Jaloerse kutquote:Op vrijdag 16 november 2012 10:20 schreef Flodder450 het volgende:
Heeft er een gozer hier in de klas een Wajong, geeft ie alles wat ie krijgt uit aan Special/collectors editions, geeft het meerdere malen toe als je er naar vraagt
is er niet een meldpunt van misbruik ofzo?
Niet jaloers, gewoon pissig dat hij z'n wajonguitkering zo gebruikt, beetje parasiteren op de maatschappijquote:
Shit is zoals het is. Niet de fucking NSB'er gaan uithangen omdat je jaloers bent.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:22 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Niet jaloers, gewoon pissig dat hij z'n wajonguitkering zo gebruikt, beetje parasiteren op de maatschappij
En van jouw belastingcenten moet je er nog bij zetten.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:22 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Niet jaloers, gewoon pissig dat hij z'n wajonguitkering zo gebruikt, beetje parasiteren op de maatschappij
De enige reden dat ie niet werkt, hier op school niet, en in de klas niet, is omdat hij te lui is om de dag aan te zienquote:Op vrijdag 16 november 2012 10:24 schreef kwiwi het volgende:
Overigens heeft het totaal geen zin als die persoon echt een handicap o.i.d. heeft waardoor ie niet (volledig) zou kunnen werken.
Je hebt een opleiding afgerond waarmee je deze conclusie kunt onderbouwen?quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:27 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
De enige reden dat ie niet werkt, hier op school niet, en in de klas niet, is omdat hij te lui is om de dag aan te zien
Blijkbaar heeft een dokter van het UWV gevonden dat hij recht heeft op een WAJONG uitkering.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:27 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
De enige reden dat ie niet werkt, hier op school niet, en in de klas niet, is omdat hij te lui is om de dag aan te zien
ICT niv 2 (Ja, lach maarquote:Op vrijdag 16 november 2012 10:29 schreef NanKing het volgende:
[..]
Je hebt een opleiding afgerond waarmee je deze conclusie kunt onderbouwen?
Heb je enig idee waarom mensen een Wajong uitkering krijgen?quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:30 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
ICT niv 2 (Ja, lach maar)
hij is dik een jaar eerder begonnen, en zit NU pas op mijn niveau (3), terwijl ik er al een half jaar opzit ofzo
Als je expres gaat doen of je wat mankeerd......quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:29 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft een dokter van het UWV gevonden dat hij recht heeft op een WAJONG uitkering.
Ik dacht dat er fraude werd gepleegd toen ik je titel las.
Die opleiding geeft jou inderdaad het recht om te bepalen of iemand rechtmatig een wajong uitkering krijgt.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:30 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
hij is dik een jaar eerder begonnen, en zit NU pas op mijn niveau (3), terwijl ik er al een half jaar opzit ofzo
Dat was mijn vraag niet maar goed zie hier de reden misschien wel waarom hij een wajong heeft.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:30 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:32 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Als je expres gaat doen of je wat mankeerd......
Ja, voor mensen die écht niet kunnen werken door een handicap, niet voor mensen die te fucking lui zijn om de dag aan te zienquote:Op vrijdag 16 november 2012 10:31 schreef Flurry het volgende:
[..]
Heb je enig idee waarom mensen een Wajong uitkering krijgen?
Die 300 euro krijg je als je chronisch ziek bentquote:Op vrijdag 16 november 2012 10:31 schreef EJ403 het volgende:
Mij is in het verleden ook meerdere keren aangeraden om een Wajong uitkering te nemen, waarbij ik meerdere keren heb moeten zeggen dat ik dat niet wilde hebben. Zo'n Wajong uitkering wordt veels te snel gegeven.
Overigens zijn er nog meer van dat soort regelingen die te snel gegeven worden. Afgelopen jaren 300 euro per jaar ontvangen van de overheid. Ik heb echt geen flauw idee waarom. Ik kreeg opgegeven moment een brief waarin letterlijk stond "vul je bankrekening eventjes in, dan maken we 300 euro over" en vervolgens nog een brief met "vul de bankrekening van een ander (ouders dus) in, dan maken we daar ook nog even wat geld over"
ik ben niet chronisch ziek, tenminste ik vind (een lichte vorm van) autisme daar niet onder vallen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:33 schreef NanKing het volgende:
[..]
Die 300 euro krijg je als je chronisch ziek bent
Omdat lui = een geldige reden?quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:33 schreef NanKing het volgende:
[..]
Dat was mijn vraag niet maar goed zie hier de reden misschien wel waarom hij een wajong heeft.
Wellicht doet hij zo lang over z'n opleiding omdat hij ziek is slimmerd.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:33 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Ja, voor mensen die écht niet kunnen werken door een handicap, niet voor mensen die te fucking lui zijn om de dag aan te zien
Dat valt daar volgens mij wel onder., Maar heb ik geen idee van uit mijn hoofd.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:34 schreef EJ403 het volgende:
[..]
ik ben niet chronisch ziek, tenminste ik vind autisme daar niet onder vallen.
Nee het is een tegemoetkoming omdat je bepaalde onkosten niet meer kan declareren. (wtcg)quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:33 schreef NanKing het volgende:
[..]
Die 300 euro krijg je als je chronisch ziek bent
Dat zal dan ook wel de reden zijn waarom hij een WAJONG uitkering krijgt he.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:30 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Ohw hij is acteur?quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:32 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Als je expres gaat doen of je wat mankeerd......
Heb je weleens aan hem gevraagd wat er met hem is?quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:34 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Omdat lui = een geldige reden?
Die gozer kun je met geen macht motiveren om ook maar iets uit te voeren,
Ik krijg t zelf ook die 300 euro.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee het is een tegemoetkoming omdat je bepaalde onkosten niet meer kan declareren. (wtcg)
Iets wat vervalt vanaf.. ik meen 2014 maar kan ook al 2013 zijn.
en ik ook, maar het vervalt dus. (altijd in september toch? die 300nogwat?)quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:36 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik krijg t zelf ook die 300 euro.
Letterlijk? Die brief wil ik wel zien.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:31 schreef EJ403 het volgende:
Ik kreeg opgegeven moment een brief waarin letterlijk stond "vul je bankrekening eventjes in, dan maken we 300 euro over" en vervolgens nog een brief met "vul de bankrekening van een ander (ouders dus) in, dan maken we daar ook nog even wat geld over"
Vergeet een totaal gebrek aan relativeringsvermogen of inlevingsvermogen. Zou je voor jaloerse tunnelvisie wajong kunnen aanvragen?quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:36 schreef kwiwi het volgende:
Ik denk dat TS ook wel recht heeft op een wajong uitkering. Reden: geestelijk gehandicapt en niet in staat om op een normale manier te functioneren in de maatschappij en daarmee ook niet op de werkvloer.
Ja september heb ik t gehad idd. Wel butt dat het vervaltquote:Op vrijdag 16 november 2012 10:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
en ik ook, maar het vervalt dus. (altijd in september toch? die 300nogwat?)
quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:36 schreef kwiwi het volgende:
Ik denk dat TS ook wel recht heeft op een wajong uitkering. Reden: geestelijk gehandicapt en niet in staat om op een normale manier te functioneren in de maatschappij en daarmee ook niet op de werkvloer.
Een geestelijk gehandicapte TS die een punt heeft, ik zag zojuist een aap uit mijn reet vliegen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:37 schreef kwiwi het volgende:
Op zich heeft TS natuurlijk wel een punt: als je dat geld kunt gebruiken om je achterlijk luxe dingen te veroorloven dan heb je het blijkbaar niet nodig. Alleen is dat helaas geen fraude.
Ook mongolen kunnen per ongeluk wel eens een punt hebben.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Een geestelijk gehandicapte TS die een punt heeft, ik zag zojuist een aap uit mijn reet vliegen.
misschien wel iets andere bewoording, maar daar kwam het wel op neer jaquote:Op vrijdag 16 november 2012 10:38 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Letterlijk? Die brief wil ik wel zien.
Dat is mijn punt!quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:37 schreef kwiwi het volgende:
Op zich heeft TS natuurlijk wel een punt: als je dat geld kunt gebruiken om je achterlijk luxe dingen te veroorloven dan heb je het blijkbaar niet nodig. Alleen is dat helaas geen fraude.
Tja, als hij nog thuiswoont en weinig uitgaves heeft, dan houdt hij geld over voor dit soort dingen ja.quote:
Ik snap niet waarom je dan uberhaupt een wajonguitkering krijgt, toon eerst maar eens aan dat je het echt nodig hebt. Maar goed, dat is weer een andere discussie.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, als hij nog thuiswoont en weinig uitgaves heeft, dan houdt hij geld over voor dit soort dingen ja.
Ik ook idd, ik leg alvast genoeg opzij voor eigen risico te dekken (daar is het eigenlijk voor bedoeld) en dan proberen te sparen de rest van het jaar.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:38 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ja september heb ik t gehad idd. Wel butt dat het vervalt.
Maar goed ik ga er positief van uit dat ik het dan niet eens meer nodig heb.
Natuurlijk niet, als hij het geld daaraan uitgeeft houdt hij minder over voor andere zaken. Bij mijn weten is het niet zo dat je nog even 20.000 op de bank kan hebben staan en dan ook een uitkering vangen. Misschien gaat hij wel extreem zuinig om met z'n inkopen voor eten en houdt hij dan hier geld voor over. Dan zou iemand die elke dag z'n geld bij de cafetaria of thuisbezorgd over de balk zijn beter bezig zijn omdat hij niks overhoudt.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:37 schreef kwiwi het volgende:
Wajong is niet gebonden aan vermogen zoals bijstand zover ik weet.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:47 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, als hij het geld daaraan uitgeeft houdt hij minder over voor andere zaken. Bij mijn weten is het niet zo dat je nog even 20.000 op de bank kan hebben staan en dan ook een uitkering vangen. Misschien gaat hij wel extreem zuinig om met z'n inkopen voor eten en houdt hij dan hier geld voor over. Dan zou iemand die elke dag z'n geld bij de cafetaria of thuisbezorgd over de balk zijn beter bezig zijn omdat hij niks overhoudt.
Het is geen fraude.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:07 schreef Mr_Belvedere het volgende:
http://www.uwv.nl/particu(...)en_fraude/index.aspx
Misschien is hij wel verstandelijk beperkt en heeft hij daarom een wajong.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:30 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Als je thuis woont, geen baan hebt, en te lui bent om er eentje te zoeken, ben ik van mening dat je de uitkering die je dan ontvangt niet moet gaan verspillen aan allerhande luxeproducte a ¤150,-/stukquote:Op zaterdag 17 november 2012 15:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien is hij wel verstandelijk beperkt en heeft hij daarom een wajong.
Waar hij dat aan uitgeeft, moet hij helemaal zelf weten. Dat gaat jou niks aan.
Want?quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:04 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Als je thuis woont, geen baan hebt, en te lui bent om er eentje te zoeken, ben ik van mening dat je de uitkering die je dan ontvangt niet moet gaan verspillen aan allerhande luxeproducte a ¤150,-/stuk
Die mening mag je hebben, maar dan nog moet hij dat zelf weten.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:04 schreef Flodder450 het volgende:
Als je thuis woont, geen baan hebt, en te lui bent om er eentje te zoeken, ben ik van mening dat je de uitkering die je dan ontvangt niet moet gaan verspillen aan allerhande luxeproducte a ¤150,-/stuk
Kijk, ik zie het zo:quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want?
Als je thuis woont en je hebt een baantje naast je opleiding (wat voor een Wajonger lastig wordt) dan mag je je geld daar wel aan verspillen?
Verspillen is alleen toegestaan voor mensen die werken?
Mag een AOW'er nog verspillen, of moet ik mijn 81-jarige schoonvader direct uit z'n nieuwe auto trappen omdat er geen grotere verspilling bestaat dan het kopen van een nieuwe auto.
Ten eerste ben jij niet opgeleid om te bepalen of hij wel of niet KAN werken.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:13 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Kijk, ik zie het zo:
-een uitkering kom je voor in aanmerking, als je niet kan werken, niet als je niet wil werken
als je de godganse dag geen ene flikker uitvoert op school, alleen maar zit te gamen, en je Wajong+stufi opmaakt aan dingen die totaal overbodig zijn, ben je in mijn ogen die uitkering niet waardig, in mijn ogen, parasiteer je dan op de maatschappij, een beetje andermans belastingcenten uitgeven aan waardeloze rotzooi, als je zelf een baantje hebt, dan vind ik het gewoon normaal omdat je je eigen verdiende centen uitgeeft
Dat is een hele nobele mening. Maar ook niets meer dan dat. Als ik zou gaan bepalen waar jij je stufi aan uit mag geven wordt het een vrij enge wereld.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:13 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Kijk, ik zie het zo:
-een uitkering kom je voor in aanmerking, als je niet kan werken, niet als je niet wil werken
als je de godganse dag geen ene flikker uitvoert op school, alleen maar zit te gamen, en je Wajong+stufi opmaakt aan dingen die totaal overbodig zijn, ben je in mijn ogen die uitkering niet waardig, in mijn ogen, parasiteer je dan op de maatschappij, een beetje andermans belastingcenten uitgeven aan waardeloze rotzooi, als je zelf een baantje hebt, dan vind ik het gewoon normaal omdat je je eigen verdiende centen uitgeeft
StuFi is om je studie te betalen, en een eventuele uitkering is om de maand rond te komen, althans, dat is mijn meningquote:Op zaterdag 17 november 2012 15:17 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat is een hele nobele mening. Maar ook niets meer dan dat. Als ik zou gaan bepalen waar jij je stufi aan uit mag geven wordt het een vrij enge wereld.
En als de ouders de studie betalen, mag de student dan zijn stufi naar de kroeg brengen?quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:24 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
StuFi is om je studie te betalen, en een eventuele uitkering is om de maand rond te komen, althans, dat is mijn mening
Het is fantastisch om te lezen dat jij, ongehinderd door enige relevante kennis, beter zou kunnen beoordelen of hij terecht een Wajong uitkering heeft dan de UWV-arts die die uitkering toegekend heeft.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:13 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Kijk, ik zie het zo:
Nee natuurlijk niet, dat gaan we melden bij DUO, onterecht stufi ontvangen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:45 schreef Gia het volgende:
[..]
En als de ouders de studie betalen, mag de student dan zijn stufi naar de kroeg brengen?
Een uitkering is i.p.v. loon. Je mag je loon uitgeven waaraan je wilt. Mensen die niet in staat zijn loon te verdienen, kunnen recht hebben op een uitkering. En ook die mogen ze uitgeven waaraan ze maar willen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:24 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
StuFi is om je studie te betalen, en een eventuele uitkering is om de maand rond te komen, althans, dat is mijn mening
quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:52 schreef Leandra het volgende:
Nee natuurlijk niet, dat gaan we melden bij DUO, onterecht stufi ontvangen.
En gelijk ook een telefoontje naar de belastingdienst, want de zorgverzekering zal dan ook nog wel door de ouders betaald worden, hoppatee, zorgtoeslag inleveren.
Dat schiet pas op, daar gaat het begrotingstekort
Vergeet de arbeidsdeskundige niet! Die mag (soms) ook doen alsof ie zelf werkt!quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Een uitkering is i.p.v. loon. Je mag je loon uitgeven waaraan je wilt. Mensen die niet in staat zijn loon te verdienen, kunnen recht hebben op een uitkering. En ook die mogen ze uitgeven waaraan ze maar willen.
Of die gast al dan niet terecht in de wajong is, is niet aan jou om te bepalen. Daar heb je artsen voor.
quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Ten eerste ben jij niet opgeleid om te bepalen of hij wel of niet KAN werken.
Ten tweede: Of hij zijn best doet op school is niet jouw zaak. Hij zit waarschijnlijk zijn tijd uit. En niveau 2 krijg je ongeveer cadeau, dus zal wel goed komen.
Ten derde: Wat wil je ertegen doen? Hij doet niets onwettigs. Hij pleegt geen fraude.
Je bent gewoon jaloers.
Wees maar blij, jij gaat in de toekomst 5000 bruto verdienen (helaas blijft daar netto niet zoveel van over) terwijl hij later waarschijnlijk met moeite op het minimumloon komt.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:20 schreef Flodder450 het volgende:
Heeft er een gozer hier in de klas een Wajong, geeft ie alles wat ie krijgt uit aan Special/collectors editions, geeft het meerdere malen toe als je er naar vraagt
Tsja er zijn ook behoorlijk veel fokers die een wajong krijgt hierzoquote:Op zaterdag 17 november 2012 22:54 schreef schaal_9 het volgende:
Geweldig hoe weinig bijval TS krijgt. Mijn dag is weer helemaal goed!
Geeft niks, de rest verdient ¤ 5.000 netto per maand en dus kunnen die paar grijpstuivers voor de Wajongers er best af.quote:Op zaterdag 17 november 2012 23:10 schreef nasty_popovich het volgende:
[..]
Tsja er zijn ook behoorlijk veel fokers die een wajong krijgt hierzo![]()
![]()
quote:Op zaterdag 17 november 2012 23:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geeft niks, de rest verdient ¤ 5.000 netto per maand en dus kunnen die paar grijpstuivers voor de Wajongers er best af.
Je moet (grosso modo) vrij intelligent zijn om de details van de Wajong-regeling te kennen. TS is dat duidelijk niet en neemt alleen waar wat aan de oppervlakte gebeurt. Misschien dat er op zijn school (of het vmbo wat hij daarvoor heeft gedaan) een jaloeziecultuur heerste.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:36 schreef kwiwi het volgende:
Waarom moet je hem snitchen?Hij komt zichzelf wel tegen jongenquote:Op vrijdag 16 november 2012 10:20 schreef Flodder450 het volgende:
Niethelemaal mee eens...quote:Op zaterdag 17 november 2012 16:16 schreef HetKlusKonijn het volgende:
en ja daar koopt hij spullen van die hij mooi vindt. Dat mag, hoor.
Valt mee toch? Ik zie vooral een hoop gejank over de Wajong uitkering van een ander....quote:Op zondag 18 november 2012 16:10 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja maar al die andere dan. Kijk Werk, Geldzaken & Recht
Ja de afgunst factor.quote:Op zondag 18 november 2012 16:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Valt mee toch? Ik zie vooral een hoop gejank over de Wajong uitkering van een ander....
Maar van al die droeftoeters zou niemand willen ruilen als ze wisten wat er werkelijk aan de hand was.
POL / Wajong en studie? gejank over een ander.
WGR / Wajong uitkering gejank over een ander.
Dit topic idem.
Heb je het UWV al gebeld? Je had er een hele dag de tijd voor.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:24 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |