Wajong heeft niks met arbeidsongeschiktheid te maken.quote:Op zondag 18 november 2012 10:41 schreef Spatzmann het volgende:
Nou ja, een WAJONG is geen ww-uitkering. Dus de beste persoon is arbeidsongeschikt. Ik weet niet wat hem scheelt, maar dat kan best de oorzaak zijn waarom hij nog geen werkt heeft.
Surequote:Op zondag 18 november 2012 10:43 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Wajong heeft niks met arbeidsongeschiktheid te maken.
Toen ik twee jaar geleden langs het UWV ging om werk te zoeken bleek dat ik ook in aanmerking kwam voor een wajong als ik niet ging werkenomdat ik een x aantal jaar geen vaste werkgever heb gehad ofzo.
Doorgaan met je eigen leven, en je niet bemoeien met die van een ander.quote:Op zondag 18 november 2012 10:37 schreef hercules4u het volgende:
Zelf ken ik iemand die een wajong uitkering heeft en 2 jaar geleden afgestudeerd is aan het HBO en nog steeds in dezelfde uitkering zit. Hij is gewoon te lui om werk te zoeken en vind het wel lekker om nog bij pap en mam te wonen. Hij doet vrijwillegerswerk een paar uur en that's it. Waarom heb je dan zo lang gestudeerd om maar lekker in de uitkering te blijven zitten....
Watr kun je aan zo'n siutatie doen?
Officieel wel ja.quote:Op zondag 18 november 2012 10:45 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
de wajong is voor jonge mensen die een ziekte of handicap hebben. Dus ja er zit een arbeidsongeschiktheidcomponent in.
Dat is niet mijn ervaring, ik heb voor mijn werk meermaals een wajong moeten aanvragen voor cliënten en tegenwoordig (misschien was het vroeger makkelijker) moet je genoeg meesturen ter bewijs. Het is niet (meer) een briefje sturen met een verzonnen gebrek en hats..geld.quote:Op zondag 18 november 2012 10:48 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Officieel wel ja.
In de praktijk krijg je zo'n ding bij een pak boter als je erom vraagt en is toetsing op ziekte of handicap al helemaal niet aan de orde.
^^ Dat.quote:Op zondag 18 november 2012 10:51 schreef HunterSThompson het volgende:
Probeer op Fok geen discussie over de Wajong te beginnen. De doelgroep is hier bovengemiddeld aanwezig en is snel op de teentjes getrapt.
Oke nou mijn ervaring is anders.quote:Op zondag 18 november 2012 10:52 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dat is niet mijn ervaring, ik heb voor mijn werk meermaals een wajong moeten aanvragen voor cliënten en tegenwoordig (misschien was het vroeger makkelijker) moet je genoeg meesturen ter bewijs. Het is niet (meer) een briefje sturen met een verzonnen gebrek en hats..geld.
Onzin, wajong krijgen verplicht je niet tot thuiszitten; je ziekte of handicap wellicht wel.quote:Op zondag 18 november 2012 10:55 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Oke nou mijn ervaring is anders.
Toen ik iets van twee jaar terug contact had met het UWV werd dat ding bijna door m'n strot gedrukt. Heb verder niks in de zin van arbeidsongeschiktheid en handicaps.Wel blij dat ik het niet heb gedaan want anders zat ik nu nog thuis op de bank te niksen.
wat is dat nu weer voor bekrompen gedachten?quote:Op zondag 18 november 2012 10:55 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Oke nou mijn ervaring is anders.
Toen ik iets van twee jaar terug contact had met het UWV werd dat ding bijna door m'n strot gedrukt. Heb verder niks in de zin van arbeidsongeschiktheid en handicaps. Wel blij dat ik het niet heb gedaan want anders zat ik nu nog thuis op de bank te niksen.
Geld krijgen waar je niks voor hoeft te doen is geen motivatie om voor datzelfde geld arbeid te verrichten.quote:Op zondag 18 november 2012 11:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Onzin, wajong krijgen verplicht je niet tot thuiszitten; je ziekte of handicap wellicht wel.
Waar staat dat je voor evenveel geld als de uitkering bedraagt moet werken, als je gaat werken?quote:Op zondag 18 november 2012 11:55 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Geld krijgen waar je niks voor hoeft te doen is geen motivatie om voor datzelfde geld arbeid te verrichten.
Hoeveel is de Wajong uitkering dan?quote:Op zondag 18 november 2012 10:48 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Officieel wel ja.
In de praktijk krijg je zo'n ding bij een pak boter als je erom vraagt en is toetsing op ziekte of handicap al helemaal niet aan de orde.
Alleenstaanden vanaf 23 jaar krijgen ¤ 1186,28 per maandquote:Op zondag 18 november 2012 12:11 schreef silly87 het volgende:
Voor mensen die 100% zijn afgekeurd en 23+ jaar zijn 930 euro ongeveer
quote:Op zondag 18 november 2012 11:50 schreef silly87 het volgende:
Je bent zeker wel verplicht dat te melden want de werkgever kan dat zien dat heeft iets met het geld te maken maar weet niet precies hoe/wat.
( dus met een arbeids contract wel)
je bent het dus niet verplicht, (er vanuitgaande dat je je werkzaamheden 100% kan uitvoeren)quote:De sollicitant is niet verplicht te melden dat hij/zij een handicap of chronische ziekte heeft. Tenzij dit voor het beoefenen van de functie relevant is. Dan is de sollicitant verplicht om te laten weten dat deze een beperking heeft.
jawel het is een arbeidsongeschiktheids uitkering voor jongerenquote:Op zondag 18 november 2012 10:43 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Wajong heeft niks met arbeidsongeschiktheid te maken.
Toen ik twee jaar geleden langs het UWV ging om werk te zoeken bleek dat ik ook in aanmerking kwam voor een wajong als ik niet ging werken
Waar kan de werkgever dat dan zien volgens jou?quote:Op zondag 18 november 2012 11:50 schreef silly87 het volgende:
Je bent zeker wel verplicht dat te melden want de werkgever kan dat zien dat heeft iets met het geld te maken maar weet niet precies hoe/wat.
( dus met een arbeids contract wel)
daar gaat nig een boel vanaf aan belasting of weet ik veelquote:Op zondag 18 november 2012 12:42 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Alleenstaanden vanaf 23 jaar krijgen € 1186,28 per maand![]()
Bron: http://www.zzp-nederland.nl/artikel/bijstand-arbeidsongeschikt
Vind je het gek dat hij thuis zit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |