Nooit. Maar doet dat af aan het feit dat Palestina al eeuwen een eigen naam heeft?quote:Op dinsdag 20 november 2012 02:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Wanneer was Palestina een eigen staat dan?
Dat klopt dat leidt tot aantasting van de eigenwaarde van een volk, de thymos.quote:Op dinsdag 20 november 2012 02:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat blijkt dus tegen te vallen. Het bouwen van nederzettingen gaat door. het woord bouwstop betekent alleen dat de bouw in een normaal tempo doorgaat i.p.v. versneld.
Het voortdurend kleineren, pesten, treiteren van een bevolking leidt tot een reactie, dat weet een kind.
Partij kiezen is lastig, inderdaad. Maar noblesse oblige, wat mij betreft.
Zionisten vanaf ongeveer 1850.quote:Op dinsdag 20 november 2012 02:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En dan begint men vervolgens de discussie over het ontstaan van Israël... om te bewijzen dat Israël de agressor is vanaf 1948. Ga je vervolgens verder op de Holocaust, komen de gekke ontkenners weer... enfin moe word je ervan.
Zodan een tsunamie van joden mag dat wel op het forum?quote:Op dinsdag 20 november 2012 02:48 schreef Kees22 het volgende:
Zionisten vanaf ongeveer 1850.
Een tsunami, door de joden inderdaad benoemd als golven.
Zionisme vond ik altijd een sympathiek streven. Het had veel betekend kunnen hebben voor de aldaar levende populatie in het Osmaanse rijk. Zeker later toen de kibboetsjem opkwamen. Enfin die zijn tegenwoordig ook geprivatiseerd, ook dra heeft het neoliberalisme toegeslagen uiteraard...quote:Op dinsdag 20 november 2012 02:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zionisten vanaf ongeveer 1850.
Aantoonbaar m.b.v. de statistieken over de bevolking.
Een tsunami, door de joden inderdaad benoemd als golven. Aliyah, als ik het goed heb.
Zelfs zonder iemand de schuld te geven kun je begrijpen dat dit voor problemen zorgt.
Zo vreselijk moeilijk kan het voor Israel niet zijn om de knechting van de Palestijnen te verminderen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 02:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat klopt dat leidt tot aantasting van de eigenwaarde van een volk, de thymos.
Maar Israël zit enerzijds dus met de angst voor bomaanslagen en anderzijds in de greep van extreem religieuze medeburgers. Zie er maar uit te komen.
Ja, eeuwig zonde dat in 1995 Yitzak Rabin vermoord is... Mensen van dat formaat worden gezocht.
Er zijn veel partijen, aan beide zijden, die er niet bij gebaat zijn.quote:Op dinsdag 20 november 2012 02:53 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zo vreselijk moeilijk kan het voor Israel niet zijn om de knechting van de Palestijnen te verminderen.
Het verschil tussen buskruit en cement is toch eenvoudig te markeren: hou er een lucifer bij.
De jonge burgers worden via de dienstplicht opgevoed in het denigreren van andere mensen. Dat valt toch eenvoudig te corrigeren?
Ik denk dat wij een zinvolle discussie zouden kunnen voeren.quote:Op dinsdag 20 november 2012 02:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zionisme vond ik altijd een sympathiek streven. Het had veel betekend kunnen hebben voor de aldaar levende populatie in het Osmaanse rijk. Zeker later toen de kibboetsjem opkwamen. Enfin die zijn tegenwoordig ook geprivatiseerd, ook dra heeft het neoliberalisme toegeslagen uiteraard...
Maar Wilders had de cijfers tegen hem!quote:Op dinsdag 20 november 2012 02:50 schreef Ali_Baas het volgende:
[..]
Zodan een tsunamie van joden mag dat wel op het forum?
Wilders werd ervoor aangeklaagd.
quote:Op dinsdag 20 november 2012 02:56 schreef Ali_Baas het volgende:
wat veel mensen niet lijken te snappen is dat als Hamas 10 000 raketten naar Israel heeft staan en Hizbullah 20 000 dat dat een strategisch gevaar is voor het bestaan van israel als er een grote oorlog komt met een derde land.
Als het uitbarst met iran en er landen nog eens 30 000 bommen en raketten uit omringende landen gaat het nooit lukken natuurlijk.
Deze operatie lijkt dan ook gewoon als doel te hebben om de vooraden te vernietigen, net zoals die fabriek die de terroristen van raketten voorziet vorige maan in afrika.
er zijn meer moslims in Nederland dan dat er Joden uit europa naar Israel verhuisde!quote:Op dinsdag 20 november 2012 02:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar Wilders had de cijfers tegen hem!
Wij doen dat vanuit onze Nederlandse achtergrond hč, dat is leuk en aardig, maar zorgt voor een andere bril met betrekking tot conflicten die spelen in het Midden-Oosten. Een onbruikbare bril.quote:Op dinsdag 20 november 2012 02:56 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik denk dat wij een zinvolle discussie zouden kunnen voeren.
Puur academisch, dat helaas wel.
Maar wij zouden wel tot beter begrip kunnen komen.
Zou best kunnen. En dan?quote:Op dinsdag 20 november 2012 02:59 schreef Ali_Baas het volgende:
[..]
er zijn meer moslims in Nederland dan dat er Joden uit europa naar Israel verhuisde!
Ja, dat blijkt, helaas.quote:Op dinsdag 20 november 2012 03:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wij doen dat vanuit onze Nederlandse achtergrond hč, dat is leuk en aardig, maar zorgt voor een andere bril met betrekking tot conflicten die spelen in het Midden-Oosten. Een onbruikbare bril.
Dus je vergelijkt joodse vluchtelingen met het meest verwoestende natuurgeweld dat er bestaat.quote:Op dinsdag 20 november 2012 03:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zou best kunnen. En dan?
Dan heb ik nog steeds gelijk over een tsunami van joden in Palestina.
Het woord tsunami komt van Wilders, niet van mij.quote:Op dinsdag 20 november 2012 03:05 schreef Ali_Baas het volgende:
[..]
Dus je vergelijkt joodse vluchtelingen met het meest verwoestende natuurgeweld dat er bestaat.
En daarom discussieer ik er ook eigenlijk niet over, muv af en toe iets opmerken wat the bleeding obvious is.quote:
Je gebruikte dat woord om joden te beschrijven en als je een klein honderduizen joden al een tsunamie bestempeld en dan bekritiseer je Wilders van het woordgebruike omdat hij niet de "aantallen" heeft. Ondertussen zijn die aantallen minstens 10 x zo groot als dat er joden zich in de barre woestijn vestigden.quote:Op dinsdag 20 november 2012 03:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het woord tsunami komt van Wilders, niet van mij.
En tot 1940 waren het geen vluchtelingen maar zionisten die Palestina binnenkwamen en zelfs illegaal binnendrongen.
Wel graag een beetje bij de feiten blijven.
Er zijn downright ontkenners, maar die zijn in de minderheid, want dat komt niet intelligent over.quote:Op dinsdag 20 november 2012 02:42 schreef Ali_Baas het volgende:
[..]
Maar er is geen defenitie van "De holocaust" dus je kan het nog ontkennen nog bewijzen.
als ik zeg dat er maar 3 miljoen joden zijn verdwenen tussen 45 miljoen europeanen en niet 6 miljoen ben ik dan een ontkennen?
Nee, dat heb je niet goed begrepen. Het gaat mij niet eens om het feit dat het om joden gaat. Het gaat mij om de aantallen. De relatieve aantallen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 03:15 schreef Ali_Baas het volgende:
[..]
Je gebruikte dat woord om joden te beschrijven en als je een klein honderduizen joden al een tsunamie bestempeld en dan bekritiseer je Wilders van het woordgebruike omdat hij niet de "aantallen" heeft. Ondertussen zijn die aantallen minstens 10 x zo groot als dat er joden zich in de barre woestijn vestigden.
Feit blijft dat jij joodse burgers als een vreselijke natuurgeweld als tsunamie bestempeld.
Ik wijs er gewoon op dat ik die anti-semitische reacties van jou niet vindt kunnen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 03:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, dat heb je niet goed begrepen. Het gaat mij niet eens om het feit dat het om joden gaat. Het gaat mij om de aantallen. De relatieve aantallen.
En dat feit dat jij benoemt: zelfs al zou het waar zijn, waarom is het erger om joodse burgers als vreselijk te bestempelen dan islamistische burgers?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |