet een vrouw aan willen spreken bang zijn om afgewezen te worden. Ik ben van mening dat het belangrijk is om te accepteren dat die angst natuurlijk is (heb ik ook, bij elke vrouw die ik aanspreek, of elke date die ik heb) en dat ze daar niet alleen in zijn. En dat je wereld niet instort als het niet zo mag zijn.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:24 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Mee eens, maar dan nog vind ik het onnodig om meteen zijn hoop de grond in te boren. Natuurlijk hoopt hij dat ze hem accepteert, is toch heel begrijpelijk?
En hier laat ik het verder ook bij, laten we weer ontopic gaan
Dus natuurlijk is het logisch dat je hoopt dat ze accepteert. Ik weet nog hoe puberaal blij ik was dat een verzoek werd geaccepteerd door iemand op wie ik verliefd was. Heb haar toen op date gevraagd en we zijn een tijd samen geweest. Ik zou diep teleurgesteld zijn geweest als ze mij had afgewezen, maar alleen door afwijzing leer je dat je er niet zo zwaar aan moet tillen.
Het is dan ook te hopen dat hij, als dit niet geaccepteerd wordt, in gaat zien dat er geen consequentie zit aan een afwijzing. De consequentie zit alleen in je hoofd.![]()
Waaron denk je dat ik zeg dat hij beter kan richten op wat die gedaan heeft dan de uitkomst ? Juist omdat ik weet uit ervaring soms gaan dingen niet altijd zoals je wilt en dat is ff jammer maar je moet juist stil staan bij wat je erbij geleerd en leren dat soms de nee er bij hoort en weer verder gaan.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:32 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik heb hier heel vaak gelezen dat mensen die niets durven of die niet een vrouw aan willen spreken bang zijn om afgewezen te worden. Ik ben van mening dat het belangrijk is om te accepteren dat die angst natuurlijk is (heb ik ook, bij elke vrouw die ik aanspreek, of elke date die ik heb) en dat ze daar niet alleen in zijn. En dat je wereld niet instort als het niet zo mag zijn.
Dus natuurlijk is het logisch dat je hoopt dat ze accepteert. Ik weet nog hoe puberaal blij ik was dat een verzoek werd geaccepteerd door iemand op wie ik verliefd was. Heb haar toen op date gevraagd en we zijn een tijd samen geweest. Ik zou diep teleurgesteld zijn geweest als ze mij had afgewezen, maar alleen door afwijzing leer je dat je er niet zo zwaar aan moet tillen.
Het is dan ook te hopen dat hij, als dit niet geaccepteerd wordt, in gaat zien dat er geen consequentie zit aan een afwijzing. De consequentie zit alleen in je hoofd.
Ik weet wel dat de ene daar wat makkelijker kan dan de ander , ik kan dat beter omdat ik het vaak geprobeerd heb en juist als je het vaker doet dan kun je er wat makkelijker tegen.
Voor Benzin vind ik het meer belangrijk dat die zijn poging juist als iets goed ziet en niet als iets waar die ook al is de uitkomst minder is meteen weer terug kruipt in zijn schulp en dat die juist dit soort dingen blijft doen want juist alleen daarmee boek je vooruit gang.![]()
Nou nou tuut tuut wat een gedoe!
Laat ik eerst even melden dat ik hier niet zit om mensen de grond in te trappen
Helaas zijn er in dit topic een aantal mensen die alle adviezen weg wuiven en volledig negeren en zich vast houden aan de meest debiele gedachtes. Vervolgens stoppen ze hun vingers in de oren en schreeuwen lalalalalala ik hoor je toch niet lalalala. Om vervolgens de vingers uit de oren te halen en miepen dat nieman ze helpt en niemand met een oplossing komt. Struisvogel gedrag. Kop in het zand en gaan. Benzin is daar 1 van inderdaad.
Mensen die zulk gedrag vertonen keer op keer jaren lang moeten dan niet gek opkijken als mensen harder reageren op hun of zoals ik het vaker uitkotsen genoemd hebt. En ja dat hebben ze aan zich zelf te danken.
Mensen die geen stap durven te zetten en alleen maar zeiken heb ik geen respect voor en tellen in mij. Ogen ook totaal niet mee. Ze zijn, stellen en blijven niks gedurende bovenstaand gedrag.
Mensen die een stapje zetten en iets verwachten wat niet realisties is moeten gewoon eerlijk aangesproken worden. De waarheid is namelijk niet altijd zo leuk als men hoopt. Heeft niks met "hoop in de grond te stapen te maken"
Gelukkig zijn er ook genoeg volrbeelden van users hier die stappen durven te zetten en knetter hard op hun bek gaan. En ja dat kan ik soms vermakelijk vinden om te lezen. Dit houd niet in dat ik wel respect voor ze heb. Want leren doe je door vallen en opstaan! Maar belangrijkste is door gaan ipv stoppen
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group![]()
Het blijft toch een bijzondere reeks zo...
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard![]()
Van de andere kant gezien is het soms ook zo dat er mensen zijn die denken een oplossing te hebben voor iets waar ze geen verstand hebben. Als je net als ik chronische klachten hebt, dan helpen sommige adviezen gewoon niet. Dat is uiteraard geen reden om er niet op te reageren, maar de andere kant zou wat meer moeite mogen steken in begrip en acceptatie van dergelijke problemen. Dat hoef je uiteraard niet te doen, maar reageer dan ook niet."What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor![]()
Als jouw problemen chronisch zijn dan ga je naar een professional en kom je niet om hulp vragen bij 'leken'.quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:42 schreef Comp_Lex het volgende:
Van de andere kant gezien is het soms ook zo dat er mensen zijn die denken een oplossing te hebben voor iets waar ze geen verstand hebben. Als je net als ik chronische klachten hebt, dan helpen sommige adviezen gewoon niet. Dat is uiteraard geen reden om er niet op te reageren, maar de andere kant zou wat meer moeite mogen steken in begrip en acceptatie van dergelijke problemen. Dat hoef je uiteraard niet te doen, maar reageer dan ook niet.
De adviezen die hier gegeven worden hebben alleen zin als je in staat bent ze uit te voeren. Als je dat niet kunt dan moet je ergens anders hulp gaan zoeken.![]()
Sommige adviezen zijn gewoon volslagen debiel, maar dan heb ik het natuurlijk over de "ga naar de kroeg dan"-adviezen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:43 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Als jouw problemen chronisch zijn dan ga je naar een professional en kom je niet om hulp vragen bij 'leken'.
De adviezen die hier gegeven worden hebben alleen zin als je in staat bent ze uit te voeren. Als je dat niet kunt dan moet je ergens anders hulp gaan zoeken."What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor![]()
Dat is niet de rol van de mensen in dit topic. Dit blijft een forum voor 'gewone' mensen en die hoeven niet in jouw blijkbaar zeer complexe psyche te duiken. Het is een topic waar mensen luchtig over het versieren van potentiële partners kunnen praten. Wil je meer? Zoek dan professionele hulp; dit kun je niet vragen of eisen van de mensen hier.quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:42 schreef Comp_Lex het volgende:
Van de andere kant gezien is het soms ook zo dat er mensen zijn die denken een oplossing te hebben voor iets waar ze geen verstand hebben. Als je net als ik chronische klachten hebt, dan helpen sommige adviezen gewoon niet. Dat is uiteraard geen reden om er niet op te reageren, maar de andere kant zou wat meer moeite mogen steken in begrip en acceptatie van dergelijke problemen. Dat hoef je uiteraard niet te doen, maar reageer dan ook niet.Ja doei.![]()
Dat ben ik wel met je eens, maar ik denk dat sommige mensen ook onderschatten hoe moeilijk die stap kan zijn als je daadwerkelijk met serieuze problemen te kampen hebt. Je ziet al hoeveel moeite het iemand kan kosten om een facebook friend request te versturen, dan kan je wel nagaan hoe moeilijk het voor zo iemand is om naar een psycholoog te stappen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:43 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Als jouw problemen chronisch zijn dan ga je naar een professional en kom je niet om hulp vragen bij 'leken'.
De adviezen die hier gegeven worden hebben alleen zin als je in staat bent ze uit te voeren. Als je dat niet kunt dan moet je ergens anders hulp gaan zoeken.
Je moet de hoogte van die drempel niet onderschatten, en om dan te zeggen dat je dan maar geen respect moet hebben voor zo iemand omdat die toch niets doet om zichzelf te verbeteren vind ik dan ook veel te ver gaan. Je mag daar best een beetje begrip voor hebben, het is nogal een klote situatie om jezelf in te bevinden."All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin![]()
Je hebt uiteraard gelijk. Daar kwam ik net in het pesten topic ook al achter. Vandaar dat ik zei dat we klaar waren met de discussie, want verder reageren heeft soms geen zin.quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat is niet de rol van de mensen in dit topic. Dit blijft een forum voor 'gewone' mensen en die hoeven niet in jouw blijkbaar zeer complexe psyche te duiken. Het is een topic waar mensen luchtig over het versieren van potentiële partners kunnen praten. Wil je meer? Zoek dan professionele hulp; dit kun je niet vragen of eisen van de mensen hier."What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor![]()
Het gaat niet om respect, dat zie ik je heel vaak zeggen. Niemand, zelfs niet de mensen die nu ontzettend cynisch overkomen, heeft in het begin een gebrek aan respect getoond. Het advies om een professional op te zoeken is heel vaak gegeven. Natuurlijk is het logisch dat ze die drempel ervaren, maar ze kunnen hier niet geholpen worden en hebben hier niks te zoeken.quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:54 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens, maar ik denk dat sommige mensen ook onderschatten hoe moeilijk die stap kan zijn als je daadwerkelijk met serieuze problemen te kampen hebt. Je ziet al hoeveel moeite het iemand kan kosten om een facebook friend request te versturen, dan kan je wel nagaan hoe moeilijk het voor zo iemand is om naar een psycholoog te stappen.
Je moet de hoogte van die drempel niet onderschatten, en om dan te zeggen dat je dan maar geen respect moet hebben voor zo iemand omdat die toch niets doet om zichzelf te verbeteren vind ik dan ook veel te ver gaan. Je mag daar best een beetje begrip voor hebben, het is nogal een klote situatie om jezelf in te bevinden.
Dit topic zou inderdaad moeten gaan over luchtige onderwerpen zoals het benaderen van die kennis van een kennis of die collega van drie bureaus verderop die je niet aan durft te spreken omdat je niet zo handig bent met openingszinnen. In plaats daarvan gaat dit topic over complexe psychische stoornissen, sociale angsten en negatieve mens- en wereldbeelden. Dat is wel eens anders geweest.
Dit topic is voor mensen die de adviezen op kunnen volgen. Nee, het is natuurlijk niet om 'moeilijke gevallen' af te zeiken, maar als die moeilijke gevallen al meermalen het advies hebben gekregen hulp te zoeken en dat ze hier niet geholpen kunnen worden...Tsja, dan is het beter dat ze wegblijven en is hun deelname aan het topic niet alleen vervelend voor mensen die hier wél on-topic om advies komen vragen, maar ook gewoon op eigen risico.
Persoonlijk heb ik er flink de balen van dat dit topic niet om de leuke alledaagse voorbeelden gaat van mensen die over het drempeltje van vrouwen aanspreken durven te stappen, maar dat het alleen nog maar draait om eigenwijze probleemgevallen die niet naar de psycholoog durven en dit topic als hun persoonlijke uitlaatklep gebruiken. Hun problemen hebben niets, maar dan ook niets met versieren te maken.![]()
quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:59 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het gaat niet om respect, dat zie ik je heel vaak zeggen. Niemand, zelfs niet de mensen die nu ontzettend cynisch overkomen, heeft in het begin een gebrek aan respect getoond. Het advies om een professional op te zoeken is heel vaak gegeven. Natuurlijk is het logisch dat ze die drempel ervaren, maar ze kunnen hier niet geholpen worden en hebben hier niks te zoeken.
Dit topic zou inderdaad moeten gaan over luchtige onderwerpen zoals het benaderen van die kennis van een kennis of die collega van drie bureaus verderop die je niet aan durft te spreken omdat je niet zo handig bent met openingszinnen. In plaats daarvan gaat dit topic over complexe psychische stoornissen, sociale angsten en negatieve mens- en wereldbeelden. Dat is wel eens anders geweest.
Dit topic is voor mensen die de adviezen op kunnen volgen. Nee, het is natuurlijk niet om 'moeilijke gevallen' af te zeiken, maar als die moeilijke gevallen al meermalen het advies hebben gekregen hulp te zoeken en dat ze hier niet geholpen kunnen worden...Tsja, dan is het beter dat ze wegblijven en is hun deelname aan het topic niet alleen vervelend voor mensen die hier wél on-topic om advies komen vragen, maar ook gewoon op eigen risico.
Persoonlijk heb ik er flink de balen van dat dit topic niet om de leuke alledaagse voorbeelden gaat van mensen die over het drempeltje van vrouwen aanspreken durven te stappen, maar dat het alleen nog maar draait om eigenwijze probleemgevallen die niet naar de psycholoog durven en dit topic als hun persoonlijke uitlaatklep gebruiken. Hun problemen hebben niets, maar dan ook niets met versieren te maken.
Prachtige uiteenzetting van het verleden en het heden van dit topic.
Niets meer aan toe te voegen.![]()
vergeet de vrouwen niet, die kunnen ook best moeite hebben met het versieren van mannen
laten we het gewoon weer eens luchtig houden, het is geen psychische aandoening als je moeite hebt met het maken van een date... of we gaan het opnemen in DSM-V04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15![]()
Tja, maar is een facebook friend request versturen nou niet typisch zo'n luchtige vraag? Benzin was niet de enige die er mee zat. Dat kan je er toch ook apart uitlichten en daar op in gaan?
Ik had juist het idee dat het wel goed ging opeens. Benzin durfde iets simpels niet, deed het uiteindelijk wel op zijn eigen moeilijke manier, en bleef best positief over de uitkomst. Iemand anders met hetzelfde probleem haakte er ook mooi op in. Maar vervolgens ontstaat er toch weer een hele discussie over, beetje jammer."All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin![]()
Er is een reden waarom er wel gepost wordt door mensen die wat serieuzere problemen hebben. Die problemen zijn namelijk wel de oorzaak van dat het niet zo makkelijk is voor ze om te versieren. Uiteraard valt dat hier op het forum niet te fixen. Dat is iets wat mensen zelf moeten doen, met of zonder hulp.quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:59 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het gaat niet om respect, dat zie ik je heel vaak zeggen. Niemand, zelfs niet de mensen die nu ontzettend cynisch overkomen, heeft in het begin een gebrek aan respect getoond. Het advies om een professional op te zoeken is heel vaak gegeven. Natuurlijk is het logisch dat ze die drempel ervaren, maar ze kunnen hier niet geholpen worden en hebben hier niks te zoeken.
Persoonlijk heb ik er flink de balen van dat dit topic niet om de leuke alledaagse voorbeelden gaat van mensen die over het drempeltje van vrouwen aanspreken durven te stappen, maar dat het alleen nog maar draait om eigenwijze probleemgevallen die niet naar de psycholoog durven en dit topic als hun persoonlijke uitlaatklep gebruiken. Hun problemen hebben niets, maar dan ook niets met versieren te maken."What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor![]()
quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:05 schreef motorbloempje het volgende:
DSM-V
Discipline Sadism Masochism - Volunteers ?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15![]()
###############################quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:05 schreef motorbloempje het volgende:
DSM-V
Discipline Sadism Masochism - Volunteers ?http://nl.wikipedia.org/w(...)_of_Mental_Disordersquote:Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (kortweg DSM) is een Amerikaans handboek voor diagnose en statistiek van psychische aandoeningen dat in de meeste landen als standaard in de psychiatrische diagnostiek dient. De huidige versie (uit 2000) is een tekstrevisie van de vierde editie, aangeduid als DSM-IV-TR.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor![]()
waarom dan een openbaar forum gebruiken als je persoonlijke uitlaatklep/dagboek?quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:05 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Er is een reden waarom er wel gepost wordt door mensen die wat serieuzere problemen hebben. Die problemen zijn namelijk wel de oorzaak van dat het niet zo makkelijk is voor ze om te versieren. Uiteraard valt dat hier op het forum niet te fixen. Dat is iets wat mensen zelf moeten doen, met of zonder hulp.Hope is the first step on the road to dissapointment![]()
Waar kon ik me precies aanmelden?quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:05 schreef motorbloempje het volgende:
DSM-V
Discipline Sadism Masochism - Volunteers ?![]()
Wegens gebrek aan sociaal contact, maar met mij zit er gelukkig "een stijgende lijn" in het maken van sociale contacten (en hopelijk in het krijgen van een relatie)quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:08 schreef Bittere_Bal het volgende:
[..]
waarom dan een openbaar forum gebruiken als je persoonlijke uitlaatklep/dagboek?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor![]()
Aperte nonsens! Vrouwen hoeven enkel op het hoekje van de bar te wachten met een Martini terwijl hordes heren dingen om hun hand!quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:04 schreef Re het volgende:
vergeet de vrouwen niet, die kunnen ook best moeite hebben met het versieren van mannen
Maar je hebt gelijk, vrouwen worden nog wel eens vergeten.Natuurlijk is het een symptoom en is het logisch dat die mensen zich ook hier melden. Meestal blijkt al snel dat er meer speelt en dat ze eerder gebaat zijn bij een ander soort hulp. Daarna komen die vrouwen vanzelf wel.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:05 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Er is een reden waarom er wel gepost wordt door mensen die wat serieuzere problemen hebben. Die problemen zijn namelijk wel de oorzaak van dat het niet zo makkelijk is voor ze om te versieren. Uiteraard valt dat hier op het forum niet te fixen. Dat is iets wat mensen zelf moeten doen, met of zonder hulp.
Er zijn echter ook succesverhalen. Volgens mij zelfs stelletjes dankzij deze reeks. Het zou fijn zijn als de aandacht weer ging naar 'oplosbare' problemen. Voor de meeste mensen is versieren eng, maar die drempel is vaak verre van onoverkomelijk.![]()
Ik vond versieren overigens ook nooit zo makkelijk. Ben blij dat ik 't niet meer hoef te doen. Werd meestal wel versierd, dat scheelde.
Ja doei.![]()
Die mensen hebben onderliggende problemen waar wij "leken" geen oplossing / antwoord op hebben.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:05 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Er is een reden waarom er wel gepost wordt door mensen die wat serieuzere problemen hebben. Die problemen zijn namelijk wel de oorzaak van dat het niet zo makkelijk is voor ze om te versieren. Uiteraard valt dat hier op het forum niet te fixen. Dat is iets wat mensen zelf moeten doen, met of zonder hulp.
Die moeten ze eerst oplossen. Tot die tijd hebben deze mensen hier niks te zoeken. Klinkt vast hart maar zo is het nou gewoon.Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:11 schreef ook_gek het volgende:
Tot die tijd hebben deze mensen hier niks te zoeken.![]()
![]()
En zelfs als ze dat op fok willen doen zijn daar betere topics voor dan dit topic.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:11 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Die mensen hebben onderliggende problemen waar wij "leken" geen oplossing / antwoord op hebben.
Die moeten ze eerst oplossen. Tot die tijd hebben deze mensen hier niks te zoeken. Klinkt vast hart maar zo is het nou gewoon.![]()
Ik ben ooit eens "versierd" door een meisje die het ook niet durfde, maar nadat vriendinnen op haar in hadden gepraat was ze op mij afgestapt. Die was ook gewoon bang om weggestuurd te worden. Dat is niet gebeurd, en dat is vaak al voldoende om mensen definitief over die drempel te helpen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:10 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vond versieren overigens ook nooit zo makkelijk. Ben blij dat ik 't niet meer hoef te doen. Werd meestal wel versierd, dat scheelde.![]()
Ben het deels met je eens, iemand als benzin heeft inderdaad dusdanig grote problemen dat versieren waarschijnlijk niet meteen vooraan op zijn TODO-lijstje zou moeten staan. Maar oplossen van je problemen doe je alleen in de praktijk, al dan niet met de hulp van een psycholoog. Dus ook mensen die met professionele hulp bezig zijn moeten hier gewoon kunnen posten lijkt me.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:11 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Die moeten ze eerst oplossen. Tot die tijd hebben deze mensen hier niks te zoeken."All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin![]()
Maar dan zouden ze dit topic niet moeten gebruiken als psycholoog vervanger..quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:15 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ben het deels met je eens, iemand als benzin heeft inderdaad dusdanig grote problemen dat versieren waarschijnlijk niet meteen vooraan op zijn TODO-lijstje zou moeten staan. Maar oplossen van je problemen doe je alleen in de praktijk, al dan niet met de hulp van een psycholoog. Dus ook mensen die met professionele hulp bezig zijn moeten hier gewoon kunnen posten lijkt me.![]()
die zin klopt nietquote:Op dinsdag 20 november 2012 14:11 schreef ook_gek het volgende:
Klinkt vast hart maar zo is het nou gewoon.
en BS natuurlijk04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15![]()
Dat is zo inderdaadquote:Op dinsdag 20 november 2012 14:10 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een symptoom en is het logisch dat die mensen zich ook hier melden. Meestal blijkt al snel dat er meer speelt en dat ze eerder gebaat zijn bij een ander soort hulp. Daarna komen die vrouwen vanzelf wel.
Er zijn echter ook succesverhalen. Volgens mij zelfs stelletjes dankzij deze reeks. Het zou fijn zijn als de aandacht weer ging naar 'oplosbare' problemen. Voor de meeste mensen is versieren eng, maar die drempel is vaak verre van onoverkomelijk.Motorbloempje heeft net verteld dat je zoiets niet van mensen kan eisen en vragen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:11 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Die mensen hebben onderliggende problemen waar wij "leken" geen oplossing / antwoord op hebben.
Die moeten ze eerst oplossen. Tot die tijd hebben deze mensen hier niks te zoeken. Klinkt vast hart maar zo is het nou gewoon."What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor![]()
het is een openbaar forum dus daar ze staan ze toch vrij in? Dat er op verschillende manieren op gereageerd kan worden, ook heel negatief, is iets wat er bij hoort en maar voor lief moet worden genomen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:15 schreef Murdera het volgende:
[..]
Maar dan zouden ze dit topic niet moeten gebruiken als psycholoog vervanger..Hope is the first step on the road to dissapointment![]()
Ze kunnen het altijd proberenquote:Op dinsdag 20 november 2012 14:15 schreef Murdera het volgende:
[..]
Maar dan zouden ze dit topic niet moeten gebruiken als psycholoog vervanger..
Nou ja, misschien heb ik wel onbewust versierd (als in oogcontact zoeken en dat soort dingen) of was ik vroeger gewoon redelijk 'makkelijk'quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:14 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik ben ooit eens "versierd" door een meisje die het ook niet durfde, maar nadat vriendinnen op haar in hadden gepraat was ze op mij afgestapt. Die was ook gewoon bang om weggestuurd te worden. Dat is niet gebeurd, en dat is vaak al voldoende om mensen definitief over die drempel te helpen.![]()
Ach ja.
En ook_gek: iedereen mag hier meelezenen -posten natuurlijk, maar men moet gewoon accepteren dat het hier om de leuke en luchtige dingen gaat en dat men niet kan verwachten dat elk dieperliggend probleem waar geen merkbare vooruitgang in zit hier wordt behandeld; daar is deze reeks niet voor. Simpel.Ja doei.![]()
Genoeg voorbeelden dat ze hier niks te zoeken hebben. Ze moeten echt eerst aan de onderliggende problemen gaan werken voor ze aan versieren moeten gaan denken.quote:
Tot die tijd hebben ze in dit topic niks te zoeken. Sterker nog, ik wil zelfs zo ver gaan dat ze dit topic vervuilen tot die tijd.
En dan heb ik het niet alleen over Benzin, MLIG is daar ook een mooi voorbeeld van.
De enige oplossing die ze hebben is prof hulp en begeleiding zoeken. Daar kan jij, ik of wie dan ook in dit topic niks aan veranderen.Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Prima, dat dacht ik ook, als ze dat doen moeten ze niet huilen als mensen er tegenin gaan.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:17 schreef Bittere_Bal het volgende:
[..]
het is een openbaar forum dus daar ze staan ze toch vrij in? Dat er op verschillende manieren op gereageerd kan worden, ook heel negatief, is iets wat er bij hoort en maar voor lief moet worden genomen.![]()
![]()
Dan lijkt me de oplossing duidelijk. Dan moet dit:quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee dus. Want dat brengt elke keer weer dit gelazer naar voren.... veranderd worden in dit:quote:Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).quote:Deze luchtige reeks is puur gericht op versieren. Voor alle andere problemen moet je je begeven naar andere topics en/of professionele hulp"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor![]()
Het zijn juist die mensen die er steeds tegenin gaan die er zo'n offtopic drama van maken hierquote:Op dinsdag 20 november 2012 14:20 schreef Murdera het volgende:
[..]
Prima, dat dacht ik ook, als ze dat doen moeten ze niet huilen als mensen er tegenin gaan.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin![]()
Of de mensen die wanhopig in de verdediging schieten.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:27 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Het zijn juist die mensen die er steeds tegenin gaan die er zo'n offtopic drama van maken hier![]()
![]()
True![]()
Nou ja, zullen we eindelijk maar weer back on-topic gaan dan?"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin![]()
Ik wil hier niet te lang op doorgaan, maar wat jij zegt klopt niet helemaal. Het gaat inderdaad niet over het versieren van mannen of vrouwen, want daar zijn boekjes over volgeschreven en 'technieken' zijn sowieso onzin. Het gaat dus wel om mensen die moeilijk mensen kunnen benaderen. Maar als die mensen verder sociaal en mentaal in orde zijn dan is het vaak alleen dit laatste probleem wat ze nog dwars zit.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:23 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dan lijkt me de oplossing duidelijk. Dan moet dit:
[..]
... veranderd worden in dit:
[..]
Het gaat hier dus wel om praktische adviezen, het is geen praatclubje waar mensen hun ervaringen komen delen en elkaar vooral heel erg zielig vinden.![]()
Goed gezegd.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik wil hier niet te lang op doorgaan, maar wat jij zegt klopt niet helemaal. Het gaat inderdaad niet over het versieren van mannen of vrouwen, want daar zijn boekjes over volgeschreven en 'technieken' zijn sowieso onzin. Het gaat dus wel om mensen die moeilijk mensen kunnen benaderen. Maar als die mensen verder sociaal en mentaal in orde zijn dan is het vaak alleen dit laatste probleem wat ze nog dwars zit.
Het gaat hier dus wel om praktische adviezen, het is geen praatclubje waar mensen hun ervaringen komen delen en elkaar vooral heel erg zielig vinden.Ja doei.![]()
Dat is verder geen probleem, maar dan moet dat even wat duidelijker neergezet worden in de OP. Vooral "mentale problematiek" is wat verwarrend, omdat dat alles kan zijn natuurlijkquote:Op dinsdag 20 november 2012 14:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik wil hier niet te lang op doorgaan, maar wat jij zegt klopt niet helemaal. Het gaat inderdaad niet over het versieren van mannen of vrouwen, want daar zijn boekjes over volgeschreven en 'technieken' zijn sowieso onzin. Het gaat dus wel om mensen die moeilijk mensen kunnen benaderen. Maar als die mensen verder sociaal en mentaal in orde zijn dan is het vaak alleen dit laatste probleem wat ze nog dwars zit.
Het gaat hier dus wel om praktische adviezen, het is geen praatclubje waar mensen hun ervaringen komen delen en elkaar vooral heel erg zielig vinden.
Wat ik bedoel is dat er meer grenzen gesteld moeten worden. Ik ken weinig mensen en ik kom onzeker over, maar dat komt door mijn pestverleden. Zodra ik echter dat pesten erbij haal dan ga ik klaarblijkelijk veel te ver en te diep voor dit topic, maar dat kan ik van tevoren niet zomaar bedenken. Daarom vind ik dat je duidelijk de grenzen aan moet geven in de OP.
[ Bericht 12% gewijzigd door Comp_Lex op 20-11-2012 14:38:17 ]"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor![]()
Er kunnen altijd problemen zijn en er hoeven niet altijd oplossingen te zijn.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:19 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Genoeg voorbeelden dat ze hier niks te zoeken hebben. Ze moeten echt eerst aan de onderliggende problemen gaan werken voor ze aan versieren moeten gaan denken.
Tot die tijd hebben ze in dit topic niks te zoeken. Sterker nog, ik wil zelfs zo ver gaan dat ze dit topic vervuilen tot die tijd.
En dan heb ik het niet alleen over Benzin, MLIG is daar ook een mooi voorbeeld van.
De enige oplossing die ze hebben is prof hulp en begeleiding zoeken. Daar kan jij, ik of wie dan ook in dit topic niks aan veranderen.
Jij noemt extreme voorbeelden waarbij we al 2 jaar bezig zijn met dezelfde problemen en nogsteeds totaal geen verbetering zien en waarbij mensen ook niet meer om advies vragen maar om aandacht.
Aan de andere kant zijn er genoeg mensen met problemen, waarbij de grootste problemen toch echt in de sociale interactie liggen. Dat is nogsteeds "achterliggende" problemen en gaat nog steeds niet over de kroegtochthossels zoals jij het graag ziet, maar dat past prima in dit topic.![]()
Blijkbaar niet. Dat moet dus even duidelijk gesteld worden in de OP.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:36 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat is nogsteeds "achterliggende" problemen en gaat nog steeds niet over de kroegtochthossels zoals jij het graag ziet, maar dat past prima in dit topic."What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor![]()
En die mensen vervuilen het topic in mijn ogen. Zij dienen eerst onderliggende problemen op te lossen ipv hier blijven hangen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:36 schreef Myraela het volgende:
[..]
Er kunnen altijd problemen zijn en er hoeven niet altijd oplossingen te zijn.
Jij noemt extreme voorbeelden waarbij we al 2 jaar bezig zijn met dezelfde problemen en nogsteeds totaal geen verbetering zien en waarbij mensen ook niet meer om advies vragen maar om aandacht.Dan heb ik het verkeerd opgeschreven of jij begrijpt het niet goed. Want de groep die je hier benoemd is juist de doelgroep van deze reeks in mijn ogen.quote:Aan de andere kant zijn er genoeg mensen met problemen, waarbij de grootste problemen toch echt in de sociale interactie liggen. Dat is nogsteeds "achterliggende" problemen en gaat nog steeds niet over de kroegtochthossels zoals jij het graag ziet, maar dat past prima in dit topic.
Mensen die een klein drempeltje over moeten en ook echt die stap durven te nemen. Deze groep mensen zie het die stap ook vaak al snel nemen!
Dat heb ik al eerder aangegeven, gelukkig zijn er ook users die wel durven en doen op welke manier dan ook. En die gaan soms op hun bek wat is soms vermakelijk kan vinden op de manier waar op. Maar ik heb wel respect voor die mensen! Want zij durven wel die stap te nemen!
Volgens mij zijn wij het gewoon met elkaar eens hoor
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Nee, maar ik verheug me wel op de sociale interactie met vrouwen morgen en overmorgenquote:Op dinsdag 20 november 2012 14:42 schreef Myraela het volgende:
Nou Comp_Lex, heb jij nog spange sma'tjes gehosseld in Holly afgelopen weekend?
quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:42 schreef Myraela het volgende:
Nou Comp_Lex, heb jij nog spange sma'tjes gehosseld in Holly afgelopen weekend?![]()
![]()
Waarom vandaag niet dan?quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:45 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee, maar ik verheug me wel op de sociale interactie met vrouwen morgen en overmorgenAlle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Omdat er vandaag geen activiteiten zijn waar ik heen ga.quote:"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor![]()
Je kan het ook opzoeken in een winkel bv? Gewoon wat oefenenquote:Op dinsdag 20 november 2012 14:54 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Omdat er vandaag geen activiteiten zijn waar ik heen ga.
Je hoeft er oko weer niet elke dag mee bezig te zijn. Morgen en overmorgen heeft ie blijkbaar al wat. Laat hem lekker daar op voorbereidenquote:Op dinsdag 20 november 2012 14:56 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Je kan het ook opzoeken in een winkel bv? Gewoon wat oefenen![]()
![]()
Nee sorry, ik ben van plan om straks wat anders te gaan doen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:56 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Je kan het ook opzoeken in een winkel bv? Gewoon wat oefenen"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor![]()
Moet hij ook zeker doen, maar was gewoon een optie meer nietquote:Op dinsdag 20 november 2012 14:58 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Je hoeft er oko weer niet elke dag mee bezig te zijn. Morgen en overmorgen heeft ie blijkbaar al wat. Laat hem lekker daar op voorbereidenquote:Op dinsdag 20 november 2012 14:59 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee sorry, ik ben van plan om straks wat anders te gaan doen.daar hoeft je geen sorry voor te zeggen hoor
Is dat trouwens niet waar het steeds spaak loopt in dit topic, overigens keep walking had het in het begin wel opgericht voor mensen die moeite hadden met sociale contacten om daar dus juist zo die een stapje verder te helpen. En eigenlijk blijven we dus steeds dezelfde discussie houden. Wie mag hier wel posten en wie niet . Dat is niet echt aan ons om te bepalen, dat de een gewone klachten heeft en niet kunnen verplaatsen in de mensen die het wat moeilijker hebben.
Ik ben er een voorstander van om ze hulp te laten zoeken want dat helpt wel , maar je kan ze niet ontzeggen hier niet te komen omdat hun problemen te heftig zijn.
Een beetje begrip mag soms best.![]()
Denk ook niet dat de meesten zoiets hebben dat mensen hier niet mogen komen/posten. Maar dat het altijd weer terugkomt (bij sommigen) op dezelfde problemen en er niets met de geboden oplossingen gedaan wordt.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:09 schreef formerjellybean het volgende:
Is dat trouwens niet waar het steeds spaak loopt in dit topic, overigens keep walking had het in het begin wel opgericht voor mensen die moeite hadden met sociale contacten om daar dus juist zo die een stapje verder te helpen. En eigenlijk blijven we dus steeds dezelfde discussie houden. Wie mag hier wel posten en wie niet . Dat is niet echt aan ons om te bepalen, dat de een gewone klachten heeft en niet kunnen verplaatsen in de mensen die het wat moeilijker hebben.
Ik ben er een voorstander van om ze hulp te laten zoeken want dat helpt wel , maar je kan ze niet ontzeggen hier niet te komen omdat hun problemen te heftig zijn.
Een beetje begrip mag soms best.
Als je hier komt met je (diepere) problemen en je merkt dat hier niet de oplossing wordt gebracht die je graag zou willen horen / waar je iets mee doet. Dan kan je ook vanuit je zelf bepalen dat het dus blijkbaar voor jou geen 'nut' heeft hier te posten.
Maar biljf je dat wel doen en altijd maar mbt hetzelfde ja dan kunnen users die hier anderen proberen te helpen het helemaal zat worden dan zoiets krijgen van "die mag hier niet meer komen"![]()
Ik heb een vraagje over sociale contacten. Want ik heb last van een andere zone dan de meesten hier. Nee geen friendzone, geen comfortzone nee de kennissenzone. Wat ik hier mee bedoel is dat ik een shitload aan kennissen heb maar geen echte vrienden. Ik kan nu wel zeggen ik heb een goede vriend (dat ze dat is, is vooral haar werk), 3 goede kennissen (een moslim heel erg braaf en niet heel erg 'outgoing' type moskeeganger, een huismus die toch liever gamet op zaterdagavond en iemand wiens leven vooral bestaat uit werken, school en zijn vriendin en dan moet dat mens ook weer mee als we wat gaan doen enfin).
Kortom als ik iemand ontmoet die ik tof vind hoe zorg ik er voor dat het niet blijft hangen bij een hoi en doeirelatie. Ik begin me langzaam een beetje een sociale paria te voelen. Niemand die vraagt of je een potje FIFA komt spelen, of mee gaat naar dat feestje of wat dan ook.C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.![]()
Mensen zelf uitnodigen voor een potje FIFA of een avondje stappen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:00 schreef heloef het volgende:
Ik heb een vraagje over sociale contacten. Want ik heb last van een andere zone dan de meesten hier. Nee geen friendzone, geen comfortzone nee de kennissenzone. Wat ik hier mee bedoel is dat ik een shitload aan kennissen heb maar geen echte vrienden. Ik kan nu wel zeggen ik heb een goede vriend (dat ze dat is, is vooral haar werk), 3 goede kennissen (een moslim heel erg braaf en niet heel erg 'outgoing' type moskeeganger, een huismus die toch liever gamet op zaterdagavond en iemand wiens leven vooral bestaat uit werken, school en zijn vriendin en dan moet dat mens ook weer mee als we wat gaan doen enfin).
Kortom als ik iemand ontmoet die ik tof vind hoe zorg ik er voor dat het niet blijft hangen bij een hoi en doeirelatie. Ik begin me langzaam een beetje een sociale paria te voelen. Niemand die vraagt of je een potje FIFA komt spelen, of mee gaat naar dat feestje of wat dan ook.
Overigens weet ik het zelf niet. Ik ga altijd prima met mensen om, zowel op school als op mijn werk. Het is altijd gezellig en merk dat mensen dan ook wel naar mij toe trekken. Maar echte vrienden maak ik niet. En als ik ze maak, dan komt dat omdat zij er veel moeite in stoppen, want ik zou alles telkens weer laten verwateren. Ik heb de behoefte niet echt om mensen echt enorm vaak te zien, maar aan de andere kant zou ik het natuurlijk wel leuk vinden om meer met vrienden op te trekken.![]()
Door bijvoorbeeld zelf ook iniatief te nemen , zie je iemand waar je graag mee praat en het oppervlakkig is probeer dan zelf ook gewoon te vragen van he heb je zin om bij mij Fifa te spelen en het gewoon gezellig te maken dan geef je het een kans te groeien.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:00 schreef heloef het volgende:
Kortom als ik iemand ontmoet die ik tof vind hoe zorg ik er voor dat het niet blijft hangen bij een hoi en doeirelatie. Ik begin me langzaam een beetje een sociale paria te voelen. Niemand die vraagt of je een potje FIFA komt spelen, of mee gaat naar dat feestje of wat dan ook.
En trouwens soms duurt het een poos een vriendschap op te bouwen, vrienden kunnen kennissen worden maar ook kennissen kunnen vrienden worden door gewoon zelf ook open te stellen. Rome is niet in een dag gebouwd en sommige kennissen zijn van mij uiteindelijk vrienden geworden door juist open te stellen.![]()
Ik kom eigenlijk altijd aan vrienden door mezelf uit te nodigen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:00 schreef heloef het volgende:
Kortom als ik iemand ontmoet die ik tof vind hoe zorg ik er voor dat het niet blijft hangen bij een hoi en doeirelatie. Ik begin me langzaam een beetje een sociale paria te voelen. Niemand die vraagt of je een potje FIFA komt spelen, of mee gaat naar dat feestje of wat dan ook.![]()
![]()
ik heb nav deze en andere reacties even het vorige topic teruggelezen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:59 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik er flink de balen van dat dit topic niet om de leuke alledaagse voorbeelden gaat van mensen die over het drempeltje van vrouwen aanspreken durven te stappen, maar dat het alleen nog maar draait om eigenwijze probleemgevallen die niet naar de psycholoog durven en dit topic als hun persoonlijke uitlaatklep gebruiken. Hun problemen hebben niets, maar dan ook niets met versieren te maken.
eerlijk gezegd ben ik het vooral met jou en mur eens. ook wel met gek alleen had ik het heel anders verwoord.
het punt is gewoon simpel. benzin heeft na jaren aandacht vragen en adviezen in de wind slaan eindelijk eens iets wat op actie ondernemen lijkt gedaan. punt is alleen dat hij vervolgens onze mening vraagt, die geven wij, om daarna ons te beschuldigen dat wij zijn hoop de grond in trappen, of hemzelf.
jammere is dat hij niet ziet dat wij reëel proberen te zijn zodat een eventuele afwijzing van dat facebook verzoek niet zo hard zal aankomen, aangezien net als in de echte wereld je op internet ook een afwijzende response kunt krijgen.
en nog even: als ik benzin zie posten dat hij een kwartier op zijn knieën heeft gezeten om zoiets relatief simpels als een online vriendschapsverzoek (laten we eerlijk zijn, het gaan niet om iemand ten huwelijk vragen), dan is dat op zijn minst zorgwekkend. daarover zijn ook al talloze adviezen gegeven, namelijk professionele hulp zoeken. ik weet niet hoe anderen dat zien, maar zoiets is verre van normaal en gezond.![]()
het zelf op gaan zoeken, nodig zelf mensen uit of stel voor iets leuks te gaan doen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:00 schreef heloef het volgende:
Kortom als ik iemand ontmoet die ik tof vind hoe zorg ik er voor dat het niet blijft hangen bij een hoi en doeirelatie. Ik begin me langzaam een beetje een sociale paria te voelen. Niemand die vraagt of je een potje FIFA komt spelen, of mee gaat naar dat feestje of wat dan ook.![]()
![]()
Je kunt beginnen door ze zelf te vragen een potje fifa bij jou te gaan spelenquote:Op dinsdag 20 november 2012 16:00 schreef heloef het volgende:
Ik zou zeggen, begin anders bij die goeie kennissen die je hebt, een goeie kennis zie ik persoonlijk al als potentiele vriend.
En als je goeie kennissen uiteindelijk geen vriendsschapsmateriaal blijken te zijn (kan gebeuren toch?), ga dan in je kennissenkring kijken en probeer daarmee het contact te intensiveren.
Eigenlijk lijkt vriendschap sluiten best wel op het opbouwen van een intieme relatie (ik weet, daar heb je geen ervaring mee) en gaat het min of meer op dezelfde manier.
En voor je het weet heb je een klik en zit je elke week een zaterdag fifa te spelen!![]()
En van daaruit kan je dan weer verder bouwen, want vriendschappen evolueren in de loop der tijd
En verder ben ik het eens met wat de rest gezegd heeft!
Edit:Owja en nog iets!
Aangezien iedereen maar beperkt tijd/energie heeft, beperk je tot de 1e keus potentiele vrienden. Als je probeert bij iedereen een vriendsschapsrelatie op te bouwen, kom je nogal wanhopig over en dan moeten ze je wellicht niet meer![]()
![]()
Ik snap heloef wel en soms is het gewoon lastig, omdat het contact heel erg oppervlakkig is. Na de middelbare school is het heel lastig om nog een goede vriendenkring op te bouwen. Mij is het in ieder geval niet gelukt (waardoor ik in het isolement bleef zitten)."What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor![]()
Heloef, het ontwikkelen van vriendschap kost tijd. Je leert elkaar kennen en als je daarna nog vaker contact hebt, zal de relatie zich ontwikkelen.
Niet iedereen is even proactief als het gaat om uitnodigen. Sommigen willen wel, maar doen het toch niet. Dat zijn mensen die erg blij zijn als iemand anders hen uitnodigt.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Mij is het wel gelukt. 1 vriend heb ik leren kennen via een andere vriend en een ander zat in mijn therapiegroep.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:41 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik snap heloef wel en soms is het gewoon lastig, omdat het contact heel erg oppervlakkig is. Na de middelbare school is het heel lastig om nog een goede vriendenkring op te bouwen. Mij is het in ieder geval niet gelukt (waardoor ik in het isolement bleef zitten).
Die 2e jongen was iemand zonder echte vrienden, -maar- om de 1 of andere reden wist ik heel snel dat dat geen probleem was bij hem
En achteraf was dat terecht. Waar ik bang voor ben is dat mensen zonder vrienden wanhopig elke kans aangrijpen om vriendschap met je te sluiten. Ik noem ze meestal kling-ons (van startrek en kling-on, wat letterlijk staat voor iets wat blijft plakken).
Genoeg mensen leren kennen die vriendschap met mij wouden, maar dat heb ik gewijgerd omdat ik het kling-ons vond.
Maar bij deze ene jongen zat dat wel goed want hij kan 1) Heel goed alleen zijn en 2)is geen kling-on.
Tegenwoordig ben ik best wel selectief in wie ik dicht bij me laat komen. Je hoeft geen grote vriendengroep te hebben om een kans bij mij te maken, zolang je maar aan mijn eisen kunt voldoen.
1 van mijn eisen is bijvoorbeeld dat iemand op een bepaalde manier betrouwbaar is, tis een persoonlijke reden (ik heb als kind misstappen gemaakt en daarvan geleerd)
En bij ieder ander mens zijn de eisen weer anders. Sommige mensen zitten helemaal niet te wachten op nog een vriendschap omdat ze bijvoorbeeld al zoveel vrienden hebben terwijl anderen maar een paar vrienden hebben, maar er geen klik is, geen dingen waarmee je zeg maar op gelijke hoogte staat met elkaar en niks van elkaar kunt opsteken.
Het is een beetje ingewikkeld, je moet wat aan elkaar kunnen hebben (betrouwbaar zijn o.a. -en- dat je van elkaar kunt leren en elkaar nodig kunt gaan hebben) en je moet op een bepaalde manier op dezelfde hoogte staan (bijvoorbeeld gelijke hobbies hebben).
Nu stop ik even met typen, anders wordt m'n post te lang en leest niemand hem meer!![]()
![]()
![]()
Denken jullie dat uit een goede vriendschap tussen man en vrouw ook een relatie kan voortvloeien?Als je zelf niet gek bent maak je een ander wel gek!![]()
tl;dr...quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Mij is het wel gelukt. 1 vriend heb ik leren kennen via een andere vriend en een ander zat in mijn therapiegroep.
Die 2e jongen was iemand zonder echte vrienden, -maar- om de 1 of andere reden wist ik heel snel dat dat geen probleem was bij hem
En achteraf was dat terecht. Waar ik bang voor ben is dat mensen zonder vrienden wanhopig elke kans aangrijpen om vriendschap met je te sluiten. Ik noem ze meestal kling-ons (van startrek en kling-on, wat letterlijk staat voor iets wat blijft plakken).
Genoeg mensen leren kennen die vriendschap met mij wouden, maar dat heb ik gewijgerd omdat ik het kling-ons vond.
Maar bij deze ene jongen zat dat wel goed want hij kan 1) Heel goed alleen zijn en 2)is geen kling-on.
Tegenwoordig ben ik best wel selectief in wie ik dicht bij me laat komen. Je hoeft geen grote vriendengroep te hebben om een kans bij mij te maken, zolang je maar aan mijn eisen kunt voldoen.
1 van mijn eisen is bijvoorbeeld dat iemand op een bepaalde manier betrouwbaar is, tis een persoonlijke reden (ik heb als kind misstappen gemaakt en daarvan geleerd)
En bij ieder ander mens zijn de eisen weer anders. Sommige mensen zitten helemaal niet te wachten op nog een vriendschap omdat ze bijvoorbeeld al zoveel vrienden hebben terwijl anderen maar een paar vrienden hebben, maar er geen klik is, geen dingen waarmee je zeg maar op gelijke hoogte staat met elkaar en niks van elkaar kunt opsteken.
Het is een beetje ingewikkeld, je moet wat aan elkaar kunnen hebben (betrouwbaar zijn o.a. -en- dat je van elkaar kunt leren en elkaar nodig kunt gaan hebben) en je moet op een bepaalde manier op dezelfde hoogte staan (bijvoorbeeld gelijke hobbies hebben).
Nu stop ik even met typen, anders wordt m'n post te lang en leest niemand hem meer!![]()
nee grapjeik denk van mijzelf dat ik wel een beetje een kling-on ben; vooral als ik iemand leuk vind of verliefd ben... dan kan ik echt blijven plakken tot ik er zelf gek van word. Ik probeer dat wel te veranderen.
Nosce te ipsum.![]()
Vinden jullie het dan vervelend als een potentiële vriend de hele tijd contact zoekt of wilt afspreken?
Als je zelf niet gek bent maak je een ander wel gek!![]()
bij hoge uitzondering maar ik denk (heel veel) vaker niet dan wel.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:53 schreef Mark-J het volgende:
Denken jullie dat uit een goede vriendschap tussen man en vrouw ook een relatie kan voortvloeien?![]()
Is toch schattigquote:Op dinsdag 20 november 2012 16:58 schreef Mark-J het volgende:
Vinden jullie het dan vervelend als een potentiële vriend de hele tijd contact zoekt of wilt afspreken?Geen problemen mee.
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!![]()
Ja, ik zie het ook regelmatig gebeuren in mijn omgeving
Zolang ze niet mijn kont in willen kruipen vind ik het allemaal maar best.quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:01 schreef Mark-J het volgende:
Ja, ik zie het ook regelmatig gebeuren in mijn omgevingWhen your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!![]()
Oh wacht, ik dacht dat je op die andere vraag van mij had gereageerd
Leer dan lezen godverdommequote:Op dinsdag 20 november 2012 17:03 schreef Mark-J het volgende:
Oh wacht, ik dacht dat je op die andere vraag van mij had gereageerd![]()
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!![]()
Het moet gewoon niet vermoeiend worden. Zelf ben ik niet iemand die elke dag iemand hoeft te zien (ik denk dat ik het liefst minstens 3 dagen per week alleen ben), maar ik heb wel meer contact met m';n vrienden via telefoon en skype, dat vind ik vaak al genoegquote:Op dinsdag 20 november 2012 16:58 schreef Mark-J het volgende:
Vinden jullie het dan vervelend als een potentiële vriend de hele tijd contact zoekt of wilt afspreken?![]()
![]()
het moet niet irritant en vervelend worden denk ik.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:58 schreef Mark-J het volgende:
Vinden jullie het dan vervelend als een potentiële vriend de hele tijd contact zoekt of wilt afspreken?
daar betrap ik mezelf wel eens op
Nosce te ipsum.![]()
Dat is wel een 'voordeel' tegenwoordig ja, dankzij Whatsapp en Facebook hoef je elkaar amper meer te zien
Beter ook de vorige die dat vergat ligt in de kofferbak en dat begint langzaamaan toch wel te stinken. Maar goed wat is er zo lastig aan als iemand graag vriendjes met je wil worden en daar erg ijverig in is?quote:When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!![]()
Ik vind dat niet erg hoor! Heb ook aardig wat mensen waarvan ik wel kan zeggen dat het echt goede vrienden zijn, spreek ik elke dag wel en zie ze ook meerdere malen per week.Als je zelf niet gek bent maak je een ander wel gek!![]()
Ik zag het helaas voor mijn ogen gebeuren.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:53 schreef Mark-J het volgende:
Denken jullie dat uit een goede vriendschap tussen man en vrouw ook een relatie kan voortvloeien?
Dus ja.C'est la vie
Oh tevens iedereen bedankt voor de reacties, ik moet wat pro-actiever worden denk ik qua afspreken.C'est la vie
Gewoon doen! Word je vanzelf uitgenodigd om mee te gaan stappen of wat dan ook
Iedere dag? Holy s...quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:14 schreef Mark-J het volgende:
Ik vind dat niet erg hoor! Heb ook aardig wat mensen waarvan ik wel kan zeggen dat het echt goede vrienden zijn, spreek ik elke dag wel en zie ze ook meerdere malen per week.When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!![]()
Nou ja ik ben zo'n type dat graag wacht tot het in zijn schoot wordt geworpen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:19 schreef Mark-J het volgende:
Gewoon doen! Word je vanzelf uitgenodigd om mee te gaan stappen of wat dan ook
Maar dat werkt dus niet. Meer actie dus.C'est la vie
Niks moet natuurlijk. Alleen als je toch graag actief en sociaal bezig wilt zijn, moet je misschien wat meer de zaken in je eigen hand nemen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:17 schreef heloef het volgende:
Oh tevens iedereen bedankt voor de reacties, ik moet wat pro-actiever worden denk ik qua afspreken.
Er wordt hier wel eens gekscherend gezegd dat enkele mannen zitten te wachten totdat een leuke dame bij ze aanbelt voor een relatie, maar die is natuurlijk bijna hetzelfde.
Je wilt iets en je bent prima in staat dit zelf te doen.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |