Och Suikertante

Gisteren was het precies 1 jaar geleden dat ik het laatste bezoek bracht aan mijn opa, voor z'n verjaardag twee dagen later. Toen ging alles nog helemaal goed met hem en hebben we gezellig zitten kletsen. Eén dag na zijn verjaardag werd hij gevonden, hij was in een shock en het ging niet meer goed. Hij heeft nog 1 week geleefd, in verwarring. Het enige dat hem op de been hield waren de suikerbeestjes die we voor hem hadden meegebracht. Daar was hij altijd dol op geweest en altijd als ik op z'n verjaardag kwam dan nam ik dat voor hem mee

Maar meer dan 80 jaar lang kon hij alles zelf en die week toen had hij opeens 24 uur per dag iemand nodig, kon nog niet zelf naar het toilet... Dat vond hij niet leuk en toen overleed hij (sterke wil). Mijn oma, zijn vrouw, is al een aantal jaren terug overleden, toen ik 15 was.
Mijn andere opa en oma die zijn er nog

En ze zijn zo trots dat ze voor het eerst overgrootvader- & -moeder worden

Ze zijn 78 en 76.
Ik heb zelf trouwens ook overgrootouders gehad; één oma overleed toen ik 2,5 was, maar ik heb nog leuke herinneringen aan d'r

Eén oma overleed toen ik 12 was en de derde toen ik 13 was. Maar die laatste heb ik maar 1 keertje gezien, dat was de biologische moeder van mijn opa en kwam uit en woonde in Duitsland. Mijn opa is geadopteerd, zijn adoptie moeder was de overgrootmoeder die op mijn tweede overleed. Ik noemde haar oma van de Eendjes, omdat ik daar vanaf haar balkon de eendjes kon voeren

(En ik snapte maar nooit hoe we dan weer op het land kwamen, het water zat immers onder haar balkon tot aan de gevel van het huis, maar als je de voordeur opendeed, dan was er opeens wel een stoep....)
Vandaag is het afscheidconcert van mijn lief en z'n band! Na 7 jaar hebben ze besloten te stoppen op het hoogtepunt. Vanavond dus nog 1 keer een heel groot optreden (LVC is al zo goed als uitverkocht) en vandaag nog even een hectische dag met van alles regelen. Dus straks even een paar keer op en neer naar Leiden en dan een middagslaapje voor mij zodat ik vanavond lekker lang kan opblijven