het vormen van de pizza ging iig primaquote:Op donderdag 17 januari 2013 19:17 schreef MaximusTG het volgende:
Dat kan nog wel hoor. Of het nog een beetje handelbaar is.. Dat is een andere vraag.
was prima geluktquote:Op donderdag 17 januari 2013 20:39 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
het vormen van de pizza ging iig primazo kijken of t lekker is
Mooiquote:
tov deeg dat 2 dagen gerezen heeft merkte ik niet heel veel verschil, maar smaakte wel erg goedquote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:18 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
MooiOok lekker? Smaakvoller dan korter gerezen deeg, of niet?
Haha, heb ik nu ook. Paar weken geleden begonnen. Standaard in mijn vriezer een paar bolletjes deeg, saus in m'n koelkast en wat verschillende toppings. Veelgehoorde reactie van mijn huisgenoten: "Alweer pizza?"quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:41 schreef LoggedIn het volgende:
Het begint wel een verslaving te worden ondertussenInmiddels zit ik bijna standaard aan 2 homemade pizza's per week
Wel eens van het fenomeen "Google" of uberhaupt een zoekmachine gehoord? Dat kan je zo vinden..quote:Op maandag 28 januari 2013 14:08 schreef tim2308 het volgende:
Hier wordt 450°C aangehouden als temperatuur maar in (Noord)-Italie lijken de ovens op ca 350°C te staan als ik de cijfertjes mag geloven;
Misschien nog een idee om in de OP een onderscheid te maken tussen de verschillende pizza's? Die van Rome, Napoli en Sicilie schijnen anders van "opzet" te zijn maar na al die jaren ben ik nog niet achter de verschillen gekomen.
Ja hoor. Maar het leek me wel een leuke aanvulling van de OP.quote:Op maandag 28 januari 2013 14:34 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Wel eens van het fenomeen "Google" of uberhaupt een zoekmachine gehoord? Dat kan je zo vinden..
Ah ja, lezen is ook een vak.quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:34 schreef MaximusTG het volgende:
Lees eens een stukje verder in diezelfde spoiler als waar het recept in staat..
"- Als het deeg is gerezen, druk dan de lucht eruit, en kneed het nog een paar keer luchtig door. Verdeel het deeg in twee bolletjes (voor twee grote pizza's) of drie bolletjes (voor drie kleine pizza's)."
Nou, een uurtje is wel erg kort hoor, dan zou je haast nóg meer gist dan in dat recept staat moeten gebruiken. Wordt het niet veel lekkerder van.quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:27 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ah ja, lezen is ook een vak.
Als ik het een uurtje laat rijzen, dan komt het ook wel goed toch? Aangezien 2 uur wordt aangeraden.
Getverrrr, dat eet ik niet.quote:
Als je dat overweegt kun je net zo goed een rochel op die pizza dumpen.quote:
Pizza met hummus als saus, belegd met gecarameliseerde ui en olijven en groene kruidenquote:Op woensdag 6 februari 2013 21:15 schreef minilot het volgende:
Ola Roeler!Ilona hier.
![]()
Heb je de Bosrijk-pizza's al eens op? (Er is gewoon géén pizza in de Efteling zelf te krijgen.. Maf eigenlijk!)
Ontopic: ik bezin mij momenteel (wegens het meedoen aan de Vegan Challenge op een goede plantaardige pizza, die niet saai is.. Iemand een puike suggestie?
Mijn Bestron staat stof te verzamelen - heb al veel te lang geen pizza gemaakt!Wel een vriezer vol deegbolletjes, ik vraag me alleen af hoe lang je die na het invriezen eigenlijk nog zou kunnen gebruiken..
Oh dat klink heel lekker !quote:Op donderdag 7 februari 2013 06:56 schreef Selestha het volgende:
[..]
Pizza met hummus als saus, belegd met gecarameliseerde ui en olijven en groene kruiden
Nee, ik heb daar nog nooit gegeten moet ik bekennen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:15 schreef minilot het volgende:
Ola Roeler!Ilona hier.
![]()
Heb je de Bosrijk-pizza's al eens op? (Er is gewoon géén pizza in de Efteling zelf te krijgen.. Maf eigenlijk!)
Gebruik de pasta bloem die in de openings post staat vermeld farina tipo 0'00 kan niet mis gaan.quote:Op zondag 10 februari 2013 13:40 schreef Anna001 het volgende:
wat is eigenlijk beter bloem voor pizzadeeg? tarwebloem of patent bloem??
Dus meer belegquote:Op zondag 10 februari 2013 23:26 schreef MaximusTG het volgende:
Toch lijkt het deeg best goed gerezen; het verschil met het belegde deel is alleen niet zo groot.
Zie je wel dat het volume van je deeg wel verdubbeld is tov toen het de koelkast inging op het moment dat je een bolletje gaat vormen? Misschien wat eerder van te voren er uit halen dan.
Wat betreft je Bestron; dan moet je meer tijd tussen pizza 1 en 2 doen, dat is gewoon een temperatuursprobleem.
Ik denk dat jij misschien het deeg teveel "beschadigt" tijdens het vormen? Waardoor de gevormde luchtbellen minder worden en het niet meer zo goed omhoog komt tijdens het bakken.
Ja, dat was ook steeds mijn probleem. Het was meer à la Flammkuchen, maar wel prima smaak. Totdat ik ontdekte dat ik ze nog een keer moest opbollen nadat ze uit de koelkast kwamen. Een wereld van verschil kwa. Behoorlijk elastisch deeg nu en het worden nu meer van die "fluffy" pizza's. Heb wel het idee dat de smaaksensatie iets minder is dan voorheen. Nog iets over de temperaturen van m'n Ferrari (met geglazuurde steen). De thermostaat slaat m.i. nergens op,quote:Op zondag 10 februari 2013 20:41 schreef habanero het volgende:
erg mooie pizza's krijg ze niet zo mooi hoog
Had je al iets gevonden? Ik zit nu nl. net nog weer eens op seriouseats te kijken, en ze hebben gisteren een heel stuk gepost over veganistische pizza :p. Wat een toeval.quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:15 schreef minilot het volgende:
Ola Roeler!Ilona hier.
![]()
Ontopic: ik bezin mij momenteel (wegens het meedoen aan de Vegan Challenge op een goede plantaardige pizza, die niet saai is.. Iemand een puike suggestie?
Mijn Bestron staat stof te verzamelen - heb al veel te lang geen pizza gemaakt!Wel een vriezer vol deegbolletjes, ik vraag me alleen af hoe lang je die na het invriezen eigenlijk nog zou kunnen gebruiken..
Een of twee uur ongeveer. Wat ik doe: ik heb mijn deeg voor 2 a 3 pizza's in een bak. Als ik die uit de koelkast haal verdeel ik die in porties, maar zakt het iets inelkaar natuurlijk. Dus ik bol ze op, en laat ze rustig op kamertemperatuur komen, en weer rijzen.quote:
Dat deed ik vroeger wel, in van die ronde kwarkbakjes, maar ondanks inwrijven met olie kreeg ik ze daar toch niet ongeschonden uit, dus dacht ik , dan maar in een grote bak. Maar ik kan het wel weer eens zo proberen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:01 schreef MaximusTG het volgende:
Zou gewoon eens proberen ze in losse bakjes te stoppen op dat moment, na het opbollen. Wel ff olien dan, de bakjes. Als je ze zo los op het aanrecht/werkblad legt dan is het denk ik niet zo gek dat ze uitzakken. Dat is normaal voor vrij nat deeg.
Bij de Hema in een setje: 3 ronde 500 ml bakjes met gekleurd deksel.quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:17 schreef kuifje_fok het volgende:
[..]
Dat deed ik vroeger wel, in van die ronde kwarkbakjes, maar ondanks inwrijven met olie kreeg ik ze daar toch niet ongeschonden uit, dus dacht ik , dan maar in een grote bak. Maar ik kan het wel weer eens zo proberen.
Eerst een paar bakjes kwark eten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |