Aanklachtje erbij misschienquote:Op dinsdag 13 november 2012 17:52 schreef Greys het volgende:
Hoe zou dat werken, zou je straf dan ook hoger kunnen worden nog als je in de tussentijd probeerde je getuige(n) te beïnvloeden?
Nouja, het helpt niet mee hé. Maar het delict zelf blijft poging tot doodslag inclusief de maximale straf.quote:Op dinsdag 13 november 2012 17:52 schreef Greys het volgende:
Hoe zou dat werken, zou je straf dan ook hoger kunnen worden nog als je in de tussentijd probeerde je getuige(n) te beïnvloeden?
bronquote:
Badr Hari blijft drie maanden in hechtenis
Kickbokser Badr Hari zit de komende 3 maanden vast. Dat heeft de raadkamer van de rechtbank dinsdag besloten. Het wordt Hari vooral aangerekend dat hij contact heeft gehad met twee getuigen. Hari wordt direct na de zitting in Amsterdam naar een huis van bewaring gebracht.
Badr Hari heeft twee restaurants bezocht en contact gehad met twee getuigen. Dat stelt het Openbaar Ministerie in Amsterdam dinsdag. Het OM vroeg de rechtbank Hari opnieuw in hechtenis te nemen. Dat verzoek is nu dus gehonoreerd.
Het contact met de getuigen rekent het OM Hari zwaar aan 'zeker omdat een van die getuigen de volgende dag zou worden gehoord over de zaak Hari door de rechter-commissaris', aldus Alexandra Oswald van het Openbaar Ministerie.
Zij stelt dat Hari twee belangrijke voorwaarden voor zijn tijdelijke vrijlating heeft overtreden. Hari heeft in twee restaurants geluncht, zegt ze. Een keer op zondag en een keer op maandag. 'Daarmee toont hij aan dat hij lak heeft aan de gestelde regels en voorwaarden.'
Voorwaarden geschonden
De 27-jarige kickbokser werd maandagavond opnieuw opgepakt, omdat hij de voorwaarden zou hebben geschonden die de rechtbank vrijdag had verbonden aan zijn voorlopige vrijlating. Maandagmiddag meldden getuigen dat ze Hari en zijn vriendin Estelle Cruijff hadden gezien in een restaurant in Amsterdam. Het OM liet daarop weten te onderzoeken of Hari de voorwaarden van de rechtbank had overtreden. Hari meldde zelf aan het OM dat hij ook zondag in een restaurant heeft gegeten.
Oswald: 'De rechtbank heeft de schoringsvoorwaarden niet voor niets opgelegd. Daar heeft hij zich niet aan gehouden. Ondanks dat hij tegenover de rechter had gezegd dat hij wilde leren van zijn fouten.'
De drie rechters van de raadkamer in Amsterdam beslissen later op dinsdag of Hari daadwerkelijk vast blijft zitten.
Die Ficq is toch ook verblind door de publiciteit joh.quote:Op dinsdag 13 november 2012 17:59 schreef LXIV het volgende:
Het blijkt dus dat hij niet alleen een broodjeszaak bezocht had, maar ook 2 café's, waar hij ook met getuigen van zijn rospartijen gesproken had. Dat gaat dan toch wel iets verder. Van die broodjeszaak vond ik eigenlijk wel wat flauw van het OM, maar dit is anders.
En hij is niet eerlijk geweest, want totdat hij dacht dat niemand beter wist, zei hij met zijn Calimero-blik "Maar ik wist toch helemaal niet dat ik geen broodje mocht eten".
De waarheid is toch anders. Niet de eerste keer dat meneer Hari niet zo eerlijk is, ondanks wat zijn advocate en zijn hele horde aan blinde multi-kul aanbidders beweren.
Ficq is een prima advocate, dat blijkt maar weer als je met zo'n serie aanklachten überhaupt nog voorlopig vrij kan komen. Dan moet je kunnen lullen als brugman.quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Die Ficq is toch ook verblind door de publiciteit joh.
Hoezo getuigen? Hij kan toch ook door andere mensen herkent zijn?quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:04 schreef TLC het volgende:
Jeezus ik heb totaal niks met die Badje Harry (wiens IQ ik niet al te hoog inschat) maar de getuigen die gaan doorbellen als ie in een broodjeszaak zit vind ik ook totaal niksdas n beetje kinderachtig klikken
Ze hadden toch ook gewoon naar hem toe kunnen gaan en zeggen dat hij daar niet mocht zijn alvorens de politie te bellen.
Dan blijft mn mening toch hetzelfde ?quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hoezo getuigen? Hij kan toch ook door andere mensen herkent zijn?
Waarom zou je daar niet over mogen 'klikken'?quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:08 schreef TLC het volgende:
[..]
Dan blijft mn mening toch hetzelfde ?
Net wat ik zeg, je kunt hem eerst zeggen om weg te gaan omdat ie er niet mag zijn, als hij dan niet weg wilt kun je alsnog de politie bellen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Waarom zou je daar niet over mogen 'klikken'?
Waarom zie je het sowieso als 'klikken'?
Als we allemaal zwijgen kan deze meneer weer ongestoord zijn gang gaan en voor je het weet worden getuigen bedreigd. Ja, laten we deze meneer vooral een hand boven het hoofd houden.
Ja, daaaaag, voor je het weet heb je zelf een corrigerende tik te pakkenquote:Op dinsdag 13 november 2012 18:04 schreef TLC het volgende:
Jeezus ik heb totaal niks met die Badje Harry (wiens IQ ik niet al te hoog inschat) maar de getuigen die gaan doorbellen als ie in een broodjeszaak zit vind ik ook totaal niksdas n beetje kinderachtig klikken
Ze hadden toch ook gewoon naar hem toe kunnen gaan en zeggen dat hij daar niet mocht zijn alvorens de politie te bellen.
daarvoor moet je eerst in zijn zone gaan staanquote:Op dinsdag 13 november 2012 18:12 schreef TLC het volgende:
[..]
Net wat ik zeg, je kunt hem eerst zeggen om weg te gaan omdat ie er niet mag zijn, als hij dan niet weg wilt kun je alsnog de politie bellen.
Kan me voorstellen dat mensen liever niet het risico lopen hier ook een corrigerende tik voor te krijgen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:12 schreef TLC het volgende:
[..]
Net wat ik zeg, je kunt hem eerst zeggen om weg te gaan omdat ie er niet mag zijn, als hij dan niet weg wilt kun je alsnog de politie bellen.
oeh dies leukerquote:Op dinsdag 13 november 2012 18:13 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, daaaaag, voor je het weet heb je zelf een corrigerende tik te pakken
Hi, hi, dacht ik tegelijk met jou.quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:13 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, daaaaag, voor je het weet heb je zelf een corrigerende tik te pakken
Ja, misschien was het hem wel waard inderdaad.quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:05 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ficq is een prima advocate, dat blijkt maar weer als je met zo'n serie aanklachten überhaupt nog voorlopig vrij kan komen. Dan moet je kunnen lullen als brugman.
Vond het wel vrij onbegrijpelijk dat hij voorlopig vrij kwam. Het zat er wel in dat hij getuigen zou proberen te spreken. Misschien het extra vastzitten wel waard voor hem, want nu hebben ze de klok gelijk kunnen zetten en wordt het bewijs voor het OM weer moeilijker.
Naja daarin verschillen mensen dus, ik zou er weinig moeite mee hebben om hem daar vriendelijk op te wijzen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat mensen liever niet het risico lopen hier ook een corrigerende tik voor te krijgen.
Dat zal wel. Heeft ie 3 dagen de tijd voor gehad.quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:18 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou, hopelijk voor Estelle heeft hij haar nog wel een flinke veeg kunnen geven.
maar hij is toch niet helemaal achterlijk?quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:16 schreef TLC het volgende:
[..]
Naja daarin verschillen mensen dus, ik zou er weinig moeite mee hebben om hem daar vriendelijk op te wijzen.
Erg arrogant.quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:15 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja, misschien was het hem wel waard inderdaad.
Dat maakt hem niet dom, maar geraffineerd.
Toch niet geraffineerd genoeg, anders had ie dit wel ontlopen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:15 schreef Duderinnetje het volgende:
Dat maakt hem niet dom, maar geraffineerd.
Naja misschien wist hij het echt niet dat hij ook niet in een broodjeszaak mocht komen ?? ik geef mensen eerst altijd het voordeel van de twijfelquote:Op dinsdag 13 november 2012 18:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar hij is toch niet helemaal achterlijk?
hij weet dat het niet mag, hij doet het toch, dan zijn de consequenties voor hem
die advocaat zal toch die uitspraak wel even met hem doorgenomen hebben
Misschien niet nee, maar hij is ook in een café geweest, dát wist ie vast wel dat dat horeca was...quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:22 schreef TLC het volgende:
[..]
Naja misschien wist hij het echt niet dat hij ook niet in een broodjeszaak mocht komen ?? ik geef mensen eerst altijd het voordeel van de twijfel
als hij dat echt niet snapt dan is het voor zijn eigen veiligheid misschien maar beter dat hij in de bak zitquote:Op dinsdag 13 november 2012 18:22 schreef TLC het volgende:
[..]
Naja misschien wist hij het echt niet dat hij ook niet in een broodjeszaak mocht komen ?? ik geef mensen eerst altijd het voordeel van de twijfel
toen lag die uitspraak er nog nietquote:Op dinsdag 13 november 2012 18:27 schreef mootie het volgende:
Hoorde net Ficq op de radio.
Het was voor Badr gewoon bijzonder verwarrend, de getuigen mochten hem in de cel wel opzoeken. Buiten de cel mocht hij geen contact met ze hebben. Dat snapte Badr niet zo goed.
Ik ergens ook. Zoveel domheid KAN gewoon niet bestaan.quote:
Gefeliciteerd dan maar...quote:Op dinsdag 13 november 2012 17:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Was het al klaar?
Want eh...
Badr Hari blijft vastzitten
Toegevoegd: dinsdag 13 nov 2012, 17:42
Vechtsporter Badr Hari blijft de komende drie maanden vastzitten.
Bron:http://nos.nl/artikel/440189-badr-hari-blijft-vastzitten.html
Dan ben je wel uitermate simpel. Geen contact met getuigen lijkt me weinig verwarrend.quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:27 schreef mootie het volgende:
Het was voor Badr gewoon bijzonder verwarrend, de getuigen mochten hem in de cel wel opzoeken. Buiten de cel mocht hij geen contact met ze hebben. Dat snapte Badr niet zo goed.
Leg dat maar eens aan Badr uitquote:
Volgens mij heeft-ie te veel van dit gekregen...quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:27 schreef mootie het volgende:
kijken wat die 2 gaan doen, vast iets anders als het OM wilquote:Op dinsdag 13 november 2012 18:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ergens ook. Zoveel domheid KAN gewoon niet bestaan.
Hij heeft nu mooi zijn verhaal recht kunnen zetten met Estelle en twee andere getuigen.
Want zij moet ook nog getuigen...
Die gaan nu denk ik ook roepen dat ze er geestelijk niet aan toe zijn om te getuigen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:33 schreef Re het volgende:
[..]
kijken wat die 2 gaan doen, vast iets anders als het OM wil
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |