Misschien is hij wel verstandelijk beperkt en heeft hij daarom een wajong.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:30 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
ICT niv 2 (Ja, lach maar)
hij is dik een jaar eerder begonnen, en zit NU pas op mijn niveau (3), terwijl ik er al een half jaar opzit ofzo
Als je thuis woont, geen baan hebt, en te lui bent om er eentje te zoeken, ben ik van mening dat je de uitkering die je dan ontvangt niet moet gaan verspillen aan allerhande luxeproducte a ¤150,-/stukquote:Op zaterdag 17 november 2012 15:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien is hij wel verstandelijk beperkt en heeft hij daarom een wajong.
Waar hij dat aan uitgeeft, moet hij helemaal zelf weten. Dat gaat jou niks aan.
Want?quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:04 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Als je thuis woont, geen baan hebt, en te lui bent om er eentje te zoeken, ben ik van mening dat je de uitkering die je dan ontvangt niet moet gaan verspillen aan allerhande luxeproducte a ¤150,-/stuk
Die mening mag je hebben, maar dan nog moet hij dat zelf weten.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:04 schreef Flodder450 het volgende:
Als je thuis woont, geen baan hebt, en te lui bent om er eentje te zoeken, ben ik van mening dat je de uitkering die je dan ontvangt niet moet gaan verspillen aan allerhande luxeproducte a ¤150,-/stuk
Kijk, ik zie het zo:quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want?
Als je thuis woont en je hebt een baantje naast je opleiding (wat voor een Wajonger lastig wordt) dan mag je je geld daar wel aan verspillen?
Verspillen is alleen toegestaan voor mensen die werken?
Mag een AOW'er nog verspillen, of moet ik mijn 81-jarige schoonvader direct uit z'n nieuwe auto trappen omdat er geen grotere verspilling bestaat dan het kopen van een nieuwe auto.
Ten eerste ben jij niet opgeleid om te bepalen of hij wel of niet KAN werken.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:13 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Kijk, ik zie het zo:
-een uitkering kom je voor in aanmerking, als je niet kan werken, niet als je niet wil werken
als je de godganse dag geen ene flikker uitvoert op school, alleen maar zit te gamen, en je Wajong+stufi opmaakt aan dingen die totaal overbodig zijn, ben je in mijn ogen die uitkering niet waardig, in mijn ogen, parasiteer je dan op de maatschappij, een beetje andermans belastingcenten uitgeven aan waardeloze rotzooi, als je zelf een baantje hebt, dan vind ik het gewoon normaal omdat je je eigen verdiende centen uitgeeft
Dat is een hele nobele mening. Maar ook niets meer dan dat. Als ik zou gaan bepalen waar jij je stufi aan uit mag geven wordt het een vrij enge wereld.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:13 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Kijk, ik zie het zo:
-een uitkering kom je voor in aanmerking, als je niet kan werken, niet als je niet wil werken
als je de godganse dag geen ene flikker uitvoert op school, alleen maar zit te gamen, en je Wajong+stufi opmaakt aan dingen die totaal overbodig zijn, ben je in mijn ogen die uitkering niet waardig, in mijn ogen, parasiteer je dan op de maatschappij, een beetje andermans belastingcenten uitgeven aan waardeloze rotzooi, als je zelf een baantje hebt, dan vind ik het gewoon normaal omdat je je eigen verdiende centen uitgeeft
StuFi is om je studie te betalen, en een eventuele uitkering is om de maand rond te komen, althans, dat is mijn meningquote:Op zaterdag 17 november 2012 15:17 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat is een hele nobele mening. Maar ook niets meer dan dat. Als ik zou gaan bepalen waar jij je stufi aan uit mag geven wordt het een vrij enge wereld.
En als de ouders de studie betalen, mag de student dan zijn stufi naar de kroeg brengen?quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:24 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
StuFi is om je studie te betalen, en een eventuele uitkering is om de maand rond te komen, althans, dat is mijn mening
Het is fantastisch om te lezen dat jij, ongehinderd door enige relevante kennis, beter zou kunnen beoordelen of hij terecht een Wajong uitkering heeft dan de UWV-arts die die uitkering toegekend heeft.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:13 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Kijk, ik zie het zo:
Nee natuurlijk niet, dat gaan we melden bij DUO, onterecht stufi ontvangen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:45 schreef Gia het volgende:
[..]
En als de ouders de studie betalen, mag de student dan zijn stufi naar de kroeg brengen?
Een uitkering is i.p.v. loon. Je mag je loon uitgeven waaraan je wilt. Mensen die niet in staat zijn loon te verdienen, kunnen recht hebben op een uitkering. En ook die mogen ze uitgeven waaraan ze maar willen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:24 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
StuFi is om je studie te betalen, en een eventuele uitkering is om de maand rond te komen, althans, dat is mijn mening
quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:52 schreef Leandra het volgende:
Nee natuurlijk niet, dat gaan we melden bij DUO, onterecht stufi ontvangen.
En gelijk ook een telefoontje naar de belastingdienst, want de zorgverzekering zal dan ook nog wel door de ouders betaald worden, hoppatee, zorgtoeslag inleveren.
Dat schiet pas op, daar gaat het begrotingstekort
Vergeet de arbeidsdeskundige niet! Die mag (soms) ook doen alsof ie zelf werkt!quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Een uitkering is i.p.v. loon. Je mag je loon uitgeven waaraan je wilt. Mensen die niet in staat zijn loon te verdienen, kunnen recht hebben op een uitkering. En ook die mogen ze uitgeven waaraan ze maar willen.
Of die gast al dan niet terecht in de wajong is, is niet aan jou om te bepalen. Daar heb je artsen voor.
quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Ten eerste ben jij niet opgeleid om te bepalen of hij wel of niet KAN werken.
Ten tweede: Of hij zijn best doet op school is niet jouw zaak. Hij zit waarschijnlijk zijn tijd uit. En niveau 2 krijg je ongeveer cadeau, dus zal wel goed komen.
Ten derde: Wat wil je ertegen doen? Hij doet niets onwettigs. Hij pleegt geen fraude.
Je bent gewoon jaloers.
Wees maar blij, jij gaat in de toekomst 5000 bruto verdienen (helaas blijft daar netto niet zoveel van over) terwijl hij later waarschijnlijk met moeite op het minimumloon komt.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:20 schreef Flodder450 het volgende:
Heeft er een gozer hier in de klas een Wajong, geeft ie alles wat ie krijgt uit aan Special/collectors editions, geeft het meerdere malen toe als je er naar vraagt
is er niet een meldpunt van misbruik ofzo?
Tsja er zijn ook behoorlijk veel fokers die een wajong krijgt hierzoquote:Op zaterdag 17 november 2012 22:54 schreef schaal_9 het volgende:
Geweldig hoe weinig bijval TS krijgt. Mijn dag is weer helemaal goed!
Geeft niks, de rest verdient ¤ 5.000 netto per maand en dus kunnen die paar grijpstuivers voor de Wajongers er best af.quote:Op zaterdag 17 november 2012 23:10 schreef nasty_popovich het volgende:
[..]
Tsja er zijn ook behoorlijk veel fokers die een wajong krijgt hierzo![]()
![]()
quote:Op zaterdag 17 november 2012 23:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geeft niks, de rest verdient ¤ 5.000 netto per maand en dus kunnen die paar grijpstuivers voor de Wajongers er best af.
Je moet (grosso modo) vrij intelligent zijn om de details van de Wajong-regeling te kennen. TS is dat duidelijk niet en neemt alleen waar wat aan de oppervlakte gebeurt. Misschien dat er op zijn school (of het vmbo wat hij daarvoor heeft gedaan) een jaloeziecultuur heerste.quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:36 schreef kwiwi het volgende:
Ik denk dat TS ook wel recht heeft op een wajong uitkering. Reden: geestelijk gehandicapt en niet in staat om op een normale manier te functioneren in de maatschappij en daarmee ook niet op de werkvloer.
Waarom moet je hem snitchen?Hij komt zichzelf wel tegen jongenquote:Op vrijdag 16 november 2012 10:20 schreef Flodder450 het volgende:
Heeft er een gozer hier in de klas een Wajong, geeft ie alles wat ie krijgt uit aan Special/collectors editions, geeft het meerdere malen toe als je er naar vraagt
is er niet een meldpunt van misbruik ofzo?
Niethelemaal mee eens...quote:Op zaterdag 17 november 2012 16:16 schreef HetKlusKonijn het volgende:
en ja daar koopt hij spullen van die hij mooi vindt. Dat mag, hoor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |