God kan toch niet tegen vrije wil ingaan? Anders had hij kinderen die verkracht werden door hun eigen pa wel geholpen.quote:In het begin gebruikte God mensen om Zijn wil te vervullen.
In een organisatie heb je leiders en volgers. Vaak weten volgers niet wat de leiders bespreken. Ik heb het over leiders.quote:Op woensdag 5 december 2012 16:16 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Oh vandaar. Ik had nog nooit van luciferianisten gehoord. Ik dacht: misschien is het een ander woord voor atheisten. Dat je gedachte gevolgd bent: je bent niet met ons, dan tegen ons. Dus als je god niet volgt dan volg je de duivel (oid). Maar dat is dus niet echt zo...
Ik ook niet.quote:Gelukkig heb ik ook aangegeven WAAROM ik die discussies niet prettig vindt en nogal nutteloos. Je kan je wel voorstellen dat als ik van mening ben dat de Duivel de tegenpartij voor het lapje houdt, het nogal lastig praten wordt? Bij elk vers dat jij aanhaalt zeg ik dan ( en dat zou ik dan dus ook echt menen ): ''dat heeft de duivel daar getoverd! Je bent verblind!'' En dat vind ik geen gezonde manier van standpunten uitwisselen.
Ik vind het ook 'prachtig' (triest, jammer), dat mensen geloven dat je van steen door puur toeval levende wezens kunt krijgen. Daar heeft men wat mij betreft meer geloof voor nodig dan te geloven dat God heeft gemaakt.quote:Het interesseert me juist enorm! Ik had een poosje terug ( in een openhartige bui, dat heb ik soms ) al bekend dat de fascinatie voor geloof me juist drijft op dit forum. Het is niet alleen om mijn Atheïsme te versterken; dat gebeurt gaandeweg wel zonder dat ik daar iets voor hoef te doen. Het is vooral omdat het me mateloos bezighoudt hoe je in zaken als pratende slangen kan geloven en een wereld van 600-10.000 jaar oud. Dat fenomeen vind ik juist prachtig. Net als het idee dat de duivel door god aan het roer van de aarde is gezet ( ik las zoiets bij Bianconeri iig ). Schitterend, toch? Ik ga zeker die dingen opzoeken. En als het me overtuigt dan zien we dan wel weer.
Ja dat doe ik weleens.quote:Wel heb ik een kort vraagje voor jou: zoek jij weleens, alleen maar uit interesse, niet eens om je ideeën te testen, serieuze zaken op die regelrecht tegen je ideeën ingaan? Zonder in detail over het onderzoek zelf te treden, maar dit soort dingen: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1832089/
http://www.newscientist.c(...)ts-found-in-dna.html
Jazeker.quote:Mijn nicht doet forensische wetenschappen en een minor evolutionaire biologie. En ik heb het al jaren heel vaak met haar over dit soort zaken. Heeft dat ook jouw interesse?
Sinds 1844 niet meer nee. Dat hebben ze na een afsplitsing mooi aangepast.quote:Op woensdag 5 december 2012 16:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Adventisten beweren niet te weten wanneer Jezus terugkomt.
Ja dat klopt inderdaad.quote:Op woensdag 5 december 2012 16:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat doe je zelf precies in deze post? Probeer je me niet te helpen de waarheid over mijn eigen 'sektarische denken' in te zien?
Even opgezocht:quote:Op woensdag 5 december 2012 16:16 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Zonder in detail over het onderzoek zelf te treden, maar dit soort dingen: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1832089/
http://www.newscientist.c(...)ts-found-in-dna.html
Dat die arme Ötzi een ongezonde dieet erop na hield is toch geen argument tegen Godquote:Zink says these findings fit with earlier investigations showing that Ötzi's major arteries, including his aorta, were all calcified – a sign they were clogged with fatty deposits.
In door God geheiligde oorlogen overtreedt God nog steeds zijn eigen gebod dat je niet mag doden.quote:Op woensdag 5 december 2012 16:17 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Er staat juist dat Jehovah daar tegen is, er niet om vraagt?
Dat we daarom niet hebben wat we willen (moord enzo).
Sowieso is er verschil tussen OT en NT. In het begin gebruikte God mensen om Zijn wil te vervullen.
Het beloofde land binnen te gaan bijvoorbeeld. Echter later gebruikte God geen mensen meer hiervoor, was het niet meer nodig. Vandaar ook dat later het gebod is gekomen dat je geen deelname in moord en oorlog moge hebben.
Zelfs in OT mocht je niet vrijelijk doden, alleen door God geheiligde oorlogen.
De oorlog is niet geheiligd maar door God opgedragen. Dat is een wezenlijk verschil met moord met voorbedachte rade door iemand op eigen houtje uitgevoerd. God als soeverein rechter en schepper kan oordelen over leven en dood zonder zich schuldig te maken aan het overtreden van de wet. We wonen als het ware in Gods huis. Me dunkt dat Hij kan beslissen ons binnen te houden of buiten te gooien. Maar wij hebben niet het recht om in Gods huis elkaar buiten te gooien wanneer we daan zin in hebben.quote:Op woensdag 5 december 2012 16:34 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
In door God geheiligde oorlogen overtreedt God nog steeds zijn eigen gebod dat je niet mag doden.
Als God zegt: Gij zult niet doden, en hij roept ertoe op, overtreedt hij het gebod. Als je eens naar de Hebreeuwse tekst kijkt in plaats van zo'n Engelse bijbel wat je in veel topics lijkt te doen kom je erachter dat het Hebreeuwse woord wat er staat nogal verschillende betekenissen heeft.quote:Op woensdag 5 december 2012 16:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De oorlog is niet geheiligd maar door God opgedragen. Dat is een wezenlijk verschil met moord met voorbedachte rade door iemand op eigen houtje uitgevoerd. God als soeverein rechter kan oordelen over leven en dood zonder zich schuldig te maken aan het overtreden van de wet.
Ik ga vanavond effe zoeken.quote:In een organisatie heb je leiders en volgers. Vaak weten volgers niet wat de leiders bespreken. Ik heb het over leiders.
Ik ook. Je moet niks geloven wat er zomaar gezegd wordt. En zeker met abiogenesis kan je nog helemaal geen conclusies trekken. Ik ben totaal geen kenner op dit gebied, dus misschien is mijn standpunt achterhaald. Maar voor zover ik weet waren er een paar theorieën die mogelijk antwoord kunnen geven in de toekomst. Dus we zien wel even hoe dat loopt. Maar definitief bewijs is er zeker nog niet. En misschien komen we er wel helemaal nooit achter hoe het zat.quote:Ik vind het ook 'prachtig' (triest, jammer), dat mensen geloven dat je van steen door puur toeval levende wezens kunt krijgen.
Hmm, verschillende dingen denk ik. Als je kijkt naar de ouderdom 5300 jaar geleden, dan wordt het lastig met de zondvloed. Er moet dan in korte tijd ( zo'n 400 jaar als ik goed reken ) een gemeenschap gesticht zijn, want Otzi was niet alleen. Mensen moeten vanaf Noach in Turkije ( ergens) met een klein deel van zijn kinderen ( want de rest werden ook nog o.a. Inuit, Chinezen en Afrikanen en Indiers ) binnen 400 jaar een hele gemeenschap op Corsica en Sardinië opgebouwd hebben. En van daaruit zijn er weer hele groepen in de Alpen terechtgekomen. En dat alles met maar 2 dieren van elke soort en op een aarde die een jaar lang 9km onder water heeft gestaan. Op zijn minst: twijfelachtig. Waarschijnlijk: een sprookje.quote:Ja dat doe ik weleens.
Wat aan Otzi spreekt mijn ideeen tegen overigens? Ik zie niets wat niet in harmonie is met mijn kijk op zaken, in tegendeel.
Wat is het dan allemaal nog meer? Vertel het mij maar.quote:Op woensdag 5 december 2012 16:44 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Als God zegt: Gij zult niet doden, en hij roept ertoe op, overtreedt hij het gebod. Als je eens naar de Hebreeuwse tekst kijkt in plaats van zo'n Engelse bijbel wat je in veel topics lijkt te doen kom je erachter dat het Hebreeuwse woord wat er staat nogal verschillende betekenissen heeft.
Zo staat er:
Lo thierzach
[ afbeelding ]
Het Hebreeuwse woord Theirzach wat hier staat heeft als een van de betekenissen voorbedachte rade, het is niet de enige betekenis.
En 'beginne', heeft dat voor jou enige zinnige betekenis? Voor mij niet. De vertalers hebben van het hebreeuws een begrijpelijke vertaling gemaakt in onze taal die gebruikt maakt van andere structuur, grammatica enz. Uiteraard dien je naar de grondtekst te gaan voor de eerste schrift.quote:Ali, leer gewoon Hebreeuws, dan kom je erachter wat er nou echt staat.
Ik leer nu Hebreeuws en ik lees Genesis, en het is ongelofelijk wat voor een onzin ze in die bijbels hebben gezet. Zo staat in de Bijbel:
In den beginne schiep God de hemel en de aarde.
Wat een onzin, er stond:
Bereshit, bara elohim at hasjmiem ve at ha-aretz.
Dit betekent:
Beginne, schiep God de hemel en de aarde.
Er is nogal een groot verschil tussen: Het begin of : Begin, in zijn algemeenheid.
Het nieuwe testament stelt dat alles door het Woord gemaakt is.quote:Daarnaast bevat het Hebreeuwse woord Bereshit het Hebreeuwse woord: Rosj, wat hoofd betekent. Be betekent zoiets als bij. Dit zou betekenen dat de schepping een gedachte van God is en dat wij een gedachte van God zijn, dit geloofden idealisten zoals Hegel en Berkeley ook en ik snap eindelijk waar het vandaan komt. Verdiep je eens in kabbalisme enzo, bepaalde rabbijnen snappen de echte betekenis achter de Thora en wat er echt bedoeld werd met wat er staat.
Dat kun je allemaal hier vinden:quote:Op woensdag 5 december 2012 16:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat is het dan allemaal nog meer? Vertel het mij maar.
Ja, dat heeft het ja. Want met beginne of begin kan ook bedoeld worden: In een begin, of dat God met iets begon. Het betekent niet hét begin, maar het is logisch dat de vertalers van de Bijbel een westerlijk-Europese denkwijze erop nahielden en meteen geloofden dat je dit zo moet vertalen, als je enigszins iets van taalkunde zou afweten echter, weet je dat je woorden en zinnen in andere taalgroepen, Hebreeuws is zelfs een Afro-Aziatische taal en wijkt zeer af van het Indo-Europees, helemaal niet zo makkelijk zo direct kunt vertalen naar onze talen. Daarnaast hou je geen enkele rekening met een eventuele symbolische betekenis.quote:En 'beginne', heeft dat voor jou enige zinnige betekenis? Voor mij niet. De vertalers hebben van het hebreeuws een begrijpelijke vertaling gemaakt in onze taal. Uiteraard dien je naar de grondtekst te gaan voor de eerste schrift.
Ook het nieuwe testament zou symbolisch zijn en sommige evangelieën bevatten gnostiek, zo zou Paulus een gnosticus zijn geweest.quote:Het nieuwe testament stelt dat alles door het Woord gemaakt is.
1 In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God.
2 Dit was in den beginne bij God.
3 Alle dingen zijn door Hetzelve gemaakt, en zonder Hetzelve is geen ding gemaakt, dat gemaakt is. Johannes 1
God is inderdaad 'gedachte', 'geest' zonder materiele substantie.
Dus adventisme beweert het niet te kennen. Adventisme evolueert. Houd je daar rekening mee?quote:Op woensdag 5 december 2012 16:25 schreef Scabies het volgende:
[..]
Sinds 1844 niet meer nee. Dat hebben ze na een afsplitsing mooi aangepast.
Waarom?quote:Ja dat klopt inderdaad.
Als adventisme dat eerder beweerde dan beweerde het toch het te kennen?quote:Op woensdag 5 december 2012 16:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dus adventisme beweert het niet te kennen. Adventisme evolueert. Houd je daar rekening mee?
[..]
Waarom?
En welke van die definities, anders dan 'accidental', kan niet als 'met voorbedachte rade' beschouwd worden?quote:Op woensdag 5 december 2012 16:54 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Dat kun je allemaal hier vinden:
http://lexiconcordance.com/hebrew/7523.html
En Richard Dawkins is een autoriteit op het gebied van...?quote:Volgens Richard Dawkins die dit onderzocht heeft ging het trouwens om andere Joden. Niet-Joden mocht je wel gewoon doden, ook met voorbedachte rade.
Waarom zou 'in den beginne' per se gelezen moeten worden als 'hét begin'? Het begin van wat? Wat is tijd?quote:Ja, dat heeft het ja. Want met beginne of begin kan ook bedoeld worden: In een begin, of dat God met iets begon. Het betekent niet hét begin, maar het is logisch dat de vertalers van de Bijbel een westerlijk-Europese denkwijze erop nahielden en meteen geloofden dat je dit zo moet vertalen, als je enigszins iets van taalkunde zou afweten echter, weet je dat je woorden en zinnen in andere taalgroepen, Hebreeuws is zelfs een Afro-Aziatische taal en wijkt zeer af van het Indo-Europees, helemaal niet zo makkelijk zo direct kunt vertalen naar onze talen. Daarnaast hou je geen enkele rekening met een eventuele symbolische betekenis.
Volgens wie en waarom?quote:Ook het nieuwe testament zou symbolisch zijn en sommige evangelieën bevatten gnostiek, zo zou Paulus een gnosticus zijn geweest.
En als het dat nu niet meer beweert beweert het dat dat nu niet meer? Leven we in 1844 of in 2012?quote:Op woensdag 5 december 2012 16:58 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Als adventisme dat eerder beweerde dan beweerde het toch het te kennen?
Als daar accidental bijstaat is dat toch een definitie zonder voorbedachte rade?quote:Op woensdag 5 december 2012 16:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
En welke van die definities, anders dan 'accidental', kan niet als 'met voorbedachte rade' beschouwd worden?
Religie. Richard Dawkins heeft een heel goed boek over religie geschreven, God als Misvatting of ook wel: The God Delusion, lees die maar eens, hij beschrijft de godsdienst heel goed.quote:En Richard Dawkins is een autoriteit op het gebied van...?
Je snapt me niet, ik zeg dat: Begin of In begin vertaald is als In den beginne door de Bijbelvertalers.quote:Waarom zou 'in den beginne' per se gelezen moeten worden als 'hét begin'? Het begin van wat? Wat is tijd?
Daarover kun je wat interessante topics vinden op dit forum.quote:Volgens wie en waarom?
Als ik bij meneer Doko kom en meneer Doko beweert dat hij kan voorspellen wat er met mij morgen gebeurt, maar hij voorspelt dat fout, dan zal meneer Doko het fout hebben en is het in het verleden gebeurd, maar het feit dat hij iets voorspeld heeft blijft altijd staan.quote:Op woensdag 5 december 2012 17:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
En als het dat nu niet meer beweert beweert het dat dat nu niet meer? Leven we in 1844 of in 2012?
Ja maar valt dat onder een oorlogsdaad onder commando van God zelf? Ik denk het niet he. De rest doet dat ook niet.quote:Op woensdag 5 december 2012 17:02 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Als daar accidental bijstaat is dat toch een definitie zonder voorbedachte rade?
Dat boek hangt van drogredenen aan elkaar. Ik kan die man niet serieus nemen op het gebied van religie of spiritualiteit.quote:Religie. Richard Dawkins heeft een heel goed boek over religie geschreven, God als Misvatting of ook wel: The God Delusion, lees die maar eens, hij beschrijft de godsdienst heel goed.
Ja, en ik zeg dat het probleem wat je daarin ziet van je eigen interpretatie van 'in den beginne afhangt'. Wat is overigens 'het begin' indien God al bestond?quote:Je snapt me niet, ik zeg dat: Begin of In begin vertaald is als In den beginne door de Bijbelvertalers.
Maar ik vroeg het aan jouquote:Daarover kun je wat interessante topics vinden op dit forum.
De mensen hadden zich vergist. Zoals alle mensen moesten ze groeien in begrip, wijsheid, bijbelkennis, enzovoorts.quote:Op woensdag 5 december 2012 17:05 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Als ik bij meneer Doko kom en meneer Doko beweert dat hij kan voorspellen wat er met mij morgen gebeurt, maar hij voorspelt dat fout, dan zal meneer Doko het fout hebben en is het in het verleden gebeurd, maar het feit dat hij iets voorspeld heeft blijft altijd staan.
Als meneer Doko later beweert dat dat met mij in de spirituele of geestelijke wereld is gebeurd (je snapt mijn vergelijking hoop ik) kan ik dom doen, mijn hersens uitzetten en hem geloven of ik kan doorzien dat het een oplichter is of iemand die denkt iets te kunnen wat hij/zij niet kan.
In de Bijbel staat hoe foute profeten niet vertrouwd moeten worden en zelfs hoe ze gestenigd moeten worden en jij sluit je aan bij een organisatie met foute profeten, hoe ironisch.
Waarom aanbid jij iets wat oproept tot de vernietiging van anderen?quote:Op woensdag 5 december 2012 17:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja maar valt dat onder een oorlogsdaad onder commando van God zelf? Ik denk het niet he. De rest doet dat ook niet.
Noem een voorbeeld van een drogreden van Dawkins, want ik ben ze niet tegengekomen.quote:Dat boek hangt van drogredenen aan elkaar. Ik kan die man niet serieus nemen op het gebied van religie of spiritualiteit.
Nee, er zijn meer mensen en ook christenen die dit erin lezen. En ik snap niet waarom je als er geen 'het' staat in de oorspronkelijke tekst dit er opeens wel bijzet in de vertaling, je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat de schrijvers dit ook zo bedoelden als ze dit er niet ingezet hebben.quote:Ja, en ik zeg dat het probleem wat je daarin ziet van je eigen interpretatie van 'in den beginne afhangt'. Wat is overigens 'het begin' indien God al bestond?
Bepaalde passages waarin Paulus het gehad zou hebben over dat God in onszelf zit.quote:Maar ik vroeg het aan jou
Doet niks af aan dat het valse profeten waren volgens de Bijbel:quote:Op woensdag 5 december 2012 17:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De mensen hadden zich vergist. Zoals alle mensen moesten ze groeien in begrip, wijsheid, bijbelkennis, enzovoorts.
Ik ben er geen lid van, hou er zelf rekening mee dat je bij een sekte zit die fouten maakt. En dat je, dus, bedrogen wordt.quote:Op woensdag 5 december 2012 16:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dus adventisme beweert het niet te kennen. Adventisme evolueert. Houd je daar rekening mee?
Omdat je overduidelijk een intelligent persoon bent die misleid wordt.quote:
Omdat diezelfde God almachtig het leven heeft gegeven aan dezelfde en mijzelf.quote:Op woensdag 5 december 2012 17:19 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Waarom aanbid jij iets wat oproept tot de vernietiging van anderen?
Dat je religie altijd afhangt van je culturele achtergrond.quote:Noem een voorbeeld van een drogreden van Dawkins, want ik ben ze niet tegengekomen.
Het staat er denk ik omdat in het nederlands 'in begin' geen betekenis heeft.quote:Nee, er zijn meer mensen en ook christenen die dit erin lezen. En ik snap niet waarom je als er geen 'het' staat in de oorspronkelijke tekst dit er opeens wel bijzet in de vertaling, je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat de schrijvers dit ook zo bedoelden als ze dit er niet ingezet hebben.
Voor de gelovige leeft de transcendente God in hem, hij heeft God immers geaccepteerd om zijn leven te komen en in zijn hart te leven. Maar voor de ongelovige, zoekt die God in zichzelf of buiten zichzelf? Wat zegt Paulus daar over?quote:Bepaalde passages waarin Paulus het gehad zou hebben over dat God in onszelf zit.
En hoe weet je zo zeker dat dat niet Allah is? Het kan net zo goed de God van de Qoraan zijn.quote:Op woensdag 5 december 2012 17:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Omdat diezelfde God almachtig het leven heeft gegeven aan dezelfde en mijzelf.
Maar dat is ook zo, iemand die tussen Hindoes opgroeit en nooit in contact met de islam komt zal geen moslim worden.quote:Dat je religie altijd afhangt van je culturele achtergrond.
In het Hebreeuws misschien wel, en ze hebben het dus verkeerd vertaald als het in het Hebreeuws niet dezelfde betekenis als 'in het begin' heeft.quote:Het staat er denk ik omdat in het nederlands 'in begin' geen betekenis heeft.
Ik zou het topic eens terug moeten opzoeken.quote:Voor de gelovige leeft de transcendente God in hem, hij heeft God immers geaccepteerd om zijn leven te komen en in zijn hart te leven. Maar voor de ongelovige, zoekt die God in zichzelf of buiten zichzelf? Wat zegt Paulus daar over?
Goede opmerking. Om die reden schreven die gasten steeds onder een pseudoniem.quote:Op woensdag 5 december 2012 17:05 schreef MetalIsAwesome het volgende:
In de Bijbel staat hoe foute profeten niet vertrouwd moeten worden en zelfs hoe ze gestenigd moeten worden en jij sluit je aan bij een organisatie met foute profeten, hoe ironisch.
Weet je wat een kanjer van een drogreden is ? Dit:quote:Op woensdag 5 december 2012 17:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dat boek hangt van drogredenen aan elkaar. Ik kan die man niet serieus nemen op het gebied van religie of spiritualiteit.
Gewoon propaganda van een woestijnstammetje met een woestijngodje om hun wandaden recht te praten.quote:Ja maar valt dat onder een oorlogsdaad onder commando van God zelf? Ik denk het niet he. De rest doet dat ook niet.
Stenigen !!quote:
En dat is zeer duidelijk als ik jou post lees.quote:Zoals alle mensen moesten ze groeien in begrip, wijsheid, bijbelkennis, enzovoorts.
Omdat Allah's karakter niet het karakter is van de God die ik ken.quote:Op woensdag 5 december 2012 17:39 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
En hoe weet je zo zeker dat dat niet Allah is? Het kan net zo goed de God van de Qoraan zijn.
En niet per se hindoe.quote:Maar dat is ook zo, iemand die tussen Hindoes opgroeit en nooit in contact met de islam komt zal geen moslim worden.
Ik denk dat de manier waarop je 'in den beginne' leest afhangt van de bril die je zelf opzet.quote:In het Hebreeuws misschien wel, en ze hebben het dus verkeerd vertaald als het in het Hebreeuws niet dezelfde betekenis als 'in het begin' heeft.
Hoe ben je te werk gegaan om de claims van die bepaalde rabbijnen op waarheid te testen?quote:Op woensdag 5 december 2012 16:44 schreef MetalIsAwesome het volgende:
bepaalde rabbijnen snappen de echte betekenis
Uit DNA-onderzoek kan niet bepaald worden hoelang geleden een organisme geleefd zou hebben.quote:Op woensdag 5 december 2012 16:48 schreef Uitstekelbaars het volgende:
als je geen bezwaar ziet in het feit dat uit DNA-Onderzoek blijkt dat...
Denk je dat zelf, zoja, kun je dat onderbouwen?quote:Op woensdag 5 december 2012 16:54 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Ook het nieuwe testament zou symbolisch zijn en sommige evangelieën bevatten gnostiek, zo zou Paulus een gnosticus zijn geweest.
quote:Op woensdag 5 december 2012 17:22 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Een ware profeet moest een 100 % score hebben in zijn voorzeggingen. Anders moest hij, ontmaskerd als een valse profeet, gestenigd worden (Deuteronomium 18:20).
Jezus was niet gestenigd.quote:Op woensdag 5 december 2012 17:22 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Als het aan JHWH ligt moesten de mensen gestenigd worden die jij navolgt.
Dat wilden ze echter wel. Zijn voorspellingen zijn ook niet uitgekomen toen hij het over 'deze generatie' had.quote:
Deze generatie duidt op de generatie dat de gebeurtenissen die Jezus daar beschrijft zal meemaken.quote:Op woensdag 5 december 2012 17:50 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Dat wilden ze echter wel. Zijn voorspellingen zijn ook niet uitgekomen toen hij het over 'deze generatie' had.
Het karakter van de God die jij aanhangt is goed door Richard Dawkins beschreven:quote:Op woensdag 5 december 2012 17:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Omdat Allah's karakter niet het karakter is van de God die ik ken.
Dat hangt af van of mensen gedwongen worden om Hindoe te worden. Dat weet Richard Dawkins echter ook wel dat mensen niet altijd kiezen om de religie aan te hangen waar ze mee opgroeien, wat Dawkins echter in twijfel trekt is of iemand magischerwijs de islam leert kennen en ertoe bekeert zonder ook maar ooit iets van in aanraking te kunnen zijn gekomen met de islam.quote:En niet per se hindoe.
Ja, en die bril die jij opzet bij het lezen van 'in den beginne' is niet per definitie de correcte.quote:Ik denk dat de manier waarop je 'in den beginne' leest afhangt van de bril die je zelf opzet.
Ja, en dat is niet uitgekomen, want nadat die generatie uitgestorven was was het nog steeds niet gebeurd. Jezus is dus een valse profeet.quote:Op woensdag 5 december 2012 17:51 schreef man1986 het volgende:
[..]
Deze generatie duidt op de generatie dat de gebeurtenissen die Jezus daar beschrijft zal meemaken.
Dat wil zeggen dat je Allah ook kent omdat je ook Alla's karakter kent. Wat zijn die verschillen dan wel volgens u ?quote:Op woensdag 5 december 2012 17:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Omdat Allah's karakter niet het karakter is van de God die ik ken.
Ben je serieus?quote:Op woensdag 5 december 2012 17:53 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ja, en dat is niet uitgekomen, want nadat die generatie uitgestorven was was het nog steeds niet gebeurd. Jezus is dus een valse profeet.
Sprak Daniël ook over 'deze generatie'?quote:Op woensdag 5 december 2012 17:55 schreef man1986 het volgende:
[..]
Ben je serieus?
Daniël had vele profetische uitspraken op zijn naam staan, en een handvol daarvan zijn nog niet uitgekomen. Volgens jouw redenering is Daniël een valse profeet?
Deze generatie is een toekomstige generatie. Het is een profetie van Jezus.quote:Op woensdag 5 december 2012 17:56 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Sprak Daniël ook over 'deze generatie'?
Hoe weet jij dat? Wel knap dat je dat weet zeg.quote:Op woensdag 5 december 2012 17:57 schreef man1986 het volgende:
[..]
Deze generatie is een toekomstige generatie. Het is een profetie van Jezus.
Ik zou zeggen, lees de bijbel eens in plaats van Richard Dawkinsquote:Op woensdag 5 december 2012 17:58 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat? Wel knap dat je dat weet zeg.
Mijn voorspelling ook nog niet, nl. dat de wereld binnen de 2,8 miljard jaar zal vergaan. Ben ik nu ook een profeet ?quote:Op woensdag 5 december 2012 17:55 schreef man1986 het volgende:
Daniël had vele profetische uitspraken op zijn naam staan, en een handvol daarvan zijn nog niet uitgekomen.
Welke Daniël ? Er zijn meerdere Daniëllekens die koffiedik gekeken hebben in dat boek.quote:Volgens jouw redenering is Daniël een valse profeet?
Je doelt op Lukas 21:31 denk ik.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:00 schreef man1986 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, lees de bijbel eens in plaats van Richard Dawkins
Hier ben ik al op ingegaan in deze topic, zie vanaf pagina 1 en 2.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:02 schreef Scabies het volgende:
[..]
Je doelt op Lukas 21:31 denk ik.
Waaruit maak jij op dat die tekenen niet gekoppeld zijn aan de mensen waar Jezus tegen spreekt?
Dat is precies wat Petrus zich in die brief afvraagt die je op pagina 2 aanhaalt.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:07 schreef man1986 het volgende:
[..]
Hier ben ik al op ingegaan in deze topic, zie vanaf pagina 1 en 2.
Hoe is dat een drogreden? In ruim 90% van de gevallen geloven mensen inderdaad hetzelfde als de ouders.quote:Op woensdag 5 december 2012 17:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat je religie altijd afhangt van je culturele achtergrond.
Heb jij Dawkins gelezen dan?quote:Op woensdag 5 december 2012 18:00 schreef man1986 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, lees de bijbel eens in plaats van Richard Dawkins
Het zal ook snel gebeuren, niemand ontkent dat.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:12 schreef Scabies het volgende:
[..]
Dat is precies wat Petrus zich in die brief afvraagt die je op pagina 2 aanhaalt.
Door wie en waarom is dat geschreven denk je?
En er staat niet "de generatie die deze tekenen zal zien", dat zou niet eens noemenswaardig zijn want dat is altijd wel ergens in de toekomst op een generatie van toepassing.
Er staat deze generatie, waarlijk. Om aan te geven dat het zo snel zal gebeuren dat zelfs zij het nog zullen meemaken.
Wat niet gebeurd is.
Rara waarom haalt "Petrus" dat aan.
Dus? Als je het niet onderbouwd, dan is het een Genetic fallacy.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoe is dat een drogreden? In ruim 90% van de gevallen geloven mensen inderdaad hetzelfde als de ouders.
Ik ben wel van plan om zijn boeken te lezen, ik heb veel van zijn debatten en lezingen gevolgd waarin hij zijn gedachtegang en standpunten uiteenzet.quote:
Wat wil je verder onderbouwd zien aan de cijfers? Voor zover ik kan zien is het voornamelijk een observatie: er is een zeer duidelijk verband tussen religieuze opvattingen en cultuur.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:58 schreef man1986 het volgende:
[..]
Dus? Als je het niet onderbouwd, dan is het een Genetic fallacy.
Zijn boek 'the god delusion' is natuurlijk zeer bekend... maar als ik je een tip mag geven: zijn boeken over evolutie zijn veel beter. Dat is zijn echte expertise. The god delusion is een vermakelijk werkje van iemand die graag tegen religie schopt omdat gelovigen zo graag tegen evolutie schoppen.. maar als je religie-kritische werken wilt lezen is het niet het eerste dat ik zou aanraden.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:58 schreef man1986 het volgende:
[..]
Ik ben wel van plan om zijn boeken te lezen, ik heb veel van zijn debatten en lezingen gevolgd waarin hij zijn gedachtegang en standpunten uiteenzet.
Nee, dat bedoel ik niet. Verwantschap en eventuele overeenkomsten in eiwit-verhoudingen kunnen gewoon vastgesteld worden middels het DNA. En die kunnen vergeleken worden.quote:Uit DNA-onderzoek kan niet bepaald worden hoelang geleden een organisme geleefd zou hebben.
Misschien bedoel je radiometrische datering ipv DNA-onderzoek?
Als je een statistiek als een vorm van een indirecte argument aanhaalt, dan is het in dit geval een genetic fallacy.quote:Op woensdag 5 december 2012 19:03 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat wil je verder onderbouwd zien aan de cijfers? Voor zover ik kan zien is het voornamelijk een observatie: er is een zeer duidelijk verband tussen religieuze opvattingen en cultuur.
Goed dat je dan geen conclusies daaruit trekt, want dan moet je met argumenten komen voor je positie en dat heb je nu nog niet.quote:Pas als je daar conclusies uit gaat trekken zul je mogelijk iets moeten onderbouwen.
Als ik je mijn bibliotheekpas mocht uitlenen, dan kon je zien hoeveel ik vroeger aan (seculaire) evolutieboeken heb verslonden. Maar Dawkins heeft wel een 'talent' om de evolutietheorie toegankelijk te maken aan niet-kenners. Ik zal zijn boeken zeker op naslaan.quote:[..]
Zijn boek 'the god delusion' is natuurlijk zeer bekend... maar als ik je een tip mag geven: zijn boeken over evolutie zijn veel beter. Dat is zijn echte expertise. The god delusion is een vermakelijk werkje van iemand die graag tegen religie schopt omdat gelovigen zo graag tegen evolutie schoppen.. maar als je religie-kritische werken wilt lezen is het niet het eerste dat ik zou aanraden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |