Hoe ga je aan kinderen uitleggen dat Piet opeens geel is dan? Hij komt via de toiletpot zijn kado's leveren? Het is een aziaat?quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:33 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Dat hij feitelijk een blackface heeft en dat mensen geen tegenargumenten kunnen verzinnen betreft het ietsjes aanpassen van het feest. Verder is het goedlullen heel irritant, zo van "Hij komt uit de schoorsteen"![]()
Volgens mij kan het veel mensen geen fuck schelen of het feest verandert. Het zijn gewoon die vervelende teringhypocrieten die net doen of mensen -die er iets op aan te merken hebben- achterlijk zijn.
Haha kinderen geloven toch ook dat de sint op een paard over de daken rijdt? Je kan van alles verzinnen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:11 schreef Equites het volgende:
[..]
Hoe ga je aan kinderen uitleggen dat Piet opeens geel is dan? Hij komt via de toiletpot zijn kado's leveren? Het is een aziaat?
Enkel diegenen met baard en een rok aan he.quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:20 schreef Faaluser het volgende:
Sinterklaas heeft mij geleerd dat alle oude mannetjes mij kadootjes geven, want we weten allemaal dat kinderen na het zien van mensen meteen een hele soortgelijke groep stigmatiseren.![]()
![]()
En alle negers met drollenvangers aan zijn bazen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:27 schreef BB-King het volgende:
[..]
Enkel diegenen met baard en een rok aan he.
Irriteert het je?quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:58 schreef Id_do_her het volgende:
De jaarlijkse discussie is er weer.
Moet dit nou echt?quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:59 schreef Equites het volgende:
Black Face Piet met ze zwarte kutkop.
Nee, wel dat het bij z´n uiterlijk hoort.quote:Op maandag 19 november 2012 20:43 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Wist jij dat zwarte piet door die schoorsteen soms bruin wordt, rode lippen krijgt en krullend haar?
Hoe krijgt hij dat uiterlijk danquote:Op dinsdag 20 november 2012 20:43 schreef EmTheBest het volgende:
[..]
Nee, wel dat het bij z´n uiterlijk hoort.
Veel mensen weten het niet, maar er zitten door heel Nederland krultangen in de schoorstenen verstopt?quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:57 schreef EmTheBest het volgende:
[..]
Daar zijn heel veel verklaringen voor.
Nee, gewoon z´n kapsel. Trouwens, heb je nou echt niks te doen, Zwarte Piet is niet racistisch.quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:58 schreef arucard het volgende:
[..]
Veel mensen weten het niet, maar er zitten door heel Nederland krultangen in de schoorstenen verstopt?
Ze zijn blank maar hebben wel kroeshaar?quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:01 schreef EmTheBest het volgende:
[..]
Nee, gewoon z´n kapsel. Trouwens, heb je nou echt niks te doen, Zwarte Piet is niet racistisch.
Nee hoor, Zwarte Pieter waren gewoon goede knechten, en ja er zit heus wat van negers bij, maar niet kwaadschiks.quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:14 schreef arucard het volgende:
[..]
Ze zijn blank maar hebben wel kroeshaar?
Ik zeg niet dat het slecht is of verboden moet worden, maar het is wel gewoon overduidelijk een persiflage op negers, of het stamt er in ieder geval van af. Dat sommige zwarten daar misschien een raar gevoel bij hebben snap ik dus wel
Kijk dit bedoel ik nou met kutargumenten. Gewoon zo achterlijk in allerlei bochten wringen ook al slaat het nergens op. Kinderen geloven alles.quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:11 schreef Equites het volgende:
[..]
Hoe ga je aan kinderen uitleggen dat Piet opeens geel is dan? Hij komt via de toiletpot zijn kado's leveren? Het is een aziaat?
Ja zo simpel is het ook gewoon. Het verbaast me wel dat veel mensen zo vijandig reageren op deze constatering. Blijkbaar wordt er toch een gevoelige snaar geraakt.quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:14 schreef arucard het volgende:
Ik zeg niet dat het slecht is of verboden moet worden, maar het is wel gewoon overduidelijk een persiflage op negers, of het stamt er in ieder geval van af. Dat sommige zwarten daar misschien een raar gevoel bij hebben snap ik dus wel
of zou dat komen door dat eeuwige gezeur?quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:36 schreef Saysem het volgende:
[..]
Ja zo simpel is het ook gewoon. Het verbaast me wel dat veel mensen zo vijandig reageren op deze constatering. Blijkbaar wordt er toch een gevoelige snaar geraakt.
Dat valt nogal mee. De laatste jaren hoor je er steeds meer over, maar ik heb het idee dat de discussie nog steeds niet oprecht gevoerd wordt. Het is nog steeds een beetje verboden onderwerp.quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:36 schreef Prego het volgende:
[..]
of zou dat komen door dat eeuwige gezeur?
Nee, vanwaar jouw vraag?quote:Op maandag 19 november 2012 21:28 schreef damirovic het volgende:
Ben je een racist als je sinterklaas viert?
Dit bedoel ik dus. Waar komt die haat vandaan?quote:Op dinsdag 20 november 2012 22:20 schreef BaajGuardian het volgende:
mensen die overal racisme op plakken moeten ze in de woestijn neerzetten zonder kleding en een enkele fles met wasbenzine ipv water.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |