Waar lees je dat?quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:58 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Dat waren ze toch al?
Liever terug naar hun eigen huis lijkt me
Jij denkt serieus dat een groed gesprek zin heeft als hun kind van 7 aan het inbreken geslagen is?quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:04 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Een goed pak slaag geven. En een gesprek met de ouders.
Ja, inbrekertje, zoals hun broer het ook altijd doet.quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:10 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Misschien waren ze aan het spelen?
Net als oorlogje spelen, hoef je nie eg serieus te nemen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:12 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ja, inbrekertje, zoals hun broer het ook altijd doet.
Dit. Ik stond op mijn 6e ook gewoon crack te dealen op het schoolplein, verdiende je tenminste meer mee dan die paar knaken zakgeld iedere week.quote:
Wie doet dat nou nietquote:Op vrijdag 16 november 2012 14:43 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Dit. Ik stond op mijn 6e ook gewoon crack te dealen op het schoolplein, verdiende je tenminste meer mee dan die paar knaken zakgeld iedere week.
http://www.bndestem.nl/re(...)ak-tilburg-1.3419406quote:TILBURG (ANP) - Twee broers van 7 en 11 jaar en hun 13-jarige neef zijn donderdag opgepakt voor een woninginbraak in Tilburg. Een getuige zag de oudste jongens over de schutting klimmen. De 7-jarige stond op de uitkijk, aldus de politie vrijdag.
De politie trof het drietal later aan. In de tas van een van de jongens werd een laptop gevonden die uit de woning was verdwenen.
De broers uit Rijsbergen zijn op het politiebureau in het bijzijn van hun moeder verhoord en vrijgelaten. De oudste verdachte is vastgezet. Jeugdzorg en de Kinderbescherming zijn geïnformeerd.
Niet, die zijn volledig verziekt.quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:06 schreef Luigi het volgende:
Sneu.
Hoe komt dat ooit nog goed vraag je je af.
quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:54 schreef Hathor het volgende:
11 en 13 kijk ik niet eens van op, maar 7?!?
Waarschijnlijk worden de oudste beinvloed door oudere familie leden die dit doen, en die van 7 word weer beïnvloed door die 2.quote:
Harrie Vermeegen en Henk Spaan ?quote:Op zaterdag 17 november 2012 09:57 schreef gijs412 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk worden de oudste beinvloed door oudere familie leden die dit doen, en die van 7 word weer beïnvloed door die 2.
Een laptop stelen is kattekwaad?quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:04 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Een beetje kattenkwaad en gelijk alweer Jeugdzorg. Dit gaat niet goed komen met die jongens.
Ja, mietjes. Neem dan een hele PC.quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Een laptop stelen is kattekwaad?
Yep, normaliter is het winkeldiefstal of beroven ze omaatjes.quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Anno 2012 ?, ja ik durf het er onder te scharen in sommige omstandigheden. Maar goed is het natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik niet. Het is inbraak met diefstal. Niks kattekwaad. Ga het vooral bagatelliserenquote:Op zaterdag 17 november 2012 10:19 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Anno 2012 ?, ja ik durf het er onder te scharen in sommige omstandigheden. Maar goed is het natuurlijk niet.
En wat ik als laatste zou adviseren is organisaties als Jeugdzorg on the case plaatsen, dan weet je zeker dat het niet goed komt. Al was het alleen al om het feit dat dwang en bemoeizorg maar zelden tot goede resultaten leidt.
Zo jong al niet op de railsquote:Op zaterdag 17 november 2012 10:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik niet. Het is inbraak met diefstal. Niks kattekwaad. Ga het vooral bagatelliseren![]()
En als je er geen JZ op wilt zetten , hoe had je dan gedacht deze kinderen weer op het goede spoor te krijgen? Want dat ze op deze jonge leeftijd al ontspoord zijn moge duidelijk zijn.
Geen idee, ik ken hun situatie niet, maar vaak is het zo dat ze uit een omgeving komen die er niet zo florissant voorstaat, met andere woorden slechte rolmodellen en vooruitzichten.quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik niet. Het is inbraak met diefstal. Niks kattekwaad. Ga het vooral bagatelliseren![]()
En als je er geen JZ op wilt zetten , hoe had je dan gedacht deze kinderen weer op het goede spoor te krijgen? Want dat ze op deze jonge leeftijd al ontspoord zijn moge duidelijk zijn.
Mogelijk een uiting van onderliggende ontevredenheid met hun situatie, alles heeft een oorzaak.quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja echt, het is toch om te janken? En dan mensen die dit als kattekwaad bestempelen.
Ach kom nou toch.quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:38 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Mogelijk een uiting van onderliggende ontevredenheid met hun situatie, alles heeft een oorzaak.
Snap je dat nu echt niet ?quote:
quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:38 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Mogelijk een uiting van onderliggende ontevredenheid met hun situatie, alles heeft een oorzaak.
Dit is waar. Door nu de problemen aan te pakken kan er i.i.g. geprobeerd worden om ernstigere misdrijven in de toekomst te voorkomen..quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:38 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Not sure if trolling, maar nee, die ken ik niet.quote:
NWS / Grote schoonmaak is begonnen in Zaltbommelquote:Op zaterdag 17 november 2012 10:42 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Not sure if trolling, maar nee, die ken ik niet.
Mee eens, en straf kun je in vele vormen gietend enk ik om effectief te zijn, en daar gaat het om.quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:42 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dit is waar. Door nu de problemen aan te pakken kan er i.i.g. geprobeerd worden om ernstigere misdrijven in de toekomst te voorkomen..
Tuurlijk hoort hier ook straf bij, maar dat is zeker niet de enige oplossing.
Ik zal eens kijken Tongquote:Op zaterdag 17 november 2012 10:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
NWS / Grote schoonmaak is begonnen in Zaltbommel
En huiver. Stadje met 12000 inwoners.quote:
De eerste reactie van veel mensen is ook vooral emotie, maar kinderen op die leeftijd kun je wel nog het goede pad opsturen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:43 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Mee eens, en straf kun je in vele vormen gietend enk ik om effectief te zijn, en daar gaat het om.
Zaltbommel heeft de trein gemist zo te zien.quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
En huiver. Stadje met 12000 inwoners.
Op 't Harde na lelijkste station van Nederland.quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:52 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Zaltbommel heeft de trein gemist zo te zien.
Nee, daar is het zowiezo te laat voor nu. Die invloed ban je niet 1,2,3 weg.quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:50 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Amerikaanse invloeden op TV zorgen voor dergelijk gedrag. In de VS is het stoer om de coole gangstah uit te hangen.
Verbiedt Amerikaanse films, docu's en series op de Nederlandse televisie en de criminaliteit daalt aanzienlijk.
Ahum.quote:Op zaterdag 17 november 2012 11:01 schreef Smack10 het volgende:
zowiezo
Het heeft te maken met intelligentie
Uiteraard, de reactie is alleen maar gebaseerd op emotie vaak. Ik heb ook wel eens met mensen gesproken die bij justitie zelf werken en helaas erg zwart-wit denken. Zo van je hebt twee keuzes, ofwel je doet het, of je doet het niet. Dit lijkt allemaal logisch en kloppend in eerste instantie, maar is natuurlijk slechts een deel van het verhaal.quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:47 schreef Smack10 het volgende:
[..]
De eerste reactie van veel mensen is ook vooral emotie, maar kinderen op die leeftijd kun je wel nog het goede pad opsturen.
Niemand steelt voor zijn lol denk ik. Waarschijnlijk is het ook een dieper iets wat in de familie gezocht moet worden.
Ik denk dat deze mannetjes wellicht uit huis geplaatst moeten worden, aangezien ouders er geen toezicht op houden.
Wat dacht je van gewoon je kinderen goed opvoeden? Ze leren wat mijn en dijn is.quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:57 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Uiteraard, de reactie is alleen maar gebaseerd op emotie vaak. Ik heb ook wel eens met mensen gesproken die bij justitie zelf werken en helaas erg zwart-wit denken. Zo van je hebt twee keuzes, ofwel je doet het, of je doet het niet. Dit lijkt allemaal logisch en kloppend in eerste instantie, maar is natuurlijk slechts een deel van het verhaal.
En daar gaat het nu juist om, dat andere deel van het verhaal.
Daar moet je juist naar gaan kijken, en zodoende inzicht krijgen in het hoe en waarom. Waarom lukt het de ouders niet ? of gaat het verder dan de ouders, is het een wijkprobleem etc, zo kom je wellicht achter antwoorden die je weer kunt gebruiken in de oplossingen.
Het is ook een verhaaltje, alleen wanneer gaat het de praktijk in. Als het dus allemaal zo simpel is als je stelt waarom zijn er dan problemen ?quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat dacht je van gewoon je kinderen goed opvoeden? Ze leren wat mijn en dijn is.
Als iedereen daar nu eens mee begint.
En verder is het alsof ik een maatschappelijk werker een verhaaltje hoor opdreunen.
De kinderlijke linkse naïviteitquote:Op zaterdag 17 november 2012 10:47 schreef Smack10 het volgende:
Niemand steelt voor zijn lol denk ik.
Tuurlijk niet, het zijn diehard criminelen die hun skillz aan het uppen zijn, jeweetz..quote:Op zaterdag 17 november 2012 16:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De kinderlijke linkse naïviteit
Ze deden het vast om te kunnen eten!
Vreemd dat het 90 procent vd ouders wel lukt dan.quote:Op zaterdag 17 november 2012 16:45 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Het is ook een verhaaltje, alleen wanneer gaat het de praktijk in. Als het dus allemaal zo simpel is als je stelt waarom zijn er dan problemen ?
Je doet net alsof het allemaal zo simpel is als even juist opvoeden en klaar. Was het maar zo simpel. Maar daar is toch echt meer voor nodig dan roepen dat je maar even juist moet opvoeden.
maw, je zult iets moeten verzinnen om het ook allemaal zo te laten verlopen. En dan komt het verhaaltje educatie en samenwerking weer om de hoek om het te bewerkstelligen.
Wat denk je eigenlijk wat de reden is dan?quote:Op zaterdag 17 november 2012 16:57 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, het zijn diehard criminelen die hun skillz aan het uppen zijn, jeweetz..
Haha, ik ben verre van links en naïef. Daarom pleit ik ook om de kinderen uit huis te plaatsen, want de ouders zijn hier schuldig aan.quote:Op zaterdag 17 november 2012 16:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De kinderlijke linkse naïviteit
Ze deden het vast om te kunnen eten!
En dat is heel goed dat het daar wel goed gaat !quote:Op zaterdag 17 november 2012 16:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Vreemd dat het 90 procent vd ouders wel lukt dan.
Er is niet één reden aan te wijzen, het is een geheel aan omstandigheden, dat is het altijd.quote:Op zaterdag 17 november 2012 16:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat denk je eigenlijk wat de reden is dan?
En met uit huis plaatsen is alles opgelost denk je ? Ik vrees dat dat niet (altijd) het geval is. Het is nogal wat waar je nu even heel luchtig over doet. Beter lijkt het mij om met de familie en hun netwerk te kijken naar oplossingen. Zeker in het geval van redelijk lichte problematiek. In het geval van zeer zware omstandigheden kun je altijd nog kiezen voor uit huis plaatsen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:00 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Haha, ik ben verre van links en naïef. Daarom pleit ik ook om de kinderen uit huis te plaatsen, want de ouders zijn hier schuldig aan.
Och ik kan me van vroeger ook nog etterbakken herinneren die dit soort geintjes uithaalden. Dat waren gewoon teringleiers. Toen al. En nu is de helft dood of verslaafd. Lag toch echt aan hun zelf aangezien zij en ik in dezelfde disfunctionele gezinnen en omstandigheden zijn opgegroeid.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:01 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Er is niet één reden aan te wijzen, het is een geheel aan omstandigheden, dat is het altijd.
Vaak zijn er harde maatregelen nodig om erger te voorkomen, in het belang van het kind. Als de ouders niet hun kinderen kunnen opvoeden moeten ze voor het belang van de maatschappij elders opgevoed worden.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:05 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
En met uit huis plaatsen is alles opgelost denk je ? Ik vrees dat dat niet (altijd) het geval is. Het is nogal wat waar je nu even heel luchtig over doet. Beter lijkt het mij om met de familie en hun netwerk te kijken naar oplossingen. Zeker in het geval van redelijk lichte problematiek. In het geval van zeer zware omstandigheden kun je altijd nog kiezen voor uit huis plaatsen.
Het lijkt mij sterk dat je daar bewust voor kiest als je zo jong bent. En de één redt het wel en de ander niet, maar om jezelf daarmee op de borst te slaan en de ander ermee te verguisen vind ik niet terecht. Wel mooi dat het jouw zo is vergaan ondanks de omstandigheden, dat wel.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Och ik kan me van vroeger ook nog etterbakken herinneren die dit soort geintjes uithaalden. Dat waren gewoon teringleiers. Toen al. En nu is de helft dood of verslaafd. Lag toch echt aan hun zelf aangezien zij en ik in dezelfde disfunctionele gezinnen en omstandigheden zijn opgegroeid.
Wat wil je niet begrijpen aan het feit dat sommige mensen gewoon door en door verrot zijn?quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:13 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Het lijkt mij sterk dat je daar bewust voor kiest als je zo jong bent. En de één redt het wel en de ander niet, maar om jezelf daarmee op de borst te slaan en de ander ermee te verguisen vind ik niet terecht. Wel mooi dat het jouw zo is vergaan ondanks de omstandigheden, dat wel.
Maar zo van ik kan het wel en jij niet, en dus ligt het aan jouw is te kort door de bocht. Meen ik. Maar waar dat aan ligt geen idee, de één zegt dat het genetisch is, weer een ander de opvoeding en je eigen persoonlijkheid etc, ik weet het niet.
Die zullen er ook vast zijn, alleen denk ik een stuk minder dan je wellicht zou denken. Ik geloof niet zo in intrinsiek slechte mensen, althans niet in die getallen van probleemjongeren als die er zijn.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat wil je niet begrijpen aan het feit dat sommige mensen gewoon door en door verrot zijn?
Linkse onzinnige maakbare samenleving prietpraat die niets met de realiteit te maken heeft.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:17 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Die zullen er ook vast zijn, alleen denk ik een stuk minder dan je wellicht zou denken. Ik geloof niet zo in intrinsiek slechte mensen, althans niet in die getallen van probleemjongeren als die er zijn.
Wat is dit nu weer voor opmerking, natuurlijk is veel maakbaar, niet alles natuurlijk maar veel wel. Dit ontkennen is niet heel realistisch.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Linkse onzinnige maakbare samenleving prietpraat die niets met de realiteit te maken heeft.
Zal het niet snel in z'n eentje doen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:54 schreef Hathor het volgende:
11 en 13 kijk ik niet eens van op, maar 7?!?
dan komen ze terug als killers..quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:07 schreef jogy het volgende:
Militair opvoedingskamp, lijkt me wel een goed plan, stiekem.
0,0 met de realiteit te maken. Heeft te maken met niets aan durven pakken. Verder dan benoemen komt men niet.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Linkse onzinnige maakbare samenleving prietpraat die niets met de realiteit te maken heeft.
Wat zou er aangepakt moeten worden dan ?quote:Op zondag 18 november 2012 18:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
0,0 met de realiteit te maken. Heeft te maken met niets aan durven pakken. Verder dan benoemen komt men niet.
Hoeven ze niet meteen met wapens te gaan werken hoor, lijkt me niet heel helder maar gewoon strikt opgelegde structuur met een beloning/straf systeem. Een beetje zoals men ook met honden doet, worden de honden ook gelukkiger van (ze weten wat ze wel en niet mogen) dus waarom zou het niet met losgeslagen jeugd kunnen? Super Nannies keer duizend.quote:Op zondag 18 november 2012 17:13 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
dan komen ze terug als killers..
En wat gebeurt er daarna ? Doorsturen naar het CWI voor werk..met de tip dat ze kunnen zoeken op marktplaats naar een eventuele kamer om in te wonen. En aan de poort geef je ze met een kleine traan in je ogen ( Van het weer, want winter! ) nog een lekkere rookworst mee voor de eerste dagen !quote:Op maandag 19 november 2012 09:05 schreef jogy het volgende:
[..]
Hoeven ze niet meteen met wapens te gaan werken hoor, lijkt me niet heel helder maar gewoon strikt opgelegde structuur met een beloning/straf systeem. Een beetje zoals men ook met honden doet, worden de honden ook gelukkiger van (ze weten wat ze wel en niet mogen) dus waarom zou het niet met losgeslagen jeugd kunnen? Super Nannies keer duizend.
Tja, het blijft een uitdaging, dat zeker. Maar als je op zulk jonge leeftijd gepakt wordt tijdens het inbreken moet er wel wat gebeuren in ieder geval. En mits het goed wordt aangepakt krijg je de meeste jongeren wel weer op de rails denk ik. Je kweekt ook een gevoel van ergens bij te horen en dat kan ook helpen. En iemand van 7 blijft niet tot zijn 18de in zo'n kamp lijkt me, (het is geen TBS) die kan daarna weer verder naar school.quote:Op maandag 19 november 2012 09:11 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
En wat gebeurt er daarna ? Doorsturen naar het CWI voor werk..met de tip dat ze kunnen zoeken op marktplaats naar een eventuele kamer om in te wonen. En aan de poort geef je ze met een kleine traan in je ogen ( Van het weer, want winter! ) nog een lekkere rookworst mee voor de eerste dagen !
Mij ook. Voor special forces training: Zonder dat iemand het kan horen een huis insluipen en training met allerlei wapens andere technieken om je tegenstander uit te schakelen. Daar hebben ze wat aan.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:07 schreef jogy het volgende:
Er is deze school zag ik.quote:Op maandag 19 november 2012 09:16 schreef jogy het volgende:
[..]
Tja, het blijft een uitdaging, dat zeker. Maar als je op zulk jonge leeftijd gepakt wordt tijdens het inbreken moet er wel wat gebeuren in ieder geval. En mits het goed wordt aangepakt krijg je de meeste jongeren wel weer op de rails denk ik. Je kweekt ook een gevoel van ergens bij te horen en dat kan ook helpen. En iemand van 7 blijft niet tot zijn 18de in zo'n kamp lijkt me, (het is geen TBS) die kan daarna weer verder naar school.
Dat dus niet nee. Maar eventueel wel lekker streng het bed opmaken zodat er een tennisbal op af kan stuiteren, altijd alles netjes opgevouwen en gestreken, elke dag corveedienst en anders 15 rondjes om het complex en 100 push ups of zo. Militair strafkamp zonder de vechtsporten en wapentraining dusquote:Op maandag 19 november 2012 09:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Mij ook. Voor special forces training: Zonder dat iemand het kan horen een huis insluipen en training met allerlei wapens andere technieken om je tegenstander uit te schakelen. Daar hebben ze wat aan.
Ow. Heropvoedingskamp.quote:Op maandag 19 november 2012 10:02 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat dus niet nee. Maar eventueel wel lekker streng het bed opmaken zodat er een tennisbal op af kan stuiteren, altijd alles netjes opgevouwen en gestreken, elke dag corveedienst en anders 15 rondjes om het complex en 100 push ups of zo. Militair strafkamp zonder de vechtsporten en wapentraining dus.
Ze kunnen gewoon in opleiding zijn geweest, hé, dus nog niet voor het echie.quote:Op maandag 19 november 2012 11:00 schreef speknek het volgende:
Damn, als ze inbraken om te keten okay, maar echt om een laptop te jatten... Lijkt me dan niet recalcitrant gedrag van Marokkaantjes, maar eerder kampertjes of tokkies.
7 jarige militairenquote:Op vrijdag 16 november 2012 15:07 schreef jogy het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |