abonnement Unibet Coolblue
pi_119117854
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 22:50 schreef nunspeet1953 het volgende:
Het schijnt dat nog niet iedereen in Fabeltjesland slaapt. Ik kreeg net een paar interessante .maaltjes doorgestuurd

teruglezend hebben we nog steeds niet door de Nunspeetse journalist Rein Tuininga bevestigd gezien zijn reactie op die doorgesneden remleidingen waarbij een RH onderzoeker onder "verdachte omstandigheden' om het leven kwam.

Ook niet van de Nunspeetse politie agent die n.a.v. vragen omtrent het stoffelijk overschot gevonden in 1982 herhaal in 1982, (ik zal deze agent alleen maar aanduiden met de initialen WM) Rein vroeg 'Ben je levensmoe? Er zijn wel meer moorden geweest.' en 'Dat de schrijver uit '76 (Septer?) is bedreigd.... Dat denk ik wel.'

ook zou op 16 augustus 2012 Koos Vogels RT verteld hebben omtrent het staken van zijn onderzoek omtrent het RH: 'Het klonk heel serieus dat als ik door zou gaan, het consquenties voor mijn journalistieke carriere zou hebben.'

Als Rein klaar is met glimlachen, kan hij dan bovenstaande maailtjes voor de leden van Fok bevestigen?
Dat een politieman 'denkt' dat iemand bedreigd is, wil nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Dit zijn geruchten. Feiten. Zoals bijvoorbeeld het feit dat Johan Montenberg in 1974 amicaal contact heeft gehad met Berni van Vloten.
  maandag 12 november 2012 @ 11:17:03 #27
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_119117939
Tja, publiceren is ook niet zoveel meer waard. Ik breng binnenkort via Amazon m'm pogingen tot dichten uit. En bij het American Book Centre aan het Spui (oa) kan je je penvrucht als PDF aanleveren, en dan wordt het geprint voor wie het besteld.
Een boek op je naam hebben, compleet met ISBN nummer, stelt geen ruk meer voor.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_119117988
En dan nog even over de publicatie van mijn 'e-book'. Het wordt geen boek. Verre van. Als je je namelijk aan de feiten houdt, dan blijft er niet zoveel over. Ga je daarentegen allerlei zaken lopen verzinnen over occulte genootschappen die wrede rituelen hebben uitgevoerd op 274 kilometer afstand van waar de Varusslag is geleverd... Tja, dan krijg je wel een werk van fictie dat qua fantasierijkheid ongeveer gelijkstaat aan 'De Hobbit'...
pi_119118036
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 10:26 schreef Dissectienaald het volgende:
Die disclaimer die we allemaal overslaan als je ergens lid van wordt, zou misschien kunnen stellen dat alles wat hier geschreven wordt eigendom is van Fok, of de mediagroep waartoe Fok behoort.
Uit de Algemene Voorwaarden:
quote:
d. User verleent met plaatsing of op enigerlei wijze beschikbaar maken van berichten, teksten, foto's en ander (audio)visueel materiaal, hieronder inbegrepen het plaatsen van hyperlinks naar voornoemd materiaal, een onbeperkt , onbegrensd en onvoorwaardelijk, niet-exclusief gebruiksrecht voor commerciële en niet-commerciële doeleinden van de door user geplaatste berichten, foto's en ander (audio)visueel materiaal. Hieronder inbegrepen, maar niet beperkt tot, het citeren (quoten) van het volledige materiaal of delen ervan in andere
berichten, het weergeven van het volledige materiaal of delen ervan aan bezoekers van alle domeinen van FOK!, en elk ander gebruik binnen de domeinen en subdomeinen van FOK!.

e. Het auteursrecht van door gebruiker geplaatste content blijft bij de individuele gebruikers. FOK! is niet gerechtigd het materiaal te verkopen, verhuren of anderszins het auteursrecht, portretrecht of elk ander recht op het materiaal over te dragen aan derden.
Het staat er wat omslachtig (en juridisch niet correct) maar het komt er op neer dat alles wat je hier post door Fok! gebruikt mag worden voor wat Fok! maar wil. Het auteursrecht ligt echter bij de gebruikers zelf, en een 3e partij zal dus toestemming moeten vragen voor gebruik anders dan gebruik binnen de domeinen en subdomeinen van Fok!.
  maandag 12 november 2012 @ 11:20:13 #30
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_119118050
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 11:18 schreef Dissectienaald het volgende:
een werk van fictie dat qua fantasierijkheid ongeveer gelijkstaat aan 'De Hobbit'...
Dat had wel leuke verkoopcijfers :+
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_119119251
Zekers, en die gaan alleen nog maar toenemen. Maar omdat die scriptie van Ter Hofstede over een vergelijking gaat tussen de hobbit en Eldermans' kabouters, verwacht ik toch nog wel enige occulte erupties uit de Mythstee te mogen waarnemen.
pi_119121946
@Dissectienaald over vondsten bij Mytshtee moet ik je tegenspreken ;)
Ik citeer uit ( Onder de Clockenslach van Nunspeet ) pagina 20 alinea 2
De heer Wijnbergen meende zich ter herinneren, dat de bij de afgraving voorwerpen van oudheidkundige betekenis, o.a. een stenen mes, te voorschijn waren gekomen.
pi_119123701
quote:
12s.gif Op zondag 11 november 2012 18:52 schreef Zonnestraal10 het volgende:
- Waar komt de tekst kom over de brug vandaan?
Uit enige aantekeningen die ik ooit van iemand heb gehad over het Ronde Huis:
" ...... In de 1e verdieping was aan de achterkant boven de deur een gevelsteen met de tekst: kom over de brug." Dit moet u als volgt vertalen. Door hoogteverschil in het terrein reed men naar de ingang, als het ware over een brug en: zijn vrouw was rijk. Zij was een dochter ven een rijke steenfabrikant uit Wageningen..........

Die laatste uitspraak zou dan slaan op het feit dat zij met geld over de brug moest komen.

Dit verhaal komt uit een aantal handgeschreven aantekeningen, met leuke anekdotes. Ook in deze aantekeningen echter geen "onthullende" informatie. Alleen dat Van Vloten wat excentriek was:

.... Wanneer Van Vloten in het bos liep, had hij een wit pak aan met een vreemd hoofddeksel. Een gevaarlijke Franse herder liep dan bij Van Vloten. De arbeiders waren doodsbenauwd voor dat beest ....

Zo zou hij ook wel eens complete heuvels hebben laten afgraven en elders weer hebben aangelegd, zonder enige reden.
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_119124224
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 13:08 schreef RHSEARCHER het volgende:
@Dissectienaald over vondsten bij Mytshtee moet ik je tegenspreken ;)
Ik citeer uit ( Onder de Clockenslach van Nunspeet ) pagina 20 alinea 2
De heer Wijnbergen meende zich ter herinneren, dat de bij de afgraving voorwerpen van oudheidkundige betekenis, o.a. een stenen mes, te voorschijn waren gekomen.
Lees eens goed RHsearcher: de heer Wijnbergen meende zich te herinneren dat er een stenen mes is gevonden. Dit zegt de conservator prehistorie van het Rijksmuseum voor Oudheden:

quote:
Er is hier weinig over bekend. Onze conservator dr. Bursch heeft hier in 1938 gegraven, doordat het museum erop opmerkzaam werd gemaakt. Het bleek een opgeworpen wal met daarbinnen drie kringen van paalgaten. Duidelijker werd het verhaal echter niet omdat er geen enkele vondst gedaan werd. Er is dus niets bekend over ouderdom op basis van deze gegevens. Enkele heuveltjes in de buurt bleken van natuurlijke aard. Er zijn verder geen foto’s gemaakt van de opgraving of het monument.
Met andere woorden, hier kunnen we niets mee. Waar is dat stenen mes gebleven? Niet in de oudheidkamer in Nunspeet, alhoewel ik die kleine collectie wel erg mooi vind. Grootste deel daarvan is gevonden op de Noorderheide, volgens mij niet ver van de Mythstee vandaan. Het probleem is dat je geen uitspraak kunt doen over de vermeende Germaanse oorsprong. Daarvoor heb je artefacten nodig. Een kuil graven kan inderdaad in 9 na christus, maar ook in 1840...
pi_119124420
quote:
10s.gif Op maandag 12 november 2012 14:03 schreef Toppie_ het volgende:

[..]

Uit enige aantekeningen die ik ooit van iemand heb gehad over het Ronde Huis:
" ...... In de 1e verdieping was aan de achterkant boven de deur een gevelsteen met de tekst: kom over de brug." Dit moet u als volgt vertalen. Door hoogteverschil in het terrein reed men naar de ingang, als het ware over een brug en: zijn vrouw was rijk. Zij was een dochter ven een rijke steenfabrikant uit Wageningen..........

Die laatste uitspraak zou dan slaan op het feit dat zij met geld over de brug moest komen.

Dit verhaal komt uit een aantal handgeschreven aantekeningen, met leuke anekdotes. Ook in deze aantekeningen echter geen "onthullende" informatie. Alleen dat Van Vloten wat excentriek was:

.... Wanneer Van Vloten in het bos liep, had hij een wit pak aan met een vreemd hoofddeksel. Een gevaarlijke Franse herder liep dan bij Van Vloten. De arbeiders waren doodsbenauwd voor dat beest ....

Zo zou hij ook wel eens complete heuvels hebben laten afgraven en elders weer hebben aangelegd, zonder enige reden.
Die eerste quote klopt. Constance Lans was degene met het geld. Haar vader was inderdaad een steenfabrikant. Dat witte pak van Van Vloten staat weer in schril contrast met dat zwarte dat hij volgens het artikel van Biesemaat droeg (Zwarte Duivel zou in dit geval eerder de Witte Duivel zijn), en dat rare hoofddeksel kan een sombrero zijn geweest. In het archief lagen twee kranten met in de titel 'Spaanse ingenieur'. Ook hierin overigens verwijzingen naar occultisme en geheimzinnigheid, maar dan over de vorm van het huis. Het ene artikel kwam uit 1963, het andere uit 1964, qua inhoud kwam het sterk overeen.
pi_119124494
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:19 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Lees eens goed RHsearcher: de heer Wijnbergen meende zich te herinneren dat er een stenen mes is gevonden. Dit zegt de conservator prehistorie van het Rijksmuseum voor Oudheden:

[..]

Met andere woorden, hier kunnen we niets mee. Waar is dat stenen mes gebleven? Niet in de oudheidkamer in Nunspeet, alhoewel ik die kleine collectie wel erg mooi vind. Grootste deel daarvan is gevonden op de Noorderheide, volgens mij niet ver van de Mythstee vandaan. Het probleem is dat je geen uitspraak kunt doen over de vermeende Germaanse oorsprong. Daarvoor heb je artefacten nodig. Een kuil graven kan inderdaad in 9 na christus, maar ook in 1840...
Yes dat klopt daar heb je gelijk in, daarom hebben we de archeoloog op zoek gestuurd naar deze rapporten ;)
pi_119124597
ALS die er al zijn... Ik denk dat Bursch toch lichtelijk opgewonden zou zijn geworden van een Germaanse oorsprong van de Mythstee. Er schijnt 'een tijdschrift' over de Mythstee te zijn geweest, maar Couzy was zo goed in bronvermelding dat het zoeken naar een naald in de hooiberg is.
pi_119124611
En dan bedoel ik een gewone naald, geen dissectienaald...

Nog even terugkomend op de Mythstee: het komt op geen enkele lijst van monumenten voor. Niet op de regionale monumentenlijst, niet bij de rijksmonumenten, en het feit dat het nu op privéterrein ligt en in erbarmelijke staat is vergeleken met de beschrijvingen van Staatsbosbeheer uit 1937, doet bij mij het vermoeden rijzen dat men besloten heeft dat het een simpele stuwwal is gebleken en dus geen vergaderplaats der Germanen is geweest... En dat er gaten in gevonden zijn, tja, een stuwwal biedt natuurlijk luwte, dus het zou goed kunnen dat in de Middeleeuwen iemand daar zijn 'huis' van had gemaakt.
pi_119124659
quote:
10s.gif Op maandag 12 november 2012 14:03 schreef Toppie_ het volgende:

Zo zou hij ook wel eens complete heuvels hebben laten afgraven en elders weer hebben aangelegd, zonder enige reden.
Zonder enige reden ? Of heeft hij de redenen niet uitgelegd aan de arbeiders.
Hij was toch aangesteld om te experimenteren met landbouw en bosbouw ?

quote:
Toch kwamen de sterke verhalen niet helemaal uit de
duim. Van Vloten was een man met oorspronkelijke
ideeen, die voor Veluwenaars niet gemakkelijk te
volgen was. Stel u voor, eenmaal heeft hij een
complete heuvel laten verplaatsen, omdat die zijn
plannen in de weg lag. Ook liet hij eens een put
graven, noteerde nauwkeurig de dikte en de aard van
de grondlagen, liet hem dichtgooien en - bij nader
inzien - openleggen en dichtgooien, tot driemaal
toe!5 dat was geen wispelturigheid, maar zuiver
wetenschappelijk onderzoek, tot in het extreme. Ook
heeft hij eens op een heuvel naar water laten graven, maar toen er na zeven meter graven nag geen druppel 1 water kwam, is er maar een pomp ges lagen
(zie voetnoot 5). Het is waar gebeurd en de pomp
staat er nog, op de grond van de Roostee, nabij
Vlasmeer en ooste 1ijk van de P 1aggeweg. Achteraf
vermoeden wij, dat de heer Van Vloten redenen had
om op deze plaats een wel te verwachten. En pompen
waren nodig om de koeien te drenken.
http://www.deweekkrant.nl/images/library/Mothoek-Ronde%20Huis.pdf

inhakend op eerdere posting: BNW / Het Ronde Huis, vergeten, fictie of feit? Dl.10
quote:
Het melkmeisje was Grietje Doorneweerd uit Hulshorst.
Ze ging dagelijks de koeien melken, die als regel op
de weiden van de Vlasmeer stonden. Daarna bracht ze de
melk naar het Ronde Huis, via de Roostee en de
Mythstee. De weg die zij ging en die deels parallel
liep met de oprijlaan van de Roostee, heet thans nog
Melkweg (zie voetnoot 1). Grietje is later getrouwd
met H.Fidder en werd 107 jaar.
http://www.deweekkrant.nl/images/library/Mothoek-Ronde%20Huis.pdf

En dan dit uit de Mothoek.
quote:
Behalve de Belgische arbeiders waren er diverse knechten en meiden - maar met name moet de belangrijkste figuur uit het benedenhuis genoemd worden: Hendrik den Besten. Deze was al bij Van Vloten in dienst, toen deze nog hu ize Groeneve ld te Hu 1shorst bewoonde. Op verzoek van zijn baas ging Den besten in 1906 mee naar het Ronde Hu is en nam uiteraard z ijn uit Hu 1shorst afkomstige vrouw, Driesje van den Berg, mee. Ze was kookster op huis Hulshorst geweest. Het gezin floreerde wonderwel in de bossen en er werden twee jongens en een meisje geboren: Johannes, Aart en Alie. We herinneren ons Jan als bedrijfsleider van de VVM; Aart van de melkhandel; Alie Beije-den Besten kennen we als lid van onze vereniging Nuwenspete.
Er zijn geen verhalen van deze 3 kinderen die opgroeiden in het Ronde Huis over sexueel misbruik en sinistere toestanden vlak boven hun woonruimte.

En de Mothoek had ook dit verhaal van mevrouw J.Schaap-Maertens. Kennelijk door iemand van de schrijvers persoonlijk gesproken

quote:
Nog slechts enkele jaren geleden wist iemand in de plaatselijke pers het wildste verhaal te vertellen. Het Ronde Huis zou verdacht zijn geweest en centrum
van illegale en strafbare zaken! Een van onze oudere plaatsgenoten lachte om die onzin en zei: "als jong meisje ging ik met mijn ouders op visite in het Ronde Huis en we vlasten erop, dat we per paardentram teruggebracht zouden worden; denkt u dat mijn ouders op bezoek gingen bij verdachte lieden?"


[ Bericht 11% gewijzigd door Bluesdude op 12-11-2012 15:15:48 ]
pi_119124747
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:24 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]
Ook hierin overigens verwijzingen naar occultisme en geheimzinnigheid, maar dan over de vorm van het huis. Het ene artikel kwam uit 1963, het andere uit 1964, qua inhoud kwam het sterk overeen.
Over de vorm van het huis, staat in de aantekeningen:
..... Toen het Ronde Huis gebouwd moest worden zou van Vloten een 3-tal architecten gevraagd hebben om een ontwerp voor het huis te maken. Hij liet zijn arbeiders de tekeningen zien en vroeg welke zij de mooiste vonden. Na de keuze, zei Frank echter dat het niet doorging. Het zou een rond huis worden. .....

Aanvulling hierop en de vermoedelijke reden waarom geen van de ingediende plannen het heeft gered, zou zijn dat Van Vloten niet zou hebben kunnen kiezen waar de voorgevel moest komen. Daarop heeft hij besloten dat het huis maar rond moest worden.
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_119124860
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:30 schreef Bluesdude het volgende:

Zonder enige reden ? Of heeft hij de redenen niet uitgelegd aan de arbeiders.
Ik denk inderdaad dat dat het geval is geweest. In die tijd keek men natuurlijk nogal raar aan tegen dit soort "moderne fratsen".
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
  maandag 12 november 2012 @ 14:35:49 #42
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_119124867
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 23:20 schreef mootie het volgende:

[..]

Koos heeft van de week toch aangegeven dat hij niet bedreigd is?
Dat komt omdat onze Koos er niets over durft te zeggen natuurlijk.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_119124869
De meest voor de hand liggende reden is dat Frank in Spanje een Rotunda heeft gezien en dat erg mooi vond. Ik heb nog wel meer redenen gehoord waarom het huis rond was. Tegen de burgemeester schijnt hij gezegd te hebben dat als het hem niet beviel in Nunspeet, hij het huis op zijn kant zou zetten en ergens anders heen zou rollen.
pi_119124931
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:35 schreef Dissectienaald het volgende:
Tegen de burgemeester schijnt hij gezegd te hebben dat als het hem niet beviel in Nunspeet, hij het huis op zijn kant zou zetten en ergens anders heen zou rollen.
Ook die uitspraak is mij bekend. Dit soort verhalen moet je (deels) met een korreltje zout nemen, maar ze zijn wel leuk om te lezen.
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_119124939
Een reden voor het afgraven van die heuvel zou natuurlijk de aanleg van het smalspoor kunnen zijn. En dan moet je ergens met die grond heen, dus bouw je maar een andere heuvel... Shooting from the hip on this one.
pi_119124948
quote:
10s.gif Op maandag 12 november 2012 14:37 schreef Toppie_ het volgende:

[..]

Ook die uitspraak is mij bekend. Dit soort verhalen moet je (deels) met een korreltje zout nemen, maar ze zijn wel leuk om te lezen.
Dit zie ik als pure ironie.
pi_119126620
quote:
12s.gif Op maandag 12 november 2012 14:35 schreef Staal het volgende:

[..]

Dat komt omdat onze Koos er niets over durft te zeggen natuurlijk.
Of de AIVD heeft zijn account gehackt. 8-)
  maandag 12 november 2012 @ 15:20:07 #48
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_119126694
quote:
10s.gif Op maandag 12 november 2012 14:03 schreef Toppie_ het volgende:
" ...... In de 1e verdieping was aan de achterkant boven de deur een gevelsteen met de tekst: kom over de brug." Dit moet u als volgt vertalen. Door hoogteverschil in het terrein reed men naar de ingang, als het ware over een brug en: zijn vrouw was rijk. Zij was een dochter ven een rijke steenfabrikant uit Wageningen..........
Dat verklaart dus ook waar het geld vandaan kwam :)
  maandag 12 november 2012 @ 15:24:05 #49
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_119126844
quote:
11s.gif Op maandag 12 november 2012 15:18 schreef mootie het volgende:
quote: Op maandag 12 november 2012 14:35 schreef Staal het volgende:[..]Dat komt omdat onze Koos er niets over durft te zeggen natuurlijk.Of de AIVD heeft zijn account gehackt.
Haha :P Denk eerder het eerste :)
pi_119126931
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:35 schreef Dissectienaald het volgende:
De meest voor de hand liggende reden is dat Frank in Spanje een Rotunda heeft gezien en dat erg mooi vond. Ik heb nog wel meer redenen gehoord waarom het huis rond was. Tegen de burgemeester schijnt hij gezegd te hebben dat als het hem niet beviel in Nunspeet, hij het huis op zijn kant zou zetten en ergens anders heen zou rollen.
Je bent dus zelf ook niet vies van een hearsay :P .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')