abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119420599
Beste lezer,

Op donderdag 9 augustus 2012 heb ik samen met mijn vriendin diverse meubelstukken besteld bij een meubelzaak. De hoekbank stond precies zoals we hem wilden hebben in de showroom en daarnaast hebben wij ook de plattegrond van ons appartement meegenomen, waar ook een hoekbank ingetekend staat. De verkoper heeft deze plattegrond bestudeerd en ons ook nog tips gegeven over diverse zaken.

Toen de bank geleverd werd, bleek de hoek echter aan de andere kant te zitten waardoor de bank niet te plaatsen is in onze woonkamer. Ik heb de bank vervolgens geweigerd en contact opgenomen met de klantenservice. Het vervelende is dat nu blijkt dat de bank volgens de bon wél goed geleverd is maar de verkoper de bank verkeerd op de order heeft gezet (waar mijn handtekening dus onder staat)

De bank stond goed in de showroom én op onze plattegrond. We hebben het niet over opstelmogelijkheden gehad, aangezien wij via deze 2 middelen duidelijk konden maken hoe we de bank wilden hebben. Ik kan dan ook geen reden verzinnen waarom ik, gezien de plattegrond, de hoek aan de andere kant zou willen hebben. Daarbij wist ik niet eens dat de bank in een andere opstelling te krijgen is, simpelweg omdat dit nooit ter sprake is gekomen. Verder kan ik ook geen reden verzinnen waarom de verkoper bewust de hoek aan de andere kant heeft getekend, aangezien we zeer duidelijk zijn geweest en niet hebben getwijfeld over een andere opstelling.

Mijn handtekening staat inderdaad op de bestelbon. Dat komt omdat ik er vanuit ben gegaan dat de verkoper kundig genoeg is om onze wensen juist te vertalen in een order. Ik ben akkoord gegaan met de indeling zoals we die in de winkel afgesproken hebben, namelijk een indeling overeenkomend met de plattegrond en de bank in de showroom. Het klopt inderdaad dat ik het zelf ook had kunnen zien, maar we hebben veel in één keer besteld (bank, 6 eetkamerstoelen, dressoir, tv-meubel, salontafel… voor duizenden euro’s) en daarbij woonden we nog (lang) niet in het appartement, waardoor ik geen indeling in mij hoofd had zitten. Dat verklaart voor mij nog steeds niet waarom de bank in spiegelbeeld op de order staat, aangezien er met geen woord over een andere indeling is gesproken.

Verder wil de klantenservice vooral het eigen hachje redden.. Ik koop voor een groot bedrag aan meubels bij de meubelzaak en ik kan opdraaien voor de kosten van het omruilen van de foutieve bank. Op de dag van levering heb ik contact gehad met de klantenservice welke mij heeft ‘aangeraden’ om de bank toch te accepteren en volledig te betalen, wat uiteraard een waardeloos advies is vanuit de consument gezien. Vervolgens biedt de zaak aan een nieuwe bank te bestellen als ik ongeveer ¤1200(!!) bijbetaal. Dat is naderhand teruggebracht naar ¤700, maar is gezien de situatie nog steeds volstrekt belachelijk. Het laatste bod wat ik vandaag heb gekregen is ¤600 bijbetalen (en minimaal 12 weken wachten op de juiste bank).

Ik vind het een waardeloze gang van zaken. Ik koop bij deze winkel vanwege de kwaliteit en de service. De verkoper schrijft de bank verkeerd op, de klantenservice wil mij flink laten bijbetalen. Ik heb hier voor duizenden euro’s aan meubelstukken gekocht, dat is geld waar ik lang voor gespaard heb. In elk bedrijf kunnen fouten gemaakt worden, maar los het dan wel fatsoenlijk op!

[ Bericht 1% gewijzigd door Five_Horizons op 20-11-2012 12:36:59 ]
pi_119420849
Je hebt getekend voor die bank dus je zit er aan vast. Wel een leuk item voor Kassa.
pi_119420877
Rechtsbijstandverzekeraar inschakelen / Juristenwinkel bellen. Nooit zomaar betalen, ondanks handtekening.
Wie het laatst lacht, lacht ook!
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:09:32 #4
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_119420880
Jeetje, hoe duur was die bank?
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:10:09 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119420900
Geschillencommissie?
The love you take is equal to the love you make.
pi_119420922
Inderdaad bel naar je rechtsbijstand verzekering, Groeten aan Ludo ;)
pi_119421033
Omruilen met showmodel plus vergoeding van hun kant geen optie?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_119421291
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:08 schreef Aldo-MC het volgende:
Je hebt getekend voor die bank dus je zit er aan vast. Wel een leuk item voor Kassa.
Gelukkig werkt het zo niet. Zeker als de omschrijving op de bon niet 100% duidelijk is voor een leek (en als er geen tekening van de opstelling bij staat dan kun je daar gerust van uit gaan) heeft de verkoper de verantwoordelijkheid.

TS heeft tekeningen en de showroom om zijn verhaal te verdedigen, de winkel heeft niets. Daarmee staat TS, juridisch gezien, enorm sterk.

Echter... Wil TS zich al die rompslomp op de hals halen?

Al met al zou ik inderdaad eens met je rechtsbijstand verzekering bellen. Wellicht dat die een keer met de winkel kunnen bellen, dat heeft toch altijd wel een andere waarde.
Realiseer je echter wel dat het je niet gaat lukken om dit onderhands te regelen. De winkel heeft allerlei kosten gemaakt die ze op de een of andere manier terug zullen willen krijgen. Spreek dus van te voren met jezelf af wat je bereid bent tegemoet te komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Five_Horizons op 20-11-2012 12:38:41 ]
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:24:04 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119421360
Wat is het toch met al die mensen die "rechtsbijstandsverzekering" roepen? A. veel mensen hebben dat niet, B. in de meeste gevallen heb je er toch niets aan, en C. grote kans dat TS juridisch alsnog geen poot heeft om op te staan.

Wellicht kan je contact opnemen met de verkoper zelf? Afhankelijk van het fatsoen (en geheugen) van de verkoper geeft-ie wellicht z'n fout toe.
censuur :O
pi_119421485
TS stelt geen vraag en verder:

Maar goed, je kon zelf niet verzinnen dat een bank in meerdere vormen leverbaar was? Je koopt 10 dingen, je spendeert duizenden euro's en vraagt je niet af waar Links, dan wel recht voor staan op je bon?

[ Bericht 37% gewijzigd door Five_Horizons op 20-11-2012 12:38:17 ]
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:32:11 #11
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_119421568
quote:
Welnee. Als er een bank uitzoekt en de verkoper schrijft op de bon iets als 'Bank model 'Zitgoed' XXL3P-zw', en dat is niet jouw bank, dan zit de winkel nog steeds fout. Zelfs met jou handtekening eronder.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_119421608
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:32 schreef Clupea het volgende:

[..]

Welnee. Als er een bank uitzoekt en de verkoper schrijft op de bon iets als 'Bank model 'Zitgoed' XXL3P-zw', en dat is niet jouw bank, dan zit de winkel nog steeds fout. Zelfs met jou handtekening eronder.
Wat is die handtekening dan in godsnaam waard?
pi_119421685
quote:
Nee joh. Zoek eens op wilsvertrouwensleer.
pi_119421701
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:29 schreef RanTheMan het volgende:
TS stelt geen vraag en verder:

Maar goed, je kon zelf niet verzinnen dat een bank in meerdere vormen leverbaar was? Je koopt 10 dingen, je spendeert duizenden euro's en vraagt je niet af waar Links, dan wel recht voor staan op je bon?
De klacht staat inderdaad op Klacht.nl en ook op Tros Radar. Als je je verhaaltje eenmaal klaar hebt is het natuurlijk zo gedeeld op diverse media.

Ik was er niet van op de hoogte dat de bank in een andere opstelling te leveren is. Daarbij, als je veel in 1 keer bestelt kan het zijn dat er iets is wat je niet opvalt. Je staat natuurlijk niet binnen 5 minuten weer buiten. Misschien stel ik niet direct een vraag, maar elk advies is van harte welkom. Na 2 weken intensief contact te hebben gehad is ¤600 het beste wat er voorlopig uit te halen is. De bank wordt dan wel érg duur...

[ Bericht 10% gewijzigd door Five_Horizons op 20-11-2012 12:39:29 ]
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:37:15 #15
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_119421717
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:33 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Wat is die hele bon waard als er niet op staat wat jij wilde kopen? een klant kan die nummers niet controleren. Het lijkt me de verantwoordelijkheid van de verkoper om te zorgen dat de bestelling klopt met wat jij besteld hebt. Als er een tekening op staat, en de bank klopt met de tekening, dan is het natuurlijk een ander verhaal. Toen ik een bank kocht (bij Trendhopper) zat er een foldertje bij met alle modellen in die serie inclusief nummers en maten, zodat ik precies kon zien wat er besteld was.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:37:28 #16
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_119421725
Ja dat krijg je als je bij dat soort zaken je meubels koopt.

Je handtekening staat onder de bestelling. Onderzoeksplicht en zulks zal hier wel op zijn plaats zijn.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_119421739
Al eens geprobeerd langs te gaan in plaats van te bellen? :)
pi_119421740
De naam van de winkel is niet relevant voor het probleem. Die hoeft dus ook niet terug te komen. :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_119421753
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:37 schreef Clupea het volgende:

[..]

Wat is die hele bon waard als er niet op staat wat jij wilde kopen? een klant kan die nummers niet controleren. Het lijkt me de verantwoordelijkheid van de verkoper om te zorgen dat de bestelling klopt met wat jij besteld hebt. Als er een tekening op staat, en de bank klopt met de tekening, dan is het natuurlijk een ander verhaal. Toen ik een bank kocht (bij Trendhopper) zat er een foldertje bij met alle modellen in die serie inclusief nummers en maten, zodat ik precies kon zien wat er besteld was.
prima, maar wat geven ze dan als reden aan waarom je bij moet betalen?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_119421768
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:21 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Gelukkig werkt het zo niet. Zeker als de omschrijving op de bon niet 100% duidelijk is voor een leek (en als er geen tekening van de opstelling bij staat dan kun je daar gerust van uit gaan) heeft de verkoper de verantwoordelijkheid.

TS heeft tekeningen en de showroom om zijn verhaal te verdedigen, de winkel heeft niets. Daarmee staat TS, juridisch gezien, enorm sterk.
Sterk? Er is geleverd wat volgens de bon overeengekomen is. Het enige dat TS heeft is een mondeling verkoopgesprek.
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:40:21 #21
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_119421826
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:38 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

prima, maar wat geven ze dan als reden aan waarom je bij moet betalen?
ts?
pi_119421834
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:37 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Al eens geprobeerd langs te gaan in plaats van te bellen? :)
Uiteraard, ik ben al 3x teruggeweest naar de verkoper. Uiteraard doet dezel alsof hij er niks meer van weet.
pi_119421838
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:37 schreef Five_Horizons het volgende:
De naam van de winkel is niet relevant voor het probleem. Die hoeft dus ook niet terug te komen. :)
Haha is het een sponsor van FOK! zeker?
pi_119421868
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:40 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Haha is het een sponsor van FOK! zeker?
Erm. Nee :)

Naming & shaming is nergens voor nodig en lost het probleem ook niet op. :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_119421904
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:40 schreef Clupea het volgende:

[..]

ts?
Dat er geleverd is wat op de bon staat. In eerste instantie moest ik de bank afnemen, toen ik dat duidelijk heb geweigerd kwamen ze met 1200 bijbetaling aanzetten, dat is ondertussen teruggebracht naar 600. De winkel bekijkt het natuurlijk ook van hun kant. Ik vind het waardeloos dat ze nog even ¤600 willen cashen terwijl ik meer dan 10x zoveel daar in 1 keer heb besteld. De bank zijn ze toch zo weer kwijt. Het concern heeft genoeg winkel in NL en daarnaast hoort Montell en volgens met Piet Clerx er ook bij, daar staan deze banken ook in de showroom.
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:44:02 #26
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119421946
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:40 schreef RikBiesheuvel het volgende:

[..]

Uiteraard, ik ben al 3x teruggeweest naar de verkoper. Uiteraard doet dezel alsof hij er niks meer van weet.
Wanneer is die bank geleverd dan...? Je hebt hem 12 augustus besteld..... en nu kom je erachter dat het een verkeerde is..?
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_119421972
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:44 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Wanneer is die bank geleverd dan...? Je hebt hem 12 augustus besteld..... en nu kom je erachter dat het een verkeerde is..?
levertijd is vaak 10 tot 12 weken dus dat kan best..
pi_119422010
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Omruilen met showmodel plus vergoeding van hun kant geen optie?
Staat al 4 jaar in de showroom, is bekleed met een mindere kwaliteit leder + daarnaast willen ze niet aan de showroomvoorraad komen (want ik heb dit ook al voorgesteld en is na overleg met het management expliciet afgewezen)
pi_119422036
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:44 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

levertijd is vaak 10 tot 12 weken dus dat kan best..
Ik heb 12 weken gewacht. De bank heeft 2 minuten binnen gestaan, daarna is hij weer meegenomen door de leverancier.
pi_119422077
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:42 schreef RikBiesheuvel het volgende:

[..]

Dat er geleverd is wat op de bon staat. In eerste instantie moest ik de bank afnemen, toen ik dat duidelijk heb geweigerd kwamen ze met 1200 bijbetaling aanzetten, dat is ondertussen teruggebracht naar 600. De winkel bekijkt het natuurlijk ook van hun kant. Ik vind het waardeloos dat ze nog even ¤600 willen cashen terwijl ik meer dan 10x zoveel daar in 1 keer heb besteld. De bank zijn ze toch zo weer kwijt. Het concern heeft genoeg winkel in NL en daarnaast hoort Montell en volgens met Piet Clerx er ook bij, daar staan deze banken ook in de showroom.
Dat is een aanname natuurlijk.. En ik begrijp je punt als consument volledig hoor, maar feit blijft dat jij akkoord bent gegaan met de offerte door te tekenen.

Daarnaast is ruilen geen plicht maar een gunst, en die gunst wordt zelden tot nooit verleend bij keukens badkamers meubels etc.

Aan jou dus de vraag.. k, wat wil je zelf? Je kan de verkeerde bank ook zelf verkopen en dan een nieuwe ergens anders kopen oid. of akkoord gaan met die 600 euro (kun je aangeven welk % dit is van het aankoopbedrag?)

vergeet niet dat het bedrijf ook aanzienlijke kosten maakt bij de voorgestelde maatregel.. 2x extra een bank vervoeren zijn ook aanzienlijke kosten, dar komt bij opslagkosten en secundaire arbeidsuren.. dus tsja
pi_119422202
Uiteraard is dat een aanname. Vanwege het feit dat de betreffende bank al 4 jaar in de showroom staat ga ik ervan uit dat het een populair model is, anders stond de bank natuurlijk niet al zo lang erin.

600 is 25% van het aankoopbedrag. Ze zaten eerst op 50% als ik een andere bank wil hebben. Stel je voor dat de bank bij aankomst paars bleek te zijn en dit stond ook zo op de bon? Ik heb het met de verkoper nooit over een andere kleur, vulling, pootjes of opstelling gehad. Hij raadde enkel aan om een andere leersoort te nemen.

Zoals gezegd, ik ben met de plattegrond naar de winkel gegaan + heb de bank precies zo besteld zoals hij in de winkel staat. Dat de verkoper het dan in spiegelbeeld opschrijft vind ik merkwaardig.
pi_119422249
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:33 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Voor als je die zooi direct op marktplaats flikkert en een week later zeikt dat je nooit wat hebt ontvangen.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:57:05 #33
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_119422257
Het is mosterd na de maaltijd, ik weet, maar als je naar een goede interieurzaak was gegaan, was het of niet gebeurd, of de bank was gewoon geruild, zonder gezeik.
Dit soort dingen komen alleen bij meubelwinkels in dit segment voor....
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:57:26 #34
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119422268
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:47 schreef RikBiesheuvel het volgende:

[..]

Ik heb 12 weken gewacht. De bank heeft 2 minuten binnen gestaan, daarna is hij weer meegenomen door de leverancier.
Ik had in het geval zoals je het verteld, duidelijk aangegeven hoe de bank in mondeling overleg met de verkoper is besteld en als verkoper dan een verkeerde bon maakt aan de hand van jouw getoonde tekening, en er verder niet over opties gesproken is... de verkoper in gebreke gesteld en per direct mijn geld teruggehaald..
Linksom of rechtsom.. er is namelijk niet geleverd wat er besteld is...

En ik weet niet helemaal hoe het zit met kopersbescherming, maar volgens mij gaat ie pas in op de dag van levering... maar dat weet ik niet zeker...
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:57:53 #35
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_119422281
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:32 schreef Clupea het volgende:

[..]

Zo lees ik het ook. Zij hebben niet geleverd wat op de bon staat.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_119422367
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:57 schreef error_404 het volgende:
Het is mosterd na de maaltijd, ik weet, maar als je naar een goede interieurzaak was gegaan, was het of niet gebeurd, of de bank was gewoon geruild, zonder gezeik.
Dit soort dingen komen alleen bij meubelwinkels in dit segment voor....
Persoonlijk denk ik dat het zeker geen prijsstunter is, toch wel een klasse hoger als bijvoorbeeld Leen Bakker, Kwantum, Ikea en consorten. Maar dat merk je in de service dus niet
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:04:00 #37
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_119422493
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:00 schreef RikBiesheuvel het volgende:

Persoonlijk denk ik dat het zeker geen prijsstunter is, toch wel een klasse hoger als bijvoorbeeld Leen Bakker, Kwantum, Ikea en consorten. Maar dat merk je in de service dus niet
Ho wacht, ik lees niet goed :') My bad

Bij de winkel waar jij hebt gekocht zit er gemiddeld een marge van 75-80% op de meubels. Heb je nu niets aan, maar dan weet je het voor de volgende keer. Succes iig.
Een volgende keer niet naar een woonboulevard, maar naar een gerenommeerde interieurzaak, waar je door de eigenaar geholpen wordt.
pi_119422498
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:57 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ik had in het geval zoals je het verteld, duidelijk aangegeven hoe de bank in mondeling overleg met de verkoper is besteld en als verkoper dan een verkeerde bon maakt aan de hand van jouw getoonde tekening, en er verder niet over opties gesproken is... de verkoper in gebreke gesteld en per direct mijn geld teruggehaald..
Linksom of rechtsom.. er is namelijk niet geleverd wat er besteld is...

En ik weet niet helemaal hoe het zit met kopersbescherming, maar volgens mij gaat ie pas in op de dag van levering... maar dat weet ik niet zeker...
Ja ik heb dat al diverse keren duidelijk besproken met de klantenservice en in de winkel. Feit is natuurlijk dat het allemaal mondeling is gebeurd. Het enige dat ik op dit moment heb is een foto van de bank in de showroom (met de hoek aan de juiste kant) en de plattegrond van de woning, waar ook de hoekbank juist is ingetekend.
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:07:37 #39
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119422635
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:04 schreef RikBiesheuvel het volgende:

[..]

Ja ik heb dat al diverse keren duidelijk besproken met de klantenservice en in de winkel. Feit is natuurlijk dat het allemaal mondeling is gebeurd. Het enige dat ik op dit moment heb is een foto van de bank in de showroom (met de hoek aan de juiste kant) en de plattegrond van de woning, waar ook de hoekbank juist is ingetekend.
Dat is iets anders dan terug gaan naar degene waar je een koopovereenkomst bij hebt getekend... DAT is de gene waar je zaken mee hebt gedaan... niet de klantenservice of de buurman... ;)
pi_119422832
Daar ben ik dus al 3x geweest, laatste keer is afgelopen zaterdag. Met hem kom ik er niet meer uit, hij lijkt erg onwelwillend om te helpen. Hij kan zich het gesprek niet meer herinneren en vindt dat hij de bank goed heeft verkocht, ook na het tonen van de plattegrond.

Ik ga met deze kwestie eens richting mijn advocaat want ik vind het ronduit belachelijk dat ik moet bijbetalen omdat de verkoper het in spiegelbeeld heeft opgeschreven.
pi_119422882
Maar ze hebben die bank toch weer meegenomen? Daarmee hebben ze toch hun fout toegegeven?
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:20:30 #42
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119423123
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:12 schreef RikBiesheuvel het volgende:
Daar ben ik dus al 3x geweest, laatste keer is afgelopen zaterdag. Met hem kom ik er niet meer uit, hij lijkt erg onwelwillend om te helpen. Hij kan zich het gesprek niet meer herinneren en vindt dat hij de bank goed heeft verkocht, ook na het tonen van de plattegrond.

Ik ga met deze kwestie eens richting mijn advocaat want ik vind het ronduit belachelijk dat ik moet bijbetalen omdat de verkoper het in spiegelbeeld heeft opgeschreven.
Tja het is maar net welke weg je wilt bewandelen... ik zou de eerste keer niet uit de winkel weggaan als ik zeker van mn zaak ben... en als de winkel sluit sta ik er de volgende ochtend weer.... dat houd geen verkoper uit... (heeft u nog een kop koffie..?)

maar ja een advocaat in de arm nemen kan natuurlijk ook...
pi_119423126
Dat weet ik dus niet. De bank wordt volgens mij door een andere dochteronderneming bezorgd. Daarbij heb ik de bank uitdrukkelijk geweigerd, dat initiatief is niet van hen uit gekomen.
pi_119423157
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:13 schreef Conflict het volgende:
Maar ze hebben die bank toch weer meegenomen? Daarmee hebben ze toch hun fout toegegeven?
Je kunt moeilijk die bank voor de deur neerzetten en weglopen als de klant weigert hem in ontvangst te nemen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_119423278
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:20 schreef RikBiesheuvel het volgende:
Dat weet ik dus niet. De bank wordt volgens mij door een andere dochteronderneming bezorgd. Daarbij heb ik de bank uitdrukkelijk geweigerd, dat initiatief is niet van hen uit gekomen.
Ja maar daar heb jij niks mee te maken. Ze brengen een bank, jij zegt dat 'ie niet goed is en ze nemen 'm weer mee. Wat maakt jou het nou uit wie die bank komt brengen?

Ik heb toevallig zelf een transportbedrijfje en als ik voor een bedrijf werk doe ik dat altijd volgens hun voorwaarden.
pi_119423325
Tja, ik heb het idee dat ik vrij weinig rechten kan ontlenen aan het feit dat de bank weer is meegenomen
pi_119423368
In principe moet je rekenen op coulance van het bedrijf. Simpelweg omdat ze dus een ondertekende orderbevestiging hebben waar op staat dat jij akkoord bent gegaan met *die* bank.

Wat stond er in de voorwaarden wat betreft annuleren? Misschien is het goedkoper om de foute bank te annuleren en een nieuwe te bestellen.
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:27:55 #48
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119423401
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:25 schreef RikBiesheuvel het volgende:
Tja, ik heb het idee dat ik vrij weinig rechten kan ontlenen aan het feit dat de bank weer is meegenomen
Hoe of waar de bank geleverd is, is niet van belang... als je een vw koopt, die vervolgens rijklaar word gemaakt en bij aflevering krijg je een honda, dan klopt er iets niet...
pi_119423438
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:27 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Hoe of waar de bank geleverd is, is niet van belang... als je een vw koopt, die vervolgens rijklaar word gemaakt en bij aflevering krijg je een honda, dan klopt er iets niet...
Tja... maar als dan blijkt dat je voor een honda hebt getekend, dan krijg je hem echt niet kosteloos omgewisseld voor die VW. Ookal zweer jij bij hoog en bij laag dat je die bedoelde en dat de verkoper heeft gezegd dat je voor die VW tekende.
pi_119423471
Daar zit de pijn dus :) Ik heb het in de winkel constant over een VW gehad, de verkoper heeft iets opgeschreven en ik krijg een Honda geleverd. Achteraf gezien stond er inderaad een Honda op de bon. Geen idee waarom, want we hebben het nooit over een Honda gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')