Precies.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:35 schreef Gray het volgende:
[..]
Doen we allemaal en daar is niets mis mee.
Hemel:quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:31 schreef Gray het volgende:
[..]
Bewijs maar eens dat jij een eigen wil hebt.
Dat je leeft.
quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:34 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Weet je.
Dit is ook weer zoiets.
Geloof jij in wat je wil; dan doe ik dat ook.
Ja zeg, anders zou het toch ook saai worden..quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:35 schreef Gray het volgende:
[..]
Doen we allemaal en daar is niets mis mee.
Dat je ervaart dat je een hart hebt, is niet per sé een bewijs voor je bestaan.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:17 schreef Lavenderr het volgende:
Ik denk dus ik besta
Descartes zei het, dus het zal wel kloppen.
Over kloppen gesproken, onze harten kloppen ook. Dus we bestaan!
Jij denkt dat er niks bestaat waarvan het bestaan niet bewezen is?quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:22 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Sorry, maar wat niet bewezen is is voor mij lariekoek.
Niet?quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat je ervaart dat je een hart hebt, is niet per sé een bewijs voor je bestaan.
Maar zolang we twijfelen bestaan we. Dat was de conclusie van Descartes' gedachtenexperiment.
[..]
Jij denkt dat er niks bestaat waarvan het bestaan niet bewezen is?
Wat betreft hemel of hel: we zullen eerst moeten vaststellen wat het precies is, voor we kunnen zeggen of het wel of niet bestaat, of kan bestaan.
Nou, als we uitgaan van Descartes gedachtenexperiment hoeft dat helemaal niet.quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niet?![]()
Ik vind het toch een verdomd goede aanwijzing
Ik heb er Descartes eigenlijk helemaal niet voor nodig om te weten dat ik besta.quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nou, als we uitgaan van Descartes gedachtenexperiment hoeft dat helemaal niet.
Het was ook wel een rare snijboon hoorquote:Op dinsdag 13 november 2012 21:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb er Descartes eigenlijk helemaal niet voor nodig om te weten dat ik besta.
Ik heb niet veel van hem gelezen eerlijk gezegd alleen dat cogito ergo sum is blijven hangen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het was ook wel een rare snijboon hoor
Ik ook niet, maar een vriend die filosie heeft gestudeerd, heeft me doodgegooid met verhalen over de klassieke filosofen, indertijd.quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb niet veel van hem gelezen eerlijk gezegd alleen dat cogito ergo sum is blijven hangen.
Het voorgaande deel is niet gewist, hier kun je deel 1 teruglezen:quote:Op woensdag 14 november 2012 03:40 schreef Villas_Rubin het volgende:
Best wel een beetje jammer dat topics hier na 12 pagina's opnieuw worden opgestart en de vorige gewist... zo kun je 't niet teruglezen.![]()
Rutten als MP.quote:Geloven jullie in de hel en zo ja wat houd dat in denken jullie?
quote:Op woensdag 14 november 2012 03:40 schreef Villas_Rubin het volgende:
Best wel een beetje jammer dat topics hier na 12 pagina's opnieuw worden opgestart en de vorige gewist... zo kun je 't niet teruglezen.![]()
Vertel meer over het niet alles kunnen bewijzen, waarom kan je van sommige zaken niet bewijzen dat ze bestaan terwijl ze dat wel zouden doen? ( de werking van homeopatie, bestaan van de hemel, hel, etc)quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:20 schreef Gray het volgende:
[..]
Tsja, het zijn hele simpele zinnen. Het idee erachter is dat je niet alles kan bewijzen.
[..]
Wc-eend.
[..]
Nope.
Ik geloof niet in die zaken, dus ik kan je geen antwoord bieden op die vragen.quote:Op woensdag 14 november 2012 07:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vertel meer over het niet alles kunnen bewijzen, waarom kan je van sommige zaken niet bewijzen dat ze bestaan terwijl ze dat wel zouden doen? ( de werking van homeopatie, bestaan van de hemel, hel, etc)
Aan Descartes niets.quote:En wat is er wc eend aan descartes?
Ah, my dear Piet, je bent er nog steeds, na al die jaren probeer je nog steeds je eigen opvatting te bewijzen door te stellen dat sommige andere opvattingen niet te bewijzen zijn.quote:Op woensdag 14 november 2012 07:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vertel meer over het niet alles kunnen bewijzen, waarom kan je van sommige zaken niet bewijzen dat ze bestaan terwijl ze dat wel zouden doen? ( de werking van homeopatie, bestaan van de hemel, hel, etc)
En wat is er wc eend aan descartes?
Ach gus, kijk jou een wollig niets inhoudelijks zeggen.quote:Op zondag 18 november 2012 21:04 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ah, my dear Piet, je bent er nog steeds, na al die jaren probeer je nog steeds je eigen opvatting te bewijzen door te stellen dat sommige andere opvattingen niet te bewijzen zijn.
Geeft weer enig vertrouwen in de wereld: niet alles verandert steeds
Het was ook slechts een begroeting.quote:Op zondag 18 november 2012 21:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach gus, kijk jou een wollig niets inhoudelijks zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |