abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119318042
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 17:43 schreef Plre het volgende:

[..]

Israel kan alleen die zielige Arabieren aanvallen... oh oh als Iran iets begint
Iran is toch dat land met een luchtmacht uit de jaren '70 dat door gebrek aan onderdelen niet echt klaar is voor een oorlog?
pi_119318073
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 18:13 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ze schieten wat heen en weer, een hoop kabaal. Dan zeggen ze dat ze Hamas een lesje hebben geleerd en dat ze bijna vernietigd zijn. 2 jaar later heeft Hamas weer een voorraad raketten en begint het weer.
Die Gazastrook is gewoon de speeltuin van het Israëlische leger om wat nieuwe snufjes uit te testen zodat ze klaar zijn voor de grote klap die er waarschijnlijk? aan zit te komen als alle buurlanden een omwenteling hebben gemaakt vanwege de Arabische Lente.
pi_119318099
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 18:16 schreef karton2 het volgende:

[..]

Die Gazastrook is gewoon de speeltuin van het Israëlische leger om wat nieuwe snufjes uit te testen zodat ze klaar zijn voor de grote klap die er waarschijnlijk? aan zit te komen als alle buurlanden een omwenteling hebben gemaakt vanwege de Arabische Lente.
Israel heeft al zoveel omwentelingen in het Midden-Oosten meegemaakt en is alleen in oorlog geweest wanneer ze zelf aangevallen werden of direct bedreigd dus dat zal nu niet anders zijn.
pi_119318112
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 18:10 schreef De_kluizenaar het volgende:
Omdat Israel gebruik maakt van drones niet? Ze geven verder echt niks om burgerslachtoffers hoor. En wat gaan die 10.000 grondtroepen straks doen? De vrede bewaren?
Het is geen genocide. Als ze dat willen zijn er morgen honderduizenden doden te vinden in Gaza.
Tegelijkertijd geven ze ook niet om burgerslachtoffers en zeker niet in Gaza. Ze passen gewoon "collective punishment" toe op alle mensen in Gaza. Zij "wilden" Hamas en dan kunnen ze de consequenties ervan krijgen ook.

Voor de rest is het zoals Peunage zegt. Heen en weer geschiet, wat sowieso al veel langer gebeurd. Dan zegt Israel dat Hamas flink verzwakt is en de operatie succesvol kan worden genoemd (politiek moet je er ook wat uit slaan natuurlijk). En vervolgens na 2/3/4 jaar hetzelfde riedeltje en ook Hamas heeft zich gewoon weer versterkt en is nog steeds niet van de kaart verdwenen. Netto schiet zowel Israel als Hamas er niet zoveel mee op. Een politicus in Israel waar verkiezingen bijna eraan komen is een ander verhaal. Voor zo iemand is het best aantrekkelijk en kan zijn herverkiezing ervan afhangen.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_119318205
quote:
5s.gif Op zaterdag 17 november 2012 18:14 schreef karton2 het volgende:

[..]

Iran is toch dat land met een luchtmacht uit de jaren '70 dat door gebrek aan onderdelen niet echt klaar is voor een oorlog?
En toch is Israel bang om aan te vallen.... hmmmm
pi_119318275
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 18:17 schreef DeParo het volgende:

[..]

Israel heeft al zoveel omwentelingen in het Midden-Oosten meegemaakt en is alleen in oorlog geweest wanneer ze zelf aangevallen werden of direct bedreigd dus dat zal nu niet anders zijn.
Ik hield vooral Egypte in het achterhoofd toen ik dat schreef. Zo'n groot land dat tov Israël 180 graden is gedraaid en dat in midden in een kruitvat. Tel daarbij de rest die nabij Israël liggen en het begint weer opnieuw.
Sinds de Arabische Lente lijkt alles daar veel onstabieler te zijn geworden en daarom verwacht ik dat er binnen enkele jaren daar weer een groot conflict plaats gaat vinden, al hoop ik van niet natuurlijk.
pi_119318326
quote:
13s.gif Op zaterdag 17 november 2012 18:07 schreef De_kluizenaar het volgende:
Het geweld wat Israel gebruikt is weer eens buiten alle proporties.
Straks start het grondoffensief en kan de genocide verder plaatsvinden. Waar blijven de geluiden uit de wereld over no-fly zone's eigenlijk? Uberhaupt een mening van andere landen over het oplaaiende geweld en de moorden?
:')
  zaterdag 17 november 2012 @ 18:27:39 #183
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_119318350

:') :') :')
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_119318358
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 18:24 schreef karton2 het volgende:

[..]

Ik hield vooral Egypte in het achterhoofd toen ik dat schreef. Zo'n groot land dat tov Israël 180 graden is gedraaid en dat in midden in een kruitvat. Tel daarbij de rest die nabij Israël liggen en het begint weer opnieuw.
Sinds de Arabische Lente lijkt alles daar veel onstabieler te zijn geworden en daarom verwacht ik dat er binnen enkele jaren daar weer een groot conflict plaats gaat vinden, al hoop ik van niet natuurlijk.
De grootste dreiging voor Israel was onder Nasser, toen was de Joodse staat een stuk zwakker, en zelfs toen hoefde Israel alleen in geval van een aanval of directe dreiging zichzelf te verdedigen.

Egypte is niet eens als zodanig gedraaid, er is een groep aan de macht gekomen die meer verwoordt wat de Egyptische bevolking denkt, desalniettemin is Egypte zo afhankelijk van andere landen dat ze geweld niet snel kunnen toepassen in dit conflict. Voorlopig zal het rustig blijven, maar dat de uitdagingen voor Israel groter zijn geworden, dat klopt.
pi_119318390
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 18:21 schreef Plre het volgende:

[..]

Ik gok dat de VS ze aan de leiband houdt omdat vanwege de Arabische Lente de boel al op instorten staat. Een bombadement van een fabriek in Iran komt daarom erg slecht uit.
Israël bang noemen is een onderschatting van dat land. Als er een land is dat 'geen woorden, maar daden' als motto heeft is het Israël wel.
pi_119318417
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 17:57 schreef Plre het volgende:

[..]

Nee dat kunnen ze zelf niet maken maar hun leverancier(s) wel dus beschikken ze daar over. Ik vraag me af waarom Iran geen Zelzal raketten levert

http://en.wikipedia.org/wiki/Zelzal-3
Die raketten zou ik niet op mijn huis willen hebben.shit ziet er gemeen uit:-(

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2012 18:37:11 ]
pi_119318423
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 18:18 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Het is geen genocide. Als ze dat willen zijn er morgen honderduizenden doden te vinden in Gaza.
Tegelijkertijd geven ze ook niet om burgerslachtoffers en zeker niet in Gaza. Ze passen gewoon "collective punishment" toe op alle mensen in Gaza. Zij "wilden" Hamas en dan kunnen ze de consequenties ervan krijgen ook.

Voor de rest is het zoals Peunage zegt. Heen en weer geschiet, wat sowieso al veel langer gebeurd. Dan zegt Israel dat Hamas flink verzwakt is en de operatie succesvol kan worden genoemd (politiek moet je er ook wat uit slaan natuurlijk). En vervolgens na 2/3/4 jaar hetzelfde riedeltje en ook Hamas heeft zich gewoon weer versterkt en is nog steeds niet van de kaart verdwenen. Netto schiet zowel Israel als Hamas er niet zoveel mee op. Een politicus in Israel waar verkiezingen bijna eraan komen is een ander verhaal. Voor zo iemand is het best aantrekkelijk en kan zijn herverkiezing ervan afhangen.
Tegenwoordig kun je blijkbaar alles genocide noemen.

In Libië werd er ook gesproken over een 'genocide', terwijl er daar amper burgerslachtoffers waren en er geen sprake was specifieke burgerdoelen beschieten door het leger. Toch werd het een genocide genoemt en moest er ingegrepen worden.

Als je dan kijkt naar wat er in Israel-Palestinië plaatsvindt, een conflict waarbij veel meer burgerslachtoffers vallen en dus veel meer op 'genocide' lijkt, dan zouden we daar gister al ingevallen moeten hebben als je kijkt naar hoe snel dat in Libië is gegaan.

Naja, ik weet ook best dat niemand ergens in gaat vallen of een oorlog gaat beginnen om humanitaire redenen. Dus genocide of niet boeit ook niemand wat.
pi_119318459
quote:
5s.gif Op zaterdag 17 november 2012 18:14 schreef karton2 het volgende:

[..]

Ja klopt :P
quote:
Toch lees ik net dat ze veel wapens en manschappen hebben, Israël zou zeker winnen, maar zal wel bloed aan beide kanten kosten.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2012 18:34:44 ]
pi_119318501
Het regent raketten op Israël de laatste dagen maar men verwacht dat Israël dat allemaal maar neemt zonder iets terug te doen?
pi_119318514
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 18:13 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ze schieten wat heen en weer, een hoop kabaal. Dan zeggen ze dat ze Hamas een lesje hebben geleerd en dat ze bijna vernietigd zijn. 2 jaar later heeft Hamas weer een voorraad raketten en begint het weer.
Inderdaad. Dit gaat al een kleine 60 jaar zo.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119318520
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 18:34 schreef Lavenderr het volgende:
Het regent raketten op Israël de laatste dagen maar men verwacht dat Israël dat allemaal maar neemt zonder iets terug te doen?
Terechte klacht.
pi_119318523
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 18:30 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Die raketten zou ik niet op mijn huis willen hebben.shit ziet er gemeen uit:-(
[ afbeelding ]
De Sejil2 is nog beter

pi_119318528
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 18:18 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Het gebruikte geweld wat nu al plaatsgevonden heeft is buiten proportioneel denk ik. Het staat totaal niet in verhouding, en het ergste moet dan nog gaan komen..

Ik noem het wel genocide, ook al is het proces over decennia uitgeveegd het resultaat is hetzelfde.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_119318538
quote:
Waarom hoor ik je dat andersom niet zeggen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_119318541
quote:
En hoeveel doden maken die ''regentjes van raketten;; ?
pi_119318586
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 18:35 schreef Plre het volgende:

[..]

Maakt dat ook maar iets uit?
pi_119318587
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 18:35 schreef Plre het volgende:

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)alarm-Tel-Aviv.dhtml

'een projectiel' staat gelijk aan een regen van raketten denk ik.
Nee als het al slecht weer is dan is het wel in Gaza.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_119318616
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 november 2012 18:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom hoor ik je dat andersom niet zeggen?
Omdat Hamas er dus mee begint, op burgerdoelen, dat is niet wat Israel doet!
pi_119318635
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 18:35 schreef De_kluizenaar het volgende:
Het gebruikte geweld wat nu al plaatsgevonden heeft is buiten proportioneel denk ik. Het staat totaal niet in verhouding, en het ergste moet dan nog gaan komen..

Ik noem het wel genocide, ook al is het proces over decennia uitgeveegd het resultaat is hetzelfde.
Als iets buitenproportioneel is maakt het het nog geen genocide. Buitenproportionaliteit ervan ben ik met je eens. En veel meer mensen met je. Genocide niet. Dus houd die term dan ook apart voor zaken die echt genocide zijn. Oftewel stelselmatige poging(en) om een heel volk zonder enig onderscheid "te doen laten verdwijnen". Zie wat Saddam bijv. deed met mosterdgas bij duizenden Koerden. Als Israel echt op genocide uit zou zijn zouden wij morgen beelden van Gaza hebben waar duizenden doden overal liggen. Gelukkig ligt dat niet voor de hand. Dit is niet om zaken te relativeren zoals buitenproportionaliteit maar eerder om aan te geven dat je niet zomaar met "genocide" moet lopen strooien. Net zoals Israel-fans graag direct "antisemitisme" overal bijsleuren niet wetende dat zij de term daarmee zelf de nek omdraaien door het overal maar op iedereen en alles te plakken.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_119318655
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 18:38 schreef DeParo het volgende:

[..]

Omdat Hamas er dus mee begint, op burgerdoelen, dat is niet wat Israel doet!
Bij de acties van Israël zijn gewoon burgerdoden gevallen. Bewust, want ze schieten met grof geschut in een dichtbevolkt gebied. Feitelijk zeg jij dat de Palestijnen niets terug mogen doen, omdat ze niet over de techniek beschikken om precisie-aanvallen te voeren..

Maar zo werkt dat niet..
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')