abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 november 2012 @ 15:10:00 #226
211083 Angelof9
I must go first
pi_119465983
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:31 schreef Dottey het volgende:
Moet jij trouwens zeggen :P Jij flitst altijd.
Ja, ja, maar ik kan geen concurrentie verdragen natuurlijk!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  woensdag 21 november 2012 @ 15:12:15 #227
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_119466052
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:46 schreef dapmar het volgende:
Ik heb van de week voor het eerst een granny gehaakt. Nu katoentjes binnen wat is makkelijker nu om te gaan doen, de granny stripe of ammigarumi beestjes... meerdere en minderen is natuurlijk lastig he.... maar ik hoor via een vriendin dat ammigarumi makkelijk toch is om te leren....!
het ligt er natuurlijk aan wat je wil maken. je zou een granny stripe kunnen proberen, maar ga je dan direct een hele deken maken? en amigurumi lijken moeilijk, maar na een paar keer oefenen heb je het zeker onder de knie. en hetzelfde geldt voor het meerderen en minderen, zoek een paar filmpjes op youtube en je hebt het zo door. ^O^
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_119466349
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:12 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

het ligt er natuurlijk aan wat je wil maken. je zou een granny stripe kunnen proberen, maar ga je dan direct een hele deken maken? en amigurumi lijken moeilijk, maar na een paar keer oefenen heb je het zeker onder de knie. en hetzelfde geldt voor het meerderen en minderen, zoek een paar filmpjes op youtube en je hebt het zo door. ^O^
Ja een deken is gelijk zo veel he!
Amigarumi lijkt mij leuk maar dan lees ik over dat verkeerd omzo en dan denk ik gaat hem dat wel worden dan ahhaha.
Granny stripe lijkt mij ook leuk maar ook wel eens geprobeerd en kwam ik niet verder dan de vasten haken in de ketting van lossen.................

dus ja.. ;)
Beginner met haken, dus tips zijn welkom! ;)
pi_119466367
Zie hier allemaal erg mooie dingen voorbij komen, dat ik zoiets heb van ga ik dat ooitttttttttttt leren hahaha.
  woensdag 21 november 2012 @ 15:47:26 #230
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_119467230
je kunt ook gewoon beginnen met een stripe om te oefenen.....en dan later weer alles uithalen. zo verspil je geen garen. en eigenlijk hetzelfde met ami's begin met rond haken, zoek tutorials op en ga aan de slag! en van fouten kun je leren, hetbis niet erg als het niet direct helemaal super gaat. iedereen maakt fouten.
pi_119467965
dapmar: Als je kijkt naar het eindresultaat, wat vind je dan leuker? Een beestje of een sjaal/kussen?

Trui: Leuke sjaal :) Welk garen heb je gebruikt?

Leuke konijn, eenhoorns (gaaf dat muliticolor haar!), koala, slofjes en sjaal!

Ik heb van de week een bol sparkle gehaald bij de zeeman. Ik vond het er wel leuk uitzien! Misschien wel wat voor kerstversiering ofzo. Misschien maak ik wel een reuze kerstbal als surprise :P
pi_119467982
Ja dat is de perfektionist in mij hahahaha als ik het doe dan wil ik het ook goed doen, kan natuurlijk niet maar....
pi_119468309
En vind beide wel erg leuk hihihi muts ben ik he
  woensdag 21 november 2012 @ 16:21:59 #234
211083 Angelof9
I must go first
pi_119468504
Als je een muts bent kun je net zo goed een muts gaan haken!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_119468621
:D

Zo eindelijk lekker thuis en geen verplichtingen meer vandaag.
Vanavond kan er weer gehaakt worden. *O*
pi_119468657
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 16:21 schreef Angelof9 het volgende:
Hihihi ja inderdaad ;)
pi_119468673
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 16:21 schreef Angelof9 het volgende:
_O_ _O- geniaal antwoord hahahaah lig krom hier...
pi_119468915
pi_119469803
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:10 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Ja, ja, maar ik kan geen concurrentie verdragen natuurlijk!
ik moest lachen haha :*
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_119471857
Ik ben aan het kijken bij die granny stripe.
Je zet 21 lossen op en dan vanaf 3de steek vasten in de lossen maar pak je dan het v tje op en dat is dus 2 lussen of 1 lus.... Ik komsowiezo ook niet op 19 vasten dan uit.

Vervolgens 3 lossen maar dan in het v tje of enkel..... Ja ja ben een beginner hoop. Dat jullie mij niet lastig vinden.....
pi_119472372
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 17:57 schreef dapmar het volgende:
Ik ben aan het kijken bij die granny stripe.
Je zet 21 lossen op en dan vanaf 3de steek vasten in de lossen maar pak je dan het v tje op en dat is dus 2 lussen of 1 lus.... Ik komsowiezo ook niet op 19 vasten dan uit.

Vervolgens 3 lossen maar dan in het v tje of enkel..... Ja ja ben een beginner hoop. Dat jullie mij niet lastig vinden.....
je doet enkel op het keerpunt 3 losse, verder gebruik je steeds de stokjes.
3 stokjes bij elkaar (cluster) op hetzelfde punt
Bij toer twee is het handiger hoor, want dan doe je 3 stokjes in het gat tussen tweeclusters in.
.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  woensdag 21 november 2012 @ 18:12:03 #242
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_119472450
als je vaste gaat maken, pak je 1lus op. mocht je niet op die 19uitkomen, heb je of niet goed geteld of steek je bij de eerste vaste inde verkeerde losse. (je kunt ook aan het begin beginnen met tellen tot je bij 19 bent, dan weet je in welke losse je moet beginnen ;) )

die 3losse is het begin van je stokje. daarmee maak je dus je eerste stokje. je maakt deze gewoon na je laatste vaste en hoef je dus nergens in de steken...je haakt een soort van omhoog.
deze foto laat het wel goed zien...ook waar je vervolgens je volgende stokje in steekt

dottey was me al voor..maar hoop dat je eruit komt zo.
pi_119473198
Naar de Action geweest en behalve het haak en breiboek a 3,99 ook de breinaalden nummer 12 opgehaald (voor 89 cent :o ) en 3 bollen XXL garen van 200 gram voor een cowl die ik nog wil maken en oh ja, twee nep zpagetti in grijs en donkergrijs....ik moet nog een reuzenmand maken waar ik mijn dekens in bewaar tijdens het haken. :') Voor de rest ook de Action leeggekocht :+ ...tja cadeautjestijd hè. :P
Ook nog even bij de Voordeelboekenshop geweest en daar het sneeuwvlokboek meegenomen. Er was nog een heel interessant haakboek met allerlei projectenmaar dat was 10 euro duurder dus die moet even wachten. ;(
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_119474896
Tro, dat xxl garen, wat is dat? :o
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_119475384
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 18:29 schreef trovey het volgende:
Naar de Action geweest en behalve het haak en breiboek a 3,99 ook de breinaalden nummer 12 opgehaald (voor 89 cent :o ) en 3 bollen XXL garen van 200 gram voor een cowl die ik nog wil maken en oh ja, twee nep zpagetti in grijs en donkergrijs....ik moet nog een reuzenmand maken waar ik mijn dekens in bewaar tijdens het haken. :') Voor de rest ook de Action leeggekocht :+ ...tja cadeautjestijd hè. :P
Ook nog even bij de Voordeelboekenshop geweest en daar het sneeuwvlokboek meegenomen. Er was nog een heel interessant haakboek met allerlei projectenmaar dat was 10 euro duurder dus die moet even wachten. ;(
Pics!
pi_119477635
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 18:12 schreef Tyler-Girl het volgende:
als je vaste gaat maken, pak je 1lus op. mocht je niet op die 19uitkomen, heb je of niet goed geteld of steek je bij de eerste vaste inde verkeerde losse. (je kunt ook aan het begin beginnen met tellen tot je bij 19 bent, dan weet je in welke losse je moet beginnen ;) )

die 3losse is het begin van je stokje. daarmee maak je dus je eerste stokje. je maakt deze gewoon na je laatste vaste en hoef je dus nergens in de steken...je haakt een soort van omhoog.
deze foto laat het wel goed zien...ook waar je vervolgens je volgende stokje in steekt
[ afbeelding ]

dottey was me al voor..maar hoop dat je eruit komt zo.
Ja dank jullie wel ik geloof dat het een soort van duidelijk is hahaha.
Eens kijken wanneer ik het in de praktijk ga brengen ;)

dan 3 lossen is al een stokje en dan nog verder. alleen even dat insteken op dat plaatje pak je dus 1 op he niet door het vtje wat je dan toch heb van de vasten of haal ik nou dingen door elkaar hahaha.

super dank voor jullie hulp in elk geval!!!!
pi_119478472
Was net even ermee bezig, maar die ketting lossen draait zo... En dan vind ik het lastig om die 19 te vinden.... Herkennen jullie dit welke maat naald haken jullie? Vind zo frustrerend dat het niet lukt om die vasten goed in de lossen te krijgen..... Ben er al een tijdje mee aan het klooien.

Krijg niet een mooi recht strak lijntje met lossen mooi naast elkaar op de een of andere manier draai ik ondertussen blijkbaar???? Tips? Adviezen? Welkom hihihi.
pi_119478965
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 20:18 schreef dapmar het volgende:
Was net even ermee bezig, maar die ketting lossen draait zo... En dan vind ik het lastig om die 19 te vinden.... Herkennen jullie dit welke maat naald haken jullie? Vind zo frustrerend dat het niet lukt om die vasten goed in de lossen te krijgen..... Ben er al een tijdje mee aan het klooien.

Krijg niet een mooi recht strak lijntje met lossen mooi naast elkaar op de een of andere manier draai ik ondertussen blijkbaar???? Tips? Adviezen? Welkom hihihi.
Filmpjes kijken en kijken naar hoe ze het werk vasthouden enzo :Y
pi_119479474
Ik zit al tijden te stoeien met de nieuwe Photobucket :r , hier komen ze dan (waarschijnlijk te groot maar ik kan dat onderdeel niet vinden }:| )Sorry. ;(
Action:

Voordeelshop:

en dus houten breinaalden nummer 12. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_119479486
cool O+
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties