abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119346774
Mijn vriendin is over een paar weekjes jarig en ik wil een leuk cadeautje voor haar kopen. Ik heb genoeg ideeën, maar eigenlijk geen idee wat een 'normaal' bedrag is om uit te geven. Toen we laatst in de stad liepen zei ze bijvoorbeeld nog over een armbandje in een etalage dat ze het erg mooi vindt, maar het is redelijk prijzig. En nu is het niet zo dat ik het bedrag niet kan of wil uitgeven, maar ik wil niet een te duur cadeau geven. Namelijk omdat ik niet haar de indruk wil geven dat ik ook een duur cadeau voor mijn verjaardag verwacht, of dat anderen misschien denken dat ik dure cadeautjes nodig heb om haar in te palmen of zo. En natuurlijk wil ik ook niet iets geven wat als te goedkoop opgevat kan worden. Voor mezelf koop ik namelijk ook best dure dingen in de vorm van gadgets, kleding, sieraden et cetera.. Vandaar dat ik graag wil weten wat een normaal bedrag is...

Extra info:
-We hebben net iets langer dan een half jaar officieel een relatie.
-Zij gaf mij iets ter waarde van ongeveer 25 euro, maar toen hadden we pas net twee weekjes iets.
-Ik ben 23, zij wordt 20.
-We zijn beiden student.
-Ik ben super gek op haar.
pi_119346875
Datgene wat je wil uitgeven.
pi_119346876
Hoeveel kost het armbandje?
Meestal is "aanwijzen" een teken dat ze t hebben wilt, een "tip" voor haar verjaardag...
Ok, doei!
pi_119346936
Ik deed in het begin meestal een armbandje van 100 euro ofzo..

Maar ja, ik was dan zelf ook geen student meer en had ongeveer 800 euro over om te besteden elke maand toen ik 21 was. Dus dat relativeert het ook enorm.
Tombstone shadow, stretchin' across my path.
Every time I get some good news, ooh.
There's a shadow on my back.
pi_119347019
Het is maar net hoeveel jij uit wil geven/uit te geven hebt. Ik zou persoonlijk voor sieraden gaan, daar kun je alle prijsklasses vinden die maar wilt hebben
-XOXO-
pi_119347205
Iets voor 20-25 euro. Maar dan in ieder geval wel wat leuks waar je ook wat aan hebt.
pi_119347325
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2012 16:47 schreef Xetran het volgende:
Iets voor 20-25 euro. Maar dan in ieder geval wel wat leuks waar je ook wat aan hebt.
Het is een vrouw. Die wil niet iets waar ze iets aan heeft meestal, maar 1 of ander glimmend dingetje of een boekje met een romantisch verhaal over schaapjes er in ofzo (met het idee dat het op jullie slaat natuurlijk) _O-
pi_119347340
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2012 16:47 schreef Xetran het volgende:
20 euro _O- Zijn vriendin is jarig niet één van zijn vrienden :')
-XOXO-
pi_119347402
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:50 schreef Tangledup het volgende:

[..]

Het is een vrouw. Die wil niet iets waar ze iets aan heeft meestal, maar 1 of ander glimmend dingetje of een boekje met een romantisch verhaal over schaapjes er in ofzo _O-
Tja als jij zulke idiote figuren uitzoekt.. :')

Dan geef je toch een armband van veel te veel geld wat de helft waarschijnlijk niet eens waardeert maar niet durft te zeggen puur omdat het het zou moeten illustreren dat je van iemand houd :')
  zondag 18 november 2012 @ 16:53:39 #10
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_119347424
50 euro?
pi_119347491
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2012 16:53 schreef Xetran het volgende:

[..]

Je bent zelf een idioot figuur. En een sloeber bovendien als je maar 20 euro aan je vriendin besteedt.

Ik geef mijn zusje doorgaans meer dan dat voor haar verjaardag..
pi_119347797
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2012 16:53 schreef Xetran het volgende:

[..]

Dan geef je toch een armband van veel te veel geld wat de helft waarschijnlijk niet eens waardeert maar niet durft te zeggen puur omdat het het zou moeten illustreren dat je van iemand houd :')
Wat heeft jouw figuur gevraagd dan. Nieuwe breinaalden ;(
-XOXO-
pi_119348134
vibrator :D
  zondag 18 november 2012 @ 17:15:10 #14
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_119348211
Ik zou gewoon iets tofs uitzoeken. Of het nou 20 euro of 50 euro kost zal me echt een worst wezen.
pi_119348586
Ik hield het meestal rond de 40 euro. Maar het hangt er ook maar net vanaf wat je tegenkomt en hoeveel het je waard is om dat te geven...
"The past is our definition. We may strive, with good reason, to escape it, or to escape what is bad in it, but we will escape it only by adding something better to it." - Wendell Berry
pi_119348647
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:12 schreef formerjellybean het volgende:
vibrator :D
:'(

Ik zou gaan voor iets dat ze leuk vind, mijn eigen limiet voor mijn vriend ligt rond de 200.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_119351252
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 16:53 schreef Eva4Evah het volgende:
50 euro?
graag op anoniem
pi_119358697
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:15 schreef BasEnAad het volgende:
Ik zou gewoon iets tofs uitzoeken. Of het nou 20 euro of 50 euro kost zal me echt een worst wezen.
Dat dus. De ene keer kost het 300-400 en de andere keer 50. Het gaat mij veel meer om het idee achter het cadeautje dan wat het kost. Probeer ook meestal zelf iets te verzinnen ipv iets te kopen waar ze naar gehint heeft ofzo. Ze heeft zelf ook geld, dus kan dat prima zelf kopen.
pi_119363599
Prijs maakt niet uit, als het maar vanuit het hart komt lijkt mij :)
pi_119367180
Dat ligt er maar aan. Doen zelf nooit aan 'echte' cadeaus hier, maar nemen elkaar mee uit eten ofzo. Da's dan meestal zo rond de 80 euro ofzo? Maar da's dan voor twee, dus dan 40? Nou ja, het ligt er maar net aan wat je graag wilt kopen en of het jou het geld waard is óf dat je per se iets duurs wilt kopen omdat je vindt dat 'te weinig' 'lullig' staat.
Ja doei.
pi_119369581
wauw serieus 20-25 euro voor je vriendin dat is echt serieus weinig ..

heb zelf van mn vriendin voor rond de 700 euro aan dingen gekregen voor mn verjaardag ghehe
pi_119370443
Niet denken van "wat zullen anderen wel niet denken"

gewoon dat kettinkje kopen wat ze zo mooi vond als je het voor haar over hebt
  Redactie Sport maandag 19 november 2012 @ 01:01:33 #23
274204 crew  Mexicanobakker
pi_119372011
Je moet de duurste ring van de juwelier kopen
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_119372247
Zoek iets uit dat je aanspreekt, wat haar leuk zou staan of waar ze wat aan heeft. Niks aantrekken van andere mensen, belangrijkste is dat zij het leuk vindt. Het idee erachter lijkt me wat belangrijker.
Somewhere between a mistress and commitment...
pi_119372672
Dat ligt aan jezelf. Wanneer ik mijn vriendin een cadeau geef, geef ik dat onvoorwaardelijk, ik verwacht er niets voor terug. Ook wat de rest dan zou kunnen denken kan mij niets schelen, ik weet hoe het zit en mijn vriendin weet hoe het zit. Het gaat sowieso niet om het bedrag, maar om het gebaar. Laat merken dat je aan haar hebt gedacht en dat je moeite hebt gedaan voor je cadeau.

Je zegt supergek te zijn op haar, dan maakt het niet uit of je 30 of 50 euro uitgeeft (twee willekeurige bedragen). Sowieso, zij hoeft verder niet te weten wat het allemaal gekost heeft toch? Als jij weet dat zij die armband leuk zal vinden, koop 'm. Laat je ook nog eens merken dat je kunt luisteren (en onthouden).

Mijn cadeau dit jaar was naast kleine cadeautjes kaartjes voor Nederland - Turkije. Ik weet dat zij voetbal leuk vindt en we hadden allebei een voetbalwedstrijd nooit van dichtbij meegemaakt, dus dan is de keuze snel gemaakt. Hoeveel het kostte speelde geen rol. En tja, ik heb er zelf ook wat aan gehad, :9.
pi_119372749
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 01:42 schreef zarGon het volgende:
Dat ligt aan jezelf. Wanneer ik mijn vriendin een cadeau geef, geef ik dat onvoorwaardelijk, ik verwacht er niets voor terug. Ook wat de rest dan zou kunnen denken kan mij niets schelen, ik weet hoe het zit en mijn vriendin weet hoe het zit. Het gaat sowieso niet om het bedrag, maar om het gebaar. Laat merken dat je aan haar hebt gedacht en dat je moeite hebt gedaan voor je cadeau.

Je zegt supergek te zijn op haar, dan maakt het niet uit of je 30 of 50 euro uitgeeft (twee willekeurige bedragen). Sowieso, zij hoeft verder niet te weten wat het allemaal gekost heeft toch? Als jij weet dat zij die armband leuk zal vinden, koop 'm. Laat je ook nog eens merken dat je kunt luisteren (en onthouden).

Mijn cadeau dit jaar was naast kleine cadeautjes kaartjes voor Nederland - Turkije. Ik weet dat zij voetbal leuk vindt en we hadden allebei een voetbalwedstrijd nooit van dichtbij meegemaakt, dus dan is de keuze snel gemaakt. Hoeveel het kostte speelde geen rol. En tja, ik heb er zelf ook wat aan gehad, :9.
Dit
pi_119373046
Ik ben al gauw een paar mille per jaar kwijt aan een vrouw (ja, in een LAT-relatie). Daarom geef ik op een verjaardag liever iets dat geen financiële waarde heeft. Zo heb ik een keer een houten hartje gemaakt uit twee delen dat je met een puzzelstukjesverbinding aan elkaar kon klikken. Zij kreeg de helft met het gaatje >:) En een treinkaartje naar de andere helft die ik zelf heb gehouden. Viel in erg goede aarde :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Puntenjager op 19-11-2012 02:56:48 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_119373438
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 02:51 schreef Puntenjager het volgende:
Ik ben al gauw een paar mille per jaar kwijt aan een vrouw (ja, in een LAT-relatie). Daarom geef ik op een verjaardag liever iets dat geen financiële waarde heeft. Zo heb ik een keer een houten hartje gemaakt uit twee delen dat je met een puzzelstukjesverbinding aan elkaar kon klikken. Zij kreeg de helft met het gaatje >:) En een treinkaartje naar de andere helft die ik zelf heb gehouden. Viel in erg goede aarde :)
Creatief! Leuk! O+
pi_119373455
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 00:06 schreef hlmllp het volgende:
Niet denken van "wat zullen anderen wel niet denken"

gewoon dat kettinkje kopen wat ze zo mooi vond als je het voor haar over hebt
Nou inderdaad! En als je het je kan veroorloven lijkt het me helemaal geen punt om lang bij stil te staan. Zij vindt het mooi, nou prima toch!

Je denkt veel te veel na over het geldbedrag, serieus.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_119373530
Voor kerst en verjaardagen spaar ik meestal. Geld speelt geen rol maar ik kijk meestal naar waar ik mijn vriend echt blij mee kan maken. Alleen als dat iets is voor een laag bedrag (cdtje bijv) ben ik te vaak geneigd om dat zomaar te halen
  maandag 19 november 2012 @ 07:18:14 #31
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_119373550
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 02:51 schreef Puntenjager het volgende:
Daarom geef ik op een verjaardag liever iets dat geen financiële waarde heeft
Ik maak ook meestal iets zelf. Een mooie lijst voor een foto, een fotoboek van een afgelopen vakantie, enzovoort.

Persoonlijk vind ik dat veel beter dan iets dat je koopt.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_119373684
Geef iets waar jullie allebei plezier aan gaan beleven.
Een mooi boeket bloemen met een uitnodiging voor:
Dagje sauna
Etentje en bioscoop
Een concert of feest

Of idd zoals boven, mits je creatief genoeg bent, zelf iets maken.
pi_119377728
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:28 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

:'(

Ik zou gaan voor iets dat ze leuk vind, mijn eigen limiet voor mijn vriend ligt rond de 200.
Troll, vrouwen zijn kenkergierig, en kopen bijna nooit dure spullen voor een ander :')
pi_119378029
Zo rond de 100 euro ofzo als het echt iets moois is. Maar vanaf 50 euro kan je toch wel iets kopen wat altijd blijft hangen. Kaartje voor een musical of zo dat soort dingen?
pi_119378377
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2012 07:34 schreef zusterclivia het volgende:
Geef iets waar jullie allebei plezier aan gaan beleven.
Een mooi boeket bloemen met een uitnodiging voor:
Dagje sauna
Etentje en bioscoop
Een concert of feest

Of idd zoals boven, mits je creatief genoeg bent, zelf iets maken.
Ik vind het altijd leuker om iets te krijgen wat je kunt bewaren als herinnering aan de ander. En het leuke met een armbandje/kettinkje/kleding is dat je het vaak aan kunt doen, zodat je vriend toch nog een beetje bij je is.

Ik zou er maximaal 50 euro aan uitgeven, max 100 als je iets vindt dat echt superspeciaal is.

TS, we zijn nu wel erg nieuwsgierig naar hoe duur dat armbandje was?
Raak en plezierig.
pi_119378666
Ik heb mijn vriend overigens een bungeesprong cadeau gedaan. Toen waren we overigens nèt samen maar had m t zelfde cadeau gedaan als we gewoon bevriend waren gebleven. Kost wat, maar die herinnering houdt hij voor eeuwig
pi_119390322
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:26 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Troll, vrouwen zijn kenkergierig, en kopen bijna nooit dure spullen voor een ander :')
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:26 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Er zijn ook genoeg uitzonderingen hoor.. :)
  maandag 19 november 2012 @ 17:45:59 #38
350968 kedge
cicatrix manet
pi_119392262
Maak een fotoboek van jullie samen en ga uit eten. Kost je dan ong. 100 euro.
A vaincre sans péril, on triomphe sans gloire.
  maandag 19 november 2012 @ 17:47:47 #39
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_119392342
Wat kost een borstvergroting tegenwoordig :? _O-
pi_119409442
Als het armbandje maar duurder is dan dat van d'r vriendinnen.
  maandag 19 november 2012 @ 23:32:45 #41
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_119411395
Paar krasloten misschien ... ?
pi_119414004
koppel er geen bedrag aan maar hou aan dat je niet veel meer besteed dan zij zou kunnen aan n cadeautje voor jou :) voorkomt schuldgevoel en scheve situaties
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_119415537
Je moet zeker niet meer uitgeven dan je kan missen, het gaat tenslotte ook om het gebaar
^O^
pi_119417540
Ik vraag gericht wat hij wil hebben en geef dat. Soms heb ik al iets gezien waarvan ik weet dat diegene het tof zal vinden, dan vraag ik niks :P Meestal kost het tussen de 20-50 Euro, maar dat is mijn budget voor een kado voor een dierbare. En voor dat bedrag kun je heel veel leuks krijgen :) Geef gewoon iets waarvan je weet dat ze het leuk zal vinden!

Als je echt voor een tijdje klaar wilt zijn: geef haar een Pandora armband of iets in die trant en geef elk jaar bedeltjes :P
I lost my glasses again
pi_119418995
Dat hangt zo van je inkomen af. Je hoort wel eens dat celebstellen met een mijloenenvermogen elkaar auto' s of sieraden van tonnen cadeau doen en dat zou ik wellicht ook geven als ik een dergelijk vermogen had. Maar toen ik in een uitkering zat, kon ik gewoonweg niet meer dan ca. 30 euro missen. Nu ik fulltime werk, spendeer ik ca. 100 euro, maar er zijn ook uitschieters naar boven en beneden. Soms kom je gewoon net dat ene tegen wat perfect is waardoor je een ander bedrag uitgeeft dan wat je voor ogen had.

Op mijn vorige verjaardag kreeg ik van mijn toenmalige (zeer vermogende) vriend een nogal karig cadeau wat hij onderweg naar mij even snel had uitgezocht. Dat het goedkoop was, interesseerde me niet zozeer maar wel de desinteresse die erachter zat. Ook omdat ik hem enkele weken ervoor een cadeau had gegeven waar ik erg mijn best voor had gedaan. Zoiets is echt voor mij (en ik denk met mij vele anderen) absoluut geen halszaak waarop ik iemand zou afrekenen, dus maak je niet te druk.

Kortom; de liefde die in een cadeau zit, zegt in mijn ogen meer dan het bedrag.
pi_119424683
Ik zou in ieder geval niet dat armbandje geven waar ze op wees. Dat is te makkelijk, dat kan iedereen geven. Ik zoek voor dierbaren naar 'dat ene speciale', dat kado met een gedachte erachter. Dat kado waaruit blijkt dat je de ander ook echt kent. En wat dat dan kost is niet belangrijk.
Ja, ik generaliseer.
pi_119640975
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 23:42 schreef noSKIT het volgende:
wauw serieus 20-25 euro voor je vriendin dat is echt serieus weinig ..

heb zelf van mn vriendin voor rond de 700 euro aan dingen gekregen voor mn verjaardag ghehe
:') Gaat er toch echt om wat je geeft i.p.v. de prijs.
Je kan iemand heel gelukkig maken met een cadeau van 20 euro, en het kan makkelijk voorkomen dat ze een duurder cadeau helemaal niets vindt!
pi_119643541
Eens met de meeste bovenstaande reactie. Persoonlijk hecht ik er meer waarde aan hoeveel aandacht mijn vriend aan het cadeau heeft besteed dan hoeveel het heeft gekost ;)
pi_119916989
Eerste cadeautjes, huuu. Zo vervelend dat hij eerder jarig is dan ik :( . Niet om het bedrag, maar wat moet je in godsnaam geven?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')