Ik geniet heel erg omdat ik college heb van de meest incompetente zak hooi ooit, die kerel komt constant met feitjes zo van 'kijk mij eens veel weten' maar meer dan de helft ervan is feitelijk onjuistquote:Op maandag 19 november 2012 09:33 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Geniet jij maar lekker hoor
Jij past ook in het plaatje van de stereotype fokkerquote:
Ik dacht dat stereotyperingen ver van jou stondenquote:Op maandag 19 november 2012 10:11 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik geniet heel erg omdat ik college heb van de meest incompetente zak hooi ooit, die kerel komt constant met feitjes zo van 'kijk mij eens veel weten' maar meer dan de helft ervan is feitelijk onjuist
[..]
Jij past ook in het plaatje van de stereotype fokker
Ja, het ziet er niet uit. En het is onoverzichtelijk. Komt gewoon slordig over zeg maar.quote:Op maandag 19 november 2012 02:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Met het risico als een enorme noob te klinken: is dat erg?
Klopt maar ik druk geen stempel op jou, ik constateer enkel dat vele FOK!kers Fok!kers verbeteren onder aanvoerder van almachtige dictator swj wat weer SwJ moet zijn ofzo.. achja. Maar zodra ik je een diagnose geef en je gelijk ga behandelen terwijl ik je maar 1 dag heb gezien en je 7 bent, dan mag je me schoppen want daar heb ik inderdaad een hekel aanquote:Op maandag 19 november 2012 10:16 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik dacht dat stereotyperingen ver van jou stonden
Tenzij je die gast bent van 'back to the future' want dan klopt het weer wel!quote:Op maandag 19 november 2012 10:35 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja, het ziet er niet uit. En het is onoverzichtelijk. Komt gewoon slordig over zeg maar.
Dan wel. Maar ik denk dat we met zekerheid kunnen stellen dat niemand hier die 'back to the future' knul is.quote:Op maandag 19 november 2012 10:44 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Klopt maar ik druk geen stempel op jou, ik constateer enkel dat vele FOK!kers Fok!kers verbeteren onder aanvoerder van almachtige dictator swj wat weer SwJ moet zijn ofzo.. achja. Maar zodra ik je een diagnose geef en je gelijk ga behandelen terwijl ik je maar 1 dag heb gezien en je 7 bent, dan mag je me schoppen want daar heb ik inderdaad een hekel aan
[..]
Tenzij je die gast bent van 'back to the future' want dan klopt het weer wel!
Ja die gast in de auto die de toekomst in gaat; dan zou het kloppen dat bepaalde dingen niet chronologisch op je CV komenquote:Op maandag 19 november 2012 10:50 schreef eriksd het volgende:
Wat is nou weer een "back to the future" knul?
quote:Op maandag 19 november 2012 10:51 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja die gast in de auto die de toekomst in gaat; dan zou het kloppen dat bepaalde dingen niet chronologisch op je CV komen
Niet zomaar een auto! Een DeLoreanquote:Op maandag 19 november 2012 10:51 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja die gast in de auto die de toekomst in gaat; dan zou het kloppen dat bepaalde dingen niet chronologisch op je CV komen
heb ik ook last van. Is al lang geleden dat ik echt iets gedaan hebquote:Op maandag 19 november 2012 11:00 schreef Actaeon het volgende:
Ik heb geen zin om wat te doen vandaag/deze week.
Dat valt voor mij dan wel weer meequote:Op maandag 19 november 2012 11:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
heb ik ook last van. Is al lang geleden dat ik echt iets gedaan heb
Dat mag.quote:Op maandag 19 november 2012 10:13 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Kan een van de UvA-helden hier mij vertellen of er arrestenbundels mee mogen worden genomen naar tentamens, met name van strafrecht?
Dan kan ie toch wel een held zijn?quote:Op maandag 19 november 2012 11:05 schreef Boterbartje het volgende:
Schutgens is mijn persoonlijke held (beetje dan, het blijft een docent)
Welk nummer?quote:Op maandag 19 november 2012 11:09 schreef eriksd het volgende:
Toch weer fanatiek meetikken op Huey Lewis.
Heart and soul natuurlijk. En dan live.quote:
Lekker nummer. Live is beter dan inderdaad. Wel goed voor de maandagochtend.quote:Op maandag 19 november 2012 11:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Heart and soul natuurlijk. En dan live.
Jaquote:
Geen van beide.quote:Op maandag 19 november 2012 11:13 schreef DanielBackward het volgende:
Wat is spannender fiscaal of notarieel recht?
James Bond film, voor spanning moet je denk ik niet studeren tenzij iemand z'n nek breekt op die trappen hier.. wat wel spannend kan zijn weer.quote:Op maandag 19 november 2012 11:13 schreef DanielBackward het volgende:
Notarieel is semantisch geneuzel en beetje rellen over stemrechten en structuren enzo. Rationele figuren doen fiscaal: daar moet je echt nadenken.quote:Op maandag 19 november 2012 11:13 schreef DanielBackward het volgende:
Hij vraagt niet welke gebied spannend is, hij vraagt welk gebied spannender is dan het andere gebied.quote:
Fiscaal.quote:Op maandag 19 november 2012 11:13 schreef DanielBackward het volgende:
Wat best kan met die achterlijke trappen hier in die aftandse jaren '70 meuk waar wij college in hebben.quote:Op maandag 19 november 2012 11:15 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
James Bond film, voor spanning moet je denk ik niet studeren tenzij iemand z'n nek breekt op die trappen hier.. wat wel spannend kan zijn weer.
Als jij nou even niks zegt deze keer.quote:Op maandag 19 november 2012 11:15 schreef eriksd het volgende:
[..]
Notarieel is semantisch geneuzel en beetje rellen over stemrechten en structuren enzo. Rationele figuren doen fiscaal: daar moet je echt nadenken.
Scherp hoor op deze vroege morgen.quote:Op maandag 19 november 2012 11:16 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hij vraagt niet welke gebied spannend is, hij vraagt welk gebied spannender is dan het andere gebied.
[..]
Fiscaal.
Dansen.quote:Op maandag 19 november 2012 11:19 schreef Yreal het volgende:
Wat doen fiscalisten eigenlijk de hele dag?
Aftrekken.quote:Op maandag 19 november 2012 11:19 schreef Yreal het volgende:
Dansend aftrekken.quote:Op maandag 19 november 2012 11:19 schreef Yreal het volgende:
Elke keer als ik jou zie posten over iets 'spannends' of 'leuks' moet ik denken aan je recht van eendenkooi.quote:Op maandag 19 november 2012 11:18 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Scherp hoor op deze vroege morgen.
Maar misschien zijn ze allebei wel even niet spannend en is de één niet spannender dan de ander.
Wat een zin![]()
nee, want niet alle motorvoertuigen zijn auto'squote:Op maandag 19 november 2012 11:23 schreef DanielBackward het volgende:
"a. Alle auto’s zijn motorvoertuigen. Een fiets is geen auto. Een fiets is dus geen motorvoertuig."
Deze redenering is toch formeel geldig?
Niet per definitie. Alle auto's zijn motorvoertuigen, er staat niet 'alleen' auto's zijn motorvoertuigen. Logisch redenerend is het antwoord dus fout. Fietsen kunnen in deze ook motorvoertuigen zijn.quote:Op maandag 19 november 2012 11:23 schreef DanielBackward het volgende:
"a. Alle auto’s zijn motorvoertuigen. Een fiets is geen auto. Een fiets is dus geen motorvoertuig."
Deze redenering is toch formeel geldig?
quote:Op maandag 19 november 2012 11:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Niet per definitie. Alle auto's zijn motorvoertuigen, er staat niet 'alleen' auto's zijn motorvoertuigen. Logisch redenerend is het antwoord dus fout. Fietsen kunnen in deze ook motorvoertuigen zijn.
aha oke, op die manier moet je er dus naar kijken, merci!quote:Op maandag 19 november 2012 11:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
nee, want niet alle motorvoertuigen zijn auto's
Je weet hopelijk wel dat er meer dingen zijn die ik leuk vind dan alleen dat?quote:Op maandag 19 november 2012 11:21 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dansend aftrekken.
[..]
Elke keer als ik jou zie posten over iets 'spannends' of 'leuks' moet ik denken aan je recht van eendenkooi.
Niet doen! Daniel is veel te jong om met dat soort gezeik geconfronteerd te wordenquote:Op maandag 19 november 2012 11:25 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Hey Daniel werk je nog bij Apple want dan wil ik je even aan iemand voorstellen !
quote:Op maandag 19 november 2012 11:26 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Niet doen! Daniel is veel te jong om met dat soort gezeik geconfronteerd te worden
Het hangt van je praktijk af.quote:Op maandag 19 november 2012 11:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
nee effe serieus, wat DOE je nou op een werkdag?
quote:Op maandag 19 november 2012 11:25 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Hey Daniel werk je nog bij Apple want dan wil ik je even aan iemand voorstellen !
No commentquote:Op maandag 19 november 2012 11:25 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ondernemingsrecht heeft zùlke leuke termen altijd. ( niet sarcastisch trouwens hoor) Outbound down stream merger klinkt gewoon vet.quote:Op maandag 19 november 2012 11:27 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het hangt van je praktijk af.
Zo heb ik vorige week een presentatie (en uiteraard uitzoekwerk) gedaan voor een grote klant m.b.t. een (fiscale) herstructurering. Kijken via welke vennootschappen/landen we bronheffingen, interest en royalty's kunnen beperken. Dus Malta, Luxembourg, Curacao/Aruba en dan een zogenaamde 'asset protection' structuur bovenaan met een angelsaksische trust.
Deze week begin ik met het uitzoekwerk en korte toelichting (want nog geen uitgebreide memo) voor een internationale herstructurering (zogenaamde 'outbound down stream merger') op basis van de fiscale fusierichtlijn, en of we er iets mee kunnen.
Met andere woorden: uitzoekwerk, memo's, calls, notities, mails, brieven, overleg, wetboek staren, literatuur/jurisprudentie zoeken.
Het is ook vooral omdat het een internationale praktijk is en veel in het Engels gebeurt. Een Outbound down stream merger is een grensoverschrijdende (outbound) fusie naar beneden toe (omgekeerd dus, M is verdwijnende en D is verkrijgende).quote:Op maandag 19 november 2012 11:29 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ondernemingsrecht heeft zùlke leuke termen altijd. ( niet sarcastisch trouwens hoor) Outbound down stream merger klinkt gewoon vet.
Maar even serieus, dan is het recht van eendenkooien toch veel interessanter en leuker?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |