abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119420599
Beste lezer,

Op donderdag 9 augustus 2012 heb ik samen met mijn vriendin diverse meubelstukken besteld bij een meubelzaak. De hoekbank stond precies zoals we hem wilden hebben in de showroom en daarnaast hebben wij ook de plattegrond van ons appartement meegenomen, waar ook een hoekbank ingetekend staat. De verkoper heeft deze plattegrond bestudeerd en ons ook nog tips gegeven over diverse zaken.

Toen de bank geleverd werd, bleek de hoek echter aan de andere kant te zitten waardoor de bank niet te plaatsen is in onze woonkamer. Ik heb de bank vervolgens geweigerd en contact opgenomen met de klantenservice. Het vervelende is dat nu blijkt dat de bank volgens de bon wél goed geleverd is maar de verkoper de bank verkeerd op de order heeft gezet (waar mijn handtekening dus onder staat)

De bank stond goed in de showroom én op onze plattegrond. We hebben het niet over opstelmogelijkheden gehad, aangezien wij via deze 2 middelen duidelijk konden maken hoe we de bank wilden hebben. Ik kan dan ook geen reden verzinnen waarom ik, gezien de plattegrond, de hoek aan de andere kant zou willen hebben. Daarbij wist ik niet eens dat de bank in een andere opstelling te krijgen is, simpelweg omdat dit nooit ter sprake is gekomen. Verder kan ik ook geen reden verzinnen waarom de verkoper bewust de hoek aan de andere kant heeft getekend, aangezien we zeer duidelijk zijn geweest en niet hebben getwijfeld over een andere opstelling.

Mijn handtekening staat inderdaad op de bestelbon. Dat komt omdat ik er vanuit ben gegaan dat de verkoper kundig genoeg is om onze wensen juist te vertalen in een order. Ik ben akkoord gegaan met de indeling zoals we die in de winkel afgesproken hebben, namelijk een indeling overeenkomend met de plattegrond en de bank in de showroom. Het klopt inderdaad dat ik het zelf ook had kunnen zien, maar we hebben veel in één keer besteld (bank, 6 eetkamerstoelen, dressoir, tv-meubel, salontafel… voor duizenden euro’s) en daarbij woonden we nog (lang) niet in het appartement, waardoor ik geen indeling in mij hoofd had zitten. Dat verklaart voor mij nog steeds niet waarom de bank in spiegelbeeld op de order staat, aangezien er met geen woord over een andere indeling is gesproken.

Verder wil de klantenservice vooral het eigen hachje redden.. Ik koop voor een groot bedrag aan meubels bij de meubelzaak en ik kan opdraaien voor de kosten van het omruilen van de foutieve bank. Op de dag van levering heb ik contact gehad met de klantenservice welke mij heeft ‘aangeraden’ om de bank toch te accepteren en volledig te betalen, wat uiteraard een waardeloos advies is vanuit de consument gezien. Vervolgens biedt de zaak aan een nieuwe bank te bestellen als ik ongeveer ¤1200(!!) bijbetaal. Dat is naderhand teruggebracht naar ¤700, maar is gezien de situatie nog steeds volstrekt belachelijk. Het laatste bod wat ik vandaag heb gekregen is ¤600 bijbetalen (en minimaal 12 weken wachten op de juiste bank).

Ik vind het een waardeloze gang van zaken. Ik koop bij deze winkel vanwege de kwaliteit en de service. De verkoper schrijft de bank verkeerd op, de klantenservice wil mij flink laten bijbetalen. Ik heb hier voor duizenden euro’s aan meubelstukken gekocht, dat is geld waar ik lang voor gespaard heb. In elk bedrijf kunnen fouten gemaakt worden, maar los het dan wel fatsoenlijk op!

[ Bericht 1% gewijzigd door Five_Horizons op 20-11-2012 12:36:59 ]
pi_119420849
Je hebt getekend voor die bank dus je zit er aan vast. Wel een leuk item voor Kassa.
pi_119420877
Rechtsbijstandverzekeraar inschakelen / Juristenwinkel bellen. Nooit zomaar betalen, ondanks handtekening.
Wie het laatst lacht, lacht ook!
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:09:32 #4
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_119420880
Jeetje, hoe duur was die bank?
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:10:09 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119420900
Geschillencommissie?
The love you take is equal to the love you make.
pi_119420922
Inderdaad bel naar je rechtsbijstand verzekering, Groeten aan Ludo ;)
pi_119421033
Omruilen met showmodel plus vergoeding van hun kant geen optie?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_119421291
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:08 schreef Aldo-MC het volgende:
Je hebt getekend voor die bank dus je zit er aan vast. Wel een leuk item voor Kassa.
Gelukkig werkt het zo niet. Zeker als de omschrijving op de bon niet 100% duidelijk is voor een leek (en als er geen tekening van de opstelling bij staat dan kun je daar gerust van uit gaan) heeft de verkoper de verantwoordelijkheid.

TS heeft tekeningen en de showroom om zijn verhaal te verdedigen, de winkel heeft niets. Daarmee staat TS, juridisch gezien, enorm sterk.

Echter... Wil TS zich al die rompslomp op de hals halen?

Al met al zou ik inderdaad eens met je rechtsbijstand verzekering bellen. Wellicht dat die een keer met de winkel kunnen bellen, dat heeft toch altijd wel een andere waarde.
Realiseer je echter wel dat het je niet gaat lukken om dit onderhands te regelen. De winkel heeft allerlei kosten gemaakt die ze op de een of andere manier terug zullen willen krijgen. Spreek dus van te voren met jezelf af wat je bereid bent tegemoet te komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Five_Horizons op 20-11-2012 12:38:41 ]
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:24:04 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119421360
Wat is het toch met al die mensen die "rechtsbijstandsverzekering" roepen? A. veel mensen hebben dat niet, B. in de meeste gevallen heb je er toch niets aan, en C. grote kans dat TS juridisch alsnog geen poot heeft om op te staan.

Wellicht kan je contact opnemen met de verkoper zelf? Afhankelijk van het fatsoen (en geheugen) van de verkoper geeft-ie wellicht z'n fout toe.
censuur :O
pi_119421485
TS stelt geen vraag en verder:

Maar goed, je kon zelf niet verzinnen dat een bank in meerdere vormen leverbaar was? Je koopt 10 dingen, je spendeert duizenden euro's en vraagt je niet af waar Links, dan wel recht voor staan op je bon?

[ Bericht 37% gewijzigd door Five_Horizons op 20-11-2012 12:38:17 ]
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:32:11 #11
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_119421568
quote:
Welnee. Als er een bank uitzoekt en de verkoper schrijft op de bon iets als 'Bank model 'Zitgoed' XXL3P-zw', en dat is niet jouw bank, dan zit de winkel nog steeds fout. Zelfs met jou handtekening eronder.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_119421608
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:32 schreef Clupea het volgende:

[..]

Welnee. Als er een bank uitzoekt en de verkoper schrijft op de bon iets als 'Bank model 'Zitgoed' XXL3P-zw', en dat is niet jouw bank, dan zit de winkel nog steeds fout. Zelfs met jou handtekening eronder.
Wat is die handtekening dan in godsnaam waard?
pi_119421685
quote:
Nee joh. Zoek eens op wilsvertrouwensleer.
pi_119421701
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:29 schreef RanTheMan het volgende:
TS stelt geen vraag en verder:

Maar goed, je kon zelf niet verzinnen dat een bank in meerdere vormen leverbaar was? Je koopt 10 dingen, je spendeert duizenden euro's en vraagt je niet af waar Links, dan wel recht voor staan op je bon?
De klacht staat inderdaad op Klacht.nl en ook op Tros Radar. Als je je verhaaltje eenmaal klaar hebt is het natuurlijk zo gedeeld op diverse media.

Ik was er niet van op de hoogte dat de bank in een andere opstelling te leveren is. Daarbij, als je veel in 1 keer bestelt kan het zijn dat er iets is wat je niet opvalt. Je staat natuurlijk niet binnen 5 minuten weer buiten. Misschien stel ik niet direct een vraag, maar elk advies is van harte welkom. Na 2 weken intensief contact te hebben gehad is ¤600 het beste wat er voorlopig uit te halen is. De bank wordt dan wel érg duur...

[ Bericht 10% gewijzigd door Five_Horizons op 20-11-2012 12:39:29 ]
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:37:15 #15
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_119421717
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:33 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Wat is die hele bon waard als er niet op staat wat jij wilde kopen? een klant kan die nummers niet controleren. Het lijkt me de verantwoordelijkheid van de verkoper om te zorgen dat de bestelling klopt met wat jij besteld hebt. Als er een tekening op staat, en de bank klopt met de tekening, dan is het natuurlijk een ander verhaal. Toen ik een bank kocht (bij Trendhopper) zat er een foldertje bij met alle modellen in die serie inclusief nummers en maten, zodat ik precies kon zien wat er besteld was.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:37:28 #16
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_119421725
Ja dat krijg je als je bij dat soort zaken je meubels koopt.

Je handtekening staat onder de bestelling. Onderzoeksplicht en zulks zal hier wel op zijn plaats zijn.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_119421739
Al eens geprobeerd langs te gaan in plaats van te bellen? :)
pi_119421740
De naam van de winkel is niet relevant voor het probleem. Die hoeft dus ook niet terug te komen. :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_119421753
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:37 schreef Clupea het volgende:

[..]

Wat is die hele bon waard als er niet op staat wat jij wilde kopen? een klant kan die nummers niet controleren. Het lijkt me de verantwoordelijkheid van de verkoper om te zorgen dat de bestelling klopt met wat jij besteld hebt. Als er een tekening op staat, en de bank klopt met de tekening, dan is het natuurlijk een ander verhaal. Toen ik een bank kocht (bij Trendhopper) zat er een foldertje bij met alle modellen in die serie inclusief nummers en maten, zodat ik precies kon zien wat er besteld was.
prima, maar wat geven ze dan als reden aan waarom je bij moet betalen?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_119421768
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:21 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Gelukkig werkt het zo niet. Zeker als de omschrijving op de bon niet 100% duidelijk is voor een leek (en als er geen tekening van de opstelling bij staat dan kun je daar gerust van uit gaan) heeft de verkoper de verantwoordelijkheid.

TS heeft tekeningen en de showroom om zijn verhaal te verdedigen, de winkel heeft niets. Daarmee staat TS, juridisch gezien, enorm sterk.
Sterk? Er is geleverd wat volgens de bon overeengekomen is. Het enige dat TS heeft is een mondeling verkoopgesprek.
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:40:21 #21
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_119421826
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:38 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

prima, maar wat geven ze dan als reden aan waarom je bij moet betalen?
ts?
pi_119421834
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:37 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Al eens geprobeerd langs te gaan in plaats van te bellen? :)
Uiteraard, ik ben al 3x teruggeweest naar de verkoper. Uiteraard doet dezel alsof hij er niks meer van weet.
pi_119421838
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:37 schreef Five_Horizons het volgende:
De naam van de winkel is niet relevant voor het probleem. Die hoeft dus ook niet terug te komen. :)
Haha is het een sponsor van FOK! zeker?
pi_119421868
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:40 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Haha is het een sponsor van FOK! zeker?
Erm. Nee :)

Naming & shaming is nergens voor nodig en lost het probleem ook niet op. :)
pi_119421904
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:40 schreef Clupea het volgende:

[..]

ts?
Dat er geleverd is wat op de bon staat. In eerste instantie moest ik de bank afnemen, toen ik dat duidelijk heb geweigerd kwamen ze met 1200 bijbetaling aanzetten, dat is ondertussen teruggebracht naar 600. De winkel bekijkt het natuurlijk ook van hun kant. Ik vind het waardeloos dat ze nog even ¤600 willen cashen terwijl ik meer dan 10x zoveel daar in 1 keer heb besteld. De bank zijn ze toch zo weer kwijt. Het concern heeft genoeg winkel in NL en daarnaast hoort Montell en volgens met Piet Clerx er ook bij, daar staan deze banken ook in de showroom.
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:44:02 #26
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119421946
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:40 schreef RikBiesheuvel het volgende:

[..]

Uiteraard, ik ben al 3x teruggeweest naar de verkoper. Uiteraard doet dezel alsof hij er niks meer van weet.
Wanneer is die bank geleverd dan...? Je hebt hem 12 augustus besteld..... en nu kom je erachter dat het een verkeerde is..?
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_119421972
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:44 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Wanneer is die bank geleverd dan...? Je hebt hem 12 augustus besteld..... en nu kom je erachter dat het een verkeerde is..?
levertijd is vaak 10 tot 12 weken dus dat kan best..
pi_119422010
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Omruilen met showmodel plus vergoeding van hun kant geen optie?
Staat al 4 jaar in de showroom, is bekleed met een mindere kwaliteit leder + daarnaast willen ze niet aan de showroomvoorraad komen (want ik heb dit ook al voorgesteld en is na overleg met het management expliciet afgewezen)
pi_119422036
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:44 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

levertijd is vaak 10 tot 12 weken dus dat kan best..
Ik heb 12 weken gewacht. De bank heeft 2 minuten binnen gestaan, daarna is hij weer meegenomen door de leverancier.
pi_119422077
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:42 schreef RikBiesheuvel het volgende:

[..]

Dat er geleverd is wat op de bon staat. In eerste instantie moest ik de bank afnemen, toen ik dat duidelijk heb geweigerd kwamen ze met 1200 bijbetaling aanzetten, dat is ondertussen teruggebracht naar 600. De winkel bekijkt het natuurlijk ook van hun kant. Ik vind het waardeloos dat ze nog even ¤600 willen cashen terwijl ik meer dan 10x zoveel daar in 1 keer heb besteld. De bank zijn ze toch zo weer kwijt. Het concern heeft genoeg winkel in NL en daarnaast hoort Montell en volgens met Piet Clerx er ook bij, daar staan deze banken ook in de showroom.
Dat is een aanname natuurlijk.. En ik begrijp je punt als consument volledig hoor, maar feit blijft dat jij akkoord bent gegaan met de offerte door te tekenen.

Daarnaast is ruilen geen plicht maar een gunst, en die gunst wordt zelden tot nooit verleend bij keukens badkamers meubels etc.

Aan jou dus de vraag.. k, wat wil je zelf? Je kan de verkeerde bank ook zelf verkopen en dan een nieuwe ergens anders kopen oid. of akkoord gaan met die 600 euro (kun je aangeven welk % dit is van het aankoopbedrag?)

vergeet niet dat het bedrijf ook aanzienlijke kosten maakt bij de voorgestelde maatregel.. 2x extra een bank vervoeren zijn ook aanzienlijke kosten, dar komt bij opslagkosten en secundaire arbeidsuren.. dus tsja
pi_119422202
Uiteraard is dat een aanname. Vanwege het feit dat de betreffende bank al 4 jaar in de showroom staat ga ik ervan uit dat het een populair model is, anders stond de bank natuurlijk niet al zo lang erin.

600 is 25% van het aankoopbedrag. Ze zaten eerst op 50% als ik een andere bank wil hebben. Stel je voor dat de bank bij aankomst paars bleek te zijn en dit stond ook zo op de bon? Ik heb het met de verkoper nooit over een andere kleur, vulling, pootjes of opstelling gehad. Hij raadde enkel aan om een andere leersoort te nemen.

Zoals gezegd, ik ben met de plattegrond naar de winkel gegaan + heb de bank precies zo besteld zoals hij in de winkel staat. Dat de verkoper het dan in spiegelbeeld opschrijft vind ik merkwaardig.
pi_119422249
quote:

[..]

Voor als je die zooi direct op marktplaats flikkert en een week later zeikt dat je nooit wat hebt ontvangen.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:57:05 #33
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_119422257
Het is mosterd na de maaltijd, ik weet, maar als je naar een goede interieurzaak was gegaan, was het of niet gebeurd, of de bank was gewoon geruild, zonder gezeik.
Dit soort dingen komen alleen bij meubelwinkels in dit segment voor....
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:57:26 #34
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119422268
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:47 schreef RikBiesheuvel het volgende:

[..]

Ik heb 12 weken gewacht. De bank heeft 2 minuten binnen gestaan, daarna is hij weer meegenomen door de leverancier.
Ik had in het geval zoals je het verteld, duidelijk aangegeven hoe de bank in mondeling overleg met de verkoper is besteld en als verkoper dan een verkeerde bon maakt aan de hand van jouw getoonde tekening, en er verder niet over opties gesproken is... de verkoper in gebreke gesteld en per direct mijn geld teruggehaald..
Linksom of rechtsom.. er is namelijk niet geleverd wat er besteld is...

En ik weet niet helemaal hoe het zit met kopersbescherming, maar volgens mij gaat ie pas in op de dag van levering... maar dat weet ik niet zeker...
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:57:53 #35
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_119422281
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:32 schreef Clupea het volgende:

[..]

Zo lees ik het ook. Zij hebben niet geleverd wat op de bon staat.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_119422367
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:57 schreef error_404 het volgende:
Het is mosterd na de maaltijd, ik weet, maar als je naar een goede interieurzaak was gegaan, was het of niet gebeurd, of de bank was gewoon geruild, zonder gezeik.
Dit soort dingen komen alleen bij meubelwinkels in dit segment voor....
Persoonlijk denk ik dat het zeker geen prijsstunter is, toch wel een klasse hoger als bijvoorbeeld Leen Bakker, Kwantum, Ikea en consorten. Maar dat merk je in de service dus niet
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:04:00 #37
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_119422493
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:00 schreef RikBiesheuvel het volgende:

Persoonlijk denk ik dat het zeker geen prijsstunter is, toch wel een klasse hoger als bijvoorbeeld Leen Bakker, Kwantum, Ikea en consorten. Maar dat merk je in de service dus niet
Ho wacht, ik lees niet goed :') My bad

Bij de winkel waar jij hebt gekocht zit er gemiddeld een marge van 75-80% op de meubels. Heb je nu niets aan, maar dan weet je het voor de volgende keer. Succes iig.
Een volgende keer niet naar een woonboulevard, maar naar een gerenommeerde interieurzaak, waar je door de eigenaar geholpen wordt.
pi_119422498
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:57 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ik had in het geval zoals je het verteld, duidelijk aangegeven hoe de bank in mondeling overleg met de verkoper is besteld en als verkoper dan een verkeerde bon maakt aan de hand van jouw getoonde tekening, en er verder niet over opties gesproken is... de verkoper in gebreke gesteld en per direct mijn geld teruggehaald..
Linksom of rechtsom.. er is namelijk niet geleverd wat er besteld is...

En ik weet niet helemaal hoe het zit met kopersbescherming, maar volgens mij gaat ie pas in op de dag van levering... maar dat weet ik niet zeker...
Ja ik heb dat al diverse keren duidelijk besproken met de klantenservice en in de winkel. Feit is natuurlijk dat het allemaal mondeling is gebeurd. Het enige dat ik op dit moment heb is een foto van de bank in de showroom (met de hoek aan de juiste kant) en de plattegrond van de woning, waar ook de hoekbank juist is ingetekend.
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:07:37 #39
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119422635
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:04 schreef RikBiesheuvel het volgende:

[..]

Ja ik heb dat al diverse keren duidelijk besproken met de klantenservice en in de winkel. Feit is natuurlijk dat het allemaal mondeling is gebeurd. Het enige dat ik op dit moment heb is een foto van de bank in de showroom (met de hoek aan de juiste kant) en de plattegrond van de woning, waar ook de hoekbank juist is ingetekend.
Dat is iets anders dan terug gaan naar degene waar je een koopovereenkomst bij hebt getekend... DAT is de gene waar je zaken mee hebt gedaan... niet de klantenservice of de buurman... ;)
pi_119422832
Daar ben ik dus al 3x geweest, laatste keer is afgelopen zaterdag. Met hem kom ik er niet meer uit, hij lijkt erg onwelwillend om te helpen. Hij kan zich het gesprek niet meer herinneren en vindt dat hij de bank goed heeft verkocht, ook na het tonen van de plattegrond.

Ik ga met deze kwestie eens richting mijn advocaat want ik vind het ronduit belachelijk dat ik moet bijbetalen omdat de verkoper het in spiegelbeeld heeft opgeschreven.
pi_119422882
Maar ze hebben die bank toch weer meegenomen? Daarmee hebben ze toch hun fout toegegeven?
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:20:30 #42
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119423123
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:12 schreef RikBiesheuvel het volgende:
Daar ben ik dus al 3x geweest, laatste keer is afgelopen zaterdag. Met hem kom ik er niet meer uit, hij lijkt erg onwelwillend om te helpen. Hij kan zich het gesprek niet meer herinneren en vindt dat hij de bank goed heeft verkocht, ook na het tonen van de plattegrond.

Ik ga met deze kwestie eens richting mijn advocaat want ik vind het ronduit belachelijk dat ik moet bijbetalen omdat de verkoper het in spiegelbeeld heeft opgeschreven.
Tja het is maar net welke weg je wilt bewandelen... ik zou de eerste keer niet uit de winkel weggaan als ik zeker van mn zaak ben... en als de winkel sluit sta ik er de volgende ochtend weer.... dat houd geen verkoper uit... (heeft u nog een kop koffie..?)

maar ja een advocaat in de arm nemen kan natuurlijk ook...
pi_119423126
Dat weet ik dus niet. De bank wordt volgens mij door een andere dochteronderneming bezorgd. Daarbij heb ik de bank uitdrukkelijk geweigerd, dat initiatief is niet van hen uit gekomen.
pi_119423157
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:13 schreef Conflict het volgende:
Maar ze hebben die bank toch weer meegenomen? Daarmee hebben ze toch hun fout toegegeven?
Je kunt moeilijk die bank voor de deur neerzetten en weglopen als de klant weigert hem in ontvangst te nemen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_119423278
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:20 schreef RikBiesheuvel het volgende:
Dat weet ik dus niet. De bank wordt volgens mij door een andere dochteronderneming bezorgd. Daarbij heb ik de bank uitdrukkelijk geweigerd, dat initiatief is niet van hen uit gekomen.
Ja maar daar heb jij niks mee te maken. Ze brengen een bank, jij zegt dat 'ie niet goed is en ze nemen 'm weer mee. Wat maakt jou het nou uit wie die bank komt brengen?

Ik heb toevallig zelf een transportbedrijfje en als ik voor een bedrijf werk doe ik dat altijd volgens hun voorwaarden.
pi_119423325
Tja, ik heb het idee dat ik vrij weinig rechten kan ontlenen aan het feit dat de bank weer is meegenomen
pi_119423368
In principe moet je rekenen op coulance van het bedrijf. Simpelweg omdat ze dus een ondertekende orderbevestiging hebben waar op staat dat jij akkoord bent gegaan met *die* bank.

Wat stond er in de voorwaarden wat betreft annuleren? Misschien is het goedkoper om de foute bank te annuleren en een nieuwe te bestellen.
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:27:55 #48
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119423401
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:25 schreef RikBiesheuvel het volgende:
Tja, ik heb het idee dat ik vrij weinig rechten kan ontlenen aan het feit dat de bank weer is meegenomen
Hoe of waar de bank geleverd is, is niet van belang... als je een vw koopt, die vervolgens rijklaar word gemaakt en bij aflevering krijg je een honda, dan klopt er iets niet...
pi_119423438
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:27 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Hoe of waar de bank geleverd is, is niet van belang... als je een vw koopt, die vervolgens rijklaar word gemaakt en bij aflevering krijg je een honda, dan klopt er iets niet...
Tja... maar als dan blijkt dat je voor een honda hebt getekend, dan krijg je hem echt niet kosteloos omgewisseld voor die VW. Ookal zweer jij bij hoog en bij laag dat je die bedoelde en dat de verkoper heeft gezegd dat je voor die VW tekende.
pi_119423471
Daar zit de pijn dus :) Ik heb het in de winkel constant over een VW gehad, de verkoper heeft iets opgeschreven en ik krijg een Honda geleverd. Achteraf gezien stond er inderaad een Honda op de bon. Geen idee waarom, want we hebben het nooit over een Honda gehad.
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:31:21 #51
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119423523
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:28 schreef kahlie het volgende:

[..]

Tja... maar als dan blijkt dat je voor een honda hebt getekend, dan krijg je hem echt niet kosteloos omgewisseld voor die VW.
De bon maakt niet uit... als ik met de verkoper overeen kom dat ik een vw koop.. heb ik dus een mondelinge overeenkomst... als verkoper zich verder niets kan herinneren dan is dat zijn probleem.. niet de mijne..

(de honda staat in dit geval als auto 59 op de bon)
pi_119423562
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:31 schreef Snowballed het volgende:

[..]

De bon maakt niet uit... als ik met de verkoper overeen kom dat ik een vw koop.. heb ik dus een mondelinge overeenkomst... als verkoper zich verder niets kan herinneren dan is dat zijn probleem.. niet de mijne..
Want jij hebt het gesprek opgenomen en kan het bewijzen?! Dan heb je inderdaad geen probleem.

Anders geldt een schriftelijk bewijs echt wel zwaarder dan een gesprek. Als je dit voor de rechter zou brengen denk ik niet dat je zo 1-2-3 gelijk krijgt.

TS, wat staat er precies op de bon? Is daar uit op te maken of het over een linkse of rechtse hoek gaat?
pi_119423575
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:30 schreef RikBiesheuvel het volgende:
Daar zit de pijn dus :) Ik heb het in de winkel constant over een VW gehad, de verkoper heeft iets opgeschreven en ik krijg een Honda geleverd. Achteraf gezien stond er inderaad een Honda op de bon. Geen idee waarom, want we hebben het nooit over een Honda gehad.
Maar was uit de omschrijving die op de bon stond duidelijk waar de knik zou zitten of is het gewoon voor de consument een niet te ontcijferen code?
pi_119423607
Mooie vergelijking! Maar dan zit bij de geleverde auto het stuur aan de andere kant. Lijkt me ook logisch dat je daar niks aan hebt.
pi_119423613
quote:

[..]

Ik was dit aan het typen, maar toen was mijn telefoon leeg. Anyways:

Die handtekening is bindend, en maakt dat je vast zit aan een schriftelijk contract. Dat is echter alleen het geval als je daadwerkelijk bedoelde af te spreken wat je ook echt afsprak. Als dat niet zo is - en in TS geval is dat natuurlijk niet lastig aan te tonen - is er een ontsnappingsroute. Bij dwaling, zoals dit namelijk heet, word je beschermd. Omgekeerd werkt dat net zo goed: als de verkoper per ongeluk 25 euro in plaats van 25.000 euro op de bon had gezet hadden ze zich ook op een dwaling kunnen beroepen.

Aangezien (maar dat weet ik niet helemaal zeker) hier volgens mij wederzijdse dwaling is (TS tekent voor iets wat hij niet wil, maar de verkoper zet het verkeerde item op de bon) is het redelijk dat de kosten voor vervanging gedeeld worden. Wat de hoogtes zijn en zouden moeten zijn kan ik verder weinig nuttigs over zeggen.
pi_119423660
Maar ontkent de verkoper dat je met die tekening in de winkel bent geweest?
pi_119423673
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:30 schreef RikBiesheuvel het volgende:
Het is essentieel of jij op de bon kon zien dat het de verkeerde bank was. Als er op stond dat de bank de knik aan de verkeerde kant had zijn jullie beiden fout - als dat niet specifiek op de bon stond alleen de verkoper en dan zou je geen kosten moeten hoeven maken voor vervanging.
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:35:35 #58
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119423681
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:32 schreef kahlie het volgende:

[..]

Want jij hebt het gesprek opgenomen en kan het bewijzen?! Dan heb je inderdaad geen probleem.

Anders geldt een schriftelijk bewijs echt wel zwaarder dan een gesprek. Als je dit voor de rechter zou brengen denk ik niet dat je zo 1-2-3 gelijk krijgt.

TS, wat staat er precies op de bon? Is daar uit op te maken of het over een linkse of rechtse hoek gaat?
Tuurlijk weegt dat niet zwaarder... er is een schrijffoutje gemaakt... terwijl er een tekening is overhandigd als voorbeeld en er over niets anders dan de bank op de tekening is gesproken..

Dat houd dik stand bij een rechtsgang...
pi_119423753
Eigenlijk is het best wel godsgeklaagd dat als je voor duizenden euro's meubels besteld je je godverdomme in net zoveel bochten moet wringen om je recht te halen.
Nee niet je recht te halen, gewoon te krijgen waarvoor je dacht te tekenen. Wat een kutzaak zeg.
pi_119423757
Nee het is geen onduidelijk code. Er stond zelfs een tekening bij waar de hoek dus in spiegelbeeld staat... er staat echter een pijl van beneden naar boven, aan de onderkant van de tekening. Ik ben gewend dat dit de aanzichts kant is, aangezien ik dit vanuit mijn werk altijd zo heb gebruikt. Toen ik de tekening zag ging ik ervan uit dat hij een onderaanzicht heeft getekend (wat ik zelf ook vaker heb gedaan), waardoor hij in 'normaal zicht' goed stond (bovenkant/onderkant). De tekening heeft dus totaal geen lampje doen branden dat de hoek verkeerd kon zijn.

Ze zeggen zelf dat de pijl er inderdaad bij staat voor de aangezichtskant, maar dan voorkant/achterkant. Waarom je dat erbij zou zetten is me een raadsel, aangezien je de bank zonder pijl maar op één manier kunt interpreteren.
pi_119423842
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:37 schreef RikBiesheuvel het volgende:
Nee het is geen onduidelijk code. Er stond zelfs een tekening bij waar de hoek dus in spiegelbeeld staat... er staat echter een pijl van beneden naar boven, aan de onderkant van de tekening. Ik ben gewend dat dit de aanzichts kant is, aangezien ik dit vanuit mijn werk altijd zo heb gebruikt. Toen ik de tekening zag ging ik ervan uit dat hij een onderaanzicht heeft getekend (wat ik zelf ook vaker heb gedaan), waardoor hij in 'normaal zicht' goed stond (bovenkant/onderkant). De tekening heeft dus totaal geen lampje doen branden dat de hoek verkeerd kon zijn.

Ze zeggen zelf dat de pijl er inderdaad bij staat voor de aangezichtskant, maar dan voorkant/achterkant. Waarom je dat erbij zou zetten is me een raadsel, aangezien je de bank zonder pijl maar op één manier kunt interpreteren.
In dat geval lijkt me dat je niet onder een deel van de vervangende kosten uit komt. Het is immers ook jouw fout. Misschien niet in gelijke mate, maar ergens wel. Dat je zorgvuldig je pakbon controleert is natuurlijk erg belangrijk, zelfs al had je een boel andere dingen aan je hoofd.
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:39:41 #62
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119423864
quote:

En zo komt er opeens een heel ander verhaal bij.....

Het is dus gewoon een onduidelijk verhaal van jouw kant geweest.. je had duidelijk op de tekening een "legenda" moeten aangeven..

Dat mijn buurman gewend is om een steeksleutel een schroevendraaier te noemen omdat hij dat al jaren doet, maakt nog niet dat een steeksleutel een schroevendraaier is...
pi_119423937
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:35 schreef Conflict het volgende:
Maar ontkent de verkoper dat je met die tekening in de winkel bent geweest?
Nee dat is niet ontkend. Maar meteen daarna gaat het gesprek uiteraard over de bon waar de handtekening op staat. Mijn argumentatie is dat hij zelf kon zien hoe de bank moest komen te staan én dat we nieteens getwijfeld hebben over een opstelling. Daar krijg ik dan weer een verwijzing naar de bon voor terug, dus ik ga er met de verkoper niet uit komen.
pi_119423948
Als bedrijf zak je toch door de grond als je zo'n domme fout maakt? Dan doe je er toch alles aan om je klant tevreden te houden en je goede naam te beschermen? Jehoort nooit in discussie te gaan als bedrijf, dit is pure domheid. En hier een zaak van maken kost uiteindelijk meer dan de fout te herstellen.
pi_119424023
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:37 schreef Aldo-MC het volgende:
Eigenlijk is het best wel godsgeklaagd dat als je voor duizenden euro's meubels besteld je je godverdomme in net zoveel bochten moet wringen om je recht te halen.
Nee niet je recht te halen, gewoon te krijgen waarvoor je dacht te tekenen. Wat een kutzaak zeg.
Inderdaad. Ik ben nog jong en zal over een jaartje of 5 weer verhuizen, waar waarschijnlijk wat meubels voor nodig zijn. Denk maar niet dat ik nog één stap bij Sanders binnen zet, ik geef ze het vertrouwen en de kans om bij mij voor veel geld te leveren maar dat is blijkbaar teveel gevraagd. Fatsoenlijk opgelost kan het ook niet worden blijkbaar.
pi_119424060
Maar waar is die bank op dit moment? Hebben ze gezegd dat je 'm alsnog af moet nemen? Is hij opgeslagen of al doorverkocht aan een ander?
pi_119424068
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:42 schreef RikBiesheuvel het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik ben nog jong en zal over een jaartje of 5 weer verhuizen, waar waarschijnlijk wat meubels voor nodig zijn. Denk maar niet dat ik nog één stap bij Sanders binnen zet, ik geef ze het vertrouwen en de kans om bij mij voor veel geld te leveren maar dat is blijkbaar teveel gevraagd. Fatsoenlijk opgelost kan het ook niet worden blijkbaar.
Je moet accepteren dat het deels jouw fout is. Haten op de verkoper is heel makkelijk, maar een misverstand komt van twee kanten.
pi_119424099
Ik persoonlijk snap niet waarom ze me nog steed willen laten bijbetalen terwijl ik goed kan aantonen dat ik de bank wilde hebben zoals die in de showroom staat. Zeker omdat ik er voor meerdere duizenden euro's heb gespendeerd, ze hebben lekker op me verdiend.
pi_119424123
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:44 schreef RikBiesheuvel het volgende:
Ik persoonlijk snap niet waarom ze me nog steed willen laten bijbetalen terwijl ik goed kan aantonen dat ik de bank wilde hebben zoals die in de showroom staat. Zeker omdat ik er voor meerdere duizenden euro's heb gespendeerd, ze hebben lekker op me verdiend.
Lees je überhaupt mijn posts wel? Anders stop ik nu met reageren :P
pi_119424135
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je moet accepteren dat het deels jouw fout is. Haten op de verkoper is heel makkelijk, maar een misverstand komt van twee kanten.
Dan nog is het het verhaal wat Conflict ook zegt je wilt je klanten toch tevreden houden of niet?
Laat dan een bank opnieuw bezorgen en verhaal die kosten op TS. Waarom in godsnaam 600 euro bijbetalen? En dan moet hij deze ook weer inleveren zodat zij gewoon dikke winst maken.
pi_119424189
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:45 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Dan nog is het het verhaal wat Conflict ook zegt je wilt je klanten toch tevreden houden of niet?
Laat dan een bank opnieuw bezorgen en verhaal die kosten op TS. Waarom in godsnaam 600 euro bijbetalen? En dan moet hij deze ook weer inleveren zodat zij gewoon dikke winst maken.
Het is ook gewoon pietluttig. Maar juridisch hebben ze wel een punt.
pi_119424203
quote:

[..]

En als fatsoenlijk bedrijf help je de klant, reken je alleen de werkelijke kosten door en krijg je een warme douche in plaats van allemaal klachten op internet.
pi_119424217
quote:

[..]

Maar ¤600 vind ik onevenredig veel. Laat die bank voor hun eens ¤1000 inkoop kosten, dan gaan er nog kosten van transport, opslag (en uiteraard de kosten van de winkels en personeel) vanaf. Als ze de goede bank nu zouden bestellen met mijn bijbetaling, dan heb ik ¤3000 betaald. Ik kan me voorstellen dat ze er zelfs mt dit bedrag nog winst op maken. Dan heb ik het nog niet over de winst van de andere meubels die ik heb gekocht.
pi_119424280
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:46 schreef Conflict het volgende:

[..]

En als fatsoenlijk bedrijf help je de klant, reken je alleen de werkelijke kosten door en krijg je een warme douche in plaats van allemaal klachten op internet.
Ik dacht dat TS advies wilde over wat juist is. Dat het mierenneukerij is van die verkoper kan iedereen wel zien, maar dat is nou eenmaal soms zo :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:47 schreef RikBiesheuvel het volgende:

[..]

Maar ¤600 vind ik onevenredig veel. Laat die bank voor hun eens ¤1000 inkoop kosten, dan gaan er nog kosten van transport, opslag (en uiteraard de kosten van de winkels en personeel) vanaf. Als ze de goede bank nu zouden bestellen met mijn bijbetaling, dan heb ik ¤3000 betaald. Ik kan me voorstellen dat ze er zelfs mt dit bedrag nog winst op maken. Dan heb ik het nog niet over de winst van de andere meubels die ik heb gekocht.
Nouja, laat bijvoorbeeld de verkoper eens puntgewijs voor je uitrekenen wat het kost om de bank te vervangen. Als dat 1500 euro is is 600 geen onredelijk aanbod, als dat 600 euro is totaal wel.
pi_119424323
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:45 schreef Tchock het volgende:

[..]

Lees je überhaupt mijn posts wel? Anders stop ik nu met reageren :P
Tuurlijk lees ik je posts en ik waardeer je inbreng zeer. Ik snap het van menselijk oogpunt gewoon niet, hoe je je klanten zo kunt behandelen. Ik had graag gewild dat ik het juridisch waterdicht had gehad, ik kan nu enkel aantonen dat ik de opstelling zoals die nu in het magazijn staat nooit gewild heb.
pi_119424370
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik dacht dat TS advies wilde over wat juist is. Dat het mierenneukerij is van die verkoper kan iedereen wel zien, maar dat is nou eenmaal soms zo :P

[..]

Nouja, laat bijvoorbeeld de verkoper eens puntgewijs voor je uitrekenen wat het kost om de bank te vervangen. Als dat 1500 euro is is 600 geen onredelijk aanbod, als dat 600 euro is totaal wel.
Lijkt mij ook een goed idee. Dan kan je het er wellicht nog een keer over hebben met ze. Maargoed, alleen maar een les voor de volgende keer lijkt me.
I would date the hell out of me.
pi_119424377
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:48 schreef Tchock het volgende:

Lijkt me vrij sterk dat ze me eerlijk inzicht geven in hun inkoopprijzen... Om er weer een aanname in te stoppen: ze zullen natuurlijk niet via een berekening laten zien dat ze er nog op verdienen.
pi_119424392
Het was de fout van TS geweest wanneer hij zonder tekening en zonder voorbeeld in de showroom zomaar een handtekening onder de bon had gezet. Het is zo simpel! Hij wijst een bank aan, zegt dat hij die opstelling wil hebben, laat nog een tekening zien en gaat uit van de professionaliteit van de verkoper. Ik zou zo'n bon ook niet tien keer controleren. Zeker niet wanneer ik voor duizenden euro's andere spullen bestel.
pi_119424435
quote:

Dan had je op dat moment daar meteen navraag na moeten doen en nu niet achteraf gaan miepen op die bon zag je toch duidelijk iets anders staan dan de opstelling die je wenste.

Een onderaanzicht van een bank tekenen lijkt me nogal nutteloos in de intereur inrichtingswereld, in de constructie van die banken kan ik erin komen.
pi_119424451
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:51 schreef Conflict het volgende:
Het was de fout van TS geweest wanneer hij zonder tekening en zonder voorbeeld in de showroom zomaar een handtekening onder de bon had gezet. Het is zo simpel! Hij wijst een bank aan, zegt dat hij die opstelling wil hebben, laat nog een tekening zien en gaat uit van de professionaliteit van de verkoper. Ik zou zo'n bon ook niet tien keer controleren. Zeker niet wanneer ik voor duizenden euro's andere spullen bestel.
Laat het dan een les zijn dat je altijd goed dat soort bonnen moet controleren. Je kunt er niet vanuit gaan dat anderen nooit fouten maken. Ik zeg ook niet dat TS het grootste gedeelte moet betalen, maar door niet goed op te letten is hij ook in meer of mindere mate fout. Hoe onrechtvaardig dat misschien ook lijkt.
pi_119424458
Dit "miepen" noemen slaat nergens op.
pi_119424499
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:51 schreef Conflict het volgende:
Dit dus :) Verder heb ik niet veel tijd gehad om de bon nog 10x te controleren, het is namelijk op een donderdagavond besteld en ik ben zaterdagmorgen op vakantie gegaan. Dat is gedaan om

- de redelijk forse levertijd van 16 weken, voor de vakantie bestellen scheelde 2.5 week
- algemene prijsverhoging die eraan zat te komen, voor zover ik kon controleren is die ook doorgevoerd
- de BTW-verhoging die eraan zat te komen.

Al met al een aantal redenen om het nog voor de vakantie te bestellen. Overigens ben ik van tevoren al een keer of 4 voor langere tijd daar geweest om de mogelijkheden door te spreken, dus we wisten precies op de dag dat we bestelden welke onderdelen we wilden hebben.
pi_119424563
TS, waar is die bank nu? Is die doorverkocht aan een ander of zegt de verkoper dat je deze alsnog af moet leveren?
pi_119424568
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Laat het dan een les zijn dat je altijd goed dat soort bonnen moet controleren. Je kunt er niet vanuit gaan dat anderen nooit fouten maken. Ik zeg ook niet dat TS het grootste gedeelte moet betalen, maar door niet goed op te letten is hij ook in meer of mindere mate fout. Hoe onrechtvaardig dat misschien ook lijkt.
Dus omdat je een tekening verkeerd interpreteert ben je meteen fout?
Paar jaar schematisch tekenen gehad maar je hoort dergelijke opstelling toch ook van beneden naar boven te bezien of niet dan.

En al zou het zo zijn is het nog de winkelier die fatsoenlijk met zijn klanten hoort om te gaan.
pi_119424570
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:54 schreef RikBiesheuvel het volgende:

[..]

Dit dus :) Verder heb ik niet veel tijd gehad om de bon nog 10x te controleren, het is namelijk op een donderdagavond besteld en ik ben zaterdagmorgen op vakantie gegaan. Dat is gedaan om

- de redelijk forse levertijd van 16 weken, voor de vakantie bestellen scheelde 2.5 week
- algemene prijsverhoging die eraan zat te komen, voor zover ik kon controleren is die ook doorgevoerd
- de BTW-verhoging die eraan zat te komen.

Al met al een aantal redenen om het nog voor de vakantie te bestellen. Overigens ben ik van tevoren al een keer of 4 voor langere tijd daar geweest om de mogelijkheden door te spreken, dus we wisten precies op de dag dat we bestelden welke onderdelen we wilden hebben.
Ik wil het wel duizend keer herhalen, maar feit is gewoon dat jullie allebei fout zitten. Zij hebben de verkeerde bank gepakt, jij hebt de pakbon niet goed gecontroleerd. Is dat van beide partijen net zo fout? Dat lijkt me niet. Dus moeten ook de kosten die nu ontstaan niet door de helft. Maar juridisch hebben ze een punt als ze jou een deel willen laten betalen.
pi_119424575
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het voelt inderdaad vooral onrechtvaardig. Ik had al een vrij dure bank gekocht (tenminste, dat vond ik zelf) en nu kan ik nóg meer bijbetalen omdat de bank in spiegelbeeld is besteld
pi_119424653
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:55 schreef Conflict het volgende:
TS, waar is die bank nu? Is die doorverkocht aan een ander of zegt de verkoper dat je deze alsnog af moet leveren?
Bank staat nog in de opslag te wachten, voor zover ik weet is hij niet doorverkocht (want ik heb de bon officieel nog niet geannuleerd, dan krijg ik die ¤700 annuleringskosten op mn dak)
pi_119424664
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:56 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Dus omdat je een tekening verkeerd interpreteert ben je meteen fout?
Paar jaar schematisch tekenen gehad maar je hoort dergelijke opstelling toch ook van beneden naar boven te bezien of niet dan.
Ja, dan zit je fout. Niet héél fout, maar wel in zekere mate fout. Het is niet de schuld van iemand anders dan jij dat je de tekening verkeerd begrijpt. Maar de verkoper is óók fout door de verkeerde bank er op te zetten. Het is niet zo moeilijk hoor. :P

quote:
En al zou het zo zijn is het nog de winkelier die fatsoenlijk met zijn klanten hoort om te gaan.
Dat is toch het hele punt niet? Dan had hij in KLB moeten posten en dan hadden we 300 posts vol gekanker op dat bedrijf gehad. Zeg eens, waar denk je dat TS meer aan heeft?
pi_119424708
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:56 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik wil het wel duizend keer herhalen, maar feit is gewoon dat jullie allebei fout zitten. Zij hebben de verkeerde bank gepakt, jij hebt de pakbon niet goed gecontroleerd. Is dat van beide partijen net zo fout? Dat lijkt me niet. Dus moeten ook de kosten die nu ontstaan niet door de helft. Maar juridisch hebben ze een punt als ze jou een deel willen laten betalen.
Nee, niet de pakbon. Als TS de pakbon had gecontroleerd was de wagen nooit vertrokken. Het gaat om de opdrachtbon, daar zit het probleem.
pi_119424747
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:59 schreef Conflict het volgende:

[..]

Nee, niet de pakbon. Als TS de pakbon had gecontroleerd was de wagen nooit vertrokken. Het gaat om de opdrachtbon, daar zit het probleem.
Oh, nouja, die bedoel ik :@
pi_119424785
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:58 schreef RikBiesheuvel het volgende:

[..]

Bank staat nog in de opslag te wachten, voor zover ik weet is hij niet doorverkocht (want ik heb de bon officieel nog niet geannuleerd, dan krijg ik die ¤700 annuleringskosten op mn dak)
dit is ook raar.. het eerste voorstel was 1200 euro bijbetalen voor een nieuwe bank terwijl je voor 700 euro kon annuleren?? En dan in theorie bij dezelfde winkel wel de juiste bank kunnen kopen? En alsnog 500 euro voordeliger uit te zijn?

kun je ook voor iedereen hier de bon eens scannen en laten zien aan iedereen hier? Dat geeft wellicht inzicht in hoe duidelijk, danwel onduidelijk de bon was..
pi_119424822
Heb je al een klacht ingediend bij de Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC)?
Tevens staan in deze link nog een aantal relevante zaken, er staat ook nadrukkelijk dat je niet moet betalen voordat er geleverd is.

Veel succes in ieder geval met deze rotzaak.
pi_119424880
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:02 schreef Aldo-MC het volgende:
Heb je al een klacht ingediend bij de Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC)?
Tevens staan in deze link nog een aantal relevante zaken, er staat ook nadrukkelijk dat je niet moet betalen voordat er geleverd is.

Veel succes in ieder geval met deze rotzaak.
Jouw link is iets anders. Dat gaat namelijk over het geval dat er een andere bank was geleverd dan waar TS voor had getekend, en dat is hier niet het geval :) Nog steeds trouwens handig, zulke sites.
pi_119424932
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:03 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jouw link is iets anders. Dat gaat namelijk over het geval dat er een andere bank was geleverd dan waar TS voor had getekend, en dat is hier niet het geval :) Nog steeds trouwens handig, zulke sites.
Er staat ook informatie als het een ondeugdelijk product betreft. Of dat zo is omdat alleen het model verkeerd is weet ik niet maar je kan wel proberen via dat stappenplan de winkelier te benaderen en zo je geld terug te krijgen of tenminste een goede bank.
pi_119424945
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:01 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

dit is ook raar.. het eerste voorstel was 1200 euro bijbetalen voor een nieuwe bank terwijl je voor 700 euro kon annuleren?? En dan in theorie bij dezelfde winkel wel de juiste bank kunnen kopen? En alsnog 500 euro voordeliger uit te zijn?

kun je ook voor iedereen hier de bon eens scannen en laten zien aan iedereen hier? Dat geeft wellicht inzicht in hoe duidelijk, danwel onduidelijk de bon was..
Sorry als je het verkeerd begrepen hebt. Direct nadat ik de bank heb geweigerd wrd aangeboden om te annuleren voor ¤1200. Dat is een week laterteruggebracht naar ¤700. Vandaag kreeg ik een telefoontje dat ik óf de bank nog steeds kan annuleren voor ¤700, óf een nieuwe bij Sanders bestel met ¤600 bijbetaling.
pi_119424965
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:04 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Er staat ook informatie als het een ondeugdelijk product betreft. Of dat zo is omdat alleen het model verkeerd is weet ik niet maar je kan wel proberen via dat stappenplan de winkelier te benaderen en zo je geld terug te krijgen of tenminste een goede bank.
In het geval van een ondeugelijk product ligt er geen enkele schuld bij de consument, en hier niet. Dat is de crux ;)
pi_119425000
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:05 schreef RikBiesheuvel het volgende:

[..]

Sorry als je het verkeerd begrepen hebt. Direct nadat ik de bank heb geweigerd wrd aangeboden om te annuleren voor ¤1200. Dat is een week laterteruggebracht naar ¤700. Vandaag kreeg ik een telefoontje dat ik óf de bank nog steeds kan annuleren voor ¤700, óf een nieuwe bij Sanders bestel met ¤600 bijbetaling.
maar ben je bereid de bon eens te tonen aan ons allen?
pi_119425215
Ik ben op dit moment niet in de gelegenheid om de bon te posten, ben niet thuis. Zoals gezegd, de bank staat, met de kennis die ik nu heb, inderdaad in spiegelbeeld op de bon. Wat dat betreft is het dus een correcte levering volgens de bon. Dat het me tijdens het tekenenen niet opgevallen is en ik de tekening naderhand verkeerd het geinterpreteerd maakt dat ik niet aan de bel heb getrokken.
pi_119425346
quote:

[..]

Je zegt dit wel zo stellig, maar ik vraag me af of het zo wel ligt. De vraag is namelijk of het van de kant van TS verwijtbaar is dat hij een verkeerde bon heeft ondertekend. Als jij duidelijk aangeeft hoe je het wil hebben mag je volgens mij redelijkerwijs verwachten dat de verkoper professioneel genoeg is om daadwerkelijk het juiste product te omschrijven. Je kan moeilijk verwachten dat een koper alle vaktermen en gebruiken kent. Het is een interessante case, maar ik denk dat TS zeker wel kans maakt.
Ik zou als ik TS was nog eens contact opnemen met een persoon de hoger in het bedrijf zit dan de verkoper of de klantenservice (als dit mogelijk is natuurlijk) en een duidelijk verwijt maken richting de verkoper (met naam en toenaam) dat hij na duidelijke afspraken de betreffende fout heeft gemaakt. Lukt dit niet, dan zou ik richting het juridisch loket gaan.
TS, je moet je ook maar afvragen bij welke regeling je er wel vrede mee hebt om van het gedoe af te zijn. Als jij je schikt met het betalen van bijv. de bezorgkosten of een ander bepaald bedrag kan dat ervoor zorgen dat er zonder allerlei moeilijk juridisch zooi toch schot in de zaak komt.
pi_119425376
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:11 schreef RikBiesheuvel het volgende:
Ik ben op dit moment niet in de gelegenheid om de bon te posten, ben niet thuis. Zoals gezegd, de bank staat, met de kennis die ik nu heb, inderdaad in spiegelbeeld op de bon. Wat dat betreft is het dus een correcte levering volgens de bon. Dat het me tijdens het tekenenen niet opgevallen is en ik de tekening naderhand verkeerd het geinterpreteerd maakt dat ik niet aan de bel heb getrokken.
tsja dan is de enige conclusie:

- jij bent niet handig geweest door de bon niet adequaat te controleren en na te lopen voordat je tekende

- de winkel is niet erg klantvriendelijk, al denken ze wel deels mee aangaande de oplossing door 600 euro lager te gaan dan wat kennelijk als normaal wordt beschouwd.

ECHTER

Je handtekening op de order weegt zwaarder dan een mondeling gesprek dat de verkoper zich niet kan herinneren. Ruilen is een gunst, geen plicht dus heeft de winkel hel volste recht de 600 (initieel 1200) euro van je te vragen
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:16:33 #101
363141 MBRK
Johannes Contant
pi_119425444
Het is toch echt belachelijk hoe die meubelzaken zich nog ver in de vorige eeuw wanen. Het is bijna 2013 maar je moet wel 12 tot 16 weken wachten op een simpel bankstel wat ze voor een habbekrats in Oost-Europa laten maken van spaanplaat en wat bekleding.

Hier vragen ze vervolgens de hoofdprijs en hierbij krijg je dan gratis en voor niet de notoir slechte service waar het internet van volstaat en dit topic ook weer een mooi voorbeeld van is.

Daar kwam je vroeger wel mee weg maar dit gaan ze niet lang meer volhouden. Over een paar jaar staan ze te huilen met de pet op als via internetverkoop het ineens wél mogelijk blijkt om goedkoop, snel met mét service te leveren.
Another day older and deeper in debt
pi_119425459
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:14 schreef vivelafete het volgende:

[..]

Je zegt dit wel zo stellig, maar ik vraag me af of het zo wel ligt. De vraag is namelijk of het van de kant van TS verwijtbaar is dat hij een verkeerde bon heeft ondertekend. Als jij duidelijk aangeeft hoe je het wil hebben mag je volgens mij redelijkerwijs verwachten dat de verkoper professioneel genoeg is om daadwerkelijk het juiste product te omschrijven. Je kan moeilijk verwachten dat een koper alle vaktermen en gebruiken kent. Het is een interessante case, maar ik denk dat TS zeker wel kans maakt.
Ik zou als ik TS was nog eens contact opnemen met een persoon de hoger in het bedrijf zit dan de verkoper of de klantenservice (als dit mogelijk is natuurlijk) en een duidelijk verwijt maken richting de verkoper (met naam en toenaam) dat hij na duidelijke afspraken de betreffende fout heeft gemaakt. Lukt dit niet, dan zou ik richting het juridisch loket gaan.
TS, je moet je ook maar afvragen bij welke regeling je er wel vrede mee hebt om van het gedoe af te zijn. Als jij je schikt met het betalen van bijv. de bezorgkosten of een ander bepaald bedrag kan dat ervoor zorgen dat er zonder allerlei moeilijk juridisch zooi toch schot in de zaak komt.
leg eens uit op welke exacte gronden TS dan zijn rechten kan verlenen? Ik kan er geen 1 verzinnen.. Er stond zelfs een plaatje op de bon, dus de meubelzaak heeft redelijkerwijs duidelijk gemaakt op de bon waar TS voor tekende
pi_119425581
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:16 schreef MBRK het volgende:
Hier vragen ze vervolgens de hoofdprijs en hierbij krijg je dan gratis en voor niet de notoir slechte service waar het internet van volstaat en dit topic ook weer een mooi voorbeeld van is
Dat is het voordeel van de meubel en keukenboeren daar kom je als consument niet zo vaak dus die kunnen er zo een potje van maken zonder dat de consumenten niet meer komen. Je koopt bij wijze 5* in je leven een intereur dan ga je naar 5 verschillende meubelzaken en allemaal hebben ze wel wat gehad dat je steeds voor de volgende koos.
pi_119425607
Beste TS,

Juridisch gezien kun je hier een beroep doen op non-conformiteit. De winkel heeft niet geleverd wat jij hebt willen bestellen. De winkel is in principe gewoon verplicht om dit te herstellen en zoniet dan kun je de koop ontbinden en je geld terug eisen.

Je hebt ze in principe al in gebreke gesteld door aan te geven dat de bank niet goed is. Nu is het simpelweg bij hen aangeven dat je niet akkoord gaat met de gang van zaken, dat je bij non-conformiteit simpelweg recht hebt op een kostenloze vervanging (reparatie is niet echt aan de orde) en willen ze daar niet aan dan kun je de koop ontbinden en je geld terug eisen.

Mijn eigen ervaring is dat als je nadat je langs geweest bent om dit uit te leggen en nul op rekest hebt gekregen een (correcte) juridische brief stuurt waarin je nog eens uitlegt hoe de vork in de steel zit, en dat je je geld of de juiste bank binnen afzienbare termijn verwacht. En mochten ze daaraan geen gehoor geven dat je dan via de rechter je geld / nakoming van de overeenkomst zult vorderen.

Natuurlijk gaan we er dan wel vanuit dat je aannemelijk kunt maken dat je echt die ene bank hebt besteld en niet het ding dat geleverd is. ;).

Nog wat over de discussie over wie er precies fout zit: ik denk dat in deze situatie TS erop had mogen vertrouwen dat de verkoper het juist opschreef op basis van zijn beschrijving, maar misschien is hier jurisprudentie over te vinden? Iig denk ik dat het aandeel van TS heel wat kleiner is dan dat van de verkoper die ik hier als specialist zou aanmerken.
pi_119425680
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:20 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Beste TS,

Juridisch gezien kun je hier een beroep doen op non-conformiteit.
Hoe dan? TS heeft immers zelf geaccordeerd dat hij die " foute" bank wilde hebben.. Dus van non-conformiteit is hierdoor geen sprake
pi_119425719
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:16 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

leg eens uit op welke exacte gronden TS dan zijn rechten kan verlenen? Ik kan er geen 1 verzinnen.. Er stond zelfs een plaatje op de bon, dus de meubelzaak heeft redelijkerwijs duidelijk gemaakt op de bon waar TS voor tekende
Zou het zo uit mij hoofd niet weten, dat zou ik op moeten zoeken. Het juridisch loket zou daar ook mee moeten kunnen helpen.
pi_119425826
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:21 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Hoe dan? TS heeft immers zelf geaccordeerd dat hij die " foute" bank wilde hebben.. Dus van non-conformiteit is hierdoor geen sprake
En dwaling dan? Ik was in de veronderstelling dat de verkoper precies wist wat ik wilde, aangezien we de bank in de showroom hebben aangewezen, een plattegrond erbij hadden én al een aantal keren van tevoren daar zijn geweest. Ik was in de overtuiging dat de verkoper het ook zo op de bon had gezet en niet anders. Als ik wist dat het andersom getekend was, had ik de overeenkomst nooit getekend.
pi_119425843
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:25 schreef RikBiesheuvel het volgende:

[..]

En dwaling dan? Ik was in de veronderstelling dat de verkoper precies wist wat ik wilde, aangezien we de bank in de showroom hebben aangewezen, een plattegrond erbij hadden én al een aantal keren van tevoren daar zijn geweest. Ik was in de overtuiging dat de verkoper het ook zo op de bon had gezet en niet anders. Als ik wist dat het andersom getekend was, had ik de overeenkomst nooit getekend.
Precies. Dat is dwaling. Maar van jouw kant is er ook dwaling (zij het een lichtere).
pi_119425974
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:14 schreef vivelafete het volgende:

[..]

Nee, je moet altijd de bon controleren. Dat is algemene kennis, iedereen had het je kunnen vertellen. Over dat laatste heb je trouwens wel gelijk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:20 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Beste TS,

Juridisch gezien kun je hier een beroep doen op non-conformiteit.
Nee, dat is er niet. Conformiteit staat in art. 7:17 BW. Ik citeer: 'De afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden. 2) Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij (...) niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten.'

In dit geval is er een overeenkomst met TS' handtekening er op. Op die overeenkomst staat de bank die TS ook heeft ontvangen. Van non-conformiteit kan dus geen sprake zijn.
pi_119426039
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:26 schreef Tchock het volgende:

[..]

Precies. Dat is dwaling. Maar van jouw kant is er ook dwaling (zij het een lichtere).
Maar goed, hier is natuurlijk lastig een bedrag/percentage aan te verbinden.
pi_119426055
Maar op het moment dat TS kan aantonen dat wat er overeen is gekomen heel anders is dan wat er op de bon staat dan beantwoordt de bank alsnog niet aan de overeenkomst. Een overeenkomst hoeft niet perse die bon te zijn.
pi_119426135
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:31 schreef RikBiesheuvel het volgende:

[..]

Maar goed, hier is natuurlijk lastig een bedrag/percentage aan te verbinden.
Ja, dat is ook lastig. En het nare is dat je waarschijnlijk meer moet betalen dan rechtvaardig, tenzij je het tot een rechtszaak laat komen. Wat ik je sterk afraad.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:31 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Maar op het moment dat TS kan aantonen dat wat er overeen is gekomen heel anders is dan wat er op de bon staat dan beantwoordt de bank alsnog niet aan de overeenkomst. Een overeenkomst hoeft niet perse die bon te zijn.
Een opdrachtbon met TS' handtekening er onder is een overeenkomst. Dat daarvoor wat anders is afgesproken beïnvloedt wel de uitkomst, maar wil niet zeggen dat dat een aparte overeenkomst is. Het is een voorbereiding daartoe, lijkt me.
pi_119426174
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:31 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
nee, maar een getekende overeenkomst biedt meer gewicht dan een modelinge overeenkomst die maar vanuit 1 kant gestaafd wordt.

Daarnaast is het natuurlijk vreemd om nu nog aan te komen met ja, de bon klopt niet, dat had hij dan op zeer korte termijn na tekenen moeten aandragen (of eigenlijk voor het tekenen).

Neemt niet weg dat als ik persoonlijk een uitgave doe van duizenden euro's dat ik zeer zeker de bon van boven tot beneden controleer.. Helemaal als er maar 10 items op staan.. Daarnaast zal het me niets verbazen dat er naast het plaatje op de bon ook nog wel iets van links of rechts staat.. waardoor het nog duidelijker wordt waarmee TS heeft ingestemd..

Neemt niet weg dat TS nu gewoon duur lesgeld betaald
pi_119426382
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:35 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

nee, maar een getekende overeenkomst biedt meer gewicht dan een modelinge overeenkomst die maar vanuit 1 kant gestaafd wordt.

Daarnaast is het natuurlijk vreemd om nu nog aan te komen met ja, de bon klopt niet, dat had hij dan op zeer korte termijn na tekenen moeten aandragen (of eigenlijk voor het tekenen).

Neemt niet weg dat als ik persoonlijk een uitgave doe van duizenden euro's dat ik zeer zeker de bon van boven tot beneden controleer.. Helemaal als er maar 10 items op staan.. Daarnaast zal het me niets verbazen dat er naast het plaatje op de bon ook nog wel iets van links of rechts staat.. waardoor het nog duidelijker wordt waarmee TS heeft ingestemd..

Pure waarheid deze post :P
pi_119426701
quote:

[..]

Het wordt inderdaad wel lastiger. Maar dan nog zou TS een beroep op dwaling kunnen doen.
pi_119426877
Ik ga denk ik eens beginnen met een aangetekende brief naar de directie. Ik los het liever zo op dan via de juridische weg.

Overigens lijkt het me een waardeloos baantje om op de klantenservice te zitten daar. Degene die mij daar helpt heeft mij tot nu toe netjes geholpen, daar moet ik eerlijk in zijn. Ze worden echter 'geblokt' door het management (in ieder geval... naar eigen zeggen). Zit je de hele tijd mensen op te bellen met slecht nieuws en je kunt niet de oplossing bieden die je wil bieden.
pi_119426930
quote:

[..]

Iedere boerenlul snapt dat je een hoekbank in een bepaalde hoek wil, de verkoper had duidelijker moeten vragen of de bank links of rechts draaiend moest zijn. Dat is de taak en verantwoordelijkheid van de verkoper, die dagelijks zulke banken verkoopt. Met de voorgeschiedenis kan bewezen worden dat er geen sprake is van 'oplichting' in de zin dat de koper gedurende de levertijd van gedachte verandert is over de opstelling thuis.

Dat laatste zou in mijn ogen de enige reden moeten zijn om extra kosten te rekenen.
pi_119426954
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:52 schreef RikBiesheuvel het volgende:
Ik ga denk ik eens beginnen met een aangetekende brief naar de directie. Ik los het liever zo op dan via de juridische weg.

Overigens lijkt het me een waardeloos baantje om op de klantenservice te zitten daar. Degene die mij daar helpt heeft mij tot nu toe netjes geholpen, daar moet ik eerlijk in zijn. Ze worden echter 'geblokt' door het management (in ieder geval... naar eigen zeggen). Zit je de hele tijd mensen op te bellen met slecht nieuws en je kunt niet de oplossing bieden die je wil bieden.
of de oplossing die de klant wil hebben.. klein nuance verschil..

Maar succes.. ethisch heb je wel een punt.. alleen heb je daar zo weinig aan
  dinsdag 20 november 2012 @ 15:18:46 #119
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119427793
quote:

[..]

Wederzijdse dwaling, inderdaad.
Beide partijen hebben een vergissing/fout gemaakt.

Eventjes in mijn wetboek pluizen... ah daar is-tie, art. 6:228 lid 1 sub c BW.
De koop kan ongedaan gemaakt worden - bank terug naar de leverancier, TS zijn geld terug, maar uiteraard wil TS toch een nieuwe bank. Tsja, het beste waar je op kan hopen is coulance van de leverancier, en die dus de goede bank tegen korting alsnog levert, en dan kun je verder steggelen over hoe hoog die korting dan moet zijn. Punt is dat je in deze situatie niets kan 'eisen', de hele situatie is het gevolg van fouten van beide partijen.
Ruilen, korting, enzovoorts, is zoals al gezegd, een gunst en geen plicht van de leverancier.

Het is een dure les, maar check en dubbel-check echt altijd alles waar je handtekening onder gezet moet worden.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_119427826
Ik wil 'm best ontbinden, voor dat geld kan ik overal een mooie 2.5 zits hoekbank kopen. Ik denk echter dat ontbinden ook niet zonder slag of staat gaat
pi_119427849
Stoot.
  dinsdag 20 november 2012 @ 15:28:32 #122
323439 HetKlusKonijn
pi_119428058
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:20 schreef RikBiesheuvel het volgende:
Ik wil 'm best ontbinden, voor dat geld kan ik overal een mooie 2.5 zits hoekbank kopen. Ik denk echter dat ontbinden ook niet zonder slag of staat gaat
Dat kan in wederzijds overleg, en anders via de rechter. Het eerste heeft uiteraard (sterk!) de voorkeur... ik hoop voor je dat het lukt, TS.

Die leverancier, als-ie een beetje slim is en ook aan zijn goede naam denkt (en wellicht het verliezen van een klant in de toekomst), zal toch wel overgaan tot het aanbieden van korting/coulance, als jij echter die korting te weinig acht, dan zit er niks anders op dan inderdaad de koop te ontbinden.
Lullig, maar helaas lopen die dingen nou eenmaal soms zo in het leven...
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_119428378
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:28 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Dat kan in wederzijds overleg, en anders via de rechter. Het eerste heeft uiteraard (sterk!) de voorkeur... ik hoop voor je dat het lukt, TS.

Die leverancier, als-ie een beetje slim is en ook aan zijn goede naam denkt (en wellicht het verliezen van een klant in de toekomst), zal toch wel overgaan tot het aanbieden van korting/coulance, als jij echter die korting te weinig acht, dan zit er niks anders op dan inderdaad de koop te ontbinden.
Lullig, maar helaas lopen die dingen nou eenmaal soms zo in het leven...
maar de koop ontbinden kost hem 700 euro, en een nieuwe goede bank kost hem 600 euro..
  dinsdag 20 november 2012 @ 15:49:51 #124
323439 HetKlusKonijn
pi_119428602
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:41 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

maar de koop ontbinden kost hem 700 euro, en een nieuwe goede bank kost hem 600 euro..
Dan lijkt me de conclusie duidelijk: koop niet ontbinden maar het verlies nemen (en uiteraard de foute bank doorverkopen) en een nieuwe bank kopen die wel klopt. ;)
pi_119428690
Nee nee, ik heb geen bank van 600 euro. Laat ik het zo zeggen: De bank kost ongeveer 2500. Ik heb op dit moment 3 opties:

- de bank met de verkeerde hoek accepteren voor 2500
-600 euro extra betalen om de hoek aan de juiste kant te krijgten (in feite is dat dan de oude bank annuleren en een nieuwe bestellen). Ik krijg dan één bank, voor ¤3100
- de bank annuleren. In dat geval moet ik ¤700 betalen dus heb ik per saldo nog 1800 over om een andere bank te zoeken.

Het gaat dus om serieuze bedragen
pi_119429356
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:20 schreef RikBiesheuvel het volgende:
Stel dat je kan ontbinden, dan hoef je in principe alleen ee
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:52 schreef RikBiesheuvel het volgende:
Nee nee, ik heb geen bank van 600 euro. Laat ik het zo zeggen: De bank kost ongeveer 2500. Ik heb op dit moment 3 opties:

-600 euro extra betalen om de hoek aan de juiste kant te krijgten (in feite is dat dan de oude bank annuleren en een nieuwe bestellen). Ik krijg dan één bank, voor ¤3100
- de bank annuleren. In dat geval moet ik ¤700 betalen dus heb ik per saldo nog 1800 over om een andere bank te zoeken.

Daarom zegt hij dus dat een nieuwe bank je 600 euro kost. :P Ik mag toch hopen dat je die 2500 ingecalculeerd had.
pi_119429540
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:52 schreef RikBiesheuvel het volgende:

Ik snap erg goed dat je hier mee zit. Het zijn drie zeer onbevredigende voorstellen, allemaal doordat er zo'n lulhannes van een verkoper blijkbaar niet kan luisteren en gewoon het juiste op papier zet. En helaas vertrouw je er dan vaak op dat zo'n gast gewoon het goede voor je opstelt.
Hoever zou je eigenlijk willen gaan tot het wel acceptabel voor je wordt?
pi_119429748
Maar TS, kun je ook misschien een plattegrond van je huis posten? Wellicht heb je er meer aan wanneer we een alternatieve indeling voor je woonkamer maken..

Ben je van al dit gedoe af.. Want stel dat je het voor elkaar krijgt (waar ik juridisch geen basis voor zie, hooguit een ethische) dan zit je met kerst in je nieuwe huisje zonder bank..

Think outside the box :)
pi_119430247
RanTheMan, daar heb je zeker een punt. Ik heb de afgelopen weken genoeg tijd gehad om over een andere indeling na te denken. Ik zal vandaag niet meer in de gelegenheid zijn wat te posten, zal misschien morgen worden.

@ Vivalafete, ik heb van tevoren natuurlijk nagedacht over een bedrag dat ik er max aan kwijt wil zijn, maar aangezien wij 2 niet de enige zijn die internet hebben post ik dat liever niet :) Maar laat ik het zo zeggen: ik vind 10% van het bedrag van de bank al vrij fors, maar te overwegen als ik dan van al die flauwekul af ben. Ik ga vanavond mijn oude bank maar weer naar de woonkamer verhuizen, dat zit wat beter :)
pi_119431528
stel: het bedrijf gaat slecht en ze willen op één of andere manier extra geld binnenharken

dan wagen ze bij elke klant een gokje door op de bon een gespiegelde bank te zetten, in de hoop dat de klant het niet ziet en voila: je kunt zonder grote problemen even 600 euro extra vangen (mits beide banken op voorraad zijn natuurlijk), want de klant kan voor dat geld geen nieuwe bank kopen en moet zelfs méér betalen om de koop te ontbinden...

het klopt gewoon niet wat iedereen hier zegt, er is verantwoordelijkheid van de verkoper in die zin dat hij meer kundig is en daardoor bij een bestelling van zo'n bank moet dubbelchecken of de juiste besteld wordt... Ik kan mij namelijk ook voorstellen dat er mensen zijn die helemaal niet weten dat er links- en rechtsdraaiende banken zijn en er zo maar ééntje bestellen én er bestaan hoekbanken die je kunt ombouwen naar de andere hoek. Dat laatste is sowieso al een reden om niet direct te twijfelen aan wat er op de bon staat geschreven.
pi_119431633
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:03 schreef JoPiDo het volgende:
stel: het bedrijf gaat slecht en ze willen op één of andere manier extra geld binnenharken

dan wagen ze bij elke klant een gokje door op de bon een gespiegelde bank te zetten, in de hoop dat de klant het niet ziet en voila: je kunt zonder grote problemen even 600 euro extra vangen (mits beide banken op voorraad zijn natuurlijk), want de klant kan voor dat geld geen nieuwe bank kopen en moet zelfs méér betalen om de koop te ontbinden...
:') Als je dat aanneemt kun je beter nooit meer iets kopen, want stel: het bedrijf gaat slecht en ze kopen gewoon nepbanken die in China drie tientjes kosten en bieden ze aan als design :')
quote:
het klopt gewoon niet wat iedereen hier zegt, er is verantwoordelijkheid van de verkoper in die zin dat hij meer kundig is en daardoor bij een bestelling van zo'n bank moet dubbelchecken of de juiste besteld wordt... Ik kan mij namelijk ook voorstellen dat er mensen zijn die helemaal niet weten dat er links- en rechtsdraaiende banken zijn en er zo maar ééntje bestellen én er bestaan hoekbanken die je kunt ombouwen naar de andere hoek. Dat laatste is sowieso al een reden om niet direct te twijfelen aan wat er op de bon staat geschreven.
Niemand ontkent verantwoordelijkheid van de verkoper hoor.
  dinsdag 20 november 2012 @ 17:11:17 #132
323439 HetKlusKonijn
pi_119431826
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:06 schreef Tchock het volgende:
Precies. Het gaat om wederzijdse dwaling. Beide partijen hebben een fout gemaakt.
pi_119431865
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:06 schreef Tchock het volgende:

[..]

:') Als je dat aanneemt kun je beter nooit meer iets kopen, want stel: het bedrijf gaat slecht en ze kopen gewoon nepbanken die in China drie tientjes kosten en bieden ze aan als design :')
dit is echt iets totaal anders

quote:
maar tóch moeten de kosten gedeeld?
pi_119433355
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:12 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

dit is echt iets totaal anders
Nee. Als je er bij voorbaat al vanuit gaat dat het bedrijf je oplicht omdat het slecht gaat kun je nooit zaken doen. Handelen is vertrouwen.
quote:
[..]

maar tóch moeten de kosten gedeeld?
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:11 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Precies. Het gaat om wederzijdse dwaling. Beide partijen hebben een fout gemaakt.
pi_119463420
maar TS heeft toch bij bestellen duidelijk de plattegrond laten zien EN heeft een foto van de bank zoals hij stond in de showroom en DIE opstellling heeft hij in zijn veronderstelling ook besteld..

Wat je nog kan proberen is proberen te stellen dat verkoper niet duidelijk is geweest in hetgeen er op de bon staat.. dwz..Heeft de verkoper samen met jou de bestelling doorgenomen.. zo van.. u heeft besteld bank xyx met de hoek links , afmeting 2 x 2 en kleur blauw met groene strepen..

Feit is dat je altijd moet controleren WAT je besteld.. desnoods vraag je het drie keer..

Hoe erg is het als de hoek aan de andere kant zit ? Kan je er ercht niets mee ?
pi_119463498
post die bon eens dan ?
pi_119463554
Wil eigenlijk ook graag de bon zin om te beoordelen in hoeverre je het had kunnen weten.
pi_119464377
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:59 schreef poldervrouwtje het volgende:
Feit is dat je altijd moet controleren WAT je besteld.. desnoods vraag je het drie keer..
Als die verkoper 3x dan precies hetgeen zegt wat koper verwacht, maar een verkeerd typenummer opschrijft, ben je als koper gewoonweg de pineut. Dat is in de kern het gehele verhaal. De koper heeft in de regel geen inzage in de verkoopmappen (kan dus niet zien waar de verkoper zijn gegevens vandaan haalt), en kan dus niet concluderen dat de verkoper het verkeerde artikelnummer opschrijft.
pi_119466187
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:23 schreef Shodan het volgende:

[..]

Als die verkoper 3x dan precies hetgeen zegt wat koper verwacht, maar een verkeerd typenummer opschrijft, ben je als koper gewoonweg de pineut. Dat is in de kern het gehele verhaal. De koper heeft in de regel geen inzage in de verkoopmappen (kan dus niet zien waar de verkoper zijn gegevens vandaan haalt), en kan dus niet concluderen dat de verkoper het verkeerde artikelnummer opschrijft.
Alleen in dit geval was er eveneens een tekening van de bank aanwezig, waardoor een "leek" wel kan beoordelen hoe de bank geleverd kan worden. Indien er enkel een vreemd typenummer zoals verdere informatie vermeld staat, dan had je als koper sterker gestaan. Indien de bon voldoende duidelijk is, dan is dit gewoon een harder bewijs dan een mondelinge overeenkomst die vanuit de kant van verkoper wordt ontkent.
pi_119466554
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:23 schreef Shodan het volgende:

[..]

In dat geval was er helemaal geen wederzijdse dwaling. In TS' geval, echter, stond er een tekening op de bon die klopte met wat er geleverd werd, maar die TS verkeerd begreep.
  woensdag 21 november 2012 @ 15:48:38 #141
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_119467273
quote:
Toen ik de tekening zag ging ik ervan uit dat hij een onderaanzicht heeft getekend (wat ik zelf ook vaker heb gedaan), waardoor hij in 'normaal zicht' goed stond (bovenkant/onderkant).
Een onderaanzicht? Was jouw plattegrond ook een onderaanzicht?

Ik vind het erg vergezocht eerlijk gezegd :@

Maar een behoorlijk rotte situatie. Damn, wat zul je balen :X
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_119468351
Daarom vraag ik ook om die bon..

Misschien is het terug te lezen in de omschrijving..

als de verkoper duidelijk heeft gezegd EN heeft laten zien op de bon dat die hoek op die bepaalde plek zat dan kan TS er wat mee..
pi_119471073
Lekkere service van zo'n zaak.

Jaren geleden heb ik zelf eens een bank verkeerd om besteld. Ik kwam daar een week later pas achter en heb toen telefonisch kunnen wijzigen. Bij levering tien weken later werd toch de eerste opstelling geleverd. Na een telefoontje werd dat opgelost en we mochten de verkeerde bank tijdelijk houden.
Dit was maar een bank van 800 euro...
pi_119529714
Allemaal hartelijk bedankt voor de adviezen/het meedenken en uiteraard het medeleven :) Ik heb gisteren de aangetekende brief de deur uit gedaan, bij nader inzien is dat niet nodig geweest.

Ik ben net gebeld door de klantenservice, de bank wordt kostenloos omgeruild voor de bank in juiste opstelling! Het is daar allemaal nog een keer besproken en ik zou vandaag nog een orderbevestiging krijgen van de nieuwe bank. Uiteraard zit ik dan wel nog met een lange levertijd (februari), maar dat neem ik op de koop toe.

Al met al erg opgelucht!
  vrijdag 23 november 2012 @ 10:40:32 #145
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_119531077
*O*
  vrijdag 23 november 2012 @ 10:52:15 #146
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_119531392
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:41 schreef RikBiesheuvel het volgende:
Allemaal hartelijk bedankt voor de adviezen/het meedenken en uiteraard het medeleven :) Ik heb gisteren de aangetekende brief de deur uit gedaan, bij nader inzien is dat niet nodig geweest.

Ik ben net gebeld door de klantenservice, de bank wordt kostenloos omgeruild voor de bank in juiste opstelling! Het is daar allemaal nog een keer besproken en ik zou vandaag nog een orderbevestiging krijgen van de nieuwe bank. Uiteraard zit ik dan wel nog met een lange levertijd (februari), maar dat neem ik op de koop toe.

Al met al erg opgelucht!
Goed zo ^O^
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_119531504
quote:

Al met al erg opgelucht!
Ik zie het topic nu pas. Gefeliciteerd. Het leek mij alweer een duidelijk voorbeeld van een bedrijf dat ermee weg probeert te komen en daartoe de kans schoon zag in je bewijsrechtelijke positie.

Pas als je laat blijken dat je de poot stijf houdt komen zij aan de afweging toe hoe sterk ze juridisch staan, wat de geschillencommissie zou beslissen en wat het hen kost aan reputatie. Ze proberen je eerst af te poeieren, dat is het goedkoopst en werkt gewoon bij een groot deel van de klanten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_119532166
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:41 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Erm. Nee :)

Naming & shaming is nergens voor nodig en lost het probleem ook niet op. :)
Jawel hoor. Waarom denk je dat Webcare afdelingen als paddestoelen uit de grond schieten? Een bedrijf wil geen negatieve publiciteit, en is dan ineens wél bereid tot een nette oplossing te komen.

Een beetje het effect dat Kassa! vroeger al had, alleen nu voor iedereen behaalbaar :P
pi_119532236
quote:

Al met al erg opgelucht!
Goed nieuws!
pi_119532393
Sinds ze op verschillende fora/klachtensites staan, is het ineens snel gegaan. Vooral Klacht.nl werkt goed naar mijn idee. die stellen de winkel op de hoogte van het feit dat er een klacht is geplaatst en geven ze 7 dagen de tijd om het op te lossen, anders mag de plaatser aanbiedingen krijgen van mensen die het op kunnen lossen (tenminste, als ik het goed begrepen heb).
pi_119532829
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Jawel hoor. Waarom denk je dat Webcare afdelingen als paddestoelen uit de grond schieten? Een bedrijf wil geen negatieve publiciteit, en is dan ineens wél bereid tot een nette oplossing te komen.

Een beetje het effect dat Kassa! vroeger al had, alleen nu voor iedereen behaalbaar :P
Ja, leuk als die webcare-afdeling er daadwerkelijk is en op de hoogte is. Anders wordt het vooral een eenzijdig ding, waar zelfs de concurrent verantwoordelijk voor kan zijn. Hier doen we er dus niet aan mee :).
pi_119534771
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:28 schreef RikBiesheuvel het volgende:
Sinds ze op verschillende fora/klachtensites staan, is het ineens snel gegaan. Vooral Klacht.nl werkt goed naar mijn idee. die stellen de winkel op de hoogte van het feit dat er een klacht is geplaatst en geven ze 7 dagen de tijd om het op te lossen, anders mag de plaatser aanbiedingen krijgen van mensen die het op kunnen lossen (tenminste, als ik het goed begrepen heb).
Ik had een bestelwagen voor mijn bedrijfje gekocht. Niks van de afspraken kwam het bedrijf na. Geen nieuwe banden, geen beurt, smerig afgeleverd en ga zo maar door. Maar ik kon 'm niet weigeren omdat ik die auto al ingepland had. Later bleek er van alles aan te mankeren. Ik heb heen en weer zitten mailen met die verkoper en zijn chef, maar niks werd opgelost. Toen heb ik mijn klacht ook op zo'n site, maar dan voor auto's, gezet. Binnen twee dagen zat ik aan tafel bij de directeur en kreeg nik contant mijn geld terug. De auto die ik ingeruild had stond er nog dus daar ben ik weer mee vertrokken. Ik had er al 30.000 kilometers mee gereden. Wel allemaal onder voorwaarde dat ik mijn klacht van internet zou verwijderen.
  vrijdag 23 november 2012 @ 12:50:28 #153
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_119534872
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:46 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ik had een bestelwagen voor mijn bedrijfje gekocht. Niks van de afspraken kwam het bedrijf na. Geen nieuwe banden, geen beurt, smerig afgeleverd en ga zo maar door. Maar ik kon 'm niet weigeren omdat ik die auto al ingepland had. Later bleek er van alles aan te mankeren. Ik heb heen en weer zitten mailen met die verkoper en zijn chef, maar niks werd opgelost. Toen heb ik mijn klacht ook op zo'n site, maar dan voor auto's, gezet. Binnen twee dagen zat ik aan tafel bij de directeur en kreeg nik contant mijn geld terug. De auto die ik ingeruild had stond er nog dus daar ben ik weer mee vertrokken. Ik had er al 30.000 kilometers mee gereden. Wel allemaal onder voorwaarde dat ik mijn klacht van internet zou verwijderen.
Soms moet je inderdaad aantonen dat je bereid bent om ver te gaan voordat een bedrijf toegeeft aan zijn falen.
Jammer, maar het gebeurt en heel vaak hebben klanten geen zin/tijd om er werk van te maken.
zo goed..?
pi_119534954
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:50 schreef Diepvriez het volgende:

[..]

Soms moet je inderdaad aantonen dat je bereid bent om ver te gaan voordat een bedrijf toegeeft aan zijn falen.
Jammer, maar het gebeurt en heel vaak hebben klanten geen zin/tijd om er werk van te maken.
Ja dat klopt. Ik had ook echt het idee dat die verkoper op provisiebasis werkte. Maar bij mij ging het om ongeveer twintigduizend euro.
pi_119535129
gelukkig TO! even wachten maar dan heb je ook wat
  vrijdag 23 november 2012 @ 23:27:14 #156
323439 HetKlusKonijn
pi_119560395
Blij te lezen dat dit probleem keurig is opgelost!

quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Zeker in deze tijd, met de meubelwinkels gaat het al hondsberoerd dankzij de huizenmarkt-malaise, dus slechte publiciteit dienen ze zeker nu te vermijden als de pest.
pi_119561134
TS, ik hoop voor je dat alles goed komt. Heb je e.e.a. op schrift gekregen? Mijn ervaring bij dit bedrijf is dat zeker noodzakelijk. Als je het nog niet op schrift hebt, regel dat dan heel snel!

Wij hebben na 9 maanden onze koop met heel veel moeite kunnen ontbinden en geld terug gekregen. 1 van de 3 bestelde meubels werd toen voor de tweede keer incompleet geleverd en 1 van de andere 2 was inmiddels al kapot.
pi_119634474
De bevestiging zou per post naar ons onderweg zijn, dus daar wacht ik deze week maar even op. Anders hang ik natuurlijk weer aan de telefoon.
pi_119664094
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:15 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

- jij bent niet handig geweest door de bon niet adequaat te controleren en na te lopen voordat je tekende

TS moet dan natuurlijk wel redelijkerwijs in staat zijn geweest om het te controleren, bv. simpelweg artikel 87568345-Y7G74 o.i.d. op de bon zegt voor de koper heel weinig als datzelfde nummer niet op het showroommodel geplakt zit.

Verder minimaal 12 weken wachten op een bankstel :') Moet het katoen ervoor nog geoogst worden ofzo? _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')