abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119431844
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:43 schreef RealBizkit666 het volgende:
Volgens wimoude wel, volgende de wet niet. :+
Toch wel. Vertel mij dan maar eens waaraan een mistlamp aan de voorzijde aan moet voldoen. Dat wat jij aanwijst is alleen van toepassing op dimlicht met gasontladingslichtbron.
Als een mistlamp niet aan dezelfde wettelijke eisen voldoet als je dimlicht, mag je het uberhaupt nooit voeren, ook niet bij mist.
En wanneer noem je een lamp aan de voorzijde gemonteerd een mistlicht?

[ Bericht 4% gewijzigd door wimoude op 20-11-2012 17:17:48 ]
pi_119432827
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:11 schreef wimoude het volgende:

[..]

Toch wel. Vertel mij dan maar eens waaraan een mistlamp aan de voorzijde aan moet voldoen. Dat wat jij aanwijst is alleen van toepassing op dimlicht met gasontladingslichtbron.
Als een mistlamp niet aan dezelfde wettelijke eisen voldoet als je dimlicht, mag je het uberhaupt nooit voeren, ook niet bij mist.
En wanneer noem je een lamp aan de voorzijde gemonteerd een mistlicht?
Tuurlijk voldoet een mistlicht niet aan dezelfde eisen als een dimlicht. Meestal is een mistlicht namelijk een soort breedstraler, omdat je toch niet ver vooruit kunt kijken als er dichte mist is. Een dimlicht moet een bepaalde reikwijdte hebben.

Mocht je mistlicht precies dezelfde eisen als een dimlicht hebben, dan heb je dus een dubbele koplamp. Dat is natuurlijk onzin. Want 2 lampen die precies hetzelfde doen, kunnen niet een andere naam hebben. Als je groot licht namelijk dezelfde eisen zou hebben als je dimlicht, dan heb je dus geen groot licht. :')

Maar inderdaad, als je mistlicht precies hetzelfde is als je dimlicht, dan mag je mistlicht dragen, maar dan voer je ook gewoon dimlicht natuurlijk. :')
pi_119433012
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:35 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Tuurlijk voldoet een mistlicht niet aan dezelfde eisen als een dimlicht. Meestal is een mistlicht namelijk een soort breedstraler, omdat je toch niet ver vooruit kunt kijken als er dichte mist is. Een dimlicht moet een bepaalde reikwijdte hebben.

Mocht je mistlicht precies dezelfde eisen als een dimlicht hebben, dan heb je dus een dubbele koplamp. Dat is natuurlijk onzin. Want 2 lampen die precies hetzelfde doen, kunnen niet een andere naam hebben. Als je groot licht namelijk dezelfde eisen zou hebben als je dimlicht, dan heb je dus geen groot licht. :')

Maar inderdaad, als je mistlicht precies hetzelfde is als je dimlicht, dan mag je mistlicht dragen, maar dan voer je ook gewoon dimlicht natuurlijk. :')
Je mistlichten die voldoen aan de eisen als ze af fabriek zijn, en zolang je niet van die grote Hella dingen in je grill hebt gebouwd , daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken.
Alleen je mag in principe geen dubbele verlichting voeren op verschillende niveaus.
pi_119433109
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:39 schreef wimoude het volgende:

[..]

Je mistlichten die voldoen aan de eisen als ze af fabriek zijn, en zolang je niet van die grote Hella dingen in je grill hebt gebouwd , daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken.
Alleen je mag in principe geen dubbele verlichting voeren op verschillende niveaus.
Maar mistlicht heeft andere eisen. Anders zouden deze namelijk ook verblinden. Dat is de reden waarom je dimlicht uit mag zetten als het zicht ernstig belemmerd wordt door mist, regen of sneeuw. ;)
quote:
Verlichting - veranderingen 1 april 2008
Mistlampen:
Als de mistlampen aan de voorzijde van het voertuig branden, hoeft het dimlicht niet gebruikt te worden.
Reden: Als de mistlampen en de dimlichten aan de voorzijde van de auto tegelijk branden, bestaat de kans dat je verblind wordt door de reflectie van je eigen dimlicht.
En nu is het voor mij einde discussie.

Ik houd me gewoon aan de regels van het RVV, wat anderen doen moeten zij weten. Tenzij je eindelijk eens met een officiële bron kunt komen...
pi_119433183
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:42 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Maar mistlicht heeft andere eisen. Anders zouden deze namelijk ook verblinden. Dat is de reden waarom je dimlicht uit mag zetten als het zicht ernstig belemmerd wordt door mist, regen of sneeuw. ;)

[..]

Dat heeft met het hoogteniveau te maken waarop de lampen gemonteerd zijn. En daar zijn voor dimlichten geen specifieke eisen voor.

Jongen, het voertuigreglement en de wegenverkeerswet zijn bron genoeg..
pi_119433739
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:44 schreef wimoude het volgende:

[..]

Dat heeft met het hoogteniveau te maken waarop de lampen gemonteerd zijn. En daar zijn voor dimlichten geen specifieke eisen voor.

Jongen, het voertuigreglement en de wegenverkeerswet zijn bron genoeg..
Yup. Die RVV, daar staat in dat het niet mag. En in dat voertuigregelement van je, daar staat niets over eisen van mistlicht...

Dus tenzij die mistlicht precies dezelfde instellingen heeft als dimlicht (wettelijk eis van dimlicht), mag je het voeren. Dit wil zeggen dat het lichtbeeld aan bepaalde eisen moet voldoen. Dat is dan onafhankelijk van de hoogte, want dimlicht wat te laag staat afgesteld is afkeur. ;)

Maar dan is het mistlicht ook een dimlicht en geen mistlicht meer.

Edit:
Shit, toch weer gepost... :@
pi_119437599
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:35 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Tuurlijk voldoet een mistlicht niet aan dezelfde eisen als een dimlicht. Meestal is een mistlicht namelijk een soort breedstraler, omdat je toch niet ver vooruit kunt kijken als er dichte mist is. Een dimlicht moet een bepaalde reikwijdte hebben.

Mocht je mistlicht precies dezelfde eisen als een dimlicht hebben, dan heb je dus een dubbele koplamp. Dat is natuurlijk onzin. Want 2 lampen die precies hetzelfde doen, kunnen niet een andere naam hebben. Als je groot licht namelijk dezelfde eisen zou hebben als je dimlicht, dan heb je dus geen groot licht. :')

Maar inderdaad, als je mistlicht precies hetzelfde is als je dimlicht, dan mag je mistlicht dragen, maar dan voer je ook gewoon dimlicht natuurlijk. :')
Dit, lens en dergelijke is vaak veel anders van een dimlicht vergeleken met die van een mistlamp(Daarom moet er bij de laatste ook een B of een F(van fog) in het lensglas staan.. net als dat er bij dagrijverlichting de afkorting DRL in moet staan)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  Spellchecker dinsdag 20 november 2012 @ 19:28:54 #233
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_119437636
Tsjongejonge, wat een discussie weer hier..
Tevens -purist.
  Moderator dinsdag 20 november 2012 @ 19:30:57 #234
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119437766
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:44 schreef wimoude het volgende:

[..]

Dat heeft met het hoogteniveau te maken waarop de lampen gemonteerd zijn. En daar zijn voor dimlichten geen specifieke eisen voor.

Jongen, het voertuigreglement en de wegenverkeerswet zijn bron genoeg..
Heeft niet met de hoogteniveau te maken.. Ken genoeg auto's waarbij de dimlichten op dezelfde hoogte zitten als de mistlampen bij een Transit. Zijn dan de dimlichten ook opeens mistlichten ofzo?

Besides, als die Hella lampen het juiste keurmerk hebben en op de juiste manier zijn gemonteerd e.d. mogen ze gewoon gebruikt worden als mistlampen.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119438343
Die mistlampen kunnen me gestolen worden.
Slecht afgestelde koplampen, met name xenon...DAAR erger ik me aan. :'(
I are Baboon
pi_119439514
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 19:31 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Heeft niet met de hoogteniveau te maken.. Ken genoeg auto's waarbij de dimlichten op dezelfde hoogte zitten als de mistlampen bij een Transit. Zijn dan de dimlichten ook opeens mistlichten ofzo?

Het is nog altijd dubbele verlichting als je je mistlicht in combinatie met dimlicht voert, ook al zit het op gelijke hoogte. En dat is nu juist hetgeen wat verboden is.
pi_119439672
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 19:30 schreef jitzzzze het volgende:
Huh, een dimlicht is nog steeds een mistlicht en vice versa? :@

* jitzzzze gaat nu echt een aluminium hoedje vouwen
Dat zeg ik niet, maar het mag wel ter vervanging van dienen. Mistverlichting aan de voorzijde hoef je ook niet te gebruiken als het mistig is, het mag.
Bovendien moet mistverlichting voldoen aan diezelfde europese richtlijnen die ook voor dimlicht gelden.(76/761/EEG 76/762EEG)

[ Bericht 4% gewijzigd door wimoude op 20-11-2012 20:32:28 ]
pi_119443198
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 20:02 schreef wimoude het volgende:

[..]

Het is nog altijd dubbele verlichting als je je mistlicht in combinatie met dimlicht voert, ook al zit het op gelijke hoogte. En dat is nu juist hetgeen wat verboden is.
Dan heb ik dus altijd dubbele verlichting aan.. |:( en met groot licht zelfs 3-dubbel
Over het mistlicht gebruik ga ik niet eens meer met je in discussie, is toch zinloos.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119443419
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 20:02 schreef wimoude het volgende:

[..]

Het is nog altijd dubbele verlichting als je je mistlicht in combinatie met dimlicht voert, ook al zit het op gelijke hoogte. En dat is nu juist hetgeen wat verboden is.
Nee, mistlicht en dimlicht mag samen, maar het hoeft niet. Je mag ook mistlicht voeren zonder dimlicht (bijvoorbeeld als je jezelf verblindt met het dimlicht).
pi_119444777
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 20:05 schreef wimoude het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, maar het mag wel ter vervanging van dienen. Mistverlichting aan de voorzijde hoef je ook niet te gebruiken als het mistig is, het mag.
Bovendien moet mistverlichting voldoen aan diezelfde europese richtlijnen die ook voor dimlicht gelden.(76/761/EEG 76/762EEG)
Dat het lampje aan dezelfde eisen moet voldopen, wil niet zeggen dat de afstelling aan dezelfde eisen moet voldoen. Het lichtbeeld van een mistlicht is een anders dan van een dimlicht, vandaar ook dat ze een andere naam hebben. Als ze namelijk hetzelfde lichtbeeld zouden geven, dan heb je er niets aan om de ene of de andere te voeren.

Vandaar dat er ook een verschil is qua wetgeving in Nederland. Ze geven namelijk een ander lichtbeeld en daardoor is het ook geen vervanging van elkaar...
  Moderator dinsdag 20 november 2012 @ 21:46:14 #242
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119444991
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 20:05 schreef wimoude het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, maar het mag wel ter vervanging van dienen. Mistverlichting aan de voorzijde hoef je ook niet te gebruiken als het mistig is, het mag.
Bovendien moet mistverlichting voldoen aan diezelfde europese richtlijnen die ook voor dimlicht gelden.(76/761/EEG 76/762EEG)
Jawel, als je al iets zegt dan is het wel dat dimlicht en mistlicht hetzelfde zijn. Zelfs nog in bovenstaande post.

Maar leg het mij dan nog eens uit, waarom is een mistlicht hetzelfde als een dimlicht? Want ik snap er geen kont meer van.
pi_119445456
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:46 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Jawel, als je al iets zegt dan is het wel dat dimlicht en mistlicht hetzelfde zijn. Zelfs nog in bovenstaande post.

Maar leg het mij dan nog eens uit, waarom is een mistlicht hetzelfde als een dimlicht? Want ik snap er geen kont meer van.
Heb je je alu hoedje al opgezet? :P
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119446119
het feit dat er niet naar de afstelling van de mistlichten wordt gekeken bij de apk zegt me genoeg.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_119446310
Ja, daar komt ie weer.... Kutjochies op scooters!

Stond net met mijn motor voor het stoplicht in de stad te wachten. Zie ik in mijn spiegel een enkele lamp (groot licht natuurlijk) aankomen. Met een slip staat ie naast me stil. Kijk even naar rechts (eh, wat? Gaan we niet meer via links?) en ja hoor. Yamaha Aerox met daarop afgetrapte sportschoenen onder een Adidas trainingsbroek, een Nickelson jas met bontkraag en daar bovenop een veel te blije helm met een schrale puistenkop erin. Stond een beetje stoer te doen met zijn gas. Kan ik ook natuurlijk, dus ben er even overheen gegaan en toen was het stil. Rust weergekeerd, en ik hoopte eigenlijk dat hij zou inzien dat hij het met zijn 50 (80?) cc niet gaat winnen van mijn 600 en wijselijk zou besluiten niet te gaan racen.

Stoplicht springt op groen, en ik rijd rustig weg. En wat voor een motor rustig is, schijnt voor over verkeer knetterhard te zijn over het algemeen. Gas in ieder geval niet meer dan een kwart open gehad, dus ik vond het vrij beschaafd. Je mocht er 30, bij 50 op de teller toch maar even ingehouden. Immers, drukke straat en donker. Gaat dat kutventje me alsnog voorbij, vreselijk hard en rakelinks langs mijn motor, voorover gebukt over zijn stuur om maar zo hard mogelijk te kunnen. 10 meter verder kijkt ie om naar mij met een vreselijk arrogante blik in zijn ogen, daarbij overigens bijna twee voetgangers van een zebrapad af rijdend.

Denkt zo'n kutventje nou werkelijk dat ie het gaat winnen van mijn motor? Dat ik bij 50 inhield omdat mijn motor niet harder kan? :') Dat je het uberhaupt probeert zeg. Doe toch gewoon niet, slecht voor je ego. En dat is nog niet eens zo'n probleem, op enkele centimers na rechts langs me schieten en vervolgens bijna twee voetgangers omver rijden omdat je zo graag wilt patsen omdat je sneller bent dan een motor ( :') ) vind ik genoeg om het rijbewijs af te pakken en wellicht na het behalen van het autorijbewijs pas weer voorzichtig terug te geven.

Heb niet zoveel tegen scooters op zich, handige dingen, maar dat tuig mag er met scherp vanaf geschoten worden. Eigenlijk zou ik een scooterafweergeschut op mijn motor moeten bouwen..
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_119452224
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:41 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dat het lampje aan dezelfde eisen moet voldopen, wil niet zeggen dat de afstelling aan dezelfde eisen moet voldoen. Het lichtbeeld van een mistlicht is een anders dan van een dimlicht, vandaar ook dat ze een andere naam hebben. Als ze namelijk hetzelfde lichtbeeld zouden geven, dan heb je er niets aan om de ene of de andere te voeren.

Vandaar dat er ook een verschil is qua wetgeving in Nederland. Ze geven namelijk een ander lichtbeeld en daardoor is het ook geen vervanging van elkaar...
nee, want dan mogen ze helemaal niet op de auto gemonteerd zijn, aangezien dat mistverlichting conform dezelfde richtlijn wat betreft lichtsterkte moet zijn
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:46 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Jawel, als je al iets zegt dan is het wel dat dimlicht en mistlicht hetzelfde zijn. Zelfs nog in bovenstaande post.

Maar leg het mij dan nog eens uit, waarom is een mistlicht hetzelfde als een dimlicht? Want ik snap er geen kont meer van.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:18 schreef Light het volgende:

[..]

Nee, mistlicht en dimlicht mag samen, maar het hoeft niet. Je mag ook mistlicht voeren zonder dimlicht (bijvoorbeeld als je jezelf verblindt met het dimlicht).
Er staat ook in de wet dat wanneer het zicht overdag belemmerd is, je dimlicht moet voeren. Waarom zou je dit dan niet hoeven als je mistverlichting is ingeschakeld?
We kunnen zo nog wel even doorgaan, ik heb genoeg zelfbouw auto's gezien met 'mistlichtunits' die gewoon RDW goedgekeurd werden terwijl dat de 'gewone' dimverlichting was, en er voor de rest geen 'mistverlichting' op het voertuig zat. Ze moeten voldoen aan de richtlijnen die er voor dimlicht gevolgd worden.
Een motorvoertuig is verplicht om 2 dimlichten te hebben aan de voorzijde, links en rechtsvoor. Een auto mag mistverlichting hebben, als dit voldoet aan de eisen voor dimlicht óf grootlicht, en bovendien mag het nooit je tegenliggers verblinden, en ik geef toe, hier zat ik fout. Je mistlicht mag dus ook een grootlicht capaciteit hebben.
Het blijft een beetje welles nietes, maar wanneer is iets een dimlicht en wanneer een mistlicht. Je mistverlichting is mistverlichting wanneer het formaat van de unit of armatuur kleiner dan enig andere unit die aan diezelfde richtlijnen voldoet, en er mag er maar 1 van aan beide zijden, dus 1 linker en een rechter.
Je zal best een bekeuring kunnen krijgen, maar indien je in beroep gaat, heb je zeer zeker een goede kans op herziening van de beschikking mits je kan aantonen dat de mistverlichting aan dezelfde richtlijn voldoet als die voor dimlicht geeist word.

[ Bericht 1% gewijzigd door wimoude op 21-11-2012 00:43:04 ]
pi_119453206
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 00:21 schreef wimoude het volgende:

[..]

nee, want anders mogen ze helemaal niet op de auto gemonteerd zijn.

[..]

[..]

Er staat ook in de wet dat wanneer het zicht overdag belemmerd is, je dimlicht moet voeren. Waarom zou je dit dan niet hoeven als je mistverlichting is ingeschakeld?
Omdat letterlijk in de wet staat dat je mistlicht mag voeren als het zicht ernstig belemmerd is, en dat je dan (dus als je mistlicht voert) geen dimlicht hoeft te voeren.

RVV1990, Art 34, lid 1:
Bij mist, sneeuwval of regen, die het zicht ernstig belemmert, mogen bestuurders van een motorvoertuig en van een gehandicaptenvoertuig mistlicht aan de voorzijde voeren. In dat geval hoeven die bestuurders geen dimlicht te voeren.
quote:
We kunnen zo nog wel even doorgaan, ik heb genoeg zelfbouw auto's gezien met 'mistlichtunits' die gewoon RDW goedgekeurd werden terwijl dat de 'gewone' dimverlichting was, en er voor de rest geen 'mistverlichting' op het voertuig zat. Ze moeten voldoen aan de richtlijnen die er voor dimlicht gevolgd worden.
Dimlicht en groot licht zijn verplicht. En die lichtunits zullen geen mistlichtunits zijn.
quote:
Een motorvoertuig is verplicht om 2 dimlichten te hebben aan de voorzijde, links en rechtsvoor. Een auto mag mistverlichting hebben, als dit voldoet aan de eisen voor dimlicht óf grootlicht, en bovendien mag het nooit je tegenliggers verblinden, en ik geef toe, hier zat ik fout. Je mistlicht mag dus ook een grootlicht capaciteit hebben.
Het blijft een beetje welles nietes, maar wanneer is iets een dimlicht en wanneer een mistlicht. Je mistverlichting is mistverlichting wanneer het formaat van de unit of armatuur kleiner dan enig andere unit die aan diezelfde richtlijnen voldoet, en er mag er maar 1 van aan beide zijden, dus 1 linker en een rechter.
Mistlicht is mistlicht als het aan de eisen voor mistlichten voldoet. En om dat te controleren moet er een code in het glas aanwezig zijn. Zonder die code is het geen mistlicht.
quote:
Je zal best een bekeuring kunnen krijgen, maar indien je in beroep gaat, heb je zeer zeker een goede kans op herziening van de beschikking mits je kan aantonen dat de mistverlichting aan dezelfde richtlijn voldoet als die voor dimlicht geeist word.
Beter zet je gewoon dimlicht aan, dat schijnt verder naar voren. Mistlicht mag je alleen voeren als het zicht ernstig beperkt wordt, dus niet bij een kraakheldere of bewolkte hemel.
pi_119453415
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 01:20 schreef Light het volgende:

[..]

Mistlicht is mistlicht als het aan de eisen voor mistlichten voldoet. En om dat te controleren moet er een code in het glas aanwezig zijn. Zonder die code is het geen mistlicht.
En die 'code' (EEG richtlijn) is gelijk aan de codering voor dimlicht of codering voor grootlicht, conform de door de EU gestelde richtlijnen, zoals ik al eerder aangaf. Er bestaat geen verplichte specifieke mistlicht codering, aangezien een mistlicht apenkool is..
Je mag aan de voorzijde niet meer dan 2 dimlichten hebben, maar je mag wel 2 mistlampen hebben die aan minimaal aan diezelfde eisen als dim of grootlicht voldoen. Maar niet meer dan 2. Wat juridisch vertaald betekend dat dus een extra paar lampen die aan dezelfde voorwaarden voldoen, als mistlichten gezien worden.
Je mag in totaal 4 grootlichtunits hebben aan de voorzijde, waar 2 verplicht is, je mag in totaal 4 stadslichtunits hebben aan de voorzijde, waar 2 ook verplicht is, en ga zo maar door.

[ Bericht 6% gewijzigd door wimoude op 21-11-2012 03:45:59 ]
pi_119453543
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 01:53 schreef wimoude het volgende:

[..]

En die code is gelijk aan de codering voor dimlicht of codering voor grootlicht, conform de door de EU gestelde richtlijnen. Er bestaat geen verplichte specifieke mistlicht codering, aangezien een mistlicht apenkool is..
Je mag aan de voorzijde niet meer dan 2 dimlichten hebben, maar je mag wel 2 mistlampen hebben die aan minimaal aan diezelfde eisen als dim of grootlicht voldoen. Maar niet meer dan 2. Wat juridisch vertaald betekend dat dus een extra paar lampen die aan dezelfde voorwaarden voldoen, als mistlichten gezien worden.
Je mag in totaal 4 grootlichtunits hebben aan de voorzijde, waar 2 verplicht is, je mag in totaal 4 stadslichtunits hebben aan de voorzijde, waar 2 ook verplicht is, en ga zo maar door.

Trucks en jeeps hebben wel 20 aan de voorkant zitten. Hoe kan er dan maar maximaal 2 toegestaan zijn?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_119453547
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 02:22 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Trucks en jeeps hebben wel 20 aan de voorkant zitten. Hoe kan er dan maar maximaal 2 toegestaan zijn?
Dat zijn dus verstralers, die worden als grootlicht gezien indien ze verblindend zijn. Grootlicht is de enige verlichting op de auto die mag kunnen verblinden.

Artikel 5.2.57 toegestane lichten en retroreflectoren
1. Personenauto’s mogen zijn voorzien van: Onderdelen a tot en met u: visuele controle.
a. twee mistvoorlichten;
b. meerdere grote lichten, tegelijkertijd mogen niet
meer dan vier grote lichten werken;

Artikel 5.2.64 verbod van verblindende lichten
1. Personenautos mogen, met uitzondering van grote
lichten, niet zijn voorzien van verblindende lichten.

[ Bericht 6% gewijzigd door wimoude op 21-11-2012 02:29:55 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')