Dat is verder geen probleem, maar dan moet dat even wat duidelijker neergezet worden in de OP. Vooral "mentale problematiek" is wat verwarrend, omdat dat alles kan zijn natuurlijkquote:Op dinsdag 20 november 2012 14:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik wil hier niet te lang op doorgaan, maar wat jij zegt klopt niet helemaal. Het gaat inderdaad niet over het versieren van mannen of vrouwen, want daar zijn boekjes over volgeschreven en 'technieken' zijn sowieso onzin. Het gaat dus wel om mensen die moeilijk mensen kunnen benaderen. Maar als die mensen verder sociaal en mentaal in orde zijn dan is het vaak alleen dit laatste probleem wat ze nog dwars zit.
Het gaat hier dus wel om praktische adviezen, het is geen praatclubje waar mensen hun ervaringen komen delen en elkaar vooral heel erg zielig vinden.
Er kunnen altijd problemen zijn en er hoeven niet altijd oplossingen te zijn.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:19 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Genoeg voorbeelden dat ze hier niks te zoeken hebben. Ze moeten echt eerst aan de onderliggende problemen gaan werken voor ze aan versieren moeten gaan denken.
Tot die tijd hebben ze in dit topic niks te zoeken. Sterker nog, ik wil zelfs zo ver gaan dat ze dit topic vervuilen tot die tijd.
En dan heb ik het niet alleen over Benzin, MLIG is daar ook een mooi voorbeeld van.
De enige oplossing die ze hebben is prof hulp en begeleiding zoeken. Daar kan jij, ik of wie dan ook in dit topic niks aan veranderen.
Blijkbaar niet. Dat moet dus even duidelijk gesteld worden in de OP.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:36 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat is nogsteeds "achterliggende" problemen en gaat nog steeds niet over de kroegtochthossels zoals jij het graag ziet, maar dat past prima in dit topic.
En die mensen vervuilen het topic in mijn ogen. Zij dienen eerst onderliggende problemen op te lossen ipv hier blijven hangen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:36 schreef Myraela het volgende:
[..]
Er kunnen altijd problemen zijn en er hoeven niet altijd oplossingen te zijn.
Jij noemt extreme voorbeelden waarbij we al 2 jaar bezig zijn met dezelfde problemen en nogsteeds totaal geen verbetering zien en waarbij mensen ook niet meer om advies vragen maar om aandacht.
Dan heb ik het verkeerd opgeschreven of jij begrijpt het niet goed. Want de groep die je hier benoemd is juist de doelgroep van deze reeks in mijn ogen.quote:Aan de andere kant zijn er genoeg mensen met problemen, waarbij de grootste problemen toch echt in de sociale interactie liggen. Dat is nogsteeds "achterliggende" problemen en gaat nog steeds niet over de kroegtochthossels zoals jij het graag ziet, maar dat past prima in dit topic.
Nee, maar ik verheug me wel op de sociale interactie met vrouwen morgen en overmorgenquote:Op dinsdag 20 november 2012 14:42 schreef Myraela het volgende:
Nou Comp_Lex, heb jij nog spange sma'tjes gehosseld in Holly afgelopen weekend?
quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:42 schreef Myraela het volgende:
Nou Comp_Lex, heb jij nog spange sma'tjes gehosseld in Holly afgelopen weekend?
Waarom vandaag niet dan?quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:45 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee, maar ik verheug me wel op de sociale interactie met vrouwen morgen en overmorgen
Omdat er vandaag geen activiteiten zijn waar ik heen ga.quote:
Je kan het ook opzoeken in een winkel bv? Gewoon wat oefenenquote:Op dinsdag 20 november 2012 14:54 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Omdat er vandaag geen activiteiten zijn waar ik heen ga.
Je hoeft er oko weer niet elke dag mee bezig te zijn. Morgen en overmorgen heeft ie blijkbaar al wat. Laat hem lekker daar op voorbereidenquote:Op dinsdag 20 november 2012 14:56 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Je kan het ook opzoeken in een winkel bv? Gewoon wat oefenen
Nee sorry, ik ben van plan om straks wat anders te gaan doen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:56 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Je kan het ook opzoeken in een winkel bv? Gewoon wat oefenen
Moet hij ook zeker doen, maar was gewoon een optie meer nietquote:Op dinsdag 20 november 2012 14:58 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Je hoeft er oko weer niet elke dag mee bezig te zijn. Morgen en overmorgen heeft ie blijkbaar al wat. Laat hem lekker daar op voorbereiden
quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:59 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee sorry, ik ben van plan om straks wat anders te gaan doen.
Denk ook niet dat de meesten zoiets hebben dat mensen hier niet mogen komen/posten. Maar dat het altijd weer terugkomt (bij sommigen) op dezelfde problemen en er niets met de geboden oplossingen gedaan wordt.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:09 schreef formerjellybean het volgende:
Is dat trouwens niet waar het steeds spaak loopt in dit topic, overigens keep walking had het in het begin wel opgericht voor mensen die moeite hadden met sociale contacten om daar dus juist zo die een stapje verder te helpen. En eigenlijk blijven we dus steeds dezelfde discussie houden. Wie mag hier wel posten en wie niet . Dat is niet echt aan ons om te bepalen, dat de een gewone klachten heeft en niet kunnen verplaatsen in de mensen die het wat moeilijker hebben.
Ik ben er een voorstander van om ze hulp te laten zoeken want dat helpt wel , maar je kan ze niet ontzeggen hier niet te komen omdat hun problemen te heftig zijn.
Een beetje begrip mag soms best.
Mensen zelf uitnodigen voor een potje FIFA of een avondje stappen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:00 schreef heloef het volgende:
Ik heb een vraagje over sociale contacten. Want ik heb last van een andere zone dan de meesten hier. Nee geen friendzone, geen comfortzone nee de kennissenzone. Wat ik hier mee bedoel is dat ik een shitload aan kennissen heb maar geen echte vrienden. Ik kan nu wel zeggen ik heb een goede vriend (dat ze dat is, is vooral haar werk), 3 goede kennissen (een moslim heel erg braaf en niet heel erg 'outgoing' type moskeeganger, een huismus die toch liever gamet op zaterdagavond en iemand wiens leven vooral bestaat uit werken, school en zijn vriendin en dan moet dat mens ook weer mee als we wat gaan doen enfin).
Kortom als ik iemand ontmoet die ik tof vind hoe zorg ik er voor dat het niet blijft hangen bij een hoi en doeirelatie. Ik begin me langzaam een beetje een sociale paria te voelen. Niemand die vraagt of je een potje FIFA komt spelen, of mee gaat naar dat feestje of wat dan ook.
Door bijvoorbeeld zelf ook iniatief te nemen , zie je iemand waar je graag mee praat en het oppervlakkig is probeer dan zelf ook gewoon te vragen van he heb je zin om bij mij Fifa te spelen en het gewoon gezellig te maken dan geef je het een kans te groeien.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:00 schreef heloef het volgende:
Ik heb een vraagje over sociale contacten. Want ik heb last van een andere zone dan de meesten hier. Nee geen friendzone, geen comfortzone nee de kennissenzone. Wat ik hier mee bedoel is dat ik een shitload aan kennissen heb maar geen echte vrienden. Ik kan nu wel zeggen ik heb een goede vriend (dat ze dat is, is vooral haar werk), 3 goede kennissen (een moslim heel erg braaf en niet heel erg 'outgoing' type moskeeganger, een huismus die toch liever gamet op zaterdagavond en iemand wiens leven vooral bestaat uit werken, school en zijn vriendin en dan moet dat mens ook weer mee als we wat gaan doen enfin).
Kortom als ik iemand ontmoet die ik tof vind hoe zorg ik er voor dat het niet blijft hangen bij een hoi en doeirelatie. Ik begin me langzaam een beetje een sociale paria te voelen. Niemand die vraagt of je een potje FIFA komt spelen, of mee gaat naar dat feestje of wat dan ook.
Ik kom eigenlijk altijd aan vrienden door mezelf uit te nodigen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:00 schreef heloef het volgende:
ik heb nav deze en andere reacties even het vorige topic teruggelezen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:59 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het gaat niet om respect, dat zie ik je heel vaak zeggen. Niemand, zelfs niet de mensen die nu ontzettend cynisch overkomen, heeft in het begin een gebrek aan respect getoond. Het advies om een professional op te zoeken is heel vaak gegeven. Natuurlijk is het logisch dat ze die drempel ervaren, maar ze kunnen hier niet geholpen worden en hebben hier niks te zoeken.
Dit topic zou inderdaad moeten gaan over luchtige onderwerpen zoals het benaderen van die kennis van een kennis of die collega van drie bureaus verderop die je niet aan durft te spreken omdat je niet zo handig bent met openingszinnen. In plaats daarvan gaat dit topic over complexe psychische stoornissen, sociale angsten en negatieve mens- en wereldbeelden. Dat is wel eens anders geweest.
Dit topic is voor mensen die de adviezen op kunnen volgen. Nee, het is natuurlijk niet om 'moeilijke gevallen' af te zeiken, maar als die moeilijke gevallen al meermalen het advies hebben gekregen hulp te zoeken en dat ze hier niet geholpen kunnen worden...Tsja, dan is het beter dat ze wegblijven en is hun deelname aan het topic niet alleen vervelend voor mensen die hier wél on-topic om advies komen vragen, maar ook gewoon op eigen risico.
Persoonlijk heb ik er flink de balen van dat dit topic niet om de leuke alledaagse voorbeelden gaat van mensen die over het drempeltje van vrouwen aanspreken durven te stappen, maar dat het alleen nog maar draait om eigenwijze probleemgevallen die niet naar de psycholoog durven en dit topic als hun persoonlijke uitlaatklep gebruiken. Hun problemen hebben niets, maar dan ook niets met versieren te maken.
het zelf op gaan zoeken, nodig zelf mensen uit of stel voor iets leuks te gaan doen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:00 schreef heloef het volgende:
Je kunt beginnen door ze zelf te vragen een potje fifa bij jou te gaan spelenquote:Op dinsdag 20 november 2012 16:00 schreef heloef het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |