Onzin, jij weet net zo goed als ieder ander dat Hamas zich onder de burgers verschuilt, dat ze hun raketinstallaties in de buurt van ziekenhuizen en huizen opstellen. Hamas is dus verantwoordelijk.quote:Op zaterdag 17 november 2012 18:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Bij de acties van Israël zijn gewoon burgerdoden gevallen. Bewust, want ze schieten met grof geschut in een dichtbevolkt gebied.
Maar worden die nog wel gebruikt, ik heb nog nooit gehoord over deze raketten in het nieuws.quote:Op zaterdag 17 november 2012 18:35 schreef Plre het volgende:
[..]
De Sejil2 is nog beter
[ afbeelding ]
Diegene die overgaat tot geweld is verantwoordelijk. Klaar.quote:Op zaterdag 17 november 2012 18:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
Onzin, jij weet net zo goed als ieder ander dat Hamas zich onder de burgers verschuilt, dat ze hun raketinstallaties in de buurt van ziekenhuizen en huizen opstellen. Hamas is dus verantwoordelijk.
Flauwekul, een man in Venlo verloor zijn ouders door een verkeerd geplaatst bombardement van de Britten, hij hield de Duitsers verantwoordelijk want die waren verantwoordelijk voor de oorlog.quote:Op zaterdag 17 november 2012 18:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Diegene die overgaat tot geweld is verantwoordelijk. Klaar.
Leuk voor die man, maar zo werkt het niet in de rest van de wereld. Als jij een bom gooit, die per ongeluk op mijn familie terecht komt. Dan kan ik je zweren dat ik wraak op jou zou nemen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 18:42 schreef DeParo het volgende:
[..]
Flauwekul, een man in Venlo verloor zijn ouders door een verkeerd geplaatst bombardement van de Britten, hij hield de Duitsers verantwoordelijk want die waren verantwoordelijk voor de oorlog.
Hamas is verantwoordelijk voor deze oorlog, Hamas kan het eigen gebied niet onder controle houden en blijft zelf ook raketten afvuren, dan ben je ook verantwoordelijk voor de reactie.
Als Hamas overgaat naar ballistiche raketten gaan ze veel effect hebben. Voorbeeld, als ze met een Shahab-1 op Telaviv schieten hebben ze hoogst waarschijnlijk paar doden gemaakt (burger of militair)quote:Op zaterdag 17 november 2012 18:40 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Maar worden die nog wel gebruikt, ik heb nog nooit gehoord over deze raketten in het nieuws.
Als de Hamas deze raketten zou gebruiken (zelzal, Sejil2 etc..) zouden ze vanuit hun oogpunt toch veel meer "effect" bereiken als die kleinere raketten die ze nu gebruiken.
Waarom nu niet het zwaardere spul gebruiken?
Ik denk niet dat ze bang voor de reactie van Israël zijn, dus hebben ze deze wapens wel, of alleen op papier. (waar verstop je zulke wapens in de kleine gaza strook)
Ik begrijp wat je bedoelt en ben met je eens dat het woord niet te pas en te onpas gebruikt mag worden.quote:Op zaterdag 17 november 2012 18:38 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Als iets buitenproportioneel is maakt het het nog geen genocide. Buitenproportionaliteit ervan ben ik met je eens. En veel meer mensen met je. Genocide niet. Dus houd die term dan ook apart voor zaken die echt genocide zijn. Oftewel stelselmatige poging(en) om een heel volk zonder enig onderscheid "te doen laten verdwijnen". Zie wat Saddam bijv. deed met mosterdgas bij duizenden Koerden. Als Israel echt op genocide uit zou zijn zouden wij morgen beelden van Gaza hebben waar duizenden doden overal liggen. Gelukkig ligt dat niet voor de hand. Dit is niet om zaken te relativeren zoals buitenproportionaliteit maar eerder om aan te geven dat je niet zomaar met "genocide" moet lopen strooien. Net zoals Israel-fans graag direct "antisemitisme" overal bijsleuren niet wetende dat zij de term daarmee zelf de nek omdraaien door het overal maar op iedereen en alles te plakken.
Thanks, even lezenquote:Op zaterdag 17 november 2012 18:47 schreef Plre het volgende:
amas gebruikt geen zwaardere raketten omdat ze er simpelweg niet over beschikken, de meest geadvanceerde raket die ze hebben is de Fajr-5 en die komt van Iran. En de transport van betere, geadvanc
Ja als je bedoelt een "culturele genocide", of "demografische" (binnen de grenzen van Israel als staat en actief ernaartoe werken dat joden als etnische groep altijd de meerderheid zullen blijven). Maar een etnische genocide als in "totale vernietiging" is geenzins sprake van. Wat demografie in de staat Israel betreft en daarvan de grenzen steeds verder oprekken dmv kolonisatiepolitiek om meer land te stelen ben ik het met je eens.quote:Op zaterdag 17 november 2012 18:49 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik begrijp wat je bedoelt en ben met je eens dat het woord niet te pas en te onpas gebruikt mag worden.
Maar zoals je al aangeeft "Oftewel stelselmatige poging(en) om een heel volk zonder enig onderscheid "te doen laten verdwijnen". "
Het is een vies woord maar het mag gebruikt worden wanneer je de letterlijke betekenis ervan ziet.
Het gebeurt alleen minder opzichtig denk ik.
Ok, dan zal ik de volgende keer die nuance proberen aan te brengen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 18:55 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ja als je bedoelt een "culturele genocide", of "demografische" (binnen de grenzen van Israel als staat en actief ernaartoe werken dat joden als etnische groep altijd de meerderheid zullen blijven). Maar een etnische genocide als in "totale vernietiging" is geenzins sprake van. Wat demografie in de staat Israel betreft en daarvan de grenzen steeds verder oprekken dmv kolonisatiepolitiek om meer land te stelen ben ik het met je eens.
Dat niet alleen. Ook in de strijd zijn die grotere raketten veel minder handig in de praktijk. Hamas moet zo snel mogelijk vanaf allerlei onvoorspelbare plekken raketten kunnen afschieten en direct weer inpakken. Als je dan met grotere/zwaardere raketten komt aanzetten waarbij je eerst een flinke "vehicle" moet "installeren" en "africhten" dan kost dat veel te veel tijd. En hebben de Israeliers zoiets al lang gelokaliseerd. Zeker in Gaza waar zij gewoon precies op hun radars zien wat er beweegt.quote:Op zaterdag 17 november 2012 18:47 schreef Plre het volgende:
Hamas gebruikt geen zwaardere raketten omdat ze er simpelweg niet over beschikken, de meest geadvanceerde raket die ze hebben is de Fajr-5 en die komt van Iran. En de transport van betere, geadvanceerde raketten van Iran naar Gaza zoals de Zelzal's,Shahabs of de Sejil is bijzonder moeilijk omdat de Shin bet (Israelische veiligheidsdiensten) alles in de gaten heeft
Ohja, een plaatje.. lekker makkelijk om te plaatsen zonder het verhaal erachter..quote:Op zaterdag 17 november 2012 18:49 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoelt en ben met je eens dat het woord niet te pas en te onpas gebruikt mag worden.
Maar zoals je al aangeeft "Oftewel stelselmatige poging(en) om een heel volk zonder enig onderscheid "te doen laten verdwijnen". "
[ afbeelding ]
Het is een vies woord maar het mag gebruikt worden wanneer je de letterlijke betekenis ervan ziet.
Niet dat ik enig vorm van geweld goed wil praten overigens, dat is niet de oplossing.
Als jouw leiding verantwoordelijk is voor die oorlog, dat die bom op jouw huis terecht komt omdat ze in jouw buurt verschuilen, dan ben je volstrekt naïef als je slechts naar de bommengooier kijkt.quote:Op zaterdag 17 november 2012 18:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Leuk voor die man, maar zo werkt het niet in de rest van de wereld. Als jij een bom gooit, die per ongeluk op mijn familie terecht komt. Dan kan ik je zweren dat ik wraak op jou zou nemen.
Gebruik je dat al lang afgekraakte en onderuit gehaalde plaatje nog steedsquote:Op zaterdag 17 november 2012 18:49 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Niet dat ik enig vorm van geweld goed wil praten overigens, dat is niet de oplossing.
Vrouwen die in de hongerwinter tijdens de Duitse bezetting van 1940-1945 met hun kinderen naar familieleden vanuit Noord-Holland naar Groningen wilden werden door de Duitsers bij de Afsluitdijk tegengehouden en teruggestuurd.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat een domme en incorrecte vergelijking.
Bronquote:De wisseling van de wacht in diverse Arabische en Noord-Afrikaanse landen na de Arabische Lente legt de leiders van Hamas op de Gazastrook geen windeieren. De bloedige vijandigheden tussen Hamas en Israël vergroten de instabiliteit in de regio, maar Hamas kan rekenen op de steun van landen die zich onder hun vorige leiders in dit conflict op de vlakte hielden.[lees verder in bron]
Het blijft een domme en incorrecte vergelijking en als je dat zelf niet ziet is dat jouw probleem. Ik ga er verder niet eens op in, zo dom is het, dom dom en nog eens dom dus.quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:16 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
Vrouwen die in de hongerwinter tijdens de Duitse bezetting van 1940-1945 met hun kinderen naar familieleden vanuit Noord-Holland naar Groningen wilden werden door de Duitsers bij de Afsluitdijk tegengehouden en teruggestuurd.
In beide gevallen is het een bezetting. Zo dom en incorrect is de vergelijking dus niet.
Je bedoelt dat die Palestijnen daar niet woonden voordat de Joden hen kwamen verjagen?quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:19 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het blijft een domme en incorrecte vergelijking en als je dat zelf niet ziet is dat jouw probleem. Ik ga er verder niet eens op in, zo dom is het, dom dom en nog eens dom dus.
Ten eerste hebben de Joden de Palestijnen dus niet verjaagd!quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:21 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat die Palestijnen daar niet woonden voordat de Joden hen kwamen verjagen?
Ik kan wel bezig blijven zeg ik daag deze poster eerst uit om het voor zichzelf eens nader uiteen te zetten en dan kan ik er misschien wat serieuzer op ingaan maar daar ga ik niet serieus op in.quote:
O nee?quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:22 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ten eerste hebben de Joden de Palestijnen dus niet verjaagd!
Die andere arabieren, je weet wel die met dat andere geloof.quote:Ten tweede wie zijn de Palestijnen?
Je kon het dus wel achteraf. Leg het ze gewoon uit, of reageer er niet op, maar meldt dat ook niet met onelinersquote:Op zaterdag 17 november 2012 19:24 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik kan wel bezig blijven zeg ik daag deze poster eerst uit om het voor zichzelf eens nader uiteen te zetten en dan kan ik er misschien wat serieuzer op ingaan maar daar ga ik niet serieus op in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |