Er is mij altijd geleerd dat de Joden de Palestijnen verjaagd hebben.quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:22 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ten eerste hebben de Joden de Palestijnen dus niet verjaagd!
Ten tweede wie zijn de Palestijnen?
Nee die zijn dus niet verjaagd!quote:
Welke religie?quote:Die andere arabieren, je weet wel die met dat andere geloof.
Natuurlijk kan ik het.quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:26 schreef paddy het volgende:
[..]
Je kon het dus wel achteraf. Leg het ze gewoon uit, of reageer er niet op, maar meldt dat ook niet met oneliners
1) Wie heeft jou dat geleerd dan?quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:26 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Er is mij altijd geleerd dat de Joden de Palestijnen verjaagd hebben.
Ben jij zelf Israëlisch, of heb je iets met dat land te maken?
1. School en mijn vader die zijn hele werkleven bij de Luchtmacht heeft gezeten.quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Natuurlijk kan ik het.
[..]
1) Wie heeft jou dat geleerd dan?
Ik kan je zo voldoende argumenten aangeven waarmee ik dat ontkracht!
2) Ik heb geen Israelisch paspoort.
1e) doe dat eens? Ik lees nl ook elke keer anders, maar zou niet eens weten wie nu de eerste raket heeft gelost.quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Natuurlijk kan ik het.
[..]
1) Wie heeft jou dat geleerd dan?
Ik kan je zo voldoende argumenten aangeven waarmee ik dat ontkracht!
2) Ik heb geen Israelisch paspoort.
1) Volgens mij is de luchtmacht geen academische bron voor dit conflict en mag ik vragen wie op jouw school dat heeft gesteld? Nogmaals ik wil graag eerst de argumenten van jouw bron graag zien!quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:33 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
1. School en mijn vader die zijn hele werkleven bij de Luchtmacht heeft gezeten.
2. Nou ja, valt me op dat je zo fanatiek Israel verdedigt altijd.
Dat heeft toch niets met die opmerking over de Tweede Wereldoorlog te maken?quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:34 schreef paddy het volgende:
[..]
1e) doe dat eens? Ik lees nl ook elke keer anders, maar zou niet eens weten wie nu de eerste raket heeft gelost.
Ik ben benieuwd hoe je die onzin gaat beargumenteren!quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:35 schreef joopmeloen het volgende:
Het is een fout in de geschiedenis om de Joden dat stukje land te geven.
Allemachtigquote:Op zaterdag 17 november 2012 19:35 schreef joopmeloen het volgende:
Het is een fout in de geschiedenis om de Joden dat stukje land te geven.
Hij citeert min of meer Van Agtquote:Op zaterdag 17 november 2012 19:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Allemachtig![]()
Zitten we hier op Stormfront
Die een antisemiet is.quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:38 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Hij citeert min of meer Van Agt
1. Dat klopt, maar je zou kunnen zeggen dat hij er wel iets van afwist. Van wat er in 1967 gebeurd is bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:36 schreef DeParo het volgende:
[..]
1) Volgens mij is de luchtmacht geen academische bron voor dit conflict en mag ik vragen wie op jouw school dat heeft gesteld? Nogmaals ik wil graag eerst de argumenten van jouw bron graag zien!
2) Dat klopt, ik zie dat er veel verkeerde argumenten worden gebruikt in deze discussie, veel verkeerde aannames betreffende dit conflict! Ik ben verder voor een constructieve oplossing!
Wat is daar mis mee dan?quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:41 schreef joopmeloen het volgende:
Na 2000 jaar nog rechten op een stukje grond.
1) Er zijn wel meer mensen die 1967 hebben meegemaakt volgens mij en die niet hetzelfde beweren. Maar ik zou graag hun argumenten en bronnen willen zien dan kan ik daar op reageren en je laten zien dat het dus niet klopt.quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:41 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
1. Dat klopt, maar je zou kunnen zeggen dat hij er wel iets van afwist. Van wat er in 1967 gebeurd is bijvoorbeeld.
Verder op school leraren natuurlijk.
2. Als je voor een constructieve oplossing bent, kan je zo niet super voor de een zijn, denk ik.
Ze zullen beiden water bij de wijn moeten doen. Het punt is dat ze dat beide niet willen, en daardoor gaat dit maar door.
Tuurlijk, als iemand dat landjepik en bloedvergieten als een fout in de geschiedenis ziet lijkt het op stormfront en antisemitisme.quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Allemachtig![]()
Zitten we hier op Stormfront
Landjepik boehoe.quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:45 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
Tuurlijk, als iemand dat landjepik en bloedvergieten als een fout in de geschiedenis ziet lijkt het op stormfront en antisemitisme.
Nou, bij van Agt niet helaas.quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:47 schreef Poolhond39 het volgende:
Van Agt is een anti-semiet?
Ik zou eerder zeggen: wijsheid komt met de jaren.
Ik zie jou anders geen enkel argument of bewijs geven dat Israel het land niet ingepikt heeft.quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:44 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee dan?
[..]
1) Er zijn wel meer mensen die 1967 hebben meegemaakt volgens mij en die niet hetzelfde beweren. Maar ik zou graag hun argumenten en bronnen willen zien dan kan ik daar op reageren en je laten zien dat het dus niet klopt.
2) Kennelijk wel![]()
. En inderdaad ze zullen beide water bij de wijn moeten doen en ik denk dat Israel daar eerder toe bereid is, en die bereidheid ook eerder heeft laten zien, dan dat de Palestijnen (althans hun leiders dan) hebben laten zien dan.
Wij leerden dat ook op school, maar dat zal dan wel valse informatie zijn geweest.quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:33 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
1. School en mijn vader die zijn hele werkleven bij de Luchtmacht heeft gezeten.
2. Nou ja, valt me op dat je zo fanatiek Israel verdedigt altijd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_Isra%C3%ABlquote:Een groot deel van de Arabische bevolking vlucht voor het geweld of wordt verdreven. Tussen 4 april en 10 mei 1948 voert het Joodse leger het Plan-Dalet uit dat de gebieden die aan de Joodse staat waren toegekend moest verdedigen en ook hierbuiten plaatsen met Joodse bevolkingsconcentraties moest innemen. Het plan stelt het als volgt:
"Het doel van het plan is om de macht te verkrijgen over gebieden van de Joodse staat en de grenzen te verdedigen. Tevens is het streven macht te verkrijgen over Joodse nederzettingen en bevolkingsconcentraties buiten dit gebied (dat aan de Joodse staat was toebedeeld) van reguliere, semi-reguliere en kleine troepenmachten van binnen en buiten de staat".
Sommige bronnen voeren aan dat Plan-Dalet met name het verdrijven van zoveel mogelijk inheemse Arabieren tot doel had.[7][8][9][10] Andere bronnen halen oproepen van Arabische leiders aan (die de Arabische bevolking opriepen tijdelijk te vluchten in afwachting van de verwachte Arabische overwinning) als verklaring voor het massaal vluchten van de Arabische bevolking.
Op 9 april 1948 werd in het dorp Deir Yassin door de Joodse milities Irgoen, Lehi en Hagana een bloedbad aangericht waarbij naar schatting 135 tot 145 Arabische burgers werden vermoord. De bezetting van Deir Yassin maakte deel uit van de campagne om de verbinding van Tel Aviv naar West-Jeruzalem open te houden. Hierop nam het aantal Arabische vluchtelingen verder toe. Op 12 mei 1948 werden ongeveer honderd Joodse bewoners van het Kfar Etzion-blok van kibboetsen ten zuiden Jeruzalem na overgave vermoord door Arabische milities.
Het Britse gezag werkte niet mee aan het voorbereiden van de deling van Israël: de VN Implementation Comité mag pas per 1 mei 1948 Palestina in, twee weken voor het eind van het Britse Mandaat en dus veel te laat.
Geeft niet ik wacht wel, en met die argumenten en bewijzen wacht ik tot jij met die van jou komt want daar reageerde ik aanvankelijk op, ik zie je wel reageren op mijn post haha anders stuur me een DM.quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:50 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik zie jou anders geen enkel argument of bewijs geven dat Israel het land niet ingepikt heeft.
Ik zal effe gaan zoeken, maar weet niet of ik er vanavond nog mee kan komen, krijg zo bezoek.
“Since 1948 we have been demanding the return of the refugees to their homes. But we ourselves are the ones who encouraged them to leave. Only a few months separated our call to them to leave and our appeal to the United Nations to resolve on their return”quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:51 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
Wij leerden dat ook op school, maar dat zal dan wel valse informatie zijn geweest.![]()
Er zijn ook holocaustontkenners, dus het verbaast me niet meer dat mensen ontkennen dat de Arabische bevolking door de joden is verjaagd.
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_Isra%C3%ABl
Ja hequote:Op zaterdag 17 november 2012 19:51 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
Wij leerden dat ook op school, maar dat zal dan wel valse informatie zijn geweest.![]()
Er zijn ook holocaustontkenners, dus het verbaast me niet meer dat mensen ontkennen dat de Arabische bevolking door de joden is verjaagd.
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_Isra%C3%ABl
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |