ja..nouja dit ging ook NET goed.. of mensen die ineens vol op de rem stampen ( omdat ze denk ik.. een schade hebben gereden en die toch op iemand willen verhalen )quote:Op zondag 11 november 2012 23:54 schreef cambriagmx het volgende:
[..]
God, nou dat heb ik een keer met een politiemotor gehad, miste me op een haar. Die had nog geen centimeter over. Had bijna willen omdraaien en erachteraan willen gaan. de mongool.
Ik ga geen 130km/h. Die 2 minuten is mij die extra benzine niet waard. Dus de begrenzer/CC op 130 (is zo'n 122 echte kilometers). (zie hieronder als ik ga inhalen want dan trek ik hem wel door tot 140 op de teller, mits je 130 mag)quote:Op zondag 11 november 2012 23:44 schreef cambriagmx het volgende:
Wauw, net met 137 km/h (op GPS) naar huis over de A6 richting Emmeloord, voelde met net een vliegtuig. Iedereen stond stil... Gelukkig ging de inhalers wel meteen weer naar rechts, dus dat viel mee.
Maar is de nieuwe max 130 km/h nog echt zo eng of te hard voor de meeste bestuurders ?
Mee eens... Even snel inhalen (dat heb ik zo geleerd) en dan weer zo snel mogelijk naar rechts.quote:Op maandag 12 november 2012 07:51 schreef OxygeneFRL het volgende:
Mijn stelling:
Als een auto op de snelweg een vrachtwagen in gaat halen en de auto rijd 110, hoort de auto zich aan te passen aan de rest van het verkeer en even 120 gaan rijden totdat de vrachtwagen is ingehaald, en ga daarna dan maar weer lekker 110 tuffen.
Je hebt ze al voor 5 á 6 tientjes.quote:Op zondag 11 november 2012 23:56 schreef Kloonhommel het volgende:
Overweeg ik zelf ook. Kost wel wat en dat heb ik nu even niet liggen.
Het probleem is dat ze bekeurd kunnen worden, ook al halen ze iemand in. Ik zag ooit op tv een klager die (automatisch) werd bekeurd toen hij iemand inhaalde. De rechter veegde zijn verweer van tafel en hij moest alsnog dokken.quote:Op maandag 12 november 2012 08:10 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik ga geen 130km/h. Die 2 minuten is mij die extra benzine niet waard. Dus de begrenzer/CC op 130 (is zo'n 122 echte kilometers). (zie hieronder als ik ga inhalen want dan trek ik hem wel door tot 140 op de teller, mits je 130 mag)
[..]
Mee eens... Even snel inhalen (dat heb ik zo geleerd) en dan weer zo snel mogelijk naar rechts.
Ik heb alleen die van 250 of zoiets gevonden...quote:Op maandag 12 november 2012 08:18 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Je hebt ze al voor 5 á 6 tientjes.
Tja, als ze al de max snelheid rijden hoef ik natuurlijk niet in te halen! En 140 op mijn teller is ongeveer 132 op Tomtomquote:Op maandag 12 november 2012 08:53 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze bekeurd kunnen worden, ook al halen ze iemand in. Ik zag ooit op tv een klager die (automatisch) werd bekeurd toen hij iemand inhaalde. De rechter veegde zijn verweer van tafel en hij moest alsnog dokken.
Vandaar dat men met een slakkegangetje iemand inhaalt denk ik?
(ff ervan uitgaand dat het verkeer al op zijn max rijdt en de ander harder moet om snel in te kunnen halen, en anders kan ik je niet tegenspreken).
Eens.quote:Op maandag 12 november 2012 07:51 schreef OxygeneFRL het volgende:
Mijn stelling:
Als een auto op de snelweg een vrachtwagen in gaat halen en de auto rijd 110, hoort de auto zich aan te passen aan de rest van het verkeer en even 120 gaan rijden totdat de vrachtwagen is ingehaald, en ga daarna dan maar weer lekker 110 tuffen.
Wat je zegt is correct, maar alleen op wegen met meerdere rijstroken per richting. Op enkelstrooks wegen (provinciaal/BBK) is iedere flitsfoto, gemaakt bij een inhaalactie, ongeldig en krijg je geen bekeuring.quote:Op maandag 12 november 2012 08:53 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze bekeurd kunnen worden, ook al halen ze iemand in. Ik zag ooit op tv een klager die (automatisch) werd bekeurd toen hij iemand inhaalde. De rechter veegde zijn verweer van tafel en hij moest alsnog dokken.
(ff ervan uitgaand dat het verkeer al op zijn max rijdt en de ander harder moet om snel in te kunnen halen, en anders kan ik je niet tegenspreken).
[..]
Ik heb alleen die van 250 of zoiets gevonden...
Dan breng je het ook verkeerd. Je moet zeggen dat jij juist degene was die ingehaald werd, laat hun maar bewijzen dat die camera voor jou geflitst heeft en niet de ander.quote:Op maandag 12 november 2012 08:53 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
[..]
Ik heb alleen die van 250 of zoiets gevonden...
quote:Op maandag 12 november 2012 10:15 schreef MdMa98 het volgende:
En ik irriteer me altijd aan mensen die schade aan je auto toedoen maar geen briefje maar alleen een deuk achterlaten aan je auto,
5 auto`s gehad tot nu toe en bij alle 5 is dit gebeurd.
Dat is iemand anders klem rijden.quote:Op donderdag 8 november 2012 19:03 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Daar zit je toch zelf fout. Altijd moet je je bewust zijn van ander verkeer en dat verkeer kan zich ook ineens anders gaan gedragen, politie of niet. En blijkbaar wilde hij ook gaan inhalen, dus vind ik het wel zo netjes dat hij even gas bijgeeft. Altijd kijken, nooit zoveel aannames maken.
Is bij mn vrouws auto gebeurd vandaag! (niet ernstig, enkel een krasje op een 18 jarig beesje maar toch! ).quote:Op maandag 12 november 2012 10:15 schreef MdMa98 het volgende:
En ik irriteer me altijd aan mensen die schade aan je auto toedoen maar geen briefje maar alleen een deuk achterlaten aan je auto,
5 auto`s gehad tot nu toe en bij alle 5 is dit gebeurd.
Vo-le-dig eensch!quote:Op maandag 12 november 2012 07:51 schreef OxygeneFRL het volgende:
Mijn stelling:
Ze doen het er om... (je ziet aan de eerste twijfel dat ze je zien) Moet je maar niet zo godgeklaagd hard rijden he...quote:Op maandag 12 november 2012 23:05 schreef Descendent het volgende:
[..]
Vo-le-dig eensch!
Had vanmiddag ook weer zo'n $$#@#$ die met 100 een vrachtwagen ging inhalen; en dit pas ging doen nadat hij mij met 138 (tja, 130 wegen he...) had zien komen aanstuiven.
Dat soort mensen zijn echtquote:Op maandag 12 november 2012 23:05 schreef Descendent het volgende:
[..]
Vo-le-dig eensch!
Had vanmiddag ook weer zo'n $$#@#$ die met 100 een vrachtwagen ging inhalen; en dit pas ging doen nadat hij mij met 138 (tja, 130 wegen he...) had zien komen aanstuiven.
Dat is iets wat ik ook nooit begrepen heb...quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:30 schreef jitzzzze het volgende:
Beste mevrouw,
Als er in een woonwijk een vrachtwagen een enorme afvalcontainer staat te laden, daardoor de hele straat nodig heeft, en 10 meter verderop staat een andere vrachtwagen dwars over een kruising te lossen, dan kunt u heel wild gaan toeteren en gebaren achter me. Maar ik ga echt niet naast een vrachtwagen staan die met 20voets afvalcontainers bezig is. In tegenstelling tot u ben ik wel zuinig op mijn auto. Ook het komen vragen aan me, heeft geen zin. Ik moet ook naar mijn werk en afspraken toe, net als u. Graag eventjes geduld, uw getoeter laat die chauffeur echt niet harder werken dan dat hij al doet.
Groetjes en kusjes, jitzzzze
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |