Gelukkig werkt het zo niet. Zeker als de omschrijving op de bon niet 100% duidelijk is voor een leek (en als er geen tekening van de opstelling bij staat dan kun je daar gerust van uit gaan) heeft de verkoper de verantwoordelijkheid.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:08 schreef Aldo-MC het volgende:
Je hebt getekend voor die bank dus je zit er aan vast. Wel een leuk item voor Kassa.
Welnee. Als er een bank uitzoekt en de verkoper schrijft op de bon iets als 'Bank model 'Zitgoed' XXL3P-zw', en dat is niet jouw bank, dan zit de winkel nog steeds fout. Zelfs met jou handtekening eronder.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:08 schreef Aldo-MC het volgende:
Je hebt getekend voor die bank dus je zit er aan vast. Wel een leuk item voor Kassa.
Wat is die handtekening dan in godsnaam waard?quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:32 schreef Clupea het volgende:
[..]
Welnee. Als er een bank uitzoekt en de verkoper schrijft op de bon iets als 'Bank model 'Zitgoed' XXL3P-zw', en dat is niet jouw bank, dan zit de winkel nog steeds fout. Zelfs met jou handtekening eronder.
Nee joh. Zoek eens op wilsvertrouwensleer.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:08 schreef Aldo-MC het volgende:
De klacht staat inderdaad op Klacht.nl en ook op Tros Radar. Als je je verhaaltje eenmaal klaar hebt is het natuurlijk zo gedeeld op diverse media.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:29 schreef RanTheMan het volgende:
TS stelt geen vraag en verder:
Maar goed, je kon zelf niet verzinnen dat een bank in meerdere vormen leverbaar was? Je koopt 10 dingen, je spendeert duizenden euro's en vraagt je niet af waar Links, dan wel recht voor staan op je bon?
Wat is die hele bon waard als er niet op staat wat jij wilde kopen? een klant kan die nummers niet controleren. Het lijkt me de verantwoordelijkheid van de verkoper om te zorgen dat de bestelling klopt met wat jij besteld hebt. Als er een tekening op staat, en de bank klopt met de tekening, dan is het natuurlijk een ander verhaal. Toen ik een bank kocht (bij Trendhopper) zat er een foldertje bij met alle modellen in die serie inclusief nummers en maten, zodat ik precies kon zien wat er besteld was.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:33 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Wat is die handtekening dan in godsnaam waard?
prima, maar wat geven ze dan als reden aan waarom je bij moet betalen?quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:37 schreef Clupea het volgende:
[..]
Wat is die hele bon waard als er niet op staat wat jij wilde kopen? een klant kan die nummers niet controleren. Het lijkt me de verantwoordelijkheid van de verkoper om te zorgen dat de bestelling klopt met wat jij besteld hebt. Als er een tekening op staat, en de bank klopt met de tekening, dan is het natuurlijk een ander verhaal. Toen ik een bank kocht (bij Trendhopper) zat er een foldertje bij met alle modellen in die serie inclusief nummers en maten, zodat ik precies kon zien wat er besteld was.
Sterk? Er is geleverd wat volgens de bon overeengekomen is. Het enige dat TS heeft is een mondeling verkoopgesprek.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:21 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Gelukkig werkt het zo niet. Zeker als de omschrijving op de bon niet 100% duidelijk is voor een leek (en als er geen tekening van de opstelling bij staat dan kun je daar gerust van uit gaan) heeft de verkoper de verantwoordelijkheid.
TS heeft tekeningen en de showroom om zijn verhaal te verdedigen, de winkel heeft niets. Daarmee staat TS, juridisch gezien, enorm sterk.
ts?quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:38 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
prima, maar wat geven ze dan als reden aan waarom je bij moet betalen?
Uiteraard, ik ben al 3x teruggeweest naar de verkoper. Uiteraard doet dezel alsof hij er niks meer van weet.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:37 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Al eens geprobeerd langs te gaan in plaats van te bellen?
Haha is het een sponsor van FOK! zeker?quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:37 schreef Five_Horizons het volgende:
De naam van de winkel is niet relevant voor het probleem. Die hoeft dus ook niet terug te komen.
Erm. Neequote:Op dinsdag 20 november 2012 12:40 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Haha is het een sponsor van FOK! zeker?
Dat er geleverd is wat op de bon staat. In eerste instantie moest ik de bank afnemen, toen ik dat duidelijk heb geweigerd kwamen ze met 1200 bijbetaling aanzetten, dat is ondertussen teruggebracht naar 600. De winkel bekijkt het natuurlijk ook van hun kant. Ik vind het waardeloos dat ze nog even ¤600 willen cashen terwijl ik meer dan 10x zoveel daar in 1 keer heb besteld. De bank zijn ze toch zo weer kwijt. Het concern heeft genoeg winkel in NL en daarnaast hoort Montell en volgens met Piet Clerx er ook bij, daar staan deze banken ook in de showroom.quote:
Wanneer is die bank geleverd dan...? Je hebt hem 12 augustus besteld..... en nu kom je erachter dat het een verkeerde is..?quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:40 schreef RikBiesheuvel het volgende:
[..]
Uiteraard, ik ben al 3x teruggeweest naar de verkoper. Uiteraard doet dezel alsof hij er niks meer van weet.
levertijd is vaak 10 tot 12 weken dus dat kan best..quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:44 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Wanneer is die bank geleverd dan...? Je hebt hem 12 augustus besteld..... en nu kom je erachter dat het een verkeerde is..?
Staat al 4 jaar in de showroom, is bekleed met een mindere kwaliteit leder + daarnaast willen ze niet aan de showroomvoorraad komen (want ik heb dit ook al voorgesteld en is na overleg met het management expliciet afgewezen)quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Omruilen met showmodel plus vergoeding van hun kant geen optie?
Ik heb 12 weken gewacht. De bank heeft 2 minuten binnen gestaan, daarna is hij weer meegenomen door de leverancier.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:44 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
levertijd is vaak 10 tot 12 weken dus dat kan best..
Dat is een aanname natuurlijk.. En ik begrijp je punt als consument volledig hoor, maar feit blijft dat jij akkoord bent gegaan met de offerte door te tekenen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:42 schreef RikBiesheuvel het volgende:
[..]
Dat er geleverd is wat op de bon staat. In eerste instantie moest ik de bank afnemen, toen ik dat duidelijk heb geweigerd kwamen ze met 1200 bijbetaling aanzetten, dat is ondertussen teruggebracht naar 600. De winkel bekijkt het natuurlijk ook van hun kant. Ik vind het waardeloos dat ze nog even ¤600 willen cashen terwijl ik meer dan 10x zoveel daar in 1 keer heb besteld. De bank zijn ze toch zo weer kwijt. Het concern heeft genoeg winkel in NL en daarnaast hoort Montell en volgens met Piet Clerx er ook bij, daar staan deze banken ook in de showroom.
Voor als je die zooi direct op marktplaats flikkert en een week later zeikt dat je nooit wat hebt ontvangen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:33 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Wat is die handtekening dan in godsnaam waard?
Ik had in het geval zoals je het verteld, duidelijk aangegeven hoe de bank in mondeling overleg met de verkoper is besteld en als verkoper dan een verkeerde bon maakt aan de hand van jouw getoonde tekening, en er verder niet over opties gesproken is... de verkoper in gebreke gesteld en per direct mijn geld teruggehaald..quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:47 schreef RikBiesheuvel het volgende:
[..]
Ik heb 12 weken gewacht. De bank heeft 2 minuten binnen gestaan, daarna is hij weer meegenomen door de leverancier.
Zo lees ik het ook. Zij hebben niet geleverd wat op de bon staat.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:32 schreef Clupea het volgende:
[..]
Welnee. Als er een bank uitzoekt en de verkoper schrijft op de bon iets als 'Bank model 'Zitgoed' XXL3P-zw', en dat is niet jouw bank, dan zit de winkel nog steeds fout. Zelfs met jou handtekening eronder.
Persoonlijk denk ik dat het zeker geen prijsstunter is, toch wel een klasse hoger als bijvoorbeeld Leen Bakker, Kwantum, Ikea en consorten. Maar dat merk je in de service dus nietquote:Op dinsdag 20 november 2012 12:57 schreef error_404 het volgende:
Het is mosterd na de maaltijd, ik weet, maar als je naar een goede interieurzaak was gegaan, was het of niet gebeurd, of de bank was gewoon geruild, zonder gezeik.
Dit soort dingen komen alleen bij meubelwinkels in dit segment voor....
Ho wacht, ik lees niet goedquote:Op dinsdag 20 november 2012 13:00 schreef RikBiesheuvel het volgende:
Persoonlijk denk ik dat het zeker geen prijsstunter is, toch wel een klasse hoger als bijvoorbeeld Leen Bakker, Kwantum, Ikea en consorten. Maar dat merk je in de service dus niet
Ja ik heb dat al diverse keren duidelijk besproken met de klantenservice en in de winkel. Feit is natuurlijk dat het allemaal mondeling is gebeurd. Het enige dat ik op dit moment heb is een foto van de bank in de showroom (met de hoek aan de juiste kant) en de plattegrond van de woning, waar ook de hoekbank juist is ingetekend.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:57 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik had in het geval zoals je het verteld, duidelijk aangegeven hoe de bank in mondeling overleg met de verkoper is besteld en als verkoper dan een verkeerde bon maakt aan de hand van jouw getoonde tekening, en er verder niet over opties gesproken is... de verkoper in gebreke gesteld en per direct mijn geld teruggehaald..
Linksom of rechtsom.. er is namelijk niet geleverd wat er besteld is...
En ik weet niet helemaal hoe het zit met kopersbescherming, maar volgens mij gaat ie pas in op de dag van levering... maar dat weet ik niet zeker...
Dat is iets anders dan terug gaan naar degene waar je een koopovereenkomst bij hebt getekend... DAT is de gene waar je zaken mee hebt gedaan... niet de klantenservice of de buurman...quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:04 schreef RikBiesheuvel het volgende:
[..]
Ja ik heb dat al diverse keren duidelijk besproken met de klantenservice en in de winkel. Feit is natuurlijk dat het allemaal mondeling is gebeurd. Het enige dat ik op dit moment heb is een foto van de bank in de showroom (met de hoek aan de juiste kant) en de plattegrond van de woning, waar ook de hoekbank juist is ingetekend.
Tja het is maar net welke weg je wilt bewandelen... ik zou de eerste keer niet uit de winkel weggaan als ik zeker van mn zaak ben... en als de winkel sluit sta ik er de volgende ochtend weer.... dat houd geen verkoper uit... (heeft u nog een kop koffie..?)quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:12 schreef RikBiesheuvel het volgende:
Daar ben ik dus al 3x geweest, laatste keer is afgelopen zaterdag. Met hem kom ik er niet meer uit, hij lijkt erg onwelwillend om te helpen. Hij kan zich het gesprek niet meer herinneren en vindt dat hij de bank goed heeft verkocht, ook na het tonen van de plattegrond.
Ik ga met deze kwestie eens richting mijn advocaat want ik vind het ronduit belachelijk dat ik moet bijbetalen omdat de verkoper het in spiegelbeeld heeft opgeschreven.
Je kunt moeilijk die bank voor de deur neerzetten en weglopen als de klant weigert hem in ontvangst te nemen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:13 schreef Conflict het volgende:
Maar ze hebben die bank toch weer meegenomen? Daarmee hebben ze toch hun fout toegegeven?
Ja maar daar heb jij niks mee te maken. Ze brengen een bank, jij zegt dat 'ie niet goed is en ze nemen 'm weer mee. Wat maakt jou het nou uit wie die bank komt brengen?quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:20 schreef RikBiesheuvel het volgende:
Dat weet ik dus niet. De bank wordt volgens mij door een andere dochteronderneming bezorgd. Daarbij heb ik de bank uitdrukkelijk geweigerd, dat initiatief is niet van hen uit gekomen.
Hoe of waar de bank geleverd is, is niet van belang... als je een vw koopt, die vervolgens rijklaar word gemaakt en bij aflevering krijg je een honda, dan klopt er iets niet...quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:25 schreef RikBiesheuvel het volgende:
Tja, ik heb het idee dat ik vrij weinig rechten kan ontlenen aan het feit dat de bank weer is meegenomen
Tja... maar als dan blijkt dat je voor een honda hebt getekend, dan krijg je hem echt niet kosteloos omgewisseld voor die VW. Ookal zweer jij bij hoog en bij laag dat je die bedoelde en dat de verkoper heeft gezegd dat je voor die VW tekende.quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:27 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Hoe of waar de bank geleverd is, is niet van belang... als je een vw koopt, die vervolgens rijklaar word gemaakt en bij aflevering krijg je een honda, dan klopt er iets niet...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |