Ja, ja, maar ik kan geen concurrentie verdragen natuurlijk!quote:Op woensdag 21 november 2012 14:31 schreef Dottey het volgende:
Moet jij trouwens zeggenJij flitst altijd.
het ligt er natuurlijk aan wat je wil maken. je zou een granny stripe kunnen proberen, maar ga je dan direct een hele deken maken? en amigurumi lijken moeilijk, maar na een paar keer oefenen heb je het zeker onder de knie. en hetzelfde geldt voor het meerderen en minderen, zoek een paar filmpjes op youtube en je hebt het zo door.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:46 schreef dapmar het volgende:
Ik heb van de week voor het eerst een granny gehaakt. Nu katoentjes binnen wat is makkelijker nu om te gaan doen, de granny stripe of ammigarumi beestjes... meerdere en minderen is natuurlijk lastig he.... maar ik hoor via een vriendin dat ammigarumi makkelijk toch is om te leren....!
Ja een deken is gelijk zo veel he!quote:Op woensdag 21 november 2012 15:12 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
het ligt er natuurlijk aan wat je wil maken. je zou een granny stripe kunnen proberen, maar ga je dan direct een hele deken maken? en amigurumi lijken moeilijk, maar na een paar keer oefenen heb je het zeker onder de knie. en hetzelfde geldt voor het meerderen en minderen, zoek een paar filmpjes op youtube en je hebt het zo door.
Hihihi ja inderdaadquote:Op woensdag 21 november 2012 16:21 schreef Angelof9 het volgende:
Als je een muts bent kun je net zo goed een muts gaan haken!
quote:Op woensdag 21 november 2012 16:21 schreef Angelof9 het volgende:
Als je een muts bent kun je net zo goed een muts gaan haken!
ik moest lachen hahaquote:Op woensdag 21 november 2012 15:10 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ja, ja, maar ik kan geen concurrentie verdragen natuurlijk!
je doet enkel op het keerpunt 3 losse, verder gebruik je steeds de stokjes.quote:Op woensdag 21 november 2012 17:57 schreef dapmar het volgende:
Ik ben aan het kijken bij die granny stripe.
Je zet 21 lossen op en dan vanaf 3de steek vasten in de lossen maar pak je dan het v tje op en dat is dus 2 lussen of 1 lus.... Ik komsowiezo ook niet op 19 vasten dan uit.
Vervolgens 3 lossen maar dan in het v tje of enkel..... Ja ja ben een beginner hoop. Dat jullie mij niet lastig vinden.....
Pics!quote:Op woensdag 21 november 2012 18:29 schreef trovey het volgende:
Naar de Action geweest en behalve het haak en breiboek a 3,99 ook de breinaalden nummer 12 opgehaald (voor 89 cent) en 3 bollen XXL garen van 200 gram voor een cowl die ik nog wil maken en oh ja, twee nep zpagetti in grijs en donkergrijs....ik moet nog een reuzenmand maken waar ik mijn dekens in bewaar tijdens het haken.
Voor de rest ook de Action leeggekocht
...tja cadeautjestijd hè.
![]()
Ook nog even bij de Voordeelboekenshop geweest en daar het sneeuwvlokboek meegenomen. Er was nog een heel interessant haakboek met allerlei projectenmaar dat was 10 euro duurder dus die moet even wachten.
Ja dank jullie wel ik geloof dat het een soort van duidelijk is hahaha.quote:Op woensdag 21 november 2012 18:12 schreef Tyler-Girl het volgende:
als je vaste gaat maken, pak je 1lus op. mocht je niet op die 19uitkomen, heb je of niet goed geteld of steek je bij de eerste vaste inde verkeerde losse. (je kunt ook aan het begin beginnen met tellen tot je bij 19 bent, dan weet je in welke losse je moet beginnen)
die 3losse is het begin van je stokje. daarmee maak je dus je eerste stokje. je maakt deze gewoon na je laatste vaste en hoef je dus nergens in de steken...je haakt een soort van omhoog.
deze foto laat het wel goed zien...ook waar je vervolgens je volgende stokje in steekt
[ afbeelding ]
dottey was me al voor..maar hoop dat je eruit komt zo.
Filmpjes kijken en kijken naar hoe ze het werk vasthouden enzoquote:Op woensdag 21 november 2012 20:18 schreef dapmar het volgende:
Was net even ermee bezig, maar die ketting lossen draait zo... En dan vind ik het lastig om die 19 te vinden.... Herkennen jullie dit welke maat naald haken jullie? Vind zo frustrerend dat het niet lukt om die vasten goed in de lossen te krijgen..... Ben er al een tijdje mee aan het klooien.
Krijg niet een mooi recht strak lijntje met lossen mooi naast elkaar op de een of andere manier draai ik ondertussen blijkbaar???? Tips? Adviezen? Welkom hihihi.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |