![2h691g4.png]()
Welkom in het grote PSV topic!
![ezj45.png]()
•
Officiele PSV website•
PSV TV•
PSV Netwerk•
Supportersvereniging PSV•
PSV Fans United•
Lighttown Madness•
PSV Ultras
Landskampioenschap (21x)1929, 1935, 1951, 1963, 1975, 1976, 1978,
1986, 1987, 1988, 1989, 1991, 1992, 1997,
2000, 2001, 2003, 2005, 2006, 2007, 2008
KNVB Beker (9x)1950, 1974, 1976, 1988, 1989, 1990, 1996,
2005, 2012
Johan Cruijff Schaal (9x)1992, 1996, 1997, 1998, 2000, 2001, 2003,
2008, 2012
Europacup I (1x)1988
UEFA Cup (1x)1978
![azfket.png]()
Prachtige goal Matavz, 4-0 PSV - Heracles.
Advocaat knipoogt naar de vierde man.
Mooi Zweeds meisje op het vliegveld in Stockholm 
![di-TQ0I.gif]()
![3535s41.png]()
11-8-2012 - RKC Waalwijk - PSV , 3-2
18-8-2012 - PSV - Roda JC Kerkrade , 5-0
26-8-2012 - FC Groningen - PSV , 1-3
2-9-2012 - PSV - AZ , 5-1
16-9-2012 - FC Utrecht - PSV , 1-0
23-9-2012 - PSV - Feyenoord , 3-0
30-9-2012 - VVV-Venlo - PSV , 0-6
7-10-2012 - PSV - NAC Breda , 4-0
20-10-2012 - PSV - Willem II , 3-2
28-10-2012 - PEC Zwolle - PSV , 1-2
3-11-2012 - PSV - Heracles Almelo , 4-0
11-11-2012 - PSV - SC Heerenveen , 5-1
17-11-2012 - ADO Den Haag - PSV , 1-6
25-11-2012 - PSV - Vitesse , x-x
1-12-2012 - Ajax - PSV , x-x
9-12-2012 - PSV - FC Twente , x-x
15-12-2012 - NEC - PSV , x-x
22-12-2012 - NAC Breda - PSV , x-x
18-1-2013 - PSV - PEC Zwolle , x-x
26-1-2013 - Heracles Almelo - PSV , x-x
2-2-2013 - PSV - ADO Den Haag , x-x
9-2-2013 - Vitesse - PSV , x-x
16-2-2013 - PSV - FC Utrecht , x-x
24-2-2013 - Feyenoord - PSV , x-x
2-3-2013 - PSV - VVV-Venlo , x-x
10-3-2013 - SC Heerenveen - PSV , x-x
16-3-2013 - PSV - RKC Waalwijk , x-x
31-3-2013 - Roda JC Kerkrade - PSV , x-x
6-4-2013 - Willem II - PSV , x-x
14-4-2013 - PSV - Ajax , x-x
20-4-2013 - AZ - PSV , x-x
27-4-2013 - PSV - FC Groningen , x-x
5-5-2013 - PSV - NEC , x-x
12-5-2013 - FC Twente - PSV , x-x
![350mb93.png]()
23-8-2012 - Zeta Golubovci - PSV , 0-5
30-8-2012 - PSV - Zeta Golubovci , 9-0
20-9-2012 - FC Dnipro Dnipropetrovsk - PSV , 2-0
4-10-2012 - PSV - SSC Napoli , 3-0
25-10-2012 - PSV - AIK Solna , 1-1
8-11-2012 - AIK Solna - PSV , 1-0
22-11-2012 - PSV - FC Dnipro Dnipropetrovsk , x-x
6-12-2012 - SSC Napoli - PSV , x-x
![4t3k8j.png]()
27-9-2012 - Achilles'29 - PSV , 2-3
31-10-2012 - PSV - EHC , 3-1
18-12-2012 - Rijnsburgse Boys - PSV , x-x
Johan Cruijff Schaal5-8-2012 - PSV - Ajax , 4-2
![i3z08x.png]()
SPOILER: Eredivisie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Europa League
SPOILER: KNVB Beker
Graag nieuwe topicstarter scores in de openingspost bijwerken
quote:
Dit is wat Brands op de PSV site zegt.
quote:
Het volgende zei technisch manager Marcel Brands na de contractondertekening van Zakaria. “Ik ben erg blij dat hij kiest voor de geleidelijke weg bij een topclub in Nederland. Onze bedoeling is om hem zo hoog mogelijk te laten trainen en spelen. Als eerstejaars B-speler komt hij nu al uit in de A1. Natuurlijk zijn we zuinig op zijn fysiek, maar we willen hem in de komende jaren ontwikkelen tot een speler voor ons eerste elftal. Hij zal regelmatig op hoog niveau gaan trainen, waar mogelijk ook met de selectie."
quote:
Dit is wat Brands begin augustus zei toen bleek dat hij nog geen enkele keer mee had mogen trainen.
quote:
Volgens technisch manager Marcel Brands gaat dat deze week echter alsnog gebeuren. „Bakkali gaat als stagiair regelmatig meetrainen met het eerste elftal. Omdat hij eind vorig seizoen met een liesblessure kampte als gevolg van overbelasting en pas op 1 juli vakantie kreeg, is dat er nu nog niet van gekomen.” Bakkali komt dit seizoen uit voor PSV A1, dat als derde eindigde tijdens de door FC Barcelona A1 gewonnen Otten Cup.
quote:
Da's toch precies hetzelfde dan hetgeen in mijn post staat?
Ach doen we toch ook al half, Locadia en Willems worden half als eigenlijk jeugd beschouwd, zeker die eerste, terwijl hij pas sinds zijn 17e bij PSV speelt.
Volgens mij speelt Locadia sinds zijn 16e bij PSV, als ik dat goed heb onthouden.
Inderdaad. Vind het geen slecht beleid om jeugdspelers te kopen. Investering is een stuk lagen. Kans op slagen bij PSV is alleen ook een stuk lager.
Het vreemde is dat de verschillende PSV-jeugd altijd om de bovenste plaatsen mee doet. Die stap naar het eerste kan echter vrijwel nooit gemaakt worden.
Tarado
capô de fusca
quote:
Op dinsdag 20 november 2012 12:06 schreef Lange_Lans het volgende:Inderdaad. Vind het geen slecht beleid om jeugdspelers te kopen. Investering is een stuk lagen. Kans op slagen bij PSV is alleen ook een stuk lager.
Het vreemde is dat de verschillende PSV-jeugd altijd om de bovenste plaatsen mee doet. Die stap naar het eerste kan echter vrijwel nooit gemaakt worden.
Misschien wordt er teveel naar resultaat gekeken ipv ontwikkeling van die individuele toppertjes, dat zijn er meestal maar 2 of 3 per elftal
quote:
Op dinsdag 20 november 2012 12:07 schreef Tarado het volgende:[..]
Misschien wordt er teveel naar resultaat gekeken ipv ontwikkeling van die individuele toppertjes, dat zijn er meestal maar 2 of 3 per elftal
Is toch het Cruyff-dogma: Doel van jeugdteams is niet om kampioen te worden, maar om toppers af te leveren voor het 1e team.
BFF met GGMM
quote:
Eriksen ook sinds zijn 16e bij Ajax, dus wat dat betreft zijn ze evenveel, of even weinig zoals u wenst, eigen jeugd.
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
quote:
Ja, dat is leuk voor je..
Ik snap niet dat je over Ajax begint als ik het over Locadia heb.
Adames
Klara!
quote:
Op dinsdag 20 november 2012 12:10 schreef DonRaja het volgende:[..]
Is toch het Cruyff-dogma: Doel van jeugdteams is niet om kampioen te worden, maar om toppers af te leveren voor het 1e team.
ja, hoewel ik het niet zo begrijp eigenlijk, immers zou je meer moeten leren in een goed draaiend team, lijkt het wel heel erg waar te zijn. De enige echt goed periode van de Ajax jeugd is zo tussen 2002 en 2007 geweest geloof ik. Een tijd waarin ze alle andere nationale jeugdteams compleet wegspeelden. Uiteindelijk is daar niemand van doorgebroken.
quote:
omdat veel PSVers Eriksen niet als eigen jeugd zien van Ajax maar Locadia wel als eigen jeugd van PSV.
Maar t maakt mij verder niet uit.
quote:
Op dinsdag 20 november 2012 12:53 schreef Chase_Utley het volgende:[..]
omdat veel PSVers Eriksen niet als eigen jeugd zien van Ajax maar Locadia wel als eigen jeugd van PSV.
Mij ook niet.
quote:
Zo typerend ja.
Groot fan van User Wotte
GotenSSJ
eilander 4-life
quote:
Ik denk dat het vooral komt doordat Eriksen niet Nederlands is. Ik wist ook bijvoorbeeld niet dat Locadia pas sinds zijn 16de voor PSV speelt, maar er is minder media aandacht wanneer een talent van, bijvoorbeeld, Willem 2 naar Ajax/PSV overstapt dan van een Deense club naar Ajax/PSV
Xbox Live Gamertag : ThaD16
quote:
Op dinsdag 20 november 2012 13:09 schreef GotenSSJ het volgende:[..]
Ik denk dat het vooral komt doordat Eriksen niet Nederlands is. Ik wist ook bijvoorbeeld niet dat Locadia pas sinds zijn 16de voor PSV speelt, maar er is minder media aandacht wanneer een talent van, bijvoorbeeld, Willem 2 naar Ajax/PSV overstapt dan van een Deense club naar Ajax/PSV

klopt, en het feit dat voor Eriksen een transfersom is betaald. Feit is wel dat ze even lang in de jeugdopleiding van de desbetreffende clubs speelgerechtigd waren.
Adames
Klara!
quote:
Op dinsdag 20 november 2012 13:09 schreef GotenSSJ het volgende:[..]

en voor die Denen is goed geld betaald, wat ook een verschil is. Maar uiteindelijk zijn ze beiden evenmin echt eigen jeugd.
Adames
Klara!
quote:
Op dinsdag 20 november 2012 13:16 schreef Chase_Utley het volgende:[..]
klopt, en het feit dat voor Eriksen een transfersom is betaald. Feit is wel dat ze even lang in de jeugdopleiding van de desbetreffende clubs speelgerechtigd waren.
oh precies een kopie van deze dus, ik had niet moeten vergeten om op invoeren te klikken
quote:
Op dinsdag 20 november 2012 12:07 schreef Tarado het volgende:[..]
Klopt. Maar echte toppers maken je kampioen. Zeker als je er 2 of 3 hebt. En in de jeugd gaat het meestal tussen de traditionele top 3.
Ik denk dat de sterkste spelers uit een bepaalde regio naar de club gaan met de meeste uitstraling in die regio. En als je kijkt in welk stuk PSV scout dan is dat de regio Brabant, Limburg en Gelderland. Daar speuren ze naar talentjes die nog niet bij een BVO spelen. Dan is het logisch dat ze naar PSV gaan. Dat zou verklaren waarom ze het in de jeugd goed doen.
PSV wordt vaak omschreven als een warm nest en daar kan ik me wel iets bij voorstellen, maar zodra men bij het eerste komt, moet er toch echt gepresteerd worden. Een trainer wordt afgerekend op zijn prestaties en niet op hoeveel jeugd hij erbij haalt. Ik denk daarom ook dat de spelertjes mentaal niet klaar gestoomd worden voor het grote werk en dat ze een stukje mondigheid missen. Daarom is de focus ook wat verlegt en wordt niet meer alleen in deze regio's gescout, maar ook bij andere BVO's. En dan is het misschien logisch dat je meer in de randstad terecht komt. Allereerst omdat de spelers daar inderdaad mondiger zijn, maar ook zeker omdat de bevolkingsdichtheid daar veel hoger ligt.
PSV scout ook in Utrecht en Amsterdam hoor. Kijk maar naar Brenet en Bazoer bijvoorbeeld.
quote:
Dat zijn wat uitzonderingen. Ze hadden een samenwerkingsverband met Elinkwijk en USV. Brenet zijn ze op het spoor gekomen omdat daar veel BVO's achteraan zaten.
Ik ben net wel België vergeten te benoemen. Daar halen ze best wat spelers bij BVO's weg en over de grens bij de amateur verenigingen.
Ajax contracteert Riechedley Bazoer
20 november 2012
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Riechedley Bazoer. De verdediger tekent in Amsterdam een contract dat ingaat op 1 juli 2013 en een looptijd heeft van drie seizoenen, tot en met 30 juni 2016.
Bazoer werd geboren op 12 oktober 1996 in Utrecht. De 16-jarige speler is afkomstig van de jeugdopleiding van PSV. Daarvoor was hij actief voor Elinkwijk.
Tekst: Ajax.nl
Foto: Ajax.nl/Louis van de Vuurst
http://www.ajax.nl/Nieuws(...)dia+by+SocialManager
Het doet me serieus echt helemaal niets.
Ik vraag me überhaupt af of het voor ons wel te doen is om een fatsoenlijke jeugdopleiding te onderhouden. Financieel kunnen we gewoonweg niet mee, enerzijds omdat we het geld niet hebben, anderzijds omdat het hele salarishuis overhoop gegooid wordt en met de beperkte contractduur kan je een jongen nooit langer dan 3 jaar aan je binden.
Tegenwoordig is het nauwelijks meer te doen om potentieel succesvolle jongens bij de club te houden, met de zaakwaarnemers die steeds meer aan een jongen trekken en de smerige spelletjes van bijv. een Man City die contracten van jeugdspelers gaat scannen (ik geloof dat Jordii dat ergens postte) en idiote salarissen biedt. Bovendien hebben wij absoluut niet de aantrekkingskracht op de jeugd zoals Ajax die wel heeft. Het is ook onzin om jongens te beloven bij het 1e te betrekken terwijl ze er nog niet klaar voor zijn. Hier pronkt Ajax bijv. altijd mee, om vervolgens in de competitie niet mee te kunnen en het maar weer een tussenjaar te noemen. Het is dat de tegenstand zo absurd zwak was afgelopen jaren anders hadden ze al 8 tussenjaren gehad. Dus wat schiet je er precies mee op?
Het komt er op neer dat we jongens moeten hebben die echt wat om de club geven en ook nog eens ontzettend sterk in de schoenen moeten staan om niet voor het grote geld te gaan, iets wat tegenwoordig zelden meer voorkomt.
Ik weet ook niet of ik het nou zo erg moet vinden. Voor mij zit er niet zo gek veel verschil tussen een speler van ver buiten de regio de we opleiden vanaf zijn 16e tov iemand die we op zijn 21e kopen.
Het enige wat ik wel graag zou willen zien is dat er wat meer lokale jongens de stap naar het 1e kunnen maken (bijv een Marcellis en Bakkal (hoe is het daar eigenlijk mee?)), dat geeft mijn inziens wel wat meer een eigen karakter aan je ploeg. Moeten ze wel goed genoeg zijn natuurlijk.
Weet trouwens iemand waar de hele wedstrijd van psv tegen ado kan terugkijken op internet (downloaden)?
Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 20 november 2012 @ 16:38:02
rubbereend
JUICHEN
quote:
Op dinsdag 20 november 2012 12:10 schreef DonRaja het volgende:[..]
En wat bij PSV al jaren daarvoor is ingevoerd met de structurele invoering van het systeem van Wiel Coerver
DeLuna vindt me dik ;(
Op
zondag 22 juni 2014 12:30 schreef
3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
quote:
Het werpt alleen niet echt zijn vruchten af.
quote:
Donderdag beslissing UEFA over straf Napoli, vrees voor Napoli-PSV zonder publiek
De tuchtcommissie van de UEFA zal aanstaande donderdag een besluit nemen over een eventuele straf naar aanleiding van de problemen met de supporters en de staat van het stadion van Napoli. Een eerdere straf van een duel zonder publiek werd ternauwernood afgewend door extra genomen veiligheidsmaatregelen. Omdat die niet afdoende bleken, vreest Napoli dat het het duel Napoli - PSV zonder publiek zal moeten afwerken. In dat geval worden ook de PSV fans die al een reis geboekt hebben, de dupe.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 21 november 2012 @ 01:31:23
rubbereend
JUICHEN
ach, wat maakt het uit. Het is toch de laatste Europese wedstrijd van dit seizoen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op
zondag 22 juni 2014 12:30 schreef
3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
Gezeik dat er niet met het eerste elftal gespeeld wordt kan ik tot op zekere hoogte wel begrijpen. Als ik echter kijk hoeveel punten er door Nederlandse teams de afgelopen jaren zijn weggegooid. Ik durf nog stelliger te zijn. Als PSV de laatste jaren niet zo
had gepresteerd was Nederland nog verder weggezakt.
Ik als supporter wil PSV ook iedere wedstrijd zien winnen, maar ik begrijp dat je twijfel-gevalletjes in je selectie wil ontzien. Er komen een aantal zware dobbers aan.
Dat Dnipro is trouwens best een aardig team. Daar zou je zomaar van kunnen verliezen. Gewoon met je a team ook. Dat zou een negatieve invloed kunnen hebben op het moraal in het team. Als je dan niet met al je eerste team spelers speelt zou dat nog een (zwak) excuus zijn.
Heerlijk al die frustratie in de media nu we bovenaan staan.
Waarom zou PSV spelers moeten opstellen die licht geblesseerd zijn en die we nodig hebben tegen de concurrentie de komende weken? Dat AZ de groepsfase niet kan halen en Heracles EL misloopt moeten ze niet op PSV afreageren.
Ondanks dat de UEFA-cup behoorlijk aan charme inboet de laatste jaren (door oa. de vele Oost-Europese ploegen, poulesysteem, instroom CL ploegen) vind ik het wel jammer en ook wat treurig dat we dit nu al gaan laten lopen. Het zou toch mooi moeten zijn om je op een Europees platform te kunnen laten zien. Ik kan me nog zat wedstrijden herinneren die fantastisch waren om mee te maken in de Europa Cup en mijn inziens leer je van zulke wedstrijden ontzettend veel. Bovendien kom je op de nationale TV en zitten er wat andere mensen dan bij competitiewedstrijden op de tribune. Natuurlijk vind ik dat de competitie prioriteit nummer 1 heeft, maar volgens mij kan het best wel samen. Ik vind het wat slap en makkelijk om zo'n groot toernooi zomaar even aan de kant te schuiven.
Dat 'doe het voor het Nederlands voetbal' vind ik wel een kulargument. Het is misschien wat egoïstisch, maar het interesseert me werkelijk niets of Ajax, feyenoord, Twente, of zelfs een Heracles het goed doen in Europa, en of het nou bijdraagt aan het voetbal in Nederland betwijfel ik. Wel vind ik dat je als club zelf het meeste eruit moet proberen te halen. Jammer dat we zo'n kans alweer naast ons gaan leggen.
[ Bericht 0% gewijzigd door vivelafete op 21-11-2012 13:08:29 ]
Inderdaad wat een ophef. Feenoord wilde zo graag 2e worden en Heereveen verloor expres dus wat klagen ze nou...
Grrrrrrrr
*PURRRRR*
quote:
Op woensdag 21 november 2012 12:58 schreef vivelafete het volgende:Ondanks dat de UEFA-cup behoorlijk aan charme inboet de laatste jaren (door oa. de vele Oost-Europese ploegen, poulesysteem, instroom CL ploegen) vind ik het wel jammer en ook wat treurig dat we dit nu al gaan laten lopen. Het zou toch mooi moeten zijn om je op een Europees platform te kunnen laten zien. Ik kan me nog zat wedstrijden herinneren die fantastisch waren om mee te maken in de Europa Cup en mijn inziens leer je van zulke wedstrijden ontzettend veel. Bovendien kom je op de nationale TV en zitten er wat andere mensen dan bij competitiewedstrijden op de tribune. Natuurlijk vind ik dat de competitie prioriteit nummer 1 heeft, maar volgens mij kan het best wel samen. Ik vind het wat slap en makkelijk om zo'n groot toernooi zomaar even aan de kant te schuiven.
Dat 'doe het voor het Nederlands voetbal' vind ik wel een kulargument. Het is misschien wat egoïstisch, maar het interesseert me werkelijk niets of Ajax, feyenoord, Twente, of zelfs een Heracles het goed doen in Europa, en of het nou bijdraagt aan het voetbal in Nederland betwijfel ik. Wel vind ik dat je als club zelf het meeste eruit moet proberen te halen. Jammer dat we zo'n kans alweer naast ons gaan leggen.
Het is ook een financiële kwestie: kampioen worden met rechtstreekse plaatsing voor CL levert je al ongeveer op wat het winnen van de EL op zou leveren. En de kans is heel wat groter dat je kampioen wordt dan dat je de EL wint.
Los daarvan: we liggen er al bijna uit, dan vind ik het heel verstandig dat er geen extra risico's genomen worden als je wel nog volop in de strijd voor de titel zit.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
HL_Dog43
Knowledge is free
quote:
oh en ff terug dromen.
http://eurorivals.net/club-rankings/2006 
wat een tijd was dat.
ISLAMOFOBIA IS THE NEW NAZISM
quote:
Engelaar

oprotten ermee.