abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119377578
Centraal topic voor amateurhardlopers!

SPOILER: Lopers & targets
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Persoonlijke Records:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingschema's en info
SPOILER: Interval inspiratie
SPOILER: Wedstrijden en evenementen
SPOILER: Tools
SPOILER: Hardloopwinkels
SPOILER: Looptechniek & methodes
SPOILER: Must read: Christopher McDougall - Born to Run
Vorige delen

Topicchain

Deze OP en instructies voor nieuw topic:
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Amateurhardlopers

Jack does it in real time...
pi_119377589
Laatste post:

Bij de 7^^ kan je toch liegen over je starttijd, dus dat maakt op zich niet uit... :P

Laatste weken niet super veel gelopen, zo nog even een 15 kilometertje doen en zaterdag m'n eerste halve marathon in een jaar, wel zin in! :)
pi_119377597
Waarom zou je liegen over je tijd? Je bedoelt je vak? Dat staat daar toch op je startnummer? :o of letten ze daar niet op?
Ja doei.
pi_119377917
Bij sommige wedstrijden moet je een bewijs meesturen dat je een bepaalde tijd al een keer gelopen hebt, zodat je in een startvak mag staan. Bij de CPC bijv. < 1:30 op de halve marathon voor startvak A, < 1:45 bij startvak B. Dat checken ze dan (online) of die uitslagen kloppen en dan laten ze je er starten...

Bij de 7H geef je een verwachte eindtijd op, zonder dat je daarvoor bewijs mee hoeft te sturen. Dus dan kan je zeggen dat je denkt dat je 59 minuten gaat lopen (en zodoende word je dan ingedeeld in het eerste of tweede vak...), zonder dat je het ooit gedaan hebt... :P Tenminste, zo was het tot 2 jaar geleden altijd, weet niet of ze nu de opgegeven tijden wel checken tegen echt gelopen tijden. :)
pi_119378212
Owh, ik dacht dat je bedoelde dat je in vak geel kon gaan staan, ookal heb je een startnummer dat zegt 'paars'.
Ja doei.
pi_119383504
Bij de halve van Amsterdam ging mijn inschrijving fout, en konden ze me alleen nog een startnummer voor het tweede startvak geven. Maar op de dag zelf gewoon over een hekje geklommen en in het eerste vak gaan staan, waar ik ook gewoon hoorde qua streeftijd én uiteindelijk gelopen tijd.

Maar bij bv de damloop is dat al moeilijker en beter 'beveiligd' denk ik.
pi_119383998
voor wie een vlak weggetje niet moeilijk genoeg is.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_119384892
Geniaal, tegen die schans in Planica op. :D

Zo, net lekker even 15 kilometer gedaan, 1:17.50 / 5:10 pace. Voelde wel goed, laatste 4.5 kilometer zelfs wat sneller gelopen (4:50) en kostte niet al teveel moeite, dus dat is mooi. :)

Merk dat ik in wedstrijden nog steeds wel moeite heb met hogere tempo's, maar ben wel blij dat het trainen op zich goed gaat en m'n lichaam het prima verteert weer. Nu zaterdag een halve marathon, dan de Bruggenloop en ik denk dat ik in Egmond ook ga starten, maar dat wacht ik nog heel even af hoe het zaterdag ook gaat...
pi_119430008
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:37 schreef pietkanarie het volgende:
holy shit en ik dacht dat die 230 meter bij de klimduinrun in Schoorl zwaar was :o

maar dit lijkt mij ook wel vet :D
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  dinsdag 20 november 2012 @ 16:30:19 #10
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_119430076
Misschien is dit ook wel leuk voor een aantal mensen in dit topic. Een heftig loopje met veel trappen in de puinduinen in Den Haag:

http://www.puinduinrun.nl
F means you're fucked
pi_119430230
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:37 schreef pietkanarie het volgende:
Ik hou het vanavond bij een rondje over de Amsterdamse grachten. Toeristen ontwijken en bruggetjes pakken is al moeilijk genoeg :p
pi_119457512
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 16:30 schreef YUR het volgende:
Misschien is dit ook wel leuk voor een aantal mensen in dit topic. Een heftig loopje met veel trappen in de puinduinen in Den Haag:

http://www.puinduinrun.nl
Ik train daar al vaak genoeg en het lijkt me echt verschrikkelijk al die trappen in een wedstrijd te moeten doen. En dat dan drie keer...

Misschien toch maar eens kijken of ik dit jaar wel mee doe ;)
  woensdag 21 november 2012 @ 11:38:56 #13
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_119458587
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:00 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Ik train daar al vaak genoeg en het lijkt me echt verschrikkelijk al die trappen in een wedstrijd te moeten doen. En dat dan drie keer...

Misschien toch maar eens kijken of ik dit jaar wel mee doe ;)
Ik heb me iig ingeschreven voor 3 rondjes :D
F means you're fucked
pi_119485547
ouch, 1:04:58 gelopen op de 7^^, 8 a 9 minuten langzamer als vorig jaar ;(. Dat moet beter.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_119485790
Oeh, dat is nogal een verschil ja! Geen goede voorbereiding gehad?
pi_119486069
blessures en motivatiedipje, resulterend in wat overgewicht en stoppen met intervaltrainingen op de baan. Daarnaast was ik vorig jaar ook wel erg in vorm. Veel factoren die dus bijdragen aan tijdverlies, maar voordeel is dat er volgend jaar weer wat te halen is ten opzichte van dit jaar.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  woensdag 21 november 2012 @ 22:39:07 #17
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_119486574
Oeps, maar iig mooi dat je de motivatie weer terug hebt. Gewoon weer lekker lopen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_119487115
Blessures zijn een beetje erg jammer inderdaad. Kan me voorstellen dat daardoor je motivatie daalt. Nou ja, op naar volgend jaar dan maar. Gewoon proberen om die goede vorm weer terug te krijgen en dan een mooi nieuw PR lopen! ;)
Ik ben nog zo 'kort' bezig met hardlopen dat zo'n beetje elke wedstrijd die ik nu loop wel een nieuw PR oplevert. Dat geeft voor mij een erg grote motivatieboost altijd. Maar de laatste tijd worden de gaten wel steeds kleiner. Maar de uitdaging zit er in ieder geval nog goed in!
pi_119488236
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:47 schreef Jero_nimo het volgende:
Ik ben nog zo 'kort' bezig met hardlopen dat zo'n beetje elke wedstrijd die ik nu loop wel een nieuw PR oplevert. Dat geeft voor mij een erg grote motivatieboost altijd. Maar de laatste tijd worden de gaten wel steeds kleiner. Maar de uitdaging zit er in ieder geval nog goed in!
Lekker he :p ik heb nog nooit géén PR gelopen! Alleen de damloop volgend jaar wordt vrees ik de eerste keer dat het niet meer lukt.
pi_119489205
Ja dat is inderdaad erg lekker! Bij mij is het waarschijnlijk al iets sneller klaar, mijn eerste keer geen PR is denk ik zondag. Maandelijks loopje in Harderwijk, vorige maand 5km PR op 18.13 gezet, maar toen liep ik ook echt lekker! Maar zondag dus PR op 7^^ gelopen en die voel ik nu nog wel een beetje. Dus dat wordt aankomende zondag erg zwaar om onder de 18.13 te lopen. We zullen zien :)
  donderdag 22 november 2012 @ 07:24:15 #21
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_119493247
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:38 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik heb me iig ingeschreven voor 3 rondjes :D
Ik zal er over nadenken, wel leuk met al die trappen!
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_119501399
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:31 schreef beertenderrr het volgende:
blessures en motivatiedipje, resulterend in wat overgewicht en stoppen met intervaltrainingen op de baan. Daarnaast was ik vorig jaar ook wel erg in vorm. Veel factoren die dus bijdragen aan tijdverlies, maar voordeel is dat er volgend jaar weer wat te halen is ten opzichte van dit jaar.
Tja, uit eigen ervaring weet ik dat gewicht een belangrijke factor is. Ik ben nu zo'n 15 kilo lichter dan tijdens m'n vorige hardloopleven (was een aantal jaar terug, tijdens m'n studententijd :Y) ) en loop nu zo'n minuut per kilometer sneller dan toen. Ok, destijds liep ik hooguit één a twee keer per week en nooit verder dan 10 km. en nu loop ik wel wat meer, maar toch. Dus er "gewoon" voor zorgen dat je de overtollige kilo's weer kwijtraakt en dan volgend jaar voor die sub-56'er gaan. *)

Zelf afgelopen zondag m'n eerste Zevenheuvelenloop gelopen (was überhaupt m'n eerste 15 km. ooit), in een tijd van 58.06. Zeer tevreden mee!
pi_119502182
Tijden hier hoor! :D _O_

Zaterdag m'n eerste halve marathon in een goed jaar; nog steeds wat weinig wedstrijdkilometers in de benen, maar het trainen gaat gewoon goed en ben voorlopig blessurevrij de laatste tijd, dus dat is het belangrijkste. :) Lijkt mij wel een leuke wedstrijd die Westrandweg-run, op het nieuwe stuk snelweg in Amsterdam!

Denk dat ik op zo 1:35 wegga qua schema en maar even zien hoe het gaat!
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:49:33 #24
34586 kepler
No bounce, no play
pi_119576649
Heerlijke PR gelopen op de 10k vandaag, 4055. Ruim anderhalve minuut onder mijn vorige record :D Haag werpt zijn vruchten af!
The line is a dot to you!
pi_119578684
Vroor bijna dood de laatste kilometers met de Westrandwegrun. :')

Werden 15 soepele kilometers, gevolgd door 6 redelijk helse, maar wel tevreden gezien de omstandigheden en m'n eerste halve marathon in 13 maanden (1:34:15 eindtijd).

Verder is het heen en terug lopen op een snelweg mentaal best wel slopend. :D Maar was wel toffe loop en groot deel heerlijk in een groepje gelopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')