Mij is het wel gelukt. 1 vriend heb ik leren kennen via een andere vriend en een ander zat in mijn therapiegroep.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:41 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik snap heloef wel en soms is het gewoon lastig, omdat het contact heel erg oppervlakkig is. Na de middelbare school is het heel lastig om nog een goede vriendenkring op te bouwen. Mij is het in ieder geval niet gelukt (waardoor ik in het isolement bleef zitten).
tl;dr...quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Mij is het wel gelukt. 1 vriend heb ik leren kennen via een andere vriend en een ander zat in mijn therapiegroep.
Die 2e jongen was iemand zonder echte vrienden, -maar- om de 1 of andere reden wist ik heel snel dat dat geen probleem was bij hem
En achteraf was dat terecht. Waar ik bang voor ben is dat mensen zonder vrienden wanhopig elke kans aangrijpen om vriendschap met je te sluiten. Ik noem ze meestal kling-ons (van startrek en kling-on, wat letterlijk staat voor iets wat blijft plakken).
Genoeg mensen leren kennen die vriendschap met mij wouden, maar dat heb ik gewijgerd omdat ik het kling-ons vond.
Maar bij deze ene jongen zat dat wel goed want hij kan 1) Heel goed alleen zijn en 2)is geen kling-on.
Tegenwoordig ben ik best wel selectief in wie ik dicht bij me laat komen. Je hoeft geen grote vriendengroep te hebben om een kans bij mij te maken, zolang je maar aan mijn eisen kunt voldoen.
1 van mijn eisen is bijvoorbeeld dat iemand op een bepaalde manier betrouwbaar is, tis een persoonlijke reden (ik heb als kind misstappen gemaakt en daarvan geleerd)
En bij ieder ander mens zijn de eisen weer anders. Sommige mensen zitten helemaal niet te wachten op nog een vriendschap omdat ze bijvoorbeeld al zoveel vrienden hebben terwijl anderen maar een paar vrienden hebben, maar er geen klik is, geen dingen waarmee je zeg maar op gelijke hoogte staat met elkaar en niks van elkaar kunt opsteken.
Het is een beetje ingewikkeld, je moet wat aan elkaar kunnen hebben (betrouwbaar zijn o.a. -en- dat je van elkaar kunt leren en elkaar nodig kunt gaan hebben) en je moet op een bepaalde manier op dezelfde hoogte staan (bijvoorbeeld gelijke hobbies hebben).
Nu stop ik even met typen, anders wordt m'n post te lang en leest niemand hem meer!![]()
bij hoge uitzondering maar ik denk (heel veel) vaker niet dan wel.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:53 schreef Mark-J het volgende:
Denken jullie dat uit een goede vriendschap tussen man en vrouw ook een relatie kan voortvloeien?
Is toch schattigquote:Op dinsdag 20 november 2012 16:58 schreef Mark-J het volgende:
Vinden jullie het dan vervelend als een potentiële vriend de hele tijd contact zoekt of wilt afspreken?
Zolang ze niet mijn kont in willen kruipen vind ik het allemaal maar best.quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:01 schreef Mark-J het volgende:
Ja, ik zie het ook regelmatig gebeuren in mijn omgeving
Leer dan lezen godverdommequote:Op dinsdag 20 november 2012 17:03 schreef Mark-J het volgende:
Oh wacht, ik dacht dat je op die andere vraag van mij had gereageerd
Het moet gewoon niet vermoeiend worden. Zelf ben ik niet iemand die elke dag iemand hoeft te zien (ik denk dat ik het liefst minstens 3 dagen per week alleen ben), maar ik heb wel meer contact met m';n vrienden via telefoon en skype, dat vind ik vaak al genoegquote:Op dinsdag 20 november 2012 16:58 schreef Mark-J het volgende:
Vinden jullie het dan vervelend als een potentiële vriend de hele tijd contact zoekt of wilt afspreken?
het moet niet irritant en vervelend worden denk ik.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:58 schreef Mark-J het volgende:
Beter ook de vorige die dat vergat ligt in de kofferbak en dat begint langzaamaan toch wel te stinken. Maar goed wat is er zo lastig aan als iemand graag vriendjes met je wil worden en daar erg ijverig in is?quote:
Ik zag het helaas voor mijn ogen gebeuren.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:53 schreef Mark-J het volgende:
Denken jullie dat uit een goede vriendschap tussen man en vrouw ook een relatie kan voortvloeien?
Iedere dag? Holy s...quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:14 schreef Mark-J het volgende:
Ik vind dat niet erg hoor! Heb ook aardig wat mensen waarvan ik wel kan zeggen dat het echt goede vrienden zijn, spreek ik elke dag wel en zie ze ook meerdere malen per week.
Nou ja ik ben zo'n type dat graag wacht tot het in zijn schoot wordt geworpen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:19 schreef Mark-J het volgende:
Gewoon doen! Word je vanzelf uitgenodigd om mee te gaan stappen of wat dan ook
Niks moet natuurlijk. Alleen als je toch graag actief en sociaal bezig wilt zijn, moet je misschien wat meer de zaken in je eigen hand nemen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:17 schreef heloef het volgende:
Oh tevens iedereen bedankt voor de reacties, ik moet wat pro-actiever worden denk ik qua afspreken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |