Programma in Heerenveenquote:De KNSB heeft de deelnemers aan de Essent ISU World Cups in Heerenveen, Kolomna en Astana bekendgemaakt, maar houdt twee tickets, op de 1000 en 1500 meter, vooralsnog open, maar heeft wel Koen Verweij voor de mijl geselecteerd.
Verweij werd bij de KPN NK Afstanden op de 1500 gediskwalificeerd omdat hij op de kruising geen voorrang verleende aan zijn tegenstander Pim Schipper. Hij reed echter wel de snelste tijd van de dag. Om die reden heeft de selectiecommissie langebaan van de KNSB de rijder van Team Van Veen aangewezen.
Daarmee werd de keuze voor het vijfde plaatsbewijs lastig. Op de gedeelde vierde plaats eindigden namelijk Rhian Ket en Thomas Krol in exact dezelfde tijd van 1.47,761. De KNSB heeft laten weten dat de beslissing over het laatste 1500-ticket later deze week genomen wordt.
Dat geldt ook voor de 1000 meter voor heren. Hier eindigde namelijk Ket opnieuw in exact dezelfde tijd als een andere rijder. Hij en Michel Mulder werden in 1.09,728 beiden vijfde.
In Heerenveen (16-18 november) en Kolomna (24-25 november) de volgende dames in actie: Marrit Leenstra (500m, 1000m, 1500m), Ireen Wüst (1500 en 3000m), Marije Joling (1500 en 3000m), Lotte van Beek (1000m, 1500m), Diane Valkenburg (1000 en 3000m), Anice Das (500m, 1000m), Laurine van Riessen (500 en 1000m), Thijsje Oenema (500m), Linda de Vries (1500m) en Margot Boer (500m).
Opvallende deelnemers zijn shorttrackster Jorien ter Mors en Jong Oranje-rijdster Antoinette de Jong. Zij komen beiden aan de start van de 3000 meter.
Bij de heren rijden de volgende schaatsers: Michel Mulder (500m) Jan Smeekens (500m) Hein Otterspeer (500 en 1000m) Ronald Mulder (500m) Kjeld Nuis (500, 1000 en 1500m), Sjoerd de Vries (1000m), Pim Schipper (1000m), Koen Verweij (1500m), Renz Rotteveel (1500m), Maurice Vriend (1500m), Sven Kramer (5000m), Jan Blokhuijsen (5000m), Jorrit Bergsma (5000m), Bob de Jong (5000m) en Ted-Jan Bloemen (5000m).
quote:De KNSB gaat een skate-off organiseren om de laatste Essent ISU World Cup-plaats op de 1500 meter. Het startbewijs dat op de 1000 meter nog open stond zal worden gedeeld door Rhian Ket en Michel Mulder.
Op de 1500 meter kwamen deze KPN NK Afstanden Rhian Ket en Thomas Krol tot exact dezelfde, vierde, tijd. Koen Verweij werd gediskwalificeerd omdat hij Pim Schipper hinderde op de kruising, maar werd door de selectiecommissie aangewezen voor de Essent ISU World Cups 1500 meter. Daarmee hadden zowel Ket als Krol zich voor het laatste wereldticket gekwaliceerd.
De skate-off die woensdag zal worden verreden zal niet alleen tussen Ket en Krol gaan, maar ook Lucas van Alphen en Pim Schipper krijgen de kans om zich in de World Cup-ploeg te rijden. Arie Koops, directeur sport van de KNSB, legt uit waarom. "In eerste instantie was er discussie over het aanwijzen van Koen Verwij, maar niemand heeft zich druk gemaakt over Pim Schipper. Hij werd gehinderd en dus was het niet zijn tijd die in de uitslag stond. Door het hinderen verloor hij zijn kans op een reserveplek of zelfs deelname aan de World Cup."
Dat ook Van Alphen mee mag doen aan de skate-off is omdat de rijder nu een reserveplek inneemt. "Hij is belanghebbende", zegt Koops. "Stel Schipper rijdt alleen, dan zou hij voor Van Alphen kunnen eindigen als reserve. Dat kan natuurlijk niet."
Delen
Op de 1000 meter van afgelopen weekend werd op de vijfde plaats ook door twee man exact dezelfde tijd gereden. Weer was Ket de klos, maar nu met Michel Mulder. Beide rijders hebben besloten de vijf 1000-meterraces in het wereldbekercircuit (één in Heerenveen en twee in zowel Nagano als Harbin) te verdelen.
Koops: "Het uitgangspunt voor de KNSB is dat bij gelijke tijd een extra wedstrijd uitkomst moet bieden, behalve als de coach en sporters in overleg met de KNSB tot een andere opzet komen." Dat is in het geval van de 1000 meter het geval. Hoe Mulder en Ket de races precies zullen delen is nog niet duidelijk. "Daarover wachten we nog op een definitef bericht", zegt Koops.
Bezwaar
Ket kan zich wel vinden in de oplossing die voor de 1000 meter gevonden is, maar is bepaald niet gecharmeerd van de opzet voor het startbewijs op de mijl. "Ik ben het niet eens met de beslissing om een skate-off te organiseren", meldde hij aan schaatsen.nl. Wat Ket precies zal ondernemen tegen het besluit van de skate-off, wilde hij nog niet zeggen.
Enige juiste beslissing, wat een pannekoeken toch bij de KNSB, durf toch eens beslissingen te nemen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.500m VSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.5000MSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Ben er bij morgen
Hij krijgt dus een service van Roddick met 141 mijl per uur in zijn gezicht. Weet niet hoeveel een mijl is. 5 km ofzo? :? Maar dan zou die service iets van 750 km per uur zijn geweest en dat slaat natuurlijk nergens op. :{![]()
Begint baumgartner van 5 kilometer hoogte?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+![]()
Bgroep 500m
1 Anice Das 38.90
2 Judith Hesse 38.99 +0.09
3 Brittany Bowe 39.12 +0.22
4 Yekaterina Aydova 39.16 +0.26
5 Anastasia Bucsis 39.39 +0.49
Bgroep 3000m
1 Bo-Reum Kim 4:10.81
2 Katarzyna Bachleda-Curus 4:11.33 +0.52
3 Do-Yeong Park 4:13.35 +2.54
4 Natalia Czerwonka 4:14.89 +4.08
5 Risa Takayama 4:15.03 +4.22winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
B-groep 5km weinig interessants te melden.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:57 schreef borisz het volgende:
Bgroep 500m
1 Anice Das 38.90
2 Judith Hesse 38.99 +0.09
3 Brittany Bowe 39.12 +0.22
4 Yekaterina Aydova 39.16 +0.26
5 Anastasia Bucsis 39.39 +0.49
Bgroep 3000m
1 Bo-Reum Kim 4:10.81
2 Katarzyna Bachleda-Curus 4:11.33 +0.52
3 Do-Yeong Park 4:13.35 +2.54
4 Natalia Czerwonka 4:14.89 +4.08
5 Risa Takayama 4:15.03 +4.22
Seung-hoon Lee eerste met 6:25
Yuskov daarachter met 6:26Géén kloon van tvlxd!![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Jezus![]()
![]()
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Wust handhaaft zich in de A groep.Geen mobiele telefoon en nog nooit ge-sms't.
Heerlijk tegen de stroom in![]()
Wust slecht. Leek erg moe, maar is ook niet volledig kapot gegaan heb ik het gevoel.Géén kloon van tvlxd!![]()
Herbert Dijkstra 3 cruciale fouten in 25 minuten commentaar op zich knap.Geen mobiele telefoon en nog nooit ge-sms't.
Heerlijk tegen de stroom in![]()
En het leek zo makkelijk in het tweede deel. Die kan nog wel een stukkie sneller.quote:Géén kloon van tvlxd!![]()
heywoodu
![]()
Hoe bepalen ze eigenlijk wie de muziek mag kiezen? Of overleggen de schaatsers daar nog over?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
Pff, Ter Mors had Sablikova bijna te pakken
Toch wel wat verrassingen;
- Sablikov ; nog niet echt in goeie doen
- Pechstein ; niet best. Zou het zonder dope nu over zijn?
- Ter Mors ; was met het NK al goed en laat het nu weer zien. Positieve verrassing.
- Wüst ; weer teveel krachttraining gedaan? Volgens mij rijdt ze weer met van die opgepompte bovenbenen rond. Kan wel weer eens een slecht seizoen worden.![]()
Zo, we zitten klaar.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
heywoodu
![]()
Ach, uiteindelijk draait alles om de Spelen, als ze volgend seizoen maar goed isquote:Op vrijdag 16 november 2012 16:51 schreef EenzameFietser het volgende:
- Wüst ; weer teveel krachttraining gedaan? Volgens mij rijdt ze weer met van die opgepompte bovenbenen rond. Kan wel weer eens een slecht seizoen worden.
Zhang heeft haar paardestaart uit haar pak hangen. Had nog wel sneller gekund dus.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Het is Michael Rasmussen niet. Of Laszlo Csehquote:Op vrijdag 16 november 2012 17:11 schreef DeLuna het volgende:
Zhang heeft haar paardestaart uit haar pak hangen. Had nog wel sneller gekund dus.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Matig toch weer. Het zal van Thijsje moeten komen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Jammer.quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is Michael Rasmussen niet. Of Laszlo Cseh❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Zijn er eigenlijk kale schaatsers?quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Nee, volgensmij niet..quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk kale schaatsers?
Richardson!
Milwaukie is vaak een baan met meewind, en de omstandigheden waren onbekend, maar ze kan het hier ook. Die kan echt het WK Sprint en sprintafstanden gaan domineren als ze dit kan vast houden.Géén kloon van tvlxd!![]()
heywoodu
![]()
Hänninen was kaal toch?
Met z'n eeuwige 35.00
pfoe, 39.14[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Vals
weer zo'n matige opening..[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
39.26. Wat een geprutskom er maar in, bashers.
Snoeks
quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:19 schreef heywoodu het volgende:
Hänninen was kaal toch?
Met z'n eeuwige 35.00
Wat is dezenwie is er nu 3e?
Yohsi of Kodaira?quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ja dusquote:
oh een Koreaan heeft gewonnen dus we draaien even Gangam Style
Lang geleden dat we beter presteren op een 3000m dan op een 500m dames geloof ik.
Dat zal ook wel weer meevallen hoor. Zo goed is ons damesschaatsen over het algemeen gewoon niet als je het vergelijkt met het mannenschaatsen. (Op de 500 na)quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:27 schreef DeLuna het volgende:
Lang geleden dat we beter presteren op een 3000m dan op een 500m dames geloof ik.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Wat kijkt die Jorien toch raar in de camera tijdens het interview.
Wüst ziek trouwens.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Skobrev zag er goed uit, qua opbouw en eindtijd. Die gaat weer goed meedoen met de allroundtoernooien .Géén kloon van tvlxd!![]()
Zijn er naast Wust nog andere schaatserijd(st)ers ziek? Dan hoor ik het liever nu, dat gejank de hele tijd.Even a broken clock is right twice a day.![]()
heywoodu
![]()
Ze kijkt altijd raarquote:Op vrijdag 16 november 2012 18:10 schreef DeLuna het volgende:
Wat kijkt die Jorien toch raar in de camera tijdens het interview.![]()
Ow Oenema ook al zwakjes zie ik. Misschien wat minder focussen op topvorm en meer op gezondblijven in aanloop naar een wedstrijd?quote:Op vrijdag 16 november 2012 18:32 schreef danos het volgende:
Zijn er naast Wust nog andere schaatserijd(st)ers ziek? Dan hoor ik het liever nu, dat gejank de hele tijd.Even a broken clock is right twice a day.![]()
wtf die Lehman. Ik zag hem op de startlijst staan en dacht dat het een jonger broertje van duitse Lehman was. Maar dit is dus een Amerikaan van 16. Interessant..Be sure to wear some flowers in your hair![]()
Een nieuwe Amerikaan vlak voor de Spelen.. vrees t ergsteCancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
Een Amerikaan. Jaar vd spelen, dat wordt leuk over vijftien maanden.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Ach ja, iedereen was ook doodsbenauwd toen Marsicano ging winnen in het pre-olympisch jaar. Was in Vancouver weinig meer van over.quote:Op vrijdag 16 november 2012 18:49 schreef franklop het volgende:
Een nieuwe Amerikaan vlak voor de Spelen.. vrees t ergste![]()
alle schaatsers nu haar superlang en veel gel erin voor perfecte airodynamica, dat je zon effect krijgt![]()
![]()
gave racezo kramer, hopelijk dat ie niet verkeerd wisselt! haha! ik zal het jullie even uitleggen, ik volg het schaatsen al wat langer en vroeger wisselde ie tijdens de olympische spelen verkeerd, daarom deze grap!
![]()
Echt, schaf die onzin met die muziek zo snel mogelijk af
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
Hij moet nu naar 29.3 wil 'ie winnenquote:Op vrijdag 16 november 2012 19:09 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Lijkt er wel op, maar ik schrijf Kramer niet af.![]()
No problem.quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hij moet nu naar 29.3 wil 'ie winnensig verwijderd door FA![]()
Boring Bokko gaat weer lekker voor de bronzen plak op de 1.500.
Man faalt altijd.Even a broken clock is right twice a day.![]()
Met 3 ronden te gaan 2 seconden achterstand. Ik dacht dat ie het niet zou redden, maar toch nog even een geweldige eindsprint. Die eindsprints had ie altijd wanneer ie echt goed was, bij slechtere races zag je Kramer vaak snel beginnen en langzaam oplopend.
Kramer.
Géén kloon van tvlxd!![]()
Al 3 jaar wordt er gezegd dat de verschillen steeds kleiner worden bij een winst van Kramer.
Inderdaad... feit is wel dat de buitenlandse concurentie echt verschrikkelijk slecht is. Skobrev kan nog, maar zo'n Bokko... wat heeft die van de zomer gedaan?quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:15 schreef Montov het volgende:
Al 3 jaar wordt er gezegd dat de verschillen steeds kleiner worden bij een winst van Kramer.![]()
Maar de #13's zitten wel binnen een seconde.quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:19 schreef Remzz het volgende:
Nummer 14 van het NK schaatst 6.31, nummer 14 van deze world cup 6,36Géén kloon van tvlxd!![]()
even de wissel van rookard bekeken_!
500m MSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.500m VSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1000M MSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1500M VSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PLoegenachtervolging MSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
heywoodu
![]()
34.98 Was, netjes zeg.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Je merkt ook dat de commentatoren alleen commentaar geven als ze de indruk hebben dat het in de herhaling komt. Dijkstra herhaalde zijn tekst na de valse start (een valse start komt niet in een herhaling).Géén kloon van tvlxd!![]()
Omdat het nu knip en plakwerk is spreken ze het twee keer in idd. Dan krijgen ze te horen van herhaal dat nog eenswinnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
heywoodu
![]()
Lobkov boeit dit seizoen toch helemaal niks natuurlijk
heywoodu
![]()
Kato
Is dát dan Gangnam Style?quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:13 schreef wimderon het volgende:
Die pakken van Korea![]()
Net alsof ze kniebeschermers om hebben.![]()
Uitslagen tot nu toe
[WB] Koskela wint 500m voor Was en Smeekens
[WB] Lee wint ook tweede 500 meter
[WB] Morrison pakt zege op kilometerwinnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Is de 500 heren al geweest bij studio sport?Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan![]()
heywoodu
![]()
De Vries
Daar komt Leenstra
Wat is dit dan![]()
Net niet, jammer.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
heywoodu
![]()
Het was wel wat meer dan gemiddeld enthousiasme waard hoor...quote:Op zaterdag 17 november 2012 16:35 schreef DeeBee het volgende:
Tering commentaar van Dijkstra weer, alsof het de Spelen zijn...Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Jammer dat Leenstra het niet kon afmaken in de laatste ronde. Maar toch goede races van Leenstra en Van Beek.quote:Op zaterdag 17 november 2012 16:35 schreef borisz het volgende:
Oef.
1.56.35 om .42. in het voordeel van NesbittGéén kloon van tvlxd!![]()
Ja, die finish op zich wel.
Maar hij is zo overdreven in alles, en al die verhalen, voorspellingen en andere teksten, het is zo ontzettend vermoeiend allemaal...
Verder is het echt best genant aan het woorden, hoe weinig concurrentie er in het schaatsen is.Was de vorige seizoenen al zo, maar het stelt nu echt niks meer voor als je eerlijk bent... Geen wonder dat het die teams niet lukt om sponsoren te vinden, want het is ondertussen ook compleet oninteressant en ik denk dat het ook echt niet mogelijk is dat er in Nederland 30 / 40 schaatsers als prof kunnen leven met bijbehorend salaris etc.
Jack does it in real time...![]()
Nederland, Duitsland, Canada, Amerika en op de sprint nog China, Japan en Korea. En dat is het gewoonquote:Op zaterdag 17 november 2012 16:41 schreef DeeBee het volgende:
Ja, die finish op zich wel.
Maar hij is zo overdreven in alles, en al die verhalen, voorspellingen en andere teksten, het is zo ontzettend vermoeiend allemaal...
Verder is het echt best genant aan het woorden, hoe weinig concurrentie er in het schaatsen is.Was de vorige seizoenen al zo, maar het stelt nu echt niks meer voor als je eerlijk bent... Geen wonder dat het die teams niet lukt om sponsoren te vinden, want het is ondertussen ook compleet oninteressant en ik denk dat het ook echt niet mogelijk is dat er in Nederland 30 / 40 schaatsers als prof kunnen leven met bijbehorend salaris etc.
soms nog een verdwaalde Rus.
En bij de mannen is de rol van Duitsland en Canada marginaal.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Schaatsen is net als veldrijden: er is maar één land waarin het echt populair is. Nou heeft schaatsen nog het voordeel van de olympische status, waardoor er meer concurrentie is dan in het veldrijden.
Als je kijkt naar de wereldtitels op de 5 en 10 km, dat is echt te triest voor woorden. Echt bijna alleen maar nederlandse titels en zelfs maar een paar niet nederlandse medaillewinnaars. Zeker op de 10 km is de top gewoon echt te smal om nog serieus te nemen als WK.
De 500, 1000 en 1500 daarop is nog wel een reële concurrentie, maar op de lange afstanden stelt het gewoon niets meer voor. De 500 m is de enige afstand waar NL (bij de mannen) het medailleklassement niet aanvoert.
Internationaal is het gewoon een marginale sport.![]()
Weer deze discussie.. alsof we er wat aan kunnen doen.. Het blijft een mooie sport om te zien en het blijft mooi als er Nederlanders winnen want we vinden het wel weer jammer dat Marrit het net niet wint. Maar als ze had gewonnen dan was er weer geen concurrentie geweest❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Er zijn vooral te weinig landen die meedraaien. Ik kijk ook veel liever de sprintnummers.quote:Op zaterdag 17 november 2012 16:55 schreef DeLuna het volgende:
Weer deze discussie.. alsof we er wat aan kunnen doen.. Het blijft een mooie sport om te zien en het blijft mooi als er Nederlanders winnen want we vinden het wel weer jammer dat Marrit het net niet wint. Maar als ze had gewonnen dan was er weer geen concurrentie geweest[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik ook, ik vind het nogal saai als je van te voren al weet dat er een nederlander wint. Meer competitie is juist leuker.quote:Op zaterdag 17 november 2012 16:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er zijn vooral te weinig landen die meedraaien. Ik kijk ook veel liever de sprintnummers.![]()
heywoodu
![]()
Met veldrijden boeit het gebrek aan internationale concurrentie me weinig, ik zie graag een mooie en spannende cross, dat dat dan voornamelijk Belgen zijn, so be it.
Hetzelfde met de lange afstanden, een 10km waar je vanaf het begin al ziet dat het heel erg snel gaat en er richting de 13.00 gereden gaat worden vind ik erg leuk om te volgen, ook als het alleen Nederlanders zijn.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Die race van Blokhuijsen en Bergsma gisteren vond ik super spannend, het kan me dan echt niet schelen of het Nederlanders zijn of niet..quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:02 schreef heywoodu het volgende:
Met veldrijden boeit het gebrek aan internationale concurrentie me weinig, ik zie graag een mooie en spannende cross, dat dat dan voornamelijk Belgen zijn, so be it.
Hetzelfde met de lange afstanden, een 10km waar je vanaf het begin al ziet dat het heel erg snel gaat en er richting de 13.00 gereden gaat worden vind ik erg leuk om te volgen, ook als het alleen Nederlanders zijn.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Heb wel zin in die massastart straks, altijd leuk om te zien
Magere 1000m[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Nooit gezien. Wat is dat precies?quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:11 schreef DeLuna het volgende:
Heb wel zin in die massastart straks, altijd leuk om te zien[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tuurlijk, EPO
Strakke 1500 van Leenstra zo vlak achter Nesbitt.
Binnenkort er voor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 45% gewijzigd door Arcee op 17-11-2012 17:40:34 ]Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
beetje scrizofeen dit Arcee. Leenstra achter LeenstraWinnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016![]()
Da's wel knap, Leenstra achter Leenstraquote:Op zaterdag 17 november 2012 17:34 schreef Arcee het volgende:
Strakke 1500 van Leenstra zo vlak achter Leenstra.
Binnenkort er voor.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Trevor Mexicano
?quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Bedankt voor je input.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Auw. Ik zag hem al naar zijn knie kijken. Maar hij is dus geraakt door een schaats. Gelukkig niet een terugkerende blessure, dus ik verwacht geen groot letsel.
Maar iig de winst. Kramer heeft nog nooit een World cup team persuit verloren.Géén kloon van tvlxd!![]()
quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:50 schreef wimderon het volgende:
En meteen 'Bloed, Zweet en Tranen' erin gegooid.
Tuurlijk blijft het mooi als er Nederlanders winnen, maar als er op World Cups en toernooien ook alleen maar Nederlanders van Nederlanders winnen, dan is dit geen Olympische sport meer natuurlijk...quote:Op zaterdag 17 november 2012 16:55 schreef DeLuna het volgende:
Weer deze discussie.. alsof we er wat aan kunnen doen.. Het blijft een mooie sport om te zien en het blijft mooi als er Nederlanders winnen want we vinden het wel weer jammer dat Marrit het net niet wint. Maar als ze had gewonnen dan was er weer geen concurrentie geweest
En tuurlijk is die discussie al vaker gevoerd, maar ik vind het nu alweer tekenend bij deze World Cup hoe de resultaten zijn. En ik zie die concurrentie het liefste wel, want Kramer werd ernstig getergd toen Fabris op z'n top was, of Hedrick geniaal reed en samen met Davis meestreed tijdens de allround-toernooien! Week na week een Nederlands feestje vind ik niet echt interessant...
Want de Nederlanders lijken nu (extreem) goed in de breedte, maar je zag hoe ze een paar jaar terug in de problemen kwamen toen een paar Amerikanen en Zuid-Koreanen zich er eens even serieus mee gingen bemoeien een paar seizoenen... Want zooo bijzonder is deze lichting Nederlandse schaatsers ook niet per se, al is het niveau qua sprinten wel erg omhoog gegaan in de breedte de laatste 5 seizoenen in Nederland.
Anyway, beter alleen een vleeswond voor Kramer en geen schade aan pezen of iets, want dat is namelijk veel irritanter.Jack does it in real time...![]()
Hij kon er nog zelfs mee remmen op het ijs, en stapte daarna ook van het ijs af. Als het echt erg was, dan ga je niet lopen. Ik vermoed dat hij gewoon erg baalt door aanvaring en zo snel mogelijk ijs erop wil leggen en zijn pak wil behoeden voor bloedvlekken.quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:56 schreef DeeBee het volgende:
Anyway, beter alleen een vleeswond voor Kramer en geen schade aan pezen of iets, want dat is namelijk veel irritanter.Géén kloon van tvlxd!![]()
twitter:robbertderijk twitterde op zaterdag 17-11-2012 om 18:03:37De blessure van Sven Kramer lijkt mee te vallen. Hij was vooral erg geschrokken. #essentwc reageer retweet
twitter:schaatsennl twitterde op zaterdag 17-11-2012 om 18:05:04Kramer sust de gemoederen 'Het was even schrikken, maar het valt mee'. Kramer was door Verweij met de schaats aangetikt #EssentWC reageer retweet
Geen Davis morgen op de 1500m.
Richardson vs Nesbitt in de laatste rit op de 1000m.Géén kloon van tvlxd!![]()
SPOILER: 500m. MenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 1000m. LadiesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 1500m. MenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Team Pursuit LadiesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN![]()
heywoodu
![]()
Tja, Noord-Amerikaan en de Spelen komen weer in de buurtquote:Op zondag 18 november 2012 09:57 schreef Leatherface het volgende:
Leuk dat Morrison weer helemaal terug is.
Morrison viel nu juist tegen in Vancouver. Ook al won hij goud met de achtervolgingsploeg, op de individuele afstanden viel ie tegen.quote:Op zondag 18 november 2012 10:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, Noord-Amerikaan en de Spelen komen weer in de buurt![]()
Yep...van 2 tot half 6 schaatsen bij de NOS.quote:Op zondag 18 november 2012 13:43 schreef snellejelle het volgende:
Is 't vanmiddag live bij NOS op tv?![]()
thxquote:Op zondag 18 november 2012 13:47 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Yep...van 2 tot half 6 schaatsen bij de NOS.![]()
![]()
Toptijd.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Lee is ook al zo sterk[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Gaat goed met de aziaten.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
wanneer zijn die naar NL gekomen? Niet typisch geval van in de eerste week niet best zijn en dan beter presteren in week 2quote:Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
Ja zou kunnen, ik weet het zo snel niet. Maar Mo, Haga enz waren best aardig bezig.quote:Op zondag 18 november 2012 14:07 schreef franklop het volgende:
[..]
wanneer zijn die naar NL gekomen? Niet typisch geval van in de eerste week niet best zijn en dan beter presteren in week 2[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
idd, die geniet echt elke keer als hij in Heerenveen rijdtquote:
Mulder misschien in de B-groep?
Dacht dat ie z'n brilletje zou weggooien[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
![]()
Rijden de schaatsers tegenwoordig voor de Rabobank?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Idd, drie achter elkaar. Smeekens moet het dan maar doen.quote:You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
3-voudige Axelquote:Op zondag 18 november 2012 14:17 schreef Van_Poppel het volgende:
Vraag me af wat de overtreffende trap is...Smeekens in een wak?![]()
Als ze deze lijn doortrekken, dan gaat Smeekens zo bij de start vallen èn zichzelf blesseren.quote:Op zondag 18 november 2012 14:17 schreef Felagund het volgende:
[..]
Idd, drie achter elkaar. Smeekens moet het dan maar doen.![]()
Hopelijk gaat dit iets beter[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Smeekens redt het gezicht van Nederland zeer goed.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Smeekens.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
blessa koskalaCancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
Koskela geblesseerd
Koskela.
Album top 100 2024![]()
'zal geen podium zijn'
het scheelt 1 honderdste
Kjeld (voor hem) ook een goede tijd.quote:Op zondag 18 november 2012 14:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Smeekens redt het gezicht van Nederland zeer goed.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Die moet maar gewoon de 1500 winnenquote:Op zondag 18 november 2012 14:26 schreef Felagund het volgende:
[..]
Kjeld (voor hem) ook een goede tijd.
heywoodu
![]()
Martin Hersman horen terwijl je z'n hoofd ziet, dat is apart
Ja wtfquote:Op zondag 18 november 2012 14:32 schreef heywoodu het volgende:
Martin Hersman horen terwijl je z'n hoofd ziet, dat is apart
heb ik ook altijd als Herbert Dijkstra op tv ziequote:Op zondag 18 november 2012 14:32 schreef heywoodu het volgende:
Martin Hersman horen terwijl je z'n hoofd ziet, dat is apart![]()
![]()
Wat was nou de tijd van die dopingrus?Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
heel knap gezien. Top commentatorquote:Op zondag 18 november 2012 14:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
'zal geen podium zijn'
het scheelt 1 honderdste![]()
![]()
Snoeks of Dijkstra is om het even. wat een waardeloze gasten allebeiquote:Op zondag 18 november 2012 14:35 schreef snellejelle het volgende:
[..]
heel knap gezien. Top commentator
Oud klasgenoot van mij is 'doping buddy' daar. Die moet de schaatsers in de gaten houden en meelopen vanaf de finish totdat ze geplast hebben
zei wust nou dat ze 2 keer out of competition is gecontroleerd?Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
Ja, ze vond het erg weinig..quote:Op zondag 18 november 2012 14:38 schreef franklop het volgende:
zei wust nou dat ze 2 keer out of competition is gecontroleerd?❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
En Harm Kuipers zit in de anti-doping commissie van de ISUquote:Op zondag 18 november 2012 14:38 schreef franklop het volgende:
zei wust nou dat ze 2 keer out of competition is gecontroleerd?![]()
![]()
Puur techniek ook, schaatsen.quote:Op zondag 18 november 2012 14:38 schreef franklop het volgende:
zei wust nou dat ze 2 keer out of competition is gecontroleerd?![]()
dat is belachelijk weinig. dan wordt ze eigenlijk van eind maart tot begin november eens per 3,5 maand gecontroleerdquote:
Geen wonder dat er niemand betrapt wordtquote:Op zondag 18 november 2012 14:39 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
En Harm Kuipers zit in de anti-doping commissie van de ISU
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Idd. Die dopingbestrijding kunnen we dus al niet meer serieus nemen.quote:Op zondag 18 november 2012 14:39 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
En Harm Kuipers zit in de anti-doping commissie van de ISU![]()
![]()
Annette Gerritsen en Stefan GRoothuis zoeken de zon op, benieuwd of ze daar ook worden gecontroleerdCancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
Opzich wel grappig want die lui van de dopingcontrole waren afgelopen zomer inderdaad in Heerenveen, en omdat ze toch al in Heerenveen waren gingen ze gelijk maar bij ons langs, wij hadden namelijk NK sprint (zwemmen). Niemand wist het behalve de organisatie dus, maar dat gebeurt ook niet vaak..
En op zich weinig positieve gevallen, dus weinig reden om veel te testen dan natuurlijk! /voetbalcirkelredenatiequote:Jack does it in real time...![]()
voor Nesbitt en Leenstra ja. Enige die uberhaupt meedoen om de overwinning die 3.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
13:23.57, niet heel schokkend internationaal gezien.quote:
Op de 5km een dag eerder kwam hij niet verder dan 6:37.98.![]()
Danku.quote:Op zondag 18 november 2012 14:57 schreef sportfreak het volgende:
[..]
13:23.57, niet heel schokkend internationaal gezien.
Op de 5km een dag eerder kwam hij niet verder dan 6:37.98.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Die Zhang ging wel een partij hard..[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Nesbitt
Hmm, buiten Zhang gerekend, maar toch gewonnen.quote:
Nederlandse dames op Valkenburg na wel goed.Géén kloon van tvlxd!![]()
heywoodu
![]()
Leuk baantje wel, ik ken iemand die dat al een paar jaar bij turnen doet op de grote toernooien, en daardoor ook in de hal was toen Epke goud wonquote:Op zondag 18 november 2012 14:38 schreef DeLuna het volgende:
Oud klasgenoot van mij is 'doping buddy' daar. Die moet de schaatsers in de gaten houden en meelopen vanaf de finish totdat ze geplast hebben
Knappe tijd weer van Van Beek
Pedersen goed.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Goede tijd van Vriend[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
krol laat een mooi cadeautje achterCancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
kotste een prullenbak volquote:Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
heywoodu
![]()
Podium voor Vriend
Vriend op het podium[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Verweij opvallend slecht. Die aanwijsplek was toch niet terecht dus, maar dat is makkelijk achteraf gezegd.Géén kloon van tvlxd!![]()
heywoodu
![]()
Vriend wint![]()
Vriend
Dat was knap van Vriend.
En verder, Frank Snoeks hoeft van mij niet dood, maar als hij de komende 15 maanden zijn stem kwijt is, wordt het schaatsen een stuk leuker.
I intend to live forever, or die trying.![]()
Het vlaggetje bij nummer 6 is al de hele tijd van Polen
Vriend.
Album top 100 2024![]()
Op weg naar, op weg naar.... oooooohquote:Op zondag 18 november 2012 16:00 schreef dwerg het volgende:
Dat was knap van Vriend.
En verder, Frank Snoeks hoeft van mij niet dood, maar als hij de komende 15 maanden zijn stem kwijt is, wordt het schaatsen een stuk leuker.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dit is een klassieker die we over 40 jaar nog horenquote:Op zondag 18 november 2012 16:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Op weg naar, op weg naar.... ooooooh![]()
![]()
Komt de verkiezing van Epke voor sportman van het jaar nog in gevaar door deze race?Géén kloon van tvlxd!![]()
1,5 seconde van PR af op 1500m? Lijkt bijna op 30sec. op de 10![]()
maar wow mooie rit zeg! Wat cool voor die knul.Be sure to wear some flowers in your hair![]()
Met deze prestaties moet Van Veen toch wel een sponsor zien te vinden lijkt me."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
quote:Op zondag 18 november 2012 16:04 schreef Montov het volgende:
Komt de verkiezing van Epke voor sportman van het jaar nog in gevaar door deze race?![]()
![]()
Even a broken clock is right twice a day.![]()
Nederlanders gebruiken niet!quote:Op zondag 18 november 2012 16:04 schreef MiLalaa het volgende:
maar wow mooie rit zeg! Wat cool voor die knul.
Het was een erg goede race van hem, snelle rondjes en niet extreem verval, goed teken.
Jack does it in real time...![]()
Ah, ik ben dus niet de enige die dat dacht.quote:Op zondag 18 november 2012 16:04 schreef MiLalaa het volgende:
Alhoewel het op jongere leeftijd wel wat normaler is.![]()
Bij een PR in Heerenveen denk ik sowieso altijd: Ah, nog nooit in SLC en Calgary gereden.quote:Op zondag 18 november 2012 16:04 schreef MiLalaa het volgende:
Mooie afstand voor Vriend om te winnen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Niet gemist hoorquote:Op zondag 18 november 2012 16:09 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Jammer dat je de cynische ondertoon mist..
Waarom zijn die KNSB frontmannen toch alltijd van die natte winden, slappe hap.Even a broken clock is right twice a day.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: