abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119420599
Beste lezer,

Op donderdag 9 augustus 2012 heb ik samen met mijn vriendin diverse meubelstukken besteld bij een meubelzaak. De hoekbank stond precies zoals we hem wilden hebben in de showroom en daarnaast hebben wij ook de plattegrond van ons appartement meegenomen, waar ook een hoekbank ingetekend staat. De verkoper heeft deze plattegrond bestudeerd en ons ook nog tips gegeven over diverse zaken.

Toen de bank geleverd werd, bleek de hoek echter aan de andere kant te zitten waardoor de bank niet te plaatsen is in onze woonkamer. Ik heb de bank vervolgens geweigerd en contact opgenomen met de klantenservice. Het vervelende is dat nu blijkt dat de bank volgens de bon wél goed geleverd is maar de verkoper de bank verkeerd op de order heeft gezet (waar mijn handtekening dus onder staat)

De bank stond goed in de showroom én op onze plattegrond. We hebben het niet over opstelmogelijkheden gehad, aangezien wij via deze 2 middelen duidelijk konden maken hoe we de bank wilden hebben. Ik kan dan ook geen reden verzinnen waarom ik, gezien de plattegrond, de hoek aan de andere kant zou willen hebben. Daarbij wist ik niet eens dat de bank in een andere opstelling te krijgen is, simpelweg omdat dit nooit ter sprake is gekomen. Verder kan ik ook geen reden verzinnen waarom de verkoper bewust de hoek aan de andere kant heeft getekend, aangezien we zeer duidelijk zijn geweest en niet hebben getwijfeld over een andere opstelling.

Mijn handtekening staat inderdaad op de bestelbon. Dat komt omdat ik er vanuit ben gegaan dat de verkoper kundig genoeg is om onze wensen juist te vertalen in een order. Ik ben akkoord gegaan met de indeling zoals we die in de winkel afgesproken hebben, namelijk een indeling overeenkomend met de plattegrond en de bank in de showroom. Het klopt inderdaad dat ik het zelf ook had kunnen zien, maar we hebben veel in één keer besteld (bank, 6 eetkamerstoelen, dressoir, tv-meubel, salontafel… voor duizenden euro’s) en daarbij woonden we nog (lang) niet in het appartement, waardoor ik geen indeling in mij hoofd had zitten. Dat verklaart voor mij nog steeds niet waarom de bank in spiegelbeeld op de order staat, aangezien er met geen woord over een andere indeling is gesproken.

Verder wil de klantenservice vooral het eigen hachje redden.. Ik koop voor een groot bedrag aan meubels bij de meubelzaak en ik kan opdraaien voor de kosten van het omruilen van de foutieve bank. Op de dag van levering heb ik contact gehad met de klantenservice welke mij heeft ‘aangeraden’ om de bank toch te accepteren en volledig te betalen, wat uiteraard een waardeloos advies is vanuit de consument gezien. Vervolgens biedt de zaak aan een nieuwe bank te bestellen als ik ongeveer ¤1200(!!) bijbetaal. Dat is naderhand teruggebracht naar ¤700, maar is gezien de situatie nog steeds volstrekt belachelijk. Het laatste bod wat ik vandaag heb gekregen is ¤600 bijbetalen (en minimaal 12 weken wachten op de juiste bank).

Ik vind het een waardeloze gang van zaken. Ik koop bij deze winkel vanwege de kwaliteit en de service. De verkoper schrijft de bank verkeerd op, de klantenservice wil mij flink laten bijbetalen. Ik heb hier voor duizenden euro’s aan meubelstukken gekocht, dat is geld waar ik lang voor gespaard heb. In elk bedrijf kunnen fouten gemaakt worden, maar los het dan wel fatsoenlijk op!

[ Bericht 1% gewijzigd door Five_Horizons op 20-11-2012 12:36:59 ]
pi_119420849
Je hebt getekend voor die bank dus je zit er aan vast. Wel een leuk item voor Kassa.
pi_119420877
Rechtsbijstandverzekeraar inschakelen / Juristenwinkel bellen. Nooit zomaar betalen, ondanks handtekening.
Wie het laatst lacht, lacht ook!
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:09:32 #4
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_119420880
Jeetje, hoe duur was die bank?
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:10:09 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119420900
Geschillencommissie?
The love you take is equal to the love you make.
pi_119420922
Inderdaad bel naar je rechtsbijstand verzekering, Groeten aan Ludo ;)
pi_119421033
Omruilen met showmodel plus vergoeding van hun kant geen optie?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_119421291
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:08 schreef Aldo-MC het volgende:
Je hebt getekend voor die bank dus je zit er aan vast. Wel een leuk item voor Kassa.
Gelukkig werkt het zo niet. Zeker als de omschrijving op de bon niet 100% duidelijk is voor een leek (en als er geen tekening van de opstelling bij staat dan kun je daar gerust van uit gaan) heeft de verkoper de verantwoordelijkheid.

TS heeft tekeningen en de showroom om zijn verhaal te verdedigen, de winkel heeft niets. Daarmee staat TS, juridisch gezien, enorm sterk.

Echter... Wil TS zich al die rompslomp op de hals halen?

Al met al zou ik inderdaad eens met je rechtsbijstand verzekering bellen. Wellicht dat die een keer met de winkel kunnen bellen, dat heeft toch altijd wel een andere waarde.
Realiseer je echter wel dat het je niet gaat lukken om dit onderhands te regelen. De winkel heeft allerlei kosten gemaakt die ze op de een of andere manier terug zullen willen krijgen. Spreek dus van te voren met jezelf af wat je bereid bent tegemoet te komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Five_Horizons op 20-11-2012 12:38:41 ]
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:24:04 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119421360
Wat is het toch met al die mensen die "rechtsbijstandsverzekering" roepen? A. veel mensen hebben dat niet, B. in de meeste gevallen heb je er toch niets aan, en C. grote kans dat TS juridisch alsnog geen poot heeft om op te staan.

Wellicht kan je contact opnemen met de verkoper zelf? Afhankelijk van het fatsoen (en geheugen) van de verkoper geeft-ie wellicht z'n fout toe.
censuur :O
pi_119421485
TS stelt geen vraag en verder:


Maar goed, je kon zelf niet verzinnen dat een bank in meerdere vormen leverbaar was? Je koopt 10 dingen, je spendeert duizenden euro's en vraagt je niet af waar Links, dan wel recht voor staan op je bon?

[ Bericht 37% gewijzigd door Five_Horizons op 20-11-2012 12:38:17 ]
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:32:11 #11
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_119421568
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:08 schreef Aldo-MC het volgende:
Je hebt getekend voor die bank dus je zit er aan vast. Wel een leuk item voor Kassa.
Welnee. Als er een bank uitzoekt en de verkoper schrijft op de bon iets als 'Bank model 'Zitgoed' XXL3P-zw', en dat is niet jouw bank, dan zit de winkel nog steeds fout. Zelfs met jou handtekening eronder.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_119421608
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:32 schreef Clupea het volgende:

[..]

Welnee. Als er een bank uitzoekt en de verkoper schrijft op de bon iets als 'Bank model 'Zitgoed' XXL3P-zw', en dat is niet jouw bank, dan zit de winkel nog steeds fout. Zelfs met jou handtekening eronder.
Wat is die handtekening dan in godsnaam waard?
pi_119421685
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:08 schreef Aldo-MC het volgende:
Je hebt getekend voor die bank dus je zit er aan vast. Wel een leuk item voor Kassa.
Nee joh. Zoek eens op wilsvertrouwensleer.
pi_119421701
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:29 schreef RanTheMan het volgende:
TS stelt geen vraag en verder:


Maar goed, je kon zelf niet verzinnen dat een bank in meerdere vormen leverbaar was? Je koopt 10 dingen, je spendeert duizenden euro's en vraagt je niet af waar Links, dan wel recht voor staan op je bon?
De klacht staat inderdaad op Klacht.nl en ook op Tros Radar. Als je je verhaaltje eenmaal klaar hebt is het natuurlijk zo gedeeld op diverse media.

Ik was er niet van op de hoogte dat de bank in een andere opstelling te leveren is. Daarbij, als je veel in 1 keer bestelt kan het zijn dat er iets is wat je niet opvalt. Je staat natuurlijk niet binnen 5 minuten weer buiten. Misschien stel ik niet direct een vraag, maar elk advies is van harte welkom. Na 2 weken intensief contact te hebben gehad is ¤600 het beste wat er voorlopig uit te halen is. De bank wordt dan wel érg duur...

[ Bericht 10% gewijzigd door Five_Horizons op 20-11-2012 12:39:29 ]
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:37:15 #15
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_119421717
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:33 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Wat is die handtekening dan in godsnaam waard?
Wat is die hele bon waard als er niet op staat wat jij wilde kopen? een klant kan die nummers niet controleren. Het lijkt me de verantwoordelijkheid van de verkoper om te zorgen dat de bestelling klopt met wat jij besteld hebt. Als er een tekening op staat, en de bank klopt met de tekening, dan is het natuurlijk een ander verhaal. Toen ik een bank kocht (bij Trendhopper) zat er een foldertje bij met alle modellen in die serie inclusief nummers en maten, zodat ik precies kon zien wat er besteld was.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:37:28 #16
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_119421725
Ja dat krijg je als je bij dat soort zaken je meubels koopt.

Je handtekening staat onder de bestelling. Onderzoeksplicht en zulks zal hier wel op zijn plaats zijn.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_119421739
Al eens geprobeerd langs te gaan in plaats van te bellen? :)
pi_119421740
De naam van de winkel is niet relevant voor het probleem. Die hoeft dus ook niet terug te komen. :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_119421753
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:37 schreef Clupea het volgende:

[..]

Wat is die hele bon waard als er niet op staat wat jij wilde kopen? een klant kan die nummers niet controleren. Het lijkt me de verantwoordelijkheid van de verkoper om te zorgen dat de bestelling klopt met wat jij besteld hebt. Als er een tekening op staat, en de bank klopt met de tekening, dan is het natuurlijk een ander verhaal. Toen ik een bank kocht (bij Trendhopper) zat er een foldertje bij met alle modellen in die serie inclusief nummers en maten, zodat ik precies kon zien wat er besteld was.
prima, maar wat geven ze dan als reden aan waarom je bij moet betalen?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_119421768
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:21 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Gelukkig werkt het zo niet. Zeker als de omschrijving op de bon niet 100% duidelijk is voor een leek (en als er geen tekening van de opstelling bij staat dan kun je daar gerust van uit gaan) heeft de verkoper de verantwoordelijkheid.

TS heeft tekeningen en de showroom om zijn verhaal te verdedigen, de winkel heeft niets. Daarmee staat TS, juridisch gezien, enorm sterk.
Sterk? Er is geleverd wat volgens de bon overeengekomen is. Het enige dat TS heeft is een mondeling verkoopgesprek.
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:40:21 #21
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_119421826
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:38 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

prima, maar wat geven ze dan als reden aan waarom je bij moet betalen?
ts?
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_119421834
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:37 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Al eens geprobeerd langs te gaan in plaats van te bellen? :)
Uiteraard, ik ben al 3x teruggeweest naar de verkoper. Uiteraard doet dezel alsof hij er niks meer van weet.
pi_119421838
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:37 schreef Five_Horizons het volgende:
De naam van de winkel is niet relevant voor het probleem. Die hoeft dus ook niet terug te komen. :)
Haha is het een sponsor van FOK! zeker?
pi_119421868
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:40 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Haha is het een sponsor van FOK! zeker?
Erm. Nee :)

Naming & shaming is nergens voor nodig en lost het probleem ook niet op. :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_119421904
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:40 schreef Clupea het volgende:

[..]

ts?
Dat er geleverd is wat op de bon staat. In eerste instantie moest ik de bank afnemen, toen ik dat duidelijk heb geweigerd kwamen ze met 1200 bijbetaling aanzetten, dat is ondertussen teruggebracht naar 600. De winkel bekijkt het natuurlijk ook van hun kant. Ik vind het waardeloos dat ze nog even ¤600 willen cashen terwijl ik meer dan 10x zoveel daar in 1 keer heb besteld. De bank zijn ze toch zo weer kwijt. Het concern heeft genoeg winkel in NL en daarnaast hoort Montell en volgens met Piet Clerx er ook bij, daar staan deze banken ook in de showroom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')