abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119415114
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 02:38 schreef capricia het volgende:

[..]

Wanneer was Palestina een eigen staat dan?
Nooit. Maar doet dat af aan het feit dat Palestina al eeuwen een eigen naam heeft?
De Veluwe was ook nooit een eigen staat, maar bestaan Veluwenaren daarom niet?

En er woonde mensen. Volop zelfs.
Ik heb al herhaaldelijk de cijfers laten zien. Nog een keer?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_119415116
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 02:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat blijkt dus tegen te vallen. Het bouwen van nederzettingen gaat door. het woord bouwstop betekent alleen dat de bouw in een normaal tempo doorgaat i.p.v. versneld.
Het voortdurend kleineren, pesten, treiteren van een bevolking leidt tot een reactie, dat weet een kind.
Partij kiezen is lastig, inderdaad. Maar noblesse oblige, wat mij betreft.
Dat klopt dat leidt tot aantasting van de eigenwaarde van een volk, de thymos.
Maar Israël zit enerzijds dus met de angst voor bomaanslagen en anderzijds in de greep van extreem religieuze medeburgers. Zie er maar uit te komen.
Ja, eeuwig zonde dat in 1995 Yitzak Rabin vermoord is... Mensen van dat formaat worden gezocht.
I´m back.
pi_119415121
Rabin inderdaad, die had nog veel meer aan de vrede kunnen bijdragen.
pi_119415127
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 02:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En dan begint men vervolgens de discussie over het ontstaan van Israël... om te bewijzen dat Israël de agressor is vanaf 1948. Ga je vervolgens verder op de Holocaust, komen de gekke ontkenners weer... enfin moe word je ervan.
Zionisten vanaf ongeveer 1850.
Aantoonbaar m.b.v. de statistieken over de bevolking.
Een tsunami, door de joden inderdaad benoemd als golven. Aliyah, als ik het goed heb.
Zelfs zonder iemand de schuld te geven kun je begrijpen dat dit voor problemen zorgt.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 20 november 2012 @ 02:50:18 #105
389409 Ali_Baas
Ik sta bekend als een rustige
pi_119415130
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 02:48 schreef Kees22 het volgende:

Een tsunami, door de joden inderdaad benoemd als golven.
Zodan een tsunamie van joden mag dat wel op het forum?
Wilders werd ervoor aangeklaagd.
Op dinsdag 20 november 2012 20:41 schreef rakotto het volgende:
Ik verdedig het feit dat je spionnen die voor doden zorgen te executeren.
pi_119415136
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 02:48 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Aantoonbaar m.b.v. de statistieken over de bevolking.
Een tsunami, door de joden inderdaad benoemd als golven. Aliyah, als ik het goed heb.
Zelfs zonder iemand de schuld te geven kun je begrijpen dat dit voor problemen zorgt.
Zionisme vond ik altijd een sympathiek streven. Het had veel betekend kunnen hebben voor de aldaar levende populatie in het Osmaanse rijk. Zeker later toen de kibboetsjem opkwamen. Enfin die zijn tegenwoordig ook geprivatiseerd, ook dra heeft het neoliberalisme toegeslagen uiteraard...
I´m back.
pi_119415140
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 02:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat klopt dat leidt tot aantasting van de eigenwaarde van een volk, de thymos.
Maar Israël zit enerzijds dus met de angst voor bomaanslagen en anderzijds in de greep van extreem religieuze medeburgers. Zie er maar uit te komen.
Ja, eeuwig zonde dat in 1995 Yitzak Rabin vermoord is... Mensen van dat formaat worden gezocht.
Zo vreselijk moeilijk kan het voor Israel niet zijn om de knechting van de Palestijnen te verminderen.
Het verschil tussen buskruit en cement is toch eenvoudig te markeren: hou er een lucifer bij.
De jonge burgers worden via de dienstplicht opgevoed in het denigreren van andere mensen. Dat valt toch eenvoudig te corrigeren?
pi_119415144
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 02:53 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zo vreselijk moeilijk kan het voor Israel niet zijn om de knechting van de Palestijnen te verminderen.
Het verschil tussen buskruit en cement is toch eenvoudig te markeren: hou er een lucifer bij.
De jonge burgers worden via de dienstplicht opgevoed in het denigreren van andere mensen. Dat valt toch eenvoudig te corrigeren?
Er zijn veel partijen, aan beide zijden, die er niet bij gebaat zijn.
I´m back.
  dinsdag 20 november 2012 @ 02:56:24 #109
389409 Ali_Baas
pi_119415151
wat veel mensen niet lijken te snappen is dat als Hamas 10 000 raketten naar Israel heeft staan en Hizbullah 20 000 dat dat een strategisch gevaar is voor het bestaan van israel als er een grote oorlog komt met een derde land.
Als het uitbarst met iran en er landen nog eens 30 000 bommen en raketten uit omringende landen gaat het nooit lukken natuurlijk.
Deze operatie lijkt dan ook gewoon als doel te hebben om de vooraden te vernietigen, net zoals die fabriek die de terroristen van raketten voorziet vorige maan in afrika.
pi_119415152
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 november 2012 02:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zionisme vond ik altijd een sympathiek streven. Het had veel betekend kunnen hebben voor de aldaar levende populatie in het Osmaanse rijk. Zeker later toen de kibboetsjem opkwamen. Enfin die zijn tegenwoordig ook geprivatiseerd, ook dra heeft het neoliberalisme toegeslagen uiteraard...
Ik denk dat wij een zinvolle discussie zouden kunnen voeren.
Puur academisch, dat helaas wel.
Maar wij zouden wel tot beter begrip kunnen komen.
pi_119415158
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 02:50 schreef Ali_Baas het volgende:

[..]

Zodan een tsunamie van joden mag dat wel op het forum?
Wilders werd ervoor aangeklaagd.
Maar Wilders had de cijfers tegen hem!
pi_119415159
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 02:56 schreef Ali_Baas het volgende:
wat veel mensen niet lijken te snappen is dat als Hamas 10 000 raketten naar Israel heeft staan en Hizbullah 20 000 dat dat een strategisch gevaar is voor het bestaan van israel als er een grote oorlog komt met een derde land.
Als het uitbarst met iran en er landen nog eens 30 000 bommen en raketten uit omringende landen gaat het nooit lukken natuurlijk.
Deze operatie lijkt dan ook gewoon als doel te hebben om de vooraden te vernietigen, net zoals die fabriek die de terroristen van raketten voorziet vorige maan in afrika.
:?
  dinsdag 20 november 2012 @ 02:59:31 #113
389409 Ali_Baas
pi_119415162
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 02:57 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar Wilders had de cijfers tegen hem!
er zijn meer moslims in Nederland dan dat er Joden uit europa naar Israel verhuisde!
pi_119415171
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 02:56 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik denk dat wij een zinvolle discussie zouden kunnen voeren.
Puur academisch, dat helaas wel.
Maar wij zouden wel tot beter begrip kunnen komen.
Wij doen dat vanuit onze Nederlandse achtergrond hč, dat is leuk en aardig, maar zorgt voor een andere bril met betrekking tot conflicten die spelen in het Midden-Oosten. Een onbruikbare bril.
I´m back.
pi_119415173
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 02:59 schreef Ali_Baas het volgende:

[..]

er zijn meer moslims in Nederland dan dat er Joden uit europa naar Israel verhuisde!
Zou best kunnen. En dan?
Dan heb ik nog steeds gelijk over een tsunami van joden in Palestina.
pi_119415175
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 03:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wij doen dat vanuit onze Nederlandse achtergrond hč, dat is leuk en aardig, maar zorgt voor een andere bril met betrekking tot conflicten die spelen in het Midden-Oosten. Een onbruikbare bril.
Ja, dat blijkt, helaas.
  dinsdag 20 november 2012 @ 03:05:23 #117
389409 Ali_Baas
pi_119415176
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 03:04 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zou best kunnen. En dan?
Dan heb ik nog steeds gelijk over een tsunami van joden in Palestina.
Dus je vergelijkt joodse vluchtelingen met het meest verwoestende natuurgeweld dat er bestaat.
pi_119415183
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 03:05 schreef Ali_Baas het volgende:

[..]

Dus je vergelijkt joodse vluchtelingen met het meest verwoestende natuurgeweld dat er bestaat.
Het woord tsunami komt van Wilders, niet van mij.
En tot 1940 waren het geen vluchtelingen maar zionisten die Palestina binnenkwamen en zelfs illegaal binnendrongen.

Wel graag een beetje bij de feiten blijven.
pi_119415184
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 03:05 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, dat blijkt, helaas.
En daarom discussieer ik er ook eigenlijk niet over, muv af en toe iets opmerken wat the bleeding obvious is.
Overigens is het Midden_oosten momenteel op verschillende fronten een kruidvat aan het worden.
Dit terwijl in 2020 de VS de grootste producent van olie zal zijn, door schalie-olie. En nog een veel grotere producent van schalie-gas. Dus ja, wat gaat er gebeuren als straks de VS dit gebied iets minder prioriteit gaat geven?
I´m back.
pi_119415187
Dat zul je toch houden, dat het een abstracte discussie blijft. Desalnietemin wel interessant (zolang er inhoudelijk gepost wordt en niet 'ze dit' en 'ze dat'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')