quote:
Op zaterdag 10 november 2012 00:20 schreef NitraatPoep het volgende:Geen eigen ervaring, maar wel een die ik echt even wil delen, omdat je het weinig terug ziet in de ervaringsverhalen op internet. Je kan enorme obstipatie krijgen. Mijn moeder moest in de derde kuur week klisma's gebruiken, en hoewel het vrij normaal schijnt te zijn, hoor je er bijna nooit over.
Heb hier zo'n naar boekje met alle bijwerkingen die voor kunnen komen, daarin vermelden ze het wel, je krijgt tegenwoordig in je medicijn-hutkoffer ook standaard van die zakjes tegen obstipatie , minimaal 1 liter water/vocht nemen in de hoop dat je geen last van verstoppingen krijgt.
Misschien hoor je er in de wandelgangen weinig over omdat er toch een taboe zit op alles wat met de stoelgang te maken heeft? Je gaat van die bijvoeding (van die eiwitdrankjes met extra voedingsstoffen) ook verschrikkelijk winden als een bouwvakker na een avond stappen. Gelukkig mocht ik daar na een week mee stoppen.
quote:
erder wil ik je veel sterkte wensen, en je adviseren om op de momenten dat je je wel goed voelt, je vooral leuke dingen gaat doen. Positief denken is een echte hulp om deze tijd door te komen, dus zouden je hobby's en interesses even hoogste prioriteit moeten krijgen.
Yep, weet het (lezen gaat niet vanwege migraine sans migraine, dus er liggen hier zo'n 15 boeken , kom er niet aan toe)Internetten is ook al maanden niet echt leuk meer vanwege hetzelfde euvel, frequentie beeld is een trigger voor migraine.
Naar het strand (vooral zeelucht !!) gaat wat moeilijk vanwege het feit dat ik zelf helaas geen rijbewijs heb en met het OV alles te lang gaat duren, was een kennis die mij zou halen maar het helaas te druk heeft met zijn eigen problemen en aangaf dat hij mijn gemiep er nu niet bij kan hebben.
Dus ben gaan zeuren bij iemand anders, een FOK!ster die al tweemaal op bezoek is geweest , eenmaal met dochter die een fantastische collage van herfstbladeren heeft gemaakt, ze stopte mij de eerste keer in het ziekenhuis vol met marsepein en een prachtig plantenbakje met heide erin !! (terwijl ik echt een keer of 10 had aangegeven, wil GEEN bloemen want die geef je als iemand dood is, wil geen cadeautjes waar maar gewoon paarse distels !! (passen bij mijn karakter en de kleur is prachtig !!) Vervolgens kreeg ik heide ( ze heeft er over nagedacht...want..ook met bos/heide en voornamelijk de Veluwe heb ik erg veel)
Bij deze, staal en Ryan3... ik wil jullie en je prachtige dochter enorm bedanken voor jullie steun..en bedankt voor het kussen

Dingen doen die je graag wilt gaan doen (mits je de tijd krijgt) Er zit hier een soort van kanker activiteiten centrum waar je o.a een cursus speksteen bewerken kunt volgen, lijkt mij tof maar dan zou ik als ik zoiets zou willen een enorm groot brok speksteen willen hebben en bijvoorbeeld in of voor het blokhutje hier in de tuin dat brok willen bewerken. Dus denk idd dat ik dat ga doen, en later als de toekomst er ietsjes beter uitziet dan komt er hier een groot brok.
Zou nog eenmaal naar voormalig joego willen, national park KRKA, dat zijn de plannen voor de komende zomer !!
Het is heel gek, je denkt in plannen met de dag maar stiekem ook aan plannen in de toekomst zoals de zomer..
Geld en spullen hebben nooit de hoogste prioriteit gehad, maar merk nu dat het totaal onbelangrijk is (heb mijn woning opgezegd en veel dingen al weggegeven tot m'n rvs 5 pits fornuis aan toe

Woon nu bij mijn zoon en schoondochter en heb daar een prachtige kamer met warm en koud stromend water pal naast de douche ! (gelukkig 2 toiletten in huis , schijnt wel een must te zijn met de dagen na de chemo en de stoffen die je uitzweet.
Heel verhaal maar ben blij dat ik het even kwijt ben.
Overigens merk ik nu de gevolgen van de bezuinigingen van de regering/ziekenfondsen e,d wel !
Er zit bij mij door een rare slaaphouding nu een zenuw knel in m'n rug (helaas geen slijmbeursontsteking want dat kon de huisarts wat gemakkelijker wegspuiten met coirtoson, zei hij gisteren. Ik kreeg dus eerst morfine pillen ( 2 x 10 mg), daar kreeg ik ontiegelijke maagpijn van dus overgestapt via de internist op morfine pleisters van 12,5mg, om de drie dagen een nieuwe...vervolgens om de 2 dagen een nieuwe van 12,5 en gisteren zei hij dat ik er 2 per twee dagen mocht plakken ( dus 25mg )
Zou eigenlijk een soort rekstok met een keilbout in het plafond boven mijn bed willen maken om wat oefeningen te doen en die pijn wat te verminderen

(in het ziekenhuis had ik zo'n papegaai waar ik lekker aan kon bungelen of mijzelf kon optrekken !! Te gek die dingen!
Had het over het ziekenfonds, heb zelf alleen een basisverzekering, mankeer nooit iets ernstigs dus zag de noodzaak nooit in van aanvullende toestanden...blijkt nu dat de eerste 21 of 23 fysio behandelingen voor eigen risico zijn volgens een klantenservicemedewerker afgelopen vrijdag (ik dacht de eerste 11 of 13..)
Eigenlijk TE belachelijk voor woorden,mensen met een wat lager inkomen zullen dus nu geneigd zijn om meer pijn te lijden of meer medicatie te slikken (kost het ziekenfonds ook geld !) terwijl het in principe allemaal veel dragelijker zou kunnen worden met wat simpele oefeningen van een fysiotherapeut.
Enfin, mijn hoofd maalt en ik denk helaas dat ik tijd te kost kom waardoor mijn hersens helemaal op volle toeren draaien.
Plannen zat...hoop dat ik nog wat tijd heb
[ Bericht 27% gewijzigd door Chastity. op 10-11-2012 05:13:46 ]