Alles wat je altijd al over computers, hardware, software, internet en elektronische gadgets had willen weten, maar niet op Tweakers.net durft te vragen.
Als je een jaar geleden had gezegd 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes nog voornamelijk hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinige werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy versie van 2.2 of 2.3 zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig als je van plan bent een Chinese smartphone te kopen, dan ben jij degene die lachen kan!
Op de Chinese markt zijn de laatste jaren een aantal heel succesvolle spelers op het gebied van mobile telecommunicatie voor de consument opgestaan. Zo heb je bijvoorbeeld Meizu met de M9 , Xiaomi met de MI-One en Huawei met verschillende provider telefoons en de Ascend D1 Quad XL. Omdat deze merken door hun marketing, R&D en het richten op de westerse markt ondertussen hoge prijzen hanteren staan er in China op dit moment verschillende nieuwe spelers op de Smartphone markt op die voor kleine prijzen grote telefoons kunnen aanbieden.
Éen van deze telefoon fabrikanten die de laatste tijd redelijke successen boekt is Jiayu(Vertaling: Goede toestellen) . De telefoons die deze fabrikant aanbied kenmerkt zich door een hoge prijs/kwaliteit/spec verhouding.
Jiayu is het nieuwe succesverhaal voor mensen met een budget die veel bang-for-buck (waar voor hun geld) willen hebben. Wat bijvoorbeeld Ainol op tabletgebied is lijkt Jiayu te zijn op smartphone gebied.
Het bedrijf Jiayu is een bedrijf uit Shenzen dat is opgericht in April 2009. Sinds die tijd heeft het bedrijf zich gericht op het maken van R&D, productie en verkoop van mobile apparatuur. Het bedrijf heeft meer dan 800 mensen in dienst waaronder ruim 30 op de afdeling R&D. Er wordt door de R&D veel gelet op duurzaamheid .Het bedrijf heeft 2 productielocaties waar in totaal 10 productie lijnen zijn. Daarnaast zijn voor het testen en ontwikkelen 2 laboratoria in deze gebouwen aanwezig.
Jiayu G1: De G1 was de eerste smartphone uit handen van Jiayu en had een singlecore Mediatek processor. Deze telefoon was vooral 13 in het dozijn maar had wel een degelijke kwaliteit en prijs voor dat moment.
Jiayu G2: Na de komst van de G1 bracht Jiayu recentelijk de JY-G2, of kort: de G2 uit. Een dualSIM met dual-standby-principe 10.6mm slanke smartphone op Android 4.0 ICS.
SPOILER: Specificaties
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een review van deze telefoon kan je hier vinden Deze telefoon heeft een redelijk grote (Chinese) fanbase opgebouwd door zijn concurrerende prijs en vele extra's die voor weinig te verkrijgen waren. Daarnaast bleek uit reviews van de G1 dat de service en ondersteuning vanuit Jiayu zeer goed waren.
Jiayu G2S: Inmiddels heeft de G2 al een upgrade gekregen. Deze upgrade heeft twee telefoons opgeleverd namelijk de G2S enG2S plus. De G2S moet inleveren op gebied van de Camera en werkgeheugen (verlaagd naar resp. 5 MP en 512MB). Maar dit wordt goed gemaakt door een scherpe prijs en Dualcore processor. De G2S plus is alles wat de G2 ook is maar dan met een Dualcore processor.
SPOILER: Specificaties
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Door gelijktijdige aankondiging met de G3 is deze telefoon niet zo populair als de G2. Aangezien de G2S plus ongeveer de zelfde prijs heeft als de G3 is de verwachting dat de G2S/G2S plus bij het uitkomen van de G3 een prijsdaling krijgt. Hoe groot het verschil met de G3 zal zijn is niet bekend.
Momenteel gaat echter alle belangstelling uit naar de Jiayu JY-G3, ofwel de G3, die nu uit is. Het design van deze telefoon is vooral op de Chinese budget/mid-end markt vernieuwend te noemen. Hierdoor lijkt de belangstelling in de G3 nog veel groter als bij de G2.
De afgelopen tijd is er een actie geweest voor het regelen van een coupon/speciale prijs voor Nederlanders en Belgen die belang hadden bij deze telefoon. Deze actie liet maar weer eens zien wat voor een aandacht er is voor deze telefoon. Het feit was dat er bijna 200 aanmeldingen zijn gekomen voor aankoop van deze telefoon! Helaas lijkt het er op dat deze winkel (lightake) geen vooraad binnenkrijgt en is daarom alle orders aan het cancellen. Naast de vraag vanuit Nederland wordt er internationaal veel over deze telefoon gesproken.
Aangezien in het Chinese webshop topic 90% van de posts over deze telefoon ging is besloten om Jiayu en met name de G3 een eigen topic te geven.
Looks:
Zoals gezegd zijn de looks van deze telefoon redelijk uniek. Zeker niet gekopieerd van een nieuw/populair toestel. De Jiayu G3 is te krijgen in dire verschillende kleuren. En aangezien een foto meer verteld als duizend woorden:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jiayu G3 FAQ
SPOILER: Een Chinese telefoon in Nederland? werkt dat?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Help, mijn paypal claim loopt af! wat nu?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Verzenden:
SPOILER: Douane:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bestellen via MisterTao
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bestellen via AliExpress
Vind die accu van de G3 echt wel fijn.. Kon ik met mijn Blade maar met 1,5 dag door komen.. met mijn G3 haal ik de drie dagen normaal gebruik wel Zit nu op twee dagen en nog 35% te gaan
En oh: root is fijn , maar moeten we voor roms t.z.t. maar gaan grasduinen op het officiële Ejiayu forum? Want hoe zit met het de compatibiliteit qua roms tussen MTK6577 toestellen? Kan een Neo rom snel omgebouwd worden zodat ie G3-suitable is?
Ik heb nergens om gevraagd, maar mixeshop heeft van de waarde 22 dollar gemaakt. Ook staat er: sample for personal use, no commercial use. En als inhoud van het pakketje staat, mini player gift.
Apps zeer makkelijk te installeren en te gebruiken maar kon geen sms ontvangen, versturen, de standaard icoon berichten weg en zie geen mogelijkheid die terug te vinden laat staan te verplaatsten. Met Handcent sms hopelijk dit weer mogelijk, iemand een idee hoe de standaard berichten weer terug getoverd kunnen worden?
Bijv een terminal emulator uit playstore installeren. Opstarten dan zie waarschijnlijk een $ als prompt. Dan su intikken. Als je dan een # als prompt krijgt dan heb je root.
Je kan natuurlijk ook een app installeren die root nodig heeft. Als die werkt dan heb je root.
of gewoon root checker uit de play store gebruiken
Bijv een terminal emulator uit playstore installeren. Opstarten dan zie waarschijnlijk een $ als prompt. Dan su intikken. Als je dan een # als prompt krijgt dan heb je root.
Je kan natuurlijk ook een app installeren die root nodig heeft. Als die werkt dan heb je root.
of gewoon root checker uit de play store gebruiken
Nu ik al een tijdje de N02-M (of N002) heb, nu toch ook wel benieuwd of de G3 me beter bevallen zal. Hopelijk krijg ik 'em deze week nog. Ben vooral benieuwd naar het scherm en de accu. En of ik nu daadwerkelijk de zwarte of de iron gray versie heb.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
Gelukt! Zojuist bij MisterTao de foto's gezien van mijn bestelling, het is in stock! Veel gratis goodies erbij zo te zien, blauwe case en allerlei andere dingen die ik nog niet eens zo snel herken. En natuurlijk de G3 die het prachtig doet!
Nu dus nog even wachten op de bevestiging van de overige kosten. Document ga ik bijwerken
Op dinsdag 20 november 2012 08:44 schreef ikbenik het volgende: Gelukt! Zojuist bij MisterTao de foto's gezien van mijn bestelling, het is in stock! Veel gratis goodies erbij zo te zien, blauwe case en allerlei andere dingen die ik nog niet eens zo snel herken. En natuurlijk de G3 die het prachtig doet!
Nu dus nog even wachten op de bevestiging van de overige kosten. Document ga ik bijwerken
Bij mijn order issie ook in stock!! Ik had volgens mij dezelfde seller als jij. Heb jij ook zo'n mooie blauwe case erbij gekregen?!?
Kreeg van t weekend een 2-tal sellers door van Mistertao die wellicht stock zouden hebben. Ik zal zo de andere seller aan het document toevoegen welke wellicht ook stock heeft.
Helaas heb ik pech, na 5 dagen zijn ze erachter gekomen dat ze 'm niet in stock hebben. Refund dus weer.
Twijfel nu of ik bij dezelfde als ikbenik moet bestellen of een nieuwe moet proberen.
5 dagen wachten en dan toch geen voorraad, bummer... je kan natuurlijk altijd nog dezelfde link gebruiken als waar ik het heb gehaald. Als je snel bent, heeft het denk ik nog wel zin (veel voorraad was er niet). Maar je hebt geen bericht van MisterTao gekregen over waar er nog wel voorraad zou zijn? Dat hadden ze bij mij wel gedaan na mijn tweede mislukte poging een G3 te kopen.
ron dekkers(2012-11-20 9:3:54) and with the link do you have enough in stock or when will be more? Ivy Jiang(2012-11-20 00:04:32) Enough in stock and full color availible . ron dekkers(2012-11-20 9:4:57) ok thnx im passing it on.. bye Ivy Jiang(2012-11-20 00:05:02) Another customer is booking 100pcs on Thursday.. And we got enought to sell . Ivy Jiang(2012-11-20 00:05:10) http://www.aliexpress.com(...)00195_690919926.html
Bij mijn order issie ook in stock!! Ik had volgens mij dezelfde seller als jij. Heb jij ook zo'n mooie blauwe case erbij gekregen?!?
Kreeg van t weekend een 2-tal sellers door van Mistertao die wellicht stock zouden hebben. Ik zal zo de andere seller aan het document toevoegen welke wellicht ook stock heeft.
Dan is bij jou precies hetzefde gebeurd als bij mij, ook twee sellers gekregen met (kleine) voorraad. En ik heb dus ook zoveel gekregen, blauwe case, tasje van het een of ander, een groen "dopje" om de telefoon tegenaan te leggen, een of ander koord met een staafje eraan (ik weet echt niet wat dat zou moeten zijn, een pen ofzo?) en het lijkt alsof er ook een screenprotector bij zijn.
Dan is bij jou precies hetzefde gebeurd als bij mij, ook twee sellers gekregen met (kleine) voorraad. En ik heb dus ook zoveel gekregen, blauwe case, tasje van het een of ander, een groen "dopje" om de telefoon tegenaan te leggen, een of ander koord met een staafje eraan (ik weet echt niet wat dat zou moeten zijn, een pen ofzo?) en het lijkt alsof er ook een screenprotector bij zijn.
Het is volgens mij een mini stylus ja. En ik zie er ook een screen protector tussen zitten. Heb jij ook een zilveren gekregen? Ik had aangegeven dat de kleur mij niet uitmaakte. Ik wil er alleen een andere kleur case bij bestellen dan
5 dagen wachten en dan toch geen voorraad, bummer... je kan natuurlijk altijd nog dezelfde link gebruiken als waar ik het heb gehaald. Als je snel bent, heeft het denk ik nog wel zin (veel voorraad was er niet). Maar je hebt geen bericht van MisterTao gekregen over waar er nog wel voorraad zou zijn? Dat hadden ze bij mij wel gedaan na mijn tweede mislukte poging een G3 te kopen.
Ik heb inderdaad nu bij jouw seller besteld, heb het idee dat ik dan sneller bericht krijgt of het in stock is of niet. "Details:Because it is out of stock.", meer niet.
Op dat moment was alleen maar de zilveren beschikbaar, ik heb er verder ook niet meer naar gevraagd. Eigenlijk had ik liever iron-gray of black, maar dit is natuurlijk ook mooi, ik wil gewoon die telefoon!
Op dinsdag 20 november 2012 08:44 schreef ikbenik het volgende: Gelukt! Zojuist bij MisterTao de foto's gezien van mijn bestelling, het is in stock! Veel gratis goodies erbij zo te zien, blauwe case en allerlei andere dingen die ik nog niet eens zo snel herken. En natuurlijk de G3 die het prachtig doet!
Nice! My precious...!
Dat ene dingetje is een 'touchscreen stylus' natuurlijk.
Als je al bekend was bij MisterTao nu nog aantrekkelijker. 0% commissie.
quote:
- Only customers with order history before Nov 20th, 2012 will be permitted to participate. - In order to get 0% commission, your orders first payment must take place between November 20th and December 4th , 2012 (GMT +8). - This promotion begins on Nov 20th, 2012 (GMT+8).
[ Bericht 12% gewijzigd door shiz op 20-11-2012 09:46:02 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
Dus toch een stylus, het is wel een heel compleet pakket dan. Maar nu zorgen dat het hier gaat komen, hoop echt dat ze snel bericht sturen, dan kan ik de second payment doen.
Met deze, die wellicht stock zou hebben volgens groninge01 heb ik van de week ook al contact gehad: (dit ging over een zwarte, naar andere kleuren niet gevraagd)
quote:
Dear Helly,
Sorry for delaying response. We learned from the seller that the phone is available and you can purchase it, but it will take about one or two weeks for the seller to send it out to us. Sorry again for the issue and hope for your kindly understanding on the matter.
Have a nice weekends. Bruce
Maar ik had nog niet besteld omdat ik eerst nog paar dagen die anderen af wilde wachten, denk dat ik nu dan ook maar bij die waar jullie nu beet hebben ga bestellen, dat lijkt sneller te gaan zo te zien.
Mooi van die commissie, jammer dat ik 2 weken terug alweer nieuw account had aangemaakt en gestort vanwege de 10% first deposit bonus, er is zeker geen manier om dat geld naar m'n oude account te krijgen of wel .
Op maandag 19 november 2012 21:42 schreef Joosie200 het volgende: En oh: root is fijn , maar moeten we voor roms t.z.t. maar gaan grasduinen op het officiële Ejiayu forum? Want hoe zit met het de compatibiliteit qua roms tussen MTK6577 toestellen? Kan een Neo rom snel omgebouwd worden zodat ie G3-suitable is?
heb me net ff geregistreerd... er is wel al een update maar die lijkt wat bugfixes te bevatten. Geen grote veranderingen.
Ik moet een dag wachten op approval, dan kan ik linkjes zien. Wel handig: ik heb hier twee chinees sprekende mensen op werk, dus mocht google translate er niet uitkomen kan ik hen vragen
Zojuist mijn second payment gedaan. Het viel mee, 490 gram, dus $6,48 verzendkosten. Samen met de commissie komt dat op $199,82. En nu maar wachten tot die werkelijk verzonden word!
Op dinsdag 20 november 2012 15:06 schreef Krisser het volgende: De afwikkeling bij Lightake van m'n geannuleerde order (van 14/09) heeft wat voeten in de aarde:
Mail van Lightake op 12/11:
Van: Customer Service (contact@lightake.com) Verzonden: maandag 12 november 2012 8:56:56
Hi friend,
We have cancelled your order, and refund your money at recent 2 days.
Could you pls wait for a while?
Best regards,
Nicole
Aangezien ik vandaag nog geen refund mocht ontvangen heb ik hen een mailtje gestuurd en kreeg ik dit antwoord:
Van: Customer Service (contact@lightake.com) Verzonden: dinsdag 20 november 2012 10:45:24
Hi friend,
Now, could you pls wait for a while?
Since your order passed 60 days the paypal can't allow us to refund your money directly.
Due to the other department will deal with transferring money to you, it will take 15 days at least.
Besides, both of us will need deduct 3% handling fee.
Cause this inconvenience, hope your understanding.
Best regards,
Nicole
Heb nochtans netjes vóór de 60 dagen afliepen gecanceled.
Ik snap nog steeds niet wat ze nou met dat 'transferring money to you' bedoelen. Komende vrijdag is het 2 weken terug dat ik heb gecancelled. Hoop gewoon dat ik deze week mijn geld terug krijg via paypal?
1. Is het de bedoeling dat ik eerst betaal, en dat ze daarna pas checken of hij op voorraad is?
2. Is er enige mogelijkheid het bedrag dat ik overhoud na betaling terug te krijgen.
3. Hoeveel is handig om te storten als ik $178.54 moet betalen? (excl. 'MisterTao->Mij'-shipping)
P.S. Dit wordt mijn eerste storting dus ik krijg dan 10% extra? En hoe zit dat met 0% Commision als ik 'm vandaag bestel?
0% commission geldt voor jou sowieso niet als dit je eerste MisterTao order wordt, je moet namelijk voor de 20ste een orderhistorie hebben. Je krijgt idd 10% extra bij je eerste storting. Ik heb zelf 190 dollar gestort, kreeg door de 10% bonus $ 209 bijgeschreven.
en ja, je kan terugboeken en ja , punt 1 klopt wat je zegt. Beide zaken zijn al meerdere malen hier voorbij gekomen.
Op dinsdag 20 november 2012 17:24 schreef lamjanus het volgende: Ik krijg een foutmelding op de mtk drivers, vraagteken in Windows als ik het Google docje volg. Hoe kan ik die met de hand installeren?
Mijn order bij LT was gecancelled. Maar een klein lichtpuntje...
Ik heb nu wel een zwarte leren cover!
Zie trouwens wel dat het plaatje waar ze mee adverteerden totaal afwijkt van wat ik heb ontvangen. Ik kan er toch niks mee, helaas. Als iemand em wil mag die contact opnemen.
Zie trouwens wel dat het plaatje waar ze mee adverteerden totaal afwijkt van wat ik heb ontvangen. Ik kan er toch niks mee, helaas. Als iemand em wil mag die contact opnemen.
Je moet het ophalen,maar je betaalt geen belasting
Ja, zo werkt dat hier in Oostenrijk. Krijg je een briefje met de referentiecodes van de pakketjes die de postbode niet heeft kunnen droppen. Staat erbij dat je een handtekening moet zetten voor ontvangst en bij Entgelt/Wert Nachnahme/Zoll staat niks, dus dat betekent in de regel 'Abgabefrei'. Sowieso is mijn ervaring dat alles wat van MisterTao komt 'Abgabefrei' is.
Lagen drie briefjes in de bus. 1x HK + 1x CN tracking, 1x 'Groß', geen handtekening voor nodig ook geen referentienummer, gok op 3x random shirts van http://shirt.woot.com en 1x voor een nationale order.
De CN kan ik koppelen aan de Jiayu G3. De HK is een Shark watch. De AT is een bestekset en ga uit dat die andere onbekende dus shirts uit Amerika zijn.
Ben benieuwd of m'n Jiayu pre-rooted is. En anders probeer ik de N002-methode eens.
Ja, zo werkt dat hier in Oostenrijk. Krijg je een briefje met de referentiecodes van de pakketjes die de postbode niet heeft kunnen droppen. Staat erbij dat je een handtekening moet zetten voor ontvangst en bij Entgelt/Wert Nachnahme/Zoll staat niks, dus dat betekent in de regel 'Abgabefrei'. Sowieso is mijn ervaring dat alles wat van MisterTao komt 'Abgabefrei' is.
Lagen drie briefjes in de bus. 1x HK + 1x CN tracking, 1x 'Groß', geen handtekening voor nodig ook geen referentienummer, gok op 3x random shirts van http://shirt.woot.com en 1x voor een nationale order.
De CN kan ik koppelen aan de Jiayu G3. De HK is een Shark watch. De AT is een bestekset en ga uit dat die andere onbekende dus shirts uit Amerika zijn.
Ben benieuwd of m'n Jiayu pre-rooted is. En anders probeer ik de N002-methode eens.
Mijn G3 is ook aan zijn grote reis begonnen. Helaas is het allemaal wat duurder geworden dan Lightake, maar nu komt er wel wat deze kant op. het zal me benieuwen hoe snel het pakje hier is (gewoon standaard verzending).
Op woensdag 21 november 2012 07:05 schreef ikbenik het volgende: Mijn G3 is ook aan zijn grote reis begonnen. Helaas is het allemaal wat duurder geworden dan Lightake, maar nu komt er wel wat deze kant op. het zal me benieuwen hoe snel het pakje hier is (gewoon standaard verzending).
Die van mij is ook onderweg! Als die van Shiznuts gister is aangekomen dan heeft die er 11 dagen over gedaan. Ik hoop dat we nog voor de Christmas Rush zitten en dat ik ook nog een kadootje in me schoen kan stoppen!
Heb m'n G3 opgehaald (MisterTao, ca. 185 usd (effectief incl. 10% bonus)). Belastingvrij. Is gelukkig toch de zwarte versie. Mooi toestelletje hoor. Batterij is totaal depleted dus kan er ff niks mee (geeft 'ie aan) nog tot 'ie een paar procent heeft. Twee screenprotectors en een zwarte cover zaten erbij (buiten de standaardmeuk).
Ik merk wel dat het scherm linksboven een halve millimeter ofzo loskomt. Lang niet zo erg als dit hoor (voorbeeldfoto), maar toch: Druppeltje speciale lijm ofzo?
Ik volg dit topic al een tijdje als niet lid maar wilde nu toch even mee praten. Had net als velen hier een order bij LT staan maar nu via MisterTao geslaagd. Second pay net gedaan. Voor 199.88 geslaagd. Iets duurder dan ik zou willen maar het is het naar mijn idee en alle reacties hier van de mensen die er al 1 hebben het wel waard.
Op woensdag 21 november 2012 09:38 schreef dud0r het volgende: Ik volg dit topic al een tijdje als niet lid maar wilde nu toch even mee praten. Had net als velen hier een order bij LT staan maar nu via MisterTao geslaagd. Second pay net gedaan. Voor 199.88 geslaagd. Iets duurder dan ik zou willen maar het is het naar mijn idee en alle reacties hier van de mensen die er al 1 hebben het wel waard.
Nee, ik krijg ook een zilveren en ik dacht ikbenik ook! Met een mooie blauwe hardcase erbij! Maar ik wacht wel tot ik alles binnen heb voor ik een nieuwe case bestel. Misschien valt de combi zilver-blauw wel mee
Ik merk wel dat het scherm linksboven een halve millimeter ofzo loskomt. Lang niet zo erg als dit hoor (voorbeeldfoto), maar toch: [ afbeelding ] Druppeltje speciale lijm ofzo?
Dat is toch het probleem dat de eerste serie kende? Heb je misschien een oude gekregen ?
Dat is toch het probleem dat de eerste serie kende? Heb je misschien een oude gekregen ?
Is niet zozeer een bepaald batchprobleem denk ik, maar gewoon een gebrek aan wat betere productie en qualitycontrol. Is al vaker aangegeven dat Chinese toestellen natuurlijk niet helemaal meekomen met de high standaard die we in West-Europa gewend zijn. Bij mij is het ook niet zo ernstig als uit dat voorbeeld. Zie: Aangedrukt Na een tijdje sluipt het 'opstaande schermrandje' er weer in.
› PDANet installeren op computer & phone › Laatste root_with_recovery_by_bin4ry downloaden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1886460 › Unpack. › Maak een USB-verbinding aan tussen computer en phone › Zorg dat je USB-tether aanzet op je phone (PDANet app) › Open 'opdrachtprompt' › Navigeer naar de map root_with_recovery_by_bin4ry › Eenmaal in deze map voer ' stuff\adb devices ' uit › Als deze een device-id gevonden heeft en weergeeft, ga door, anders is er ergens iets mis, ga niet door › Je device is gevonden, voer 'runme' uit › Kies '1' › Kies op je phone om de data te 'restoren' › Je phone reboot in korte tijd en heeft root / superuser access verkregen
Is niet zozeer een bepaald batchprobleem denk ik, maar gewoon een gebrek aan wat betere productie en qualitycontrol. Is al vaker aangegeven dat Chinese toestellen natuurlijk niet helemaal meekomen met de high standaard die we in West-Europa gewend zijn. Bij mij is het ook niet zo ernstig als uit dat voorbeeld. Zie: [ afbeelding ] Aangedrukt [ afbeelding ] Na een tijdje sluipt het 'opstaande schermrandje' er weer in.
Dat zou ik echt NIET trekken haha. Zou me er dood aan ergeren.
Ik zit ook al enige tijd mee te kijken op onder andere dit forum. Kon de verleiding afgelopen vrijdag niet meer weerstaan en heb hem toen besteld op geekbuying.com (zilver, 180 euro en gratis verzending via TNT).
Tot mijn verrassing was hij gisteren al bezorgd (zonder extra kosten)! Eerste indruk is erg goed. Zilveren versie ziet er naar mijn mening echt prachtig uit! Zat een blauwe hardcover en een screenprotector bij in een apart doosje en ook nog oordopjes van "Samsung". Scherm is super en WIFI werkt perfect, verder nog niet heel veel mee gedaan. Grootte is wel even wennen ten opzichte van mijn oude Nokia C5 ;-)
[ Bericht 0% gewijzigd door drabbeltje op 21-11-2012 17:05:48 ]
Zo toch maar besteld... Dit topic volg ik al sinds deel 1 en had al besloten hem niet te kopen aangezien hij maar een kleinbeetje beter was dan mijn Sensation. Maar me Sensation is dit weekend gestolen in Praag, dus nu moet ik wel een nieuwe phone...
Ik heb dus net als meerdere tweakers besteld bij mixeschop.com Ik heb besteld met DHL shipping... totaal $228,60 betaald met paypal is dat ¤184,68. Dit is wel duurder dan de Mistertao methode maar als het goed is wel sneller. Nu maar hopen dat het snel op verzonden staat.
Ik ook. Omdat ik hem inmiddels onderweg heb vanuit MCBUB maar even een berichtje gezonden met de vraag of ze het geld willen terugstorten op mijn CC. Iemand idee hoeveel % commissie ik moet betalen daarvoor? Weer 3%
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
Heb de Jiayu nu 2 daagjes vol in gebruik en ben er echt over te spreken. Heb zelf geen last van het 'loslaten' van het scherm. Als mensen vragen hebben over het toestel of graag foto's willen zien ervan, voel je vrij! Ik zou hem je aanraden mocht je twijfelen.
Op woensdag 21 november 2012 16:10 schreef Helly het volgende: Pffff, die seller die van de week beweerde stock te hebben nu toch weer niet want weer een refund.
Die 2 van Mandera, dud0r, Groninge & ikbenik lijken nog steeds de enige dan, maar ik wil geen zilveren .
Ik wilde liever ook geen zilveren maar ook geen zin om langer te moeten wachten. M'n htc legend is toch echt aan vervanging toe. Als het zilveren niet bevalt haal ik wel ergens een hoesje vandaan om er omheen te doen.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven Keiharde porno!
Op woensdag 21 november 2012 16:10 schreef Helly het volgende: Pffff, die seller die van de week beweerde stock te hebben nu toch weer niet want weer een refund.
Die 2 van Mandera, dud0r, Groninge & ikbenik lijken nog steeds de enige dan, maar ik wil geen zilveren .
Die van mij had (volgens mij) niet zo'n grote voorraad, maar niet geschoten is altijd mis.
Overigens wilde ik in eerste instantie ook een zwarte, maar eigenlijk vind ik alle kleuren die er zijn wel mooi.
Mijn bestelling bij de seller van ikbenik, groninge01 is refunded. Ik had wel aangegeven dat ik een voorkeur had voor grijs, maar zwart was ook goed. Niet duidelijk dus of zilver beschikbaar is, maar ik neem aan dat ze dat als alternatief aangeven als ze daar wel stock van hadden.
Heb m`n G3 nu geroot met de Neo methode maar ik neem aan dat na een factory default het rooten weer opnieuw moet? Hoe laden jullie de G3 op? De standaard lader is 5V en 500ma geloof ik maar zou je ook een 2100ma lader kunnen gebruiken op 5 v? Ik gebruik die namelijk ook voor m`n tablets en dat gaat perfect.
Staat er standaard op (zou zo moeten zijn tenminste). Heet 'Play' en verstopt zich in de App-drawer, tussen andere apps. Je hebt wel een Google-account nodig.
Om terug te komen op de root: ja, als je een clean ROM weer hebt is de superuser toegang weg -> reroot.
Op woensdag 21 november 2012 20:17 schreef shiznuts het volgende: Staat er standaard op (zou zo moeten zijn tenminste). Heet 'Play' en verstopt zich in de App-drawer, tussen andere apps. Je hebt wel een Google-account nodig.
Om terug te komen op de root: ja, als je een clean ROM weer hebt is de superuser toegang weg -> reroot.
Lijkt er echt niet bij te staan je bedoelt toch de applijst waar ook oa die toarch, downloads fm radio apps bij staan?? ik snap er echt niks van. Android version is 4.0.4 Kernel 3.0.13
er staat wel een app superuser. Zou het toestel dan al geroot zijn ofzo?
[ Bericht 4% gewijzigd door dj_ko op 21-11-2012 20:50:29 ]